Astrologia on ollut merkittävä väline ennustajille ja horoskooppien laatijoille.Tietosanakirjan mukaan se perustuu käsitykseen, että taivaankappaleet muodostavat sellaisia kuvioita, joista voidaan päätellä hänen luonteensa ja tulevaisuutensa.
Astrologit väittävät, että planeettojen tarkka sijainti hänen syntymähetkellään vaikuttaa hänen elämäänsä.
Luotatteko te horoskooppeihin ja uskotteko oinaan, kauriin, härän, ravun tai vesimiehen olevan luonteiltaan erilaisia kuin kaksosten merkeissä syntyneitten ?
ASTROLOGIASTA
79
3422
Vastaukset
- Taatto
Yhtäpaljon kuin, olisiko ollut maalarinaisen taannoinen erittäin osuva vertaus sporalogiaan.
- Ajomies
Juuri äsken tuli radiossa ohjelma vanhoista uskomuksista. Haastateltava oli tutkinut Venäjällä ja Karjalassa näitä asioita.
Meille iskostunut noituuden pahuus ei ole itsestäänselvyys, sillä myös hyviä asioita on voitu loitsia.
Tallaisista asioista nosti syytteen yleensä papit ja vouti, mutta seuraus oli vain sakko, ei niin julma kuin lännen kuolemanrangaistukset.
Kun meillä tietäjät olivat yleensä naisia niin idässä he ovat yleisesti miehiä.
Itämaan tietäjät taisivat olla peräti kuninkaita ? - Taatto
Ajomies kirjoitti:
Juuri äsken tuli radiossa ohjelma vanhoista uskomuksista. Haastateltava oli tutkinut Venäjällä ja Karjalassa näitä asioita.
Meille iskostunut noituuden pahuus ei ole itsestäänselvyys, sillä myös hyviä asioita on voitu loitsia.
Tallaisista asioista nosti syytteen yleensä papit ja vouti, mutta seuraus oli vain sakko, ei niin julma kuin lännen kuolemanrangaistukset.
Itämaan tietäjät taisivat olla peräti kuninkaita ?Puolestani en osaa näitä juttuja käännellä ja väännellä, koska omaan aika yksiselitteisen kannan niihin.
- Ajomies
Taatto kirjoitti:
Puolestani en osaa näitä juttuja käännellä ja väännellä, koska omaan aika yksiselitteisen kannan niihin.
Näin on omakin käsitykseni, mutta tunnen kiinnostusta asioihin, jotka ovat yleisesti hyväksyttyjä vaikka itse en niihin uskoisikaan siten kuin yleisesti on tapana.
Kiinalaiset horoskoopit ovat myöskin melko yleisesti tunnettuja ja hyvin vanhoja perinteitä.
Kummallisinta, että niillä on selkeä yhteys Meksikossa tavattuihin perinteisiin jo ennen Kolumbuksen reissuja.
Merkillisiä nämä kulttuuriperinteet.
Onko sopivaa sanoa astrologian olevan osa kulttuuria ? - Taatto
Ajomies kirjoitti:
Näin on omakin käsitykseni, mutta tunnen kiinnostusta asioihin, jotka ovat yleisesti hyväksyttyjä vaikka itse en niihin uskoisikaan siten kuin yleisesti on tapana.
Kiinalaiset horoskoopit ovat myöskin melko yleisesti tunnettuja ja hyvin vanhoja perinteitä.
Kummallisinta, että niillä on selkeä yhteys Meksikossa tavattuihin perinteisiin jo ennen Kolumbuksen reissuja.
Merkillisiä nämä kulttuuriperinteet.
Onko sopivaa sanoa astrologian olevan osa kulttuuria ?Astrologia on kuulunut ihmisten mieliaiheisiin sen mystisyyden vuoksi aina. Eri asia on olla vihkiytynyt huu haahan tämän päivän tietoyhteiskunnassa.
- Ajomies
Taatto kirjoitti:
Astrologia on kuulunut ihmisten mieliaiheisiin sen mystisyyden vuoksi aina. Eri asia on olla vihkiytynyt huu haahan tämän päivän tietoyhteiskunnassa.
Kiinalaisuudella tarkoitin edellisessä puheenvuorossani niitä hyvin monimutkaisia kiemuroita, joita tähän "tieteeksikin" arvostettuun astrologiaan liittyy.
Kaukoidässä tunnetaan hyvin monimutkaisia järjestelmiä, mutta miten ne ovat levinneet tai muuten sattuvat olemaan hyvin samankaltaisia kuin vallan toisella puolella maapalloa ?
Pyramideja on Egyptin lisäksi myös Väli- ja Etelä-Amerikassa
- sattumaako ? - Taatto
Ajomies kirjoitti:
Kiinalaisuudella tarkoitin edellisessä puheenvuorossani niitä hyvin monimutkaisia kiemuroita, joita tähän "tieteeksikin" arvostettuun astrologiaan liittyy.
Kaukoidässä tunnetaan hyvin monimutkaisia järjestelmiä, mutta miten ne ovat levinneet tai muuten sattuvat olemaan hyvin samankaltaisia kuin vallan toisella puolella maapalloa ?
Pyramideja on Egyptin lisäksi myös Väli- ja Etelä-Amerikassa
- sattumaako ?Sinne sitä oli kurkotettava, siellä niitä Jumalia oleili käsittämättömyyksien sekamelskassa.
- Ajomies
Taatto kirjoitti:
Sinne sitä oli kurkotettava, siellä niitä Jumalia oleili käsittämättömyyksien sekamelskassa.
Uskonasioihinkin olemme aina tarttuneet. Minusta voisi olla enemmänkin esillä näillä palstoilla
- ei ihminen tunne halua mennä maallikkona keskusteluihin, joissa "ammattilaiset" puhuvat omaa terminologiaansa.
Huomasin aikoinaan kun jossain keskusteluissa mainitsin tasauspyörästön niin siitäkös mummot riemastuivat. Kovin vähän tunnemme edes tuota kulkuvälinettämme.
Uskonasioissa Jumala, taivas, helvetti, sielu ja monet muut asiat ovat täyttä hebreaa kun pyytää vähän tarkempaa tietoa. Ulkoa opittua munkkilatinaa kyllä tulee. - TaikaröNsy
Ajomies kirjoitti:
Itämaan tietäjät taisivat olla peräti kuninkaita ?"Raamatun kolme itämaan tietäjää olivat todennäköisesti Babyloniasta.Tähtiä tutkittuaan he uskoivat juutalaiseen ennustukseen Messiaan syntymästä toteutuneen.Nykyisen astrologian mukaan heidän näkemänsä Betlehemin tähti oli Saturnuksen ja Jupiterin kohtaaminen Kalojen tähdisössä."/Merja Hirvisaari MTV3 Internetin tuottaja...
- Ajomies
TaikaröNsy kirjoitti:
"Raamatun kolme itämaan tietäjää olivat todennäköisesti Babyloniasta.Tähtiä tutkittuaan he uskoivat juutalaiseen ennustukseen Messiaan syntymästä toteutuneen.Nykyisen astrologian mukaan heidän näkemänsä Betlehemin tähti oli Saturnuksen ja Jupiterin kohtaaminen Kalojen tähdisössä."/Merja Hirvisaari MTV3 Internetin tuottaja...
Eräitten tietojen mukaan heitä oli alkuaan neljä.
Itselläni oli joskus romaani, joka kertoi tästä neljännestä, joka eksyi loppumatkalla toisista.
Muistelen kirjoittaneeni palstoilla ( 60) joskus vuosia sitten yksityiskohtaisesti, mutta en lähde nyt toistamaan ja hakemaan tietoa.
- Ja en
Periaatteessa en usko, mutta aika usein näyttäsi jotain perää olevan.
Voi se johtua siitäkin että lueteltuja ominaisuuksia löytyy kaikista ihmisistä, toisista enemmän ja toisista vähemmän.
Olen leijona, äkkiä tuntuisi että minussa on leijonan piirteitä.
Mutta mietittyäni tulen siihen tulokseen että en omaa niitä piirteitä yhtään enempää kun joku vesimieskään.- vio-letti
Minulla on tapana huvittella lukemalla lehdestä omani, - vaaka -, ja Elämänkumppanin, - härkä -, horoskoopit. Varsinkin rakkaus- ja raha-asiat, koska ne ovat yhteisiä.
Usein käy niin, että kun horoskoopin mukaan vaa'alla on rakkaushuolia niin härkä elää ihanassa rakkaudenhuumassa tai kun rahahuolet painaa päälle härällä, niin vaa'alla on pussissa vaikka muille jakaa. Jne..jne..
Niin ja sitten vielä, kiinalainen horoskooppi on ihan asia erikseen. Kysyin kerran semmoisen taiturilta että kuinkas me sovitaan yhteen kaverin kanssa ja horoskoopin mukaan pitäisi tämä meidän yhteiselämä olla lähestulkoon mahdotonta... no voihan nenä sentään ;))) mekö elämme tätä elämää väärin vai horoskooppiko se taas pehmosia juttelee...??? - Ajomies
vio-letti kirjoitti:
Minulla on tapana huvittella lukemalla lehdestä omani, - vaaka -, ja Elämänkumppanin, - härkä -, horoskoopit. Varsinkin rakkaus- ja raha-asiat, koska ne ovat yhteisiä.
Usein käy niin, että kun horoskoopin mukaan vaa'alla on rakkaushuolia niin härkä elää ihanassa rakkaudenhuumassa tai kun rahahuolet painaa päälle härällä, niin vaa'alla on pussissa vaikka muille jakaa. Jne..jne..
Niin ja sitten vielä, kiinalainen horoskooppi on ihan asia erikseen. Kysyin kerran semmoisen taiturilta että kuinkas me sovitaan yhteen kaverin kanssa ja horoskoopin mukaan pitäisi tämä meidän yhteiselämä olla lähestulkoon mahdotonta... no voihan nenä sentään ;))) mekö elämme tätä elämää väärin vai horoskooppiko se taas pehmosia juttelee...???Kaksoisvirtain maassa taisi ensimmäiset tunnetut olla kuninkaille ennustajina. Hallitsijat Raamatussakin (Saul) kävi ennustajalla. ja sitä ennenkin oli monia kuten jälkeenkin.
Hallitsijoista taitaa jopa USA:n ainakin joku edellisistä, käyneen ennustajalla ja
"postmoderni aikamme on tuomassa astrologiaa takaisin yliopistoon, ainakin Ranskassa. Vuonna 2001 presidentti Francois Mitterandin hoviastrologina tunnettu Elisabeth Tessier väitteli astrologiasta Sorbonnen yliopistossa. Väitöskirjan tekstin kerrotaan muistuttavan postmodernia hölynpölyä, jota fyysikko Alan Sokal parodioi joitakin vuosia sitten."
Näin eräässä googlesta lainaamassani astrologiaa käsittelevässä tiedostossa.
Nostradamusta lainataan edelleen hyvin runsaasti. Taisin itsekin aloittaa keskustelun tai pari hänestä
ehken vuosi pari sitten. - vio-letti
Ajomies kirjoitti:
Kaksoisvirtain maassa taisi ensimmäiset tunnetut olla kuninkaille ennustajina. Hallitsijat Raamatussakin (Saul) kävi ennustajalla. ja sitä ennenkin oli monia kuten jälkeenkin.
Hallitsijoista taitaa jopa USA:n ainakin joku edellisistä, käyneen ennustajalla ja
"postmoderni aikamme on tuomassa astrologiaa takaisin yliopistoon, ainakin Ranskassa. Vuonna 2001 presidentti Francois Mitterandin hoviastrologina tunnettu Elisabeth Tessier väitteli astrologiasta Sorbonnen yliopistossa. Väitöskirjan tekstin kerrotaan muistuttavan postmodernia hölynpölyä, jota fyysikko Alan Sokal parodioi joitakin vuosia sitten."
Nostradamusta lainataan edelleen hyvin runsaasti. Taisin itsekin aloittaa keskustelun tai pari hänestä
ehken vuosi pari sitten.Niinhän se Saul teki, ja Jahve siitä hänelle kovin vihastui...noitanaisen kun ei pitäyt saada elää. Sitävastoin olisi hallitsijoitten pitänyt kääntyä Jahven profeetojen puoleen.
Ihminen on aina ollut kiinnostunut tulevaisuudesta ja myös siitä millainen itse on ja millaisia toiset ihmiset ovat. Muistan kun nykyisen mieheni ex-vaimo luki horoskooppikirjasta millainen ihminen *minä* olen, kun sai tietää että olen vaaka. Minä taas tykkäsin että eikös se ole parempi että tutustutaan, niin ei tarvi arvailla. Niin tehtiin ja olemme olleet ystäviä nyt jo yli 20 vuotta.
Tämän minun mieheni äiti oli eläessään kovin kiinnostunut kaikenmaailman profeetoista. Hän sovitti yhteen Nostradamuksen ennustukset Sibyllan profetioden kanssa ja sekoitti siihen Jehovan todistajien maailmanlopun laskelmia joukkoon ja sai siitä summaksi, että kyllä se maailmanloppu ihan justiinsa tulee. Nyt on mummu ollut jo haudassa monet vuodet ja maailmanloppua ei näy mailla halmella. Lieneekö profetiassa vika vaiko sen tulkkaajissa?
Kaunista ilmaa pitää muutes,... saas nähdä kauanko sitä kestää ;))) - Pirre*
vio-letti kirjoitti:
Niinhän se Saul teki, ja Jahve siitä hänelle kovin vihastui...noitanaisen kun ei pitäyt saada elää. Sitävastoin olisi hallitsijoitten pitänyt kääntyä Jahven profeetojen puoleen.
Ihminen on aina ollut kiinnostunut tulevaisuudesta ja myös siitä millainen itse on ja millaisia toiset ihmiset ovat. Muistan kun nykyisen mieheni ex-vaimo luki horoskooppikirjasta millainen ihminen *minä* olen, kun sai tietää että olen vaaka. Minä taas tykkäsin että eikös se ole parempi että tutustutaan, niin ei tarvi arvailla. Niin tehtiin ja olemme olleet ystäviä nyt jo yli 20 vuotta.
Tämän minun mieheni äiti oli eläessään kovin kiinnostunut kaikenmaailman profeetoista. Hän sovitti yhteen Nostradamuksen ennustukset Sibyllan profetioden kanssa ja sekoitti siihen Jehovan todistajien maailmanlopun laskelmia joukkoon ja sai siitä summaksi, että kyllä se maailmanloppu ihan justiinsa tulee. Nyt on mummu ollut jo haudassa monet vuodet ja maailmanloppua ei näy mailla halmella. Lieneekö profetiassa vika vaiko sen tulkkaajissa?
Kaunista ilmaa pitää muutes,... saas nähdä kauanko sitä kestää ;)))saattaa vain tulla sairaalareissu, jos innostuu liikaa noista olemattomista..:)
- Ajomies
vio-letti kirjoitti:
Niinhän se Saul teki, ja Jahve siitä hänelle kovin vihastui...noitanaisen kun ei pitäyt saada elää. Sitävastoin olisi hallitsijoitten pitänyt kääntyä Jahven profeetojen puoleen.
Kaunista ilmaa pitää muutes,... saas nähdä kauanko sitä kestää ;)))Yhden lajin tieteellisen koulutuksen saaneita "ennustajaeukkoja" ovat meteorologit.
Joku sanoi joskus, että kun kerrot huomiseksi samanlaista säätä kuin tänään on niin luotettavuusaste on samaa luokkaa kuin meidän
"sääprofeetoillamme" - he nauttivat tv-kuviin päästyään luulisin 40-60.000 euron vuosiansioista.
Varmaan hallitsijoiden kristallipalloista ennustajat saavat nauttia tätäkin lokoisammista oloista. - Pirre*
Ajomies kirjoitti:
Yhden lajin tieteellisen koulutuksen saaneita "ennustajaeukkoja" ovat meteorologit.
Joku sanoi joskus, että kun kerrot huomiseksi samanlaista säätä kuin tänään on niin luotettavuusaste on samaa luokkaa kuin meidän
"sääprofeetoillamme" - he nauttivat tv-kuviin päästyään luulisin 40-60.000 euron vuosiansioista.
Varmaan hallitsijoiden kristallipalloista ennustajat saavat nauttia tätäkin lokoisammista oloista.meteorologiassa on kysymys tekniikan ja tieteestä.
Sateliittikuvia tänään katsellaan, eikä kristallipalloa.. - vio-letti
Ajomies kirjoitti:
Yhden lajin tieteellisen koulutuksen saaneita "ennustajaeukkoja" ovat meteorologit.
Varmaan hallitsijoiden kristallipalloista ennustajat saavat nauttia tätäkin lokoisammista oloista.Äläs ny' mollaa tollai, parhaansa ne yrittävät.. ;))) Täällä Ruotsissa saivat juuri selkäänsä valtiovallata kun sääennustuksien hallituksen komentama pitävyystavoite on 80%-luokkaa ja tänä kesänä on ennustukset pitänyt paikkaansa vain 70% huikkeilla. Siitä oli kova melu täällä justiinsa.
Muuten on suomalainen säätiedon keräystekniikka maailmankuulua huippuluokkaa. Semmoinen firma kuin Vaisala on kansainvälisesti tunnettu auktoriteetti alalla. Niin että osaa ne suamalaiset muutakin kun ajaa lujaa Formulaykköstä. - vio-letti
Pirre* kirjoitti:
saattaa vain tulla sairaalareissu, jos innostuu liikaa noista olemattomista..:)
Juu, sairaalaan se muorikin kuoli, mahaleikkaukseen kylläkin.
Oli sitä joskus hitsin hauska kuunnella kun se sekotti ne kaikki ennustukset yhteen syssyyn ja selvitteli tän maailman menot. Vastaan ei kannattanu sanoo, hän kun tiesi tasantarkkaan kuinka nämä asiat on... Että jooo, ja jooo ;))) - Ajomies
Pirre* kirjoitti:
meteorologiassa on kysymys tekniikan ja tieteestä.
Sateliittikuvia tänään katsellaan, eikä kristallipalloa..Itsekin olen jonkun verran meteorologiaan tutustunut jo nuoruudessani. Aivan virallisia säähavaintoja tekemään opin. S. N. Venhon Meteorologia- oppikirjan kaivoin hyllystäni.
Se on selkeä aloitteleville itseopiskelijoillekin, mutta aikanaan korkeakoulujenkin oppikirjana käytetty.
Muutosta on tullut toki valtavasti tälläkin alueella.
Tuo edellisessä sanomani muistini mukaan on erään tunnetun meteorologin lausuma. - Ajomies
vio-letti kirjoitti:
Äläs ny' mollaa tollai, parhaansa ne yrittävät.. ;))) Täällä Ruotsissa saivat juuri selkäänsä valtiovallata kun sääennustuksien hallituksen komentama pitävyystavoite on 80%-luokkaa ja tänä kesänä on ennustukset pitänyt paikkaansa vain 70% huikkeilla. Siitä oli kova melu täällä justiinsa.
Muuten on suomalainen säätiedon keräystekniikka maailmankuulua huippuluokkaa. Semmoinen firma kuin Vaisala on kansainvälisesti tunnettu auktoriteetti alalla. Niin että osaa ne suamalaiset muutakin kun ajaa lujaa Formulaykköstä.Harvoin meillä on tällaisia veljeksiä kuin juuri nämä Kalle, Vilho ja Yrjö Väisälä ovat olleet.
Jo nuoruudessani sain tutustua myös heihin jossain yhteyksissä.
Se onkin sitten eri juttu, se !
Omistussuhteita en Vaisalassa juuri nyt varmasti tunne enkä n. 3000 työäntekijän sijoittumista Suomeen. Pääpaikka lienee kuitenkin vielä Vantaalla kait ? - Ajomies
Ajomies kirjoitti:
Harvoin meillä on tällaisia veljeksiä kuin juuri nämä Kalle, Vilho ja Yrjö Väisälä ovat olleet.
Omistussuhteita en Vaisalassa juuri nyt varmasti tunne enkä n. 3000 työäntekijän sijoittumista Suomeen. Pääpaikka lienee kuitenkin vielä Vantaalla kait ?Vaisala oyj:n viime tiedot konserni osalta ovat hieman yli 1000 henkilöä, joista kolmannes ulkomailla. Edellinen puheenvuoroni perustui viiden vuoden takaisiin ja laskin kaksi eri yhtiötä tiedoiltaan yhteen ja arvelin henkilöstömäärän nousseen.
- vio-letti
Ajomies kirjoitti:
Harvoin meillä on tällaisia veljeksiä kuin juuri nämä Kalle, Vilho ja Yrjö Väisälä ovat olleet.
Omistussuhteita en Vaisalassa juuri nyt varmasti tunne enkä n. 3000 työäntekijän sijoittumista Suomeen. Pääpaikka lienee kuitenkin vielä Vantaalla kait ?Vai olet sinä ollut ihan tuttuja, no sehän somasti kävi.. Ja Väisälästä on tullut Vaisala?
Vantaalla on Vaisala, juu. Ja pitkin maailmaa leviteltynä myös, niinkuin menestyvät yritykset nykyään ovat. Tämä minun elämänkaverini on SMHI:lla, täkäläisellä ilmatieteen keskuslaitoksella töissä (niinettä valtionavulla tässä elellään ;) ja hän on Vaisalan kanssa tekemisissä paljon.
Sitä nämä ruotsalaiset ihmeenä puhuvat, että kun Vaisalalla on kuulemma heti aulassa sauna ja että sauna on vissiin suomalaisille tärkeä. Ja minä että; Juu, niin on - tärkeä on..sauna.. - Ajomies
vio-letti kirjoitti:
Vai olet sinä ollut ihan tuttuja, no sehän somasti kävi.. Ja Väisälästä on tullut Vaisala?
Vantaalla on Vaisala, juu. Ja pitkin maailmaa leviteltynä myös, niinkuin menestyvät yritykset nykyään ovat. Tämä minun elämänkaverini on SMHI:lla, täkäläisellä ilmatieteen keskuslaitoksella töissä (niinettä valtionavulla tässä elellään ;) ja hän on Vaisalan kanssa tekemisissä paljon.
Sitä nämä ruotsalaiset ihmeenä puhuvat, että kun Vaisalalla on kuulemma heti aulassa sauna ja että sauna on vissiin suomalaisille tärkeä. Ja minä että; Juu, niin on - tärkeä on..sauna..Sekoitan nämä Väisälät kun ei etunimiä juuri mainittu, Tuorlassa ainakin joskus tapasin ja aiemmin Helsingissä kun nuori poika halusi tietää kaiken "maan ja taivaan väliltä".
Eräs kotikylän minua vanhempi poika innostui tutkimaan kovin ja (oli) sittemmin tiedeakatemian jäsenenä. Monesti mietin, että eipä sitä pienenä arvaa, mitä pojasta isona tulee.... Ajomies kirjoitti:
Kaksoisvirtain maassa taisi ensimmäiset tunnetut olla kuninkaille ennustajina. Hallitsijat Raamatussakin (Saul) kävi ennustajalla. ja sitä ennenkin oli monia kuten jälkeenkin.
ehken vuosi pari sitten.Entisen USA:n Presidentin, Ronald Reaganin, vaimo, Nancy, oli tunnettu uskostaan astrologiaan.
Hänen sanotaan pyytäneen neuvoja astrologeilta tärkeisiin kansallisiin päätöksiin. Neuvot hän ilmeisesti välitti miehelleen Ronaldille.
Tämä "toisen luokan fimitähdeksikin" haukuttu sai paljon aikaan maailmassa, m.m. Neuvostoliiton ja koko kommunismin tuhoutumisen Euroopassa.
- Pirre*
, vaikka Lappalainennii sanos mitä..:))
- Ajomies
Kansa luottaa tai haluaa ainakin kuulla mieluisia ennustuksia itselleen. Luulen, että näillä ennustajilla on ennenmuuta psykologisia ominaisuuksia eli he aistivat ennustusta haluavan olemuksesta, ilmeistä ja muista seikoista, mitä hän haluaa kuulla ja tietää.
Pahat asiat on kerrottava hyvin varoen vaikka tietäisikin. Näin suosio ja hyvä palkkio on taattu.
- Marion.T
Astrologia sinänsä - siinä voi ollakin jotakin järkeä - niin tai sitten ei....
Itselläni kyllä horoskoppimerkkini tapaisia luonteenpiirteitä on, mutta uskon sen johtuvan kyllä enemmän geeneistä...- Taatto
Olen rapu. Olisiko meillä mitään yhteistä mihinkään vai olisimmeko mitä riemastuttavin pari. Anna naisen tuomio, otan sen vastaan kuin mies.
- Marion.T
Taatto kirjoitti:
Olen rapu. Olisiko meillä mitään yhteistä mihinkään vai olisimmeko mitä riemastuttavin pari. Anna naisen tuomio, otan sen vastaan kuin mies.
Olen skorpioni joten molemmilla on kyllä jonkinmoiset "sakset" ruumiissaan, minä olen vain se myrkyllisempi osapuoli, sinun pikku nipistelysi ei paljon tunnu :))
Olisimme varmaankin se riemastuttava pari, ainakin vieraiden silmissä, kun taluttaisin koiralaumaa ja sinä hiippailisit jossakin kaukana koiran hampaiden ulottumattomissa, persususojat ja muutkin suojavarusteet päällä :DDD
Kiiveten välillä sähkötolppaan karkuun jos koira sattuisi liian lähelle pääsemään:)))
Onhan meillä ollut jotain ihan samankaltaisiakin ajtuksia joistakin asioista - mikäli oikein muistan :))
Mitenkäs sen mustikanpoimimisen kanssa oli. Olitkos se sinä vai joku toinen joka arvosteli pakastimieni määrää.....
Hmm.. jos eksyt mustikkametsään voin tulla avustamaan etsinnöissä tuon hirvittävän ihmissyöjäpetoni kanssa, eihän sitä koskaan tiedä vaikka sinäkin huomaisit, että eihän se koira sentään skorpionia pahempi voi olla :)))))
Siis ihan kaikella ystävyydellä - lupasithan ottaa asian kuten mies - mitä se sitten ikinä tarkoittaakin :))
Tuomio on luettu - jään odottamaan omaa tuomiotani kuten nainen konsanaan..... - Taatto
Marion.T kirjoitti:
Olen skorpioni joten molemmilla on kyllä jonkinmoiset "sakset" ruumiissaan, minä olen vain se myrkyllisempi osapuoli, sinun pikku nipistelysi ei paljon tunnu :))
Olisimme varmaankin se riemastuttava pari, ainakin vieraiden silmissä, kun taluttaisin koiralaumaa ja sinä hiippailisit jossakin kaukana koiran hampaiden ulottumattomissa, persususojat ja muutkin suojavarusteet päällä :DDD
Kiiveten välillä sähkötolppaan karkuun jos koira sattuisi liian lähelle pääsemään:)))
Onhan meillä ollut jotain ihan samankaltaisiakin ajtuksia joistakin asioista - mikäli oikein muistan :))
Mitenkäs sen mustikanpoimimisen kanssa oli. Olitkos se sinä vai joku toinen joka arvosteli pakastimieni määrää.....
Hmm.. jos eksyt mustikkametsään voin tulla avustamaan etsinnöissä tuon hirvittävän ihmissyöjäpetoni kanssa, eihän sitä koskaan tiedä vaikka sinäkin huomaisit, että eihän se koira sentään skorpionia pahempi voi olla :)))))
Siis ihan kaikella ystävyydellä - lupasithan ottaa asian kuten mies - mitä se sitten ikinä tarkoittaakin :))
Tuomio on luettu - jään odottamaan omaa tuomiotani kuten nainen konsanaan.....Vai se myrkyllisempi osapuoli.Rapuillessani saattaisin osata kutitella saksillani myrkyllistä pyrstöäsi, eliminoiden sen perimmäisen tarkoituksen.
Mitä vielä, vai puudeleitasi karkuun. Meistä tulisi koiruuksiesi kanssa mitä parhaat kaverit, käyttäisin niitä kaikenmaailman agilityissä. Se vasta riemastuttavan näköistä olisi kun juoksisin mutkia puudeleiden rinnalla niiden hyppiessä renkaiden läpi.
Taatto muuten ei mitenkään arvostellut pakasteittesi määrää, miksi ihmeessä olisin, niitähän nyt syksyllä tarvitaan.
Hei mä keksin. Opeta puudelisi marjanpoimijoiksi, onhan niitä tryffelikoiriakin.
Missä se tuomio. No se tuli jo kun nimittelin lemmikkejäsi puudeleiksi. Kestät varmaan sen huumorintajuisena ja järkevänä ihmisenä, enhän mä nyt oikeesti ilkee ole, enhän. - Marion.T
Taatto kirjoitti:
Vai se myrkyllisempi osapuoli.Rapuillessani saattaisin osata kutitella saksillani myrkyllistä pyrstöäsi, eliminoiden sen perimmäisen tarkoituksen.
Mitä vielä, vai puudeleitasi karkuun. Meistä tulisi koiruuksiesi kanssa mitä parhaat kaverit, käyttäisin niitä kaikenmaailman agilityissä. Se vasta riemastuttavan näköistä olisi kun juoksisin mutkia puudeleiden rinnalla niiden hyppiessä renkaiden läpi.
Taatto muuten ei mitenkään arvostellut pakasteittesi määrää, miksi ihmeessä olisin, niitähän nyt syksyllä tarvitaan.
Hei mä keksin. Opeta puudelisi marjanpoimijoiksi, onhan niitä tryffelikoiriakin.
Missä se tuomio. No se tuli jo kun nimittelin lemmikkejäsi puudeleiksi. Kestät varmaan sen huumorintajuisena ja järkevänä ihmisenä, enhän mä nyt oikeesti ilkee ole, enhän.tuossa karvakorvassani voi hyvinkin olla puudelia sen jossakin esi-isässä :))
Haa.. agilityhän on mitä riemastuttavin laji koiran kanssa harrastettavaksi - tuo minun koirani on voittanut useita palkintojakin siinä lajissa.
Itse en ole juossut sen perässä radalla vaan tyttäreni on hoidellut sen homman puolestani :))
Sen viimeisimmissä kisoissa se kuitenkin piti enemmän erilaisita hajuista ja jäi aina kesken kisan haistelemaan jotakin siinä radalla, ja sen kilpailu-ura loppui siihen :))
Se muuten osaa etsiä mustikoita ja puolukoita metsästä, kun seuraa sitä, niin löytää aina ne parhaat marja-paikat..
Eikös tryffelien etsimiseen käytetä tryffelisikoja??
Pieni satakiloinen minisika voisi olla mielenkiintoinen kotieläin, se kuulemma oppii hyvin ja kun se tietää että jääkaapissa on ruokaa, se saattaa kärsällään kaataa koko kaapin...
Ethän sinä ole koskaan ilkeä ole ollut..mielipiteiden vaihto kanssasi on ollut hyvinkin mielenkiintoista, tylsäähän se olisi jos aina samaa mieltä kaikesta olisimme... - Taatto
Marion.T kirjoitti:
tuossa karvakorvassani voi hyvinkin olla puudelia sen jossakin esi-isässä :))
Haa.. agilityhän on mitä riemastuttavin laji koiran kanssa harrastettavaksi - tuo minun koirani on voittanut useita palkintojakin siinä lajissa.
Itse en ole juossut sen perässä radalla vaan tyttäreni on hoidellut sen homman puolestani :))
Sen viimeisimmissä kisoissa se kuitenkin piti enemmän erilaisita hajuista ja jäi aina kesken kisan haistelemaan jotakin siinä radalla, ja sen kilpailu-ura loppui siihen :))
Se muuten osaa etsiä mustikoita ja puolukoita metsästä, kun seuraa sitä, niin löytää aina ne parhaat marja-paikat..
Eikös tryffelien etsimiseen käytetä tryffelisikoja??
Pieni satakiloinen minisika voisi olla mielenkiintoinen kotieläin, se kuulemma oppii hyvin ja kun se tietää että jääkaapissa on ruokaa, se saattaa kärsällään kaataa koko kaapin...
Ethän sinä ole koskaan ilkeä ole ollut..mielipiteiden vaihto kanssasi on ollut hyvinkin mielenkiintoista, tylsäähän se olisi jos aina samaa mieltä kaikesta olisimme...Kävin googlettamassa oheisen linkin: http://www.spanieliliitto.fi/2_rodut/Lagotto.htm
Sinänsä aika mielenkiitoinen tuo koirien ihan omalaisensa hajumaailma. - Marion.T
Taatto kirjoitti:
Kävin googlettamassa oheisen linkin: http://www.spanieliliitto.fi/2_rodut/Lagotto.htm
Sinänsä aika mielenkiitoinen tuo koirien ihan omalaisensa hajumaailma.karvatöpsykkä:))
Enpä ole vielä mokomaan törmännyt, mutta uskoahan se täytyy :))
Kyllähän koirien hajuaisti on tosi hyvä, joten löytäähän ne varmasti tryffeleitäkin.
Minun entinen koirani kaivoi aina porkkanat maasta, jouduin laittamman mahdottoman kanaverkkoaidan porkkanamaan ympärille:))
Se ahne otus ei ruoka-asioissa oikein totellut minkäänlaista koulutusta. Haukkasi kädestäni viinerin samalla kun itse hörppäsin teetä...
Taisteluhan siitä tuli, minä kaivoin koiran kidasta viinerintähteet, ja koira yritti kiireesti niellä edes osan...Mutta ei purrut vaikka käsi oli aika syvällä kidassa.
Eipä se otus koskaan oppinut ruokatavoille...ei...
Muuten totteli joka asiassa, mutta se ruoka... - Taatto
Marion.T kirjoitti:
karvatöpsykkä:))
Enpä ole vielä mokomaan törmännyt, mutta uskoahan se täytyy :))
Kyllähän koirien hajuaisti on tosi hyvä, joten löytäähän ne varmasti tryffeleitäkin.
Minun entinen koirani kaivoi aina porkkanat maasta, jouduin laittamman mahdottoman kanaverkkoaidan porkkanamaan ympärille:))
Se ahne otus ei ruoka-asioissa oikein totellut minkäänlaista koulutusta. Haukkasi kädestäni viinerin samalla kun itse hörppäsin teetä...
Taisteluhan siitä tuli, minä kaivoin koiran kidasta viinerintähteet, ja koira yritti kiireesti niellä edes osan...Mutta ei purrut vaikka käsi oli aika syvällä kidassa.
Eipä se otus koskaan oppinut ruokatavoille...ei...
Muuten totteli joka asiassa, mutta se ruoka...Käytkö vieläkin henkien taistoa, vai onko koiruus opettanut Sinut jo tavoillensa.
- Marion.T
Taatto kirjoitti:
Käytkö vieläkin henkien taistoa, vai onko koiruus opettanut Sinut jo tavoillensa.
että minun henkeni voitti nykyisen koirani kanssa taistelun:))
Tämä on paljon pehmeäluontoisempi ja helposti koulutettava - ainoa missä se henkien taiston voittaa on nenäliinojen syönnissä.
Se kun ei voi vastustaa paperinenäliinoja tuolla lenkillä ollessamme.
Varsinkin talvella nenäliinat ovat sen suurinta herkkua - ehkä se tykkää pakastetusta räästä.. YÄKKKKKKK.......
Muuten koira on lujasti minun tossuni alla:)) Pelkkä vilkaisu tai sormella näyttö saa sen heti ymmärtämään mistä on kulloinkin kyse.
Enemmän käytänkin sille viittomakieltä kuin sanoja noihin käskyihin.
Kyllä sunkin Taatto pitää ottaa itsellesi koira - ota sellanen chihuahua joka on rottaa pienenpi, sen voi laittaa povitaskuun kun menee kauppaan :DDD
Tai sitten voisin kuvitella sinun kulkevan mopsin kanssa, siinä ei ole muuta vikaa kuin se että se kuorsaa aivan jumalattomasi:)) - Taatto
Marion.T kirjoitti:
että minun henkeni voitti nykyisen koirani kanssa taistelun:))
Tämä on paljon pehmeäluontoisempi ja helposti koulutettava - ainoa missä se henkien taiston voittaa on nenäliinojen syönnissä.
Se kun ei voi vastustaa paperinenäliinoja tuolla lenkillä ollessamme.
Varsinkin talvella nenäliinat ovat sen suurinta herkkua - ehkä se tykkää pakastetusta räästä.. YÄKKKKKKK.......
Muuten koira on lujasti minun tossuni alla:)) Pelkkä vilkaisu tai sormella näyttö saa sen heti ymmärtämään mistä on kulloinkin kyse.
Enemmän käytänkin sille viittomakieltä kuin sanoja noihin käskyihin.
Kyllä sunkin Taatto pitää ottaa itsellesi koira - ota sellanen chihuahua joka on rottaa pienenpi, sen voi laittaa povitaskuun kun menee kauppaan :DDD
Tai sitten voisin kuvitella sinun kulkevan mopsin kanssa, siinä ei ole muuta vikaa kuin se että se kuorsaa aivan jumalattomasi:))Meillä olevan yhdennäköisyyttä ja samankaltaista luonteenlujuutta mopsin kanssa.
Mites muuten tuo "urhon" kouluttaminen, onko yhtä mutkatonta kuin "servetinskruudaajan" - Marion.T
Taatto kirjoitti:
Meillä olevan yhdennäköisyyttä ja samankaltaista luonteenlujuutta mopsin kanssa.
Mites muuten tuo "urhon" kouluttaminen, onko yhtä mutkatonta kuin "servetinskruudaajan"ja se on sen verran hidas koira, että arempikin ihminen pääsee helpommin karkuun jos se yltyy riehumaan:)))
Se tosin lyllertää aika nopsasti jos sille päälle sattuu ..
Suoraan sanoen luulen että kunhan sen sisäsiistiksi opettaa, niin siinä on jo hyvä alku.
Kuorsaamisen varalle on hyvä ostaa korvatulpat, sillä se lyttynokka pitää kyllä aikamoisen krohinaan nukkuessaan.
Sillä on kyllä iso kita, mutta se käyttää sitä enemmän haukotteluun kuin ihmisten kimppuun hyökkäämiseen.. Joten aivan mainio koira sellaiselle koiraihmiselle, joka aristele isoja koiria.
Tuosta yhdennäköisyydestä en tiedä, mutta luonteenlujuutta siitä kaverista kyllä löytyy, jos se päättää nukkua sängyssäsi, niin se luultavasti nukkuu sängyssäsi.
Henkilökohtaisesti en tunne yhtään mopsia, mutta tyttäreni kaverilla on sellainen ja tytär sille on joskus naureskellut, ja sanoi että se koira sopisi hyvin minullekin - siis minulle!!!!
Kertoi sen olevan laiskan ihmisen koira - olisikohan pitänyt loukkaantua?
Hän itse kun lenkkeilee ainakin 20 kilometriä päivässä ja harrastaa vaikka mitä niiden koiriensa kanssa, niin ei kai minun vaatimattomat 5-8 kilometriä muutaman kerran viikossa tunnu missään.. HÖH....
Siitä vain Taatolle mopsi.... - Ajomies
Marion.T kirjoitti:
ja se on sen verran hidas koira, että arempikin ihminen pääsee helpommin karkuun jos se yltyy riehumaan:)))
Se tosin lyllertää aika nopsasti jos sille päälle sattuu ..
Suoraan sanoen luulen että kunhan sen sisäsiistiksi opettaa, niin siinä on jo hyvä alku.
Kuorsaamisen varalle on hyvä ostaa korvatulpat, sillä se lyttynokka pitää kyllä aikamoisen krohinaan nukkuessaan.
Sillä on kyllä iso kita, mutta se käyttää sitä enemmän haukotteluun kuin ihmisten kimppuun hyökkäämiseen.. Joten aivan mainio koira sellaiselle koiraihmiselle, joka aristele isoja koiria.
Tuosta yhdennäköisyydestä en tiedä, mutta luonteenlujuutta siitä kaverista kyllä löytyy, jos se päättää nukkua sängyssäsi, niin se luultavasti nukkuu sängyssäsi.
Henkilökohtaisesti en tunne yhtään mopsia, mutta tyttäreni kaverilla on sellainen ja tytär sille on joskus naureskellut, ja sanoi että se koira sopisi hyvin minullekin - siis minulle!!!!
Kertoi sen olevan laiskan ihmisen koira - olisikohan pitänyt loukkaantua?
Hän itse kun lenkkeilee ainakin 20 kilometriä päivässä ja harrastaa vaikka mitä niiden koiriensa kanssa, niin ei kai minun vaatimattomat 5-8 kilometriä muutaman kerran viikossa tunnu missään.. HÖH....
Siitä vain Taatolle mopsi....Seuraavcan keskusteluketjun otsikkona on "Koirat ja ihmiset".
Uskon, että olette eksyneet väärään "köökkiin". - Marion.T
Ajomies kirjoitti:
Seuraavcan keskusteluketjun otsikkona on "Koirat ja ihmiset".
Uskon, että olette eksyneet väärään "köökkiin".lähinnä vapaata joka aloituksessa - harvoinpa se koko aikaa juuri siinä yhdessä ja ainoassa asiassa pysyy.
En ainakaan ole huomannut että olisi juuri missään pysynyt... Ollaan onnellisia aina kun häiriköt pysyvät poissa, pieni sivuraiteille luiskahtaminen ei lienee ketään häiritse. Marion.T kirjoitti:
lähinnä vapaata joka aloituksessa - harvoinpa se koko aikaa juuri siinä yhdessä ja ainoassa asiassa pysyy.
En ainakaan ole huomannut että olisi juuri missään pysynyt... Ollaan onnellisia aina kun häiriköt pysyvät poissa, pieni sivuraiteille luiskahtaminen ei lienee ketään häiritse.se juttu yleensäkin lipsahda asiasta toiseen,aivan kuten "oikeassakin"elämässä.
sehän on mukavaa,että voi löpitä vähän asian vierestäkin.:)- Ajomies
Marion.T kirjoitti:
lähinnä vapaata joka aloituksessa - harvoinpa se koko aikaa juuri siinä yhdessä ja ainoassa asiassa pysyy.
En ainakaan ole huomannut että olisi juuri missään pysynyt... Ollaan onnellisia aina kun häiriköt pysyvät poissa, pieni sivuraiteille luiskahtaminen ei lienee ketään häiritse.Huomasin heti., että vastaukseni tuli ainakin väärään kohtaan väärälle kirjoittajalle.
Naapuripalstalla viestini katoavat ennenkuin ennättää palstalle vaikka miten hyvin pyrkisin sanani asettamaan.
Toivon, että voimme jatkaa niin, että myös minua saa huomautella .
Tuo sattui niin somasti kun viereinen ketju oli juuri asiasta "koira ja ihminen".
Usein kiusaa se, että kun aloittaa jonkun keskustelun aiheesta niin toinen heti omansa samasta aiheesta - en tarkoita tässä sinua vaan muualla sattunutta.
Itse pyrin pysyttäytymään avaamissani keskusteluissa siksi, että lukemattomia kertoja
on tullut herjaa, että häiritsen muuten hyvää keskustelua.
Oma näkemykseni on, että keskustelun tulisi olla m,ahdollisimman vapaata eikä "sensorin" tulisi niihin puuttua kuin vain äärimmäisissä tapauksissa. - Ajomies
mii-su kirjoitti:
se juttu yleensäkin lipsahda asiasta toiseen,aivan kuten "oikeassakin"elämässä.
sehän on mukavaa,että voi löpitä vähän asian vierestäkin.:)Palatkaamme "yksinkertaiseen päiväjärjestykseen" niinkuin Arkadianmäellä puhemies sanoo välikysymys-keskustelun päätteeksi kun hallituksen kanta on saanut enemmistön äänistä.
Jatkakaamme ! - Marion.T
Ajomies kirjoitti:
Huomasin heti., että vastaukseni tuli ainakin väärään kohtaan väärälle kirjoittajalle.
Naapuripalstalla viestini katoavat ennenkuin ennättää palstalle vaikka miten hyvin pyrkisin sanani asettamaan.
Toivon, että voimme jatkaa niin, että myös minua saa huomautella .
Tuo sattui niin somasti kun viereinen ketju oli juuri asiasta "koira ja ihminen".
Usein kiusaa se, että kun aloittaa jonkun keskustelun aiheesta niin toinen heti omansa samasta aiheesta - en tarkoita tässä sinua vaan muualla sattunutta.
Itse pyrin pysyttäytymään avaamissani keskusteluissa siksi, että lukemattomia kertoja
on tullut herjaa, että häiritsen muuten hyvää keskustelua.
Oma näkemykseni on, että keskustelun tulisi olla m,ahdollisimman vapaata eikä "sensorin" tulisi niihin puuttua kuin vain äärimmäisissä tapauksissa.kyllähän kaikki minun puolestani saavat kirjoitella ketjuissa mistä haluavat.
Turha riitely ei kannata, enkä sinua moiti kirjoituksistasi.
Jatkakaamme kaikessa ystävyydessä keskustelua - kaikenlaisista asioista:))
Kyllä maailmaan mielipiteitä ja asioita mahtuu :)) - Ajomies
Marion.T kirjoitti:
kyllähän kaikki minun puolestani saavat kirjoitella ketjuissa mistä haluavat.
Turha riitely ei kannata, enkä sinua moiti kirjoituksistasi.
Jatkakaamme kaikessa ystävyydessä keskustelua - kaikenlaisista asioista:))
Kyllä maailmaan mielipiteitä ja asioita mahtuu :))Sinulla lienee astrologisia etten sanoisi astronauttisia ominaisuuksia kun profiilikuvaasi vilkaisin. Aivan kuin joissain artisteissa "lavasäteilyä", karismaa taas kerrotaan joillain miehillä olevan ja miksei naisillakin ?
Sekin on lahja, ei hankittu ominaisuus.
- Nanni
aika pitkälle, mutta en viikkolehtien horoskooppi
hömpötyksiin. Ne ovat täyttä puppua.
Itse asiassa olen viime aikoina vertaillut eri
horoskooppimerkkien luonteita.
Esim. mulla on ystäväpiirissä muutama rapu, jotka ovat miltei samanlaisia luonteeltaan ja myös
kaksosia olen pystynyt vertaamaan keskenään.
Uskon myös, että elämämme kulku on ennalta määrätty. Vain hieman pystymme sitä itse muokkaamaan.- Ajomies
Toivon, että tutustutte Jacques Monod´in "Sattuma ja välttämättömyys"
jo kolmen vuosikymmenen takaiseen "modernin biologian luonnonfilosofiaa" käsittelevään tutkielmaan, joka oli aikanaan eräs maailman luetuimpia teoksia ollen "Love Storyn" kanssa
lähes yhtä luettuja
- antaa muuten paljon ja kansantajuisesti kirjoitettu ja liitteinä kaavioita proteiinien ja monien muitten rakenteista. - vio-letti
Sanotaan että uskon asioista ei sovi kiistellä. Jos joku sanoo että hän uskoo niin tai näin, niin minä tunnen syvää kunnioitusta hänen uskoaan kohtaan, uskona. Jokaisella on oikeus uskoa niinkuin haluaa. Se kuuluu jo ihmisoikeuksiin.
Se on kiinnostavaa kun ihmiset uskovat eri tavalla. Ainakin niin kauan kun muistaa että usko ei ole tietämistä, vaan juuri - henkilökohtaista uskoa.
Kirjoitat että; "Vain hieman pystymme sitä itse muokkaamaan". Minä taas uskon että me voimme suuresti vaikuttaa omaan elämäämme, luoda sen suurimmalta osalta itse. Toisinaan ei voi vaikuttaa niihin ulkoisiin olosuhteisiin joissa elää, mutta aina voi vaikuttaa siihen mitä niistä olosuhteista rakentaa. Minä uskon niin ja elän sen mukaan. - Nanni
Ajomies kirjoitti:
Toivon, että tutustutte Jacques Monod´in "Sattuma ja välttämättömyys"
jo kolmen vuosikymmenen takaiseen "modernin biologian luonnonfilosofiaa" käsittelevään tutkielmaan, joka oli aikanaan eräs maailman luetuimpia teoksia ollen "Love Storyn" kanssa
lähes yhtä luettuja
- antaa muuten paljon ja kansantajuisesti kirjoitettu ja liitteinä kaavioita proteiinien ja monien muitten rakenteista.olen, sillä pystymme vain rajoitetusti
viitoittamaan omaa tietämme, lopputulos on kuitenkin ennalta määrätty syntymämme hetkellä.
Tuon teorian kanssa mulla onkin hieman ristiriitaa. Pelkään lentämistä yli kaiken vaikka
tiedän, että voin sen tehdä turvallisin mielin, sillä lähtöni tulee ennaltamäärättynä ajankohtana
olin sitten ilmassa tai maassa. - Nanni
vio-letti kirjoitti:
Sanotaan että uskon asioista ei sovi kiistellä. Jos joku sanoo että hän uskoo niin tai näin, niin minä tunnen syvää kunnioitusta hänen uskoaan kohtaan, uskona. Jokaisella on oikeus uskoa niinkuin haluaa. Se kuuluu jo ihmisoikeuksiin.
Se on kiinnostavaa kun ihmiset uskovat eri tavalla. Ainakin niin kauan kun muistaa että usko ei ole tietämistä, vaan juuri - henkilökohtaista uskoa.
Kirjoitat että; "Vain hieman pystymme sitä itse muokkaamaan". Minä taas uskon että me voimme suuresti vaikuttaa omaan elämäämme, luoda sen suurimmalta osalta itse. Toisinaan ei voi vaikuttaa niihin ulkoisiin olosuhteisiin joissa elää, mutta aina voi vaikuttaa siihen mitä niistä olosuhteista rakentaa. Minä uskon niin ja elän sen mukaan.koska näin on ollut kohdallani, vaikka kuinka
muokkaisi sitä elämäänsä, se menee tietyn kaavan
mukaan. Omalla kohdalla tie on ollut aika
kivikkoinen ja sellaisena se näyttää jatkuvan,
teen niin tai näin. - Ajomies
Nanni kirjoitti:
olen, sillä pystymme vain rajoitetusti
viitoittamaan omaa tietämme, lopputulos on kuitenkin ennalta määrätty syntymämme hetkellä.
Tuon teorian kanssa mulla onkin hieman ristiriitaa. Pelkään lentämistä yli kaiken vaikka
tiedän, että voin sen tehdä turvallisin mielin, sillä lähtöni tulee ennaltamäärättynä ajankohtana
olin sitten ilmassa tai maassa.En halua ennustuksia tulevaisuudestani, sillä siihen liittyy suuria vaaroja ja ovat täysin hyödyttömiä. Ajattelehan vaikkapa perjantaita 13. päivää, musta kissa juoksee tien yli, tikapuiden ali käveleminen, vieraan kätteleminen kynnyksen yli....
Liikennevälineistä ehdottomasti turvallisin on lentokone, mutta usko tai älä
- kotikatu tai tuttu tie on autolla liikkujalle yllättävän vaarallinen. Ikääntyville ihmisille
on vaarallisinta liikkua kävellen tai varusteettomalla pyörällä(kypärä, valot, heijastin). - Nanni
Ajomies kirjoitti:
En halua ennustuksia tulevaisuudestani, sillä siihen liittyy suuria vaaroja ja ovat täysin hyödyttömiä. Ajattelehan vaikkapa perjantaita 13. päivää, musta kissa juoksee tien yli, tikapuiden ali käveleminen, vieraan kätteleminen kynnyksen yli....
Liikennevälineistä ehdottomasti turvallisin on lentokone, mutta usko tai älä
- kotikatu tai tuttu tie on autolla liikkujalle yllättävän vaarallinen. Ikääntyville ihmisille
on vaarallisinta liikkua kävellen tai varusteettomalla pyörällä(kypärä, valot, heijastin).ihminen tosissaan suhtautuisi luotettavaan
ennustukseen sama mistä asiasta?
Yhdessä vaiheessa näin aika paljon enneunia tai
ainakin tulkitsin ne sellaisiksi, koska hyvin
usein toteutui joitakin asioita mitä olin unessa
"nähnyt". - Ajomies
Nanni kirjoitti:
ihminen tosissaan suhtautuisi luotettavaan
"nähnyt".Aiemminkin keskustelimme näistä asioista. Nykyisellä 60 palstallakirjoiteltiin hyvinkin innokkaasti v. -03 keväällä useammassakin ketjussa.
Itse näen ajoittain enneunia. Niillä on se merkitys, että osaan tyynemmin kohdata tulevat asiat silloin kun ne ovat tullakseen.
Unen nähdessäni hämmästelen herätessäni asiaa, eihän näin voi tapahtua vaan kun ne sitten tapahtuvat.
Merkittävin todellinen tapahtuma oli poikasena kun meillä oli talonrakennus meneillään.
Äitini sanoi nähneensä unessa veikkauksen oikean rivin, mutta viimeistä numeroa ei muista varmaksi.
Hän laittoi yhden ainoan rivin ja siinä oli viimeinen merkki väärin !
En tuolloin ymmärtänyt veikkauksesta juuri mitään
enkä toki voinut uskoa mihinkään enneuniin.
Siihen aikaankin kaksitoista oikein olisi antanut reilusti talon hinnan, mutta ll oikein antoi jo sievoisen voiton. - Remmari
Nanni kirjoitti:
ihminen tosissaan suhtautuisi luotettavaan
"nähnyt"....jolle "mustalaiseukko" povasi 17-vuotiaana, että hän kuolee ennen kuin täyttää 70 vuotta. Hän oli kokonaan unohtanut asian, mutta muisti sen pari kuukautta ennen kuin täytti 70. Hän eli 82-vuotiaaksi, mutta hänellä oli pari kuukautta ennen 70-vuotispäiviään vähän hermot kireällä.
- Remmari
Ei siksi, että nauraisin sille tai pilkkaisin sitä, vaan siksi, että se kertoo niin paljon ympäröivästä yhteiskunnasta. Niin kauan, kun se ei ole vaarallista, niin minä ihailen joitakuita, jotka ovat keksineet itselleen jonkin humpuukiammatin.
Astrologia on kaiketi aika vaarantonta. Suhtaudun siihen kuin sporalogiaan. Toisaalta on jopa sellaisia pönttöja, jotka uskovat siihenkin!
Sitten on sellaista humpuukia, joka on jo vaarallista tai epämiellyttävää. Vaarallista on terveyden kanssa leikkiminen (vrt. Lootuskirja) ja vastenmielistä on jonkin humpuukiuskonnon käyttö rahankeruuuseen. Esimerkkinä viimeksimainitusta oli se intialaisnainen, joka järjesti Amerikassa ja Euroopassa suuria showtilaisuuksia, joissa oli aito jumala mukana. Jumala oli hänen poikansa. Lopulta nainen erotti hänet jumalan virasta alkoholismin ja holtittoman elämän takia ja valitsi virkaan toisen poikansa.
Olen käynyt tiibettiläisellä kädestäennustajalla Intiassa. Hän suhtautui asiaan kovin vakavasti, teki laskelmia ja kaavoja ja mutisi itsekseen. Hän ei puhunut yhtä sanaa käden viivoista, kuten naistenlehdissä. Jäin miettimään, oliko se showta, vai totista totta. Tekikö hän sitä vain rahastusmielessä? Tulos oli tietysti yhtä tyhjän kanssa, ja maan hintatasoon nähden maksu oli suuri. - Sani
..mua kyllä kiinnostaa joidenkin ihmisten horoskooppimerkit. Sitä kuvittelee heti hiukan tietävänsä, millainen ihminen on. Hassua sinänsä, koska on tullut nähtyä, että luonnekuvaukset ovat kovin yleispäteviä. Jokainen voi löytää ehkä kaikista merkeistä samoja piirteitä kuin on hänessä itsessään.
Päivä- ja viikkolehtien "sadut" kyllä jäävät täysin omaan arvoonsa.
Ihan hivenen harmittaa, etten tiedä omaa syntymä -kellonaikaani. Saisipa vaikka lottoriviin numeroita..ja huuhaata on monta sorttia.
Horoskoopit kyllä ovat täyttä roskaa.
Olin joskus Intiassa ja joku pummi pyysi rahaa, niin hän näyttäisi tempun. Jotenkin olin sellaisessa mielentilassa, että annoinkin hänelle noin 20 mk vastaavan setelin. Hän kirjoitti jotakin pienelle paperilapulle ja antoi sen minulle. Sitten hän pyysi minua mainitsemaan jonkin planeetan nimen. Minulle tuli tunne, että pitää sanoa Venus, mutta vastarannan kiiskenä sanoin Uranus. Avasin lapun ja siinä luki Venus.
Sitten pummi pyysi uutta seteliä ja sanoi kertovansa minulle äitini nimen. En antanut, jolloin hän sanoi, että minä en usko häneen, jonka myönsin oikeaksi.
Näyttäisi siis siltä, että jotkut ilmeisesti harjoittelun tuloksena jonkin verran pystyvät ohjailemaan toisen ajatuksia omillaan, ellei toinen ole valppaana.
Sitten toinen huuhaa.
Muistan, miten minulle ennen syntymääni kerrottiin kolme asiaa tulevasta elämästäni ja näytettiin syy niihin. Itse hyväksyin ne oikeudenmukaisina ja kohtuullisina ja sen jälkeen syyn muisto otettiin minulta pois. Ihan vähän aavistusta jäi...
Kaikki kolme ovat toteutuneet minun voimatta vaikuttaa niihin juuri ollenkaan. Kahteen olen saanut ihan vähän lievennystä, en tarkkaan tiedä minkä kustannuksella. Kaksi on jo menettänyt ajankohtaisuutensa, kolmatta vastaan olen yrittänyt tapella vuosia, täysin tuloksetta. Yksi keino olisi vielä jäljellä, mutta sitä en käytä - uskon, että joudun maksamaan sen vastaisuudessa ja sitä en halua. Tasataan tilit kerralla...
Näistä kolmesta asiasta oli yksi hyvä ja se on toiminut todella hyvin. Ei toimi enää. Kaksi oli huonoja; niistä sain vähän tingittyä. Toinen on jo ohi mennyttä elämää eikä siitä ole haittaa enää, mutta toinen toimii yhä täydellä tehollaan.
Vähän muutakin olisi, mutta olkoon.
On se vaan hauska ikäänkuin sivusta seurata, miten asiat oikeasti toimivat. Olenkin yrittänyt viime aikoina analysoida, sen yhden huonon asian toteutumismekanismia. Ei ole vielä selvinnyt...
Kirjoitti sitroen, köysien puutteessa irrallaan.- Ajomies
sitroen kirjoitti:
ja huuhaata on monta sorttia.
Olin joskus Intiassa ja joku pummi pyysi rahaa, niin hän näyttäisi tempun. Jotenkin olin sellaisessa mielentilassa, että annoinkin hänelle noin 20 mk vastaavan setelin. Hän kirjoitti jotakin pienelle paperilapulle ja antoi sen minulle. Sitten hän pyysi minua mainitsemaan jonkin planeetan nimen. Minulle tuli tunne, että pitää sanoa Venus, mutta vastarannan kiiskenä sanoin Uranus. Avasin lapun ja siinä luki Venus.
Sitten pummi pyysi uutta seteliä ja sanoi kertovansa minulle äitini nimen. En antanut, jolloin hän sanoi, että minä en usko häneen, jonka myönsin oikeaksi.
Näyttäisi siis siltä, että jotkut ilmeisesti harjoittelun tuloksena jonkin verran pystyvät ohjailemaan toisen ajatuksia omillaan, ellei toinen ole valppaana.
Sitten toinen huuhaa.
Muistan, miten minulle ennen syntymääni kerrottiin kolme asiaa tulevasta elämästäni ja näytettiin syy niihin. Itse hyväksyin ne oikeudenmukaisina ja kohtuullisina ja sen jälkeen syyn muisto otettiin minulta pois. Ihan vähän aavistusta jäi...
Kaikki kolme ovat toteutuneet minun voimatta vaikuttaa niihin juuri ollenkaan. Kahteen olen saanut ihan vähän lievennystä, en tarkkaan tiedä minkä kustannuksella. Kaksi on jo menettänyt ajankohtaisuutensa, kolmatta vastaan olen yrittänyt tapella vuosia, täysin tuloksetta. Yksi keino olisi vielä jäljellä, mutta sitä en käytä - uskon, että joudun maksamaan sen vastaisuudessa ja sitä en halua. Tasataan tilit kerralla...
Näistä kolmesta asiasta oli yksi hyvä ja se on toiminut todella hyvin. Ei toimi enää. Kaksi oli huonoja; niistä sain vähän tingittyä. Toinen on jo ohi mennyttä elämää eikä siitä ole haittaa enää, mutta toinen toimii yhä täydellä tehollaan.
On se vaan hauska ikäänkuin sivusta seurata, miten asiat oikeasti toimivat. Olenkin yrittänyt viime aikoina analysoida, sen yhden huonon asian toteutumismekanismia. Ei ole vielä selvinnyt...
Kirjoitti sitroen, köysien puutteessa irrallaan.Itseironiaa parhaimmillaan käytti aikoinaan
murhamies Matti Haapojaa vankilassa tervehtimässä käynyt piispa Malmberg.
- Köysien puuttewesa olen vapaa, oli piispa sanonut Haapojalle. Haapoja pääsi taannoin lopulta "siunattuun maahan". sitroen kirjoitti:
ja huuhaata on monta sorttia.
Sitten toinen huuhaa.
Kirjoitti sitroen, köysien puutteessa irrallaan.saa joskus huvittaa itseään, vaikkapa humpuukilla.. horoskoopeilla esim.
Jos siitä ei ole suurta haittaa itselle eikä toisille?- Ajomies
Sanin kirjoitti:
saa joskus huvittaa itseään, vaikkapa humpuukilla.. horoskoopeilla esim.
Jos siitä ei ole suurta haittaa itselle eikä toisille?Horoskooppeihin ja ennusteluihin liittyy suuria vaaroja. Alitajunnassamme alamme toimimaan niiden mukaan. Tiedämme median kirjoita tv-ohjelmiin ja uutisiin, vaikuttavan meidän käsityksiimme asioista.
Eräs erityisen ihmeellinen oli jokin aika sitten julkaistu Max Jakobsonin lausuma, jossa hän oli vain ohimennen lausunut käsityksensä, että Suomen pitää liittyä Natoon.
Päättäjät tietävät kansalaisten olevan Natovastaisia ja Hesarista TV-uutisiin ja ohjelmiin valjastetaan jopa pääsivuilla j -uutisissa markkinoimaan tätä ajatusta tunnustetun auktoriteetin suulla.
Me ihmiset olemme edelleen kovin herkästi manipuloitavissa. Kukaan ei ole kertonut; mikä vaara meitä uhkaa ja mistä ?
Sotajoukkojenm läsnäolo ei ole milloinkaan tuonut maahan todellista rauhaa sen kai olette huomanneet.
Kun joku alkaa uhkaa alkaa hioa sapeleitaan niin toinen vastaa siihen alkamalla tehdä samoin ja etsimällä parempia ja kierre on valmis. - Sani
Ajomies kirjoitti:
Horoskooppeihin ja ennusteluihin liittyy suuria vaaroja. Alitajunnassamme alamme toimimaan niiden mukaan. Tiedämme median kirjoita tv-ohjelmiin ja uutisiin, vaikuttavan meidän käsityksiimme asioista.
Eräs erityisen ihmeellinen oli jokin aika sitten julkaistu Max Jakobsonin lausuma, jossa hän oli vain ohimennen lausunut käsityksensä, että Suomen pitää liittyä Natoon.
Päättäjät tietävät kansalaisten olevan Natovastaisia ja Hesarista TV-uutisiin ja ohjelmiin valjastetaan jopa pääsivuilla j -uutisissa markkinoimaan tätä ajatusta tunnustetun auktoriteetin suulla.
Me ihmiset olemme edelleen kovin herkästi manipuloitavissa. Kukaan ei ole kertonut; mikä vaara meitä uhkaa ja mistä ?
Sotajoukkojenm läsnäolo ei ole milloinkaan tuonut maahan todellista rauhaa sen kai olette huomanneet.
Kun joku alkaa uhkaa alkaa hioa sapeleitaan niin toinen vastaa siihen alkamalla tehdä samoin ja etsimällä parempia ja kierre on valmis...että ainakin 'heikkoluonteisempi' ihminen voi alkaa uskoa piirteisiin, joita hänen luonnekuvauksensa kertoo hänellä olevan.. ainakin niihin mieluisiin. Ja myöskin uskoa olevansa sellainen.
Ennustajalle ei ole ainakaan tähän mennessä tehnyt mieli mennä.
Mutta mutta, mä en koskaan sano "ei koskaan"..
- Ajomies
Huomaan, että tässä keskustelussa on astrologia nähty lähinnä vain hroskooppeina ja ennutajaeukkojen puuhasteluha.
Viime eikojen merkittävin ihmistutkija Carl Gustav Jung kertoo hyvin paljon myös astrolofiasta.
Lainaan erään tähän puheenvuorooni:
"Useimpien astrologian harrastajien mielestä astrologian ehkä suurin arvo on siinä, että se tuo elämään mielekkyyttä näyttämällä kaikessa tapahtuvassa piilevän merkityksellisyyden, sillä astrologiassa ihminen ei ole koskaan irrallinen siru maailmankaikkeudessa, vaan hänellä on oma mielekäs tehtävänsä ja paikkansa suuremmassa kokonaisuudessa, kosmoksessa. Juuri tuota tehtävää astrologia pyrkii valaisemaan."
"Ennen kaikkea astrologia on itsetuntemusjärjestelmä, mutta samalla se avartaa yleistä elämänymmärrystämme antaen meille myös ikkunan toisiin ihmisiin ja heidän maailmoihinsa. Sekä kaikkien yhteiseen maailmaan. Tietyssä mielessä astrologia vie ihmisen juurilleen näyttäen hänen ikiaikaisen taustansa, mutta tekee sen irrottamatta häntä tästä hetkestä tai hänen omasta kulttuuristaan tai elinpiiristään. Astrologinen merkitysten maailma puhuu meille kaikille yhteisestä perusinhimillisyydestä, joka ei ole sidoksissa aikaan eikä paikkaan. Astrologia auttaa meitä itse kutakin hahmottamaan omaa ihmisyyttämme."- Remmari
Hän teki kaikista potilaistaankin astrologisen kartan. Hän käytti myös mandalaa johonkin. Minä en edes tiedä, mikä mandala oikein on. Jonkinlainen taikaympyrä kai. Noituuteen minä sen mielessäni liitän.
Wilhelm Reich meni vielä askeleen pidemmälle. Hän uskoi itse olevansa avaruusolento. - TaikaröNsy
C.G.Jung oli myös viisaana tutkijana monissa muissa asioissa mm.unen näkymät,miksi ja mitä varten näemme unta....se olisi ihan oma keskustelunaiheensa..mutta tuohon astrologiaan,johon en sanoisi uskovani,mutta joissa tähtimerkeissä näen samankaltaisuutta usein samojen aikojen alla syntyneillä..siis..olen avoin,mutta pidätän oikeuden muuttaa mieltäni jos löydän toisenlaisen tuloksen...lehtien horoskoopit ovat mielestäni liirumia,joita voi lukea hupia ottaakseen...
- Ajomies
TaikaröNsy kirjoitti:
C.G.Jung oli myös viisaana tutkijana monissa muissa asioissa mm.unen näkymät,miksi ja mitä varten näemme unta....se olisi ihan oma keskustelunaiheensa..mutta tuohon astrologiaan,johon en sanoisi uskovani,mutta joissa tähtimerkeissä näen samankaltaisuutta usein samojen aikojen alla syntyneillä..siis..olen avoin,mutta pidätän oikeuden muuttaa mieltäni jos löydän toisenlaisen tuloksen...lehtien horoskoopit ovat mielestäni liirumia,joita voi lukea hupia ottaakseen...
Me näköjään ymmärrämme asiat kovin pinnallisesti.
Tulin tuolla aiemmin verranneeksi tätä psykologiaan. Muistan nuorena lukeneeni jotain Lehtovaaran Kasvatusoppia (? muistinvarainen)
ja siinäkin ihmiset jaoteltiin eri tyyppeihin: sangviininen, koleerinen, melankolinen, flegmaattinen...
Lihava ihminen on hyväntuulinen, leppoisa...
- norMix evk
Tuntuisi aika kummalliselta, että samojen vanhempien lapsista voisi tulla eriluonteisia vaan syntymäkuukauden perusteella. Myöskin rajatapauksissa synnytyslääkärillä olisi näinollen suuri vastuu lapsen luonteestaan määrätessään sektion ajankohdan :))
- Ajomies
Meillä on kummallinen juttu luoda käsityksemme asioista. Astrologiaan ei juuri kuulu ainakaan keskeisenä asiana horoskoopit ja ennustaminen "syntymähetken perusteella".
Viittaan C. G. Jungin ajatuksiin, joita tuossa edellä hieman lainasin.
Astrologiasta löytyy hakujen avulla runsaasti hyvääkin tietoa. - Taatto
Ajomies kirjoitti:
Meillä on kummallinen juttu luoda käsityksemme asioista. Astrologiaan ei juuri kuulu ainakaan keskeisenä asiana horoskoopit ja ennustaminen "syntymähetken perusteella".
Astrologiasta löytyy hakujen avulla runsaasti hyvääkin tietoa.Kummallinen "juttu" luoda käsityksemme asioista. Eläköön se kyky. Kyseenalaista, käsitä, oivalla ja nauti näkemästäsi ja kokemastasi. Ellet, yritä muuttaa sitä kohdaltasi.
- norMix evk
Ajomies kirjoitti:
Astrologiasta löytyy hakujen avulla runsaasti hyvääkin tietoa....selkeään kysymykseen selkeällä tavalla. Sinänsä myönnä alan tietojeni heikkouden. Toisaalta tiedän hyvin vähän monesta muustakin minua ei-kiinnostavasta aiheesta kuten esim pitsinnypläys ja tuohivirsujen tekeminen.
- Ajomies
norMix evk kirjoitti:
...selkeään kysymykseen selkeällä tavalla. Sinänsä myönnä alan tietojeni heikkouden. Toisaalta tiedän hyvin vähän monesta muustakin minua ei-kiinnostavasta aiheesta kuten esim pitsinnypläys ja tuohivirsujen tekeminen.
Huomasin tuolla naapuripalstalla käydessäni, että siellä on "löydetty" palstan palvelut, jotka ovat olleet pitkään käytettävissämme.
Google ja monet muut haut antavat lisää mahdollisuuksia.
Nämä palstat antavat mahdollisuuksia keskustella niistä asioista, jotka kiinnostavat. Keskustelun eräs tarkoitus on avartaa omia käsityksiämme ja näkemyksiämme.
Mikään ei estä aloittamasta keskustelua vaikka pitsinnypläyksestä, johon varmaan monet sitä harrastaneet tulevat mielellään mukaan antamaan neuvojaan ja opastustaan.
Tuohivirsujen tekijöistä saattaa olla pulaa ja ne olisivat omatekoisina jalassasi melkoinen mielenkiintoisen "keskustelun" aihe missä sitten tepsutteletkin ne jalassasi. - Ajomies
Taatto kirjoitti:
Kummallinen "juttu" luoda käsityksemme asioista. Eläköön se kyky. Kyseenalaista, käsitä, oivalla ja nauti näkemästäsi ja kokemastasi. Ellet, yritä muuttaa sitä kohdaltasi.
Tuollainen otsikko oli viereisessä keskustelussa.
Saanen esittää nimenomaan sinulle ihmettelyni "kummallisesta kyvystä".
Absolutisti ei erehdy menemään liikkeeseen, jonka kylissä lukee Alko, auton varaosia ei myydä tupakkakaupassa....oivallathan asian ? - Taatto
Ajomies kirjoitti:
Absolutisti ei erehdy menemään liikkeeseen, jonka kylissä lukee Alko, auton varaosia ei myydä tupakkakaupassa....oivallathan asian ?En ?
- norMix evk
Ajomies kirjoitti:
Huomasin tuolla naapuripalstalla käydessäni, että siellä on "löydetty" palstan palvelut, jotka ovat olleet pitkään käytettävissämme.
Google ja monet muut haut antavat lisää mahdollisuuksia.
Nämä palstat antavat mahdollisuuksia keskustella niistä asioista, jotka kiinnostavat. Keskustelun eräs tarkoitus on avartaa omia käsityksiämme ja näkemyksiämme.
Mikään ei estä aloittamasta keskustelua vaikka pitsinnypläyksestä, johon varmaan monet sitä harrastaneet tulevat mielellään mukaan antamaan neuvojaan ja opastustaan.
Tuohivirsujen tekijöistä saattaa olla pulaa ja ne olisivat omatekoisina jalassasi melkoinen mielenkiintoisen "keskustelun" aihe missä sitten tepsutteletkin ne jalassasi....ja "tiedon" määrä alkaa olla käytännössä jo rajaton. Jopa omalla erikoisalallaankin joutuu aika tarkkaan miettimään, mikä tieto on tarkemman tutustumisen väärtti jotta itse työtekoonkin jäisi aikaa. Ainakin vapaa-ajalla minulla on oikeus keskittyä puhtaasti niihin asioihin, jotka minua kiinnostavat haluamassani laajuudessa. Tottakai vuosien saatossa kiinnostukseni kohteet ovat muuttuneet ja muuttuvat varmaan jatkossakin. Tietysti palstakeskustelutkin saattavat herättää kiinnostuksen jotain uutta asiaa kohtaan. Ainakaan tällähetkellä astrologia ei minua kiinnosta.
- Ajomies
norMix evk kirjoitti:
...ja "tiedon" määrä alkaa olla käytännössä jo rajaton. Jopa omalla erikoisalallaankin joutuu aika tarkkaan miettimään, mikä tieto on tarkemman tutustumisen väärtti jotta itse työtekoonkin jäisi aikaa. Ainakin vapaa-ajalla minulla on oikeus keskittyä puhtaasti niihin asioihin, jotka minua kiinnostavat haluamassani laajuudessa. Tottakai vuosien saatossa kiinnostukseni kohteet ovat muuttuneet ja muuttuvat varmaan jatkossakin. Tietysti palstakeskustelutkin saattavat herättää kiinnostuksen jotain uutta asiaa kohtaan. Ainakaan tällähetkellä astrologia ei minua kiinnosta.
Olen ymmälläni tämän avaamani "poikkitieteellisen" keskustelun herättämästä mielenkiinnosta. Minua kun on vuosiakausia pilkattu "kirjaviisaudsta" ja vastikään joku mainitsi ettei halua kovin syvällisiä keskusteluja.
Olin juuri puhelinkeskustelussa erään ystäväni kanssa, joka palasi sukulaisskansan parista "Marinmaalta", jossa kävi esitelmöimässä.
Kerroin, että meidänkin tv-ohjelmamme ovat noteetanneet asian ihan tasavallan presidenttiä myöten.
Minusta olisi tärkeätä, että me tietäisimme hieman enemmän sukulaisistamme ja sukulaiskansoistamme.
Harva taitaa tietää yhtään mitään Mareista? - Ajomies
Ajomies kirjoitti:
Absolutisti ei erehdy menemään liikkeeseen, jonka kylissä lukee Alko, auton varaosia ei myydä tupakkakaupassa....oivallathan asian ?Muistan elokuvan "Minun Afrikkani", jossa kerrottiin englantilaisten osaavan lukea
ja siihen vastasi oppimaton afrikkalainen:
- Mitähän ne sillä taidolla tekevät ?
Oivallathan ? - TaikaröNsy
Ajomies kirjoitti:
Olen ymmälläni tämän avaamani "poikkitieteellisen" keskustelun herättämästä mielenkiinnosta. Minua kun on vuosiakausia pilkattu "kirjaviisaudsta" ja vastikään joku mainitsi ettei halua kovin syvällisiä keskusteluja.
Olin juuri puhelinkeskustelussa erään ystäväni kanssa, joka palasi sukulaisskansan parista "Marinmaalta", jossa kävi esitelmöimässä.
Kerroin, että meidänkin tv-ohjelmamme ovat noteetanneet asian ihan tasavallan presidenttiä myöten.
Minusta olisi tärkeätä, että me tietäisimme hieman enemmän sukulaisistamme ja sukulaiskansoistamme.
Harva taitaa tietää yhtään mitään Mareista?...en kyllä lukenut juurikaan noita edellisiä kirjoituksia..muutaman horoskooppijutun..joten en ihan tiedä missä mennään, mutta mareista olen aina ,niinkauan kun olen sen pienen kansan olemassaolosta tiennyt,kiinnostunut..jo se herätti minut,kun ovat kaimojani..mutta asiallisesti puhuen,olen iloinen,että he ovat saaneet tai saamassa myös omankielistä kirjallisuutta..tämä on siis ihan eri juttu kuin"sekaisin marista";)
- TaikaröNsy
Ajomies kirjoitti:
Astrologiasta löytyy hakujen avulla runsaasti hyvääkin tietoa..."tähtiä on tutkittu ja tulkittu ainakin yhtä kauan kuin ihminen on kirjannut ylös omaa historiaansa....Nykymuotoisen astrologian synnyinpaikkaa ei voida nimetä,sillä se syntyi hyvin samanaikaisesti eri puolilla maailmaa yli kulttuurirajojen.Jo 5000 v.sitten astrologiaa harjoitettiin ainakin Kiinassa,Etu-Aasiassa ja Etelä-Amerikassa,vaikka varsinaisena astrologian kehtona pidetäänkin Babyloniaa,Tigrisin ja Eufratin laaksoa./"SANA horoskooppi syntyy kreikankielisistä sanoista HORA (aika) ja SKOPEIN (nähdä) ja on astrologisten tutkimusten pohjalta laadittu ennustus..."Suuri tietosanakirja.
- Ajomies
TaikaröNsy kirjoitti:
...en kyllä lukenut juurikaan noita edellisiä kirjoituksia..muutaman horoskooppijutun..joten en ihan tiedä missä mennään, mutta mareista olen aina ,niinkauan kun olen sen pienen kansan olemassaolosta tiennyt,kiinnostunut..jo se herätti minut,kun ovat kaimojani..mutta asiallisesti puhuen,olen iloinen,että he ovat saaneet tai saamassa myös omankielistä kirjallisuutta..tämä on siis ihan eri juttu kuin"sekaisin marista";)
Saan tänään perjantaina terveisiä juuri Marinmaalla käyneeltä ystävältäni. Heidän vierailunsa noteerattiin yllättävän laajalti.
Saadaanko tällä julkisuudella jotain todellista parannusta aikaan jää nähtäväksi.
Maan väestöstä alle puolet on mareja ja hekin kovin erilaisia. Venäläiset ilmeisesti niukkana enemmistönä.
Näinhän me suomalaisetkin olemme.
Hämäläiset, karjalaiset pohjalaiset. Lapissa puhutaan useaa eri saamea. Uskomatonta, että saamelaisia asuu eniten Oslossa.
- Jousimies
Ihminen on osa maailmankaikkeutta. On siis aivan luonnollista, etä vuodenaika ja tähtikartan asento vaikuttavat siihen, millaisia me oleme..toki myös kasvatus ja ympäristö. Pitäisi vaan täysin erottaa astrologia ja horoskoopit! Niillä ei juurikaan ole tekemistä toistensa kanssa.
Eli:lukekaa astrologiaa käsittelevää kirjallisuutta - mutta horoskoopit on huuhaata!
Ketjusta on poistettu 14 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1824300
- 341584
Minulta loppuu aika
Halusin olla täydellinen. Nyt näyttää siltä että viimeinen kiristys jää puolitiehen, sillä h-hetki on jo ihan kohta käsi401500Syvälliset keskustelut
Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen251484Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi
mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,201375- 1121306
Moi, nainen
Tunnustan, olen heikkona sun hymyyn, ja sekään ei auta yhtään, että sulla on täydellinen nenä. Joten ensi kerralla, kun301190Kyllähän tämä vähän kirpaisee
Mutta oman sisäisen rauhan vuoksi jätän sinut nyt historiaan. Todennäköisesti olet jo sinäkin mennyt eteenpäin. Olipah381187- 191149
Sulla on uskomaton luonne
Saat minut hetkessä iloiseksi, tai sanotaan nyt niin, että ajatus sinusta saa sydämeni hyppimään riemusta. En vain saa s441038