Turussa on näköjään roskisfirmalta vuokratttu mainostilaa evankeliumille. Päivitys nykyaikaan, eihän enää ole puupylväitä joihin niittailla lappusia.
-a-teisti-
Jeesus tulee pian - päivitys tähän päivään
93
599
Vastaukset
- Anonyymi
Pari kolme sattunut tässä keskustassa silmiin. Terasseja on käyty läpi jokunen. Monikohan kaltaisemme syntinen tekee parannuksen tuon informaation perusteella? 🤔
-a-teisti-- Anonyymi
Mistä sinä puhut?! Ei Jeesuksella ole mitään tekemistä syntien kanssa. Uskovainen muuttuu Raamatun mukaan - kai nyt olet kuullut Päivi Räsäsenkin hokevan syntisyydestä - syntiseksi vasta kun palvoo Jeesusta teurastettuna lampaana ja perkaa pois taivasten valtakunnan. Miksi tämä totuus on niin vaikea ymmärtää?! Jos on infoa Jeesuksen tulosta, niin se nyt on sitten enemmän uhkaus kuin lupaus näille uskovaisille, jotka uhrasivt Jeesuksen taholle, jota hän eläessään vastusti. Tarkista nyt vielä, että mitä kummaa siinä viestityksessä lukee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistä sinä puhut?! Ei Jeesuksella ole mitään tekemistä syntien kanssa. Uskovainen muuttuu Raamatun mukaan - kai nyt olet kuullut Päivi Räsäsenkin hokevan syntisyydestä - syntiseksi vasta kun palvoo Jeesusta teurastettuna lampaana ja perkaa pois taivasten valtakunnan. Miksi tämä totuus on niin vaikea ymmärtää?! Jos on infoa Jeesuksen tulosta, niin se nyt on sitten enemmän uhkaus kuin lupaus näille uskovaisille, jotka uhrasivt Jeesuksen taholle, jota hän eläessään vastusti. Tarkista nyt vielä, että mitä kummaa siinä viestityksessä lukee.
Jos palvoo Jeesusta tosi Jumalan uhrilahjana, niin ei siinä tehdä parannusta synneistä, vaan Lutherin mukaan saa tehdä syntiä, eikä sitä merkitä tilille. Teillä ei ole mitään tietoa uskonnosta tai Raamatusta.
- Anonyymi
Laita nyt tarkempi tieto, että mikä ihmeen evankeliumi?! Paavalin tekemä vai Jeesuksesta kertova?
- Anonyymi
Jeesuksen sanoja siteeraavat mutta väliäkö sen, maksaja määrittelee kuitenkin evankeliumin sisällön.
Huonoja mainoksia, mitään niistä ei mieleen jäänyt. Löysi kuitenkin Google tuon, jotakin yhteiskristillistä puuhailua:
https://www.facebook.com/turkumissio/
-a-teisti-
- Anonyymi
Kyllä hän tulee takaisin vaikka ei sanonut milloin mutta hän hakee vain omansa hääjuhliin. Muut jää tänne pirun kanssa.
- Anonyymi
No voi helkkari, niin minkä logiikan mukaan hakee, jos te käytätte häntä uhrina taholle - jopa tosi Jumalana - jota hän itse eläessään vastusti? Vastaapa kuule tähän.
- Anonyymi
<<Muut jää tänne pirun kanssa.<<
Ja Raamatun mukaan, kun käytätte Jeesusta uhrina tosi Jumalana te menette itse helvetin tuleen. Löytyy Paavalin 1.Korintolaiskirjeestä ja luvusta 13 ja jakeista 11-13.
Olette käsittäneet koko jutun väärinpäin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
<<Muut jää tänne pirun kanssa.<<
Ja Raamatun mukaan, kun käytätte Jeesusta uhrina tosi Jumalana te menette itse helvetin tuleen. Löytyy Paavalin 1.Korintolaiskirjeestä ja luvusta 13 ja jakeista 11-13.
Olette käsittäneet koko jutun väärinpäin.Ei luku 13. vaan luku 3 ja jakeet 11-13.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei luku 13. vaan luku 3 ja jakeet 11-13.
Tämä johtuu siitä, että te kiroatte tosi Jumalan ristille. Löytyy Paavalin Galatalaiskirjeen 3. luvusta ja 13. jakeesta Raamatusta.
Ehkä kuitenkin "tule pian" noin ainakin jossain vaiheessa paikallisen helluntai seurakunnan julkisivu koki remontin.
Paras on kyllä se tarra jonka nähnyt olen " Jeesus tulee pian , olit valmis tai et"
Tuossa yhdistyy mielestäni niin moniasia eikä ollenkaan huonoinpana mielestäni tavallaan sekin, että myös osoittaa laittajasta jotain huumorintajua, ehkä tyyliin "et mitä noita perkele yrittää käännyttää" mutta toki tuo oli etelä-pohjanmaalla ,täällä hiukan erikoisempi huumorintaju :D mutta noin mitä näit "julistuksia" olen nähnyt, ei hullumpi ja jäi mieleen.Eikö teidän nimiluterilaisten Raamatussa sen viimeisessä jakeessa pyydetä Jeesusta palaamaan?
KylläTaasNaurattaa kirjoitti:
Eikö teidän nimiluterilaisten Raamatussa sen viimeisessä jakeessa pyydetä Jeesusta palaamaan?
Nimiluterilaisten ?
Nimiluterilaisten.
Niin mitä ovat nimiluterilaiset ? Tai keitä ?
Tolkun.Ihminen kirjoitti:
Mitä jos ensin itse vastaat mitä sinusta on kysytty 😂?
Mitä jos ensin itse vastaat mitä sinulta on kysytty 😂?
Eiköhän vuoro ole nyt sinulla kun aloit tuossa nimittelemään. Täytyyhän asiayhteys ensin ymmärtää ennen kuin lähtee vastaamaan.
Eiköhän vuoro ole nyt sinulla kun aloit tuossa nimittelemään. Täytyyhän asiayhteys ensin ymmärtää ennen kuin lähtee vastaamaan.
Älä länkytä 😂
Eli siis et osaa vastata.
Osan toki 🤣 mutta sinulle en viitsi.
- Anonyymi
Osan toki 🤣 mutta sinulle en viitsi.
Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa ja kuka ikinä uskoo Jeesukseen saa syntinsä anteeksi Hänen nimensä kautta. Se on siis ydinsanoma ihmiskunnalle ja ainut toivo taivas elämästä kuolemamme jälkeen. Jeesus tulee pian, mutta sitä hetkeä ei tiedä muu, kuin Jumala yksin, Hän, joka on luonut maat, meret ja taivaat, sekä kaikki mitä niissä on. Esisämme ja menneet sukupolvet ovat uskoneet ja niin mekin saamme uskoa syntimme anteeksi ja tavata ennen meitä menneet Kristuksen luona Taivaassa.
Ei voi vastata, ellei vastaaja tiedä kuuluuko hän nimiluterilaisiin, joten sinun on määriteltävä käsite.
- Anonyymi
Minulla paras näkemäni oli "Jeesus tulee pian " julisteen alle liimattu toinen juliste, jossa luki seuraavasti: Tapahtuma peruttu koronan takia.
Anonyymi kirjoitti:
Minulla paras näkemäni oli "Jeesus tulee pian " julisteen alle liimattu toinen juliste, jossa luki seuraavasti: Tapahtuma peruttu koronan takia.
No joo :d
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa ja kuka ikinä uskoo Jeesukseen saa syntinsä anteeksi Hänen nimensä kautta. Se on siis ydinsanoma ihmiskunnalle ja ainut toivo taivas elämästä kuolemamme jälkeen. Jeesus tulee pian, mutta sitä hetkeä ei tiedä muu, kuin Jumala yksin, Hän, joka on luonut maat, meret ja taivaat, sekä kaikki mitä niissä on. Esisämme ja menneet sukupolvet ovat uskoneet ja niin mekin saamme uskoa syntimme anteeksi ja tavata ennen meitä menneet Kristuksen luona Taivaassa.
<<saa syntinsä anteeksi Hänen NIMENSÄ kautta<<
Edelleenkään hän, Jeesus, ei opettanut mitään synnistä, vaan taivasten valtakunnan tulleen maanpäälle, ja olevan meissä ja meidän ympärillä ja Jumalan valtakunnan olevan sisäisesti meissä, ja opetti meitä voittamaan alhaiset tunteet. Ja tätä piti ryhtyä julistamaan jo 2000 vuotta sitten, eikä Paavalin sanoin perata taivasten valtakuntaa pois ja ryhtyä julistamaan syntien valtakuntaa käyttämällä Jeesusta tosi Jumalana ja uhrilampanaa ja syödä tätä Jahven ylipapin ateriana.
Faktat Raamatusta jälleen:
1.Korinttolaiskirje:
5:7 Peratkaa pois vanha HAPATUS, että teistä tulisi uusi taikina, niinkuin te olettekin happamattomat; sillä onhan meidän pääsiäislampaamme, Kristus, teurastettu.
Ja Jeesus opettaa, että tuo HAPATUS on taivasten valtakunta:
Matteuksen evankeliumi:
13:33 Taas toisen vertauksen hän puhui heille: "Taivasten valtakunta on HAPATUKSEN KALTAINEN
Ja kaiken lisäksi vielä Matteuksen evankeliumissa Jeesus sanoo, että se joka tehdään hänen NIMEEN on laittomuuden tekemistä, löytyy 7. luvusta. Kannattaa lukea kokonaan.
7:22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun NIMESI kautta ennustaneet ja sinun NIMESI kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun NIMESI kautta tehneet monta voimallista tekoa?' Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät.'
Piti uskoa Jeesuksen opetuksia, eikä käyttää hänen nimeään hyväksi menemällä laveaa tietä käyttäen häntä itseään uhrilahjana. Piti mennä siitä ahtaasta portista, eikä saada 'anteeksi ilmaisella armolla', jota armoa tässä opissa siis ei edes ole. Repe.RuutikaIIo kirjoitti:
Ei voi vastata, ellei vastaaja tiedä kuuluuko hän nimiluterilaisiin, joten sinun on määriteltävä käsite.
Kysyinkö sinulta jotain?
Anonyymi kirjoitti:
"hetkeä ei tiedä kukaan muu kuin Jumala yksin" ei siis Jeesuskaan, miksi te kristityt aina kysyttäessä kuitenkin väitätte että teillä on yksi Jumala?
- Anonyymi
Kysyinkö sinulta jotain?
Et kysynyt Repeltä, mutta hän huomioi asian, johon käsityskykysi ei näköjään riitä.
Sinun pitäisi selventää ilmaisuasi ja jos käytät sanaa, jota ei nykysuomen sanakirjasta löydy, niin silloin velvollisuutesi on selventää sanan merkitys. Osaatko? Anonyymi kirjoitti:
Et kysynyt Repeltä, mutta hän huomioi asian, johon käsityskykysi ei näköjään riitä.
Sinun pitäisi selventää ilmaisuasi ja jos käytät sanaa, jota ei nykysuomen sanakirjasta löydy, niin silloin velvollisuutesi on selventää sanan merkitys. Osaatko?Ja sinä puhut nyt Repen puolesta. 🤣
- Anonyymi
Jeesus tulee pian tai Jeesus tulee äkisti! Nämä ovat käännösvaihtoehtoja!
Tuo, että Jeesus tulee äkisti, pitää ainakin paikkansa. Ihmisen Pojan päivä on kuin Nooan ja Sodoman päivien. Tämä on selvä viittaus homouden valtaistumiseen maailmassa, mikä prosessi on käynnissä. Myös Nooan ja Sodoman päivinä homous oli vallannut yhteiskunnat ja molemmissa tapauksissa Jumala hävitti kaiken, ensin tulvalla ja sitten asteroidilla. Jeesuksen tullessa tilanne yhteiskunnissa on sama, yhteiskunnat ovat homoistuneet läpikotaisin, mutta tätä ennen meidän tulee julistaa evankeliumia ja tehdä rakkauden työtä. Maailmasta tulee pelastaa KAIKKI valitut ennenkuin Jeesus saapuu. Sitten pahuus poistetaan maailmasta.- Anonyymi
Matt. 24 mukaan Jeesus tulee uudelleen vasta sen jälkeen, kun Aurinko on sammunut. Eli Jeesuksen toista tulemista saa odotella vielä 5 miljardia vuotta. Sitä ennen ilmaantuu ainoastaan vääriä messiaita ja vääriä profeettoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Matt. 24 mukaan Jeesus tulee uudelleen vasta sen jälkeen, kun Aurinko on sammunut. Eli Jeesuksen toista tulemista saa odotella vielä 5 miljardia vuotta. Sitä ennen ilmaantuu ainoastaan vääriä messiaita ja vääriä profeettoja.
Matt. 24:
" 23»Jos joku silloin sanoo teille: ’Täällä on Messias’, tai: ’Messias on tuolla’, älkää uskoko. 24 Sillä vääriä messiaita ja vääriä profeettoja ilmaantuu, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että he johtavat, jos mahdollista, valitutkin harhaan. 25 Tämän minä olen teille nyt ennalta ilmoittanut. 26 »Jos siis teille sanotaan: ’Hän on tuolla autiomaassa’, älkää lähtekö sinne, tai jos sanotaan: ’Hän on sisällä talossa’, älkää uskoko sitä. 27 Sillä niin kuin salama leimahtaa idässä ja valaisee taivaan länteen asti, niin on oleva Ihmisen Pojan tulo. 28 Missä on raato, sinne kokoontuvat korppikotkat. 29 »Mutta kohta noiden päivien ahdingon jälkeen aurinko pimenee eikä kuu anna valoaan. Tähdet putoavat taivaalta ja taivaiden voimat järkkyvät. 30 Silloin taivaalle ilmestyy Ihmisen Pojan merkki. Kaikki maan sukukunnat puhkeavat valituksiin, kun näkevät Ihmisen Pojan tulevan taivaan pilvien päällä suuressa voimassaan ja kirkkaudessaan. "
Todellakin Jeesuksen tulemista saa odotella siihen asti, kunnes fuusioreaktio Auringossa on lakannut. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Matt. 24:
" 23»Jos joku silloin sanoo teille: ’Täällä on Messias’, tai: ’Messias on tuolla’, älkää uskoko. 24 Sillä vääriä messiaita ja vääriä profeettoja ilmaantuu, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että he johtavat, jos mahdollista, valitutkin harhaan. 25 Tämän minä olen teille nyt ennalta ilmoittanut. 26 »Jos siis teille sanotaan: ’Hän on tuolla autiomaassa’, älkää lähtekö sinne, tai jos sanotaan: ’Hän on sisällä talossa’, älkää uskoko sitä. 27 Sillä niin kuin salama leimahtaa idässä ja valaisee taivaan länteen asti, niin on oleva Ihmisen Pojan tulo. 28 Missä on raato, sinne kokoontuvat korppikotkat. 29 »Mutta kohta noiden päivien ahdingon jälkeen aurinko pimenee eikä kuu anna valoaan. Tähdet putoavat taivaalta ja taivaiden voimat järkkyvät. 30 Silloin taivaalle ilmestyy Ihmisen Pojan merkki. Kaikki maan sukukunnat puhkeavat valituksiin, kun näkevät Ihmisen Pojan tulevan taivaan pilvien päällä suuressa voimassaan ja kirkkaudessaan. "
Todellakin Jeesuksen tulemista saa odotella siihen asti, kunnes fuusioreaktio Auringossa on lakannut.Vai ihmisen pojan merkki, kas kun ei teurastetun tosi Jumalan merkki, vai onko sama. Jos jukolavita ei erota Raamatusta edes Saatanaa Jumalasta, niin sitä on ihan turha kopioida sivukaupalla evankeliumeita, joilla ei ole mitään tekemistä historiankirjoituksen kanssa ikään kuin todistamaan milloin Paavalin opin tehoa ja milloin Jeesuksen halua ihan itse tehdä vapaaehtoisesti itsemurha vain pienen suomalaisuskovaisen puolesta Jumalana. Kyl on uskonto Raamatusta niin hukassa, ettei ole tosikaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vai ihmisen pojan merkki, kas kun ei teurastetun tosi Jumalan merkki, vai onko sama. Jos jukolavita ei erota Raamatusta edes Saatanaa Jumalasta, niin sitä on ihan turha kopioida sivukaupalla evankeliumeita, joilla ei ole mitään tekemistä historiankirjoituksen kanssa ikään kuin todistamaan milloin Paavalin opin tehoa ja milloin Jeesuksen halua ihan itse tehdä vapaaehtoisesti itsemurha vain pienen suomalaisuskovaisen puolesta Jumalana. Kyl on uskonto Raamatusta niin hukassa, ettei ole tosikaan.
Teidän pitäisi pikku hiljaa alkaa tajuamaan, että tuossa Raamatun tulkinnassa on jokin mennyt pieleen jostakin syystä, ja vaikka alkaa keskustelemaan siitäkin välillä, eikä jatkuvasti ummistaa silmiänne totuudelta, joka on Raamatussa. Ja avata silmät apposen auki, jo siitä alkaen, että mitä lukee luomiskertomuksessa ja valetarinan suhteen, joka on kertomus jostakin perisynnistä, jonka takia olisi sitten itse tosi Jumala jo uhrattava! Mitään perisyntiä ei edes ollut paratiisissa eikä sellaista syytä ihmisen karkoittamiseen, vaan ihminen tuli Luojajumalan sanoin jumalien kaltaiseksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Matt. 24:
Todellakin Jeesuksen tulemista saa odotella siihen asti, kunnes fuusioreaktio Auringossa on lakannut.Jeesus ei pitänyt itseään minään 'messiaana' tai Jumalan poikana tai itse tosi Jumalana, hän oli opettaja ja oppilaidensa mukaan lähinnä profeetta (Stefanoksen puolustuspuhe). Ja tämän vakuuttaa myös se, että kun hän sanoo, että pitää alkaa julistamaan taivasten valtakunnan tuleen maanpäälle, joka on meissä ja meidän ympärillämme, hän sanoo profeettojen ja Mooseksen lain olleen vain Johannekseen asti. Edes Johannes ei opettanut Jeesuksen opetuksia, koska Raamatun mukaan myös tämän opetuslapset moittivat Jeesusta oppilaineen perinnäissääntöjen (Mooseksen laki) rikkomisesta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus ei pitänyt itseään minään 'messiaana' tai Jumalan poikana tai itse tosi Jumalana, hän oli opettaja ja oppilaidensa mukaan lähinnä profeetta (Stefanoksen puolustuspuhe). Ja tämän vakuuttaa myös se, että kun hän sanoo, että pitää alkaa julistamaan taivasten valtakunnan tuleen maanpäälle, joka on meissä ja meidän ympärillämme, hän sanoo profeettojen ja Mooseksen lain olleen vain Johannekseen asti. Edes Johannes ei opettanut Jeesuksen opetuksia, koska Raamatun mukaan myös tämän opetuslapset moittivat Jeesusta oppilaineen perinnäissääntöjen (Mooseksen laki) rikkomisesta.
Jeesus on monta kertaa sanonut olevansa Ihmisen Poika, eli piti itseään juutalaisena lopunaikojen Messiaana.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Matt. 24:
Todellakin Jeesuksen tulemista saa odotella siihen asti, kunnes fuusioreaktio Auringossa on lakannut.Ei tietenkään ole tärkeää tietää milloin Jeesus Kristus tulee toisenkerran. Se vaan on tärkeää, että meillä on usko Kristukseen syntiemme sovittajana. Joka tapauksessa elämämme pituus on 0 - 70 vuotta, no joku voi päästä 100 vuoteen. Siis Jeesus tulee jokaisen ihmisen kohdalle viimeistään viimeisen hengen vedon jälkeen. Tahdoimme sitä tai emme. Toivottavasti tahdomme. Se tahto pitää ilmaista Jeesukselle jo täällä eläessämme.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus on monta kertaa sanonut olevansa Ihmisen Poika, eli piti itseään juutalaisena lopunaikojen Messiaana.
Se on totta - sanoohan Jeesus Johanneksen evankeliumissakin, että hänet lähettänyt Isä on ihminen:
Joh. <<8:16 Ja vaikka minä tuomitsisinkin, niin minun tuomioni olisi oikea, sillä minä en ole yksinäni, vaan minä ja hän, joka on minut lähettänyt. Onhan teidän laissannekin kirjoitettuna, että kahden ihmisen todistus on pätevä. Minä olen se, joka todistan itsestäni, ja minusta todistaa myös Isä, joka on minut lähettänyt."<<
Mutta ei tässä kyllä mitään 'messiaasta' puhuta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tietenkään ole tärkeää tietää milloin Jeesus Kristus tulee toisenkerran. Se vaan on tärkeää, että meillä on usko Kristukseen syntiemme sovittajana. Joka tapauksessa elämämme pituus on 0 - 70 vuotta, no joku voi päästä 100 vuoteen. Siis Jeesus tulee jokaisen ihmisen kohdalle viimeistään viimeisen hengen vedon jälkeen. Tahdoimme sitä tai emme. Toivottavasti tahdomme. Se tahto pitää ilmaista Jeesukselle jo täällä eläessämme.
<<Se vaan on tärkeää, että meillä on usko Kristukseen syntiemme sovittajana.<<
Tällä uskolla te menette Raamatun mukaan helvettiin, niin mitä siinä sovitettiin? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
<<Se vaan on tärkeää, että meillä on usko Kristukseen syntiemme sovittajana.<<
Tällä uskolla te menette Raamatun mukaan helvettiin, niin mitä siinä sovitettiin?Kristus on tärkeimmän luterilaisuuden tunnustuksen mukaan (Augsburgin tunnustus) tosi Jumala, joka ristiinnaulittiin, jotta tämä sovittaisi Jumalan vihan - sanasta sanaan näin. Mikä viha tuolla ristiinnaulitsemisella sovitettiin? Ja kenen viha?
<<KRISTUS OLI tosi ihminen ja TOSI JUMALA, sillä hänen jumalallinen ja inhimillinen persoonansa olivat erottamattomasti yhtyneet. Hänet ristiinnaulittiin, JOTTA HÄN OLISI UHRI ... hän SOVITTAISI JUMALAN VIHAN.<<
Ei uskonnossa ole kahta Jumalaa - siinä on Saatana ja Jumala. Toinen näistä on Saatana. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on totta - sanoohan Jeesus Johanneksen evankeliumissakin, että hänet lähettänyt Isä on ihminen:
Joh. <<8:16 Ja vaikka minä tuomitsisinkin, niin minun tuomioni olisi oikea, sillä minä en ole yksinäni, vaan minä ja hän, joka on minut lähettänyt. Onhan teidän laissannekin kirjoitettuna, että kahden ihmisen todistus on pätevä. Minä olen se, joka todistan itsestäni, ja minusta todistaa myös Isä, joka on minut lähettänyt."<<
Mutta ei tässä kyllä mitään 'messiaasta' puhuta.Niin ja Herra tuntee omansa ja luopukoon vääryydestä jokainen joka Herran nimeä mainitsee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin ja Herra tuntee omansa ja luopukoon vääryydestä jokainen joka Herran nimeä mainitsee.
Juu justiinsa, mutta kun nimeen tekeminen olikin sitä laittomuuden tekemistä, piti olla luopumatta siitä taivasten valtakunnasta ja vaihtamatta sitä synnin valtakuntaan ja käyttämästä Jeesusta tosi Jumalana ja teurastettuna lampaana Jahvelle uhrilahjana, jota tämä vastusti, että pystyitte tekemään uuden liiton Jeesuksen verellä Jahven kanssa. Mistä syntyi Jahven viha, että tällainen synty syntyi, jonka te joudutte korvaamaan uhraamala Jeesus teurastettuna lampaana ja syömään Jahven ylipapin ateriana Paavalin antamin ehtoollisen asetussanoin.
MISTÄ JAHVE VIHASTUI? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kristus on tärkeimmän luterilaisuuden tunnustuksen mukaan (Augsburgin tunnustus) tosi Jumala, joka ristiinnaulittiin, jotta tämä sovittaisi Jumalan vihan - sanasta sanaan näin. Mikä viha tuolla ristiinnaulitsemisella sovitettiin? Ja kenen viha?
<<KRISTUS OLI tosi ihminen ja TOSI JUMALA, sillä hänen jumalallinen ja inhimillinen persoonansa olivat erottamattomasti yhtyneet. Hänet ristiinnaulittiin, JOTTA HÄN OLISI UHRI ... hän SOVITTAISI JUMALAN VIHAN.<<
Ei uskonnossa ole kahta Jumalaa - siinä on Saatana ja Jumala. Toinen näistä on Saatana.Katekismuksen mukaan Augsburgin tunnustuksessa ei ole mitään tärkeitä luterilaisia oppeja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Katekismuksen mukaan Augsburgin tunnustuksessa ei ole mitään tärkeitä luterilaisia oppeja.
Augsburgin tunnustus on luterilaisuuden tärkein tunnustus, mitähän nämä 'tärkeät opit' sitten ovat, jotka siitä puuttuvat?
Minä tiedän ainoastaan tärkeänä oppina sen, että kun tosi Jumala on teurastettu pääsiäisen lampaana, niin Lutherin mukaan vaikka on syntiä tai sitä tekee, niin uskovalla sitä ei merkitä tilille. Löytyykö tmä näistä Lutherin tärkeistä opeista, jota ei - tosiaan kyllä - lue Augsburgin tunnustuksessa.
Tämä olisi oppia Lutherin yksimielisyyden opista, ilmeisesti:
<<Vaikka uskovalla on syntiä ja hän sitä tekeekin, hän pysyy kuitenkin hurskaana .... usko Kristukseen saa aikaan, ettei sitä merkitä heidän tililleen.<< Tulvatarinan Noa joi itsensä kuivalle maalle selvittyään räkäkänniin jolloin hänen poikansa käytti häntä hyväkseen. Sodoman- joka ei sekään ole historiallinen kaupunki ja tapaus- synti oli vieraanvaraisuuden rikkominen.
Lähes kaiken elävän hävittäminekään ei näköjään ongelmia hävittänyt. Tarianan Jumala ei myös ollut kaikkitietävä joten ei ihme että pieleen meni.Anonyymi kirjoitti:
Kun aurinko on sammunut eli palanut loppuun koko aurinkokunta on on tähtensä mukana tuhoutunut .Mihin Jeesus sitten tulee?
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole mitään lopun aikojen messiasta mutta jos tuollainen valittu josku toimii totta kai hän on ihmisen poika(heprean ihmistä tarkoittava sana on tuo ben adam).
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus ei pitänyt itseään minään 'messiaana' tai Jumalan poikana tai itse tosi Jumalana, hän oli opettaja ja oppilaidensa mukaan lähinnä profeetta (Stefanoksen puolustuspuhe). Ja tämän vakuuttaa myös se, että kun hän sanoo, että pitää alkaa julistamaan taivasten valtakunnan tuleen maanpäälle, joka on meissä ja meidän ympärillämme, hän sanoo profeettojen ja Mooseksen lain olleen vain Johannekseen asti. Edes Johannes ei opettanut Jeesuksen opetuksia, koska Raamatun mukaan myös tämän opetuslapset moittivat Jeesusta oppilaineen perinnäissääntöjen (Mooseksen laki) rikkomisesta.
Jeesus piti itseään messiaana eikä muutoinkaan nimeäänkään muuksi muuttanut, Jeshua (=JHWH on apu). Johanneksella (Jochanan JHWH on armollinen) oli oma lahko.
Stefanoksen puolustupuhe kertoo mitäJHWH on Israelin kansalle tehnyt kantaisistä alkaen ja pitkän plörinän jälkeen Steafanos siirtyy kristinuskon omaan myöhempään teologiaan jossa Jeesus jo on Jumalan oikealla puolella.
Suuren neuvoston jäsenet joiden piti ylläpitää lakia jä järjestystä sitten kiukustuvat puheesta niin, että rikkovat kaikki lakia itse .Oletko ikinä kuulult tekstikritiikistä?- Anonyymi
dikduk kirjoitti:
Kun aurinko on sammunut eli palanut loppuun koko aurinkokunta on on tähtensä mukana tuhoutunut .Mihin Jeesus sitten tulee?
Planeetat edelleenkin jatkavat kiertoaan Auringon ympäri senkin jälkeen, kun Auringosta on tullut valkoinen kääpiö jossa ydinreaktiot ovat lakanneet.
Valkoinen kääpiö on edelleenkin hyvin kuuma ja säteilee paljon valoa, joten on mahdollista että Jeesus ei vieläkään tule, vaan tulee vasta kymmenien miljardien vuosien päästä kun valkoinen kääpiö on säteillyt kaiken lämpöenergiansa pois ja muuttunut mustaksi kääpiöksi.
Jeesuksen uutta tulemista joutuu odottelemaan kauemmin kuin on tällä hetkellä maailmankaikkeuden ikä. Anonyymi kirjoitti:
Planeetat edelleenkin jatkavat kiertoaan Auringon ympäri senkin jälkeen, kun Auringosta on tullut valkoinen kääpiö jossa ydinreaktiot ovat lakanneet.
Valkoinen kääpiö on edelleenkin hyvin kuuma ja säteilee paljon valoa, joten on mahdollista että Jeesus ei vieläkään tule, vaan tulee vasta kymmenien miljardien vuosien päästä kun valkoinen kääpiö on säteillyt kaiken lämpöenergiansa pois ja muuttunut mustaksi kääpiöksi.
Jeesuksen uutta tulemista joutuu odottelemaan kauemmin kuin on tällä hetkellä maailmankaikkeuden ikä.Koko aurinkokuntahan tuhoutuu aurinkonsa mukana. Aurinokomme on itsekin 2. luokan tähti eli muodostunut jonkun tähtivainajan jäänteista kuten aurinkoamme kiertävät planeetatkin.
Onko sinusta jossain edesmenneiden tähtien planeettoja kadonnuttakalmoaan kiertämässä ?Tuskin on ja lasket varmaan leikkiä, mutta se pitää paikkansa että Jeesusta joudutaan odottamaan pidempään kuin on odottajia ...- Anonyymi
dikduk kirjoitti:
Jeesus piti itseään messiaana eikä muutoinkaan nimeäänkään muuksi muuttanut, Jeshua (=JHWH on apu). Johanneksella (Jochanan JHWH on armollinen) oli oma lahko.
Stefanoksen puolustupuhe kertoo mitäJHWH on Israelin kansalle tehnyt kantaisistä alkaen ja pitkän plörinän jälkeen Steafanos siirtyy kristinuskon omaan myöhempään teologiaan jossa Jeesus jo on Jumalan oikealla puolella.
Suuren neuvoston jäsenet joiden piti ylläpitää lakia jä järjestystä sitten kiukustuvat puheesta niin, että rikkovat kaikki lakia itse .Oletko ikinä kuulult tekstikritiikistä?Mistä sinä väität, että Jeesus piti ITSEÄÄN MESSIAANA?! Perusteletko tämän jotenkin Raamatun evankeliumeilla vai uskovaisten väitteillä? Tähän ei ole mitään perustetta.
- Anonyymi
dikduk kirjoitti:
Suuren neuvoston jäsenet joiden piti ylläpitää lakia jä järjestystä sitten kiukustuvat puheesta niin, että rikkovat kaikki lakia itse .Oletko ikinä kuulult tekstikritiikistä?Ja mitä ihmettä sävelläet Stefanoksesta?! Eikös nyt kuule riitä ihan nuo uskovaisten valehtelut, että sinäkin vielä yhdyt näihin?! Jeesus tapettiin Mooseksen lain (Jahven) vastustamisesta, kuten Stefanoskin, kun opetti Jeesuksen opetuksia ja vastusti Jahven uhrikulttia ja rituaaleja. Löytyyhän tämä Raamatusta ja wikipediassa on tämä Jeesuksen oppi, jolla menetti henkensä tiivistettynä Stefanoksen wikipediasivuun.
- Anonyymi
dikduk kirjoitti:
Suuren neuvoston jäsenet joiden piti ylläpitää lakia jä järjestystä sitten kiukustuvat puheesta niin, että rikkovat kaikki lakia itse .Oletko ikinä kuulult tekstikritiikistä?<<Jeesus jo on Jumalan oikealla puolella<<
Raamatun mukaan Jeesus jäi kirottuna helvettiin, koska Raamattu paljastaa, ettei mitään ylösnousemusta edes tapahtunut, ja juutalaisen fariseuksen mukaan tämä kirottiin ristille galatalaiskirjeen 3. luvun ja 13. jakeen mukaan.
Tämä valheiden sykkyrä on kyllä uskomaton. Anonyymi kirjoitti:
Ja mitä ihmettä sävelläet Stefanoksesta?! Eikös nyt kuule riitä ihan nuo uskovaisten valehtelut, että sinäkin vielä yhdyt näihin?! Jeesus tapettiin Mooseksen lain (Jahven) vastustamisesta, kuten Stefanoskin, kun opetti Jeesuksen opetuksia ja vastusti Jahven uhrikulttia ja rituaaleja. Löytyyhän tämä Raamatusta ja wikipediassa on tämä Jeesuksen oppi, jolla menetti henkensä tiivistettynä Stefanoksen wikipediasivuun.
Stefanoksen puhe Ap.t.7
UT:n mukaan Jeesus tuomittiin väitettyään itse olevansa Jumala, mutta tuomion antoi ja toimeenpani miehitettyä Juudaa hallinnut Rooma, jota edustanut ja korkeinta tuomiovaltaa edustanut maaherra poliittisista syistä (Jeesus nasaretilainen juutalaisten kuningas). Rooma ei alistamiensa kansojen uskontoihin puuttunut, siitä olisikin tullut loputon sekasotku .Anonyymi kirjoitti:
Mistä sinä väität, että Jeesus piti ITSEÄÄN MESSIAANA?! Perusteletko tämän jotenkin Raamatun evankeliumeilla vai uskovaisten väitteillä? Tähän ei ole mitään perustetta.
UT:lla perustelen
- Anonyymi
dikduk kirjoitti:
Koko aurinkokuntahan tuhoutuu aurinkonsa mukana. Aurinokomme on itsekin 2. luokan tähti eli muodostunut jonkun tähtivainajan jäänteista kuten aurinkoamme kiertävät planeetatkin.
Onko sinusta jossain edesmenneiden tähtien planeettoja kadonnuttakalmoaan kiertämässä ?Tuskin on ja lasket varmaan leikkiä, mutta se pitää paikkansa että Jeesusta joudutaan odottamaan pidempään kuin on odottajia ...https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Aurinkokunnan_tulevaisuus
Ainoastaan sisimmät planeetat Merkurius ja Venus tuhoutuvat, mutta loput planeetat ja mahdollisesti myös Maa jatkavat kiertoaan jopa kymmenien miljardien vuosien ajan. Niiden kiertorata kuitenkin häiriintyy jos joku toinen tähti kulkee läheltä ohi. - Anonyymi
dikduk kirjoitti:
UT:lla perustelen
Niin, ja varmasti tiedät, että nämä evankeliumit on kirjoitettu Paavain kirjeiden jälkeen vuosina 70-100, kun Paavalin kirjeet on kirjoitettu alkaen 50, ja varmasti jo tiedät, ettei evankeliumeiden tarkoitus ole ollut mikään muu kuin vahvistaa Paavalin kirjeiden kuvitelmaa Jeesuksesta Jumalan poikana, jotta tuo juutalaisen rakentama tosi Jumalan uhrauskultti saa vakuuttavuutta, ja niissä ei ole kuin korkeintaan 20 prosenttia Jeesuksen omaa sanomaa? Eikö vain?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, ja varmasti tiedät, että nämä evankeliumit on kirjoitettu Paavain kirjeiden jälkeen vuosina 70-100, kun Paavalin kirjeet on kirjoitettu alkaen 50, ja varmasti jo tiedät, ettei evankeliumeiden tarkoitus ole ollut mikään muu kuin vahvistaa Paavalin kirjeiden kuvitelmaa Jeesuksesta Jumalan poikana, jotta tuo juutalaisen rakentama tosi Jumalan uhrauskultti saa vakuuttavuutta, ja niissä ei ole kuin korkeintaan 20 prosenttia Jeesuksen omaa sanomaa? Eikö vain?
"Otin paikkani keskellä maailmaa, ja lihassa ilmestyin heille."
Tuollaisia Jeesus selittää Tuomaan evankeliumissa, joka on kirjoitettu jo ennen Paavalin kirjeitä. Itseään tavallisena ihmisenä pitävä ei puhu tuohon tyyliin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuollaisia Jeesus selittää Tuomaan evankeliumissa, joka on kirjoitettu jo ennen Paavalin kirjeitä. Itseään tavallisena ihmisenä pitävä ei puhu tuohon tyyliin.Niin, ei kai kukaan ole väittänyt, että Tuomaankaan evankeliumi on yksi yhteen Jeesuksen sanomisten kanssa, vaikka aitoa Jeesuksen puhetta löytyykin 30 prosenttia? Toinen asia on sitten kääntäminen. Mikähän tuon lauseen numero on?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, ei kai kukaan ole väittänyt, että Tuomaankaan evankeliumi on yksi yhteen Jeesuksen sanomisten kanssa, vaikka aitoa Jeesuksen puhetta löytyykin 30 prosenttia? Toinen asia on sitten kääntäminen. Mikähän tuon lauseen numero on?
http://www.earlychristianwritings.com/thomas/gospelthomas28.html
Tutkijat pitävät kyseistä lausetta hyvin autenttisena Jeesuksen puheena. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, ei kai kukaan ole väittänyt, että Tuomaankaan evankeliumi on yksi yhteen Jeesuksen sanomisten kanssa, vaikka aitoa Jeesuksen puhetta löytyykin 30 prosenttia? Toinen asia on sitten kääntäminen. Mikähän tuon lauseen numero on?
Mutta tämän pystyisin hyvin mieltämään Jeesuksen sanomaksi tai siis pikemminkin hänen ajatteluun sopivaksi.
<<Jeesus sanoi, ”Jos liha tuli olemaan hengen tähden, se on ihme, mutta jos henki tuli olemaan ruumiin tähden, se on ihmeiden ihme. Vielä ihmettelen, kuinka näin suuri hyvinvointi on tullut tähän köyhyyteen."<<
Liha nyt kyllä tarkoittaa materiaa yleisesti, koska se taivasten valtakunta oli meissä ja meidän ympärillämme - en tiedä, että miten tämäkin on kirjoitettu/käännetty ja miten monen tulkitsijan ja tekstin kautta.
Sanoisin siis nykykielellä niin, että jos materia tuli olemaan tietoisuuden tähden, se on ihme, mutta jos tietoisuus tuli olemaan materian tähden, se on ihmeiden ihme, joka on myös täysin looginen ajatus. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuollaisia Jeesus selittää Tuomaan evankeliumissa, joka on kirjoitettu jo ennen Paavalin kirjeitä. Itseään tavallisena ihmisenä pitävä ei puhu tuohon tyyliin."Otin paikkani keskellä maailmaa, ja lihassa ilmestyin heille."
En löydä tuota Tuomaan evankeliumista, laitatko sen numeron vielä. Tuo 'lihassa ilmestyin heille' kuulostaa niin oudolta - alku kuulostaan ihan sellaiselta, että voisi siellä ollakin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Aurinkokunnan_tulevaisuus
Ainoastaan sisimmät planeetat Merkurius ja Venus tuhoutuvat, mutta loput planeetat ja mahdollisesti myös Maa jatkavat kiertoaan jopa kymmenien miljardien vuosien ajan. Niiden kiertorata kuitenkin häiriintyy jos joku toinen tähti kulkee läheltä ohi.Merkurius ja Venus varmasti ja Maa ehkä tai luultavasti. Elinkelvoton Maasta tulee kuitenkin varmuudella. Mutta kaikkia vaikutuksia on vaikea ennustaa, planeettajärjestelmä on monen palan summapeliä ja Aurinkokin menettää suurimman osan massastaan puhaltaessaan sen avaruuteen. Jäljelle jäävä on vain kalpea ja valkoinen muisto entisestä loistosta ja sen gravitaatiovaikutuskin siis nykyistä pienempi.
-a-teisti- Anonyymi kirjoitti:
Ei kukaan voi varmasti sanoa sisältyykö UT:iin muuta kuin kristillistä sanomaa ja onko sillä Jeesuksen itsensä osalta totuuspohjaa. Se kuitenkin on varmasti totta, että Paavalin kirjoitukset ovat vanhimmat eivät vain UT:ssa vaan kaikki muutkin Jeesuksesta kertovat tekstit ovat niitä nuorempia.
Jeesus ei todistetusti ole historiallinen hahmo, mutta ne tutkijat jotka kuitenkin olettavat että hän on elänyt, perustavat sen juuri siihen miten hän sopii siihen ympäristöön missä UT häntä kuvaa .Muualla hän on myöhempi, irrallinen hahmo ilman historiallista merkitystä .
Itsestäni voin sanoa etten usko UT:n Jeesukselle antamaan jumalaisuuteen tms, mutta muutoin hän on hyvin tutun tuntuinen hahmo, selvästi juutalainen pois lukien Johanneksen evankeliumi jossa ollaan 100% hellenismissä ja uuden uskonnon viha alkuperäänsä kohtaan näyttäytyy jo täydessä voimassaan.- Anonyymi
dikduk kirjoitti:
Ei kukaan voi varmasti sanoa sisältyykö UT:iin muuta kuin kristillistä sanomaa ja onko sillä Jeesuksen itsensä osalta totuuspohjaa. Se kuitenkin on varmasti totta, että Paavalin kirjoitukset ovat vanhimmat eivät vain UT:ssa vaan kaikki muutkin Jeesuksesta kertovat tekstit ovat niitä nuorempia.
Jeesus ei todistetusti ole historiallinen hahmo, mutta ne tutkijat jotka kuitenkin olettavat että hän on elänyt, perustavat sen juuri siihen miten hän sopii siihen ympäristöön missä UT häntä kuvaa .Muualla hän on myöhempi, irrallinen hahmo ilman historiallista merkitystä .
Itsestäni voin sanoa etten usko UT:n Jeesukselle antamaan jumalaisuuteen tms, mutta muutoin hän on hyvin tutun tuntuinen hahmo, selvästi juutalainen pois lukien Johanneksen evankeliumi jossa ollaan 100% hellenismissä ja uuden uskonnon viha alkuperäänsä kohtaan näyttäytyy jo täydessä voimassaan.<<kaikki muutkin Jeesuksesta kertovat tekstit ovat niitä nuorempia.<<
Tämä sinun valehteleminen on niin massiivista, että sen on pakko olla trollaamista. Niin, kun jo ennen Paavalin kirjeitä on Tuomaan evankeliumi - laitettu Jeesuksen kaksoisveljen ylösmerkitsemäksi, joka sai Jeesus-seminaarissa korkeimmat pisteet aidosta Jeesuksesta, johon vertaamala nyt edes auttavasti tiedetään, että kaikki kristuskulttiin liittyvä UT:ssa on Paavalin saarnaajien lisäystä. Onko tämä sinulle uusi asia?
<<Jeesus ei todistetusti ole historiallinen hahmo<<
Tämä onkin mielenkiintoisesti päin todistettu - mukailee ihan YK:n agenda21:tä. No Lyonin piispa Irenaeus kirjoitti jo toisen vuosisadan alussa, että Jeesus kuoli varsin vanhana, ja hänellä oli suora yhteys Jeesukseen oppilaana olon/oppilaansa kautta.
<<jotka kuitenkin olettavat että hän on elänyt, perustavat sen juuri siihen miten hän sopii siihen ympäristöön missä UT häntä kuvaa<<
Ja tämä on taas täyttä valetta, koska nimen omaan ei kristuskulttia kuvaava Jeesus sai tutkijoiden seminraasissa ne korkeimmat pisteet aidosta Jeesuksesta. Kyllä minä ihmettelen tätä sinun valehtelemista?!
<<Muualla hän on myöhempi, irrallinen hahmo ilman historiallista merkitystä .<<
Niin, sattui tyyppi vain puhumaan jo 2000 vuotta sitten meidän tieteeseen sopimia asioita, jotka nyt vasta on saatu selvitettyä, joten - totta - ei niin mitään merkitystä historiallisesti, vaikka väittikin itse lähetetyn jopa tuomaan tietoa pelastukseksi. Meni vaan harakoille, kun juutalaiset hakkasivat ristiin tosi Jumalana.
<<Itsestäni voin sanoa etten usko UT:n Jeesukselle antamaan jumalaisuuteen tms<<
No, se nyt tästä enää puuttuisikaan, kun väittäisit vielä uskovasi... Tuskin kuitenkaan juutalainen (uskonto eikä rotu), kun tuli todenneksi näinkin:
<<Hänen opetuslapsensa sanoivat hänelle, ”Onko ympärileikkaus tarpeellinen vai ei?” Hän sanoi heille, ”Jos se olisi tarpeellinen, heidän vanhempansa tuottaisivat valmiiksi ympärileikattuja lapsia. <<
Jos tältä palstalta hävitettäisiin kaikki tämä jättimäinen valehtelu mikä täältä löytyy uskonnosta, ennen kaikkea Raamatusta ja Jeesuksesta, niin mitähän jäisi jäljelle?!
- Anonyymi
Mark Chapman ampui viimeisimmän Jeesuksen. Arvailujen varaan jää minne John inkarnoituu seuraavaksi. Ehkä Indiaan.
- Anonyymi
❤️❤️❤️❤️💯❤️💯💯(unohtui)
- Anonyymi
Ja sitten vielä tuon paluunkin päivitys tähän päivään, että mitä sillä ylipäätään tarkoitetaan - se nimittäin todella tapahtuu.
Milloin? Loputon Jeesuksen hyökkäyksen siirtäminen lähitulevaisuuteen ei oikein vakuuta.
- Anonyymi
Repe.RuutikaIIo kirjoitti:
Milloin? Loputon Jeesuksen hyökkäyksen siirtäminen lähitulevaisuuteen ei oikein vakuuta.
Miksi sinut pitäisi vakuutttaa?
- Anonyymi
Matteuksen evankeliumissa lukee ihan selkokielisesti, että Jeesus tulee vasta sitten kun Aurinko pimenee ja fuusioreaktio sammuu. Jeesusta voi alkaa odottelemaan 5 miljardin vuoden päästä.
- Anonyymi
Miten olisi tuleva marraskuu?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Matteuksen evankeliumissa lukee ihan selkokielisesti, että Jeesus tulee vasta sitten kun Aurinko pimenee ja fuusioreaktio sammuu. Jeesusta voi alkaa odottelemaan 5 miljardin vuoden päästä.
Väitätkö vakavissasi, että uskovaiset joutuvat sieluttomina (Raamatun mukaan Pyhä henki leikkaa sielun irti) odottamaan maan alla 5 miljardia vuotta tuota fyysistä ylösnousemusta ennen kuin Aurinko pimenee ja fuusioreaktio sammuu?
Siinä mielessä tämä on kyllä armollista tässä opissa, koska sieluton ihminen todennäköisesti on jonkinlainen zombie, joten hyvä, että tuota luvattua ikuista fyysistä elämää kestää sitten maksimissaan vain 23 tuntia 59 minuuttia, jos Jeesus tulee maksamaan teon mukaan viimeisen päivän ensimmäisenä minuuttina. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu, silloin naulataan uusia ristipuita mäet täyteen lisäuhreiksi Jahven lepyttämiseksi niin Suomessa kuin Yhdysvalloissa ja ties missä muualla, kun kerran on kyse kansainvälisistä yhteyksistä, ja kaikki saavat Jeesuksen lupaaman palkkansa.
Anonyymi kirjoitti:
Huh. Eikös silloin ole Päivi Räsäsen oikeudenkäynti? Taidetaan vapauttaa kyllä sitten.
- Anonyymi
Huh. Eikös silloin ole Päivi Räsäsen oikeudenkäynti? Taidetaan vapauttaa kyllä sitten.
Yritä vapauttaa itsesi Räsäsestä!
Anonyymi kirjoitti:
Yritä vapauttaa itsesi Räsäsestä!
Räsäsen pitäisi vapauttaa meidät itsestään tunnustamalla rikoksensa, niin se olisi siinä. Mutta nyt käräjöidään monta vuotta, ja lopussa Päivi ei ole enää kansanedustaja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Väitätkö vakavissasi, että uskovaiset joutuvat sieluttomina (Raamatun mukaan Pyhä henki leikkaa sielun irti) odottamaan maan alla 5 miljardia vuotta tuota fyysistä ylösnousemusta ennen kuin Aurinko pimenee ja fuusioreaktio sammuu?
Siinä mielessä tämä on kyllä armollista tässä opissa, koska sieluton ihminen todennäköisesti on jonkinlainen zombie, joten hyvä, että tuota luvattua ikuista fyysistä elämää kestää sitten maksimissaan vain 23 tuntia 59 minuuttia, jos Jeesus tulee maksamaan teon mukaan viimeisen päivän ensimmäisenä minuuttina."Väitätkö vakavissasi, että uskovaiset joutuvat sieluttomina (Raamatun mukaan Pyhä henki leikkaa sielun irti) odottamaan maan alla 5 miljardia vuotta tuota fyysistä ylösnousemusta ennen kuin Aurinko pimenee ja fuusioreaktio sammuu?"
Noin asia tietenkään ei ole.
5 miljardin vuoden päästä vasta vety loppuu ja helium alkaa fuusioitua. Auringosta tulee punainen jättiläinen mutta se ei sammu.
Auringon sammumista saa odotella 8 miljardia vuotta. Vasta sen jälkeen Ihmisen Poika kirkaudessaan ilmaantuu, ja Jeesus tulee takaisin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siinä mielessä tämä on kyllä armollista tässä opissa, koska sieluton ihminen todennäköisesti on jonkinlainen zombie, joten hyvä, että tuota luvattua ikuista fyysistä elämää kestää sitten maksimissaan vain 23 tuntia 59 minuuttia, jos Jeesus tulee maksamaan teon mukaan viimeisen päivän ensimmäisenä minuuttina.Kuolleet pääsevät suoraan paratiisiin, eivätkä odottele maan alla paratiisiin pääsyä. Jeesushan sanoi ryövärille: "Totisesti: jo tänään olet minun kanssani paratiisissa."
Myös Konstantinus Suuren uskontunnustuksessa oleva kohta ei pidä paikkaansa, että Jeesus olisikin joutunut kuoleman jälkeen helvelttiin muutamaksi päiväksi, ei pidä paikkaansa, vaan perustuu jälkikäteen keksittyihin tarinoihin. Anonyymi kirjoitti:
"Väitätkö vakavissasi, että uskovaiset joutuvat sieluttomina (Raamatun mukaan Pyhä henki leikkaa sielun irti) odottamaan maan alla 5 miljardia vuotta tuota fyysistä ylösnousemusta ennen kuin Aurinko pimenee ja fuusioreaktio sammuu?"
Noin asia tietenkään ei ole.
5 miljardin vuoden päästä vasta vety loppuu ja helium alkaa fuusioitua. Auringosta tulee punainen jättiläinen mutta se ei sammu.
Auringon sammumista saa odotella 8 miljardia vuotta. Vasta sen jälkeen Ihmisen Poika kirkaudessaan ilmaantuu, ja Jeesus tulee takaisin.>Auringon sammumista saa odotella 8 miljardia vuotta. Vasta sen jälkeen Ihmisen Poika kirkkaudessaan ilmaantuu, ja Jeesus tulee takaisin.
Ja kuten Raamattu viisaasti profetoi, hyvin vähän on Maan päällä kristittyjä enää tuolloin.- Anonyymi
>Auringon sammumista saa odotella 8 miljardia vuotta. Vasta sen jälkeen Ihmisen Poika kirkkaudessaan ilmaantuu, ja Jeesus tulee takaisin.
Ja kuten Raamattu viisaasti profetoi, hyvin vähän on Maan päällä kristittyjä enää tuolloin.4-5 miljardin vuoden päästä tekniikka on kehittynyt niin paljon, että keskelle Saharaa rakennetaan antimateriamoottori joka antaa harvakseltaan pieniä sysäyksiä jotka siirtävät Maan kiertorataa kauemmas Auringosta siten että 5 miljardin vuoden päästä Maa kiertää Saturnuksen etäisyydellä Auringoa. Siellä lämpötila on elämälle juuri sopiva siihen aikaan kun Aurinko on muuttunut punaiseksi jättiläiseksi. Ihmiskunnalle ei käy mitenkään, asukkaita varmasti on satoja miljardeja siinä vaiheessa kun Jeesus tulee.
- Anonyymi
No nehän on Päivi Räsäsen mukaan raamattukäräjät, eikä ne olisi mitkään raamattukäräjät, jos siellä ei paljastettaisi myös totuutta raamatusta, joka on Jeesuksen uusi tuleminen.
- Anonyymi
Vapautetaa Päivi Räsänen, kun todistetaan, että koko kristuskultti tosi Jumaan uhraamisella onkin ollut saatananpalvontaa, niinkö? Kenen sinä kuvittelet Jahven olevan, jota Jeesus vastusti ja teurastettiin tosi Jumalana uhrilahjaksi Jahvelle ja uutena liittona verellään, jolloin kaikki räsäset muuttuvatkin läpeensä syntisiksi, kun perkaavat pois taivasten valtakunnan? Onko teillä mitään tajua päässänne?!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuolleet pääsevät suoraan paratiisiin, eivätkä odottele maan alla paratiisiin pääsyä. Jeesushan sanoi ryövärille: "Totisesti: jo tänään olet minun kanssani paratiisissa."
Myös Konstantinus Suuren uskontunnustuksessa oleva kohta ei pidä paikkaansa, että Jeesus olisikin joutunut kuoleman jälkeen helvelttiin muutamaksi päiväksi, ei pidä paikkaansa, vaan perustuu jälkikäteen keksittyihin tarinoihin.Jaa - eli eikö olekaan nyt sitten fyysistä ylösnousemusta viimeisenä päivänä, kun Jeesus tulee herättämään kuolleet?! Te teette tästä jumalantappouskostanne ihan omia versioita ohitse Raamatun ja oppinormiston. No, saahan sitä kuvitella mitä haluaa.
Ymmärsinkö oikein, että kuvittelet meneväsi paratiisiin jopa leveää valtatietä tappamalla Jeesuksen tosi Jumalana ja uhrilahjana Jahvelle sekä muuttumalla läpeensä syntiseksi perkaamalla pois taivasten valtakunnan ja vaihtamalla sen synnin valtakunnaksi?
No, Raamatun mukaan tuossa teidän paratiisissa palaa ikuinen tuli, ja sieltä poispääseminen onkin sitten Lutherin mukaan prosenttuaalisen pieni mahdollisuus - ihan vain yksin armosta Jumala tulisi noutamaan teidät helvetistä, kun ensin käytätte tätä uhrilahjana?
Älä unta näe. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jaa - eli eikö olekaan nyt sitten fyysistä ylösnousemusta viimeisenä päivänä, kun Jeesus tulee herättämään kuolleet?! Te teette tästä jumalantappouskostanne ihan omia versioita ohitse Raamatun ja oppinormiston. No, saahan sitä kuvitella mitä haluaa.
Ymmärsinkö oikein, että kuvittelet meneväsi paratiisiin jopa leveää valtatietä tappamalla Jeesuksen tosi Jumalana ja uhrilahjana Jahvelle sekä muuttumalla läpeensä syntiseksi perkaamalla pois taivasten valtakunnan ja vaihtamalla sen synnin valtakunnaksi?
No, Raamatun mukaan tuossa teidän paratiisissa palaa ikuinen tuli, ja sieltä poispääseminen onkin sitten Lutherin mukaan prosenttuaalisen pieni mahdollisuus - ihan vain yksin armosta Jumala tulisi noutamaan teidät helvetistä, kun ensin käytätte tätä uhrilahjana?
Älä unta näe.Kyseinen Jeesuksen sitaatti oli suoraan Raamatusta otettu, ei Raamatun ohi.
Myös mitään oppinormistoa kristinuskossa ei ole. Siis sellaista oppien kokoelmaa, joka olisi yhteinen kaikille kristinuskon suuntauksille. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyseinen Jeesuksen sitaatti oli suoraan Raamatusta otettu, ei Raamatun ohi.
Myös mitään oppinormistoa kristinuskossa ei ole. Siis sellaista oppien kokoelmaa, joka olisi yhteinen kaikille kristinuskon suuntauksille.<<Siis sellaista oppien kokoelmaa, joka olisi yhteinen kaikille kristinuskon suuntauksille<<
Vain yksi riittää yhteiseksi: Jeesuksen kidutusmurha ristille teurastettuna pääsiäisen lampaana ja tosi Jumalana ja taivasten valtakunnan vaihtaminen synnin valtakunnaksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyseinen Jeesuksen sitaatti oli suoraan Raamatusta otettu, ei Raamatun ohi.
Myös mitään oppinormistoa kristinuskossa ei ole. Siis sellaista oppien kokoelmaa, joka olisi yhteinen kaikille kristinuskon suuntauksille.<<Kyseinen Jeesuksen sitaatti oli suoraan Raamatusta otettu<<
Ja sinäkö et tiedä, että tästä loppunäytöksestä äänittäjän mikrofoonilla on otettu talteen useampikin Jeesuksen ääninäyte. Eräs niistä muistaakseni oli 'Isä, Isä miksi minut hylkäsit'. Tai jotakin sinne päin. Ja sitten oli vielä joku kolmaskin. Saa ihan itse valita.
- Anonyymi
ilman kalsareita liikkuneet, lakanaan pukeutuneet sandaalimiehet keksi juttuja, niin saivat ruokaa ja yösijan.
uskonnot ja talous uskonnot on aitoa kertomusteatteria.
Suoraan kuormasta kymmenykset papeille ja rikkaille. ja tosiaan hiki päässä leipä köyhälle, ja piti pyyhkiä vain toisella kädellä, niin ei tullu ripulia.
Kummasti uskonnollisissa maalauksissa on kebab miehet muuttuneet eurooppalaisiksi, miksiköhän?
Tarinat siis kehityy aina tilanteen mukaan.
Valtaa pidetään pelottelemalla ja kurjistamalla, riistämällä.
Ympäristöuhkaa, tautiuhkaa, koston jumala uhkaa, ja sitten alistettuja ja uhkailtuja riistetään, esim. sähkönsiirto vero ja trafi maksu tasa vero, jne , sitten iskee köyhiin. jne. tulonsiirtoa ja keinottelua uhkalla.- Anonyymi
Jos tuo tulemus muuttuisi todeksi, niin yksi kysymys askarruttaa:
tartteisko heppu maskin, jos se suostuis lähteen vaikka paikalliselle terassille puraseen pari bissee?
Ihmetekojensa rinnalla maskin käyttö tuntuisi suorastaan hauskalta.
Ruokkihan tuo viisi miestä ja kaksi kalaa 5000 leivällä. :--) :--) - Anonyymi
Kun nyt ensin tajuaisit näiden sandaalimiesten tarinan Raamatusta, että sillä ei ole edes mitään tekemistä uskovaisten luulojen, kuvitelmien ja uskomusten kanssa, niin pääsisit nauramaan kunnon hörönaurut eräiden sandaalien suorittamalle vedätykselle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos tuo tulemus muuttuisi todeksi, niin yksi kysymys askarruttaa:
tartteisko heppu maskin, jos se suostuis lähteen vaikka paikalliselle terassille puraseen pari bissee?
Ihmetekojensa rinnalla maskin käyttö tuntuisi suorastaan hauskalta.
Ruokkihan tuo viisi miestä ja kaksi kalaa 5000 leivällä. :--) :--)Ja vielä hauskempaa on se, että tuo on jopa tieteen mukaan mahdollista keksiä tyhjästä leipiä ja kaloja, jos hallitsee atominytimen reaktion seurauksen valinnan - tuon 'ikuisen elämän'.
Tiede tuntee mekanismin, ja se on juuri tuo toisaalla puhuttu jo 100 vuotta sitten tieteen löytämä 'aukkojen jumala' -käsite, jolloin kaikki meidän faktoiksi luulemamme luonnonlait muuttuivatkin vain tilastollisiksi todennäköisyyksiksi, jonka mukaan mikä tahansa ilmiö on mahdollinen, joskaan ei todennäköinen.
Juu, ei tarvitse maskia, ja voi opettaa muutkin selviämään ilman maskia.
- Anonyymi
Erään lääkärin nimi on Jesus. Kun ilmottauduin vastaanotolle sihteeri tuumasi, että Jeesus tulee piakkoin hakemaan sinua. Hieman jännitti istua siinä odostushuoneen penkillä.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1824200
- 331538
Minulta loppuu aika
Halusin olla täydellinen. Nyt näyttää siltä että viimeinen kiristys jää puolitiehen, sillä h-hetki on jo ihan kohta käsi401470Syvälliset keskustelut
Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen211433Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi
mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,171332- 1071259
Kyllähän tämä vähän kirpaisee
Mutta oman sisäisen rauhan vuoksi jätän sinut nyt historiaan. Todennäköisesti olet jo sinäkin mennyt eteenpäin. Olipah381167Moi, nainen
Tunnustan, olen heikkona sun hymyyn, ja sekään ei auta yhtään, että sulla on täydellinen nenä. Joten ensi kerralla, kun301160- 121067
Sulla on uskomaton luonne
Saat minut hetkessä iloiseksi, tai sanotaan nyt niin, että ajatus sinusta saa sydämeni hyppimään riemusta. En vain saa s441018