Uusi video Tampereelta

Outo juttu..

Toivon, että mahdollisimman moni Jehovan todistaja, joka tällä hetkellä:

-   Elää Harmageddonin ennustusten aiheuttamassa kuoleman pelossa
-   elää läheisineen konkreettisessa kuolemanvaarassa verensiirto-kiellon vuoksi
-   on havainnut jatkuvat ristiriidat JT:n oppien ja ympäröivän maailman välillä
-   haluaisi tutustua ja vaikuttaa ympäröivään yhteiskuntaan osallistumalla politiikkaan, harrastustoimintaan sekä tutustumalla vapaasti ei-JT:läisiin, kunnollisiin ja hyviin ihmisiin.

Tie on kivinen, mutta sen arvoinen. Sen päässä nimittäin odottaa UUSI ELÄMÄ!

Ota yhteyttä

Uskontojen uhrien tuki UUT ry
0400 466 990
www.uskontojenuhrientuki.fi

PS. En ole itse uskonnollinen henkilö. Oma elämänfilofiani on käyttää järkeä, korkeaa moraalia ja etiikkaa sekä tehdä hyvää siellä missä se on mahdollista.

26

2033

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fger.

Lainaan kyseisen tahon edustajan kirjoitusta, jossa hän antaa valistuneita neuvojaaan h2O:lla.

"Valkoiset valheet auttavat tarvittaessa sosiaalisissa ongelmissa. Valehtele sukulaisillesi, että et enää kestänyt miehesi käyntejä vieraissa tai vieraiden naisten puhelinsoittoja tms., jos katsot olevasi heille jonkun selityksen velkaa. " -Aakani

Millainen on kirjoittajan moraali? Ei ole mitenkään puolusteltavissa, että yhden ihmmisen maine tuhotaan "vakoisella valheella". Minusta kysessä on musta valhe.

• Outo juttu..

Terve

En ole kyseinen taho. En ole koskaan ollut jehovan todistaja, en kuulu UUT-yhdistykseen enkä ole viimeiseen 5 vuoteen kuulunut enää Luterilaiseen kirkkoonkaan.

Olen ainoastaan jäsen Suomen punaisessa ristissä.

Kuten kerroin kirjoituksessani, yritän tehdä hyvää siellä missä se on mahdollista ja tunnistin tämän hyväksi tavaksi lähestyä yhtä vaikeimmassa tilanteessa olevaa ryhmää: Jehovan todistajia.

Henkinen vankeus, jota esiintyy esim. kommunismissa sekä uskonlahkoissa on pahinta laatua. Vaikka irtautumisen avaimet ovat periaatteessa yksilön käsissä, on kynnys korkea ylitettäväksi.

Yleensä valehtelu on väärin, mutta jos valheen "rikoksella" saavutetaan suurempi oikeushyvä, kuten esim. Vapautuminen henkisestä orjuudesta, olkoon se hyväksyttävää.

Valehteleehan JT-uskontokin jatkuvasti jäsenilleen: esim Harmageddon-valheet tarkkoine päivämäärineen. Nythän se valhe on ollut pakko lopettaa, kun siitä on jääty niin monta kertaa kinni.

Vakavampi valhe on verensiirto-kieltoon liittyvä perustelu. Se aiheuttaa suoranaista kuoleman varaa ja on sitä kautta periaatteessa rikos Suomen lakia ja kaikkia eettisiä omia periaatteitani vastaan.

Lisäksi järjestö, joka aiheuttaa niin paljon ahdistusta ja pahaa oloa kuin JT:t on mielestäni jonkun muun asialla, kuin jäsenkuntansa.

Toivottavasti saan heräteltyä omalla pienellä panoksella jäseniä, miettimään, mitä elämässään haluavat ja voivat tehdä.

• Olisiko koskaan voinut käydä siten, että jt-seurakuntalaiset ovat levittäneet todellisuudenvastaisia huhuja jostain nykyisestä/entisestä jäsenestään?

Mitä ne ovat mielestäsi, mustia vai valkoisia valheita?

• fger.
        Outo juttu.. kirjoitti:

Terve

En ole kyseinen taho. En ole koskaan ollut jehovan todistaja, en kuulu UUT-yhdistykseen enkä ole viimeiseen 5 vuoteen kuulunut enää Luterilaiseen kirkkoonkaan.

Olen ainoastaan jäsen Suomen punaisessa ristissä.

Kuten kerroin kirjoituksessani, yritän tehdä hyvää siellä missä se on mahdollista ja tunnistin tämän hyväksi tavaksi lähestyä yhtä vaikeimmassa tilanteessa olevaa ryhmää: Jehovan todistajia.

Henkinen vankeus, jota esiintyy esim. kommunismissa sekä uskonlahkoissa on pahinta laatua. Vaikka irtautumisen avaimet ovat periaatteessa yksilön käsissä, on kynnys korkea ylitettäväksi.

Yleensä valehtelu on väärin, mutta jos valheen "rikoksella" saavutetaan suurempi oikeushyvä, kuten esim. Vapautuminen henkisestä orjuudesta, olkoon se hyväksyttävää.

Valehteleehan JT-uskontokin jatkuvasti jäsenilleen: esim Harmageddon-valheet tarkkoine päivämäärineen. Nythän se valhe on ollut pakko lopettaa, kun siitä on jääty niin monta kertaa kinni.

Vakavampi valhe on verensiirto-kieltoon liittyvä perustelu. Se aiheuttaa suoranaista kuoleman varaa ja on sitä kautta periaatteessa rikos Suomen lakia ja kaikkia eettisiä omia periaatteitani vastaan.

Lisäksi järjestö, joka aiheuttaa niin paljon ahdistusta ja pahaa oloa kuin JT:t on mielestäni jonkun muun asialla, kuin jäsenkuntansa.

Toivottavasti saan heräteltyä omalla pienellä panoksella jäseniä, miettimään, mitä elämässään haluavat ja voivat tehdä.

En ole sellaista väittänytkään. Aloituksen sisältämä mainos on taho josta puhuin.

Huomasin kuitenkin, että yksilön maineen pilaaminen olisi sinunkin moraalisi hyväksyttävissä?

Miten suhtautuisit asiaan jos olisit tuo mies?

• fger.
        Helmisen_Viljo kirjoitti:

Olisiko koskaan voinut käydä siten, että jt-seurakuntalaiset ovat levittäneet todellisuudenvastaisia huhuja jostain nykyisestä/entisestä jäsenestään?

Mitä ne ovat mielestäsi, mustia vai valkoisia valheita?

Puolusteletko tosiaan tuota lausuntoa?

Pikaisesti katsoen, et kritisoinut ollenkaan AB:n neuvoa tai teit sen anonyymipalvelimen kautta.

Tähän voisi sanoa, että niitä lauluja laulat....ja ....jonka juurella asunto.

Olettaen että olet Viljo ja mode.

• fger. kirjoitti:

Pikaisesti katsoen, et kritisoinut ollenkaan AB:n neuvoa tai teit sen anonyymipalvelimen kautta.

"Puolusteletko tosiaan tuota lausuntoa?"

Mitä lausuntoa? Esitin kysymyksen - sinä et vastannut. Nyt kysyt minulta jonkin lausunnon puolustelemisesta. Nyt pätkii. Anonyymipalvelin? Earth calling fger. Sinä saatat käyttää anonyymipalvelimia, minun ei tarvitse.

Jos tarkoitat H2O:lla olevaa AB:n neuvoa, niin onko minulla mielestäsi jokin velvollisuus kommentoida AB:n tekstejä? Minä kirjoitan palstalle aika harvoin.

Oletko johtamassa keskustelua sivuun - taipumuksesi mukaan?

Pikaisesti katsoen, et vastannut kysymykseeni ollenkaan.

http://keskustelu.skepsis.fi/html/virhelista.htm

• salaisuus?

ja VT ennustukset.

• salaisuus?
        fger. kirjoitti:

>>>>>>>>>Tähän voisi sanoa, että niitä lauluja laulat....ja ....jonka juurella asunto.

• fger.

"Puolusteletko tosiaan tuota lausuntoa?"

Mitä lausuntoa? Esitin kysymyksen - sinä et vastannut. Nyt kysyt minulta jonkin lausunnon puolustelemisesta. Nyt pätkii. Anonyymipalvelin? Earth calling fger. Sinä saatat käyttää anonyymipalvelimia, minun ei tarvitse.

Jos tarkoitat H2O:lla olevaa AB:n neuvoa, niin onko minulla mielestäsi jokin velvollisuus kommentoida AB:n tekstejä? Minä kirjoitan palstalle aika harvoin.

Oletko johtamassa keskustelua sivuun - taipumuksesi mukaan?

Pikaisesti katsoen, et vastannut kysymykseeni ollenkaan.

http://keskustelu.skepsis.fi/html/virhelista.htm

Eiköhän keskustelu paremminkin ollut linjassa ennen sinun kommenttiasi? Aloitus mainosti UUT:tä ja minä esitin otteen siitä miten sen johtohahmo on yksittäistä ihmistä neuvonut. Voi olla, että hänellä on UUT:n roolissa paremman moraalin moodi käytössä ja esittämäni osa edusti sitä toista?

Sinun kommenttisi ei mielestäni liittynyt mitenkään aloitukseen.

Jos olet palstalla moderaattorina, olettaisin sinun esittäneen edes lievää kritiikkiä.

• fger. kirjoitti:

Eiköhän keskustelu paremminkin ollut linjassa ennen sinun kommenttiasi? Aloitus mainosti UUT:tä ja minä esitin otteen siitä miten sen johtohahmo on yksittäistä ihmistä neuvonut. Voi olla, että hänellä on UUT:n roolissa paremman moraalin moodi käytössä ja esittämäni osa edusti sitä toista?

Sinun kommenttisi ei mielestäni liittynyt mitenkään aloitukseen.

Jos olet palstalla moderaattorina, olettaisin sinun esittäneen edes lievää kritiikkiä.

"Sinun kommenttisi ei mielestäni liittynyt mitenkään aloitukseen."

Ei suoranaisesti, minun kommenttini liittyikin sinun kommenttiin joka taasen liittyi aloitukseen, eikö niin? Mielestäni on kohtuutonta vaatia että jokainen viestiketjun kommentti olisi suora viittaus aloitukseen.

Onko sinulla tässä kahdet punnukset: kun joku toinen tekee noin, niin sinä huomautat; kun itse teet sitä, se on ihan ok?

"Jos olet palstalla moderaattorina, olettaisin sinun esittäneen edes lievää kritiikkiä."

Jaa miksi? Eihän se kuulu moderaattorin toimenkuvaan. Jokainen kommentoi minkä katsoo tarpeelliseksi. Käsittääkseni H2O:n lukijat eivät ole niin auktoriteettiuskovaisia, että tekisivät juuri niin kuin joku heitä neuvoo.

• fger.

"Sinun kommenttisi ei mielestäni liittynyt mitenkään aloitukseen."

Ei suoranaisesti, minun kommenttini liittyikin sinun kommenttiin joka taasen liittyi aloitukseen, eikö niin? Mielestäni on kohtuutonta vaatia että jokainen viestiketjun kommentti olisi suora viittaus aloitukseen.

Onko sinulla tässä kahdet punnukset: kun joku toinen tekee noin, niin sinä huomautat; kun itse teet sitä, se on ihan ok?

"Jos olet palstalla moderaattorina, olettaisin sinun esittäneen edes lievää kritiikkiä."

Jaa miksi? Eihän se kuulu moderaattorin toimenkuvaan. Jokainen kommentoi minkä katsoo tarpeelliseksi. Käsittääkseni H2O:n lukijat eivät ole niin auktoriteettiuskovaisia, että tekisivät juuri niin kuin joku heitä neuvoo.

>>>Onko sinulla tässä kahdet punnukset: kun joku toinen tekee noin, niin sinä huomautat; kun itse teet sitä, se on ihan ok? >eivät ole niin auktoriteettiuskovaisia, että tekisivät juuri niin kuin joku heitä neuvoo.

• fger. kirjoitti:

>>>Onko sinulla tässä kahdet punnukset: kun joku toinen tekee noin, niin sinä huomautat; kun itse teet sitä, se on ihan ok? >eivät ole niin auktoriteettiuskovaisia, että tekisivät juuri niin kuin joku heitä neuvoo.

"olen periaatteessa ärsyyntynyt siitä, että täällä vaaditaan oma aloitus kaikesta ja mitään kirjoituksen osaa ei saisi kommentoida ihan omana juonteenaan."

Niinpä. Tuo ilmiö esiintyy monessa esiintymismuodossa, ja saattaa olla kyse siitä että aloittaja haluaa kahlita keskustelua varsinkin jos se livahtaa suuntaan mistä hän ei pidä.

En edelleenkään ymmärrä miksi yhdenkään moderaattorin pitäisi antaa nootteja tuollaisesta asiasta. Emme ole Kekkosia. Jotain on tullut laitettua bittiavaruuteen ja vähän roskikseen, ja olen editoinut mm. erään moderaattorin tekstiä.

Jokainen uskoo mihin uskoo. Ehkä sinun kannattaisi pyrkiä H2O:n modeksi, niin saataisiin oikeudenmukaisempaa kohtelua palstalle.

"Veikkaan, että jos minä olisin neuvonut Aakanin tavoin jotakuta valehtelemaan jollekin Ex:lle, olisi saanut palstan jakamattoman paheksunnan osakseni."

Tuskinpa. Jakamaton paheksunta on niin voimakas reaktio etten usko sellaista tulevan koska palstalla on niin erilaisia kirjoittajia, mutta eihän sitä tiedä ennen kuin kokeilet. Achanin suhteen asiaa auttaa se, että olen keskustellut hänen kirjoitustyylistä kasvokkain ja siksi ymmärrän sitä.

• toiminnasta?

Onko tämä UUT toiminta asiallista ja luotettavaa?
      Olen kuullut että joku anomanne rahasumma jätettiin teille maksamatta ja että olette kiihkomielistä,lähinnä JT uskonnon vastustamiseen keskittynyttä porukkaa? Onko teidän toiminnassa mukana lainkaan ammatti-ihmisiä, vai onko kyseessä pelkät keskusteluryhmät samoin kokeneille ihmisille?

• Kannattaisi varmaan tutustua UUT:n toimintaan heidän omien verkkosivujen kautta eikä näiltä palstoilta. Ketjun aloittaja ei ole esittänyt olevansa UUT:n toimihenkilöitä.

• fger.

Olen antanut itselleni tiedottaa, että johtavat tahot (6)olivat jossain vaiheessa melkein kaikki h2o:lla kirjottelevia henkilöitä. Nyt ilmeisesti asia on muuttunut, mutta onko muuttunut merkitävästi? Asiakaskuntakin oli jossain vaiheessa lähinnä fanikerho.

Kirjoitukseni mahdolliset viheet korjataan, jos niitä ilmenee.

Rahoitus on muuten evätty, tai ainakin niin kuuken.

• sööpäri.
        fger. kirjoitti:

Olen antanut itselleni tiedottaa, että johtavat tahot (6)olivat jossain vaiheessa melkein kaikki h2o:lla kirjottelevia henkilöitä. Nyt ilmeisesti asia on muuttunut, mutta onko muuttunut merkitävästi? Asiakaskuntakin oli jossain vaiheessa lähinnä fanikerho.

Kirjoitukseni mahdolliset viheet korjataan, jos niitä ilmenee.

Rahoitus on muuten evätty, tai ainakin niin kuuken.

Minäkin olen päässyt siihen käsitykseen, että UUT:n aktiivit ovat suureksi osaksi entisiä todistajia.

Minun teoriani on asiasta on se, että muista uskonnoista tulee niin paljon vähemmän runneltuja, ettei heitä sen vuoksi ole UUT:n toiminnassakaan mukana. Jt:t on toisaalta opetettu toimeliaiksi asioissaan, joten tavat säilyy myös lahkon jälkeen.

Joka tauksessa hyvä että edes joku taho koittaa korjailla niitä ihmisraunioita, joita erilaiset ääriliikkeet tuottavat.

• fger.
        sööpäri. kirjoitti:

Minäkin olen päässyt siihen käsitykseen, että UUT:n aktiivit ovat suureksi osaksi entisiä todistajia.

Minun teoriani on asiasta on se, että muista uskonnoista tulee niin paljon vähemmän runneltuja, ettei heitä sen vuoksi ole UUT:n toiminnassakaan mukana. Jt:t on toisaalta opetettu toimeliaiksi asioissaan, joten tavat säilyy myös lahkon jälkeen.

Joka tauksessa hyvä että edes joku taho koittaa korjailla niitä ihmisraunioita, joita erilaiset ääriliikkeet tuottavat.

>>>Minun teoriani on asiasta on se

• asiasta.

Kannattaisi varmaan tutustua UUT:n toimintaan heidän omien verkkosivujen kautta eikä näiltä palstoilta. Ketjun aloittaja ei ole esittänyt olevansa UUT:n toimihenkilöitä.

Noin varmaan kannattaa menetellä myös Jehovan todistajien kanssa. Siis antaa heidän itsensä selvittää, eikä lukea tälläisiä palstoja.
        Täällä olevat eivät näytä olevan mukana totuudessa.

• Lähimmäinen Real

Kannattaisi varmaan tutustua UUT:n toimintaan heidän omien verkkosivujen kautta eikä näiltä palstoilta. Ketjun aloittaja ei ole esittänyt olevansa UUT:n toimihenkilöitä.

UUT on JT vastaista propagandaa ja häiriköintiä levittävä luopiojärjestö. Eivät ne mitään uhreja ole.

• Lähimmäinen Real kirjoitti:

UUT on JT vastaista propagandaa ja häiriköintiä levittävä luopiojärjestö. Eivät ne mitään uhreja ole.

Hyppää tyhjän päälle ja katso mihin kapsahdat. Tämän jälkeen kuule kun entiset ystäväsi kohtelevat kuin ilmaa ja pitävät kokemuksiasi mitättöminä.

>>Eivät ne mitään uhreja ole.

• fger. kirjoitti:

>>>Minun teoriani on asiasta on se

>>Fanikerhosta minä puhuisin. Se on minun teoriani.

Voithan aina osallistua tilaisuuksiin niin ei tarvitse teorioida.

• näkemys

Jt uskonto sinänsä on parasta mitä maailmassa on ja suurin pelko on, että harmagedon ei tulisikaan ja joutuisimme elämään tässä helvetissä koko eliniän kunka lohduton tulevaisuuden toivo. Ikuinen elämä ja sen toivo täydellisessä maailmassa on suurinta mitä ihminen voi toivoa. Mutta jt:issä on todella paljon epätäydellisiä ja inhottavia ihmisiä jotka ovat aiheuttaneet ainakin minulle henegellisen kuoleman ja jopa inhon heitä kohtaan.

• lukija.

Maailmanloppu saattaa viipyä vielä pitkään. Luin eilen erään amerikkalaisen selvänäkijän kirjaa "kahdessa maailmassa". http://www.sylvia.org
        Hän on ennustellut lukuisia asioita paikkaansapitävästi. Kirjassa oli runsaasti ennustuksia tälle vuosisadalle. Vuoden 2100 jälkeiseen aikaan selvänäkijä ei nähnyt mitään. Tämä saattaisi hänen mukaansa merkitä sitä että "loppu tulee kuin varas yöllä"

• paha henki
        lukija. kirjoitti:

Maailmanloppu saattaa viipyä vielä pitkään. Luin eilen erään amerikkalaisen selvänäkijän kirjaa "kahdessa maailmassa". http://www.sylvia.org
        Hän on ennustellut lukuisia asioita paikkaansapitävästi. Kirjassa oli runsaasti ennustuksia tälle vuosisadalle. Vuoden 2100 jälkeiseen aikaan selvänäkijä ei nähnyt mitään. Tämä saattaisi hänen mukaansa merkitä sitä että "loppu tulee kuin varas yöllä"

Sylvia Browne on pelkkä huiputtaja, joka on tehnyt valehtelemisesta itselleen ammatin.

http://www.quackwatch.org/11Ind/browne.html

http://www.randi.org/sylvia/index.shtml

Tämän palstan lukijoiden ei tarvitse kavahtaa linkkejä. Sylvia Browne ei ole sen kummemmin ennustaja kuin spiritistikään. Pelkkä huijari.

• sylviafani
        paha henki kirjoitti:

Sylvia Browne on pelkkä huiputtaja, joka on tehnyt valehtelemisesta itselleen ammatin.

http://www.quackwatch.org/11Ind/browne.html

http://www.randi.org/sylvia/index.shtml

Tämän palstan lukijoiden ei tarvitse kavahtaa linkkejä. Sylvia Browne ei ole sen kummemmin ennustaja kuin spiritistikään. Pelkkä huijari.

Sylvia on aivan ihana ihminen ja hyvaksyy myos kaikki muut ihmiset. Jos et tiennyt, niin suurin osa sylvian rahoista menee hanen kirkolleen ja avustustoihin. Sylvialla ei ole mitaan tekemista jehovan todistajien kanssa, joten miksi kirjoitat tanne? Kaikilla on omat uskontonsa, mutta sylvia hyvaksyy kaikkien uskonnot sellaisenaan ja kehottaa itse tutkimaan. Itse ei minulla ainakaan ole mitaan jehovan todistajia vastaan. kristinuskossa tassa kaikki ollaan.

• kriik kriik

Nyt kun 10 vuotta on kulunut tuosta hirveästä "satu ja tarinaclubista" poistumisestani niin voisin mennä vetään näköön äitiäni ja isäpuoltani jotka raahasivat minut sinne viisi vuotiaasta asti piiskan uhalla salille istumaan ja pakottivat aivoni mukautumaan tuohon saastaan.
      Ikävä kyllä "mutsi" potkas tyhjää ja isäpuoleni on aivoton viinamäen mies.
      Nyt elämä on ilman viinaa ja moraalittomuutta mielekästä.
      Opiskelua aikuisena takanapäin 5 vuotta ja hyvä toimeentulo.
      JT lahkossa olisin edelleenkin hanslankari ja Beetelin paholaisenpalvonnan orja.
      Mädäntykää harmagedonissanne surkimukset.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tiedätkö, että haluaisin panna

Sinua. Onko sinulla samanlaiset ajatukset ja tunteet?
      Ikävä
      182
      4200
    2. Hyväksytty kaivattusi

Vartaloa vai et? Rehellinen vastaus
      Ikävä
      33
      1538
    3. Minulta loppuu aika

Halusin olla täydellinen. Nyt näyttää siltä että viimeinen kiristys jää puolitiehen, sillä h-hetki on jo ihan kohta käsi
      Ikävä
      40
      1470
    4. Syvälliset keskustelut

Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen
      Ikävä
      21
      1433
    5. Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi

mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,
      Ikävä
      17
      1332
    6. Mitä ajattelet

Kun näet kaivattuasi?
      Ikävä
      107
      1259
    7. Kyllähän tämä vähän kirpaisee

Mutta oman sisäisen rauhan vuoksi jätän sinut nyt historiaan. Todennäköisesti olet jo sinäkin mennyt eteenpäin. Olipah
      Ikävä
      38
      1167
    8. Moi, nainen

Tunnustan, olen heikkona sun hymyyn, ja sekään ei auta yhtään, että sulla on täydellinen nenä. Joten ensi kerralla, kun
      Ikävä
      30
      1160
    9. Nyt on pakko tunnustaa

AA että on ikävä sinua!!
      Ikävä
      12
      1067
    10. Sulla on uskomaton luonne

Saat minut hetkessä iloiseksi, tai sanotaan nyt niin, että ajatus sinusta saa sydämeni hyppimään riemusta. En vain saa s
      Ikävä
      44
      1018
    Aihe