Täällä on mitä erikoisempiä versiota siitä.
Minun mielestäni se on sellainen kuljettaja, joka ylittää sallittu nopeus 20% ja siinä yhteydessä tekee yleensä myös vaarallisia ohituksia.
Mitä on kaahaminen?
20
1800
Vastaukset
- rajoitustenmukaan
Minun käsitykseni kaahaamisesta on sellainen ajotyyli, mikä käräjillä tuomitaan törkeänä liikenteen vaarantamisena. En tarkkaan tiedä, kuinka paljon ylinopeutta tuohon vaaditaan.
Tuomioon voi vaikuttaa muukin kuin pelkkä ylinopeus. Samoin minun käsitykseen kaahaamisesta vaikuttaa myös muu. Esim. jatkuva kaistojen vaihto, jalankulkijoista piittaamattomuus suojatien kohdalla, punaisia päin ajo ym. helpottavat sitä, että ajotyyli määritellään kaahaamiseksi. Maantiellä kaahaamista on vaaralliset ohitukset ja takapuskurissa roikkuminen.
En siis pysty sanomaan selkeää ylinopeuden määrää, vaan kyse on kokonaisharkinnasta.- citizen Kane
Pitemmin miettimättä pääpiirteissään noin.
- olis
citizen Kane kirjoitti:
Pitemmin miettimättä pääpiirteissään noin.
ihan kiva keskustella muidenkien kannsa kuin poliisien..
- No jopas
olis kirjoitti:
ihan kiva keskustella muidenkien kannsa kuin poliisien..
No jopas on paljon poliiseja tässä maassa sitten !!!
- Kaahari Etelä-Pohjanmaalta
Minut pysäytettiin tänään LP:n toimesta tiellä, jolla on nopeusrajoitus 80km/h. Nopeuteni oli 136 km/h tutkan mukaan ja pysäytysmerkkiä päälle (sinistä ja punasta valoa)Ylitysraja menee 50km/h:ssa eli 80:llä "saa" ajaa 130km/h ilman että kortti lähtee. Siitä yli menevä luokitellaan Törkeäksi liikenneturvallisuuden vaarantamiseksi.
On totta, että poliisit kartoittavat tilanteen pääpiirteittäin. "Lieventäviä" asianhaaroja ovat mm. suora tieosuus, peltoaukea tms,
hyvä näkyvyys, sekä onko muita tienkäyttäjiä liikkellä samanaikaisesti. Todennäköisesti poliisi/syyttäjä päättää lopullisesti, miten tulkitaan kyydissäni ollut matkustaja => aiheutinko hänelle vaaraa omalla typerällä ajotyylilläni ja miten se huomioidaan sanktiossani.
Kortti otettiin välittömästi pois tapahtumapaikalla ja noin kolmen viikon päästä saan sakon käteeni käräjöinnin jälkeen ja minua kuulustellut poliisi arvioi ajokiellon pituudeksi 1 - 2 kk. Ajokiellon haarukka on kuukaudesta puoleen vuoteen tapauksesta ja sen törkeydestä riippuen. Edukseni voidaan lukea se, että olen tällä hetkellä työtön eli sakosta ei tulle ihan niin tähtitieteellistä, kuin voisi. Kiellon pituuteen vaikuttaa tosin ratkaisevasti se, kuinka törkeäksi poliisi sen luokittelee ja tarvitsetko autoa työsi puolesta. Viimeksi mainittu vaikuttaa oleellisesti ajokiellon pituuteen ja tällöin puhutaan päivistä, korkeintaan viikoista.
En ole tapahtuneesta ylpeä, päinvastoin! Mutta kuten sanoin minut pysäyttäneelle poliisipartiolle:"On hyvä, että olette olemassa ja teette työtänne." Arvostan sitä, vaikka omalle kohdalle sattuikin haaveri
positiivisessa mielessä).
Vastahan itse kyselit: http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=531&posting=22000000012905599
Eiköhän nuo kyselysi olisi pitänyt tehdä eri järjestyksessä?- finnbulli
lukea, mita sinun mielestäsi on kaahaminen!
Muuten silloin ej kysytty mitä kaahaminen on. finnbulli kirjoitti:
lukea, mita sinun mielestäsi on kaahaminen!
Muuten silloin ej kysytty mitä kaahaminen on.Ensin tiedustelet, että "paljonko kaaharit häiritsee...", joten luulet tietäväsi mikä on kaahari.
Nyt sitten vasta kyselet, että "mitä on kaahaaminen".
Olisi ollut loogisempaa kysyä eri järjestyksessä.
Jos mielipiteeni haluat, niin olen samaa mieltä: http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=531&posting=22000000012913390
- taas...
kaaharin tyyli on se, mikä opitaan kymmenvuotiaana videopelien "ajoharjoituksista": ensin kokeillaan skeittilaudoilla mummojen ympäri potkiskelua, sitten päästään - valitettavasti - tojotan tai firman hiacen rattiin sen enempää osaamatta. Joka päivä näkee, kun ajaa, huoh.
- Perse
markkina-aikaan vaikka vauhtia ei olisi kuin 20km/h:ssa..
tälläinen on nimeomaan kaahamista taasen 20-60 km/h ylitte ohjearvon motarilla ei taas vaaranna mitään tai ketään... - Apiina.
Kaahaaminen = liian pienellä vaihteella ajo.
Vaimot sen tietävät. - Ohjaamotarkkailija
Asia joka on fakta! Kaahaaminen ja Kovaa tai ylinopeutta-ajo ,ovat eri asioita. "Kaahaaminen on median luoma harha lakia rikkoneelle kuljettajalle. Joka on rikkonut jotain pykälää kulkuneuvolla. Yleensä autolla.
"Kaahaminen" on ikäänkuin kirosana henkilölle joka ajaa omastamielestään "turvallisen" kuljettajan ohitse. Olen kerran ollut tälläisen kuljettajan kyydissä joka "haukkui" ambulanssin-kuljettajaa "kaahariksi". Se kun oli hälytys-ajossa ja ajoi meidän ohitsemme ja ohitti risteyksen punaisilla... Ambulanssin-kuljettaja ylitti risteyksen varoen muuta liikennettä. Mutta kuljettaja jonka kyydissä olin,ei sitä ymmärtänyt. Vaan haukkui "kaahariksi" sen vuoksi kun ohitti hänet.
Olet näköjään alkanut miettiä asioita... Hyvä niin. - ylinopeutta..
Vaan sellaista holtitonta ajotaidotonta ajoa yleensä! Sopimatonta joka tapauksessa.
- bemukuski
Ei aja muun liikennevirran tahdissa, puikkelehti kasitalta toiselle, häiriköi, pakottaa muut äkkijarrutuksiin.
Tietysti törkeät ylinopeudet ovat kaahaamista. - palstankäyttäjän
mielestä kaahaaminen on jos ajaa 0,1 km/h:
- automies69
Itse en moiselle mielikuvitusasialle aseta määritelmää.
Joskus kommentoin näin:
Ongelma on vain siinä että jos sinulta nyt joku liikenneministeriön virkamies kysyisi, että haluatko vähentää kaahausta hallinnollisin toimenpitein, niin vastaisitko "kyllä"? Virkamiehen käsitys kaahauksesta olisi sitten jotain muuta, esim. 1km/h ylinopeus kesäkelillä. Tästä virkamies vetää sellaisen johtopäätöksen, että haluat, että 1km/h ylityksiin puututaan ankaralla kädellä, vuoden ajokiellolla ja 10000e sakoilla.
Tällä asialla on rakennettu ansa kaikille autoilijoille. Epämääräisellä termillä, josta jokaisella on oma käsitys, haetaan hyväksyntää autoilijoiden kurittamiseen.
*** - nysväri
Törkeä ylinopeus!
- vanha doku
Törkeä ylinopeus?Onko esim.160kmt kuivalla motarilla törkeetä jos ei muuta liikennettä?
- Kaahari Etelä-Pohjanmaalta
vanha doku kirjoitti:
Törkeä ylinopeus?Onko esim.160kmt kuivalla motarilla törkeetä jos ei muuta liikennettä?
Kyllä on! Raja kulkee 50km/h ylityksessä. Kortti lähtee ja ajokieltoa tulee, mutta motarin "autottomuus" lasketaan lieventäväksi asianhaaraksi
- K.Ä.
Liikenne ja muut olosuhteet huomioon ottaen liian korkea tilannenopeus ja miksei myös muunlainen holtittomuus.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1824240
- 331558
Minulta loppuu aika
Halusin olla täydellinen. Nyt näyttää siltä että viimeinen kiristys jää puolitiehen, sillä h-hetki on jo ihan kohta käsi401480Syvälliset keskustelut
Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen211443Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi
mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,171342- 1071259
Kyllähän tämä vähän kirpaisee
Mutta oman sisäisen rauhan vuoksi jätän sinut nyt historiaan. Todennäköisesti olet jo sinäkin mennyt eteenpäin. Olipah381177Moi, nainen
Tunnustan, olen heikkona sun hymyyn, ja sekään ei auta yhtään, että sulla on täydellinen nenä. Joten ensi kerralla, kun301170- 121077
Sulla on uskomaton luonne
Saat minut hetkessä iloiseksi, tai sanotaan nyt niin, että ajatus sinusta saa sydämeni hyppimään riemusta. En vain saa s441028