Hetken kukoistavat, mutta äkkiä ovat biojätettä. Siinä teille päivän mietelause.
Naiset ovat kuin kukkia
45
86
Vastaukset
- Anonyymi
Ja tinderit täynnä biojätettä vietäis suoraan kaatopaikalle eikä miesten vaivoiksi ja riesoiksi jätetä niin miehet haluaa niitä uusia kukoistavia kukkasia
- Anonyymi
Miehet sen sijaan ovat pelkkää biojötettä syntymästä kuolemaan.
- Anonyymi
Niinhän meistä kaikista tulee biojätettä kun sen aika tulee, ei siltä kukaan pysty välttymään. Mä en kyllä ole ikinä kukoistanut, en ole mikään kaunein kukka niityllä ollut eli siinä mielessä...no problems😉
- Anonyymi
Seksuaalisessa ja sosiaalisessa mielessä naisesta tulee biojätettä jo kolmekymppisenä. Ei sellaista oikeasti kukaan halua vaikka osa miehistä on niin epätoivoisia että käyvät kompostissa piehtaroimassa.
Anonyymi kirjoitti:
Seksuaalisessa ja sosiaalisessa mielessä naisesta tulee biojätettä jo kolmekymppisenä. Ei sellaista oikeasti kukaan halua vaikka osa miehistä on niin epätoivoisia että käyvät kompostissa piehtaroimassa.
Miehissä on sitten jotain vikaa, ei tykkää kompostista vaikka on toukka ja kaikki. Toukat yleensä viihtyy komposteissa.
- Anonyymi
MCMLXXVI kirjoitti:
Miehissä on sitten jotain vikaa, ei tykkää kompostista vaikka on toukka ja kaikki. Toukat yleensä viihtyy komposteissa.
🤣😂🤣👍
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eipä todellakaan ole noin. Vasta kolmenkympin jälkeen naiset rupee ymmärtämään jotain seksistä ja parhaat panot saa reilusti vanhemmilta.
- Anonyymi
Miehet ovat kuin lannoitetta - paskaa se silti on.
Kyllä oli kauniita naisia liikkeellä taas tänään. Ihan kukkasia. 🌺🌸🌺🏵️
Aijai. ☺️- Anonyymi
Sori heppu, mut toi oli aika tylsä mietelause.
Oon nähnyt niin hehkeitä vanhoja naisia ja niin viisaita kaikessa tietoisuudessaan ja elämänkokemuksessaan, ettei tulis mieleenkään verrata biojätteeseen. Moni mies niinkuin nainenkin vanhetessaan saa aivan uudenlaisen hehkun ja loisteen kuin nuorena ollessaan.
Heli - Anonyymi
Ja kuitenkin naisella yleensä vienti vaan lisäöntyy, kun ikää tulee lisää. Jokin tässä yhtälössä ei täsmää, mutta hälläkö väliä. Antaa mennä, kun vientiä on.
Oli kauniisti sanottu ikävä asia. 🥺
- Anonyymi
Ai niinku ruttojuuri vai? 🤣
- Anonyymi
...ja kurtturuusu 🤗
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
...ja kurtturuusu 🤗
Mieluummin olisi ap.ruttojuuri tai kurtturuusu,koska heillä vientiä riittää. Mutta että ap...voi masennus🤦♀️
- Anonyymi
Miehetkin vanhenevat siinä missä naisetkin. Siksi vanhempi nainen ja vanhempi mies sopivat yhteen.
Kesä: aurinko paistaa, ja helteinen lämpö hivelee pintaa. Kadulla on siitä huolimatta väkeä, kuka menossa mihinkin. On vanhoja mummoja, jotka ovat pukeutuneet pitkälahkeisiin housuihin ja pitkähihaiseen paitaan, laittaen järkevät, mutta jopa rumat, matalakantaiset kävelykengät jalkaansa. Osalla saattaa olla jopa takki päällä estäessä kylmettymistä. Vastaan tulee myös pappoja niin pitkälahkeisissa, kuin polven alle säären puoleen väliin asti ulottuvissa housuissaan, pitkähihaisen paidan tai takin estäessä häntä saamasta vetoa, sandaalit jalassa ja sukkien varret vedettynä puoleen väliin säärtä.
Seuraavan polven naiset kulkevat capreissaan ja kesäpuseroissaan, tai iloisissa polvien alapuolelle ylettyvissä kesämekoissaan. Saattaa näkyä jopa shortseja, mutta harvalla, tai vastaavasti pitkälahkeisia kesähousuja. Miehet kulkevat shortseissaan pihtipolvien ja luisevien säärten iloisesti vilkkuessa korkealle vedettyjen sukanvarsien ja shortsinlahkeiden välissä, t-paidan paljastaessa jo harmaantuvan karvan ja kimmoisuutensa menettävän ryppyisen ihon. Saattaapa joku uhkarohkea olla ottanut paidankin pois, ja näin antaa lämpimän ilman hyväillä vyön yli valuvaa, jo kurttuistakin kumparettaan.
Keski-ikäiset ja vähän nuoremmat naiset kulkevat hihattomissa topeissaan ja capreissaan, shortseissaan, tai kesämekoissaan. Vaikka toiset saattavat peittää lyhyehköillä hihoilla allejaan. Miehet kulkevat t-paidoissaan tai ilman paitaa, ja vaihtelevat 3/4 lahkeisten housujen ja shortsien välillä. Hyvin casuaalisti kuitenkin.
Nuoret aikuiset kulkevat tyylikkäinä, itselleen sopivissa vaatteissaan. Naisilla on pintaa nuolevaa, mutta osittain paljastavaa outfittia päällä, ja miehillä rennot urheilulliset kesävaatteet. Oi nuoruutta.
Saavumme viimeiseen kohderyhmään. Teinit, ne ah ihanat, itsepäiset riiviöt, joille vähemmän on enemmän pukeutumisen suhteen. Tytöillä on päällä navan paljaaksi jättävät, mutta rinnat juuri ja juuri peittävät minimaaliset topit, yhdistettynä joko vesirajahameeseen tai juuri ja juuri pakarat peittäviin shortseihin. Pojat, nuo emmätiiä -vaiheessa olevat nuorukaiset, ovat laittaneet t-paidan päälleen, ja yhdistäneet sen joko verkkareihin tai polviin asti ulottuviin shortseihin. Mutta mikä tärkeintä, he taitavat lippikset päässä olla sitä fiksuinta porukkaa, joka osaa suojata päänsä paahtavalta auringolta, ja siitä mahdollisesti seuraavalta auringonpistokselta.
Kukin kulkija tallustelee auringon helliessä ikäluokalleen tyypillisessä vaatetuksessa, tyytyväisenä ja omaan, yksilökohtaiseen tyypilliseen tyyliinsä. Se heille suotakoon, paistaahan aurinko, ja lämpö hellii jokaista. Kesä on vain kerran vuodessa.Shortsit ja t-paita on minunkin mieluisimmat vaatteet. Tennarit jalkineena.
Ei mulla kesällä oikein muita vaatteita edes ole. Shortseja ja t-paitoja. Pitkiä housuja ja sukkia käytän sitten syksystä taas.- Anonyymi
Mä olen aina (siis jo teininä) käyttänyt erityisesti aurinkoisina hellepäivinä pitkiä hihoja ja pitkiä lahkeita/helmaa. Yleensä myös välttelen turhaa aurinkoon menemistä, suojaan ihoani. Lyhyitä hihoja, lyhyempiä lahkeita/helmoja voin pitää vähän pilvisempinä päivinä, mutta silloinkin vain suojavoiteen kera. Minusta ohut kangas ihon suojana on paljon viileämpikin vaihtoehto kuin paljas nahka auringossa.
MCMLXXVI kirjoitti:
Shortsit ja t-paita on minunkin mieluisimmat vaatteet. Tennarit jalkineena.
Ei mulla kesällä oikein muita vaatteita edes ole. Shortseja ja t-paitoja. Pitkiä housuja ja sukkia käytän sitten syksystä taas.Tähän sopii...kuva ja
https://aijaa.com/cNjy6u
... Biisi.. 🦍
https://youtu.be/95MpP7bRQSo
Tai ehkä... 🙄
https://youtu.be/HyHNuVaZJ-k- Anonyymi
Mä välttelen liikkumista ihmisten ilmoilla kesäisin, kun en ole mikään nätti kropaltani ja naamaltani, on tullut tietoisemmaksi omasta ei niin viehättävästä ulkonäöstä. Odotan syksyä, kun hämärtää ja viilenee, voi kulkea peittävämmissä vaatteissa. Talvi on parasta aikaa, saa kulkea paksussa takissa, hupun voi vetää päähän suojaksi katseilta. Yleensä en enää edes katso ketään silmiin, kun kuljen muiden joukossa, ei ahdista niin paljoa, kun en näe mitä muut ajattelevat tälläisestä rumiluksesta.
Anonyymi kirjoitti:
Mä välttelen liikkumista ihmisten ilmoilla kesäisin, kun en ole mikään nätti kropaltani ja naamaltani, on tullut tietoisemmaksi omasta ei niin viehättävästä ulkonäöstä. Odotan syksyä, kun hämärtää ja viilenee, voi kulkea peittävämmissä vaatteissa. Talvi on parasta aikaa, saa kulkea paksussa takissa, hupun voi vetää päähän suojaksi katseilta. Yleensä en enää edes katso ketään silmiin, kun kuljen muiden joukossa, ei ahdista niin paljoa, kun en näe mitä muut ajattelevat tälläisestä rumiluksesta.
No en ole nätti minäkään. Mekko mun päällä olis kuin satula sian selässä. Mutta kyllä nyt shortsit ja t-paidan aina ilkee pukea.
Käytkö uimassa kesällä?MCMLXXVI kirjoitti:
Shortsit ja t-paita on minunkin mieluisimmat vaatteet. Tennarit jalkineena.
Ei mulla kesällä oikein muita vaatteita edes ole. Shortseja ja t-paitoja. Pitkiä housuja ja sukkia käytän sitten syksystä taas.Jokainen pukeutuu kuten itse haluaa, ja mistä tykkää. Tärkeintä on pukeutua vaatteisiin missä itse viihtyy, kuin kulkea orjallisesti muodin mukaan tai siinä mikä mielletään oman ikäluokan soveliaaksi tyyliksi. Tuo kirjoittamani kuvaus oli lähinnä stereotypia eri ikäpolvien vaatetuksesta mitä kadulla tulee vastaan, mutta aina on poikkeuksia jotka pukeutuvat valtavirtaa vastaan ja omalla tyylillä. Kuten esimerkkinä Aira Samulin, ja moni muu.
Mulla riippuu kelistä ja siitä kuinka lämmin on ja paistaako aurinko. Alle 20 astetta, niin verkkarit/farkut ja t-paita tai lyhythihainen/pitkähihainen. Yli 20, niin caprit ja lyhythihainen, yli 25 shortsit ja lyhythihainen tai hihaton. Riippuu myös siitä onko vain kotona, vai onko liikkeellä. Jalassa joko sandaalit tai tennarit/lenkkarit.
Mun jalkaterät on ollu lapsesta asti leveälestiset, ja lähes puolet elämästä toinen niistä on ollut lisäksi vino, niin mitään balleriinojen tyylisiä kapeita kenkiä tai korkkareita en voi käyttää. Siinä mielessä hyvä että olen aina viihtynyt enemmän skeittareille ja teineille mielletyissä kenkämalleissa, kuin missään piikkikoroissa ja siroissa nilkkureissa.Anonyymi kirjoitti:
Mä olen aina (siis jo teininä) käyttänyt erityisesti aurinkoisina hellepäivinä pitkiä hihoja ja pitkiä lahkeita/helmaa. Yleensä myös välttelen turhaa aurinkoon menemistä, suojaan ihoani. Lyhyitä hihoja, lyhyempiä lahkeita/helmoja voin pitää vähän pilvisempinä päivinä, mutta silloinkin vain suojavoiteen kera. Minusta ohut kangas ihon suojana on paljon viileämpikin vaihtoehto kuin paljas nahka auringossa.
Tuo on ymmärrettävää jos omistaa herkästi palavan vaalean ihon, ja että sitä haluaa suojata mahdollisimman hyvin palamiselta. Ja riippuu vaatteen materiaalista kuinka kuumentava vaate on. Esim. pellavahan on aika viileää, vaikkakin helposti rypistyvää materiaalia, kun taas muovikuidut eivät hengitä tarpeeksi, ja ovat sitä myötä kuumempia kuin moni muu materiaali.
Mä ite palan helpommin kuin rusketun, ja sekä lapsena että teininä olen pari kertaa onnistunut polttamaan itseni etelässä ollessa pahasti, mutta onneksi ainakaan toistaiseksi ei ole mitään negatiivista niistä seurannut.
Kymmenen vuotiaana Kreetalla makasin kuumimman keskipäivän ajan uima-altaassa mahallaan uimapatjan päällä, jossa päälimmäinen puoli oli läpinäkyvä. Äitini yritti komentaa mua useamman kerran altaasta aurinkorasvan laittoa varten, mutta eihän ton ikänen malta aikuisen ohjeita kuunnella, kun pääsee altaaseen polskimaan ja on samanikäistä seuraa. Seuraava yö olikin sitten yhtä tuskaa, kun selkä, pakarat, ja jalkojen takaosat olivat osittain rakkuloille asti kärähtäneet, ja äitini joutui tunnin välein vaihtamaan kylmällä vedellä kasteltua pyyhettä palokohtia viilentämään.
Teininä Gran Canarialla olin ollut altaassa uimassa, ja huoneeseen tultua heitin bikinit päällä selälleen pation aurinkotuoliin kuivattelemaan, mutta nukahdin siihen ennen kuin ehdin laittaa aurinkorasvaa kuivuneelle iholle. Tunnin verran ehdin nukkua auringossa, ja seuraavana päivänä oli kiva vetää farkut jalkaan kotimatkalle lähdettäessä, kun koko etumus bikinikohtia lukuunottamatta oli kärähtänyt. Pakko oli jättää farkkujen ylin nappi auki, kun muuten ei olisi voinut niitä jalassa pitää. Koska oli helmikuu, ei kotiin voinut missään ohuissa ja miellyttävimmissä vaatteissakaan lähteä.
Nykyään aurinkorasvaa käytän aika harvoin, kun en pitkiä aikoja ole ulkona, mutta jos tiedän oleskelevani pitkään, siis tunteja, auringossa, silloin rasvaan itseni kunnolla.- Anonyymi
MCMLXXVI kirjoitti:
No en ole nätti minäkään. Mekko mun päällä olis kuin satula sian selässä. Mutta kyllä nyt shortsit ja t-paidan aina ilkee pukea.
Käytkö uimassa kesällä?En käy. Joskus mökillä kävin, kun oli rauhallinen ranta, ei ollut muita siellä. En tykkää esitellä kroppaani uimarannoilla tai edes uimahallissa, on lapsuudesta karseita kokemuksia, kun koulussa piti liikuntatunneilla mennä uimahalliin. Mä häpeän itseäni ja kroppaani liikaa, olen aina hävennyt. Mitä enempi on sanottu ulkonäössä olevista virheistä, sitä isompi häpeä on tullut kuvaan, ei tee mieli esitellä rumaa kroppaa muille, kuulostaa sairaalta, mutt sille ei voi mitään. Yks tuttu haukkui mun pukeutumista, siitä tullut lisää epävarmuutta ja inhoa itseä kohtaan, en pysty enää edes vaatteita katselemaan, kun mieleen pamahtaa ne tutun sanat. Kyseinen henkilö ei edes tajunnut kuinka paljon loukkasi sanoillaan, vähätteli sitä jälkeenpäin tai ehkä nautti mielessään, kun sai masentuneen vielä syvempään itseinhoon. Mun pitää tehdä pirusti henkistä parannustyötä, ett saan itseni kuntoon uudestaan, olenkin yrittänyt ajatella, ett kyseinen henkilö on penikka ajatusmaailmaltaan, eräänlainen pissis, teinivaihetta uudestaan elävä, laukoo mitä sattuu toisille ajattelematta loukkaako toista vai ei. Ei mun ikäisen enää pitäis piitata miltä näyttää, kun ihmisten ilmoilla kulkee, ei näin vanhalta näyttävä ketään kiinnosta tai jos katsookin, niin ajattelee ett mikäs mummeli tuolla käpyttelee rumissa kuteissa ja kääntää päänsä ja jatkaa matkaa.
Anonyymi kirjoitti:
En käy. Joskus mökillä kävin, kun oli rauhallinen ranta, ei ollut muita siellä. En tykkää esitellä kroppaani uimarannoilla tai edes uimahallissa, on lapsuudesta karseita kokemuksia, kun koulussa piti liikuntatunneilla mennä uimahalliin. Mä häpeän itseäni ja kroppaani liikaa, olen aina hävennyt. Mitä enempi on sanottu ulkonäössä olevista virheistä, sitä isompi häpeä on tullut kuvaan, ei tee mieli esitellä rumaa kroppaa muille, kuulostaa sairaalta, mutt sille ei voi mitään. Yks tuttu haukkui mun pukeutumista, siitä tullut lisää epävarmuutta ja inhoa itseä kohtaan, en pysty enää edes vaatteita katselemaan, kun mieleen pamahtaa ne tutun sanat. Kyseinen henkilö ei edes tajunnut kuinka paljon loukkasi sanoillaan, vähätteli sitä jälkeenpäin tai ehkä nautti mielessään, kun sai masentuneen vielä syvempään itseinhoon. Mun pitää tehdä pirusti henkistä parannustyötä, ett saan itseni kuntoon uudestaan, olenkin yrittänyt ajatella, ett kyseinen henkilö on penikka ajatusmaailmaltaan, eräänlainen pissis, teinivaihetta uudestaan elävä, laukoo mitä sattuu toisille ajattelematta loukkaako toista vai ei. Ei mun ikäisen enää pitäis piitata miltä näyttää, kun ihmisten ilmoilla kulkee, ei näin vanhalta näyttävä ketään kiinnosta tai jos katsookin, niin ajattelee ett mikäs mummeli tuolla käpyttelee rumissa kuteissa ja kääntää päänsä ja jatkaa matkaa.
Sanoppas niille sinun ulkonäön arvostelijoille suoraan, että vetäkää vittu päähänne ja paetkaa henkisesti persereiät ihmiset vuorille rumien pärstöjenne kanssa. Ja mitä liukkaammin sen parempi.
Inhottavaa tuollainen alas painaminen mitä olet kokenut.MCMLXXVI kirjoitti:
Sanoppas niille sinun ulkonäön arvostelijoille suoraan, että vetäkää vittu päähänne ja paetkaa henkisesti persereiät ihmiset vuorille rumien pärstöjenne kanssa. Ja mitä liukkaammin sen parempi.
Inhottavaa tuollainen alas painaminen mitä olet kokenut.Samaa mieltä olen sun kanssa. Tollaset kusipäät saisivat ansaitusti samanlaisen kohtelun kuin ne ketä he haukkuvat. Niillähän se surkee itsetunto on, kun pitää omaa egoa boostata toisten haukkumisilla.
Lauruska kirjoitti:
Samaa mieltä olen sun kanssa. Tollaset kusipäät saisivat ansaitusti samanlaisen kohtelun kuin ne ketä he haukkuvat. Niillähän se surkee itsetunto on, kun pitää omaa egoa boostata toisten haukkumisilla.
Joo näin on. Tuollaset ihmiset mistä hän kertoi, jotka häntä noin mitätöivät saisi multa muutaman valitun sanan päin näköään.
Melkein harmittaa, etten tunne anonyymiä ja pääse hänen puolestaan sanomaan noille taukeille.Anonyymi kirjoitti:
En käy. Joskus mökillä kävin, kun oli rauhallinen ranta, ei ollut muita siellä. En tykkää esitellä kroppaani uimarannoilla tai edes uimahallissa, on lapsuudesta karseita kokemuksia, kun koulussa piti liikuntatunneilla mennä uimahalliin. Mä häpeän itseäni ja kroppaani liikaa, olen aina hävennyt. Mitä enempi on sanottu ulkonäössä olevista virheistä, sitä isompi häpeä on tullut kuvaan, ei tee mieli esitellä rumaa kroppaa muille, kuulostaa sairaalta, mutt sille ei voi mitään. Yks tuttu haukkui mun pukeutumista, siitä tullut lisää epävarmuutta ja inhoa itseä kohtaan, en pysty enää edes vaatteita katselemaan, kun mieleen pamahtaa ne tutun sanat. Kyseinen henkilö ei edes tajunnut kuinka paljon loukkasi sanoillaan, vähätteli sitä jälkeenpäin tai ehkä nautti mielessään, kun sai masentuneen vielä syvempään itseinhoon. Mun pitää tehdä pirusti henkistä parannustyötä, ett saan itseni kuntoon uudestaan, olenkin yrittänyt ajatella, ett kyseinen henkilö on penikka ajatusmaailmaltaan, eräänlainen pissis, teinivaihetta uudestaan elävä, laukoo mitä sattuu toisille ajattelematta loukkaako toista vai ei. Ei mun ikäisen enää pitäis piitata miltä näyttää, kun ihmisten ilmoilla kulkee, ei näin vanhalta näyttävä ketään kiinnosta tai jos katsookin, niin ajattelee ett mikäs mummeli tuolla käpyttelee rumissa kuteissa ja kääntää päänsä ja jatkaa matkaa.
Sulla ei ole mitään häpeämistä sen suhteen millainen olet ja miltä näytät. Sä olet ainutlaatuinen juuri sellaisena kuin olet. Usko se!
Mä tiedän miltä tuntuu olla masentunut. Mä tiedän miltä tuntuu olla ei-haluttu, ja jolle nauretaan päin naamaa. Tai ainakin selän takana. Mä tiedän miltä tuntuu olla ruma, epämuodostunut luuseri, jonka elämä ei ole mitään muuta kuin vino pino epäonnistumisia epäonnistumisten päällä. Mä tiedän miltä tuntuu kun häpeää omaa kehoa ja olemusta.
Mutta mä en helvetti soikoon jaksa enää välittää siitä mitä muut musta ajattelee, koska mulla on paljon tärkeämpiäkin asioita joihin keskittyä.
Päälle 100 kilonen, rinnoista alaspäin kirjaimellisesti täynnä kymmeniä arpia niin isoja kuin pieniä (1cm-35cm), kuljen rollan kanssa, koirani asuu vakituiseen yli 7kymppisillä vanhemmillani, koska en pysty sitä yksin hoitamaan, olen vanhempieni vuokralainen vailla parisuhdetta ja omaa perhettä. Olen ollut 11 vuotta yksin, ja kaikki ne seurustelun yritykset mitä mulla elämän aikana on ollut, olen pääosin itse onnistunut sössimään.
Pelkuri, joka ei uskalla kertoa tunteistaan sille ainoalle miehelle kenestä on sen 11 vuoden aikana kiinnostunut ja lopulta ihastunut. Enkä pysty edes kuvittelemaan että mitään vastakaikua edes saisin, vaikka uskaltaisin kertoa. Siksi annan asian olla.
Fyysisesti sairas, henkisesti sairas (tosin psyyke on lääkityksellä tarpeeksi kunnossa), joka pelkää jatkuvasti sitä että ei enää jaksa kipujaan, vaan tappaa itsensä voimien loppuessa. Se, kun mä sanon että uni pitää mut kirjaimellisesti elossa, pitää 100 prosenttisesti paikkansa, ja todellakin tiedän miten käy jos pää ei enää kestä. Mä en tässä elämässä kauaa ole. Mä tiedän sen.
Nuo kaikki jatkuvan stressin ohella pitää mun ajatukset kiireellisinä, niin mä en jaksa miettiä mitä muut musta ajattelee. Kuten sitä, minkälaisia vaatteita muiden mielestä voin käyttää. Mitä ostaa kaupasta. Yksinkertaisesti mulla ei riitä siihen enää energiaa.
Mä olin nätti ja laiha nuorempana, joten muutos nykyiseen on raju, vaikka siitä onkin jo toistakymmentä vuotta aikaa. Mut siitä huolimatta, mä en olisi se kuka olen, ilman näitä elämän persuksilleen suistaneita tapahtumia. Mä olen sisäisesti vahva, ja joissain asioissa painan vaikka läpi kiven kovan kallion, jos jotain haluan. Mutta se on vaatinut myös paljon sisäistä kovaa työtä, hyväksyä itsensä sellaisena kuin on, vikoineen päivineen. Jos mä en jolle kulle riitä, niin se ei ole mun murheeni.
Jos sulla on mahdollisuus päästä juttelemaan asioistasi jonkun ammattilaisen, kuten psyk. sh:n kanssa, ota nämä sun ajatukset puheeksi, ja käykää yhdessä niitä läpi jokaisesta näkökannasta, ja niiden taustalla olevista syistä, miksi tunnet olosi sellaiseksi kuin tunnet. Sitä itsetuntoa ei kerralla saa kuntoon, mutta vaikka siihen menisi sata kertaa, tuhat kertaa, tai vielä enemmän, niin jokaisella asian käsittelykerralla pystyy hyväksymään itseään enemmän ja enemmän, kunnes yhtäkkiä huomaa pystyvänsä päästämään irti vanhasta ajattelutavasta.
Opettele sanomaan takaisin yhtä purevasti, kuin sulle on sanottu kommentteja. Anna sanojan tuntea se sama tuska ja häpeä, minkä hän sinulle aiheuttaa. Jos ei kauniisti sanottuna tepsi, niin käytä samaa taktiikkaa ja sano sitten rumasti. Älä jää puolustautumattomana ottamaan kaikkea paskaa omaan niskaasi. Nosta piikit pystyy, ja sivalla sanaisella miekalla. Osaat kyllä.Lauruska kirjoitti:
Sulla ei ole mitään häpeämistä sen suhteen millainen olet ja miltä näytät. Sä olet ainutlaatuinen juuri sellaisena kuin olet. Usko se!
Mä tiedän miltä tuntuu olla masentunut. Mä tiedän miltä tuntuu olla ei-haluttu, ja jolle nauretaan päin naamaa. Tai ainakin selän takana. Mä tiedän miltä tuntuu olla ruma, epämuodostunut luuseri, jonka elämä ei ole mitään muuta kuin vino pino epäonnistumisia epäonnistumisten päällä. Mä tiedän miltä tuntuu kun häpeää omaa kehoa ja olemusta.
Mutta mä en helvetti soikoon jaksa enää välittää siitä mitä muut musta ajattelee, koska mulla on paljon tärkeämpiäkin asioita joihin keskittyä.
Päälle 100 kilonen, rinnoista alaspäin kirjaimellisesti täynnä kymmeniä arpia niin isoja kuin pieniä (1cm-35cm), kuljen rollan kanssa, koirani asuu vakituiseen yli 7kymppisillä vanhemmillani, koska en pysty sitä yksin hoitamaan, olen vanhempieni vuokralainen vailla parisuhdetta ja omaa perhettä. Olen ollut 11 vuotta yksin, ja kaikki ne seurustelun yritykset mitä mulla elämän aikana on ollut, olen pääosin itse onnistunut sössimään.
Pelkuri, joka ei uskalla kertoa tunteistaan sille ainoalle miehelle kenestä on sen 11 vuoden aikana kiinnostunut ja lopulta ihastunut. Enkä pysty edes kuvittelemaan että mitään vastakaikua edes saisin, vaikka uskaltaisin kertoa. Siksi annan asian olla.
Fyysisesti sairas, henkisesti sairas (tosin psyyke on lääkityksellä tarpeeksi kunnossa), joka pelkää jatkuvasti sitä että ei enää jaksa kipujaan, vaan tappaa itsensä voimien loppuessa. Se, kun mä sanon että uni pitää mut kirjaimellisesti elossa, pitää 100 prosenttisesti paikkansa, ja todellakin tiedän miten käy jos pää ei enää kestä. Mä en tässä elämässä kauaa ole. Mä tiedän sen.
Nuo kaikki jatkuvan stressin ohella pitää mun ajatukset kiireellisinä, niin mä en jaksa miettiä mitä muut musta ajattelee. Kuten sitä, minkälaisia vaatteita muiden mielestä voin käyttää. Mitä ostaa kaupasta. Yksinkertaisesti mulla ei riitä siihen enää energiaa.
Mä olin nätti ja laiha nuorempana, joten muutos nykyiseen on raju, vaikka siitä onkin jo toistakymmentä vuotta aikaa. Mut siitä huolimatta, mä en olisi se kuka olen, ilman näitä elämän persuksilleen suistaneita tapahtumia. Mä olen sisäisesti vahva, ja joissain asioissa painan vaikka läpi kiven kovan kallion, jos jotain haluan. Mutta se on vaatinut myös paljon sisäistä kovaa työtä, hyväksyä itsensä sellaisena kuin on, vikoineen päivineen. Jos mä en jolle kulle riitä, niin se ei ole mun murheeni.
Jos sulla on mahdollisuus päästä juttelemaan asioistasi jonkun ammattilaisen, kuten psyk. sh:n kanssa, ota nämä sun ajatukset puheeksi, ja käykää yhdessä niitä läpi jokaisesta näkökannasta, ja niiden taustalla olevista syistä, miksi tunnet olosi sellaiseksi kuin tunnet. Sitä itsetuntoa ei kerralla saa kuntoon, mutta vaikka siihen menisi sata kertaa, tuhat kertaa, tai vielä enemmän, niin jokaisella asian käsittelykerralla pystyy hyväksymään itseään enemmän ja enemmän, kunnes yhtäkkiä huomaa pystyvänsä päästämään irti vanhasta ajattelutavasta.
Opettele sanomaan takaisin yhtä purevasti, kuin sulle on sanottu kommentteja. Anna sanojan tuntea se sama tuska ja häpeä, minkä hän sinulle aiheuttaa. Jos ei kauniisti sanottuna tepsi, niin käytä samaa taktiikkaa ja sano sitten rumasti. Älä jää puolustautumattomana ottamaan kaikkea paskaa omaan niskaasi. Nosta piikit pystyy, ja sivalla sanaisella miekalla. Osaat kyllä.Haluan sanoa vielä sen, että en surkuttele omaa kohtaloani tai vointiani, enkä noita omia vaikeita ja jopa kipeitä asioita kertonut kerjätäkseni sääliä. Päin vastoin. Mä vihaan sääliä. Kaikki mitä palstalla kerron nykyisyydestä ja menneisyydestä, kerron siksi että olen niistä oppinut jotain. Kuten sen, että ihmisiä on erilaisia, jokainen on yhtä arvokas.
Ei ole olemassa parempia ja huonompia ihmisiä. On vain ihmisiä, joilla on erilaisia vahvuuksia. Jokainen ihminen on yhtä tärkeä. Kukaan ei ole toista tärkeämpi. Ne ketkä muuta väittää, ovat itsekeskeisiä omanarvon kalastelijoita, eivätkä tiedä mitä elämän rikkaus tarkoittaa.- Anonyymi
Lauruska kirjoitti:
Haluan sanoa vielä sen, että en surkuttele omaa kohtaloani tai vointiani, enkä noita omia vaikeita ja jopa kipeitä asioita kertonut kerjätäkseni sääliä. Päin vastoin. Mä vihaan sääliä. Kaikki mitä palstalla kerron nykyisyydestä ja menneisyydestä, kerron siksi että olen niistä oppinut jotain. Kuten sen, että ihmisiä on erilaisia, jokainen on yhtä arvokas.
Ei ole olemassa parempia ja huonompia ihmisiä. On vain ihmisiä, joilla on erilaisia vahvuuksia. Jokainen ihminen on yhtä tärkeä. Kukaan ei ole toista tärkeämpi. Ne ketkä muuta väittää, ovat itsekeskeisiä omanarvon kalastelijoita, eivätkä tiedä mitä elämän rikkaus tarkoittaa.Mietin vaan, mikä sai sut provosoitumaan niin paljon, että laskit kipeitä asioita itsestäsi palstalle kaikkien luettavaksi? Kaikelle kansalle jakaminen on aika masokistinen piirre.
Anonyymi kirjoitti:
Mietin vaan, mikä sai sut provosoitumaan niin paljon, että laskit kipeitä asioita itsestäsi palstalle kaikkien luettavaksi? Kaikelle kansalle jakaminen on aika masokistinen piirre.
Se, että ne ei ole mulle kipeitä asioita, joita pitäisi hävetä. Se, että on hyväksynyt itsensä sellaisena kuin on. Se, että on sinut itsensä kanssa. Jos mä en pystyisi noista samoista asioista puhumaan omalla naamalla ja nimellä irl, niin en niitä myöskään täällä kertoisi. Se, että olen selvinnyt elämässäni paljon pahemmasta kuin nuo asiat on.
Miten olisi takataskussa vaikka pari kolme itsemurhayritystä, tai sellainen tilanne 24-vuotiaana nuorena naisena, että istun alasti suihkupaarilla juuri lopetettuani itseni suihkuttelun, ja odottaen hoitajaa tuomaan kuivaa pyyhettä ja auttamaan vaatteita päälle, kun en pysty kävelemään tai muutenkaan liikkumaan pahojen selän ja alavartalon murtumien takia. Yhtäkkiä kylpyhuoneeseen pelmahtaa toistakymmentä miestä ja naista, pari lääkäriä ja tuplasti ellei triplasti lääketieteen opiskelijoita katomaan lähes luuhun asti ja kooltaan 2,5x10cm avonaista kantapään aukkoa, joka kiertää koko kantapään ympäri, ja johon viimeisenä hoitokeinona yritetään alipainehoitoa ennen jalkaterän amputaatiota.
33 tehtyä leikkausta koko tähän astisen elämän aikana, muutaman kerran elämässä läheltä piti tilanne hengissä selviytymisen suhteen, kuten vaikka sepsis (verenmyrkytys), joka hoitamattomana jokaisella siihen sairastuneella johtaa 100 prosenttisesti kuolemaan. Opettelu hyväksymään itsensä vikoineen ja puutteineen päivineen, ja ymmärtämään sen, ettei kaikille asioille voi itse tehdä mitään, vaikka kuinka haluaisi muuttua. Tietää sen, että itse on syypää terveytensä menetykseen, ja jota ei enää saa takaisin.
Joten joo, jokainen tossa aiemmin kertomani on pieni asia verrattuna niihin moniin isoihin asioihin, mitkä kaikki olen käynyt elämässäni läpi, ja joista myös täällä kerron. Kuten irl nimellä ja naamalla.
Oletko itse henkisesti niin vahva, että pystyt kertomaan omat kipeimmät asiasi kaikille, vaikkakin anonyymiteetin suojissa sen jälkeen, kun olet käsitellyt ja selvittänyt ne mielessäsi? Entä irl omalla nimellä ja naamalla? Ymmärrätkö itse mistä kannattaa stressata ja mistä ei? Tunnetko itsesi tarpeeksi hyvin tietäen omat heikkoutesi ja vahvuutesi? Pyritkö siihen, että yrität olla tekemättä kaikin olemassa olevin keinoin niitä samoja virheitä kerta toisensa jälkeen, ja siten myös oppimaan virheistäsi, vai lyötkö päätäsi yhä uudelleen ja uudelleen betoniseinään?
- Anonyymi
Kuin hengenvaarallisia ja harvinaisia orkideoita...
- Anonyymi
Olen tämän kesän 45 vuotias morsian. Olen niin onnellinen ja tyytyväinen. Vanheneminen ei haittaa. Kohta alkaa seksihelteet ja loma.
Nämä aloituksen kaltaiset kirjoitukset kumpuavat yksinäisyydestä ja puutteesta. Hyvä tuo Hyvää, paha tuo pahaa. On päätettävä, kumpaa kutsuu teoillaan ja ajatuksillaan luo.- Anonyymi
Justjoo. Pahoja ne kaikki on joilla on huonoja kokemuksia toisista ihmisistä. Sä muistutat puheissasi yhtä entistä uskovaista työkaveria, joka oli tosissaan sitä mieltä, ett syöpä on rankaisu pahoista ajatuksista. Yks miespuolinen kurssikaveri, varsinainen älypää, sanoi yhdelle naispuoliselle kurssikaverille, jolla oli pari henkilöä lähipiiristä kuollut lyhyen ajan sisään sairastamisen kautta, ett tämän pitäisi tehdä jotain hyvää katkaistakseen pahan kierteen. Voi hyvää päivää, pitäisi vähän miettiä mitä surevalle lausuu. Mä pimahdin sille miehelle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Justjoo. Pahoja ne kaikki on joilla on huonoja kokemuksia toisista ihmisistä. Sä muistutat puheissasi yhtä entistä uskovaista työkaveria, joka oli tosissaan sitä mieltä, ett syöpä on rankaisu pahoista ajatuksista. Yks miespuolinen kurssikaveri, varsinainen älypää, sanoi yhdelle naispuoliselle kurssikaverille, jolla oli pari henkilöä lähipiiristä kuollut lyhyen ajan sisään sairastamisen kautta, ett tämän pitäisi tehdä jotain hyvää katkaistakseen pahan kierteen. Voi hyvää päivää, pitäisi vähän miettiä mitä surevalle lausuu. Mä pimahdin sille miehelle.
Tokko se hyvän kautta asioihin suhtautuminen huonoakaan tee.
Aloituksen kaltaiset purkaukset luovat vaan aloittajalle itselleen pahemman olon.
Negatiivisuudella on tapana kerääntyä ja uskolla/uskomuksella/mielellä on meihin suuri voima.
- Anonyymi
Sisältä ne ovat biojätettä ihan alusta asti.
- Anonyymi
Miehet ovat tyhjäputkia. Haitallinen häädettävä rikkakasvi, joka tulee niittää alas aina kohdatessa, ettei pääse leviämään ja tukahduttamaan rikkaampaa lajistoa ympäriltään. Aapeen kaltaiset ovatkin jo niitä henkisesti lyötyjä hukkaputkia.
Ei, kyllä naiset ovat ihmisiä.
Opiksi. ☝️- Anonyymi
Poliitikot ovat vieraslajikikeita, kuin lupiinit jotka pitää tappaa heti ensinäkemältä.
- Anonyymi
Kurpitsan siemeniä voi paahtaa ihan ite.
- Anonyymi
On mennyt sinulla naisasiat pieleen koska et osaa käyttäytyä.
- Anonyymi
Niille kukkeimmille se lakastuminen voi olla kovakin pala, suurimmalle osalle normaalia elämänkulkua, tietenki hieman harmaita hiuksia aiheuttavaa.
- Anonyymi
Viinamiehen ja jokun ellun-kana -joka aina itkee kun on niin ruma ei saa naisa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1824310
- 341584
Minulta loppuu aika
Halusin olla täydellinen. Nyt näyttää siltä että viimeinen kiristys jää puolitiehen, sillä h-hetki on jo ihan kohta käsi401500Syvälliset keskustelut
Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen251494Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi
mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,201385- 1121316
Moi, nainen
Tunnustan, olen heikkona sun hymyyn, ja sekään ei auta yhtään, että sulla on täydellinen nenä. Joten ensi kerralla, kun301190Kyllähän tämä vähän kirpaisee
Mutta oman sisäisen rauhan vuoksi jätän sinut nyt historiaan. Todennäköisesti olet jo sinäkin mennyt eteenpäin. Olipah381187- 191149
Sulla on uskomaton luonne
Saat minut hetkessä iloiseksi, tai sanotaan nyt niin, että ajatus sinusta saa sydämeni hyppimään riemusta. En vain saa s441048