Tällainen oli Hartte-Vainaan hektinen kesälomarupeama:
1. Keskiviikko 12.7.:
-Töistä poistuminen jo klo 13.30 tärkeiden "ylimääräisten" lomatuntien saamiseksi.
-Kolmensadan kilometrin ajomatka äidin lihapatojen ääreen Keski-Suomeen.
-Velipojan tapaaminen paikallisen kaupan nurkalla, tupakointi ja asiapitoisuudeltaan vähäiseksi jäänyt keskustelutuokio.
-Nukkumaan hyvissä ajoin.
2. Torstai 13.7.:
-Joutavaa loikoilua äidin nurkissa.
-Äidin ja hänen miehensä omistaman nautakarjan laiduntamisen tarkkailua sekä vasikoiden rapsuttelua. Äärettömän rentouttavaa.
-Pitkäaikaisen ystävän tapaaminen. Tunnin verran asiapitoisuudeltaan vähäiseksi jäänyttä keskustelua.
-Kesän ainoa uintireissu. Kymmenen minuuttia järvessä ja pikainen pakeneminen paikalle rynnineen lapsiperheen tieltä.
-Nukkumaan hyvissä ajoin.
3. Perjantai 14.7.:
-Aamuvarhaisella auton keula kohti Pohjois-Karjalaa ja Ilosaari-rockin humua. Aamiainen huoltoasemalla.
-Pohjois-Karjalan yhteyshenkilön tapaaminen, kirjoittautuminen hotelliin.
-Sulo-klubi. Musiikkia, alkoholia ja asiapitoisuudeltaan vähäistä keskustelua.
-Nukkumaan suhteellisen hyvissä ajoin.
4. Lauantai 15.7.:
-Pakollinen kahvi-karjalanpiirakka-yhdistelmä Joensuun legendaarisessa Marttakahviossa. Erään toverin kanssa suoritettu kuoliaaksinaurattaminen, jonka uhriksi joutui Marttakahvion äärimmäisen viehättävä myyjätär. Toveri nauratti myyjätärtä hauskalla supliikillaan, allekirjoittanut aiheutti saman reaktion ulkoisella olemuksellaan. Toivottavasti myyjätär on jo toipunut...
-Festivaalialueella musiikin kuuntelua (mm. legendaarinen M.A. Numminen), erittäin kohtuullista alkoholinkäyttöä ja asiapitoisuudeltaan vähäistä keskustelua.
-Nukkumaan käsittämättömän hyvissä ajoin.
5. Sunnuntai 16.7.:
-Suunnilleen sama ohjelma kuin lauantainakin, ainoastaan Marttakahvio ja alkoholi jäivät puuttumaan. Festivaalipäivän kohokohtina Eläkeläiset ja Entombed.
-Nukkumaan järjettömän hyvissä ajoin.
6. Maanantai 17.7.:
-Festivaalien aiheuttamasta totaalisesta väsymyksestä kärsineen ystävän kuljettaminen kotiinsa Kontiolahdelle.
-Auton keula kohti etelää ja 450:n kilometrin yhtämittainen ajorupeama.
-Suoraan työmaalle tarkistamaan tilanne seuraavan työpäivän varalta.
-Kotiin.
7. Tiistai 18.7.:
-Reippaana ja levänneenä töihin...
Tuollainen pitkä loma aiheuttaa usein sen, että töihinpaluu on hankala. Jostain käsittämättömästä syystä allekirjoittaneelle ei päässyt näin tapahtumaan vaan tuntui aivan kuin olisi lähtenyt töistä vasta muutamaa päivää aikaisemmin...
Kesäloma meni taas...
25
611
Vastaukset
- kipparinoma
Hän lomaili oikeaoppisesti...laatimansa tarkan ja sekuntilleen ohjelmoidun kesälomaaikataulukon mukaan....Ja nyt tarmoa ja hurjaa innostusta puhkuen on valmiina kiviä murskaamaan...huoh...
Mitä tää teki...tää juoksi pää kolmantena jalkana työntouhussa...Ja miksi..?? Vain taas päästäkseen viikon lomalle...ja ilman aikataukukon aikataulukkoa!!!!!
Meneekö tääkin loma hukkaan??? Alanko jo nyt panikoitua...??? Huoh...(oli jo muuten kolmas huoh...)...- Hartte-Vainaa
Esimerkiksi nautakarjan laiduntamisen rentouttavaan tarkkailuun varasin 18 minuuttia, 2 minuuttia laiskatahtiseen Batistini-kävelyyn aidan viereltä vasikkatarhan tykö ja 10 minuuttia vasikoiden rapsutteluun. Matkan varrella talon koira pyysi myös huomiota mutta en voinut sitä sille tarjota, olisihan rentouttava nauta-aikatauluni saattanut romuttua moiseen manööveriin...
- kipparinoma
Hartte-Vainaa kirjoitti:
Esimerkiksi nautakarjan laiduntamisen rentouttavaan tarkkailuun varasin 18 minuuttia, 2 minuuttia laiskatahtiseen Batistini-kävelyyn aidan viereltä vasikkatarhan tykö ja 10 minuuttia vasikoiden rapsutteluun. Matkan varrella talon koira pyysi myös huomiota mutta en voinut sitä sille tarjota, olisihan rentouttava nauta-aikatauluni saattanut romuttua moiseen manööveriin...
Tuleekin kamalan kiire luoda itselleni viikon loma-aikataulu...En voi missata tätä lyhykäistä lomaa...aikatauluttomaan suinpäin ryntäilyyn ympäri suvun ja suvun suvun...Toisaalta voisin lainata sun laatimaasi aikataulukkoa...:o/..Olis niin hienoa käyskennellä laitumella nautaelukoiden rinnalla laiskatahtisen batistiinisesti;o)))
- yksitypy
Hartte-Vainaa kirjoitti:
eikö ollut kiva palata töihin taas :=))))
Mulle tuli ihan ahdistunut olo, kun luin tuon sun kesäloman ohjelman. - Hartte-Vainaa
kipparinoma kirjoitti:
Tuleekin kamalan kiire luoda itselleni viikon loma-aikataulu...En voi missata tätä lyhykäistä lomaa...aikatauluttomaan suinpäin ryntäilyyn ympäri suvun ja suvun suvun...Toisaalta voisin lainata sun laatimaasi aikataulukkoa...:o/..Olis niin hienoa käyskennellä laitumella nautaelukoiden rinnalla laiskatahtisen batistiinisesti;o)))
Olen kyllä kuullut sellaisistakin rohkeista yksilöistä jotka viettävät lomansa tyystin ilman aikatauluja. He lähtevät jonnekin jos huvittaa tai jäävät kotiin jos se huvittaa enemmän.
Tuollainen käytös on kuitenkin edesvastuutonta! Sehän saattaa johtaa elintärkeiden stressihormonien poistumiseen elimistöstä ja pidentää näin elinikää. Vain todellinen masokisti voi haluta jotain sellaista...
Minun aikatauluni on vapaasti käytettävissä. Laiduntavien nautojen tarkkailu on perin rentouttavaa puuhaa. Niityllä makoileva märehtijä on jotenkin rauhoittava näky.
Tuo sukulaisissa ryntäily lienee yksi pahimpia lomastressin aiheuttajia. Onneksi meidän suvussamme sellaista harrastetaan varsin kohtuudella. En tunne edes serkuistani läheskään kaikkia... - Hartte-Vainaa
yksitypy kirjoitti:
eikö ollut kiva palata töihin taas :=))))
Mulle tuli ihan ahdistunut olo, kun luin tuon sun kesäloman ohjelman....töihinpaluu ei tuntunut kovinkaan stressaavalta.
Eipä tuo lomakaan niin mahdottoman rankka ollut. Suurin syy loman rentouttavaan vaikutukseen taisi olla se, että jätin festivaaliviikonlopusta huolimatta alkoholinkäytön hyvin vähäiseksi eikä krapula päässyt iskemään kimppuuni. Toisin kävi tälle kontiolahtelaiselle ystävälleni, joka oli viittä vaille vainaa maanantaiaamuna... - kipparinoma
Hartte-Vainaa kirjoitti:
Olen kyllä kuullut sellaisistakin rohkeista yksilöistä jotka viettävät lomansa tyystin ilman aikatauluja. He lähtevät jonnekin jos huvittaa tai jäävät kotiin jos se huvittaa enemmän.
Tuollainen käytös on kuitenkin edesvastuutonta! Sehän saattaa johtaa elintärkeiden stressihormonien poistumiseen elimistöstä ja pidentää näin elinikää. Vain todellinen masokisti voi haluta jotain sellaista...
Minun aikatauluni on vapaasti käytettävissä. Laiduntavien nautojen tarkkailu on perin rentouttavaa puuhaa. Niityllä makoileva märehtijä on jotenkin rauhoittava näky.
Tuo sukulaisissa ryntäily lienee yksi pahimpia lomastressin aiheuttajia. Onneksi meidän suvussamme sellaista harrastetaan varsin kohtuudella. En tunne edes serkuistani läheskään kaikkia...Oppiikohan vanha nauta enää muunlaiseen lomakäyttäytymiseen...??? Huoh..taidan nukkua lomani yli...Aloitan lomaaikatauluttamisen vasta ensi kesänä...
Mä niin rakastan sukuani...laukkaan heidän vaivoinaan todella usein.....ainakin kymmenen vuoden välein...Nooh...vanhempiani mä nään hiukkasen useammin:o)))))))) - Hartte-Vainaa
kipparinoma kirjoitti:
Oppiikohan vanha nauta enää muunlaiseen lomakäyttäytymiseen...??? Huoh..taidan nukkua lomani yli...Aloitan lomaaikatauluttamisen vasta ensi kesänä...
Mä niin rakastan sukuani...laukkaan heidän vaivoinaan todella usein.....ainakin kymmenen vuoden välein...Nooh...vanhempiani mä nään hiukkasen useammin:o))))))))Varsin tiuha tahti sinulla tuntuu tosiaan olevan...
Juu, vanhempiani ja sisaruksiani minäkin kyllä tapaan aina välillä, vaikka siskoni pakenikin Tornioon asti minun alituisia (ainakin kerran vuodessa) vierailujani. Täytyy kai ajella sinne seuraavaksi jos sattuu saamaan kokonaisen vapaan viikonlopun, hehe...
Muut sukulaiset ovat saaneet kunnian jäädä ilman luotaantyöntävää seuraani jo ainakin vuosikymmenen ajaksi. Tulipa perin outo lause tuosta... - yksitypy
Hartte-Vainaa kirjoitti:
...töihinpaluu ei tuntunut kovinkaan stressaavalta.
Eipä tuo lomakaan niin mahdottoman rankka ollut. Suurin syy loman rentouttavaan vaikutukseen taisi olla se, että jätin festivaaliviikonlopusta huolimatta alkoholinkäytön hyvin vähäiseksi eikä krapula päässyt iskemään kimppuuni. Toisin kävi tälle kontiolahtelaiselle ystävälleni, joka oli viittä vaille vainaa maanantaiaamuna...ystävästä tuli siis vainaa, eikä Hartesta.
Mä olin tyytyväinen kun pääsin loman jälkeen töihin.
Alkoi taas ne arkiset rutiinit.
Mukava on lomille jäädä, mut mukava taas töihinki mennä.
Tässä taas uutta lomaa odotellen :=))) - kipparinoma
Hartte-Vainaa kirjoitti:
Varsin tiuha tahti sinulla tuntuu tosiaan olevan...
Juu, vanhempiani ja sisaruksiani minäkin kyllä tapaan aina välillä, vaikka siskoni pakenikin Tornioon asti minun alituisia (ainakin kerran vuodessa) vierailujani. Täytyy kai ajella sinne seuraavaksi jos sattuu saamaan kokonaisen vapaan viikonlopun, hehe...
Muut sukulaiset ovat saaneet kunnian jäädä ilman luotaantyöntävää seuraani jo ainakin vuosikymmenen ajaksi. Tulipa perin outo lause tuosta...niin tiuhaan tavata serkkujaan ja tätejään...:o/
Mun sukuni on hajaantunut sopivasti pitkin maailmaa et, jos heitä tapailis kaikkia samalla lomalla tulis aikas monessa maassa käytyä...;o)
Lähin ja tärkein suku..elikkäs mun ikiikiikiomat nuoret ovat onneksi ihan viekussa...heitä tapaan jok ikinen päivä...siis aina kun tyttöystävät raaskii luopua heidän seurasraan:o)))))))))) - Hartte-Vainaa
yksitypy kirjoitti:
ystävästä tuli siis vainaa, eikä Hartesta.
Mä olin tyytyväinen kun pääsin loman jälkeen töihin.
Alkoi taas ne arkiset rutiinit.
Mukava on lomille jäädä, mut mukava taas töihinki mennä.
Tässä taas uutta lomaa odotellen :=)))Toivottavasti kyseinen ystävä on jo parantunut vainaanomaisesta olotilastaan. Varsin heikolta hänen kuntonsa vaikutti maanantaina.
Minulla on tarkoitus pitää muutama päivä lomaa vielä syksyn aikana. Toivon hartaasti, ettei pomo onnistu hankkimaan mitään valtavia tilauksia lähitulevaisuudessa... - Hartte-Vainaa
kipparinoma kirjoitti:
niin tiuhaan tavata serkkujaan ja tätejään...:o/
Mun sukuni on hajaantunut sopivasti pitkin maailmaa et, jos heitä tapailis kaikkia samalla lomalla tulis aikas monessa maassa käytyä...;o)
Lähin ja tärkein suku..elikkäs mun ikiikiikiomat nuoret ovat onneksi ihan viekussa...heitä tapaan jok ikinen päivä...siis aina kun tyttöystävät raaskii luopua heidän seurasraan:o))))))))))Onneksi ihmisillä on taipumus asua samassa taloudessa lähimpien sukulaistensa eikä esimerkiksi serkkujensa kanssa. Olisi outoa nähdä serkkujaan joka päivä mutta tavata lapsiaan vain kerran kymmenessä vuodessa jos lomareissullaan ehtii poikkeamaan kylässä.
Minulla on vain yksi todella sukurakas sukulainen. Tämä sukulainen onkin suvun ainoa jäsen, jota kukaan muu sukulainen ei oikein halua tavata. Tulipa kirjoitettua sukulainen-sana moneen kertaan... Meidän erakoituneessa suvussamme liian sosiaaliset tapaukset syrjäytyvät armotta. - yksitypy
Hartte-Vainaa kirjoitti:
Toivottavasti kyseinen ystävä on jo parantunut vainaanomaisesta olotilastaan. Varsin heikolta hänen kuntonsa vaikutti maanantaina.
Minulla on tarkoitus pitää muutama päivä lomaa vielä syksyn aikana. Toivon hartaasti, ettei pomo onnistu hankkimaan mitään valtavia tilauksia lähitulevaisuudessa...Toivotaan että ystäväsi on jo ennallaan. Sitten hän voi alkaa taas uudet kemut :=)))
Minullakin ois lomaa vielä viikko vielä syksyllä tuleva kuukauden sairasloma päälle.
Talveksi 2 viikkoa. Aika ruhtinaallista vai mitä?
Toivottavsti saat lomasi syksyllä pitää ja sitten ei mitään reissuja, vaan kotona huuhaapalstan ääressä koko loma :=))))
Silloin sielu lepää :=))) - Hartte-Vainaa
yksitypy kirjoitti:
Toivotaan että ystäväsi on jo ennallaan. Sitten hän voi alkaa taas uudet kemut :=)))
Minullakin ois lomaa vielä viikko vielä syksyllä tuleva kuukauden sairasloma päälle.
Talveksi 2 viikkoa. Aika ruhtinaallista vai mitä?
Toivottavsti saat lomasi syksyllä pitää ja sitten ei mitään reissuja, vaan kotona huuhaapalstan ääressä koko loma :=))))
Silloin sielu lepää :=)))Kieltämättä tämä Huuhaa-palstalla häiriköinti on jäänyt viime aikoina luvattoman vähäiseksi. Pitäisi kai pyytää pomolta oikein erityistä Huuhaa-lomaa, että ehtisi täälläkin pyörimään.
Onhan minulla tietysti aikaa kaiket illat, ainakin nyt kun saimme ylimääräisiä iltatöitä liki kuukauden ajan aiheuttaneet taloyhtiön ulkorakennuksen maalaustalkoot suoritettua loppuun, mutta ainokainen aivosoluni tuntuu kärsivän jonkinlaisesta hapenpuutteesta enkä siksi ole saanut aikaiseksi oikein mitään tällä verbaaliakrobatian saralla. Sikäli mikäli pilkkuvirheitä viliseviä töherryksiäni voi verbaaliakrobatiaksi kutsua, hehe...
Perin ruhtinaalliselta näyttää tuo sinun loma-aikataulusi! En voi muuta kuin kadehtia. - yksitypy
Hartte-Vainaa kirjoitti:
Kieltämättä tämä Huuhaa-palstalla häiriköinti on jäänyt viime aikoina luvattoman vähäiseksi. Pitäisi kai pyytää pomolta oikein erityistä Huuhaa-lomaa, että ehtisi täälläkin pyörimään.
Onhan minulla tietysti aikaa kaiket illat, ainakin nyt kun saimme ylimääräisiä iltatöitä liki kuukauden ajan aiheuttaneet taloyhtiön ulkorakennuksen maalaustalkoot suoritettua loppuun, mutta ainokainen aivosoluni tuntuu kärsivän jonkinlaisesta hapenpuutteesta enkä siksi ole saanut aikaiseksi oikein mitään tällä verbaaliakrobatian saralla. Sikäli mikäli pilkkuvirheitä viliseviä töherryksiäni voi verbaaliakrobatiaksi kutsua, hehe...
Perin ruhtinaalliselta näyttää tuo sinun loma-aikataulusi! En voi muuta kuin kadehtia.ole niin vaatimaton Hartte. Sulla on just aikas paljon tuota verbaalisuutta.
Että eikun enemmän sitä käyttöön vaan :=)))
Oikeestaan minua ei kannata kadehtia.
Viikko kerrallaan ja viikonloppuna taas vähän punkkua vaan maistellaan :=)))) - Hartte-Vainaa
yksitypy kirjoitti:
ole niin vaatimaton Hartte. Sulla on just aikas paljon tuota verbaalisuutta.
Että eikun enemmän sitä käyttöön vaan :=)))
Oikeestaan minua ei kannata kadehtia.
Viikko kerrallaan ja viikonloppuna taas vähän punkkua vaan maistellaan :=))))Ainakaan paljoa...
Itsekin ajattelin huomenna nautiskella tuon lomareissulle ostamani alkoholijuomapullollisen pois, kun en sitä lomalla saanut tuhottua kuin osittain. Halusin nimittäin olla ajokunnossa maanantaina ja tulin varmistelleeksi hieman liikaakin; olin ajokunnossa jo sunnuntaina. Olin kyllä maanantaina erittäin tyytyväinen ratkaisuuni kun katselin ystäväni kalmankalpeita kasvoja ja kuuntelin sitä voihkimista... - kipparinoma
Hartte-Vainaa kirjoitti:
Onneksi ihmisillä on taipumus asua samassa taloudessa lähimpien sukulaistensa eikä esimerkiksi serkkujensa kanssa. Olisi outoa nähdä serkkujaan joka päivä mutta tavata lapsiaan vain kerran kymmenessä vuodessa jos lomareissullaan ehtii poikkeamaan kylässä.
Minulla on vain yksi todella sukurakas sukulainen. Tämä sukulainen onkin suvun ainoa jäsen, jota kukaan muu sukulainen ei oikein halua tavata. Tulipa kirjoitettua sukulainen-sana moneen kertaan... Meidän erakoituneessa suvussamme liian sosiaaliset tapaukset syrjäytyvät armotta.kaksi kotia...ja pojilla kolmannetkin...Niin ne nuoret liitelevät mamin viekusta...huoh...Mut en silt huolis asuinkumppaneiksi serkkuja...en edes siitä yhdestä sanonnasta huolimatta...;o)
- kipparinoma
kipparinoma kirjoitti:
kaksi kotia...ja pojilla kolmannetkin...Niin ne nuoret liitelevät mamin viekusta...huoh...Mut en silt huolis asuinkumppaneiksi serkkuja...en edes siitä yhdestä sanonnasta huolimatta...;o)
toisin kun kehtasin valheellisesti äsken väittää...huoh...:o/...Nuoria sen sijaan on....Huh...Hetken jo pelkäsin et taas laitoin väärän alkukirjaimen...
- Hartte-Vainaa
kipparinoma kirjoitti:
toisin kun kehtasin valheellisesti äsken väittää...huoh...:o/...Nuoria sen sijaan on....Huh...Hetken jo pelkäsin et taas laitoin väärän alkukirjaimen...
Allekirjoittaneella ei ole sen enempää nuoria kuin muoriakaan. Ei tarvitse siis huolehtia alkukirjaimista ainakaan siinä suhteessa.
Kyllähän se nuoriso tuppaa lähtemään omiin oloihinsa. Ainakin täällä Pohjolan perukoilla. Jossain Italiassahan pojat jonkin tutkimuksen mukaan notkuvat äitinsä nurkissa kolmekymppisiksi. Italialaistytöistä en tiedä, se tutkimus koski kai pelkästään poikia. Jostain syystä minun äitini kannusti meitä penskoja hankkiutumaan omillemme jo varhaisessa vaiheessa. Olisimmekohan olleet "hieman" rasittavia äitikullan mielestä...?
Mutta nyt on iltatoimien aika. Toivottelen hyvää illanjatkoa!
- sola"
en tiedä, minkälainen tahti teillä töissä on, mutta mun duuninikin on lepposampaa, kuin tuo siun lomasi... ;)
- Hartte-Vainaa
Nyt en saanut enempää kuin kolme lomapäivää Ilosaaren ajaksi johtuen pomon hankkimasta suurehkosta tilauksesta, joka pitäisi saada pikaisesti valmiiksi. Loma oli kuitenkin tämänhetkiseen työtahtiin verrattuna erittäin leppoisa...
Eiköhän tässä syksymmällä ehdi lomailemaan lisää. Ehkäpä peräti toinen kolmen päivän ( viikonlopun) huikea rupeama, hehe... - sola"
Hartte-Vainaa kirjoitti:
Nyt en saanut enempää kuin kolme lomapäivää Ilosaaren ajaksi johtuen pomon hankkimasta suurehkosta tilauksesta, joka pitäisi saada pikaisesti valmiiksi. Loma oli kuitenkin tämänhetkiseen työtahtiin verrattuna erittäin leppoisa...
Eiköhän tässä syksymmällä ehdi lomailemaan lisää. Ehkäpä peräti toinen kolmen päivän ( viikonlopun) huikea rupeama, hehe...että raskas työ..raskaat huvit... ;)
- Hartte-Vainaa
sola" kirjoitti:
että raskas työ..raskaat huvit... ;)
Se huvittelu oli onneksi varsin kevyttä tällä kertaa. Tiukahkoksi rukattu aikataulu tietysti loi hieman paineita, mutta muuten oli ihan leppoisa loma...
oli hyvin huolella suuniteltu ja toteutettu loma!!!
meillä oli quun kanssa hiukan lomasuunitelmia, mentiinkin hesperian loistohotelliin täyshoitoon mutta se ei ollutkaan paikkana sellainen kun meille oli luvattu...oli pakko suorastaan paeta paikalta...ihme touhua...sieltä ei meinannut millään päästä lähtemään....saimmepa opetuksen!!!! loma kannattaa aina suunitella hyvin..- lantsaris
ihan kateeksi kävi,ihana loma ei muuta tarvitsekkaan!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1562748
Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo7262450Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?532364- 1352210
- 631895
Trump tekee rauhan Amerikan ja Venäjän ehdoilla
Ukraina luovuttaa Venäjän haluamat alueet Venäjälle. Ukraina luovuttaa Amerikan haluamat arvokkaat mineraalit Amerikall2471730- 311391
Syvälliset keskustelut
Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen201329Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi
mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,161215Minulta loppuu aika
Halusin olla täydellinen. Nyt näyttää siltä että viimeinen kiristys jää puolitiehen, sillä h-hetki on jo ihan kohta käsi311212