Bugandia - Talviolympialaisten yllättäjä?

Tri M.

Yksi suurimmista talviolympiakisojen yllätyksistä muhii ilmassa.. Piskuisen Bugandian murtomaahiihtojoukkue on harjoitellut kaikessa hiljaisuudessa Laattajärven maisemissa parisen kuukautta.
Pian on aika korjata tuon periodin hedelmiä.
Afrikkalainen sinnikkyys ja suomalaislääkärin yrttiseokset yhdistettynä raudanlujaan tietotaitoon siivittävät pienen maan pienen joukkueen korkealle.. kenties palkintopalleille saakka!

201

2925

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tohtori Molonen..
      Vai olet sinä alkanut urheilulääkäriksi. Eikö pelkkä yrttiseosten vatkaaminen enää lyö leiville?
      Se on tuulinen paikka.. ellei menestystä sitten tosiaan tule roppakaupalla!

• Tri M.

on vain yksi kehityssuunta: Ylöspäin!
        - vai oletko joskus lukenut bugandialaishiihtäjien mitalijuhlista..?

• Tri M. kirjoitti:

on vain yksi kehityssuunta: Ylöspäin!
        - vai oletko joskus lukenut bugandialaishiihtäjien mitalijuhlista..?

.. enkä itseasiassa vielä joulukuulla tiennyt että Afrikassakin harrastetaan murtomaahiihtoa.. vai onko se kenties savannisujuttelua.
        Kyllä minä ihmettelin kun vuodenvaihteessa törmäsin Laattajärven jäällä hiihdellessäni mustaan hiihtäjään.
        Luulin jo hetken että Adubah Kollo on herännyt henkiin! No selvisihän se sitten mistä oli kysymys..

• Tri M.
        Y.Laatta kirjoitti:

.. enkä itseasiassa vielä joulukuulla tiennyt että Afrikassakin harrastetaan murtomaahiihtoa.. vai onko se kenties savannisujuttelua.
        Kyllä minä ihmettelin kun vuodenvaihteessa törmäsin Laattajärven jäällä hiihdellessäni mustaan hiihtäjään.
        Luulin jo hetken että Adubah Kollo on herännyt henkiin! No selvisihän se sitten mistä oli kysymys..

poikien energia kului pääosin lämpimänä pysymiseen ja itse hiihtäminen oli aika vaatimattoman näköistä.
        Parin kuukauden tehovalmennus yhdessä VirkoMaxin käytön kanssa on sittemmin saanut ihmeitä aikaan.
        Kohta on näytön paikka..

• Tri M. kirjoitti:

poikien energia kului pääosin lämpimänä pysymiseen ja itse hiihtäminen oli aika vaatimattoman näköistä.
        Parin kuukauden tehovalmennus yhdessä VirkoMaxin käytön kanssa on sittemmin saanut ihmeitä aikaan.
        Kohta on näytön paikka..

.. avajaiset ole jo tänä iltana..
        Voi Härttinen.. Teille tulee hidusen kiire jos aiotte olla illalla Torinossa!

• Tri M.
        Y.Laatta kirjoitti:

.. avajaiset ole jo tänä iltana..
        Voi Härttinen.. Teille tulee hidusen kiire jos aiotte olla illalla Torinossa!

Bugandian Kuninkaallisten Ilmavoimien kuljetuskone vei pojat eilenillalla Torinoon.
        Itse aion matkustaa paikalle vähän myöhemmin.
        Rohtolaukun annoin toki heille mukaan jos sattuisi niin ikävästi että en pääsisikään lähtemään.
        Annosteluohje jäi ikävä kyllä takataskuuni.

• Tri M. kirjoitti:

Bugandian Kuninkaallisten Ilmavoimien kuljetuskone vei pojat eilenillalla Torinoon.
        Itse aion matkustaa paikalle vähän myöhemmin.
        Rohtolaukun annoin toki heille mukaan jos sattuisi niin ikävästi että en pääsisikään lähtemään.
        Annosteluohje jäi ikävä kyllä takataskuuni.

.. sehän on täyttä dopingia koko hiihto jos VirkoMaxin voimalla suditaan..
        Oletteko lainkaan ajatelleet että testaajat hihkuvat innosta kun pääsevät analysoimaan näytteitänne?
        Miten sitten suu pannaan, Jorma?
        Taitaisivat poikien kotipuolessa lämmittää keittopatansa valmiiksi.. valkoista lääkäriä mangrovejuurikeiton seassa..
        Maistuis varmaan sullekkin?

• Tri M.
        Y.Laatta kirjoitti:

.. sehän on täyttä dopingia koko hiihto jos VirkoMaxin voimalla suditaan..
        Oletteko lainkaan ajatelleet että testaajat hihkuvat innosta kun pääsevät analysoimaan näytteitänne?
        Miten sitten suu pannaan, Jorma?
        Taitaisivat poikien kotipuolessa lämmittää keittopatansa valmiiksi.. valkoista lääkäriä mangrovejuurikeiton seassa..
        Maistuis varmaan sullekkin?

ei syödä ihmisiä, Bangaaliassa kylläkin.
        Olemme testanneet aineet niin monilla tavoilla että olemme sataprosenttisen varmoja että mitään ei näy.. sitä itseään vain koko pipetillinen!
        Jos taas aletaan tutkia verta, ei sekään ole ongelma. VirkoMax ei sekoitu vereen vaan vaikuttaa aivojen kautta!
        Aivoja ei tietääkseni tutkita näissä kisoissa..

• Tri M. kirjoitti:

ei syödä ihmisiä, Bangaaliassa kylläkin.
        Olemme testanneet aineet niin monilla tavoilla että olemme sataprosenttisen varmoja että mitään ei näy.. sitä itseään vain koko pipetillinen!
        Jos taas aletaan tutkia verta, ei sekään ole ongelma. VirkoMax ei sekoitu vereen vaan vaikuttaa aivojen kautta!
        Aivoja ei tietääkseni tutkita näissä kisoissa..

.. mitä tuostakin seuraa.
        Pitääkin tästä lähteä vielä kyläkauppaan ennen pimeän tuloa.
        Viikonlopun ruuat ovat vielä hakematta..
        Koskahan sinä keksit sen pillerin jossa on kaikki mitä ihminen tarvitsee elääkseen..
        Olisi helpompi kanniskella sellaista pillerirasiaa kuin täpötäysiä repeileviä ostoskasseja.

• Tri M.
        Y.Laatta kirjoitti:

.. mitä tuostakin seuraa.
        Pitääkin tästä lähteä vielä kyläkauppaan ennen pimeän tuloa.
        Viikonlopun ruuat ovat vielä hakematta..
        Koskahan sinä keksit sen pillerin jossa on kaikki mitä ihminen tarvitsee elääkseen..
        Olisi helpompi kanniskella sellaista pillerirasiaa kuin täpötäysiä repeileviä ostoskasseja.

tuota vatsaa kertynyt sitten viime näkemän.
        Ehkä kannattaisi panostaa kuntohiihtoon ennemmin kuin isoihin ruokakasseihin.
        Jospa sinäkin alkaisit treenaamaan samoilla metodeilla kuin nuo savannien pojat..
        Saisit vaivanpalkaksi pyykkilautavatsan ja muhkeat reisilihakset!

• Tri M. kirjoitti:

tuota vatsaa kertynyt sitten viime näkemän.
        Ehkä kannattaisi panostaa kuntohiihtoon ennemmin kuin isoihin ruokakasseihin.
        Jospa sinäkin alkaisit treenaamaan samoilla metodeilla kuin nuo savannien pojat..
        Saisit vaivanpalkaksi pyykkilautavatsan ja muhkeat reisilihakset!

.. toistaiseksi.. Hommasin juuri sopivankokoiset tuulipuvunhousutkin itselleni enkä tahtoisi heti niitä alkaa vaihtamaan pienempiin.
        Mutta jos sen ruokapillerin joskus kehität niin eikös sillä ole aivan sama hoikentava vaikutus?
        Ajattele mitkä markkinat sellaisella tuotteella olisikaan.. Maailma pullistelee ylipainoisia ihmisiä joilla on aina kiire. Miten helppoa olisi vain viskata pilleri kurkusta alas ja kulaus vettä päälle. Kevyt röyhtäys ja taas menoksi..
        Noh.. Ehkä sellaisen aika on vasta ensi vuosisadalla.

• Tri M.
        Y.Laatta kirjoitti:

.. toistaiseksi.. Hommasin juuri sopivankokoiset tuulipuvunhousutkin itselleni enkä tahtoisi heti niitä alkaa vaihtamaan pienempiin.
        Mutta jos sen ruokapillerin joskus kehität niin eikös sillä ole aivan sama hoikentava vaikutus?
        Ajattele mitkä markkinat sellaisella tuotteella olisikaan.. Maailma pullistelee ylipainoisia ihmisiä joilla on aina kiire. Miten helppoa olisi vain viskata pilleri kurkusta alas ja kulaus vettä päälle. Kevyt röyhtäys ja taas menoksi..
        Noh.. Ehkä sellaisen aika on vasta ensi vuosisadalla.

silloin jo aika hoikkia poikia muutenkin..

• rinsessa
        Tri M. kirjoitti:

silloin jo aika hoikkia poikia muutenkin..

minä en oikein y.l=ylen laadukkaani perusta tuosta hiidosta, näithän kuinka kävi kun yritin sivakoida tylliksessä kuin marja-liisa konsanaan
        y.l=ylen laatuisani sait selvitellä ristissä olevia suksia ja solmussa olevia sääriä kera takussa ja kasassa olevaa tyllistä y.l=yritteliäs laattaseni sai kuitenkin sotkun selvitetyksi, sitä en kyllä ymmärrä, mihin se toinen suksi katosi kokonaan ja vallan kun sitä ei sen koommin löytynyt, oisikohan roope kuljettanut sen jonnekkin, ettei sitä enään kukaan kokeilisi
        y.l=yrjö laadukas ,jouduit hoitelemaan säärirukkaani joka kovin muutti väriä , onneksi oli vihreänkeltaiseen sopiva tyllis, muutenhan en olisi voinut näyttäytyä missään..
        olisikohan y.l=ylen laadukkaani slalom tai pujottelu minulle sopiva harrastus???? yrjökki !!! miksi sinä noin kalpenit??

• Y.L.
        rinsessa kirjoitti:

minä en oikein y.l=ylen laadukkaani perusta tuosta hiidosta, näithän kuinka kävi kun yritin sivakoida tylliksessä kuin marja-liisa konsanaan
        y.l=ylen laatuisani sait selvitellä ristissä olevia suksia ja solmussa olevia sääriä kera takussa ja kasassa olevaa tyllistä y.l=yritteliäs laattaseni sai kuitenkin sotkun selvitetyksi, sitä en kyllä ymmärrä, mihin se toinen suksi katosi kokonaan ja vallan kun sitä ei sen koommin löytynyt, oisikohan roope kuljettanut sen jonnekkin, ettei sitä enään kukaan kokeilisi
        y.l=yrjö laadukas ,jouduit hoitelemaan säärirukkaani joka kovin muutti väriä , onneksi oli vihreänkeltaiseen sopiva tyllis, muutenhan en olisi voinut näyttäytyä missään..
        olisikohan y.l=ylen laadukkaani slalom tai pujottelu minulle sopiva harrastus???? yrjökki !!! miksi sinä noin kalpenit??

Pelkäsin että jos vaikka kumparelaskua ehdottelet...
        Hmm... Se suksi-asia.. Khöm.. Minä taisin takavarikoida sen tuonne puuliiteriin.
        Arvelin että jos vaan yhdellä suksella kokeilisit.
        Ei menisi ainakaan sukset ristiin.

Onneksi et saanut pahempaa tälliä.. tuosta kyllä paranet ja kevätauringon säteet sisältävät
        paranemista vauhdittavaa energiaa..

Entäs tämä.. * moisk!! kera halin (((***)))
        ...auttaako?

Minä keitän meille kahvit. Riana ja Georgekin saavat kupillisen.. Ho hoi tenavat.. Sumpille!

• rinsessa
        Y.L. kirjoitti:

Pelkäsin että jos vaikka kumparelaskua ehdottelet...
        Hmm... Se suksi-asia.. Khöm.. Minä taisin takavarikoida sen tuonne puuliiteriin.
        Arvelin että jos vaan yhdellä suksella kokeilisit.
        Ei menisi ainakaan sukset ristiin.

Onneksi et saanut pahempaa tälliä.. tuosta kyllä paranet ja kevätauringon säteet sisältävät
        paranemista vauhdittavaa energiaa..

Entäs tämä.. * moisk!! kera halin (((***)))
        ...auttaako?

Minä keitän meille kahvit. Riana ja Georgekin saavat kupillisen.. Ho hoi tenavat.. Sumpille!

opettaneet tenavatkin ihan kamalan pahoille tavoille y.l=ylen laadukas miekkoseni...vai sinä sen suksen piilotit, minä jo roopea syyttelin!
        y.l=yrjö laadukas, suukot auttaa aina ja älä huoli en minä ala laskettelemaan kumpareita enkä muitakaan. olen ajatellut jotain hiukan rauhallisempaa lajia.
        y.l=yrjö laatuisa, mitäs sanot mäkihypystä, sieltähän ne liitelee mäen nokasta rauhallisesti alas ja tyllikseni vielä hidastaisi alastuloa?? ilmeesi kertoo että ei, jahas! otas tästä halaus ja lupaan hoidella vain kotia toistaiseksi, kesällä voikin olla parempi harrastella.
        y.l=ylipäätään luotettava ja kamalan laadukas yrjö, kahvitellaan ja sitten minä menen pehkulle lueskelemaan kera lasten!
        keskity sinä y.l=yrjö laatta ajattelemaan nyt muita kun minun mahdollisia harrastuksiani...

• Y.L.
        rinsessa kirjoitti:

opettaneet tenavatkin ihan kamalan pahoille tavoille y.l=ylen laadukas miekkoseni...vai sinä sen suksen piilotit, minä jo roopea syyttelin!
        y.l=yrjö laadukas, suukot auttaa aina ja älä huoli en minä ala laskettelemaan kumpareita enkä muitakaan. olen ajatellut jotain hiukan rauhallisempaa lajia.
        y.l=yrjö laatuisa, mitäs sanot mäkihypystä, sieltähän ne liitelee mäen nokasta rauhallisesti alas ja tyllikseni vielä hidastaisi alastuloa?? ilmeesi kertoo että ei, jahas! otas tästä halaus ja lupaan hoidella vain kotia toistaiseksi, kesällä voikin olla parempi harrastella.
        y.l=ylipäätään luotettava ja kamalan laadukas yrjö, kahvitellaan ja sitten minä menen pehkulle lueskelemaan kera lasten!
        keskity sinä y.l=yrjö laatta ajattelemaan nyt muita kun minun mahdollisia harrastuksiani...

.. käydä hernespehkulle minäkin toviksi.
        Ei noita kisojakaan jaksa vahdata kovin kauaa putkeen.
        En muuten huomannut avajaisissa lainkaan Bugandialaisjoukkuetta.
        Taisivat kärytä jo tullissa niistä tohtorin rohdoista.. Heh..
        Onneksi eivät sen Hemohes'in kanssa läträä.

Sitten kun tylliksen käyttö sallitaan mäkihypyissä saat minun puolestani alkaa lajiharjoittelun. Kädet vaan helmoihin kiinni ja tyllis kannattelee kuin parhain liitovarjo.
        Onhan sinulla lentokokemusta ennestään..

Lennetäänpäs nyt hetkeksi unten maille. Se joka nukahtaa ensimmäiseksi saa huutaa hep!

• rinsessa
        Y.L. kirjoitti:

.. käydä hernespehkulle minäkin toviksi.
        Ei noita kisojakaan jaksa vahdata kovin kauaa putkeen.
        En muuten huomannut avajaisissa lainkaan Bugandialaisjoukkuetta.
        Taisivat kärytä jo tullissa niistä tohtorin rohdoista.. Heh..
        Onneksi eivät sen Hemohes'in kanssa läträä.

Sitten kun tylliksen käyttö sallitaan mäkihypyissä saat minun puolestani alkaa lajiharjoittelun. Kädet vaan helmoihin kiinni ja tyllis kannattelee kuin parhain liitovarjo.
        Onhan sinulla lentokokemusta ennestään..

Lennetäänpäs nyt hetkeksi unten maille. Se joka nukahtaa ensimmäiseksi saa huutaa hep!

et kuullut y.l=ylettömän laadukas kun huusin hep! olit niin sikeässä unessa, vaikka minä nukahdin ensin!
        y.l=ylettömän laadukkaat laatan lapset kinuavat pulkkamäkeen, taidan lähteä hetkiseksi ja miettiä samalla uraani mäkikotkana, se ei ehkä kuitenkaan ole minun heiniäni vaikka tyllis kuljettaisikin minua aikas monta metriä pidemälle kuin muut hyppääjääjät ikinään voisivat kuvitella.
        y.l=yllättävän laatuisa miekkoseni kerrassaan ja saati, tuletko mukaan vai jäätkö kotimieheksi? me menemme nyt!! muiskista

• rinsessa kirjoitti:

et kuullut y.l=ylettömän laadukas kun huusin hep! olit niin sikeässä unessa, vaikka minä nukahdin ensin!
        y.l=ylettömän laadukkaat laatan lapset kinuavat pulkkamäkeen, taidan lähteä hetkiseksi ja miettiä samalla uraani mäkikotkana, se ei ehkä kuitenkaan ole minun heiniäni vaikka tyllis kuljettaisikin minua aikas monta metriä pidemälle kuin muut hyppääjääjät ikinään voisivat kuvitella.
        y.l=yllättävän laatuisa miekkoseni kerrassaan ja saati, tuletko mukaan vai jäätkö kotimieheksi? me menemme nyt!! muiskista

.. heti kunhan vaan herään ensin..

• .. kaipaa kyllä jäädytystä. Minäpä haen vajasta letkun niin koetetaan yltäisikö se tänne saakka.

Pahus vieköön.. 5 metriä liian lyhyt ja kaiken lisäksi jäätynyt kun mitään ei tule vaikka kraana on auki.
      Vesiletku vaan paisuu kuin boan vatsa aterian jälkeen..
      Hei lapset.. Älkää viitsikö hyppiä siinä vesimuhkuran päällä se voi puhjeta koska tahansa.

Onkohan tuossa letkun päässä jokin pieni jäänpala.? Näyttäisi ihan sil..---> POKS!!

Jaaha.. Sitä ollaan taas läpimärkä.
      Ihan kuin olisin kokenut tämän joskus ennenkin.
      AHTSHII!

Tenavat mars mäkeen siitä nauramasta! Tiana kans!

• rinsessa

yrjö olet jäätyneenä...onneksi saimme sinut sisään pian, hiukan taisit suutahtaa kun meitä niin nauratti
        y.l=yrjö laadukas, olit niin hauskan näköinen siinä lumessa likosenmärkänä, ressukka! tässä pusu, moiskis, lapset tulkaas halimaan isiä!
        y.l=yrjö laatuisa ,nenäsi on ihan punainen! et suinkaan kuitenkin ja vallan kerinnyt vilustumaan? äkkiä herneshauteen tekoon ja yrjö mars sänkyyn! johan nyt on markkinat jos vilustut!
        y.l=yskän lääkettä on , sitä tohtori molosen tuomaa, ja herneshaude auttaa kuumeeseen, onko kuumetta? onko kipuja? onko kiivastusta?
        y.l=ylen laadukkaani laadukkaat lapset käärii sinut sillä aikaa lämpöisesti huopiin kun minä teen herneshauteen.....ei sitten liian tiukkaan lapset!!!!!

• rinsessa kirjoitti:

yrjö olet jäätyneenä...onneksi saimme sinut sisään pian, hiukan taisit suutahtaa kun meitä niin nauratti
        y.l=yrjö laadukas, olit niin hauskan näköinen siinä lumessa likosenmärkänä, ressukka! tässä pusu, moiskis, lapset tulkaas halimaan isiä!
        y.l=yrjö laatuisa ,nenäsi on ihan punainen! et suinkaan kuitenkin ja vallan kerinnyt vilustumaan? äkkiä herneshauteen tekoon ja yrjö mars sänkyyn! johan nyt on markkinat jos vilustut!
        y.l=yskän lääkettä on , sitä tohtori molosen tuomaa, ja herneshaude auttaa kuumeeseen, onko kuumetta? onko kipuja? onko kiivastusta?
        y.l=ylen laadukkaani laadukkaat lapset käärii sinut sillä aikaa lämpöisesti huopiin kun minä teen herneshauteen.....ei sitten liian tiukkaan lapset!!!!!

AAHTHTSHII..!!
        Oho... Huovat lensivät kaaressa pitkin lattiaa.
        Niin voimallinen oli minun aivastukseni!
        Kyllä tässä vilun turaita vaeltaa pitkin selkärankaa. Onneksi ehditte riisua minut ennenkö jäädyin aivan pakasteeksi.

Herneshaude ristiselän päälle, kiitos!

Antakaahan vielä communikaattorini käteni ulottuville niin eiköhän se tästä.
        Tärisen kyllä vielä kuin hiekkaseulan hoitaja!

Voi.. Eihän meillä ole ehjää kuumemittariakaan.
        Särjin sen kun mittasin kylpytynnyrin veden lämpöä toissa viikolla.

Täytyy soittaa Moloselle ja pyytää hoito-ohjeita.
        Antakaas lämmittävä halaus... ((((****))))

Voi kiitos!

• Tri M.
        Y.Laatta kirjoitti:

AAHTHTSHII..!!
        Oho... Huovat lensivät kaaressa pitkin lattiaa.
        Niin voimallinen oli minun aivastukseni!
        Kyllä tässä vilun turaita vaeltaa pitkin selkärankaa. Onneksi ehditte riisua minut ennenkö jäädyin aivan pakasteeksi.

Herneshaude ristiselän päälle, kiitos!

Antakaahan vielä communikaattorini käteni ulottuville niin eiköhän se tästä.
        Tärisen kyllä vielä kuin hiekkaseulan hoitaja!

Voi.. Eihän meillä ole ehjää kuumemittariakaan.
        Särjin sen kun mittasin kylpytynnyrin veden lämpöä toissa viikolla.

Täytyy soittaa Moloselle ja pyytää hoito-ohjeita.
        Antakaas lämmittävä halaus... ((((****))))

Voi kiitos!

Hyvä että sain sinut kiinni puhelimella.. Missäs olet?
        Soittelen vaan että jos ehdit niin katso teeveestä tänään miesten 50 km hiihdon alkukarsinnat.. siellä on Bugandian pojat mukana!
        Hiihtävät vieläpä Laattajärven Loiskeen trikoot päällä! Jurppala oli tehnyt asiasta diilin poikien kanssa..

• Tri M. kirjoitti:

Hyvä että sain sinut kiinni puhelimella.. Missäs olet?
        Soittelen vaan että jos ehdit niin katso teeveestä tänään miesten 50 km hiihdon alkukarsinnat.. siellä on Bugandian pojat mukana!
        Hiihtävät vieläpä Laattajärven Loiskeen trikoot päällä! Jurppala oli tehnyt asiasta diilin poikien kanssa..

Vai 50 km hiihtoa.. Onko niissäkin karsinnat nykyään?
        Katsotaan nyt jaksaako katsoa. Minulle kävi vähän köpelösti.. Kastelin itseni epähuomiossa likomäräksi ja tuntuu että vilustuin..
        Olisiko sinulla aikaa käydä tuomassa jotain lääkettä? Sinullahan pitäisi olla yrtit joka lähtöön..
        Olen täällä kotona Lemmenpesässä hernehauteen alla. Lapset kaatavat kuumaa mehua kurkkuuni..

• Tri M.
        Y.Laatta kirjoitti:

Vai 50 km hiihtoa.. Onko niissäkin karsinnat nykyään?
        Katsotaan nyt jaksaako katsoa. Minulle kävi vähän köpelösti.. Kastelin itseni epähuomiossa likomäräksi ja tuntuu että vilustuin..
        Olisiko sinulla aikaa käydä tuomassa jotain lääkettä? Sinullahan pitäisi olla yrtit joka lähtöön..
        Olen täällä kotona Lemmenpesässä hernehauteen alla. Lapset kaatavat kuumaa mehua kurkkuuni..

on niin monta osallistujamaata että on pakko suorittaa alkukarsinta ja välierät.
        Bugandian kuningas halusi ehdottomasti että pojat osallistuvat hiihdon kuninkuuslajiin, 50 km hiihtoon.
        Tosin he eivät täällä Laattajärvellä harjoitellessaan hiihtäneet kuin max. 10 km lenkkejä per harjoituspäivä.
        Luotammekin siihen että VirkoMaxin avulla matka taittuu pidemmältäkin..
        Olen kyllä aika työllistetty juuri nyt. Siskonpoikasi toi minulle nimittäin nipun poronsarvia ja pyysi jauhamaan niistä koe-erän.
        Mutta jos aikaa jää niin voinhan toki käydä siellä luonasi.
        Minulla on oikein hyvää Afrikkalaista kuumepulveria, sillä tokenet päivässä ehtaan kuntoon!

• Tri M. kirjoitti:

on niin monta osallistujamaata että on pakko suorittaa alkukarsinta ja välierät.
        Bugandian kuningas halusi ehdottomasti että pojat osallistuvat hiihdon kuninkuuslajiin, 50 km hiihtoon.
        Tosin he eivät täällä Laattajärvellä harjoitellessaan hiihtäneet kuin max. 10 km lenkkejä per harjoituspäivä.
        Luotammekin siihen että VirkoMaxin avulla matka taittuu pidemmältäkin..
        Olen kyllä aika työllistetty juuri nyt. Siskonpoikasi toi minulle nimittäin nipun poronsarvia ja pyysi jauhamaan niistä koe-erän.
        Mutta jos aikaa jää niin voinhan toki käydä siellä luonasi.
        Minulla on oikein hyvää Afrikkalaista kuumepulveria, sillä tokenet päivässä ehtaan kuntoon!

Jospa kokeilisin kuitenkin Laattajärven Apteekin tuotteilla näin aluksi..
        Alkoi hikoiluttaa entistä enemmän kun kerroit niistä eksoottisista yrttipulvereista.

Vai jauhattaa pikkudee poronsarvia?
        Omaan käyttöönsä vai..
        Silloin Joulunavauksessa ne porot ajoivat yhteen ja taisi toiselta katketa sarvetkin siinä rysäyksessä.. ei kai se niitä nyt poron päästä ole mennyt sahaamaan..

Mitenkäs muuten.. En nähnyt kisojen avajaisissa vilaustakaan Bugandian lipun kantajista..
        Olivatko he siellä lainkaan?

• Tri M.
        Y.Laatta kirjoitti:

Jospa kokeilisin kuitenkin Laattajärven Apteekin tuotteilla näin aluksi..
        Alkoi hikoiluttaa entistä enemmän kun kerroit niistä eksoottisista yrttipulvereista.

Vai jauhattaa pikkudee poronsarvia?
        Omaan käyttöönsä vai..
        Silloin Joulunavauksessa ne porot ajoivat yhteen ja taisi toiselta katketa sarvetkin siinä rysäyksessä.. ei kai se niitä nyt poron päästä ole mennyt sahaamaan..

Mitenkäs muuten.. En nähnyt kisojen avajaisissa vilaustakaan Bugandian lipun kantajista..
        Olivatko he siellä lainkaan?

kovasti että unohtaisit yrttikammosi ja kokeilisit tätä minun reseptiäni. Se on puhtaista luonnontuotteista valmistettu korkealuokkainen yrttiuute. Sillä lähtee känsätkin jalkapohjista jos sellaisia sattuisi olemaan.
        - Apteekista saat vain joitain epämääräisiä kapseleita joita ei tahdo edes saada niellyksi.
        Tämä minun aineeni sekoitetaan veteen ja juodaan lämpöisenä. Helppoa ja vaivatonta.. aivan kuten kaikki hyvät asiat maailmassa!
        Tartu siis tarjoukseeni.. Tämä on ollut apuna jo tuhansille ennen sinua.
        Ei tässä ole mitään riskiä.
        Ja koska olet aineen ensimmäinen käyttäjä,saat pulveripussin aivan ilmaiseksi..

Lennonjohto ohjasi hiihtäjien koneen ensiksi Tornioon.. Siitä seurasi senverran viivästystä että pojat päättivät levätä avajaisten yli.
        Ei siis huolta.. Kaikki on kunnossa.

• Tri M. kirjoitti:

kovasti että unohtaisit yrttikammosi ja kokeilisit tätä minun reseptiäni. Se on puhtaista luonnontuotteista valmistettu korkealuokkainen yrttiuute. Sillä lähtee känsätkin jalkapohjista jos sellaisia sattuisi olemaan.
        - Apteekista saat vain joitain epämääräisiä kapseleita joita ei tahdo edes saada niellyksi.
        Tämä minun aineeni sekoitetaan veteen ja juodaan lämpöisenä. Helppoa ja vaivatonta.. aivan kuten kaikki hyvät asiat maailmassa!
        Tartu siis tarjoukseeni.. Tämä on ollut apuna jo tuhansille ennen sinua.
        Ei tässä ole mitään riskiä.
        Ja koska olet aineen ensimmäinen käyttäjä,saat pulveripussin aivan ilmaiseksi..

Lennonjohto ohjasi hiihtäjien koneen ensiksi Tornioon.. Siitä seurasi senverran viivästystä että pojat päättivät levätä avajaisten yli.
        Ei siis huolta.. Kaikki on kunnossa.

No se muuttaa kaiken..
        Minä pyydän vaikkapa pikkudeetä toimittamaan sen kuumepulverin tänne ellet itse ehdi käymään.
        Kiitos vaan kovasti jo etukäteen.. Olet rehti ja sangen ystävällinen lääkärismies!

Täytyypä katsella niitä hiihdon karsintoja.
        Olisihan sensaatio jos Bugandian joukkue selvittäisi tiensä välieriin..

Kuulemiin vaan.. Älä jauha sormiasi kun jauhat niitä poronsarvia siellä..

• pikkudee

Yrjö kuulekkonä.
      Mä oon täälä Molosen konttorilla. Onko sulla häjy olo erelleen? Tuonko mä se puluveripussin jotoot pyyrelly?
      Ooksä havaannu yhtää kattella kisoja? Tummap poijat pääsi kepiästi jatkohon.. aikalailla ylivoimaasen näköösestikki.
      Hyvin on harioottelu menny totehen ei muuta tierä..

• .. jaksanut seurata loppuun saakka kun oli niin pitkäveteistä menoa. Kuumekin tuntuu vain nousevan, jo kolmas pyyheliina on likomärkä vaikka vain vähän otsaa olen niillä sipaissut.
        Että pitikin mennä räppäämään sen veden kanssa sillä tavalla.
        Saisit kyllä tuoda minulle lääkettä. Alan kohta hourailla täällä..

• pikkudee
        Y.Laatta kirjoitti:

.. jaksanut seurata loppuun saakka kun oli niin pitkäveteistä menoa. Kuumekin tuntuu vain nousevan, jo kolmas pyyheliina on likomärkä vaikka vain vähän otsaa olen niillä sipaissut.
        Että pitikin mennä räppäämään sen veden kanssa sillä tavalla.
        Saisit kyllä tuoda minulle lääkettä. Alan kohta hourailla täällä..

mä tuun ku kerkiän. Tohtori on kohta saanu mun asian hoiretuksi.

• pikkudee kirjoitti:

mä tuun ku kerkiän. Tohtori on kohta saanu mun asian hoiretuksi.

Munasian hoidetuksi? Tekeekö Molonen eläinlääkärinkin hommia?

• pikkudee
        Y.Laatta kirjoitti:

Munasian hoidetuksi? Tekeekö Molonen eläinlääkärinkin hommia?

jo pahasti Yrjö..
        Mä oon sielä aiva justihin. Tai no ainaki tunnin päästä. Paa silimäs kiinni ja ajattele vaikka jäävuorta niin kuumet laskoo.

• pikkudee kirjoitti:

jo pahasti Yrjö..
        Mä oon sielä aiva justihin. Tai no ainaki tunnin päästä. Paa silimäs kiinni ja ajattele vaikka jäävuorta niin kuumet laskoo.

.. tohtorilta vielä kuumemittari lainaksi.
        Jos sattuisi että tämä tästä vielä kääntyisi paremmaksi.
        Kuume on jo sitä luokkaa että lakanat alkavat kärytä..

• pikkudee
        Y.Laatta kirjoitti:

.. tohtorilta vielä kuumemittari lainaksi.
        Jos sattuisi että tämä tästä vielä kääntyisi paremmaksi.
        Kuume on jo sitä luokkaa että lakanat alkavat kärytä..

Sitte pitää hälyyttääkki Laattajärven VPK..!

• pikkudee kirjoitti:

Sitte pitää hälyyttääkki Laattajärven VPK..!

Ei enää vesiletkua minun lähellenikään. Koeta silti kiiruhtaa. Kohta on jo pimeäkin ja tiet ovat liukkaita.

• pikkudee
        Y.Laatta kirjoitti:

Ei enää vesiletkua minun lähellenikään. Koeta silti kiiruhtaa. Kohta on jo pimeäkin ja tiet ovat liukkaita.

jo melekeen sielä, täs samalla ajan ja höpötän.
        Ensiapuohojehiski sanotahan jotta potilasta pitää rauhoottaa..
        No niin. Pihallas ollahan. Mä lopetan ny tähän ja tuun kohta sisälle.

(Samperi ku ei palakkaa tuo sisävalo autos..
        Ny pitää funteerata.. Olikos se nyt tuo pienee vai isoo pussi.
        Tais olla tuo isoompi. Justihin samannäköösiä ja jauhokki on aiva ku samoosta värkiistä tehtyjä.
        Kyllä se tuo isoo on.. ei niitä poronsarvia sentäs niin palio ollu..)

• pikkudee kirjoitti:

jo melekeen sielä, täs samalla ajan ja höpötän.
        Ensiapuohojehiski sanotahan jotta potilasta pitää rauhoottaa..
        No niin. Pihallas ollahan. Mä lopetan ny tähän ja tuun kohta sisälle.

(Samperi ku ei palakkaa tuo sisävalo autos..
        Ny pitää funteerata.. Olikos se nyt tuo pienee vai isoo pussi.
        Tais olla tuo isoompi. Justihin samannäköösiä ja jauhokki on aiva ku samoosta värkiistä tehtyjä.
        Kyllä se tuo isoo on.. ei niitä poronsarvia sentäs niin palio ollu..)

Anna se kuumelääkepussi tänne ja tuo lämmintä vettä lasillinen.
        Tiana keitti sitä jo valmiiksi tuonne hellalle.

Tässä ei ole ilmeisesti sen kummempaa ohjetta..
        Ruokalusikallinen vai kaksi?

• pikkudee
        Y.Laatta kirjoitti:

Anna se kuumelääkepussi tänne ja tuo lämmintä vettä lasillinen.
        Tiana keitti sitä jo valmiiksi tuonne hellalle.

Tässä ei ole ilmeisesti sen kummempaa ohjetta..
        Ruokalusikallinen vai kaksi?

Tehuaa äkkiempää.
        Mun pitää mennä ny kotia. Molonen teki mullekki vähä jotaki virkistävää yrttiseosta.. Pakkaa näin talaviaikahan kunto laskia.
        Koita ny paraata entisehen kuntohon.

Soittele huomenna mitä kuuluu. Heippa!

• pikkudee kirjoitti:

Tehuaa äkkiempää.
        Mun pitää mennä ny kotia. Molonen teki mullekki vähä jotaki virkistävää yrttiseosta.. Pakkaa näin talaviaikahan kunto laskia.
        Koita ny paraata entisehen kuntohon.

Soittele huomenna mitä kuuluu. Heippa!

Jo tätä piinaa on totisesti kärsittykin.
        Sekoitetaan hyväksi.. ja.. Glug!.. sinne meni Molosen kuumepulverit.

Nyt vaan odotellaan että laskeeko kuume vai nouseeko se.

• rinsessa
        Y.Laatta kirjoitti:

Jo tätä piinaa on totisesti kärsittykin.
        Sekoitetaan hyväksi.. ja.. Glug!.. sinne meni Molosen kuumepulverit.

Nyt vaan odotellaan että laskeeko kuume vai nouseeko se.

sentään ja kuumehouru soikoon! y.l=yrjö laadukas alhan jo toeta! mitä ihmeen lääkettä se molonen sinulle lähetti, et antanut koko yönä siunaaman rauhaa vaikka kuumeessa hourit! ihan alkoi jo voimat loppua ja pinna kiristyä! y.l=ylen laadukkaani, ei sillä että valittaisin, mutta ei hernespehkukaan ihan mitä tahansa kestä!
        saat soittaa y.l=yrjö lääkkeillä ladattu moloselle ja kysyä lääkkeen ainekset kera vaikutuksen.
        y.l=ylen laadukkaat laatan lapset, tulkaas auttamaan isukki istumaan ja vaihdetaan puhdas paita, riana tuo mehua kun joudat ja george tuo sinä herneshaude, minä asettelen tyynyt, ja nyt yrjö! näpit irti jo!! lapset näkee!
        pakko on moloselle soittaa ennenkuin annan tuota pulveria yhtään enenpää sinulle!

• rinsessa kirjoitti:

sentään ja kuumehouru soikoon! y.l=yrjö laadukas alhan jo toeta! mitä ihmeen lääkettä se molonen sinulle lähetti, et antanut koko yönä siunaaman rauhaa vaikka kuumeessa hourit! ihan alkoi jo voimat loppua ja pinna kiristyä! y.l=ylen laadukkaani, ei sillä että valittaisin, mutta ei hernespehkukaan ihan mitä tahansa kestä!
        saat soittaa y.l=yrjö lääkkeillä ladattu moloselle ja kysyä lääkkeen ainekset kera vaikutuksen.
        y.l=ylen laadukkaat laatan lapset, tulkaas auttamaan isukki istumaan ja vaihdetaan puhdas paita, riana tuo mehua kun joudat ja george tuo sinä herneshaude, minä asettelen tyynyt, ja nyt yrjö! näpit irti jo!! lapset näkee!
        pakko on moloselle soittaa ennenkuin annan tuota pulveria yhtään enenpää sinulle!

En ymmärrä mikä minuun meni.. Oli vaan pakko halia ja halia.. vielä lisää halia.
        Varmaan tämä ystävänpäivä sai aikaan jotain päänupissa.. annas hali sen kunniaksi.. Hei-i..
        Minnes karkaat..?

Kuume ei vaan laske. Kummallista... Eikä se Molonen laittanut sitä kuumemittariakaan mukaan vaikka pyysin kauniisti..

Voi kiitos lapset mehusta.. Nestetasapainoni järkkyikin jo todella pahasti!

Minä vaadin tohtorilta rahat takaisin ja heti.
        Ai mutta eihän tämä lääke maksanutkaan mitään..

• rinsessa
        Y.Laatta kirjoitti:

En ymmärrä mikä minuun meni.. Oli vaan pakko halia ja halia.. vielä lisää halia.
        Varmaan tämä ystävänpäivä sai aikaan jotain päänupissa.. annas hali sen kunniaksi.. Hei-i..
        Minnes karkaat..?

Kuume ei vaan laske. Kummallista... Eikä se Molonen laittanut sitä kuumemittariakaan mukaan vaikka pyysin kauniisti..

Voi kiitos lapset mehusta.. Nestetasapainoni järkkyikin jo todella pahasti!

Minä vaadin tohtorilta rahat takaisin ja heti.
        Ai mutta eihän tämä lääke maksanutkaan mitään..

ei maksanut mutta minulta lääke vaati veronsa, kieltämättä mukavalla tavalla mutta hiukan runsaslukuisesti.
        y.l=ylen laadukas miekkoseni, ei siellä ollut kuumemittaria mukana, soitas nyt moloselle ja kysy asianlaitaa kera tolan että tilanteen
        y.l=yltiöpäinen laattaseni, laitan sinulle kuumaa keittoa ja tuohon viereesi, me alamme lasten kanssa askartelemaan keittiön puolella parane pian kortteja, huuda jos tulee hätä, mutta halipulan takia ei nyt saa saa huutaa!
        y.l=ylen laadukas kieltämättä olet, hymmmmm saat suukon kunhan pidät käpäläsi peiton alla, niinkauan ainakin kun molonen on selventänyt mitä pulveri sisälsi.

• rinsessa kirjoitti:

ei maksanut mutta minulta lääke vaati veronsa, kieltämättä mukavalla tavalla mutta hiukan runsaslukuisesti.
        y.l=ylen laadukas miekkoseni, ei siellä ollut kuumemittaria mukana, soitas nyt moloselle ja kysy asianlaitaa kera tolan että tilanteen
        y.l=yltiöpäinen laattaseni, laitan sinulle kuumaa keittoa ja tuohon viereesi, me alamme lasten kanssa askartelemaan keittiön puolella parane pian kortteja, huuda jos tulee hätä, mutta halipulan takia ei nyt saa saa huutaa!
        y.l=ylen laadukas kieltämättä olet, hymmmmm saat suukon kunhan pidät käpäläsi peiton alla, niinkauan ainakin kun molonen on selventänyt mitä pulveri sisälsi.

Molonen väitti että laittoi kuumemittarin pussiin mukaan.
        Kauhistus jos olenkin nielaissut sen tietämättäni! Mittari kelluu vatsanpohjassa ja mittaa vatsahappojen lämpötiloja.. Ääks..

Mutta ei.. pikkudee mittasi ruokalusikalla jauheen kuppiin. Olisi se siinä vaiheessa löytynyt.
        En käsitä.. En tosiaan käsitä..
        * moisk!! Käpälät tyynyn alla.. näethän..

• pikkudee

Aattelin vaan kysyä että joko oot jalakehilla..
      Ai et.. Sepä ihime on.

Se kuumemittari oliki täs mun vitamiinipussis näemmä. Oli tullu tohtorille oikosuluku noiren pussien kans.
      Mä kyllä orotin vähä erilaasta vaikutusta ku ehtoolla ennen maatamenua otin kans pussista maistiaasia..
      Alakas vaan väsyttämähän entistä enemmän.
      Ei näemmä kannata uskoa lapin äijien juttuja.
      Täyttä huuhaata sellaaset..
      Jalakapohojasta kyllä katos känsä jollaki ihimeellisellä tavalla. jotaki hyvää siis tuoski oli..

• .. käymään täällä minun luona sen pussisi kanssa uudemman kerran..
        Minusta tuntuu että se oikosulku on tapahtunut jälleen kerran jossain muualla kuin tohtorin päässä.

*Huokaus*

Niin.. Voidaan me tietysti tämä toinen pussi laittaa tasan jos sinulle sopii. Ja Tianalle..

• pikkudee
        Y.Laatta kirjoitti:

.. käymään täällä minun luona sen pussisi kanssa uudemman kerran..
        Minusta tuntuu että se oikosulku on tapahtunut jälleen kerran jossain muualla kuin tohtorin päässä.

*Huokaus*

Niin.. Voidaan me tietysti tämä toinen pussi laittaa tasan jos sinulle sopii. Ja Tianalle..

taas oikeen tajua mitä sä ajat takaa mutta käyn tuomas sen mittarin ja pussinkin otan joukkohon.
        Mitä sä höpäjät siitä tasan laittamisesta..

• pikkudee kirjoitti:

taas oikeen tajua mitä sä ajat takaa mutta käyn tuomas sen mittarin ja pussinkin otan joukkohon.
        Mitä sä höpäjät siitä tasan laittamisesta..

pikkudee.. Sinä annoit minulle väärän pussin eilen.. Minä sain poronsarvijauhetta ja sinä kuumelääkettä..
        Joku tollo vaihtoi pussit tänne tullessasi.. arvaappas kaksi kertaa kuka!

• pikkudee
        Y.Laatta kirjoitti:

pikkudee.. Sinä annoit minulle väärän pussin eilen.. Minä sain poronsarvijauhetta ja sinä kuumelääkettä..
        Joku tollo vaihtoi pussit tänne tullessasi.. arvaappas kaksi kertaa kuka!

Mähän olin yksin autos koko aian..

Jaa.. meinaakko jotta mä otin väärän pussin takapenkiltä kun hämäräs niitä käpäälin..

Saattoo kyllä käyrä niinki.. ku tarkemmin funteeraan.. Pussit oli niin saman näköösiä.
        Sisälle en havaannu vaharata niin tarkasti jotta oisin mittarin äkänny sieltä. Oli niin kiirus pelastaa sun kuumehen kynsistä..

• pikkudee kirjoitti:

Mähän olin yksin autos koko aian..

Jaa.. meinaakko jotta mä otin väärän pussin takapenkiltä kun hämäräs niitä käpäälin..

Saattoo kyllä käyrä niinki.. ku tarkemmin funteeraan.. Pussit oli niin saman näköösiä.
        Sisälle en havaannu vaharata niin tarkasti jotta oisin mittarin äkänny sieltä. Oli niin kiirus pelastaa sun kuumehen kynsistä..

.. tehdä sen kun tulet sieltä ja sassiin sittenkin!

Anna mun kaikki kestää..

• pikkudee
        Y.Laatta kirjoitti:

.. tehdä sen kun tulet sieltä ja sassiin sittenkin!

Anna mun kaikki kestää..

Vähä viivährin.. piti kattua kisoja..
        Etsukaa sä ny aiva heti orottanukkaa.

Täs tää pussukka ny on.. Mittariki on ehejä, pannahas se kainalohos niin mitatahan lämpö. ..nuon..

Mitäs se ny nuon risahti kohta. Tais lykätä elohopiat pihalle. Sulla onki aika kova kuumes..

Kokeeles ny ottaa tätä puluveria.. Yrjö-ö..
        YRJÖ-Ö..
        Paas suu auki ny.. Ja ny kiinni ja nielaase.
        Vettä perähän... nuon..

Joko friskaa?

• pikkudee kirjoitti:

Vähä viivährin.. piti kattua kisoja..
        Etsukaa sä ny aiva heti orottanukkaa.

Täs tää pussukka ny on.. Mittariki on ehejä, pannahas se kainalohos niin mitatahan lämpö. ..nuon..

Mitäs se ny nuon risahti kohta. Tais lykätä elohopiat pihalle. Sulla onki aika kova kuumes..

Kokeeles ny ottaa tätä puluveria.. Yrjö-ö..
        YRJÖ-Ö..
        Paas suu auki ny.. Ja ny kiinni ja nielaase.
        Vettä perähän... nuon..

Joko friskaa?

Vai mekö tässä pyörimme..
        Huippaa vallan vietävästi.. voihan Härttinen sentään.
        Asettuispa jo. Jalat tuntuvat veivaavan kuin sähkövatkaimen taikinakoukut..

Ota sinä tuo sarvijauhepussi ja kaada osa minulle tuohon tyhjään rasiaan.. pahan päivän varalle.

Kyllä tämä tästä alkaa helpottaa.. mee sinä kotiin. Pääset tes.. nukkumaan.

Hyvää yötä

Niin kuulehan vielä.. Ota vain yksi lusikallinen.. Kaksi on hidusen liikaa..!

• rinsessa
        Y.Laatta kirjoitti:

Vai mekö tässä pyörimme..
        Huippaa vallan vietävästi.. voihan Härttinen sentään.
        Asettuispa jo. Jalat tuntuvat veivaavan kuin sähkövatkaimen taikinakoukut..

Ota sinä tuo sarvijauhepussi ja kaada osa minulle tuohon tyhjään rasiaan.. pahan päivän varalle.

Kyllä tämä tästä alkaa helpottaa.. mee sinä kotiin. Pääset tes.. nukkumaan.

Hyvää yötä

Niin kuulehan vielä.. Ota vain yksi lusikallinen.. Kaksi on hidusen liikaa..!

y.l=ylen laadukas oletkin, viime yön nukuitkin hyvin ja sain minäkin nukuttua, kuumeesi taitaa ottaa ritolat niin sanotusti!!! annas kun koitan, noh!!! vieläkös käpälöinti intoa riittää.
        y.l=yrjö laadukas laatan lasten isukki, oli se onni ettei pussukoissa ollut mitään vaarallisempaa ainesta, ajattele jos siellä olisikin ollut jotain vallan hirmuista ja sinä hotkaisit oitis kaksi lusikallista!!
        y.l=yrjö laatuisa, onneksi alat parantua, herneshaude, hellä hoiva ja molosen oikea kuume pulveri tepsii ja tehoaa kera avun ja ensiavun, saat suukkeloisen ja nyt lepäät että oikein paranet!

• Y.L.
        rinsessa kirjoitti:

y.l=ylen laadukas oletkin, viime yön nukuitkin hyvin ja sain minäkin nukuttua, kuumeesi taitaa ottaa ritolat niin sanotusti!!! annas kun koitan, noh!!! vieläkös käpälöinti intoa riittää.
        y.l=yrjö laadukas laatan lasten isukki, oli se onni ettei pussukoissa ollut mitään vaarallisempaa ainesta, ajattele jos siellä olisikin ollut jotain vallan hirmuista ja sinä hotkaisit oitis kaksi lusikallista!!
        y.l=yrjö laatuisa, onneksi alat parantua, herneshaude, hellä hoiva ja molosen oikea kuume pulveri tepsii ja tehoaa kera avun ja ensiavun, saat suukkeloisen ja nyt lepäät että oikein paranet!

Molonen on sittenkin alansa ammattilainen..
        Tunnen olevani taas entiselläni. Vielä kun saan suukkosen huuliltasi olen kuin seitsemännessä taivaassa!
        * SsmackK!! ..tai kahdeksannessa!

Olisipa hauska tietää miten pikkudee on voimissaan. Epäilen että hän ahneuksissaan otti liika-annoksen sarveispulveria. Makaa kuin ronton raato kaikkensa antaneena.. heh heh.

Minä olen maannut kaksi päivää sängyssä ihan makuuhaavoille asti.. Kyllä minä nyt nousen tästä oitis. Bisneskään ei pyöri jos johtaja vaan köllii pehkussa..

• Tri M.
        Y.L. kirjoitti:

Molonen on sittenkin alansa ammattilainen..
        Tunnen olevani taas entiselläni. Vielä kun saan suukkosen huuliltasi olen kuin seitsemännessä taivaassa!
        * SsmackK!! ..tai kahdeksannessa!

Olisipa hauska tietää miten pikkudee on voimissaan. Epäilen että hän ahneuksissaan otti liika-annoksen sarveispulveria. Makaa kuin ronton raato kaikkensa antaneena.. heh heh.

Minä olen maannut kaksi päivää sängyssä ihan makuuhaavoille asti.. Kyllä minä nyt nousen tästä oitis. Bisneskään ei pyöri jos johtaja vaan köllii pehkussa..

Olin huolissani kun en saanut sinua kännykällä kiinni ja päätin poiketa kesken kiireisen työpäivän.
        Näytät hyvinvoivalta. Sanoinhan että kuumepulverini tehoaa päivässä!

Onko sinulla aavistustakaan miten arvokkaita ovat Bugandian zillingit? Tekemäni sopimus sisältää option. Jos Bugandia saa kultamitalin 50 km hiihdossa saan maan urheiluministeriöltä 10000 zillingin kultaisen kädenpuristuksen.
        Tänään hiihdetään välierät.. olen toiveikas..
        Kunhan nyt vaan muistavat ne VirkoMax-määrät. Etteivät suotta ahnehdi..

• Y.L.
        Tri M. kirjoitti:

Olin huolissani kun en saanut sinua kännykällä kiinni ja päätin poiketa kesken kiireisen työpäivän.
        Näytät hyvinvoivalta. Sanoinhan että kuumepulverini tehoaa päivässä!

Onko sinulla aavistustakaan miten arvokkaita ovat Bugandian zillingit? Tekemäni sopimus sisältää option. Jos Bugandia saa kultamitalin 50 km hiihdossa saan maan urheiluministeriöltä 10000 zillingin kultaisen kädenpuristuksen.
        Tänään hiihdetään välierät.. olen toiveikas..
        Kunhan nyt vaan muistavat ne VirkoMax-määrät. Etteivät suotta ahnehdi..

.. ole koskaan tarvinnut Bugandian zillinkejä.
        Y.Laatta Ky tuo sieltäpäin kaikenlaista pientä tilpehööriä mutta maksut tapahtuvat kansainvälisessä valuutassa.. $$$.. dollareina.

Sinähän kävit siellä syksyllä.. Etkö silloin käyttänyt paikallista valuuttaa?
        Vai että välierät tänään. Miten se VirkoMax annetaan niille hiihtäjille? Ei kai sitä voi kerralla antaa kuin hidusen.. ettei meno näytä liian ylivoimaiselta.

Hyvä muuten kun huomasit tuon puhelinasian..
        Communikaattorin akku on näet aivan tyhjä.
        Ei ihme jos et saanut yhteyttä.
        Oli kyllä tarkoitus soittaa tänään ja kiitellä tehokkaista lääkkeistä.

• Tri M.
        Y.L. kirjoitti:

.. ole koskaan tarvinnut Bugandian zillinkejä.
        Y.Laatta Ky tuo sieltäpäin kaikenlaista pientä tilpehööriä mutta maksut tapahtuvat kansainvälisessä valuutassa.. $$$.. dollareina.

Sinähän kävit siellä syksyllä.. Etkö silloin käyttänyt paikallista valuuttaa?
        Vai että välierät tänään. Miten se VirkoMax annetaan niille hiihtäjille? Ei kai sitä voi kerralla antaa kuin hidusen.. ettei meno näytä liian ylivoimaiselta.

Hyvä muuten kun huomasit tuon puhelinasian..
        Communikaattorin akku on näet aivan tyhjä.
        Ei ihme jos et saanut yhteyttä.
        Oli kyllä tarkoitus soittaa tänään ja kiitellä tehokkaista lääkkeistä.

Kävin syksyllä lomamatkallani Bugandiassakin, siellä ollessa maksoin dollareilla.. jotenkin helpompaa niin. Lisäksi dollarit tuntuivat olevan haluttuja. Lompakkoni yritettiin varastaa tämän tästä.
        VirkoMax annetaan hiihtäjille juottopisteessä mehun seassa. Joukkueen huoltaja vastaa siitä että jokainen maan edustaja saa aina mehulla käydessään VirkoMax-täydennyksen.
        Tosiaankaan sitä ei voi antaa kerta-annoksena...
        Sitäkin kokeiltiin täällä Laattajärvellä harjoitusten alkuvaiheessa.
        Kuulen korvissani vieläkin sen rytinän kun hiihtäjät sauvoivat läpi metsäryteikön kuin hullaantuneet! Vauhtia oli ainakin puolet liikaa.
        Alkuerissä näytti vähän että annos on liian iso.
        Harmi kun unohdin täsmällisen annosteluohjeen housujeni takataskuun. En saa kisapaikalle yhteyttä vaikka miten yritän.

• Y.L.
        Tri M. kirjoitti:

Kävin syksyllä lomamatkallani Bugandiassakin, siellä ollessa maksoin dollareilla.. jotenkin helpompaa niin. Lisäksi dollarit tuntuivat olevan haluttuja. Lompakkoni yritettiin varastaa tämän tästä.
        VirkoMax annetaan hiihtäjille juottopisteessä mehun seassa. Joukkueen huoltaja vastaa siitä että jokainen maan edustaja saa aina mehulla käydessään VirkoMax-täydennyksen.
        Tosiaankaan sitä ei voi antaa kerta-annoksena...
        Sitäkin kokeiltiin täällä Laattajärvellä harjoitusten alkuvaiheessa.
        Kuulen korvissani vieläkin sen rytinän kun hiihtäjät sauvoivat läpi metsäryteikön kuin hullaantuneet! Vauhtia oli ainakin puolet liikaa.
        Alkuerissä näytti vähän että annos on liian iso.
        Harmi kun unohdin täsmällisen annosteluohjeen housujeni takataskuun. En saa kisapaikalle yhteyttä vaikka miten yritän.

Tohtori on häipynyt silläaikaa.
        Tiana ja lapset.. ne jaksavat ulkoilla. Hyvin näyttää jo luistelu sujuvan..

Tuohon rantaan kun viitsisi hakata avannon. Siinä karaistuisi varmasti niin ettei kuumekaan iskisi näin helposti.
        Avannosta voisi vielä kaiken lisäksi onkia talvikalaa ruokapöytään..

• rinsessa
        Y.L. kirjoitti:

Tohtori on häipynyt silläaikaa.
        Tiana ja lapset.. ne jaksavat ulkoilla. Hyvin näyttää jo luistelu sujuvan..

Tuohon rantaan kun viitsisi hakata avannon. Siinä karaistuisi varmasti niin ettei kuumekaan iskisi näin helposti.
        Avannosta voisi vielä kaiken lisäksi onkia talvikalaa ruokapöytään..

hommaa kaikki luistelu ja kalastelu
        y.l=ylen laadukas laatan poika george tekaisi eilen pikkuruisen pilkkimisaukon jäähän ja nyt me menemme katsomaan saammeko kalaa
        y.l=yrjö laadukas laatan perheen pää ja herra kera isännyyden, meillä on pilkkiin syöttinä toukkia kera ranskanleivän sekä herneskuorrutettuja taikinapalleroita, se oli rianan idea ja ajatus, georgen kanssa teimmekin asian toisin päin eli, taikinakuorrutteella olevia herneksiä
        y.l=yrjö laatta, ylös ja halamaan meitä pilkkijöiden aateleita, saapas nähdä tulemmeko kotiin kera lohen vai siian

• rinsessa kirjoitti:

hommaa kaikki luistelu ja kalastelu
        y.l=ylen laadukas laatan poika george tekaisi eilen pikkuruisen pilkkimisaukon jäähän ja nyt me menemme katsomaan saammeko kalaa
        y.l=yrjö laadukas laatan perheen pää ja herra kera isännyyden, meillä on pilkkiin syöttinä toukkia kera ranskanleivän sekä herneskuorrutettuja taikinapalleroita, se oli rianan idea ja ajatus, georgen kanssa teimmekin asian toisin päin eli, taikinakuorrutteella olevia herneksiä
        y.l=yrjö laatta, ylös ja halamaan meitä pilkkijöiden aateleita, saapas nähdä tulemmeko kotiin kera lohen vai siian

koko viime yön. Molosen kuumepulveri rentoutti kaikki lihakset täysin ja tyystin..
        Ei ihme jos pikkudee oli pettynyt suorituskykyynsä.
        Tehän olette toppatakeissanne ja haalareissanne kuin naparetkeilijöitä..
        Antakaas kun halaan koko porukan:
        ((((****)))) .. ((**)) .. ((**)) ..nnoin!

Ellei kala iske noihin syötteihin niin onhan tosi ronkelilla päällä. Mitäs sitten jos se ei mahdukkaan pilkkireiästä..?
        No tulen myös sinne ja otan tuon jäätuuran mukaan. Sillä reikää on nätti suurentaa.

Ajattelin että tuohon rantaan voisi tehdä isommankin avannon ja käydä siinä uimassa.
        Mitäs siihen sanotte?

• dingman

Heippa rinsessa ja lapset myös.
      Onpas kaksoset taas kasvaneet sitten viime näkemän. Tosin nuo paksut ulkoilupuvut vähän hämäävät.

Tuli vähän vilu kun hiihtelin tänne Kaunissaaresta.. Järvenselällä käy vinha pohjoistuuli, sitä ei vaan huomaa täällä lahdenpohjukassa kun metsä on suojananne.
      Toista on saarella.. Onnenpesässä takkaan saa olla aina viskomassa klapeja. Runosuonenikin on hyytynyt tammikuun pakkasissa pahemman kerran.
      On vain odotettava kevättä..

• Y.L.

.. jo helmikuu. Eikös sinulla ole siellä mökissä edes tämän vuoden kalenteria?
        Minä painatin Y.Laatta Ky:n mainoskalentereita vinot pinot ja niitä piti riittää Laattajärvellä joka talouteen.. Mutta kun asut saaressa..
        Onhan minulla niitä vielä jokunen tuolla huvilassa. Jätin muutaman että on antaa jos käy liikekumppaneita visiitillä. Ota sieltä lähtiessäsi..
        Mikäs sinut tänne toi?

• dingman
        Y.L. kirjoitti:

.. jo helmikuu. Eikös sinulla ole siellä mökissä edes tämän vuoden kalenteria?
        Minä painatin Y.Laatta Ky:n mainoskalentereita vinot pinot ja niitä piti riittää Laattajärvellä joka talouteen.. Mutta kun asut saaressa..
        Onhan minulla niitä vielä jokunen tuolla huvilassa. Jätin muutaman että on antaa jos käy liikekumppaneita visiitillä. Ota sieltä lähtiessäsi..
        Mikäs sinut tänne toi?

ne minut tänne toi.
        Tulinpahan vaan käymään joutessani. Jospa inspiraatio iskisi kun näkee joskus vähän muitakin ihmisiä. Saaressa on niin yksinäistä.
        Kyläkaupassa käynti katkaisee harmaan arjen mutta muuten aika käy pitkäksi. Se mataa hitaasti kuin kastemato hangella..
        Jokin päivätyö tässä olisi saatava.
        Toisaalta tämä vapaus kiehtoo..
        Asioilla on puolensa, riippuu aina millä tuulella kulloinkin on, mikä sitten tuntuu tärkeimmältä.

• Y.L.
        dingman kirjoitti:

ne minut tänne toi.
        Tulinpahan vaan käymään joutessani. Jospa inspiraatio iskisi kun näkee joskus vähän muitakin ihmisiä. Saaressa on niin yksinäistä.
        Kyläkaupassa käynti katkaisee harmaan arjen mutta muuten aika käy pitkäksi. Se mataa hitaasti kuin kastemato hangella..
        Jokin päivätyö tässä olisi saatava.
        Toisaalta tämä vapaus kiehtoo..
        Asioilla on puolensa, riippuu aina millä tuulella kulloinkin on, mikä sitten tuntuu tärkeimmältä.

Ei sinun ainakaan taloudellisista syistä tarvitse päivätöihin mennä, onhan sinulla 25 % yhtiöstä ja sieltä tulee joka vuosi melko mukava rahastopotti.
        Senkus keskityt odottamaan sitä inspiraatiota vaan ja nautit vapaan taiteilijan elämästä.
        En minäkään enää paina pää kolmantena jalkana firman asioiden takia, sen hoitavat sitä varten palkatut ihmiset. Tiana ja lapset ovat ykkösasia minun elämässäni.. On upeaa seurata lasten kasvua ja elää oma lapsuutensa kuin uudelleen.

Josta tulikin mieleeni.. Muistatkos millainen se sinun lapsuusaikainen villikelkka olikaan.?
        Siinähän oli joku aisa jonka päässä kelkka ja sitä toiset pyörittivät jäällä vinhaa vauhtia.
        Kelkka kiersi ympyrää ja kyydissä olija sai kunnon kieputusta.. olikos se vähän näin.?

• dingman
        Y.L. kirjoitti:

Ei sinun ainakaan taloudellisista syistä tarvitse päivätöihin mennä, onhan sinulla 25 % yhtiöstä ja sieltä tulee joka vuosi melko mukava rahastopotti.
        Senkus keskityt odottamaan sitä inspiraatiota vaan ja nautit vapaan taiteilijan elämästä.
        En minäkään enää paina pää kolmantena jalkana firman asioiden takia, sen hoitavat sitä varten palkatut ihmiset. Tiana ja lapset ovat ykkösasia minun elämässäni.. On upeaa seurata lasten kasvua ja elää oma lapsuutensa kuin uudelleen.

Josta tulikin mieleeni.. Muistatkos millainen se sinun lapsuusaikainen villikelkka olikaan.?
        Siinähän oli joku aisa jonka päässä kelkka ja sitä toiset pyörittivät jäällä vinhaa vauhtia.
        Kelkka kiersi ympyrää ja kyydissä olija sai kunnon kieputusta.. olikos se vähän näin.?

kyydissä kyllä pää menee pyörälle oikein kunnolla.
        Sellainen on aika helppo tehdä tuohon järven jäälle. Ei muuta kuin paalu jään läpi järven pohjasta ja siihen se kiertoaisa kiinni. Vähän kuin kellon viisari akseliin..
        Tässä olisi sopivasti aikaa. Aletaanko tehdä villikelkkaa? Vipukelkaksikin sitä sanotaan jossain päin.

• Y.L.
        dingman kirjoitti:

kyydissä kyllä pää menee pyörälle oikein kunnolla.
        Sellainen on aika helppo tehdä tuohon järven jäälle. Ei muuta kuin paalu jään läpi järven pohjasta ja siihen se kiertoaisa kiinni. Vähän kuin kellon viisari akseliin..
        Tässä olisi sopivasti aikaa. Aletaanko tehdä villikelkkaa? Vipukelkaksikin sitä sanotaan jossain päin.

Ellei tänään saada valmiiksi niin jatketaan huomenna. Varastossa on huvilanteon jäljiltä jäänyttä puutavaraa ja Tianan toinen suksi.
        Saisikohan siitä sopivan jalaksen siihen kelkkaan kun hidusen lyhentää...

Kas.. Rianan pilkissä on kala! Ohhoh.. Aikamoinen ahkonen.. Olitpas kätevä tyttö!
        Kalat taitavat tykätä enemmän herneskuorrutetuista taikinapalloista kuin taikinakuorrutetuista hernespalloista.. vai miten päin ne syötit teillä menivät.

Tänä iltana saadaankin sitten syödä kalakeittoa.

• rinsessa
        Y.L. kirjoitti:

Ellei tänään saada valmiiksi niin jatketaan huomenna. Varastossa on huvilanteon jäljiltä jäänyttä puutavaraa ja Tianan toinen suksi.
        Saisikohan siitä sopivan jalaksen siihen kelkkaan kun hidusen lyhentää...

Kas.. Rianan pilkissä on kala! Ohhoh.. Aikamoinen ahkonen.. Olitpas kätevä tyttö!
        Kalat taitavat tykätä enemmän herneskuorrutetuista taikinapalloista kuin taikinakuorrutetuista hernespalloista.. vai miten päin ne syötit teillä menivät.

Tänä iltana saadaankin sitten syödä kalakeittoa.

kansalaiset ja kaikki lemmenpessä olevat!
        y.l=ylen laadukkaat lapset kera taikina ja herners-syöttien sekä hernes että taikina syöttien saivat saaliiksi kaikkiaan 16 kalaa, en tiedä minkä laatuisia ja nimisiä mutta kalaa yhtä kaikki.
        y.l=ylen laadukkaat lapset ja minä valmistamme kalaa laatan lasten tapaan herneillä ja ilman herneksiä
        y.l=yrjö laatta! saisikos rouva laatta suukkosen ? kiitos! lapsille kanssa!
        y.l=yrjö laatan laadukkaat kalastajalapset kera saaliin ovat kuvaamisen arvoista katseltavaa!
        laatan lapset lapset kuivumaan ja ruuan laittoon, yllätetään kaikki herkullisilla kalaruuilla.

• rinsessa kirjoitti:

kansalaiset ja kaikki lemmenpessä olevat!
        y.l=ylen laadukkaat lapset kera taikina ja herners-syöttien sekä hernes että taikina syöttien saivat saaliiksi kaikkiaan 16 kalaa, en tiedä minkä laatuisia ja nimisiä mutta kalaa yhtä kaikki.
        y.l=ylen laadukkaat lapset ja minä valmistamme kalaa laatan lasten tapaan herneillä ja ilman herneksiä
        y.l=yrjö laatta! saisikos rouva laatta suukkosen ? kiitos! lapsille kanssa!
        y.l=yrjö laatan laadukkaat kalastajalapset kera saaliin ovat kuvaamisen arvoista katseltavaa!
        laatan lapset lapset kuivumaan ja ruuan laittoon, yllätetään kaikki herkullisilla kalaruuilla.

taitavalle kokille ja kokin pikku apulaisille.
        Oli maittavan hyvää ja kun olivat vielä oman väen pyytämiä omasta järvestä niin voi voi.. Ei ihme että napa naskahtelee kylläisyyttään.

Palkokin sai syödä kalanperkeitä oikein mahansa täydeltä.. kis kis.. Kelpaa katin köllötellä takan lämmössä.
        Lilleri lalleri Palko pullukka pulleroinen.. Kissoista komein ja kookkain.

Kaikki näyttävät niin tyytyväisiltä.. Tästälähin lapset saavatkin huolehtia että talossa on aina tuoretta kalaa.. Sopiiko?... hyvä.
        Huomenna vien digikuvat pilkkijöistä ja saaliista Laattajärven Sanomien konttoriin.
        Nyt pesulle ja unille koko väki. dingman voi mennä ylisille nukkumaan, siellä on lämmin maata.
        Ei tarvitse palella niinkuin Onnenpesässä..

burp!! Anteeksi..Ei olisi saanut nousta pöydästä aivan noin nopeasti..

• dingman

Yrjön asiointireissu kauan. Ai tuossahan on tämänpäiväinen Latsari.. Täytyypä lukea aikansa kuluksi..
      Ai niin.. rinsessa. Kiitos aamukahvista ja sämpylöistä. Mukava olla täällä teidän vieraana.. Kun katson tätä lämpöistä kodin onnea alan kohta haikailla itsellenikin kumppania Onnenpesään.. Taitaa vaan olla toteutumaton haave..
      Ohh.. alan ihan inspiroitua..

Elon tietä pitkin
      yksinäisnä kuljen

oottamaan ei kukaan
      jää kun oven suljen

talven kylmä henkäys
      pistää sydänalaa

aina samaan ympyrään
      ajatuksein palaa

lohduta ei runokaan
      miestä roudan jään

illalla taas yksin
      tyynyyn painan pään

Sellaista se on tuolla saaressa.. näin talviaikaan.

Latsarissa näkyy olevan maininta Bugandialaisurheilijoiden hienosta menestyksestä olympialaisissa. Kaikki selvisivät 50 km finaaliin.
      Eipähän paljon kiinnosta.
      Siinä ei ole mitään runollista.

Minä menen ulos jatkamaan vipukelkan tekoa.. Eiköhän se setäkin sieltä pian tule.
      Tai jospa sittenkin menen koiran kanssa pikku lenkille. Käyn vaikka muinaishaudalla kääntymässä sen kanssa.

Tules Roope.. vahdeista uskollisin.

• .. onko täällä ketään?

Kaikki jossain ulkona.. Roopekin poissa.
        Kaunis kevätpäivä on laittanut väen liikekannalle.

No keitetään kahvit ja luetaan päivän posti, eiköhän pimeäntulo aja väen kotiin.

Mmmh.. Laattajärven Sanomat. Jokohan laittavat huomiseen lehteen sen kalakuvan..
        Siitä tuleekin mukava juttu:
        Laadukkaat Laatan lapset lahnasaaliineen. Oli siinä pari siikaakin, yksi naahku ja pikkuinen sarvipäämonni.

Ahas.. Afrikan poikien voittokulku senkuin jatkuu.. Ylivoimaisella erolla muihin kilpailijoihin 50 km hiihdon finaaliin..
        Saas nähdä saako tohtori kultaisen kädenpuristuksensa.

Tuossa onkin näemmä jokin lappunen..
        "Läksimme luistelemaan, dingman on Roopen kanssa lenkillä. T, R & G."
        Jassoo.. Huomenna minäkin kokeilen sitä lajia.
        Upouusin kyläkaupan tarjousluistimin. Eihän siitä ole kuin 25 vuotta kun viimeksi olin luistimilla..

• dingman
        Y.Laatta kirjoitti:

.. onko täällä ketään?

Kaikki jossain ulkona.. Roopekin poissa.
        Kaunis kevätpäivä on laittanut väen liikekannalle.

No keitetään kahvit ja luetaan päivän posti, eiköhän pimeäntulo aja väen kotiin.

Mmmh.. Laattajärven Sanomat. Jokohan laittavat huomiseen lehteen sen kalakuvan..
        Siitä tuleekin mukava juttu:
        Laadukkaat Laatan lapset lahnasaaliineen. Oli siinä pari siikaakin, yksi naahku ja pikkuinen sarvipäämonni.

Ahas.. Afrikan poikien voittokulku senkuin jatkuu.. Ylivoimaisella erolla muihin kilpailijoihin 50 km hiihdon finaaliin..
        Saas nähdä saako tohtori kultaisen kädenpuristuksensa.

Tuossa onkin näemmä jokin lappunen..
        "Läksimme luistelemaan, dingman on Roopen kanssa lenkillä. T, R & G."
        Jassoo.. Huomenna minäkin kokeilen sitä lajia.
        Upouusin kyläkaupan tarjousluistimin. Eihän siitä ole kuin 25 vuotta kun viimeksi olin luistimilla..

Yrjö! Päivä on jo pitkällä ja sinä vaan nukut.
        Vaikuttaako se kuumelääke noin pitkään?
        Nukuit nimittäin jo silloin kun tulimme ulkoilemasta rinsessan ja lasten kanssa.. kova horina vaan kuului sohvan suunnalta.

Hyvänen aika.. Sinullahan on luistimet jalassa!
        Olet nukkunut sohvalla koko yön.. mitä ihmettä oikein olet ajatellut?

• dingman kirjoitti:

Yrjö! Päivä on jo pitkällä ja sinä vaan nukut.
        Vaikuttaako se kuumelääke noin pitkään?
        Nukuit nimittäin jo silloin kun tulimme ulkoilemasta rinsessan ja lasten kanssa.. kova horina vaan kuului sohvan suunnalta.

Hyvänen aika.. Sinullahan on luistimet jalassa!
        Olet nukkunut sohvalla koko yön.. mitä ihmettä oikein olet ajatellut?

Luistimet jäivät jalkoihini kun niitä iltapuoliin kokeilin sovittaa.. Kyläkaupan tarjouspöydässä oli yksi jäännöspari 44 numeron luistimia ja kun nuorena miehenä olin aikamoinen jääkiitäjä niin ajattelin hidusen vetristyä vanhan harrastuksen parissa.. Molonenkin kehotti lisäämään liikuntaa, väitti että syön liikaa. Mutta eilenkin söin siikaa joten se siitä.

Auta nyt minut ylös, olen ihan jumissa kun nukuin samassa asennossa 15 tuntia putkeen.
        Ouh... vedä nuo luistimet ensin pois, ole niin ystävällinen!

Varvasparkani.. Olisi pitänyt ottaa kaksi numeroa isommat luistimet.. mutta niitä ei olisi sitten enää saanut tarjouksesta.

• dingman
        Y.Laatta kirjoitti:

Luistimet jäivät jalkoihini kun niitä iltapuoliin kokeilin sovittaa.. Kyläkaupan tarjouspöydässä oli yksi jäännöspari 44 numeron luistimia ja kun nuorena miehenä olin aikamoinen jääkiitäjä niin ajattelin hidusen vetristyä vanhan harrastuksen parissa.. Molonenkin kehotti lisäämään liikuntaa, väitti että syön liikaa. Mutta eilenkin söin siikaa joten se siitä.

Auta nyt minut ylös, olen ihan jumissa kun nukuin samassa asennossa 15 tuntia putkeen.
        Ouh... vedä nuo luistimet ensin pois, ole niin ystävällinen!

Varvasparkani.. Olisi pitänyt ottaa kaksi numeroa isommat luistimet.. mutta niitä ei olisi sitten enää saanut tarjouksesta.

aina juosta halvimman tarjouksen perässä! Nyt saat sitten kärsiä kipeistä varpaista sen takia.
        Luistelu sinänsä on kyllä hyvä liikuntamuoto, olletikin nyt kun pohjoistuuli puhalsi järvenselän putipuhtaaksi lumesta.

Minä olen saanut runouden kipinän uuteen hehkuun täällä Lemmenpesässä majaillessani.. Maalämmöllä on ilmiselvästi suotuisa vaikutus runosuoneni hyvinvointiin.. Lämpö siirtyy lattiasta jalkojen kauttaa koko kehoon ja laittaa runosuonen sykkimään..

Ajattelenkin jo kauhulla paluuta saarelle, kylmää takkaa ja huurteisia ikkunoita.
        Polttopuutkin alkavat jo loppua...

Täällä Lemmenpesän ylisillä lämpöä riittää.
        Mikä tuolla katonrajassa muuten on..? Tuo musta pieni.. kuin pätkä puun kuorta roikkumassa.?

• dingman kirjoitti:

aina juosta halvimman tarjouksen perässä! Nyt saat sitten kärsiä kipeistä varpaista sen takia.
        Luistelu sinänsä on kyllä hyvä liikuntamuoto, olletikin nyt kun pohjoistuuli puhalsi järvenselän putipuhtaaksi lumesta.

Minä olen saanut runouden kipinän uuteen hehkuun täällä Lemmenpesässä majaillessani.. Maalämmöllä on ilmiselvästi suotuisa vaikutus runosuoneni hyvinvointiin.. Lämpö siirtyy lattiasta jalkojen kauttaa koko kehoon ja laittaa runosuonen sykkimään..

Ajattelenkin jo kauhulla paluuta saarelle, kylmää takkaa ja huurteisia ikkunoita.

Mikä tuolla katonrajassa muuten on..? Tuo musta pieni.. kuin pätkä puun kuorta roikkumassa.?

.. arvoisa runonikkari.. Ellen olisi aina niin nuuka, ei firma seisoisi niin tukevasti jaloillaan tänä päivänä! Säästetty euro on ansaitun veroinen, etkös tuota tiedä?

Jaa tuo tuolla ylhäällä.. Se on riippupeppulepakko.
        Lapset päästivät sen syksyllä sisään kun se paleli tuolla ikkunan takana. Se on ihan harmiton ja nukkuu sitäpaitsi talviunta..

• rinsessa
        dingman kirjoitti:

katso dingmanin ilmettä! lapset katsokaas kuinka kauhistuneelta dingman näyttää
        dingman rukka, se on meidä riippupeppulepakko, joka tarvitsee kanssa lämpöisen paikan talveksi, siellä sen on hyvä kerrassaan kölliä ja olla saati sitten ja vallan.
        y.l=ylen laadukkaat laatan lapset, rauhoitelkaas setämiestä hiukan, ei ole mitään hätää kera vaaran, kaikki hyvin.
        y.l=yrjö laatta, olet sinä kyllä hassu tapaus, luistimet jalassa sisätiloissa, meidän pitää mennä piakkoin yhdessä luistelemaan, saat nähdä kuinka hienosti laatan laadukkaat lapset kiitää jäällä, isäänsä tulleet! minulla taas on muutama mustelma ahterissa kun pyllähtelin jäähän, onneksi luistelutyllis vaimentaa iskuja jonkin verran.
        alan ruuan laitton nyt, onkos lapsilla tai aikuisilla toiveita? kelpaako lihamureke kera muusin?
        y.l=ylen laadukas yrjö, eikös dingman voi jäädä meille vielä joksikin aikaa? otas muuten suukko yrjö ensin, meinasin unohtaa päiväsuukkoannoksen.

• dingman
        Y.Laatta kirjoitti:

.. arvoisa runonikkari.. Ellen olisi aina niin nuuka, ei firma seisoisi niin tukevasti jaloillaan tänä päivänä! Säästetty euro on ansaitun veroinen, etkös tuota tiedä?

Jaa tuo tuolla ylhäällä.. Se on riippupeppulepakko.
        Lapset päästivät sen syksyllä sisään kun se paleli tuolla ikkunan takana. Se on ihan harmiton ja nukkuu sitäpaitsi talviunta..

vastaan varpaiden terveys. Minä kyllä valitsisin väljemmät kengät.. vaikka myös lompakossa olisi sen vuoksi väljempää.
        Tuota noin.. onhan tuo lepakko varmasti kiltti?
        Onhan, Yrjö?

Pelkään että se istahtaa jonain yönä nenäni päälle tekemään parempaa tuttavuutta.. Lepakko on kyllä runollinen olento. Oman tiensä kulkija.
        Yksinäinen nahkaveijo, yön lentäjä.

• rinsessa kirjoitti:

katso dingmanin ilmettä! lapset katsokaas kuinka kauhistuneelta dingman näyttää
        dingman rukka, se on meidä riippupeppulepakko, joka tarvitsee kanssa lämpöisen paikan talveksi, siellä sen on hyvä kerrassaan kölliä ja olla saati sitten ja vallan.
        y.l=ylen laadukkaat laatan lapset, rauhoitelkaas setämiestä hiukan, ei ole mitään hätää kera vaaran, kaikki hyvin.
        y.l=yrjö laatta, olet sinä kyllä hassu tapaus, luistimet jalassa sisätiloissa, meidän pitää mennä piakkoin yhdessä luistelemaan, saat nähdä kuinka hienosti laatan laadukkaat lapset kiitää jäällä, isäänsä tulleet! minulla taas on muutama mustelma ahterissa kun pyllähtelin jäähän, onneksi luistelutyllis vaimentaa iskuja jonkin verran.
        alan ruuan laitton nyt, onkos lapsilla tai aikuisilla toiveita? kelpaako lihamureke kera muusin?
        y.l=ylen laadukas yrjö, eikös dingman voi jäädä meille vielä joksikin aikaa? otas muuten suukko yrjö ensin, meinasin unohtaa päiväsuukkoannoksen.

Rakkaani.. niin pirteänä taas..
        Torkahdin iltasella tähän sohvaan päivän rasituksista voipuneena enkä huomannut lainkaan että luistimet jäivät kiinni jalkoihin. pitihän niitä heti sovittaa kun kerran uudet hankin.
        Mennään tänään iltapäivällä koeajolle..

Onko kukaan hakenut tämän päivän Laattajärven Sanomia.? Siinä voi olla kuva toissapäiväisestä kalansaaliista ynnä saalistajista.

Lihamureke ja muusi a'la Tiana.. se maistuisi kovasti hyvältä.. Johan tässä on jalkeilla jo oltukin ja nälkä alkaa kuristaa vatsanahkoja.

• dingman kirjoitti:

vastaan varpaiden terveys. Minä kyllä valitsisin väljemmät kengät.. vaikka myös lompakossa olisi sen vuoksi väljempää.
        Onhan, Yrjö?

Pelkään että se istahtaa jonain yönä nenäni päälle tekemään parempaa tuttavuutta.. Lepakko on kyllä runollinen olento. Oman tiensä kulkija.

.. voit vaikka silittää sen selkää.. heh.. sinä sinulle runon tynkää.
        Ei se ketään pure.. Leo on ihan kiltti pieni riippupeppulepakko, vähän yksinäinen tosin.

• rinsessa
        dingman kirjoitti:

Onhan, Yrjö?

tarttuu dingman! ei se pahaa tee siis tuo lepakko, se on meidän lemmikki..kokeilempas minäkin hiukan runoilla.
        riippupeppulepakkomme tuo
        vain mehua lasista juo

minä menen ruuan laittoon
        sekä serviettien taittoon

yrjölle annan suukkosen
        lapsiani halailen

murekkeen nyt nakkaan uuniin
        että pääsen uusiin puuhiin

mitäs sanotte? ihan itse ja vallan kera suonen runoilin, ei taida silti rinsessasta tulla runoilijaa.

• rinsessa
        Y.Laatta kirjoitti:

Rakkaani.. niin pirteänä taas..
        Torkahdin iltasella tähän sohvaan päivän rasituksista voipuneena enkä huomannut lainkaan että luistimet jäivät kiinni jalkoihin. pitihän niitä heti sovittaa kun kerran uudet hankin.
        Mennään tänään iltapäivällä koeajolle..

Onko kukaan hakenut tämän päivän Laattajärven Sanomia.? Siinä voi olla kuva toissapäiväisestä kalansaaliista ynnä saalistajista.

Lihamureke ja muusi a'la Tiana.. se maistuisi kovasti hyvältä.. Johan tässä on jalkeilla jo oltukin ja nälkä alkaa kuristaa vatsanahkoja.

yrjöseni!
        y.l=yrjö laatta kera rinsessan,dingmanin ja laatan laadukkaiden lasten syö ensin mureketta ja sitten menemme koittamaan luistelutaitoja, minun pitää varmaan köyttää tyyny tylliksen alle ettei edelliset mustelmat saa kavereita.

• dingman
        rinsessa kirjoitti:

tarttuu dingman! ei se pahaa tee siis tuo lepakko, se on meidän lemmikki..kokeilempas minäkin hiukan runoilla.
        riippupeppulepakkomme tuo
        vain mehua lasista juo

minä menen ruuan laittoon
        sekä serviettien taittoon

yrjölle annan suukkosen
        lapsiani halailen

murekkeen nyt nakkaan uuniin
        että pääsen uusiin puuhiin

mitäs sanotte? ihan itse ja vallan kera suonen runoilin, ei taida silti rinsessasta tulla runoilijaa.

ja herttainen runo! Kyllä rinsessa on monitaitoinen.. kodin hengetär, rakastava puoliso ja lasten äiti, nyt myös runojen rakentaja. Koen vahvaa sukulaissieluisuutta..

Pakko todeta taas kerran että kateeksi käy setää kun sai niin ihanan rinsessan.

• rinsessa
        dingman kirjoitti:

ja herttainen runo! Kyllä rinsessa on monitaitoinen.. kodin hengetär, rakastava puoliso ja lasten äiti, nyt myös runojen rakentaja. Koen vahvaa sukulaissieluisuutta..

Pakko todeta taas kerran että kateeksi käy setää kun sai niin ihanan rinsessan.

tässä ihan punastuu moisista kehuista! kiitos
        minun on aika palata ruuan tekoon ,että päästään luistelemaan!
        luistimet kohta jalkaan
        siitä se riemu alkaa
        ruuat ensin vatsaan
        niin joka poika jaksaa

• rinsessa kirjoitti:

yrjöseni!
        y.l=yrjö laatta kera rinsessan,dingmanin ja laatan laadukkaiden lasten syö ensin mureketta ja sitten menemme koittamaan luistelutaitoja, minun pitää varmaan köyttää tyyny tylliksen alle ettei edelliset mustelmat saa kavereita.

.. olla hyvä minunkin tehdä sama temppu. Meillä on noita höyhentyynyjä, taidankin tunkea tuulipuvun housuihin niitä useita niin ei ole väliä kaatuuko eteen, taakse tai sivulle..

• dingman
        Y.Laatta kirjoitti:

.. olla hyvä minunkin tehdä sama temppu. Meillä on noita höyhentyynyjä, taidankin tunkea tuulipuvun housuihin niitä useita niin ei ole väliä kaatuuko eteen, taakse tai sivulle..

tehdä sitä vipukelkkaa sillä aikaa kun olette luistelemassa. Nyt käyn hakemassa päivän Latsarin postilaatikosta.

• rinsessa
        Y.Laatta kirjoitti:

olet ihan hassu, olisit kuin micheliini-ukko vai mites se sanotaan, et kyllä laita!
        y.l=ylen laadukkaat lapset, hakikos joku sen lehden?
        nyt saat vielä halauksen ja lapset kanssa, minun on pakko linnoittautua tuonne ruuanlaitto puolelle, muuten ei päästä minnekkään tyynyjemme kanssa eikä ilman!
        y.l=ylen laadukas miekkoseni, on sinulla aika iso tuo luistin, jos olisi vielä isompi niin saisit tehdä käännökset koko tontin mitalta.

• dingman
        Y.Laatta kirjoitti:

onkos siellä mitään..? Selataanpas..

Onhan täällä iso kuva.. "Pikku pilkkijäin suuri saalis".. Mainio kuva, Yrjö otti sen vähän alaviistosta niin kalat näyttävät vielä isommilta. Tuo sarvipäämonni.. se onkin harvinainen kala näillä vesillä.

• rinsessa kirjoitti:

olet ihan hassu, olisit kuin micheliini-ukko vai mites se sanotaan, et kyllä laita!
        y.l=ylen laadukkaat lapset, hakikos joku sen lehden?
        nyt saat vielä halauksen ja lapset kanssa, minun on pakko linnoittautua tuonne ruuanlaitto puolelle, muuten ei päästä minnekkään tyynyjemme kanssa eikä ilman!
        y.l=ylen laadukas miekkoseni, on sinulla aika iso tuo luistin, jos olisi vielä isompi niin saisit tehdä käännökset koko tontin mitalta.

.. ja isot jalat. Onneksi ei iso pää..
        Olen kuullut pikkudeen suusta sellaisen hokeman että: "isoo pää ja harvas korvia" ..
        Kuulemma paikallista huumoria.

Vai en saa laittaa tyynyjä pehmikkeeksi.. sitten ei auta kuin pysyä pystyssä tai kaatua vatsalleen.
        Sillä suunnalla minulla on turvanani
        "lantio-airbag"...!

(((***))) halit..

• dingman kirjoitti:

onkos siellä mitään..? Selataanpas..

Onhan täällä iso kuva.. "Pikku pilkkijäin suuri saalis".. Mainio kuva, Yrjö otti sen vähän alaviistosta niin kalat näyttävät vielä isommilta. Tuo sarvipäämonni.. se onkin harvinainen kala näillä vesillä.

.. on voitonriemuinen. Eikä ihme koska tuollaisia pilkkisaaliita ei joka päivä kyllä nouse. Se isoin naahkukin.. hyvä että mahtui kairanreiästä jäälle.
        Tulikin mieleen että voisin hommata jääsahan ja tehdä tuohon rannan tuntumaan vähän isomman avannon. Siinä olisi kiva käydä aamu-uinnilla ja vaikka yrittää isompaa kalaa tavallisella mato-ongella.. taikinaa vaan koukkuun siihenkin.

Jääppä dingman tänne vielä pariksi päivää avuksi niin tehdään visioista totta. Jospa vaikka saisit muutaman runonkin syntymään kun kerran alkuun jo pääsit.
        Tianakin innostui jo runoja rustaamaan. Eivätkä hassumpia olleetkaan..

• Mikä mahtava aava se onkaan! Jää on tasaista teräsjäätä ja suorastaan janoaa terävän luistimen ärhäkkäitä potkuja..

Vielä katse varusteisiin ja viimeiset tarkistukset. Sitten muutama määrätietoinen ponkaisu kummallakin jalalla, käsien siivittäessä kehon räjähtävään liikkeellelähtöön.
      Aivan kuin 25 vuotta sitten, nuorna miesnä..
      Kaikki valmista.. 1.. 2.. 3.. GO!

TUMPS...

Härttinen sentään.. Mitenkäs tässä näin kävi.
      Liu'un kuin merileijona mahallani jäätä pitkin.
      Olikohan jäässä sittenkin pieni roso johon luistin takertui.
      Ei muuta kuin päättäväisesti ylös ja uusi yritys. Tälläkertaa hidusen rauhallisemmin..

Nyt onnistuu jo huomattavasti paremmin.
      Sujuuhan tämä sittenkin, polvissa vaan tuntuu kova rasitus. Huh huh..
      Pakko mennä laiturin nokalle istumaan hetkeksi.
      Näyttäkööt nyt muut taitojaan välillä...

• rinsessa

eilen urheilu riittoinen päivä! y.l=ylen laadukkaani, annas muisku ja tule avuksi kattamaan pöytä, saadaan aamiainen tarjolle, jotenkin minulla on niin paikat hellinä siitä luistelusta ja ahterissa uusia mustelmia tyynystä huolimatta.
        y.l=yrjö laatan laadukkaat lapset ovat lehden kuvassa vallan ihastuttavia, mutta eihän he muutakaan voi olla, ja luistelemaan laatan laadukkaat lapset on ihan petoja.
        taidan käväistä pihalla katsomassa millainen on sää tänään, odotas yrjö tuon tiedon kohta.
        y.l=ylen lauhaa, pikkuinen pakkanen, voisikohan lumesta tehdä veistoksia.......iiiiiih!!!! tumps, johan nyt on markkinat, täällä sitä ollaan kinoksessa kintut suorina, kuinkas sitä päästään ylös, tyllis pois silmiltä, uh huh,oih äh voih ups! noin pystyssä jälleen mutta lumiakkana!
        y.l=ylen laadukkaani tulossa ollaan, saat hiekoittaa edustaa hiukan lisää, ulkona on lauhaa ylen ja kerrassaan vain pieni pakkanen, minun tyllikseni alla sensijaan on nyt hetkellinen kylmärintama, kunhan saan nämä pois ja vaihdettua kuiviin..aaaaaaatttttsiiiiihhhhh

• rinsessa kirjoitti:

eilen urheilu riittoinen päivä! y.l=ylen laadukkaani, annas muisku ja tule avuksi kattamaan pöytä, saadaan aamiainen tarjolle, jotenkin minulla on niin paikat hellinä siitä luistelusta ja ahterissa uusia mustelmia tyynystä huolimatta.
        y.l=yrjö laatan laadukkaat lapset ovat lehden kuvassa vallan ihastuttavia, mutta eihän he muutakaan voi olla, ja luistelemaan laatan laadukkaat lapset on ihan petoja.
        taidan käväistä pihalla katsomassa millainen on sää tänään, odotas yrjö tuon tiedon kohta.
        y.l=ylen lauhaa, pikkuinen pakkanen, voisikohan lumesta tehdä veistoksia.......iiiiiih!!!! tumps, johan nyt on markkinat, täällä sitä ollaan kinoksessa kintut suorina, kuinkas sitä päästään ylös, tyllis pois silmiltä, uh huh,oih äh voih ups! noin pystyssä jälleen mutta lumiakkana!
        y.l=ylen laadukkaani tulossa ollaan, saat hiekoittaa edustaa hiukan lisää, ulkona on lauhaa ylen ja kerrassaan vain pieni pakkanen, minun tyllikseni alla sensijaan on nyt hetkellinen kylmärintama, kunhan saan nämä pois ja vaihdettua kuiviin..aaaaaaatttttsiiiiihhhhh

.. nenäliina, kultaseni..
        ja kunnon.. ((((****)))) .. halaus.

Varohan ettet vilustu. Vaikka onhan meillä nyt hyvät lääkkeet siihen vaivaan.
        Onkohan tohtori jo mahtanut lähteä Torinoon..? Ainakin hän sellaisia suunnitteli taannoin.

dingman tuolla viimeistelee vipukelkkaa. Laittaa lampaantaljaa istuimen päälle. Eipä olisi uskonut että runonikkari osaa nikkaroida vipukelkankin. Piileviä kykyjä siis. No toisaalta Laatan suku on ollut aina käsistään kätevää.

Syödäänpä sitten aamiaista, minä käyn herättelemässä Rianan ja Georgen.

Ho hoi.. Lapset.. aamupalalle.. Sitten mennään viettämään liikuntapäivää järven jäälle..
        Rinsessa saa istua kelkassa ja minä annan vauhtia.

• dingman
        Y.Laatta kirjoitti:

.. nenäliina, kultaseni..
        ja kunnon.. ((((****)))) .. halaus.

Varohan ettet vilustu. Vaikka onhan meillä nyt hyvät lääkkeet siihen vaivaan.
        Onkohan tohtori jo mahtanut lähteä Torinoon..? Ainakin hän sellaisia suunnitteli taannoin.

dingman tuolla viimeistelee vipukelkkaa. Laittaa lampaantaljaa istuimen päälle. Eipä olisi uskonut että runonikkari osaa nikkaroida vipukelkankin. Piileviä kykyjä siis. No toisaalta Laatan suku on ollut aina käsistään kätevää.

Syödäänpä sitten aamiaista, minä käyn herättelemässä Rianan ja Georgen.

Ho hoi.. Lapset.. aamupalalle.. Sitten mennään viettämään liikuntapäivää järven jäälle..
        Rinsessa saa istua kelkassa ja minä annan vauhtia.

alkuun että nähdään miten rakenteet kestävät. Koetin kyllä tehdää hyvää työtä että tästä olisi iloa moneksi vuodeksi laadukkaille Laatan lapsille.
        Minäkin tulen työntöavuksi kunhan saan jostain hiekkaa jalkojen alle. Eihän tuosta muuten tule mitään kun jalat lipsuvat koko ajan.

• dingman kirjoitti:

alkuun että nähdään miten rakenteet kestävät. Koetin kyllä tehdää hyvää työtä että tästä olisi iloa moneksi vuodeksi laadukkaille Laatan lapsille.
        Minäkin tulen työntöavuksi kunhan saan jostain hiekkaa jalkojen alle. Eihän tuosta muuten tule mitään kun jalat lipsuvat koko ajan.

Hyvän näköistä työtä etten sanoisi. Olet tainnut periä Laatan suvun nikkaritaidot.
        Näin tarkkaa ja huolellista työtä näkee nykyään todella harvoin.
        Sinun kannattaisi hakeutua Laattajärven Kansalaisopiston käsityöpiiriin. Se kokoontuu joka viikko. Siellä pääsisit hyödyntämään luovuuttasi konkreettisesti. Nuo runot kun tahtovat olla sellaisia hetken lapsia.
        Ne kirjoitetaan johonkin vihkoon ja luetaan kerran, sitten ne unohtuvat sinne sadaksi vuodeksi.
        ÖÖ... Tuota noin.. äläs nyt lähde mihinkään..
        Ei se ollut mitään henkilökohtaista.

• dingman
        Y.Laatta kirjoitti:

Hyvän näköistä työtä etten sanoisi. Olet tainnut periä Laatan suvun nikkaritaidot.
        Näin tarkkaa ja huolellista työtä näkee nykyään todella harvoin.
        Sinun kannattaisi hakeutua Laattajärven Kansalaisopiston käsityöpiiriin. Se kokoontuu joka viikko. Siellä pääsisit hyödyntämään luovuuttasi konkreettisesti. Nuo runot kun tahtovat olla sellaisia hetken lapsia.
        Ne kirjoitetaan johonkin vihkoon ja luetaan kerran, sitten ne unohtuvat sinne sadaksi vuodeksi.
        ÖÖ... Tuota noin.. äläs nyt lähde mihinkään..
        Ei se ollut mitään henkilökohtaista.

minä vaan läksin hakemaan.
        Sirotellaan se jäälle ympyräksi siihen kohtaan mistä työnnetään vipua.

Voisikohan siellä käsityöpiirissä rakentaa soittimia? Olen aina haaveillut soittamisesta itse tehdyllä soittimella. Se olisi luovuutta maksimaalisimmillaan, alusta loppuun saakka omaa ja ainutlaatuista aikaansaannosta..

• dingman kirjoitti:

minä vaan läksin hakemaan.
        Sirotellaan se jäälle ympyräksi siihen kohtaan mistä työnnetään vipua.

Voisikohan siellä käsityöpiirissä rakentaa soittimia? Olen aina haaveillut soittamisesta itse tehdyllä soittimella. Se olisi luovuutta maksimaalisimmillaan, alusta loppuun saakka omaa ja ainutlaatuista aikaansaannosta..

.. en tiedä sanoa mitään, paras kysyä rouva Tyrkky-Jurppalalta joka on Kansalaisopiston johtaja.
        Idea ainakin on omintakeinen, heh..
        Itse tehdyllä soittimella itse tehtyä musiikkia itse soitettuna..
        Olet sinä kans yksi tee-se-itse-mies.

No niin.. Rinsessa! Kaikki valmista?!

Tulkaas lapset katsomaan kun villikelkka pyörii..

• rinsessa
        Y.Laatta kirjoitti:

.. en tiedä sanoa mitään, paras kysyä rouva Tyrkky-Jurppalalta joka on Kansalaisopiston johtaja.
        Idea ainakin on omintakeinen, heh..
        Itse tehdyllä soittimella itse tehtyä musiikkia itse soitettuna..
        Olet sinä kans yksi tee-se-itse-mies.

No niin.. Rinsessa! Kaikki valmista?!

Tulkaas lapset katsomaan kun villikelkka pyörii..

olipas se kyytiä kerrassaan ja saati sekä ihan vallan
        y.l=yrjö laadukas ihan tässä heikompaa alkaa heikottaa, siihen turmanajo vehkeeseen en rinsessa vieköön taida enään kyytiläiseksi tulla
        y.l=ylen laadukkaat lapset onneksi sai hiukan hiljaisempaa kyytiä, siinä olisi voinut tulla aamupala hangelle.
        y.l=yrjö laatta, olen ajatellut että aaatsiuuh! että aaaatsiuh! no johan nyt on markkinat ja kinkerit kerrassaan, olen siis ajatellut jotain mutta nyt en enään muista mitä, se liittyi jotenkin lemmenpesän talvipäiviin, nyt muistan!
        y.l=ylen laatuisa lasten laadukkaitten isukki, pidetäänkös taas sellaiset talvipäivät, paistetaan makkaraa, saunotaan aaaatsiuuh, avantouidaan, ja kaikkea mukavaa.
        y.l=yrjö laadukkaani tässä muisk...aaaatsiuh, oho ,anteeksi! taidan mennä saunaan ja hernespehkuun, sinä saat estää vilustumiseni ilman sitä käpälöinti pulveria kylläkin.

• rinsessa kirjoitti:

olipas se kyytiä kerrassaan ja saati sekä ihan vallan
        y.l=yrjö laadukas ihan tässä heikompaa alkaa heikottaa, siihen turmanajo vehkeeseen en rinsessa vieköön taida enään kyytiläiseksi tulla
        y.l=ylen laadukkaat lapset onneksi sai hiukan hiljaisempaa kyytiä, siinä olisi voinut tulla aamupala hangelle.
        y.l=yrjö laatta, olen ajatellut että aaatsiuuh! että aaaatsiuh! no johan nyt on markkinat ja kinkerit kerrassaan, olen siis ajatellut jotain mutta nyt en enään muista mitä, se liittyi jotenkin lemmenpesän talvipäiviin, nyt muistan!
        y.l=ylen laatuisa lasten laadukkaitten isukki, pidetäänkös taas sellaiset talvipäivät, paistetaan makkaraa, saunotaan aaaatsiuuh, avantouidaan, ja kaikkea mukavaa.
        y.l=yrjö laadukkaani tässä muisk...aaaatsiuh, oho ,anteeksi! taidan mennä saunaan ja hernespehkuun, sinä saat estää vilustumiseni ilman sitä käpälöinti pulveria kylläkin.

.. sitä ollaan yks sun toinenkin. Pyöritys jatkuu vaikka ollaan jo saunottu, syöty ja levossa. Tuntuu kuin huvilan katto pyörisi hiljalleen myötäpäivään.
        Lapset vaan huusivat lisää lisää.. Miten niiden pää voikin olla niin vankkaa tekoa. No kyllähän minäkin heidän ikäisenä kestin yhtä ja toista.

Laitoin nyt kuitenkin pikkuriikkisen hyppysellisen sitä kuumepulveria sinun mehulasiisi, ei se pahaksi ole ollenkaan. Sait jo ennemmin kylmää kun olit luistelemassa ja tämä pyörittely ei varmasti parantanut asiaa.
        Sauna sensijaan teki hyvää samoinkuin snapsi.
        (((***))) .. halit vielä kera suukkelin * muisk ja * moisk niin ollaan valmiita yöpuulle..
        Aamulla olosi on hyvä ja vakaa, Molosen pulveri sen takaa.. vakaa..takaa.. minäkin alan jo runoilla..

Kunhan tästä selvitään pidetään oikein kivat talviset rantajuhlat. Täytyy huomenna hakea kyläkaupasta jääsaha että saadaan helposti avanto aikaiseksi..
        Hyvää yötä Tiana ja lapset.. niin ja dingman myös.

• Tri M.
        Y.Laatta kirjoitti:

.. sitä ollaan yks sun toinenkin. Pyöritys jatkuu vaikka ollaan jo saunottu, syöty ja levossa. Tuntuu kuin huvilan katto pyörisi hiljalleen myötäpäivään.
        Lapset vaan huusivat lisää lisää.. Miten niiden pää voikin olla niin vankkaa tekoa. No kyllähän minäkin heidän ikäisenä kestin yhtä ja toista.

Laitoin nyt kuitenkin pikkuriikkisen hyppysellisen sitä kuumepulveria sinun mehulasiisi, ei se pahaksi ole ollenkaan. Sait jo ennemmin kylmää kun olit luistelemassa ja tämä pyörittely ei varmasti parantanut asiaa.
        Sauna sensijaan teki hyvää samoinkuin snapsi.
        (((***))) .. halit vielä kera suukkelin * muisk ja * moisk niin ollaan valmiita yöpuulle..
        Aamulla olosi on hyvä ja vakaa, Molosen pulveri sen takaa.. vakaa..takaa.. minäkin alan jo runoilla..

Kunhan tästä selvitään pidetään oikein kivat talviset rantajuhlat. Täytyy huomenna hakea kyläkaupasta jääsaha että saadaan helposti avanto aikaiseksi..
        Hyvää yötä Tiana ja lapset.. niin ja dingman myös.

Vastaa hyvä mies vastaa. Nukutaanko siellä niin sikeästi vai onko känny suljettu..

• Y.L.
        Tri M. kirjoitti:

Vastaa hyvä mies vastaa. Nukutaanko siellä niin sikeästi vai onko känny suljettu..

*Hoh hoijaa*
        En jaksa edes kirjautua.
        Mikä siellä on nyt kun pitää yöllä soitella..
        Juuri kun sain unen päästä kiinni!

• Tri M.
        Y.L. kirjoitti:

*Hoh hoijaa*
        En jaksa edes kirjautua.
        Mikä siellä on nyt kun pitää yöllä soitella..
        Juuri kun sain unen päästä kiinni!

Pikkudee tuotiin noin tunti sitten sairaalaan taju kankaalla.
        Diagnosoin vakavan ylirasittumisen oireet;
        - vapinaa
        - hermojännitystä
        - veren vajausta pään alueella

Annoin kaiken VirkoMax'in mitä minulla on varastossa ja sainkin tajunnan osittain palautumaan. Potilas tahtoisi vain halia, halia ja halia. En tajua mitä tämä tällainen on.
        Hänen emäntänsä pyysi minua kysymään sinulta josko mahdollisesti tietäisit jotain asiaan liittyvää.
        Onko teidän suvussanne esiintynyt tämän tapaisia oireita?

• Y.L.
        Tri M. kirjoitti:

Pikkudee tuotiin noin tunti sitten sairaalaan taju kankaalla.
        Diagnosoin vakavan ylirasittumisen oireet;
        - vapinaa
        - hermojännitystä
        - veren vajausta pään alueella

Annoin kaiken VirkoMax'in mitä minulla on varastossa ja sainkin tajunnan osittain palautumaan. Potilas tahtoisi vain halia, halia ja halia. En tajua mitä tämä tällainen on.
        Hänen emäntänsä pyysi minua kysymään sinulta josko mahdollisesti tietäisit jotain asiaan liittyvää.
        Onko teidän suvussanne esiintynyt tämän tapaisia oireita?

.. e-ei minun tietääkseni ole..
        Jos nyt suoraan sanon niin kyseessä on mitä todennäköisemmin poronsarvijauheen yliannostuksen aiheuttama yli-innostus.
        Siitä taas on seurannut ylirasitus. Sanoinkin jo Tianalle aiemmin että pikkudee ei malta olla kokeilematta mihin "rahkeet riittävät".

Anna sitä kuumepulveriasi hänelle lisäksi. Jotenkin minusta tuntuu että se auttaa siihenkin vaivaan..

pikkudee pikkudee.. aina jossain pulassa.

• Tri M.
        Y.L. kirjoitti:

.. e-ei minun tietääkseni ole..
        Jos nyt suoraan sanon niin kyseessä on mitä todennäköisemmin poronsarvijauheen yliannostuksen aiheuttama yli-innostus.
        Siitä taas on seurannut ylirasitus. Sanoinkin jo Tianalle aiemmin että pikkudee ei malta olla kokeilematta mihin "rahkeet riittävät".

Anna sitä kuumepulveriasi hänelle lisäksi. Jotenkin minusta tuntuu että se auttaa siihenkin vaivaan..

pikkudee pikkudee.. aina jossain pulassa.

Tämä helpotti oloani tuntuvasti. Olin jo melkein paniikissa kun en ole vastaavaa nähnyt virkaurani aikana kertaakaan aiemmin.

En silti jätä potilasta ilman huolenpitoa. Minun piti lähteä aamulla Torinoon seuraamaan huomista 50 km hiihdon finaalia ja Bugandialaiskolmikon menestystä mutta tämä sairastapaus ajaa sen asian edelle.
        Tuleehan lähetys suorana televisiostakin.

Soitellaan huomenna ja tottakai käyt varmaan katsomassa potilasta osastollakin.
        Nyt hyvää yötä.. yrittäkää nukkua rauhallisesti tästä huolimatta.

• Y.L.
        Tri M. kirjoitti:

Tämä helpotti oloani tuntuvasti. Olin jo melkein paniikissa kun en ole vastaavaa nähnyt virkaurani aikana kertaakaan aiemmin.

En silti jätä potilasta ilman huolenpitoa. Minun piti lähteä aamulla Torinoon seuraamaan huomista 50 km hiihdon finaalia ja Bugandialaiskolmikon menestystä mutta tämä sairastapaus ajaa sen asian edelle.
        Tuleehan lähetys suorana televisiostakin.

Soitellaan huomenna ja tottakai käyt varmaan katsomassa potilasta osastollakin.
        Nyt hyvää yötä.. yrittäkää nukkua rauhallisesti tästä huolimatta.

.. ja kiitos että soitit. Ja hyvä että saatoin olla avuksi.
        Melkoista ainetta se poronsarvijauhe.. Vei veret päästä. Ja tajun heti perään..

• .. kaikille.
      Aamukahvi on valmista, käykääpä pöytään.
      Hohoi siellä ylisilläkin.. herätkää muuten juon sumppipannun typötyhjäksi!

Riana ja George.. teille olisi kaurapuuroa aamiaiseksi.
      Hei mitäs tuo tarkoittaa. Sormi pystyssä.. Yksi annos kaurapuuroa, niinkö George?

Tiana hoi.. Menen kohta kyläkauppaan. Tullessa piipahdan terveyskeskuksessa katsomassa joko pikkudee on tolpillaan.
      (((***))) * mmoisk!! rakas. Pidä sinä huolta että Georgekin lusikoi puuronsa kiltisti eikä pyörittele sitä lautasellaan koko ajan.
      Se alkaa jo muistuttaa enemmän limalötköä kuin kaurapuuroa..

• dingman

että lähden mukaasi Yrjö?
        Onko pikkudee joutunut sairaalaan.. Mitä on tapahtunut?
        Tahtoisin myös käydä Kansalaisopiston johtajan juttusilla siitä soittimenrakennusasiasta.
        Sain lisää itseluottamusta kykyihini kun muistin miten pienenä poikana Kaunissaaressa käydessäni vuoleskelin pajuista pajupillejä.
        Sieltä tunsin aina olevani piilossa pahalta maailmalta.
        Istuin tuntikausia kallioluodon kivillä, puhaltelin pajupilliin ja katselin aallon tyrskeitä rantakivissä. Sinitaivaalla ui valkopilviä, paksuja ja kauniita.
        Voi.. se jos mikä oli runollista aikaa..

• dingman kirjoitti:

että lähden mukaasi Yrjö?
        Onko pikkudee joutunut sairaalaan.. Mitä on tapahtunut?
        Tahtoisin myös käydä Kansalaisopiston johtajan juttusilla siitä soittimenrakennusasiasta.
        Sain lisää itseluottamusta kykyihini kun muistin miten pienenä poikana Kaunissaaressa käydessäni vuoleskelin pajuista pajupillejä.
        Sieltä tunsin aina olevani piilossa pahalta maailmalta.
        Istuin tuntikausia kallioluodon kivillä, puhaltelin pajupilliin ja katselin aallon tyrskeitä rantakivissä. Sinitaivaalla ui valkopilviä, paksuja ja kauniita.
        Voi.. se jos mikä oli runollista aikaa..

.. varmaan oli.hmm.
        Johan minä teitä kaksospoikia siellä siskoni käskystä paimentaessani katselin että kovin ovat pojat eri puusta veistettyjä. pikkudee oli aina pahanteossa, sinä mieluummin katselit niitä pilviäsi..
        No mennään tästä, että päästään takaisinkin. Pitäisiköhän meidän viedä jotain sille potilaalle? Katsotaan kaupasta jokin edullinen tarjoustuote.
        Taikka hetkinen.. Täällä jääkaapissa on pussillinen kiiwejä. Laitetaan niitä pari kappaletta pussiin niin ei tarvitse ostaa kaupasta..

• dingman
        Y.Laatta kirjoitti:

.. varmaan oli.hmm.
        Johan minä teitä kaksospoikia siellä siskoni käskystä paimentaessani katselin että kovin ovat pojat eri puusta veistettyjä. pikkudee oli aina pahanteossa, sinä mieluummin katselit niitä pilviäsi..
        No mennään tästä, että päästään takaisinkin. Pitäisiköhän meidän viedä jotain sille potilaalle? Katsotaan kaupasta jokin edullinen tarjoustuote.
        Taikka hetkinen.. Täällä jääkaapissa on pussillinen kiiwejä. Laitetaan niitä pari kappaletta pussiin niin ei tarvitse ostaa kaupasta..

aina painottaa noita taloudellisia näkökohtia.

• Y.L.
        dingman kirjoitti:

aina painottaa noita taloudellisia näkökohtia.

Katoppas dingman.. Hieno jääsaha.. vain 15 €.
        Kovametalliterä ja käteenkäyvä muotoilu. Tällä tehdään hieno avanto Laattajärveen!

Mennään nyt sinne sairaalaan. Muistaakseni tohtori kiertää yhden aikaan osastolla. Hyvässä lykyssä päästään juttusillekkin.
        pikkudee on arvatenkin niin lenkona vielä ettei hänestä ole juttuseuraksi..

• Tri M.
        Y.L. kirjoitti:

Katoppas dingman.. Hieno jääsaha.. vain 15 €.
        Kovametalliterä ja käteenkäyvä muotoilu. Tällä tehdään hieno avanto Laattajärveen!

Mennään nyt sinne sairaalaan. Muistaakseni tohtori kiertää yhden aikaan osastolla. Hyvässä lykyssä päästään juttusillekkin.
        pikkudee on arvatenkin niin lenkona vielä ettei hänestä ole juttuseuraksi..

Aloin jo hermoilla uudelleen kun pikkudee ei ala osoittaa virkistymisen merkkejä. Pumppasin häneen eilen VirkoMax-varastoni tyhjäksi ja kaiken järjen mukaan sen olisi pitänyt jo vaikuttaa jollain tavalla.
        Välillä hän kyllä haroi käsillään ilmaa ja huusi niitä halejaan. Ajattelin antaa sähköshokkeja mutta niissä piilee omat riskinsä.
        Onneksi massiivinen turvotus alavatsan alueella on helpottanut. Pääkin on saanut jo väriä.
        Elintoiminnot ovat vakaat, puuttuu vain reagointi ulkoisiin ärsykkeisiin ja tajunnan tasoa kuvaava ATT-käyrä näyttää pohjalukemia.

• Y.L.
        Tri M. kirjoitti:

Aloin jo hermoilla uudelleen kun pikkudee ei ala osoittaa virkistymisen merkkejä. Pumppasin häneen eilen VirkoMax-varastoni tyhjäksi ja kaiken järjen mukaan sen olisi pitänyt jo vaikuttaa jollain tavalla.
        Välillä hän kyllä haroi käsillään ilmaa ja huusi niitä halejaan. Ajattelin antaa sähköshokkeja mutta niissä piilee omat riskinsä.
        Onneksi massiivinen turvotus alavatsan alueella on helpottanut. Pääkin on saanut jo väriä.
        Elintoiminnot ovat vakaat, puuttuu vain reagointi ulkoisiin ärsykkeisiin ja tajunnan tasoa kuvaava ATT-käyrä näyttää pohjalukemia.

.. kun alkaa sirkustelemaan hormoonitasapainonsa kanssa. Ei kai auta kuin odottaa että tasapaino löytyy itsestään..
        Harmillinen juttu sikälikin kun et nyt päässytkään seuraamaan paikanpäältä savannipoikien menoa Torinon viidelläkympillä.

• Tri M.
        Y.L. kirjoitti:

.. kun alkaa sirkustelemaan hormoonitasapainonsa kanssa. Ei kai auta kuin odottaa että tasapaino löytyy itsestään..
        Harmillinen juttu sikälikin kun et nyt päässytkään seuraamaan paikanpäältä savannipoikien menoa Torinon viidelläkympillä.

juuri tällä hetkellä suihkukoneessa jossain Saksan yläpuolella jos tätä käännettä ei olisi tullut.
        Samassa koneessa muuten matkustaa maamme presidentti puolisonsa kanssa, hekin menossa Torinoon kisoja seuraamaan.

Ei se kotiinjäänti tässä silti suurin murhe ole, ehei..
        Sain nimittäin aamulla faxin kisapaikalta. Bugandialaisjoukkueen huolto ilmoitti että VirkoMax'ia ei riitä enää koko hiihtomatkalle.
        Ilmeisesti huolto oli laittanut sitä liikaa mehun sekaan alku- ja välierissä. En saanut asiasta mitään tietoa ennenkuin nyt. Nuo kirotut kännykkäyhteydet..!
        Jos matkani olisi toteutunut, olisin vienyt heille täydennystä.
        Heh.. Siellä ne ovat minun VirkoMaxini kaikki nyt.. pikkudeessä! Uutta erää saan odottaa maaliskuun alkupäiviin. Silloin ovat kisatkin jo muisto vain.. ja niin on muisto vain minun urheilulääkärin uranikin. Ei kultaa, ei kultaista kädenpuristusta.. Vain tappion karvasta kalkkia tiedossa huomenna.
        Voi miksi unohdinkaan sen annostusohjeen takataskuuni..

• Y.L.
        Tri M. kirjoitti:

juuri tällä hetkellä suihkukoneessa jossain Saksan yläpuolella jos tätä käännettä ei olisi tullut.
        Samassa koneessa muuten matkustaa maamme presidentti puolisonsa kanssa, hekin menossa Torinoon kisoja seuraamaan.

Ei se kotiinjäänti tässä silti suurin murhe ole, ehei..
        Sain nimittäin aamulla faxin kisapaikalta. Bugandialaisjoukkueen huolto ilmoitti että VirkoMax'ia ei riitä enää koko hiihtomatkalle.
        Ilmeisesti huolto oli laittanut sitä liikaa mehun sekaan alku- ja välierissä. En saanut asiasta mitään tietoa ennenkuin nyt. Nuo kirotut kännykkäyhteydet..!
        Jos matkani olisi toteutunut, olisin vienyt heille täydennystä.
        Heh.. Siellä ne ovat minun VirkoMaxini kaikki nyt.. pikkudeessä! Uutta erää saan odottaa maaliskuun alkupäiviin. Silloin ovat kisatkin jo muisto vain.. ja niin on muisto vain minun urheilulääkärin uranikin. Ei kultaa, ei kultaista kädenpuristusta.. Vain tappion karvasta kalkkia tiedossa huomenna.
        Voi miksi unohdinkaan sen annostusohjeen takataskuuni..

.. voisi sopia että kolmikon paras hiihtäjä saisi kahden muunkin hiihtäjän VirkoMax'it.?
        Tulisi edes yksi mitali Bugandiaan.

• Tri M.
        Y.L. kirjoitti:

.. voisi sopia että kolmikon paras hiihtäjä saisi kahden muunkin hiihtäjän VirkoMax'it.?
        Tulisi edes yksi mitali Bugandiaan.

asiaa faxilla.. Mutta joukkue on niin erimielinen siitä kuka on paras hiihtäjä että siitäkään keinosta ei ollut apua.
        On vain annettava kaikille VirkoMax'ia niin kauan kuin sitä riittää. Lopun matkaa saavat sitten hiihtää afrikkalaisella sisulla ja tahdon voimalla.
        Se voi näyttää TV:stä aika kummalliselta. Mehupisteen jälkeen kolmikko on hetken aivan pitelemätön.. Näithän itsekkin kun katsoit välieriä. Suorastaan tyrkkivät edellä menijöitä kumoon.
        Entä nyt kun ainetta ei olekkaan viimeisessä tankkauspisteessä.. Pelkään että joukkue romahtaa totaalisesti!

• Y.L.
        Tri M. kirjoitti:

asiaa faxilla.. Mutta joukkue on niin erimielinen siitä kuka on paras hiihtäjä että siitäkään keinosta ei ollut apua.
        On vain annettava kaikille VirkoMax'ia niin kauan kuin sitä riittää. Lopun matkaa saavat sitten hiihtää afrikkalaisella sisulla ja tahdon voimalla.
        Se voi näyttää TV:stä aika kummalliselta. Mehupisteen jälkeen kolmikko on hetken aivan pitelemätön.. Näithän itsekkin kun katsoit välieriä. Suorastaan tyrkkivät edellä menijöitä kumoon.
        Entä nyt kun ainetta ei olekkaan viimeisessä tankkauspisteessä.. Pelkään että joukkue romahtaa totaalisesti!

En ole koskaan nähnyt sinua noin huolestuneen näköisenä. Nousehan nyt sieltä lattialta.. ei peliä vielä ole menetetty!
        Ehkä ainetta onkin elimistössä niin paljon että se riittää tuomaan Bugandian miehille kolmoisvoiton.

• Tri M.
        Y.L. kirjoitti:

En ole koskaan nähnyt sinua noin huolestuneen näköisenä. Nousehan nyt sieltä lattialta.. ei peliä vielä ole menetetty!
        Ehkä ainetta onkin elimistössä niin paljon että se riittää tuomaan Bugandian miehille kolmoisvoiton.

en tästä nousisi. Toisaalta jos teitä ei olisi, en olisi tähän pinteeseen joutunutkaan.
        No katsotaan nyt huomenna mitä tapahtuu.
        Minun täytyy nyt jatkaa kierrostani.

• Y.L.
        Tri M. kirjoitti:

en tästä nousisi. Toisaalta jos teitä ei olisi, en olisi tähän pinteeseen joutunutkaan.
        No katsotaan nyt huomenna mitä tapahtuu.
        Minun täytyy nyt jatkaa kierrostani.

.. myöskään on tässä seistä. Tule dingman.. lähdetään.
        Ai niin.. Mihinkäs minä nämä kiiwit laitan?

Laitetaan ne pikkudeen kouraan. Onpahan jotain syötävää kun herää..

• rinsessa

päivä kulkenut sukkelaan, missähän yrjöni oikein viipyilee
        y.l=ylen laadukkaani on ollut jo kauvan asioillaan mutta kyllä täällä lasten kanssa asiat sujuu näinkin, ikävä vain vaivaa kerrassaan paljon saati vimmatusti.
        onneksi en saanut mitään super-flunssaa vaikka kovin aivastuttikin, sen siitä saa kun tylliksen alle menee kylmää.
        y.l=ylen laadukkaat laatan lapsoset, tehdääs jotakin mukavaa isää odotellessa, lauletaankos? ai, minä en saa laulaa, no, se on ymmärrettävää, laulakaas te lapset, niin äiti taputtaa.
        y.l=yrjö laatuisa saa kyllä tuhdin halin kun tulee kotiin, oikein kolmin kappalein.

• rinsessa kirjoitti:

päivä kulkenut sukkelaan, missähän yrjöni oikein viipyilee
        y.l=ylen laadukkaani on ollut jo kauvan asioillaan mutta kyllä täällä lasten kanssa asiat sujuu näinkin, ikävä vain vaivaa kerrassaan paljon saati vimmatusti.
        onneksi en saanut mitään super-flunssaa vaikka kovin aivastuttikin, sen siitä saa kun tylliksen alle menee kylmää.
        y.l=ylen laadukkaat laatan lapsoset, tehdääs jotakin mukavaa isää odotellessa, lauletaankos? ai, minä en saa laulaa, no, se on ymmärrettävää, laulakaas te lapset, niin äiti taputtaa.
        y.l=yrjö laatuisa saa kyllä tuhdin halin kun tulee kotiin, oikein kolmin kappalein.

dingman ja minä. Käytiin kokeilemassa uutta jääsahaa kun kirkonkylältä kotiuduttiin.
        Aivan hieno laite, tehtiin jäästä sellaisia harkonmuotoisia palasia. Siitä rakennetaan jäälinna tuonne rantaan. Lapset voisivat suunnitella paperille millainen siitä pitäisi tehdä.
        Pikkudee oli vielä heikossa hapessa mutta luulen että toipuu ennalleen parissa päivässä.

Täällä lasten laulu raikaa, mikäs tämä nyt olikaan.. Mörkö se lähti piiriin, sehän se...

Voi teitä isin kullat kolmin kappalein..
        ((**)) .. ((**)) .. (((***))) tintantantantallallei..

• dingman
        Y.Laatta kirjoitti:

dingman ja minä. Käytiin kokeilemassa uutta jääsahaa kun kirkonkylältä kotiuduttiin.
        Aivan hieno laite, tehtiin jäästä sellaisia harkonmuotoisia palasia. Siitä rakennetaan jäälinna tuonne rantaan. Lapset voisivat suunnitella paperille millainen siitä pitäisi tehdä.
        Pikkudee oli vielä heikossa hapessa mutta luulen että toipuu ennalleen parissa päivässä.

Täällä lasten laulu raikaa, mikäs tämä nyt olikaan.. Mörkö se lähti piiriin, sehän se...

Voi teitä isin kullat kolmin kappalein..
        ((**)) .. ((**)) .. (((***))) tintantantantallallei..

lasten kanssa ulos koska rinsessa potee vielä flunssaa eikä voi ulkoilla.
        Sahaamme jäästä pyöreitä kiekkoja ja pelaamme niillä curlingia.

• Y.L.
        dingman kirjoitti:

lasten kanssa ulos koska rinsessa potee vielä flunssaa eikä voi ulkoilla.
        Sahaamme jäästä pyöreitä kiekkoja ja pelaamme niillä curlingia.

.. olisi varmasti minullekkin sopiva liikuntamuoto. Ei ainakaan näytä kovin rasittavalta. Kivet kyllä painavat kauheasti.

Pahus.. Enpähän muistanutkaan että se 50 km hiihto oli tänään.. Jokohan se ehti mennä TV:ssä?

Kaukosäädin..

Kaukosäädin!!!

Miksi kaukosäädin menee aina piiloon kun tarvitsen sitä?

• dingman
        Y.L. kirjoitti:

.. olisi varmasti minullekkin sopiva liikuntamuoto. Ei ainakaan näytä kovin rasittavalta. Kivet kyllä painavat kauheasti.

Pahus.. Enpähän muistanutkaan että se 50 km hiihto oli tänään.. Jokohan se ehti mennä TV:ssä?

Kaukosäädin..

Kaukosäädin!!!

Miksi kaukosäädin menee aina piiloon kun tarvitsen sitä?

aloittaisit sen kuntoilun vaikkapa luopumalla kaukosäätimen käytöstä.

• Y.L.
        dingman kirjoitti:

aloittaisit sen kuntoilun vaikkapa luopumalla kaukosäätimen käytöstä.

.. TV:tä katsellessa.. käyn mainoskatkojen aikana jääkaapilla monta kertaa illassa.

Tuollahan se kapula onkin lehden alla piilossa, niinkuin siili siinä lastenlaulussa.
        Mitäs tässä aikataulussa sanotaan.. Miesten 50 km yhteislähtö klo 17 suomen aikaa.
        Melkein tunti lähtöön. Tässähän ehtii ottaa torkut ennen sitä..

• dingman
        Y.L. kirjoitti:

.. TV:tä katsellessa.. käyn mainoskatkojen aikana jääkaapilla monta kertaa illassa.

Tuollahan se kapula onkin lehden alla piilossa, niinkuin siili siinä lastenlaulussa.
        Mitäs tässä aikataulussa sanotaan.. Miesten 50 km yhteislähtö klo 17 suomen aikaa.
        Melkein tunti lähtöön. Tässähän ehtii ottaa torkut ennen sitä..

Ei näitä teidän kaksosia saa väsymään millään..
        Ensin curlattiin pari tuntia ja kun tuli hämärä niin lähdettiin kuutamopotkukelkkailulle Laattajärven selälle. Nyt kyllä uni jo maistuu kummallekkin.

Jokos hiihdot saatiin hiihdetyiksi?

• dingman kirjoitti:

Ei näitä teidän kaksosia saa väsymään millään..
        Ensin curlattiin pari tuntia ja kun tuli hämärä niin lähdettiin kuutamopotkukelkkailulle Laattajärven selälle. Nyt kyllä uni jo maistuu kummallekkin.

Jokos hiihdot saatiin hiihdetyiksi?

Saatiinhan ne hiihdetyksi.. kunhan ensin päästiin matkaan.
        Varaslähtöjä otettiin niin paljon että loppujenlopuksi ladulle pääsi vain kymmenkunta hiihtäjää. Loput suljettiin kilpailusta vilpin vuoksi.
        Onneksi kaikki Bugandialaishiihtäjät olivat rehellisiä ja pääsivät ladulle.

Kovin ovat punaposkisia Riana ja George..
        Nyt lämmintä mehua ja hernespiirasta poskeen.
        Vai kurlasitte ja ketkupolkkailitte..

• dingman
        Y.Laatta kirjoitti:

Saatiinhan ne hiihdetyksi.. kunhan ensin päästiin matkaan.
        Varaslähtöjä otettiin niin paljon että loppujenlopuksi ladulle pääsi vain kymmenkunta hiihtäjää. Loput suljettiin kilpailusta vilpin vuoksi.
        Onneksi kaikki Bugandialaishiihtäjät olivat rehellisiä ja pääsivät ladulle.

Kovin ovat punaposkisia Riana ja George..
        Nyt lämmintä mehua ja hernespiirasta poskeen.
        Vai kurlasitte ja ketkupolkkailitte..

oli tosi hauskaa. Kävimme Onnenpesällä kääntymässä kelkan kanssa. Riana istui kelkassa, minä potkin vauhtia ja George seisoi takanani jalasten päällä ja piti kiinni vyötäröstäni.
        Roope juoksi vielä vierellä ja kiritti! Huomenna laitetaan koiruli kelkan eteen ja koestetaan sen vetokoiraominaisuuksia..

No saivatko Bugandialaiset mitaleitakin?

• dingman kirjoitti:

oli tosi hauskaa. Kävimme Onnenpesällä kääntymässä kelkan kanssa. Riana istui kelkassa, minä potkin vauhtia ja George seisoi takanani jalasten päällä ja piti kiinni vyötäröstäni.
        Roope juoksi vielä vierellä ja kiritti! Huomenna laitetaan koiruli kelkan eteen ja koestetaan sen vetokoiraominaisuuksia..

No saivatko Bugandialaiset mitaleitakin?

.. oikein hyvin. Vielä 45 kilometrin kohdalla Afrikanpojat pitivät kolmoisjohtoa ja kaikki näytti menevän aivan laskelmien mukaan.
        Sitten VirkoMax'in teho hiipui.. Ilmeisesti viimeisessä mehutankkauksessa 40 km kohdalla juotiin vain mehua ilman "lisäaineita"..

Lopuksi kävi niin että maalisuoralla Afrikanpojat sippasivat täysin. Viimeiset viisikymmentä metriä kaksi vahvinta hiihtäjää kantoivat heikointa lenkkiä käsistä ja jaloista ja niin päästiin yli maaliviivan.

Ikävä kyllä tässä vaiheessa kolme muunmaalaista hiihtäjää oli jo ohittanut heidät..

• dingman
        Y.Laatta kirjoitti:

.. oikein hyvin. Vielä 45 kilometrin kohdalla Afrikanpojat pitivät kolmoisjohtoa ja kaikki näytti menevän aivan laskelmien mukaan.
        Sitten VirkoMax'in teho hiipui.. Ilmeisesti viimeisessä mehutankkauksessa 40 km kohdalla juotiin vain mehua ilman "lisäaineita"..

Lopuksi kävi niin että maalisuoralla Afrikanpojat sippasivat täysin. Viimeiset viisikymmentä metriä kaksi vahvinta hiihtäjää kantoivat heikointa lenkkiä käsistä ja jaloista ja niin päästiin yli maaliviivan.

Ikävä kyllä tässä vaiheessa kolme muunmaalaista hiihtäjää oli jo ohittanut heidät..

tulivat neljänneksi, viidenneksi ja kuudenneksi.
        Niinkö?
        No eihän se ole mikään huono tulos kun maailman valiot ovat kisassa mukana.
        Kaikki eivät voi voittaa.

• dingman kirjoitti:

tulivat neljänneksi, viidenneksi ja kuudenneksi.
        Niinkö?
        No eihän se ole mikään huono tulos kun maailman valiot ovat kisassa mukana.
        Kaikki eivät voi voittaa.

.. silti hidusen Tri Molosen puolesta. Hän teki ison työn hiihtäjien eteen ja olisi ansainnut nähdä Afrikanpojat palkintopalleilla huomenna.
        Tavallaan saamme syyttää pikkudeetä tästäkin asiasta.
        Ellei hän olisi alkanut urheilemaan sen poronsarvijauheensa kanssa, olisi Molonen päässyt viemään lisää VirkoMax'ia Torinoon ja hiihtokisan loppu olisi kirjoitettu aivan eri sanoin.

• dingman
        Y.Laatta kirjoitti:

.. silti hidusen Tri Molosen puolesta. Hän teki ison työn hiihtäjien eteen ja olisi ansainnut nähdä Afrikanpojat palkintopalleilla huomenna.
        Tavallaan saamme syyttää pikkudeetä tästäkin asiasta.
        Ellei hän olisi alkanut urheilemaan sen poronsarvijauheensa kanssa, olisi Molonen päässyt viemään lisää VirkoMax'ia Torinoon ja hiihtokisan loppu olisi kirjoitettu aivan eri sanoin.

Mutta tohtori osoitti olevansa humaani ihminen ja tohtorinvalansa arvoinen jäädessään hoivaamaan potilastaan tänne Suomeen, silläkin uhalla että menettäisi mahdollisuuden saada mainetta ja kunniaa urheilulääketieteen saralla.
        Hän näytti teollaan että potilaan henki on arvokkaampi kuin olympialainen kultamitali.
        Minun silmissäni Tohtori Molonen on nyt sankari!
        oih.. Tämä on niin runollista..
        Tarujen sankarit.. ja nyt tämä.

• dingman kirjoitti:

Mutta tohtori osoitti olevansa humaani ihminen ja tohtorinvalansa arvoinen jäädessään hoivaamaan potilastaan tänne Suomeen, silläkin uhalla että menettäisi mahdollisuuden saada mainetta ja kunniaa urheilulääketieteen saralla.
        Hän näytti teollaan että potilaan henki on arvokkaampi kuin olympialainen kultamitali.
        Minun silmissäni Tohtori Molonen on nyt sankari!
        oih.. Tämä on niin runollista..
        Tarujen sankarit.. ja nyt tämä.

.. innostu, runopoika.
        Minä luulen että Molonen istuu terveyskeskuksen TV-huoneessa hyvin myrtsinä ja otsanahka kurtussa!
        Saattaapa olla repinyt päästään hidusen hiuksiakin..

Tottakai tohtorin piti toimia juuri näin, siinä olet oikeassa. Mutta en ihmettelisi jos hän vähän pikkudeen huoneessa käydessään manailisi hiljaisesti.

No ehkä seuraavissa olympialaisissa..
        pikkudee vaan pitää laittaa köysiin jo hyvissä ajoin..

• dingman

puolessa välissä. Tänä iltana menen sinne soittimenrakennuskurssille Laattajärven vanhalle kansakoululle. Ihan jännittää. Ne muut kun ovat jo pidemmällä projektiensa kanssa. Minä vasta etsin sopivaa puuta mistä tehdä.

• Eiköhän sitä kevään mittaan jotain synny. Älä tee mitään kovin monimutkaista ja suurta.
        Joku sellainen missä on vain vähän kieliä..
        Balalaikka! Siinä on vain kolme kieltä ellen väärin muista..

Hakekaas lapset Laattajärven Sanomat postilaatikosta. Kiinnostaa nähdä miten siinä kommentoidaan sitä eilistä hiihtoa.

• dingman
        Y.Laatta kirjoitti:

Eiköhän sitä kevään mittaan jotain synny. Älä tee mitään kovin monimutkaista ja suurta.
        Joku sellainen missä on vain vähän kieliä..
        Balalaikka! Siinä on vain kolme kieltä ellen väärin muista..

Hakekaas lapset Laattajärven Sanomat postilaatikosta. Kiinnostaa nähdä miten siinä kommentoidaan sitä eilistä hiihtoa.

Minä kun ajattelin jotain pöydällä pidettävää, sellaista hawaijikitaran tyylistä.
        Sitä olisi helppo soittaakkin kun se on viritetty valmiiksi avoimeen sointuun. Ei muuta kuin metalliholkki sormeen ja liu'uttamaan haikeita country-melodioita.
        Voi.. ajattelen jo itseäni Onnenpesän rappusilla juhannusaattoiltana kissalauta sylissäni.
        Kaukaa vastarannalta kuuluu haitarinsoittoa ja minä liityn siihen soittopelini kanssa.
        Ah.. niin runollista.. niin runollista..

Onkos siinä Latsarissa jotain näistä Tri Molosen suojateista?

• dingman kirjoitti:

Minä kun ajattelin jotain pöydällä pidettävää, sellaista hawaijikitaran tyylistä.
        Sitä olisi helppo soittaakkin kun se on viritetty valmiiksi avoimeen sointuun. Ei muuta kuin metalliholkki sormeen ja liu'uttamaan haikeita country-melodioita.
        Voi.. ajattelen jo itseäni Onnenpesän rappusilla juhannusaattoiltana kissalauta sylissäni.
        Kaukaa vastarannalta kuuluu haitarinsoittoa ja minä liityn siihen soittopelini kanssa.
        Ah.. niin runollista.. niin runollista..

Onkos siinä Latsarissa jotain näistä Tri Molosen suojateista?

Heti etusivulla iso kuva ja pientä tekstiä..

BUGANDIALAISHIIHTÄJILLÄ YLLÄTYSMENESTYS TORINOSSA

Laattajärvellä harjoitusleiriään pitäneet kolme Bugandialaishiihtäjää menestyivät odotettua paremmin Torinon olympialaisten kuninkuusmatkalla eilen iltapäivällä. Kolmikko valtasi sijat 4-6 tuoden maalleen ensimmäiset pistesijat talviurheilukisoista.
        Kolmikko oli pitkään kiinni jopa mitaleissa mutta loppusuoralla tapahtunut uupuminen vei mitalit viime hetkellä heidän käsistään.
        Kuva. Kolmikko ylittää maalilinjan. Keskimmäinen hiihtäjä palasi pian kuvanoton jälkeen tajuihinsa.
        50 km palkintojen jako suoritetaan tänään puoliltapäivin suomen aikaa, välittömästi dopingtestien tulosten saavuttua.

• dingman
        Y.Laatta kirjoitti:

Heti etusivulla iso kuva ja pientä tekstiä..

BUGANDIALAISHIIHTÄJILLÄ YLLÄTYSMENESTYS TORINOSSA

Laattajärvellä harjoitusleiriään pitäneet kolme Bugandialaishiihtäjää menestyivät odotettua paremmin Torinon olympialaisten kuninkuusmatkalla eilen iltapäivällä. Kolmikko valtasi sijat 4-6 tuoden maalleen ensimmäiset pistesijat talviurheilukisoista.
        Kolmikko oli pitkään kiinni jopa mitaleissa mutta loppusuoralla tapahtunut uupuminen vei mitalit viime hetkellä heidän käsistään.
        Kuva. Kolmikko ylittää maalilinjan. Keskimmäinen hiihtäjä palasi pian kuvanoton jälkeen tajuihinsa.
        50 km palkintojen jako suoritetaan tänään puoliltapäivin suomen aikaa, välittömästi dopingtestien tulosten saavuttua.

tohtorin yrttiseokset eivät näy dopingtesteissä. Se olisi Moloselle todella paha paikka.
        Muuten olen sitä mieltä että rehellisyys maan perii.

• dingman kirjoitti:

tohtorin yrttiseokset eivät näy dopingtesteissä. Se olisi Moloselle todella paha paikka.
        Muuten olen sitä mieltä että rehellisyys maan perii.

.. on suhteellinen käsite urheiluympyröissä..
        Kyllä tohtori väitti taannoin että hänen yrttiuuttensa ei näy minkäänlaisissa testeissä. Ne kuulemma vaikuttavat käyttäjän aivojen kautta.

Katsotaanpas mitä teksti-TV sanoo asiasta..

Click..

Missäs se olympiasivu onkaan.. Hmm. Tuossa!

WADA VAHVISTAA: 3 EPÄILTYÄ DOPINGTAPAUSTA
        TORINON VIIDELLÄKYMPILLÄ

Lopullinen tulosluettelo vahvistetaan vasta B-näytteiden tulosten valmistuttua. Myös palkintojenjako suoritetaan myöhemmin ilmoitettavana ajankohtana.
        Kaikki hiihtäjät testattiin WADAn yllätysiskussa heti maaliintulon jälkeen. Kolmesta näytteestä on epävirallisten tietojen mukaan löytynyt merkkejä dopingin käytöstä.

No niin. Selvä tapaus. Nyt Moloselle koittivat ankeat ajat. VirkoMax varastoituu sittenkin johonkin elimistössä ja käry käy kun testaaja kohdalle osuu.
        Laattajärvenkin maine tässä tahraantuu. Koko maailma näki kuinka kolmikko paineli ladulla Laattajärven Loiskeen huppareissa.
        Jurppalakin varmaan katuu kun alkoi sponssata sitä sakkia. Menettää seuran puheenjohtajuuden vielä tässä hässäkässä.
        No SE ei minua sureta..

• Tri M.

Yrjö! Päästä sisään! Nyt on piru irti!

Oli pakko lähteä työpaikalta. Kirjoitin itselleni viikon sairaslomaa ja otin päivystyskaapista kaksi pulloa pirtua mukaani.
      Sinun on piilotettava minut tänne huvilaasi.
      Olet kai jo katsonut teeveestä mitä siellä sanotaan.
      En voi käsittää miten ne pääsivät selville VirkoMax'ista. Niillä on paremmat laitteet kuin
      ikinä osasin uskoa.

Et sitten kerro kenellekkään että olen täällä, lupaathan? Saan edes pienen ajan miettiä seuraavaa siirtoani.

• Eikö olisi parempi tulla reilusti esiin ja korjata virheensä. Pyydät kauniisti anteeksi ja lupaat olla rehellisempi jatkossa. Ei se muuta vaadi. Tuollainen asia unohtuu ajan kanssa.
        Ethän sinä sentään ole murhannut ketään.

• Tri M.
        Y.Laatta kirjoitti:

Eikö olisi parempi tulla reilusti esiin ja korjata virheensä. Pyydät kauniisti anteeksi ja lupaat olla rehellisempi jatkossa. Ei se muuta vaadi. Tuollainen asia unohtuu ajan kanssa.
        Ethän sinä sentään ole murhannut ketään.

tästä nousee ja minun urani on vaakalaudalla.
        Kaikki täällä Laattajärvellä muistavat minut sen jälkeen Tooppinki-Tohtorina.
        Murhaamisesta tulikin mieleeni että pikkudee on päässyt tänään kotiin sairaalasta.
        Tajuttomuustila päättyi yhtäkkiseen shokkiheräämiseen.
        Ne kiiwit jotka toit.. Hän heräsi ne käsissään ja luuli että on nyhtänyt ne irti alavatsastaan. Olin käärinyt sille alueelle keinojäätyynyjä paksun sideharson avulla turvotuksen lieventämiseksi.
        Voi sitä huutoa.. Se kuului kauas toimistoon saakka!
        Sain kyllä hänet rauhoittumaan kun jäätyynyt otettiin pois.
        Saisinpa vain itseni nyt rauhalliseksi!

• Tri M. kirjoitti:

tästä nousee ja minun urani on vaakalaudalla.
        Kaikki täällä Laattajärvellä muistavat minut sen jälkeen Tooppinki-Tohtorina.
        Murhaamisesta tulikin mieleeni että pikkudee on päässyt tänään kotiin sairaalasta.
        Tajuttomuustila päättyi yhtäkkiseen shokkiheräämiseen.
        Ne kiiwit jotka toit.. Hän heräsi ne käsissään ja luuli että on nyhtänyt ne irti alavatsastaan. Olin käärinyt sille alueelle keinojäätyynyjä paksun sideharson avulla turvotuksen lieventämiseksi.
        Voi sitä huutoa.. Se kuului kauas toimistoon saakka!
        Sain kyllä hänet rauhoittumaan kun jäätyynyt otettiin pois.
        Saisinpa vain itseni nyt rauhalliseksi!

.. selvinneet yhdessä paljon pahemmastakin pulasta. Nyt on vain niin että Lemmenpesän kaikki vuoteet ovat varattuja kun dingmankin asuu täällä vielä jonkun aikaa.
        Jos voisit mennä Kaunissaarelle Onnenpesään.. Se on tyhjillään ja saat siellä rauhassa miettiä mitä teet. Sieltä ei kukaan keksi sinua edes etsiä. Jos tornista näkyy savua niin kaikki ajattelevat että dingman se siellä pistää pökköä pesään.
        Ota jääkaapista evästä ja sitä tuodaan sinulle kyllä lisääkin.
        Rinsessan mustikkapiiraat.. muistathan miten herkullisia ne ovat. Kala- ja hernesmurekkeesta puhumattakaan..
        Tässä on Onnenpesän avain. Lykkyä tykö, Jorma!

• Tri M.
        Y.Laatta kirjoitti:

.. selvinneet yhdessä paljon pahemmastakin pulasta. Nyt on vain niin että Lemmenpesän kaikki vuoteet ovat varattuja kun dingmankin asuu täällä vielä jonkun aikaa.
        Jos voisit mennä Kaunissaarelle Onnenpesään.. Se on tyhjillään ja saat siellä rauhassa miettiä mitä teet. Sieltä ei kukaan keksi sinua edes etsiä. Jos tornista näkyy savua niin kaikki ajattelevat että dingman se siellä pistää pökköä pesään.
        Ota jääkaapista evästä ja sitä tuodaan sinulle kyllä lisääkin.
        Rinsessan mustikkapiiraat.. muistathan miten herkullisia ne ovat. Kala- ja hernesmurekkeesta puhumattakaan..
        Tässä on Onnenpesän avain. Lykkyä tykö, Jorma!

voi aina luottaa. Minä menen sinne ja laadin taktiikan millä pääsen tästä kaikesta eroon.
        Jääkää hyvästi, Laattaset.
        Rinsessa, kiitos eväistä.

Kestääkö järven jää kävellä tästä suoraan saareen?

• Tri M. kirjoitti:

voi aina luottaa. Minä menen sinne ja laadin taktiikan millä pääsen tästä kaikesta eroon.
        Jääkää hyvästi, Laattaset.
        Rinsessa, kiitos eväistä.

Kestääkö järven jää kävellä tästä suoraan saareen?

Senkus menet vaan.

• Tri M.
        Y.Laatta kirjoitti:

Senkus menet vaan.

Kiitos

• Tri M. kirjoitti:

Kiitos

Siis kiitellä, tarkoitan.

• .. lapset minulle vielä niitä jäälinnan piirustuksianne. Katson että tuleeko siitä yhtään sellainen kuin piti.
      Hmmm.. Noin korkeita torneja emme jaksa koota dingmanin kanssa, siinä pitäisi olla jo konevoimaa apuna.
      Miten ihmeessä ne muinoin kyhäsivät pyramidinsa Epygtinmaalla.. orjatyönä tietysti mutta kun ne kivet painoivat vaikka kuinka paljon.
      Jääpalaset ovat kevyempiä mutta niin pahuksen liukkaita. Toisaalta ne sitten pysyvät lujasti kiinni toisissaan kun jäätyvät.

dingman.. jaksatko vielä sahata muutamia kymmeniä jääharkkoja? Tehdään kunnon muurit..

• dingman

alkavat kyllä olla vähissä. Meneekö tämä nyt ihan oikein kun minä sahaan ja kannan näitä jäänpalasia tuolta avannosta ja sinä vain näytät mihin kohtaan ne pitää laittaa.
        Linna näyttää kyllä ihan hienolta ei käy kiistäminen. Tehdään vielä sen verran ettei huomenna mene koko päivä tässä hommassa.

• dingman kirjoitti:

alkavat kyllä olla vähissä. Meneekö tämä nyt ihan oikein kun minä sahaan ja kannan näitä jäänpalasia tuolta avannosta ja sinä vain näytät mihin kohtaan ne pitää laittaa.
        Linna näyttää kyllä ihan hienolta ei käy kiistäminen. Tehdään vielä sen verran ettei huomenna mene koko päivä tässä hommassa.

.. tämä menee. Jonkinlainen työjärjestys täytyy aina olla joka hommassa. Älä siis suotta murehdi vaan keskity olennaiseen.
        Minun täytyy sitäpaitsi varoa kastumista, etten taas vilustuisi.
        Varohan nyt sinäkin ettet lipsahda siitä jään reunalta.

• dingman
        Y.Laatta kirjoitti:

.. tämä menee. Jonkinlainen työjärjestys täytyy aina olla joka hommassa. Älä siis suotta murehdi vaan keskity olennaiseen.
        Minun täytyy sitäpaitsi varoa kastumista, etten taas vilustuisi.
        Varohan nyt sinäkin ettet lipsahda siitä jään reunalta.

lehdestä mitä H.Jurppala taas suunnittelee. Ei siltä mieheltä visioita puutu. Ja aina yhtä tolkuttomia.
        Ajatteles nyt.. Maailman ensimmäinen sisähallimäkihyppyri.. Mitä sellainenkin tulisi maksamaan Laattajärven kunnalle. Tuskin sellaisen rakentamiseen saisi EU-rahaakaan.
        Vaikka mistäpä sen tietää.. niin ihmeellisiin projekteihin sitä rahaa tuntuu riittävän.

• dingman kirjoitti:

lehdestä mitä H.Jurppala taas suunnittelee. Ei siltä mieheltä visioita puutu. Ja aina yhtä tolkuttomia.
        Ajatteles nyt.. Maailman ensimmäinen sisähallimäkihyppyri.. Mitä sellainenkin tulisi maksamaan Laattajärven kunnalle. Tuskin sellaisen rakentamiseen saisi EU-rahaakaan.
        Vaikka mistäpä sen tietää.. niin ihmeellisiin projekteihin sitä rahaa tuntuu riittävän.

.. että sellaisia. Minä luulin että jotain pientä tenavien mäkeä tuonne Vuohikallion suuntaan.
        Huono Jurppalan on saada visioitaan läpi nyt kun hänellä ei ole enää kunnanjohtajan nuijaa kädessä.
        Pelkkä Loiskeen puheenjohtajuus ei vie asiaa kovinkaan pitkälle.
        Idea ei sinänsä ole huono.. Sisätiloissa kaikilla hyppääjillä olisi tasapuoliset lento-olosuhteet.
        Rakentaminen vain maksaa maltaita..

Tuohan nyt niitä jääharkkoja.. kohta on jo pimeä.

• dingman
        Y.Laatta kirjoitti:

.. että sellaisia. Minä luulin että jotain pientä tenavien mäkeä tuonne Vuohikallion suuntaan.
        Huono Jurppalan on saada visioitaan läpi nyt kun hänellä ei ole enää kunnanjohtajan nuijaa kädessä.
        Pelkkä Loiskeen puheenjohtajuus ei vie asiaa kovinkaan pitkälle.
        Idea ei sinänsä ole huono.. Sisätiloissa kaikilla hyppääjillä olisi tasapuoliset lento-olosuhteet.
        Rakentaminen vain maksaa maltaita..

Tuohan nyt niitä jääharkkoja.. kohta on jo pimeä.

kun tämä linna sulaa kesällä pois. Miten ihanaa olisikaan tulla kesän helteillä tänne istuskelemaan jääpenkille kylmän juoman kanssa.

• dingman kirjoitti:

kun tämä linna sulaa kesällä pois. Miten ihanaa olisikaan tulla kesän helteillä tänne istuskelemaan jääpenkille kylmän juoman kanssa.

Takapuoli huurteessa sieltä sitten ruohoa leikkaamaan..

• pikkudee

tänne kuuluu? Lähärin vasite kylähän ku on ollu niin hiliaasta. Emäntä meni mukulaan kans käymähän Keskisellä. Sillon sielä vähä paree linna ku teillä täälä.
      Aiva kovettu tämäki on emmä sillä..

Tämei sulakkaa aiva heti kevähällä. Kerkiää ohorakki orahalle ennenkö täs on märkä pläntti jäliellä.
      Vahavat oj' jäät tänä talavena..

• Isäntä lähtenyt suksivaellukselle.. Näytät kovasti paljon terveemmältä kuin viimeksi nähdessäni. Makasit sairaalan petissä etkä tiennyt tästä maailmasta tuon taivaallista.
        Olisit nyt vähän miettinyt ennenkuin heittelit niitä sarvijauheita leipäläpeesi. Moni asia mutkistui sen seurauksena.

• pikkudee
        Y.Laatta kirjoitti:

Isäntä lähtenyt suksivaellukselle.. Näytät kovasti paljon terveemmältä kuin viimeksi nähdessäni. Makasit sairaalan petissä etkä tiennyt tästä maailmasta tuon taivaallista.
        Olisit nyt vähän miettinyt ennenkuin heittelit niitä sarvijauheita leipäläpeesi. Moni asia mutkistui sen seurauksena.

kyllä suoristuuki! Mutta oikias oot. Ei pirä hotalehtaa aiva summis mitärookaa. Tuloo kallihiksi yhteeskunnallekki ku makootetahan sairaalas monta päivää peräjäläkehen.
        Kävin eileen verikokees.. sielei ollukkaa Molosta ittiänsä. Joku nuoree naislääkäri tuuras.
        Kehuu jotta Molonen on sairaslomaa ottanu.
        Eikä kukaa tienny mihinä se ny on. Tohtorintuvalla ei valop palanu ainuaskaa ikkunas.

• pikkudee kirjoitti:

kyllä suoristuuki! Mutta oikias oot. Ei pirä hotalehtaa aiva summis mitärookaa. Tuloo kallihiksi yhteeskunnallekki ku makootetahan sairaalas monta päivää peräjäläkehen.
        Kävin eileen verikokees.. sielei ollukkaa Molosta ittiänsä. Joku nuoree naislääkäri tuuras.
        Kehuu jotta Molonen on sairaslomaa ottanu.
        Eikä kukaa tienny mihinä se ny on. Tohtorintuvalla ei valop palanu ainuaskaa ikkunas.

.. meni Onnenpesään hermojaan lepuuttamaan ja mediaa pakoon. Doping-uutinen oli hänelle niin raastava kokemus. Se on ikävä tahra hänen valkoisessa työtakissaan.
        Miten kauan ne tutkivat niitä B-näytteitä. Tässä menee hermot jo minultakin pelkästä myötätunnosta.
        Pahus kun ne näytteet saisi jotenkin.. neutraloiduksi. Vaikka myöhäistähän se jo olisi.

• pikkudee
        Y.Laatta kirjoitti:

.. meni Onnenpesään hermojaan lepuuttamaan ja mediaa pakoon. Doping-uutinen oli hänelle niin raastava kokemus. Se on ikävä tahra hänen valkoisessa työtakissaan.
        Miten kauan ne tutkivat niitä B-näytteitä. Tässä menee hermot jo minultakin pelkästä myötätunnosta.
        Pahus kun ne näytteet saisi jotenkin.. neutraloiduksi. Vaikka myöhäistähän se jo olisi.

jotta tänehtoona olis joku tierootustilaasuus Torinon työväentaloolla vai mihinä seny oli.
        Ei keriitä enää manipuloomahan näyttehiä ei.

Mun käy niitä urheelioota täs enite sääliksi.
        Joku kehuu jotta niitä orottaa pakkotyö hernesvainioolla jonsei mitalit heilu kaulas kotia mennes.
        Oliskahan kunkku niin ilikiä mies?

• pikkudee kirjoitti:

jotta tänehtoona olis joku tierootustilaasuus Torinon työväentaloolla vai mihinä seny oli.
        Ei keriitä enää manipuloomahan näyttehiä ei.

Mun käy niitä urheelioota täs enite sääliksi.
        Joku kehuu jotta niitä orottaa pakkotyö hernesvainioolla jonsei mitalit heilu kaulas kotia mennes.
        Oliskahan kunkku niin ilikiä mies?

Tohtorille hän oli ainakin luvannut muhkean rahasumman jos kultamitali matkaa Bugandiaan.
        Niille rahoille saa sitten Molonen sanoa hyvästit.. muun muassa. Liiketoimintaankin tulee katkos aivan varmaan.
        Olisikohan sinun syytä käydä poismennessä Onnenpesässä varmistamassa että siellä on kaikki hyvin.. Tohtori oli jotenkin niin omituinen.
        Kertoi tekevänsä "oman ratkaisunsa" ja sanoi vielä lähtiessä että "hyvästi Laattaset"...
        Pirtuakin oli ottanut kaksi pulloa omin lupinensa sairaalan varastosta.
        Härttinen sentään.. Minulla alkaa jo pahat aavistukset kaivella vatsanpohjassa!

Toisaalta hän kyllä halusi tietää onko jää kyllin vahvaa kävellä täältä Kaunissaareen. Itsetuhoinen ihminen ei olisi piitannut tuon taivaallista sellaisesta asiasta..

• pikkudee
        Y.Laatta kirjoitti:

Tohtorille hän oli ainakin luvannut muhkean rahasumman jos kultamitali matkaa Bugandiaan.
        Niille rahoille saa sitten Molonen sanoa hyvästit.. muun muassa. Liiketoimintaankin tulee katkos aivan varmaan.
        Olisikohan sinun syytä käydä poismennessä Onnenpesässä varmistamassa että siellä on kaikki hyvin.. Tohtori oli jotenkin niin omituinen.
        Kertoi tekevänsä "oman ratkaisunsa" ja sanoi vielä lähtiessä että "hyvästi Laattaset"...
        Pirtuakin oli ottanut kaksi pulloa omin lupinensa sairaalan varastosta.
        Härttinen sentään.. Minulla alkaa jo pahat aavistukset kaivella vatsanpohjassa!

Toisaalta hän kyllä halusi tietää onko jää kyllin vahvaa kävellä täältä Kaunissaareen. Itsetuhoinen ihminen ei olisi piitannut tuon taivaallista sellaisesta asiasta..

oikeen tärittääsi lähtiä ku on ne lampahakki ruokittavana. Emäntä on kumminki kauppareissulla pimiän päihin asti ja askarehet jäi mun kontolle.
        Käy itte velipoian kans kattomas. Tai soita ny ensiksi ainaki. Onhan sillä luuri joukos. Siitähän sä sen kuulet onko ittetuhoonen vai ei.

• pikkudee kirjoitti:

oikeen tärittääsi lähtiä ku on ne lampahakki ruokittavana. Emäntä on kumminki kauppareissulla pimiän päihin asti ja askarehet jäi mun kontolle.
        Käy itte velipoian kans kattomas. Tai soita ny ensiksi ainaki. Onhan sillä luuri joukos. Siitähän sä sen kuulet onko ittetuhoonen vai ei.

.. olet kuin kävelevä itsetuholainen. Ellei tohtori olisi pumpannut sinuun VirkoMax'ejaan et taitaisi vieläkään olla tolkussasi. Puheesi ainakin ovat aivan tuulen ja hännän välistä.

Tohtorin kännykkä ei vastaa. On tietysti laittanut sen pois päältä ettei hukkuisi uteliaiden kysymyksiin.
        Minä odotan niin kauan että se WADAn tiedotustilaisuus tulee TVstä. Onpa sitten vietäväksi tohtorille tuoreinta tietoa tapauksen tiimoilta.

• pikkudee
        Y.Laatta kirjoitti:

.. olet kuin kävelevä itsetuholainen. Ellei tohtori olisi pumpannut sinuun VirkoMax'ejaan et taitaisi vieläkään olla tolkussasi. Puheesi ainakin ovat aivan tuulen ja hännän välistä.

Tohtorin kännykkä ei vastaa. On tietysti laittanut sen pois päältä ettei hukkuisi uteliaiden kysymyksiin.
        Minä odotan niin kauan että se WADAn tiedotustilaisuus tulee TVstä. Onpa sitten vietäväksi tohtorille tuoreinta tietoa tapauksen tiimoilta.

on koviis liemis keitetty. Ei se yhyren roupinkikäryn takia ittiänsä rupia vihaamahan niimpalio jotta nakkaas lusikan nurkkahan.
        Saappa nähärä!
        Mutta nymmä meen. Heippa.
        Kattellahan ehtoolla telekkarista tulooko kurlinkista kultaa..

• pikkudee kirjoitti:

on koviis liemis keitetty. Ei se yhyren roupinkikäryn takia ittiänsä rupia vihaamahan niimpalio jotta nakkaas lusikan nurkkahan.
        Saappa nähärä!
        Mutta nymmä meen. Heippa.
        Kattellahan ehtoolla telekkarista tulooko kurlinkista kultaa..

Kello on jo vaikka kuinka paljon eikä mitään uutisen tynkää.
        Curlingkin meni päin mäntyä. Vielä kun saadaan huonoja doping-uutisia ja Suomi häviää itänaapurille jääkiekossa, on kaikki päivän negatiiviset asiat nähty.
        Dopingnäytteet ovat ainoa asia jonka tahtoisinkin olevan negatiivisen.. Se olisi positiivinen yllätys.

Rinsessa hoi.. keitetäänkö kahvit että jaksetaan valvoa suomipeli tänä iltana? Äh.. Nukkumassa jo.
        Hyvää yötä vaan. (((***)))

Katsotaanpas vielä tekstiTVn tarjonta.

Ohhoh.. OHHOH!!!

B-NÄYTTEET POSITIIVISIA

Torinon olympialaisissa miesten 50 km hiihdon jälkeen tehdyn dopingtestin B-näytteet on saatu analysoiduksi. Ne varmentavat aiemmin tehtyjen testien tulokset. Jo ensimmäisessä näyteanalyysissä positiivisen tuloksen antaneiden kolmen mitalisijoille sijoittuneen hiihtäjän B-näytteetkin ovat osoittautuneet positiivisiksi.
        Näinollen koko alkuperäisen mitalikolmikon hiihdot hylätään ja alempana tulostaulukossa olleet nousevat kolme pykälää ylöspäin.
        Kaikki kolme kärkisijaa menevät Bugandian joukkueelle, mitä voidaan pitää lähes sensaatiomaisena.
        Kultaa hopeaa ja pronssia saavuttanut Bugandian joukkue tulee saamaan mitalinsa huomenna.

Voi Härttinen sentään..

Että ne olikin sitten ihan muita kuin mitä ajateltiin. Kyllä tohtori heittää voltin kun kuulee tästä!

Tiana-a.. Hyviä uutisia! Nyt kyllä keitetään mitalikahvit ja sassiin...

• dingman

Olipas siinä mukavia uutisia. Tohtorikin on varmaan mielissään kun kuulee että maine ei saanutkaan ikävää tahraa.
      Mitaleista saa Laattajärven kuntakin ottaa osan kunniasta. Tarjosihan se hyvät harjoitteluolosuhteet ja vielä vaatetti hiihtäjät kilpailua varten.
      Minun mielestäni tohtorille pitäisi järjestää juhlaseremonia tämän kunniaksi.

• .. ei vielä tiedä mitään koko asiasta ellei ole avannut kännykkäänsä. Juhlintaan on nyt tosiaankin hyvä aihe.. Harvemmin sitä pieni maalaiskunta saa juhlia olympialaista kolmoisvoittoa. Vaikka mitalit matkaavatkin Afrikkaan oli Laattajärven panos niiden saamisessa ensiarvoisen tärkeä. Tuskinpa tällaiseen lopputulokseen oltaisiin päästy savanni-olosuhteissa. Jo pelkkä lämpötilaeroon totuttelu olisi vienyt heidän energiavarantonsa miinukselle, pitkän hiihtomatkan aiheuttamasta rasituksesta puhumattakaan. Voimme siis aivan hyvällä syyllä omia osan kunniasta.

Aivan ensiksi meidän pitää rientää kertomaan tohtorille hyvät uutiset.
        Sain idean.. Pyydetään pikkudee hakemaan tohtori Onnenpesästä porovaljakollaan jäätä pitkin tänne. Tohtori varmaan haluaa siistiä itseään hetkisen rauhassa ennenkuin astuu esiin.

Tunnen jo miten media teroittaa kyniään.. Vuoden urheiluvalmentajan tittelin saajaa ei tarvitse arvailla tämän jälkeen!

• pikkudee
        Y.Laatta kirjoitti:

.. ei vielä tiedä mitään koko asiasta ellei ole avannut kännykkäänsä. Juhlintaan on nyt tosiaankin hyvä aihe.. Harvemmin sitä pieni maalaiskunta saa juhlia olympialaista kolmoisvoittoa. Vaikka mitalit matkaavatkin Afrikkaan oli Laattajärven panos niiden saamisessa ensiarvoisen tärkeä. Tuskinpa tällaiseen lopputulokseen oltaisiin päästy savanni-olosuhteissa. Jo pelkkä lämpötilaeroon totuttelu olisi vienyt heidän energiavarantonsa miinukselle, pitkän hiihtomatkan aiheuttamasta rasituksesta puhumattakaan. Voimme siis aivan hyvällä syyllä omia osan kunniasta.

Aivan ensiksi meidän pitää rientää kertomaan tohtorille hyvät uutiset.
        Sain idean.. Pyydetään pikkudee hakemaan tohtori Onnenpesästä porovaljakollaan jäätä pitkin tänne. Tohtori varmaan haluaa siistiä itseään hetkisen rauhassa ennenkuin astuu esiin.

Tunnen jo miten media teroittaa kyniään.. Vuoden urheiluvalmentajan tittelin saajaa ei tarvitse arvailla tämän jälkeen!

Heippa jälle.. Tulin ku kuttuttihin. Ny on ilta-askarehekki tehtynä niin ei oo kiirusta kotia.
        Lähäretähänkö kohta hakemahan tohtori saaresta?

Rees on tilaa neliälle aikuuselle ja kaharelle mukulalle. Hypäkkää kyytihin.
        Porot on opetettu hyvän tapaasiksi ja mulla on sitäpaitti ajokorttiki ny. Rohkiaa vaan kyytihin joka iikka. Rinsessa saa jäärä kaffeen keittohon kun mä arvaan jottei se perusta yhtää mun porokyyriistä. On vähä huonoja muistoja erelisestä ajelusta.

• dingman
        pikkudee kirjoitti:

Heippa jälle.. Tulin ku kuttuttihin. Ny on ilta-askarehekki tehtynä niin ei oo kiirusta kotia.
        Lähäretähänkö kohta hakemahan tohtori saaresta?

Rees on tilaa neliälle aikuuselle ja kaharelle mukulalle. Hypäkkää kyytihin.
        Porot on opetettu hyvän tapaasiksi ja mulla on sitäpaitti ajokorttiki ny. Rohkiaa vaan kyytihin joka iikka. Rinsessa saa jäärä kaffeen keittohon kun mä arvaan jottei se perusta yhtää mun porokyyriistä. On vähä huonoja muistoja erelisestä ajelusta.

hyvin katsella palkintojenjakoa illalla kun ollaan jo täällä asti. Tuollahan Onnenpesä jo häämöttääkin. Outoa ettei tohtori ole laittanut öljylamppua palamaan.
        Ehkä hän on mennyt iltapäivänokosille ja uinahtanut oikein kunnolla.

• pikkudee
        dingman kirjoitti:

hyvin katsella palkintojenjakoa illalla kun ollaan jo täällä asti. Tuollahan Onnenpesä jo häämöttääkin. Outoa ettei tohtori ole laittanut öljylamppua palamaan.
        Ehkä hän on mennyt iltapäivänokosille ja uinahtanut oikein kunnolla.

on ku huopatossutehtahas.
        Kaippa täälä on eres kaikki oorninkis.
        Alakaa hytäjyttää.. Ajatteles jos se onkin kylymänä sielä. Oli ittettuhoosen oloonen kehuu Yrjöki.

Mees ny erellä ku oot pireekki.

• dingman
        pikkudee kirjoitti:

on ku huopatossutehtahas.
        Kaippa täälä on eres kaikki oorninkis.
        Alakaa hytäjyttää.. Ajatteles jos se onkin kylymänä sielä. Oli ittettuhoosen oloonen kehuu Yrjöki.

Mees ny erellä ku oot pireekki.

alkoi pelottaa. No ei kai auta kuin mennä sisään.
        Onpas ovi lujasti kiinni.

Kriiiik.
        Aukesihan se.

Hu huu.. Onkos täällä joku?

Näytäppäs valoa sillä otsalampullasi. Tuonne pöydän alle..

Kauhistus! Sieltä näkyy jonkun jalat.

• dingman
        dingman kirjoitti:

alkoi pelottaa. No ei kai auta kuin mennä sisään.
        Onpas ovi lujasti kiinni.

Kriiiik.
        Aukesihan se.

Hu huu.. Onkos täällä joku?

Näytäppäs valoa sillä otsalampullasi. Tuonne pöydän alle..

Kauhistus! Sieltä näkyy jonkun jalat.

ja heti, veliseni.
        Ne olikin vaan pöydän jalat.

Näytähän vielä tuonne perällekkin.
        Outoa.. Täällä on kyllä oltu ihan äskettäin.
        Takassa näkyy hiipuvia kekäleitä.

Mennään ulos. Tohtori on jossain muualla kuin mökissä.

• pikkudee
        dingman kirjoitti:

ja heti, veliseni.
        Ne olikin vaan pöydän jalat.

Näytähän vielä tuonne perällekkin.
        Outoa.. Täällä on kyllä oltu ihan äskettäin.
        Takassa näkyy hiipuvia kekäleitä.

Mennään ulos. Tohtori on jossain muualla kuin mökissä.

näkyy jäläkiä. Puulatohon päin on menojäliet. Eisukaa sieltä vain näykki jotakaa valua overraosta. Käyrähänkö kattomas?
        Mä vähä luuraan overraosta mikä sielä oikeen on.

Herrantähäre.. Molonen roikkuu katorrajas. Jalaat näkyy aiva selevähän viä heiluvan. Äkkiä apuhun velii!

• dingman
        pikkudee kirjoitti:

näkyy jäläkiä. Puulatohon päin on menojäliet. Eisukaa sieltä vain näykki jotakaa valua overraosta. Käyrähänkö kattomas?
        Mä vähä luuraan overraosta mikä sielä oikeen on.

Herrantähäre.. Molonen roikkuu katorrajas. Jalaat näkyy aiva selevähän viä heiluvan. Äkkiä apuhun velii!

Ei tämän näin pitänyt mennä. Eihän tässä kukaan voi hirressä roikkua.. Se ei istu lainkaan tähän tarinaan. Katsohan vielä uudestaan, veliseni.

Eiköhän siellä vain tohtori treenaa käsivarsilihaksiaan roikkumalla puuladon orressa
        puunhakureissunsa ohessa?

Kurkistetaanpas..

• Tri M.
        dingman kirjoitti:

Ei tämän näin pitänyt mennä. Eihän tässä kukaan voi hirressä roikkua.. Se ei istu lainkaan tähän tarinaan. Katsohan vielä uudestaan, veliseni.

Eiköhän siellä vain tohtori treenaa käsivarsilihaksiaan roikkumalla puuladon orressa
        puunhakureissunsa ohessa?

Kurkistetaanpas..

Kylläpä säikähdin kun näin teidän kauhistuneet kasvonne puuladon ovenraossa.
        Mitäs te täällä teette tähän aikaan illasta?
        Katsotte minua kuin jotain zombia.

Minä vain treenaan käsivarsilihaksiani roikkumalla puuladon orressa puunhakureissuni ohessa!

• pikkudee
        Tri M. kirjoitti:

Kylläpä säikähdin kun näin teidän kauhistuneet kasvonne puuladon ovenraossa.
        Mitäs te täällä teette tähän aikaan illasta?
        Katsotte minua kuin jotain zombia.

Minä vain treenaan käsivarsilihaksiani roikkumalla puuladon orressa puunhakureissuni ohessa!

ny sompiksi herra tohtoria luullu. Ihaalemma vaan nuota hyvirreenattuja käsivarren lihoja.

Olimma vähä huolisnamma ku ei mökis ollu ketää ja kännykällä ei saatu kiinni.
        Meillon nimittään torella hyviä uutisia.
        Mainehes on taharatoon. Ne kiinnijäänyset oliki valakoosia miehiä. Tummap poijat otti kolomoosvoiton. Onneksi olokohon munki puolesta.

• Tri M.
        pikkudee kirjoitti:

ny sompiksi herra tohtoria luullu. Ihaalemma vaan nuota hyvirreenattuja käsivarren lihoja.

Olimma vähä huolisnamma ku ei mökis ollu ketää ja kännykällä ei saatu kiinni.
        Meillon nimittään torella hyviä uutisia.
        Mainehes on taharatoon. Ne kiinnijäänyset oliki valakoosia miehiä. Tummap poijat otti kolomoosvoiton. Onneksi olokohon munki puolesta.

tuo varmaa tietoa vai karkeaa pilaa? Olen nimittäin vähän herkässä tilassa näin käsivarsilihasten treenauksen jäljiltä.

• dingman
        Tri M. kirjoitti:

tuo varmaa tietoa vai karkeaa pilaa? Olen nimittäin vähän herkässä tilassa näin käsivarsilihasten treenauksen jäljiltä.

voin ilokseni todeta että asiassa on vinha perä.
        Lähdetään täältä. Ehdimme vielä näkemään koosteen päivän tapahtumista televisiosta.
        Hiihdon palkintojenjakokin näytetään ihan varmasti.
        Yrjö jäi lämmittämään saunaa. Otetaan sitten mitalilöylyt kun sinne päästään.

• pikkudee
        dingman kirjoitti:

voin ilokseni todeta että asiassa on vinha perä.
        Lähdetään täältä. Ehdimme vielä näkemään koosteen päivän tapahtumista televisiosta.
        Hiihdon palkintojenjakokin näytetään ihan varmasti.
        Yrjö jäi lämmittämään saunaa. Otetaan sitten mitalilöylyt kun sinne päästään.

tohtori tariota pirtuaki saunam päälle.
        Kirkkahien mitalien kunniaksi kirkasta.
        Vai hotaleherikko jo kaiken täälä olles?

• Tri M.
        pikkudee kirjoitti:

tohtori tariota pirtuaki saunam päälle.
        Kirkkahien mitalien kunniaksi kirkasta.
        Vai hotaleherikko jo kaiken täälä olles?

Vielä tuota löytyy. Vähän jouduin lämpimikseni ottamaan iltaisin yömyssyjä.
        Enhän minä nyt juomalla ala sitä juomaan.
        Sehän olisi aivan itsetuhoista..

• Tri M.

vielä kerran alkuun sen palkintojenjakovideon, Riana.
      Se näyttää joka kerta yhtä riemastuttavalta.
      Harvoin näkee noin onnellisia hymyjä kuin tuossa nyt. Kelpaa noita mitaleja näyttää kotipuolessa!

• Y.Laatta

.. ansiostasi ne mitalit siellä kauloissa roikkuvat. Ilman yrttiseoksesi antamaa lisäpotkua tuolla korokkeella seisoisi ihan eri näköisiä hiihtäjiä.
        Minä tässä vähän ihmettelen sitä että pikkudee ei sairaalassa virkistynyt juuri mitään vaikka annoit hänelle tuhdin annoksen samaa ainetta.
        Mistä se mahtaa johtua?

• Tri M.
        Y.Laatta kirjoitti:

.. ansiostasi ne mitalit siellä kauloissa roikkuvat. Ilman yrttiseoksesi antamaa lisäpotkua tuolla korokkeella seisoisi ihan eri näköisiä hiihtäjiä.
        Minä tässä vähän ihmettelen sitä että pikkudee ei sairaalassa virkistynyt juuri mitään vaikka annoit hänelle tuhdin annoksen samaa ainetta.
        Mistä se mahtaa johtua?

tuota itsekkin silloin. VirkoMax'han tehoaa aivojen kautta kuten tiedät. Tulin siihen johtopäätökseen että VirkoMax ei kertakaikkiaan päässyt kunnolla imeytymään aivokudoksiin.. ehkä pikkudeellä ei ollut riittävästi kapasiteettia.
        Röntgenkuvissakin näkyi pääasiassa vain rustoa sillä suunnalla.
        Eli mitä tästä opimme. Mitä vilkkaampi aivotoiminta - sitä nopeammin aine vaikuttaa.
        Tätä ei nyt sitten tarvitse kertoa hänelle.

• Tri M. kirjoitti:

tuota itsekkin silloin. VirkoMax'han tehoaa aivojen kautta kuten tiedät. Tulin siihen johtopäätökseen että VirkoMax ei kertakaikkiaan päässyt kunnolla imeytymään aivokudoksiin.. ehkä pikkudeellä ei ollut riittävästi kapasiteettia.
        Röntgenkuvissakin näkyi pääasiassa vain rustoa sillä suunnalla.
        Eli mitä tästä opimme. Mitä vilkkaampi aivotoiminta - sitä nopeammin aine vaikuttaa.
        Tätä ei nyt sitten tarvitse kertoa hänelle.

.. tosiaan pitää asia vain meidän tietonamme.

No miten olet aikonut hyödyntää tätä saavutusta..
        Laitat kiertokirjeen eri maiden urheilujohtajille ja lajivalmentajille? Nyt olisi taottava kun rauta on tulen hehkuista.
        Ensi vuonna markkinoilla on jo todennäköisesti sata kloonivalmistetta ja yhtä monta kakun jakajaa.

• Tri M.
        Y.Laatta kirjoitti:

.. tosiaan pitää asia vain meidän tietonamme.

No miten olet aikonut hyödyntää tätä saavutusta..
        Laitat kiertokirjeen eri maiden urheilujohtajille ja lajivalmentajille? Nyt olisi taottava kun rauta on tulen hehkuista.
        Ensi vuonna markkinoilla on jo todennäköisesti sata kloonivalmistetta ja yhtä monta kakun jakajaa.

pitää matalaa profiilia vaikka alunperin kaavailinkin myyväni aineen valmistusoikeudet jollekkin isolle alan yritykselle.
        Eihän siitä mitään tule että kaikki alkavat urheilla VirkoMax'in voimalla.
        Tämä oli mielenkiintoinen kokeilu mutta jäänee silti ainoaksi lajissaan.
        Sitäpaitsi se ei vaikuta kaikkiin yhtä tehokkaasti - kuten pikkudeestä huomasimme.
        Seuraisi pettymyksiä ja isoja oikeudenkäyntejä jos purkin kyljessä erehdyttäisiin lupaamaan liikoja.

• Tri M. kirjoitti:

pitää matalaa profiilia vaikka alunperin kaavailinkin myyväni aineen valmistusoikeudet jollekkin isolle alan yritykselle.
        Eihän siitä mitään tule että kaikki alkavat urheilla VirkoMax'in voimalla.
        Tämä oli mielenkiintoinen kokeilu mutta jäänee silti ainoaksi lajissaan.
        Sitäpaitsi se ei vaikuta kaikkiin yhtä tehokkaasti - kuten pikkudeestä huomasimme.
        Seuraisi pettymyksiä ja isoja oikeudenkäyntejä jos purkin kyljessä erehdyttäisiin lupaamaan liikoja.

.. ensimmäinen alan yrittäjä joka lupaa tuotteen auttavan lähestulkoon kaikkeen.
        Nyttemmin niissä kehulauseissa onkin näitä maagisia "voi" , "saattaa" ja "monessa tapauksessa" sanoja vähän lieventämässä ostajan odotuksia ja valmistajan vastuuta.
        Sinun kohdallasi tosin ei epäilyksiin ole aihetta. Kolmoisvoitto sen näytti viimeksi.
        Saisitkin lisätä VirkoMax-purkin kylkeen tekstin:
        "Kultamitalilaatua"

• Tri M.
        Y.Laatta kirjoitti:

.. ensimmäinen alan yrittäjä joka lupaa tuotteen auttavan lähestulkoon kaikkeen.
        Nyttemmin niissä kehulauseissa onkin näitä maagisia "voi" , "saattaa" ja "monessa tapauksessa" sanoja vähän lieventämässä ostajan odotuksia ja valmistajan vastuuta.
        Sinun kohdallasi tosin ei epäilyksiin ole aihetta. Kolmoisvoitto sen näytti viimeksi.
        Saisitkin lisätä VirkoMax-purkin kylkeen tekstin:
        "Kultamitalilaatua"

hyvä sauma tehdä vähän rahaa eläkepäiviksi, en kiellä etteikö asia vähän kiusaisi minua.
        Olen kuitenkin päättänyt olla asiassa tiukkana ja jatkan kehittelytyötä edelleen tieteen ehdoilla.
        Tällainen menestys antaa uskoa ja osviittaa siitä että yrttiseokset ovat tulevaisuudessa yhä merkittävämpi osa ihmisten hyvinvointia ja suorituskykyä.

• pikkudee

Aurinko ojjo korkialla ja väki vaan makaa!
      Lähärin kysymähän olisko rinsessalla hernehiä lainata kun kyläkaupan herneshylly koliotti tyhyjänä.
      Pitääs saara rokkaa ku on laskiaastiistai ja kaikki..

Tämpäivääses leheres oli taas niin mielenkiintoosta juttua jotta oikeen.
      Kattokaapa:

JURPPALA LATUPROJEKTIN VETÄJÄKSI BUGANDIAAN

Laattajärven Loiskeen puheenjohtaja Hemmo Jurppala matkustaa tällä viikolla Afrikkaan edistämään kehitysyhteistyönä toteutettavaa hiihtolatuprojektia Bugandian seudulla.
      Hanke sai vahvaa myötätuulta maan hiihtojoukkueen menestyttyä erinomaisesti Torinon talviolympialaissa viime viikolla.
      Jurppala saa vastattavakseen 10 km mittaisen vapaan hiihtotavan vaatimukset täyttävän hiihtoladun suunnittelun ja toteutuksen.
      Toteuduttuaan hanke mahdollistaa ympärivuotisen murtomaahiihdon harjoittelun Afrikan maaperällä.

• Näytähän vielä sitä lehteä..
        Voi Härttinen sentään, tämä on jo kyllä kaiken huippu. Sisähallilentomäkikin alkaa näyttää tämän rinnalla jo ihan mielekkäältä hankkeelta!
        Mistä sinne lunta saadaan.. Harvemmin niillä seuduilla lunta taivaalta tulee, ainakaan kinoksiksi asti.

Otappas lautanen ja maista rinsessan herneskeittoa. Sitä on tuolla padassa vielä runsahasti jäljellä. Vajassa on herneslaari ja sieltä saat viedä vaikka sangollisen mennessäsi.

Onkos muuten Vuohikalliolla tänään jokin laskiaisrieha? Voitaisiin mennä käymään lasten kanssa pulkkamäessä.

• pikkudee
        Y.Laatta kirjoitti:

Näytähän vielä sitä lehteä..
        Voi Härttinen sentään, tämä on jo kyllä kaiken huippu. Sisähallilentomäkikin alkaa näyttää tämän rinnalla jo ihan mielekkäältä hankkeelta!
        Mistä sinne lunta saadaan.. Harvemmin niillä seuduilla lunta taivaalta tulee, ainakaan kinoksiksi asti.

Otappas lautanen ja maista rinsessan herneskeittoa. Sitä on tuolla padassa vielä runsahasti jäljellä. Vajassa on herneslaari ja sieltä saat viedä vaikka sangollisen mennessäsi.

Onkos muuten Vuohikalliolla tänään jokin laskiaisrieha? Voitaisiin mennä käymään lasten kanssa pulkkamäessä.

on rinsessan rokka! Tainnu kypsyä hiliaasella tulella yöm mittahan.
        Tairampahan ottaa vielä lisää.. nuon.

Joo. Sielä on mun tietääkseni pulukkamäet ja laturetkiki nokipannukaffeen sekä ropsun keralla. Mä en kyllä itte täritä sinne lähtiä.

Niin niistä lumiista.. Moon kuullu jotta Jurppala olis kyselly paikallisilta rekkamiehiltä alustavia arvioota mitä maksaas täältä rahtina verättää lunta savannille.
        Eikö oo harvinaasen sakiaa meininkiä, hä?
        Vettähän sielä lavalla on ku perillä ollahan!

• pikkudee kirjoitti:

on rinsessan rokka! Tainnu kypsyä hiliaasella tulella yöm mittahan.
        Tairampahan ottaa vielä lisää.. nuon.

Joo. Sielä on mun tietääkseni pulukkamäet ja laturetkiki nokipannukaffeen sekä ropsun keralla. Mä en kyllä itte täritä sinne lähtiä.

Niin niistä lumiista.. Moon kuullu jotta Jurppala olis kyselly paikallisilta rekkamiehiltä alustavia arvioota mitä maksaas täältä rahtina verättää lunta savannille.
        Eikö oo harvinaasen sakiaa meininkiä, hä?
        Vettähän sielä lavalla on ku perillä ollahan!

.. touhut on aina yhtä suureellisia. Eihän sitä lunta ole täälläkään kuin osan vuodesta. No ehkä hän aikoo varastoida sitä aumaan niin paljon että riittää kesän yli.

Rinsessa-a... Riana-a... George-e... Herätkääpäs jo, mennään kaikki yhdessä vähän isompaan pulkkamäkeen tänään. Lämmintä päälle vaan ja menoksi. Minä voitelen sukseni ja kierrän sen laturetken.. Sykemittari ja nitropurkki vielä mukaan.

• Tri M.
        Y.Laatta kirjoitti:

.. touhut on aina yhtä suureellisia. Eihän sitä lunta ole täälläkään kuin osan vuodesta. No ehkä hän aikoo varastoida sitä aumaan niin paljon että riittää kesän yli.

Rinsessa-a... Riana-a... George-e... Herätkääpäs jo, mennään kaikki yhdessä vähän isompaan pulkkamäkeen tänään. Lämmintä päälle vaan ja menoksi. Minä voitelen sukseni ja kierrän sen laturetken.. Sykemittari ja nitropurkki vielä mukaan.

Ai se olitkin sinä, Yrjö..
        Takaapäin ei tahdo tunnistaa kun kaikilla on samantyyliset toppavaatteet yllään. Luulin että siinä menee joku eläkepappa kun niin hissuksiin sauvoi eteenpäin.
        Minulla on ihan uudet sukset ja nämä tuntuvat vievän aivan itsestään! Vain kevyt ponkaisu ja liu'un kuin vesitippa hanhen selässä.
        Mitkäs ihmeen hikilaudat sinulla on?

• Tri M. kirjoitti:

Ai se olitkin sinä, Yrjö..
        Takaapäin ei tahdo tunnistaa kun kaikilla on samantyyliset toppavaatteet yllään. Luulin että siinä menee joku eläkepappa kun niin hissuksiin sauvoi eteenpäin.
        Minulla on ihan uudet sukset ja nämä tuntuvat vievän aivan itsestään! Vain kevyt ponkaisu ja liu'un kuin vesitippa hanhen selässä.
        Mitkäs ihmeen hikilaudat sinulla on?

hyvä tulee.. Tuli vaan laitettua liian paljon vaatetta päälle. Aurinko lämmittää niin selkää.
        Kuules Jorma.. nämä minun sukseni ovat Ruotsin armeijan ylijäämävarastoa. Ostin ne kyläkaupasta viime keväänä. Ovathan ne vähän raskastekoiset eivätkä aivan viimeisimmän muodin mukaiset mutta lujatekoiset!
        Kävin hidusen rähmälläni tuossa jyrkässä mäenmutkassa ja suksi osui isoon kiveen. Ei naarmun naarmua sukseen tullut. Mitenköhän olisi käynyt noille sinun kiidättimillesi? Niin ohuetkin että umpihankihiihto ei tasan taatusti onnistuisi..

Mitenkäs sinä muuten täällä nyt olet.. Ai niin.. Sinulla on vielä tämä päivä saikkua.
        Kuinka se uusi naislääkäri on mahtanut pärjätä? Tuli hänelle komento tänne niin äkkiä sinun sairaslomaasi tekemään.

• Tri M.
        Y.Laatta kirjoitti:

hyvä tulee.. Tuli vaan laitettua liian paljon vaatetta päälle. Aurinko lämmittää niin selkää.
        Kuules Jorma.. nämä minun sukseni ovat Ruotsin armeijan ylijäämävarastoa. Ostin ne kyläkaupasta viime keväänä. Ovathan ne vähän raskastekoiset eivätkä aivan viimeisimmän muodin mukaiset mutta lujatekoiset!
        Kävin hidusen rähmälläni tuossa jyrkässä mäenmutkassa ja suksi osui isoon kiveen. Ei naarmun naarmua sukseen tullut. Mitenköhän olisi käynyt noille sinun kiidättimillesi? Niin ohuetkin että umpihankihiihto ei tasan taatusti onnistuisi..

Mitenkäs sinä muuten täällä nyt olet.. Ai niin.. Sinulla on vielä tämä päivä saikkua.
        Kuinka se uusi naislääkäri on mahtanut pärjätä? Tuli hänelle komento tänne niin äkkiä sinun sairaslomaasi tekemään.

ovat samaa sarjaa kuin millä Bugandian joukkuekin hiihti mitaleille. Sain ne vähän kuin lisäbonuksena siitä valmennustyöstä.
        Kyllä se niin on että välineet ovat puolet suorituksesta.. Vaikka olisi miten lahjakas hiihtäjä, ei kannata haaveilla menestyksestä ilman huippusuksia ja voitelukin on oltava kohdallaan. Nämä minun sukseni on voideltu aidolla hylkeenrasvapohjaisella geelillä, muuten samalla aineella jota pojat käyttivät 50 km hiihdossa. Se pysyy hyvin kiinni pohjissa ja luisto on aivan omaa luokkaansa..

Hyvin on nti Lovela hoitanut kunnanlääkärin sijaisuutta, ei moitteen sijaa.. Onnekas sattuma että sain hänet lyhyellä varoitusajalla töihin.
        Tänä iltana lupasin viedä hänet Laatta-Pubiin noin niinkuin lähtiäisiksi. Huomenna on taas arkista aherrusta tiedossa kun sairaslomani päättyy.

• Tri M. kirjoitti:

ovat samaa sarjaa kuin millä Bugandian joukkuekin hiihti mitaleille. Sain ne vähän kuin lisäbonuksena siitä valmennustyöstä.
        Kyllä se niin on että välineet ovat puolet suorituksesta.. Vaikka olisi miten lahjakas hiihtäjä, ei kannata haaveilla menestyksestä ilman huippusuksia ja voitelukin on oltava kohdallaan. Nämä minun sukseni on voideltu aidolla hylkeenrasvapohjaisella geelillä, muuten samalla aineella jota pojat käyttivät 50 km hiihdossa. Se pysyy hyvin kiinni pohjissa ja luisto on aivan omaa luokkaansa..

Hyvin on nti Lovela hoitanut kunnanlääkärin sijaisuutta, ei moitteen sijaa.. Onnekas sattuma että sain hänet lyhyellä varoitusajalla töihin.
        Tänä iltana lupasin viedä hänet Laatta-Pubiin noin niinkuin lähtiäisiksi. Huomenna on taas arkista aherrusta tiedossa kun sairaslomani päättyy.

Joko olet saanut sen kultaisen kädenpuristuksesi? Siis ne 10 000 Bugandian zillinkiä jotka luvattiin kultamitalista..

• Tri M.
        Y.Laatta kirjoitti:

Joko olet saanut sen kultaisen kädenpuristuksesi? Siis ne 10 000 Bugandian zillinkiä jotka luvattiin kultamitalista..

luvattiin toimittaa viikon sisällä pankkitililleni. Ellei niitä ala tulla, pyydän Jurppalaa mainitsemaan asiasta hienovaraisesti Bugandian urheiluministerille kun sielläpäin on liikkeellä. Olethan lukenut sitä nimityksestä..

Oh.. 10 000 zillingiä.. Se on ISO kasa rahaa.
        Sillä saa varmaan vaikka mitä!

Muttan nyt minä jätän sinut jatkamaan hiihtoasi yksin.. On mentävä.. Illan ihanat velvollisuudet odottavat.
        Ta dam ti dam... Hei-i-i....

• Oletkos töissä siellä? Haloo...
      Mitähän minun pitäisi tehdä varpaani kanssa. Olin avannossa uimassa ja kala puraisi kiinni pikkuvarpaaseeni. Se luuli sitä taikinapalloksi..

Älä vaan sano että äkkiä uudestaan jalka veteen ja uutta kalaa pyydystämään. Tämä näes kirveltää hidusen. Sain toki kalan jäälle.. Se oli pikkuinen naahku, puolisen kiloa korkeintaan.
      Hampaat terävät kuin neulat!

• Tri M.

ota se naahku irti varpaastasi ellet jo sitä tehnyt. Kutita sitä kidusten alta niin se alkaa hihittää ja kita aukeaa.
        Varvas paranee kyllä itsestään ja jäykkäkouristusvaarakin on olematon koska otit taannoin sitä kuumepulveria. Mikäli varvas alkaa möhistyä ja kipuilu jatkuu, ota uudelleen yhteyttä.
        Käytä vast'edes sukkia jaloissasi avantouinnilla käydessäsi niin vältyt moisilta yllätyksistä. Onneksi et sentään alasti uinut.. Ties mitä olisi sattunut!
        Sain tänään pankilta ilmoituksen että Bugandiasta on tullut rahalähetys tililleni.
        10 000 Bzi niin että napsahti.
        Zillingin arvo vain oli pienoinen pettymys..

1 Bz = 0,005 € Koko potti siis 50 euroa.

No on se rahaa sekin..

• Tri M. kirjoitti:

ota se naahku irti varpaastasi ellet jo sitä tehnyt. Kutita sitä kidusten alta niin se alkaa hihittää ja kita aukeaa.
        Varvas paranee kyllä itsestään ja jäykkäkouristusvaarakin on olematon koska otit taannoin sitä kuumepulveria. Mikäli varvas alkaa möhistyä ja kipuilu jatkuu, ota uudelleen yhteyttä.
        Käytä vast'edes sukkia jaloissasi avantouinnilla käydessäsi niin vältyt moisilta yllätyksistä. Onneksi et sentään alasti uinut.. Ties mitä olisi sattunut!
        Sain tänään pankilta ilmoituksen että Bugandiasta on tullut rahalähetys tililleni.
        10 000 Bzi niin että napsahti.
        Zillingin arvo vain oli pienoinen pettymys..

1 Bz = 0,005 € Koko potti siis 50 euroa.

No on se rahaa sekin..

.. kädenpuristuksesi oli siis 50 euron arvoinen.
        Bugandiassa sekin saattaa vastata työmiehen vuosiansiota.
        Tiana kutoo minulle avantouintisukat joihin tulee kärki teräsvillasta. Siihen ei kalan hammas pysty!

Lapset ovat käyneet joka päivä avannolla onkimassa ja siksi kai kalat tottuivat saamaan taikinaisia palleroitaan. Ei sitten niin ihmekään että yksi sieppasi kiinni pikkuvarpaaseeni makupalan toivossa. Irtosi se siitä ilman kutittelua ja pääsi kalamurekkeen raaka-aineeksi.
        Rinsessa tuolla jo kutsuu väkeä ruokapöytään..
        Kiitokset kaikesta avustasi, Jorma. Poikkea talossa kun sopii..

• Tri M.
        Y.Laatta kirjoitti:

.. kädenpuristuksesi oli siis 50 euron arvoinen.
        Bugandiassa sekin saattaa vastata työmiehen vuosiansiota.
        Tiana kutoo minulle avantouintisukat joihin tulee kärki teräsvillasta. Siihen ei kalan hammas pysty!

Lapset ovat käyneet joka päivä avannolla onkimassa ja siksi kai kalat tottuivat saamaan taikinaisia palleroitaan. Ei sitten niin ihmekään että yksi sieppasi kiinni pikkuvarpaaseeni makupalan toivossa. Irtosi se siitä ilman kutittelua ja pääsi kalamurekkeen raaka-aineeksi.
        Rinsessa tuolla jo kutsuu väkeä ruokapöytään..
        Kiitokset kaikesta avustasi, Jorma. Poikkea talossa kun sopii..

kun kuljetaan. Mielellänihän minä teillä poikkean aina ja toivottavasti ei-viran puolesta.
        Kerrohan myös rinsessalle sekä lapsille terveisiä. Katselin eilen Vuohikalliolla sitä niiden pulkkamäkimeininkiä. Siinä laskettelutyllis sai melkoista vauhtia ja riemua riitti. Oli niin kaunis päiväkin.

Niin.. Pitipä vielä mainita.. nti Lovela jää tänne Laattajärvelle minun yksityisvastaanottooni töihin toistaiseksi..
        Ainakin lopulliseen lääkäriksi valmistumiseensa saakka. Meillä tuntuu olevan yhteisiä intressejä.

Eipä sitten kai muuta kuin hyvät voinnit.. Mitäpä muuta lääkäri voisi toivoa..

• rinsessa

y.l=ylen laatuisa yrjökkini, siinäs nyt näet kuinka sinusta tykätään, jopa kalatkin tahtoo kuivalle maalle sinun kanssasi, olit kyllä hauska näky! anteeksi yrjö lupaan etten naura enään.
        y.l=ylen laadukkaani, eihän sinun varpaasi muistuta yhtään lasten tekemiä kalatäkyjä! tuolla kalalla on varmaan ollut huono näkö!!, käynti optikolle voisi olla tarpeen..hih
        y.l=ylen laatuisa ja armas yrjö ,nyt lupaan etten enään kiusoita enkä naura, keitän sinulle kahvia ja leivomme lasten kanssa pikkuvar...eikun pikkupullia!! halaan sinua nyt ja suukonkin saat, otas tästä!

• rinsessa kirjoitti:

y.l=ylen laatuisa yrjökkini, siinäs nyt näet kuinka sinusta tykätään, jopa kalatkin tahtoo kuivalle maalle sinun kanssasi, olit kyllä hauska näky! anteeksi yrjö lupaan etten naura enään.
        y.l=ylen laadukkaani, eihän sinun varpaasi muistuta yhtään lasten tekemiä kalatäkyjä! tuolla kalalla on varmaan ollut huono näkö!!, käynti optikolle voisi olla tarpeen..hih
        y.l=ylen laatuisa ja armas yrjö ,nyt lupaan etten enään kiusoita enkä naura, keitän sinulle kahvia ja leivomme lasten kanssa pikkuvar...eikun pikkupullia!! halaan sinua nyt ja suukonkin saat, otas tästä!

.. rutistushalia tässä on kaivattukin jo pitkään.Varotaan kuitenkin tuota pikkuvarvasta ettei se rutistu. ((((****)))) **suuk-suuk!!
        Mmmm.. nam... Olipas se lämpöinen hali!

Maistellaan sitten illalla niitä pikkupullia. Nyt on vatsa vielä niin täynnä kalamurekkeesta.
        Lapset heii... eipäs heitellä niitä taikinanpalasia. Läts.. Auts! Niinkuin sanoin..

Hmmm... hyvää taikinaa!

• rinsessa
        Y.Laatta kirjoitti:

.. rutistushalia tässä on kaivattukin jo pitkään.Varotaan kuitenkin tuota pikkuvarvasta ettei se rutistu. ((((****)))) **suuk-suuk!!
        Mmmm.. nam... Olipas se lämpöinen hali!

Maistellaan sitten illalla niitä pikkupullia. Nyt on vatsa vielä niin täynnä kalamurekkeesta.
        Lapset heii... eipäs heitellä niitä taikinanpalasia. Läts.. Auts! Niinkuin sanoin..

Hmmm... hyvää taikinaa!

mennä taikina sodaksi eilinen pullanteko, mutta saatiinhan silti ja saati vallan mainioita pulliakin tehtyä.
        y.l=yrjö laatan laadukkaat lapset, minä voin tehdä teille tänään taikataikinaa niin saatte pitkästä aikaa muovailla vaikka lemmenpesän pienoismallin.
        y.l=yrjö laadukas laatta kerrassaan ja ihan vallan, olet surkean näköinen ontuessasi, onko varvas vieläkin noin kipeä? istahdas tuohon niin minä rouva laatta laitan laadukkaan hernesyrttihauteen jalalle ja hauteen vaikuttaessa hieron herra laatan hartiat kuntoon ja kohennukseen kera ryhdin!
        y.l=ylen laadukas herra laatta, olen ylen onnellinen kun saan kerrankin pidettyä sinut siinä tuolissa lepäämässä, olet niin kovin ahkera ja työteliäs muuten
        y.l=yrjö laatta lahjakas ja kerrassaan laatuisa, muistatkos, kuinka mukavaa oli silloin kun saimme kylpytynnyrin valmiiksi, ja laadukkaitten laatan lasten kanssa katselimme tähtitaivasta tynnyristä käsin tai varmaankin silmin .
        y.l=ylen laadukkaani, sulje silmät ja ajattele vaikka sitä, rentoudut ja varpaan kivistys kera hauteen helpottaa.
        suukkosia saat ja halirutistuksia jälkiruuaksi.

• rinsessa
        rinsessa kirjoitti:

mennä taikina sodaksi eilinen pullanteko, mutta saatiinhan silti ja saati vallan mainioita pulliakin tehtyä.
        y.l=yrjö laatan laadukkaat lapset, minä voin tehdä teille tänään taikataikinaa niin saatte pitkästä aikaa muovailla vaikka lemmenpesän pienoismallin.
        y.l=yrjö laadukas laatta kerrassaan ja ihan vallan, olet surkean näköinen ontuessasi, onko varvas vieläkin noin kipeä? istahdas tuohon niin minä rouva laatta laitan laadukkaan hernesyrttihauteen jalalle ja hauteen vaikuttaessa hieron herra laatan hartiat kuntoon ja kohennukseen kera ryhdin!
        y.l=ylen laadukas herra laatta, olen ylen onnellinen kun saan kerrankin pidettyä sinut siinä tuolissa lepäämässä, olet niin kovin ahkera ja työteliäs muuten
        y.l=yrjö laatta lahjakas ja kerrassaan laatuisa, muistatkos, kuinka mukavaa oli silloin kun saimme kylpytynnyrin valmiiksi, ja laadukkaitten laatan lasten kanssa katselimme tähtitaivasta tynnyristä käsin tai varmaankin silmin .
        y.l=ylen laadukkaani, sulje silmät ja ajattele vaikka sitä, rentoudut ja varpaan kivistys kera hauteen helpottaa.
        suukkosia saat ja halirutistuksia jälkiruuaksi.

kauan mahtaa y.l=ylen laadukas miekkoseni nukkua, yrjökkini todella rentoutui, hernesyrttihaude ja hieronta sai miehen ihan rennoksi kera unen, kohta pitää herättää tai muuten menee yö valvomiseksi
        y.l=ylen laadukkaat laatan lapset, tekaisivat taikataikinasta pienoismallin ja kuinkas ollakkaan ihan on ja vallan lemmenpesän näköinen kylpytynnyreineen päivineen, ovat kovin lahjakkaita laatan lapset!
        y.l=yllättävän lahjakas rentoutuja on tuo yrjö laatta, kuinkahan saan miehen tolkkuihinsa, no suukkosia kolmelta eri suunnalta, kokeillaanpas lapset, george vasemmalta, riana oikealta ja minä keskeltä!!! yy,kaa,koo nyt!

• rinsessa kirjoitti:

kauan mahtaa y.l=ylen laadukas miekkoseni nukkua, yrjökkini todella rentoutui, hernesyrttihaude ja hieronta sai miehen ihan rennoksi kera unen, kohta pitää herättää tai muuten menee yö valvomiseksi
        y.l=ylen laadukkaat laatan lapset, tekaisivat taikataikinasta pienoismallin ja kuinkas ollakkaan ihan on ja vallan lemmenpesän näköinen kylpytynnyreineen päivineen, ovat kovin lahjakkaita laatan lapset!
        y.l=yllättävän lahjakas rentoutuja on tuo yrjö laatta, kuinkahan saan miehen tolkkuihinsa, no suukkosia kolmelta eri suunnalta, kokeillaanpas lapset, george vasemmalta, riana oikealta ja minä keskeltä!!! yy,kaa,koo nyt!

Yllätys-iskunne kolmelta suunnalta vaikutti toivotulla tavalla. Itseasiassa kuulin uneeni kaikki teidän kommenttinne tuhisevasta nenästäni, vipattavista viiksikarvoistani ja pärisevästä alahuulestani.
        Vai olen minä semmoinen kuorsausautomaatti.. ja kun en itse huomaa sellaista ollenkaan!

Olihan ne melkoisen muhkeat päiväunet. Saattaa olla että yöllä unentulo viivästyy hidusen..
        Emmeköhän me jotain keksi ajankuluksi jos niin käy, vai mitä rinsessa-rouvani asiasta arvelee?
        * smack!! .. sitähän minäkin..

Otetaanpas yhdet snapsit näin kunniakkaaksi lopuksi.. Lapset saavat kilistellä muumilimulla.

Kippis Tiana.. CLINK .. ja kaikkea hyvää!
        Hojopsis lapset.. CLINK CLINK .. onnea ja menestystä!

((((****)))) .. ((**)) .. ((**))

• rinsessa
        Y.Laatta kirjoitti:

Yllätys-iskunne kolmelta suunnalta vaikutti toivotulla tavalla. Itseasiassa kuulin uneeni kaikki teidän kommenttinne tuhisevasta nenästäni, vipattavista viiksikarvoistani ja pärisevästä alahuulestani.
        Vai olen minä semmoinen kuorsausautomaatti.. ja kun en itse huomaa sellaista ollenkaan!

Olihan ne melkoisen muhkeat päiväunet. Saattaa olla että yöllä unentulo viivästyy hidusen..
        Emmeköhän me jotain keksi ajankuluksi jos niin käy, vai mitä rinsessa-rouvani asiasta arvelee?
        * smack!! .. sitähän minäkin..

Otetaanpas yhdet snapsit näin kunniakkaaksi lopuksi.. Lapset saavat kilistellä muumilimulla.

Kippis Tiana.. CLINK .. ja kaikkea hyvää!
        Hojopsis lapset.. CLINK CLINK .. onnea ja menestystä!

((((****)))) .. ((**)) .. ((**))

ja kulaus y.l=ylen laadukkaani, eihän tähän muuta voi sanoa!
        kilistetään vielä lapset, noiiiin, hienosti!
        y.l=ylen laadukas laattaseni, eiköhän sitä jotakin keksitä jossei yöllä tule uni, mmmmmm, vaikka avantouintia! jaa et ajatellut ihan sitä. kunhan kiusasin kera ilkikurin. halaus

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tiedätkö, että haluaisin panna

Sinua. Onko sinulla samanlaiset ajatukset ja tunteet?
      Ikävä
      164
      2966
    2. Se oli siinä sitten

Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo
      NATO
      726
      2500
    3. Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?

Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?
      Ikävä
      54
      2406
    4. Mikä sinua ja kaivattuasi

Yhdistää?
      Ikävä
      138
      2245
    5. Ajelen varmaan siellä suunnalla

taas yöllä, vahingossa käyn sun pihalla. 😏 m
      Ikävä
      67
      1946
    6. Trump tekee rauhan Amerikan ja Venäjän ehdoilla

Ukraina luovuttaa Venäjän haluamat alueet Venäjälle. Ukraina luovuttaa Amerikan haluamat arvokkaat mineraalit Amerikall
      Maailman menoa
      257
      1773
    7. Hyväksytty kaivattusi

Vartaloa vai et? Rehellinen vastaus
      Ikävä
      31
      1401
    8. Syvälliset keskustelut

Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen
      Ikävä
      20
      1329
    9. Minulta loppuu aika

Halusin olla täydellinen. Nyt näyttää siltä että viimeinen kiristys jää puolitiehen, sillä h-hetki on jo ihan kohta käsi
      Ikävä
      32
      1245
    10. Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi

mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,
      Ikävä
      16
      1235
    Aihe