Onpas iso ero. Olen aina käyttänyr laadukkaita aurinkolaseja ajaessa. Nyt tuli hommattua uudet ruskealla sävyllä ja polaroidut, hinta 150 eeroo. polarointi auttoi näköjään siihen, ettei kojelauta tee enää minkään tyyppistä taustahaamua tuulilasiin, lisäksi kontrastit parantui sävyn takia selkeesti. Pitäis tulla kunnon ajolasit pakollisiks autoihin..
Aurinko matalalla
11
705
Vastaukset
- kukaan vastaa
joten vastaanpa minä sitten. Olen ajanut monta vuotta XX aurinkolasit naamalla, koska silmäkirurgini niitä suositteli. YY-merkkisiä kuulemma mainostetaan ja käytetään hirmuisesti imagon takia, mutteivät pääse lähellekään kunnon varjostimia.
Ostin uudet tallattujen ja päälleistuttujen lasien tilalle ja maksoin 250 euroa ihan natisematta. Kokeilkaa, jollette usko...pahus, kun ei täällä saa merkkejä mainita.- AE111
Kyllä saat omia lasejasi merkin kera kehua. Ehta mainosten postaaminen on tietysti kielletty.
- saa?
AE111 kirjoitti:
Kyllä saat omia lasejasi merkin kera kehua. Ehta mainosten postaaminen on tietysti kielletty.
No sitten. Silmäleikkauksen jälkeen oli pidettävä aurinkolaseja puoli vuotta, vaikka se tuntuikin talvisaikaan vähän hölmöltä (ja varsinkin, kun ruskeat linssit olivat silloin äärimmäisen epämuodikkaat). Kirugi kertoi, että ylivoimaisesti paras eli suojaavin näissä tapauksissa on Serengeti Drivers (en muista enää syytä). Silmät parantuivat mukavasti, mutta lasit olivat tulleet jäädäkseen. Hassua on se, että eroa muihin ei liikkeessä pahemmin havaitse, mutta auton ratissa kyllä: esimerkiksi säkkipimeästä metsästä voi ajaa suoraan auringonpaisteeseen joutumatta edes räpyttelemään silmiään ja sumussa ja muuten tuhruisella kelillä näkymä kirkastuu myös. Omituista.
Merkkituote tai ei, yksi ja sama, mutta tässä tapauksessa katson maksavani laadusta. Ja ostinpa sitten velimiehelle kans. - Oldschool
saa? kirjoitti:
No sitten. Silmäleikkauksen jälkeen oli pidettävä aurinkolaseja puoli vuotta, vaikka se tuntuikin talvisaikaan vähän hölmöltä (ja varsinkin, kun ruskeat linssit olivat silloin äärimmäisen epämuodikkaat). Kirugi kertoi, että ylivoimaisesti paras eli suojaavin näissä tapauksissa on Serengeti Drivers (en muista enää syytä). Silmät parantuivat mukavasti, mutta lasit olivat tulleet jäädäkseen. Hassua on se, että eroa muihin ei liikkeessä pahemmin havaitse, mutta auton ratissa kyllä: esimerkiksi säkkipimeästä metsästä voi ajaa suoraan auringonpaisteeseen joutumatta edes räpyttelemään silmiään ja sumussa ja muuten tuhruisella kelillä näkymä kirkastuu myös. Omituista.
Merkkituote tai ei, yksi ja sama, mutta tässä tapauksessa katson maksavani laadusta. Ja ostinpa sitten velimiehelle kans.Mulla on myös jotkut Serengetin ruskeasävyiset polaroidut aurinkolasit. Aiemmat, vielä toisen auton hanskalokerossa "hätävarana" tallessa olevat Killer Loopit ovat myös polaroidut ja ruskeasävyiset...
Kun noihin tottuu niin ei osaa enää ilman ajaa. Kokeilkaa huviksenne joskus, ihan miellyttävää kun ei häikäise pätkääkään :)
- Kallonkutistaja
Polarointi nimen omaan poistaa tietyt heijastukset, esim märästä tienpinnasta tulevat sateen jälkeen. Siksi ne ovatkin ylivoimaiset tehtävässään. Mutta vieläkin on liikenteessä vanhoja autoja, joissa polaroituja linssejä ei pitäisi käyttää. Niissä voi ikkunat olla myöskin "polaroidut", jolloin oleellista voi jäädä näkemättä. Siksi esim lentäjät eivät käytä polaroituja linssejä.
Edelliset lasini olivat polaroidut ja nykyiset eivät ole. Kyllä tietyissä heijastustilanteissa nämä nykyiset ovat aika heikoilla, vaikka muuten ovatkin kelpolasit. - mutta
Hinta ei tosiaan tässä ratkaise. Minulla on ollut verrokkina "kallis"-merkkiset n. 180 eur, joita käytän ajaessa, veneillessä ja pyöräillessä. Ne ovat tässä tehtävässä loistavat, mutta eivät järin muodikkaat. Toiset lasini soveltuvat enemmän terassille, toisaalta kalliimpina, niiltä voisi odottaa myös jotain muutakin.
- AE111
sitroen kirjoitti:
aurinkolaseja yleensä tarvitaan? Olen pärjännyt liikenteessä yli 40 v ilman niitä.
Valoherkkyys on yksilöllistä ja hieman tottumisestakin kiinni. Esim. äitini on ajanut melkein yhtä kauan autoa kuin sinä, eikä ole suojaimia tarvinnut. Itse joudun siristelemään ja pitämään lippaa alhaalla jo pilviselläkin säällä.
- Alex
sitroen kirjoitti:
aurinkolaseja yleensä tarvitaan? Olen pärjännyt liikenteessä yli 40 v ilman niitä.
Moi !
Ei ole ikinä häirinnyt aurinko eikä vastaantulijan pitkät tai sumuvalot.
Yritän ymmärtää muitakin, mutta kyllä kyse on myöskin tottumuksesta. Osa ihmisiä pitää aurinkolaseja illalla tai sisällä.
-- - ..............
Alex kirjoitti:
Moi !
Ei ole ikinä häirinnyt aurinko eikä vastaantulijan pitkät tai sumuvalot.
Yritän ymmärtää muitakin, mutta kyllä kyse on myöskin tottumuksesta. Osa ihmisiä pitää aurinkolaseja illalla tai sisällä.
--Suuri osa autoilijoista ei ole koskaan edes kokeillut päässään oikeita ja laadukkaita aurinkolaseja. Monet eivät edes tiedä, että laadukkailla ajamiseen tarkoitetuilla laseilla näkee paremmin myös hämärässä. Markettilaseilla tms. etelän kojulaseilla ei hyötyjä ole, vaan haittaa. Useat kalliitkin ns. muotilasit - 200 euroa, voivat olla täysin kelvottomia autoillessa.
Jos ei tiedä paremmasta, ei myöskään osaa parempaa kaivata. - Kallonkutistaja
sitroen kirjoitti:
Silmän tarvitsema valon määrä lisääntyy iän myötä. En muista tarkkoja lukuja, mutta suuruusluokka on sellainen, että esim 30v tarvitsee tuplamäärän valoa 20v:hen verrattuna. Ilmeisesti sinulla on jo ikään perustuen "aurinkolasit sisäänrakennettuina", on ollut ehkä koko ajajan uran ajan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1824300
- 341584
Minulta loppuu aika
Halusin olla täydellinen. Nyt näyttää siltä että viimeinen kiristys jää puolitiehen, sillä h-hetki on jo ihan kohta käsi401500Syvälliset keskustelut
Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen251484Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi
mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,201375- 1121306
Moi, nainen
Tunnustan, olen heikkona sun hymyyn, ja sekään ei auta yhtään, että sulla on täydellinen nenä. Joten ensi kerralla, kun301190Kyllähän tämä vähän kirpaisee
Mutta oman sisäisen rauhan vuoksi jätän sinut nyt historiaan. Todennäköisesti olet jo sinäkin mennyt eteenpäin. Olipah381187- 191149
Sulla on uskomaton luonne
Saat minut hetkessä iloiseksi, tai sanotaan nyt niin, että ajatus sinusta saa sydämeni hyppimään riemusta. En vain saa s441038