Tuli sitten ostettua suht uusi auto ja kun edellisessä oli ajokilometrejä sen 300.000 enemmän kuin tässä, niin mieltäni nyt askarruttava kysymys ei ole ollut aiemmin ajankohtainen.
Kysymykseni siis kuuluu, onko olemassa ns. "pakollisia" huoltoja? Olen kuullut käsitteitä "kolmenkympin huolto" "neljänkympin huolto" ym. Vai onko ne vain "hyvä tehdä", yleisesti suositeltavaa siis?
Lisäksi, autossani ei ole huoltokirjaa. Jos alan itse pitämään kirjaa huolloista ym. johonkin vihkoon, "tuleeko" siitä sitten huoltokirja? Eikös se aja kuitenki saman asian vaikka alkuvaiheen tiedot puuttuukin? :)
Kiitokset jo etukäteen vastauksista ja olkaa hyvä vain niille jotka saivat näistä kysymyksistä makeat naurut ;)
Tyhmä kysymys
9
852
Vastaukset
- siis
olet ostanut "suht uuden auton",jossa EI OLE huoltokirjaa.Sulle pitäis myöntää mitali siviilirohkeudesta.No,minä veisin ensimmäisenä auton puristusmittauksiin,sekä tarkistaisin taustat alkuun asti.Oikeinko autoliikkeestä ostit?
- itse sitä
huoltokirjaa. Ajaa ihan saman asian. Itse heitän huoltokirjan roskiin kun ostan auton.Ostan aina 50-100 tkm ajetun. Jos autossasi on nokkahihna olisi kuitenkin hyvä tietää milloin se on vaihdettu tai jos et saa sitä tietoa esille niin vaihdata se. On halpa toimenpide.
- voisi sanoa
olevan
-öljynvahdon moottoriin silloin tällöin
-nokkahihnan vaihdon valmistajan suosittelemin välein
-tulppien vaihdon n. 50 000 km:n välein
-ilmasuodatin ennen kun menee tukkoon
-jäähdytysnestemäärän tarkistus ja lisäys tarvittaessa
Kaikki muu on suositeltavaa muttei pakollista.
Listaa saa päivittää, mutta nuo olen itsehuoltajana sisäistänyt- se menee
on paljonkin muuta
.valopolttimoiden vaihto
.jarrupalat ja hihnat
.tuulilasin pesuneste ja pyyhinsulat
.rengaspaineet
.akun kunto
.jne
mutta nuo varoittavat aina kun tarvii huomiota
eli ei muuta tule mieleen kuin nuo mainitsemasi... - Jaska
se menee kirjoitti:
on paljonkin muuta
.valopolttimoiden vaihto
.jarrupalat ja hihnat
.tuulilasin pesuneste ja pyyhinsulat
.rengaspaineet
.akun kunto
.jne
mutta nuo varoittavat aina kun tarvii huomiota
eli ei muuta tule mieleen kuin nuo mainitsemasi...Ja listalle vielä JARRUNESTEEN mittaus ja tarvittaessa vaihto.
Jaska kirjoitti:
Ja listalle vielä JARRUNESTEEN mittaus ja tarvittaessa vaihto.
Jaska, miksi se jarruneste pitäisi mitata ja vaihtaa. Sinulla lienee muitakin kuin liiketaloudellisia syitä moiseen? Minä en tiedä muita.
- 2v välein
sitroen kirjoitti:
Jaska, miksi se jarruneste pitäisi mitata ja vaihtaa. Sinulla lienee muitakin kuin liiketaloudellisia syitä moiseen? Minä en tiedä muita.
Suositellaan 2v välein vaihdettavaksi, koska se heikkenee ajan kanssa
- N24
Kiitos teille kaikille asiallisista vastauksista.
Huoltokirjan puuttuminen oli kieltämättä iso miinus ostopäätöstä tehtäessä, mutta muutoin diili oli niin hyvä, että plussia löytyi enemmän ja kaupat tuli. Myydäänkö huoltokirjoja missään? Ettei tarvitsisi ihan ruutuvihkoon alkaa huoltotietoja rustailemaan...- in deed
jollain tutulla on varmaan huolto-kirja ota siitä kopiokoneella kopio ja nitojalla yhteen,ehkä käy hyvä tuuri ja kilometritkin täsmää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1824180
- 331538
Minulta loppuu aika
Halusin olla täydellinen. Nyt näyttää siltä että viimeinen kiristys jää puolitiehen, sillä h-hetki on jo ihan kohta käsi391447Syvälliset keskustelut
Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen211433Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi
mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,171332- 1071249
Kyllähän tämä vähän kirpaisee
Mutta oman sisäisen rauhan vuoksi jätän sinut nyt historiaan. Todennäköisesti olet jo sinäkin mennyt eteenpäin. Olipah381167Moi, nainen
Tunnustan, olen heikkona sun hymyyn, ja sekään ei auta yhtään, että sulla on täydellinen nenä. Joten ensi kerralla, kun301150- 121067
Sulla on uskomaton luonne
Saat minut hetkessä iloiseksi, tai sanotaan nyt niin, että ajatus sinusta saa sydämeni hyppimään riemusta. En vain saa s441008