Onko joulukinkku vai pääsiäislammas tärkeämpi kristityille?
Jeesuksen vertahan kristityt latkivat kummankin ruuan kanssa joten sen asemaa tärkeimpänä juhlaeväänä ei varmaankaan kumpikaan ruoka hetkauta.
Kumpi on aidosti tärkempi kristityille?
40
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Viini ei ole Kristuksen verta ennen kuin ehtoollissanat on lausuttu ja sakramentti asetettu. Viini on vain viiniä, vesi on vain vettä, leipä on vain leipää. Vasta Jumalan sanan kanssa siitä tulee jotain enemmän.
Itse sanoisin tärkeämmäksi pääsiäislampaan. Se on vertauskuva Kristuksesta jo itsessään.
Joulukinkku taas on vain hyvää ja rasvaista juhlaruokaa, jolla ei ole mitään yhteyttä kristinuskon (saati juutalaisuuden) kanssa. Sitä voidaan korkeintaan pitää "Jeesuksen syntymäpäivän" juhlatarjoiluna.- Anonyymi
Viini ei muutu miksikään millään asettamisilla eikä sanomisilla.
Jeesus ei kauppaa itseään syötäväksi, se on kirkkoisien keksintöjä kun eivät muuta tajunneet.
eikä tajua lutterin kirkkokaan vieläkään. Ashera12 kirjoitti:
Leipä ja viini tulevat seder-ateriasta, missä ei minkäänlaista taikuutta harjoitettu.
"Leipä ja viini tulevat seder-ateriasta, missä ei minkäänlaista taikuutta harjoitettu."
Tottakai harjoitetaan taikuutta ja tarkemmin sanottuna pahalta suojaavaa riittiä. Seder -lautasella on lampaan reisiluu (Zeroah), joka symboloi uhrilammasta, jonka verellä on sudittu talon oven kamanat suojaamaan taloa pahoilta hengiltä. Tämä alun perin pakanoilta lähtöisin oleva riitti on tosiaan vanhempi kuin itse juutalaisuus. Juutalaiset ottivat tämän riitiin osaksi juutalaisuutta ja sepittivät sille uuden taustakertomuksen (pako Egyptistä).
https://www.thetorah.com/article/the-origins-of-the-biblical-pesachMaster-Henry kirjoitti:
"Leipä ja viini tulevat seder-ateriasta, missä ei minkäänlaista taikuutta harjoitettu."
Tottakai harjoitetaan taikuutta ja tarkemmin sanottuna pahalta suojaavaa riittiä. Seder -lautasella on lampaan reisiluu (Zeroah), joka symboloi uhrilammasta, jonka verellä on sudittu talon oven kamanat suojaamaan taloa pahoilta hengiltä. Tämä alun perin pakanoilta lähtöisin oleva riitti on tosiaan vanhempi kuin itse juutalaisuus. Juutalaiset ottivat tämän riitiin osaksi juutalaisuutta ja sepittivät sille uuden taustakertomuksen (pako Egyptistä).
https://www.thetorah.com/article/the-origins-of-the-biblical-pesachTottahan tähän ateriaan siunaukset ja symbolit ym kuuluvat, mutta tarkoitin lähinnä että ruoka ei muuksi muutu.
- Anonyymi
Ashera12 kirjoitti:
Leipä ja viini tulevat seder-ateriasta, missä ei minkäänlaista taikuutta harjoitettu.
Mithralaiset tarjosivat toisilleen rituaalisia leipä- ja viiniaterioita joissa leipä kuvasi uhrattua lihaa ja viini uhratun verta. Vastaavanlainen uskonnollinen yhteysateria oli tunnettu myös muissa mysteeriuskonnoissa ja kulteissa kuten zarathustralaisuudessa.
Anonyymi kirjoitti:
Mithralaiset tarjosivat toisilleen rituaalisia leipä- ja viiniaterioita joissa leipä kuvasi uhrattua lihaa ja viini uhratun verta. Vastaavanlainen uskonnollinen yhteysateria oli tunnettu myös muissa mysteeriuskonnoissa ja kulteissa kuten zarathustralaisuudessa.
Näin on.
Transsubstantiaatio ei kuitenkaan juutalaisuuteen kuulunut. Kun Jeesuksen ateria erkani juuristaan katolinen kirkko teki siitä kannibalismia ja välttämättömän pelastusrituaalin.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Viini ei muutu miksikään millään asettamisilla eikä sanomisilla.
Jeesus ei kauppaa itseään syötäväksi, se on kirkkoisien keksintöjä kun eivät muuta tajunneet.
eikä tajua lutterin kirkkokaan vieläkään.<<Jeesus ei kauppaa itseään syötäväksi, se on kirkkoisien keksintöjä kun eivät muuta tajunneet.<<
Paavali antaa tämän kehoituksen syödä Jeesuksen ruumis ja juoda hänen verensä Raamatussa 'sinä yönä, kun Jeesus 'kavallettiin'. Ja hänen mukaan niiden tarkoitus on Herran kuolleena pitäminen, kuoleman julistaminen. - Anonyymi
Master-Henry kirjoitti:
https://www.thetorah.com/article/the-origins-of-the-biblical-pesachJa vastaavasti, kun israelilaiset (ei juutalaiset) pakenivat Egyptistä, josta kerrotaan Mooseksen kirjoissa, niin profeetta Jeremiassa Jumala sanoo, etteivät israelilaiset kuulleet hänen ääntään, vaan palvoivat Baalia ja uhrasivat saatanalle.
- Hän ei ole uhrilahjoja halunnut eikä vaatinut, ja sanoo, että vaikka Mooses tulisi hänen silmiensä eteen, hän käskisi tämän menemään pois, koska johdatteli israelilaiset harhaan ja vei uhrikultti-iljetyksen hänen, Jumalan, nimiin otettuun temppeliin.
Ja nyt siellä Jumalan nimiin laitetussa temppelissä, on sitten jo kristinuskolla 'ihmisuhri-iljetys' teurastetun lampaan muodossa ja itse tosi Jumalan kuolemana palvottu. Anonyymi kirjoitti:
<<Jeesus ei kauppaa itseään syötäväksi, se on kirkkoisien keksintöjä kun eivät muuta tajunneet.<<
Paavali antaa tämän kehoituksen syödä Jeesuksen ruumis ja juoda hänen verensä Raamatussa 'sinä yönä, kun Jeesus 'kavallettiin'. Ja hänen mukaan niiden tarkoitus on Herran kuolleena pitäminen, kuoleman julistaminen.Jeesus sanoo olevansa myös viinipuu, ovi, tie, paimen, kulmakivi jne. Ei noitakaan oteta kirjaimellisesti, joten minusta on hupsua ajatella, että "Minä olen elävä leipä," pitäisi ottaa.
Viini ja leipä olivat symboleita ja Paavali kertoi tämän tulokkaille.Anonyymi kirjoitti:
Ja vastaavasti, kun israelilaiset (ei juutalaiset) pakenivat Egyptistä, josta kerrotaan Mooseksen kirjoissa, niin profeetta Jeremiassa Jumala sanoo, etteivät israelilaiset kuulleet hänen ääntään, vaan palvoivat Baalia ja uhrasivat saatanalle.
- Hän ei ole uhrilahjoja halunnut eikä vaatinut, ja sanoo, että vaikka Mooses tulisi hänen silmiensä eteen, hän käskisi tämän menemään pois, koska johdatteli israelilaiset harhaan ja vei uhrikultti-iljetyksen hänen, Jumalan, nimiin otettuun temppeliin.
Ja nyt siellä Jumalan nimiin laitetussa temppelissä, on sitten jo kristinuskolla 'ihmisuhri-iljetys' teurastetun lampaan muodossa ja itse tosi Jumalan kuolemana palvottu."Ja vastaavasti, kun israelilaiset (ei juutalaiset) pakenivat Egyptistä, josta kerrotaan Mooseksen kirjoissa, niin profeetta Jeremiassa Jumala sanoo, etteivät israelilaiset kuulleet hänen ääntään, vaan palvoivat Baalia ja uhrasivat saatanalle. "
Äläpä muuta virka veliseni ja kaiken lisäksi Jahve itse antoi noita huonoja, kuolemaan vieviä säädöksiä. Jahve itse antoi heidän saastua uhrilahjoistaan (ilmiselvästi Baalille ja Saatanalle). Näin Jahve itse sanoo Hesekielin kirjassa. Ehkäpä Jahve itse on Baal ja Saatana?
25 Siksi minä annoin heille säädöksiä, jotka eivät olleet hyviä, annoin heille määräyksiä, jotka vievät kuolemaan.
26 Minä annoin heidän saastua omista uhrilahjoistaan, kun he toivat esikoispoikansa tuliuhriksi alttarille. Minä saatoin heidät kauhun valtaan, jotta he tulisivat tietämään, että minä olen Herra.Anonyymi kirjoitti:
Ja vastaavasti, kun israelilaiset (ei juutalaiset) pakenivat Egyptistä, josta kerrotaan Mooseksen kirjoissa, niin profeetta Jeremiassa Jumala sanoo, etteivät israelilaiset kuulleet hänen ääntään, vaan palvoivat Baalia ja uhrasivat saatanalle.
Ja nyt siellä Jumalan nimiin laitetussa temppelissä, on sitten jo kristinuskolla 'ihmisuhri-iljetys' teurastetun lampaan muodossa ja itse tosi Jumalan kuolemana palvottu.Iljetys, joka löytyi temppelistä oli viikunapuu, joka symboloi hedelmällisyyden jumalatarta/Taivaan kuningatarta.
Pakkosiirtolaisuudessa oli helpompi ajatella, että heidän kuolemansa oli parannukseksi maailmalle, etteivät he kuolleet turhaan.
Jeesus puhui opetuslapsilleen, jotka eivät häntä kuitenkaan oikeasti halunneet seurata tai heille, jotka eivät mukaan lähteneet, että he ovat perkeleestä. Itse hän noudatti tooraa tarkasti. Monet profeetat jo ennen häntä olivat moittineet pappeja pinnallisesta jumalanpalveluksesta ja perinteistä.
Jeesus oli juutalainen, fariseus, rabbi ja profeetta.Master-Henry kirjoitti:
"Ja vastaavasti, kun israelilaiset (ei juutalaiset) pakenivat Egyptistä, josta kerrotaan Mooseksen kirjoissa, niin profeetta Jeremiassa Jumala sanoo, etteivät israelilaiset kuulleet hänen ääntään, vaan palvoivat Baalia ja uhrasivat saatanalle. "
Äläpä muuta virka veliseni ja kaiken lisäksi Jahve itse antoi noita huonoja, kuolemaan vieviä säädöksiä. Jahve itse antoi heidän saastua uhrilahjoistaan (ilmiselvästi Baalille ja Saatanalle). Näin Jahve itse sanoo Hesekielin kirjassa. Ehkäpä Jahve itse on Baal ja Saatana?
25 Siksi minä annoin heille säädöksiä, jotka eivät olleet hyviä, annoin heille määräyksiä, jotka vievät kuolemaan.
26 Minä annoin heidän saastua omista uhrilahjoistaan, kun he toivat esikoispoikansa tuliuhriksi alttarille. Minä saatoin heidät kauhun valtaan, jotta he tulisivat tietämään, että minä olen Herra.Israelille on jo annettu käsky uhrata synneistä, mutta Hesekielissä kauhistellaan sitä kuinka nämä tekevät sen toisille jumalille uhrikukkuloilla. Juutalaiset eivät noudattaneet jumalansa käskyjä ja panivat lapset kulkemaan tulen läpi. Herra antaa rangaistukseksi käskyjä mistä Israel ei elä.
Kun Israelin heimo on maassaan jumala ottaa vastaan uhrit, mutta epäjumalanpalveluksessa juutalaiset saastuttavat itsensä ennen tätä.Ashera12 kirjoitti:
Israelille on jo annettu käsky uhrata synneistä, mutta Hesekielissä kauhistellaan sitä kuinka nämä tekevät sen toisille jumalille uhrikukkuloilla. Juutalaiset eivät noudattaneet jumalansa käskyjä ja panivat lapset kulkemaan tulen läpi. Herra antaa rangaistukseksi käskyjä mistä Israel ei elä.
Kun Israelin heimo on maassaan jumala ottaa vastaan uhrit, mutta epäjumalanpalveluksessa juutalaiset saastuttavat itsensä ennen tätä."...Hesekielissä kauhistellaan sitä kuinka nämä tekevät sen toisille jumalille uhrikukkuloilla."
Joihin Jahve antoi itse henkilökohtaisesti käskyn: "Minä annoin heidän saastua omista uhrilahjoistaan, kun he toivat esikoispoikansa tuliuhriksi alttarille"
"Juutalaiset eivät noudattaneet jumalansa käskyjä ja panivat lapset kulkemaan tulen läpi."
No mutta Jahve itse käski uhrata poikia tuliuhrina: "Minä annoin heidän saastua omista uhrilahjoistaan, kun he toivat esikoispoikansa tuliuhriksi alttarille."Master-Henry kirjoitti:
"...Hesekielissä kauhistellaan sitä kuinka nämä tekevät sen toisille jumalille uhrikukkuloilla."
Joihin Jahve antoi itse henkilökohtaisesti käskyn: "Minä annoin heidän saastua omista uhrilahjoistaan, kun he toivat esikoispoikansa tuliuhriksi alttarille"
"Juutalaiset eivät noudattaneet jumalansa käskyjä ja panivat lapset kulkemaan tulen läpi."
No mutta Jahve itse käski uhrata poikia tuliuhrina: "Minä annoin heidän saastua omista uhrilahjoistaan, kun he toivat esikoispoikansa tuliuhriksi alttarille."Tuliuhrit poltettiin tuolla missä juutalaiset olivat ja he itse yhtyivät siihen.
Sen tähden jumala rankaisi Israelia ja antoi heidän saastua epäjumalanpalveluksestaan, joka oli muille jumalille uhraaminen.
Herra sanoo ottavansa lahjat mielellään vastaan Israelissa, kun tästä paikasta ollaan päästy.Ashera12 kirjoitti:
Tuliuhrit poltettiin tuolla missä juutalaiset olivat ja he itse yhtyivät siihen.
Sen tähden jumala rankaisi Israelia ja antoi heidän saastua epäjumalanpalveluksestaan, joka oli muille jumalille uhraaminen.
Herra sanoo ottavansa lahjat mielellään vastaan Israelissa, kun tästä paikasta ollaan päästy."Sen tähden jumala rankaisi Israelia ja antoi heidän saastua epäjumalanpalveluksestaan, joka oli muille jumalille uhraaminen."
Väitätkö Jahven valhdelleen Hesekielin kirjassa: " Minä annoin heidän saastua omista uhrilahjoistaan, kun he toivat esikoispoikansa tuliuhriksi alttarille."?Master-Henry kirjoitti:
"Sen tähden jumala rankaisi Israelia ja antoi heidän saastua epäjumalanpalveluksestaan, joka oli muille jumalille uhraaminen."
Väitätkö Jahven valhdelleen Hesekielin kirjassa: " Minä annoin heidän saastua omista uhrilahjoistaan, kun he toivat esikoispoikansa tuliuhriksi alttarille."?En suinkaan. Selitin mitä tapahtui.
Ashera12 kirjoitti:
En suinkaan. Selitin mitä tapahtui.
Anteeksi, olen kysynyt aikaisemminkin, mutta jos Raamatun sanoma on liian karu eikö se vain ole parempi jättää?
On täysin luonnollista, että juutalainen näkemys on meille täysin vieras eikä kohtaa arvojemme kanssa.- Anonyymi
"Joulukinkku taas on vain hyvää ja rasvaista juhlaruokaa, jolla ei ole mitään yhteyttä kristinuskon (saati juutalaisuuden) kanssa. Sitä voidaan korkeintaan pitää "Jeesuksen syntymäpäivän" juhlatarjoiluna."
Aika kummalliselta tuntuu pitää syntymäpäivävieraan juhlaruokana sellaista, jonka juhlan vieras oli julistanut saastaiseksi ruoaksi. - Anonyymi
Ashera12 kirjoitti:
Jeesus sanoo olevansa myös viinipuu, ovi, tie, paimen, kulmakivi jne. Ei noitakaan oteta kirjaimellisesti, joten minusta on hupsua ajatella, että "Minä olen elävä leipä," pitäisi ottaa.
Viini ja leipä olivat symboleita ja Paavali kertoi tämän tulokkaille."Jeesus sanoo olevansa....ei pitäisi kirjaimellisesti ottaa "Minä olen elävä leipä," pitäisi ottaa."
Johanneksen evankeliumin 6. luvussa Johannes kirjoittaa tästä aiheesta varsin laajasti.
Jeesus oli ensin ruokkinut suuren kansanjoukon viidellä pienellä ohraleivällä ja kahdella pienellä kalalla.
Kun kansa alkaa vaatii Jeesusta ruokkimaan heitä joka päivä samoin kuin aikoinaan erämaassa israelilaiset söivät mannaa 40 v.
Sen jälkeen hän alkaa puhua siitä, että hän on se todellinen elämän leipä, jota jokaisen tulisi nauttia, ettei tulisi enää nälkä.
Jeesus = Jlan Sana, kuten Johannes kirjoittaa ensimmäisen luvun alussa.
Jlan Sanaa meidän tulisi syödä eli lukea ja pureskella ja mietiskellä perusteellisesti.
Jeesus elämän leipänä antaa meille hengellisen elämän. - Anonyymi
Master-Henry kirjoitti:
"Sen tähden jumala rankaisi Israelia ja antoi heidän saastua epäjumalanpalveluksestaan, joka oli muille jumalille uhraaminen."
Väitätkö Jahven valhdelleen Hesekielin kirjassa: " Minä annoin heidän saastua omista uhrilahjoistaan, kun he toivat esikoispoikansa tuliuhriksi alttarille."?" Minä annoin heidän saastua omista uhrilahjoistaan, kun he toivat esikoispoikansa tuliuhriksi alttarille."
annoin = Siis "sallin"
Ei kyse ole siitä, että Jla olisi tällaista määrännyt tekemään.
Kansa teki silloin paljon syntiä eli vastoin Jlan säätämiä lakeja. Anonyymi kirjoitti:
" Minä annoin heidän saastua omista uhrilahjoistaan, kun he toivat esikoispoikansa tuliuhriksi alttarille."
annoin = Siis "sallin"
Ei kyse ole siitä, että Jla olisi tällaista määrännyt tekemään.
Kansa teki silloin paljon syntiä eli vastoin Jlan säätämiä lakeja."annoin = Siis "sallin"
Ei kyse ole siitä, että Jla olisi tällaista määrännyt tekemään."
Älä nyt revi persettäsi tällä älyllisellä akrobatiallasi. Edellisessä jakeessa Jahve kertoi ANTANEENSA SÄÄDÖKSIÄ. Se on aivan sama juttu kuin ANTAA KÄSKYJÄ eli KÄSKEÄ.
Siksi minä annoin heille säädöksiä, jotka eivät olleet hyviä, annoin heille määräyksiä, jotka vievät kuolemaan.- Anonyymi
Master-Henry kirjoitti:
"Ja vastaavasti, kun israelilaiset (ei juutalaiset) pakenivat Egyptistä, josta kerrotaan Mooseksen kirjoissa, niin profeetta Jeremiassa Jumala sanoo, etteivät israelilaiset kuulleet hänen ääntään, vaan palvoivat Baalia ja uhrasivat saatanalle. "
26 Minä annoin heidän saastua omista uhrilahjoistaan, kun he toivat esikoispoikansa tuliuhriksi alttarille. Minä saatoin heidät kauhun valtaan, jotta he tulisivat tietämään, että minä olen Herra.Tässä Jumala nuhtelee Israelilaisia, jotka eivät totelleet Hänen määräyksiään, vaan vilkuilivat Baalia ja kukkuloita ja korkeita puita ja uhrasivat niille jopa esikoisiaan. Hes 20: 25,26. Jumala antoi näille säädöksiä, jotka eivät olleet hyviä ja veivät kuolemaan. Minä annoin heidän saastua omista uhrilahjoista, kun he toivat esikoispoikansa tuliuhreiksi alttarille.Minä saatoin heidät kauhun valtaan, jotta he tulisivat tietämään, että minä olen Herra. Omalle elävälle Jumalalle selkänsä kääntäneet Israelilaiset, saattoivat koko kansan hajotettavaksi muiden kansojen joukkoon. He tulivat huomaamaan, etteivät Baal ja kukkulat ja puut kuuntele heidän pyyntöjään. Näin Jumala opetti kansaansa kääntymään taas oman, elävän Jumalan puoleen.
Anonyymi kirjoitti:
Tässä Jumala nuhtelee Israelilaisia, jotka eivät totelleet Hänen määräyksiään, vaan vilkuilivat Baalia ja kukkuloita ja korkeita puita ja uhrasivat niille jopa esikoisiaan. Hes 20: 25,26. Jumala antoi näille säädöksiä, jotka eivät olleet hyviä ja veivät kuolemaan. Minä annoin heidän saastua omista uhrilahjoista, kun he toivat esikoispoikansa tuliuhreiksi alttarille.Minä saatoin heidät kauhun valtaan, jotta he tulisivat tietämään, että minä olen Herra. Omalle elävälle Jumalalle selkänsä kääntäneet Israelilaiset, saattoivat koko kansan hajotettavaksi muiden kansojen joukkoon. He tulivat huomaamaan, etteivät Baal ja kukkulat ja puut kuuntele heidän pyyntöjään. Näin Jumala opetti kansaansa kääntymään taas oman, elävän Jumalan puoleen.
"Tässä Jumala nuhtelee Israelilaisia, jotka eivät totelleet Hänen määräyksiään, vaan vilkuilivat Baalia..."
Niin, Jumala antoi itse noita määräyksiä tuoda esikoispoikansa tuliuhreiksi alttarille. Näinhän Jahve itse sanoo tuossa Hesekielin kirjan kohdassa. Ehkäpä Jahve itse oli tuo Baal?
- Anonyymi
Joulukinkku. Vain tilliliha on iljettävämpää kuin märälle villasukalle haiseva ja valkosipulilla maustettu lampaanpotka.
- Anonyymi
Syökää kanaa.
- Anonyymi
en ole monesti lammasta syönyt ja tuskin syönkään, se ei ole juuri mistään kotoisin.
- Anonyymi
Tämä on kyllä rienaavin uskonto jumaliaan kohtaan mitä tiedän ensiksi mähkitään jouluna sikaa joka oli juutalaiselle jeesukselle kauhistus ja saastainen eläin mitä ei saanut syödä ja sitten pääsiäisenä syödään koko jumala (jeesus) lammaspaistina .
Tämä on kyllä rienaavinta ja tragikoomisinta mitä mistää uskonnosta tiedän ja sitten vielä juhlitaan ja iloitaan kun tämä jumala tapettiin ristillä uhrina kiduttamalla ...voi antakaa mun kaikki kestää...hullu uskonto kaiken kaikkiaanKun juutalaisia pakkosiirtolaisuudessa niin paljon tapettiin turhaan he antoivat viattoman kuolemalle merkityksen. Tämä ihminen sai olla Israelin sovitus. Tämä jatkui siten, että osan synneistä saattoi sovittaa vain ylipapin kuolema.
UT:ssa Jeesusta kutsutaankin jo ylimmäiseksi papiksi, joka oli tarpeeksi viaton olemaan maailman lunastus. Juutalaiset uskoivat kärsivään messiaaseen jo ennen Jeesusta.
Tämä ei siis ollut mikään uusi keksintö, joka olisi ollut ristiriidassa tanakin kanssa, vaan tuttua tavaraa.- Anonyymi
Älä muuta sano, aivan uskomaton juttu, jota on palvottu 2000 vuotta. Jos ihmisillä ei ole tämän enempää järkeä, niin täytyykö todella ihmetellä, että maailma on siinä jamassa kuin on?! Ja odottavat sitten tällä uskolla kaiken lisäksi vielä fyysistä ylösnousemusta ja pelkäävät kuollakseen helvettiä, joka tämän syntiopin mukaan on juuri se paikka mihin ovat menossakin Paavalin lupauksin (1.Kor.3:13).
- Anonyymi
Ashera12 kirjoitti:
Kun juutalaisia pakkosiirtolaisuudessa niin paljon tapettiin turhaan he antoivat viattoman kuolemalle merkityksen. Tämä ihminen sai olla Israelin sovitus. Tämä jatkui siten, että osan synneistä saattoi sovittaa vain ylipapin kuolema.
UT:ssa Jeesusta kutsutaankin jo ylimmäiseksi papiksi, joka oli tarpeeksi viaton olemaan maailman lunastus. Juutalaiset uskoivat kärsivään messiaaseen jo ennen Jeesusta.
Tämä ei siis ollut mikään uusi keksintö, joka olisi ollut ristiriidassa tanakin kanssa, vaan tuttua tavaraa.Niin, mutta kun tämän juutalaisuskonnon Jeesus juuri vastusti tätä uhrikulttia, jonka uhriksi just tästä syystä joutuikin, ja tällä uskolla Raamatun mukaan kaiken lisäksi päädytään vielä Paavalin sanoin helvettiin. Et edelleen ole lukenut wikipediasta Stefanoksen puolustuspuhetta, jolle kävi kuten Jeesukselle, tapettiin jumalanpilkasta syystettynä, kun opetti Jeesuksen opetuksia.
Anonyymi kirjoitti:
Niin, mutta kun tämän juutalaisuskonnon Jeesus juuri vastusti tätä uhrikulttia, jonka uhriksi just tästä syystä joutuikin, ja tällä uskolla Raamatun mukaan kaiken lisäksi päädytään vielä Paavalin sanoin helvettiin. Et edelleen ole lukenut wikipediasta Stefanoksen puolustuspuhetta, jolle kävi kuten Jeesukselle, tapettiin jumalanpilkasta syystettynä, kun opetti Jeesuksen opetuksia.
Kukahan tämä Stefanos on ja minkä maalainen?
Jeesuksen äiti uhrasi, kun oli raskaana ja Jeesus käski potilaitaan uhraamaan näitten parannuttua. Hän ei vastustanut Moosesta, vaan lainasi tätä usein.
Gehenna tarkoitti juutalaisten kesken kiirastulta.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, mutta kun tämän juutalaisuskonnon Jeesus juuri vastusti tätä uhrikulttia, jonka uhriksi just tästä syystä joutuikin, ja tällä uskolla Raamatun mukaan kaiken lisäksi päädytään vielä Paavalin sanoin helvettiin. Et edelleen ole lukenut wikipediasta Stefanoksen puolustuspuhetta, jolle kävi kuten Jeesukselle, tapettiin jumalanpilkasta syystettynä, kun opetti Jeesuksen opetuksia.
" Raamatun mukaan kaiken lisäksi päädytään vielä Paavalin sanoin helvettiin.."
Missä kohtaa Raamatussa Paavali opettaa, että ihminen päätyisi helvettiin?
- Anonyymi
Joulu ja juhannus ovat isoja sukujuhlia jota koko suku ja serkut kokoontuvat viettämään isovanhempien luokse. Pääsiäisenä sen sijaan ollaan vain kotona ja korkeintaan etsitään piilotettuja pipoja ja pääsiäismunia. Kyseessä on vähäinen juhla.
- Anonyymi
Jeesus on tärkeämpi!!!
Ei varmaan voida tehdä ihan noin laajoja yleistyksiä. Lammas ei tosiaan ole oikein suomessa lyönnyt läpi mikä toisaalta ihan ymmärrettävää jos sitä kauppahinnalla joutuisi ostamaan. Suurinsyy lienee kuitenkin maussa. Jotkut sanovat sen maistuvan villalle no, en itse tuollaista ole havainnut mutta ehkä sillä on asian kanssa tekemistä, että lammas maistuu puolittain riistalle mutta ei sitä ole ja toisaalta ajatus "lambien" joukkoteurastuksista tuskin saa kansaa liikkeelle ;)
Minä tein aikaisemmin viikolla lammasmakkaraa. Jauhoin itse lihamyllyllä rasvaista lampaan lihaa, maustoin punaviinillä, rosmariinilla, suolalla ja mustapippurilla. Savustin noin 5 tuntia. Tuli kyllä aivan loistavan makuista. Ei ihme, että Jahvekin piti rasvaisen lampaan lihan tuoksusta tuoksuvana tuliuhrina (savustettuna lampaana).
- Anonyymi
Jeesuksesta kannattaa tehdä jauhelihaa niin sitkeät lihan palaset ja jänteet eivät tunnu. Lisäksi hyvän makuinen rasva sekoittuu paremmin jauhelihassa. Todennäköisesti Jeesusmakkaroihin ei tarvitse edes punaviiniä, koska Jeesus olisi taikonut itsessään olevan veden viiniksi. Aikuisessa miehessä on vettä 60-63%. Vaikka Jeesus olisi roikkunut ristillä koko pitkän perjantain ja kuivunut siinä niin silti vettä olisi riittänyt taikomiseen viiniksi. Miksihän muuten Jeesukselle tarjottiin hapanviiniä sieneen imeytettynä ristille? Jeesus olisi aivan hyvin voinut taikoa suussaan olevaa sylkeä mitä parhaimmaksi viiniksi ja näin sammuttaa janonsa.
- Anonyymi
Kun varjelus otetaan pois maailmasta voit syödä vaikka kamelia.
Varjelus ei vaan taida määritellä nälän sanelemaa pakkoa. Ihmiset syövät miten ihmeellisempiä asioita tai eläimiä ja kasveja ympäri maailmaa ja tuon on sanellut ihan olosuhteet ja nälkä.
Tarkoittamasi "varjelus" lienee jokin sellainen johon vain rikkailla ja valinvaraa omaavilla ihmisillä on varaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1824300
- 341584
Minulta loppuu aika
Halusin olla täydellinen. Nyt näyttää siltä että viimeinen kiristys jää puolitiehen, sillä h-hetki on jo ihan kohta käsi401500Syvälliset keskustelut
Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen251484Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi
mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,201375- 1121306
Moi, nainen
Tunnustan, olen heikkona sun hymyyn, ja sekään ei auta yhtään, että sulla on täydellinen nenä. Joten ensi kerralla, kun301190Kyllähän tämä vähän kirpaisee
Mutta oman sisäisen rauhan vuoksi jätän sinut nyt historiaan. Todennäköisesti olet jo sinäkin mennyt eteenpäin. Olipah381187- 191149
Sulla on uskomaton luonne
Saat minut hetkessä iloiseksi, tai sanotaan nyt niin, että ajatus sinusta saa sydämeni hyppimään riemusta. En vain saa s441038