Väittävät

että esim.

mersu ei jaksa 6-vaihteella pitää talvinopeutta ja nopeudeksi oli ilmoitettu 90km/h niin miten se jaksaa mennä 80km/h!

Mallit oli eritelty ja siinä oli yleisimmät bensa ja diesel mersut

9

608

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • surkeasti epäonnistunut kyseisen Mersun moottorin suunnittelu muutenkin kun tarvitsee 6 vaihdetta!

      • paras?

        Tietysti jos spekulointiisi lähtee mukaan, niin voi todeta, että suomessa pärjäisi vaikka autoissa ei olisi kuin vain yksi vaihde, tai korkeintaan kaksi. Maissa, joissa on vapaat nopeusrajoitukset, asia on vähän toisin.


      • sitroen.
        paras? kirjoitti:

        Tietysti jos spekulointiisi lähtee mukaan, niin voi todeta, että suomessa pärjäisi vaikka autoissa ei olisi kuin vain yksi vaihde, tai korkeintaan kaksi. Maissa, joissa on vapaat nopeusrajoitukset, asia on vähän toisin.

        Miten voi aikamiestä noin lapsettaa?
        On tässä muutkin ajaneet vapaan nopeusrajoituksen maissa kuin sinä. Ja löytyy muutakin tietoa kuin pelkkiä ennakkoluuloja.


      • pahenee!

        Luksusmallissa (MB S-sarja) on 7-portainen automaattivaihteisto. Onpa surkeaa!


      • sitroen.
        pahenee! kirjoitti:

        Luksusmallissa (MB S-sarja) on 7-portainen automaattivaihteisto. Onpa surkeaa!

        moisia romuja on syytä välttää.


      • pahenee! kirjoitti:

        Luksusmallissa (MB S-sarja) on 7-portainen automaattivaihteisto. Onpa surkeaa!

        Myös köyhälistömallissa (E-sarja) on 7-vaihteinen 7G-tronic. Täydellisen ihana ajettava.

        Ihan hyvin kyllä minulla jaksaa pitää 80 km/h maantiellä. Samoin 70 km/h. Jopa taajamassa pystyn ajamaan 30 km/h. Moottorina 320 CDI.

        Melko varmaa on, että vaihdelaatikoiden kehitys ei jää vielä tähänkään. Päästöjen, kulutuksen ja suorituskyvyn optimointi tullee tuottamaan 10-12 -vaihteisia automaatteja seuraavan vuosikymmenen aikana.

        Kulutuksesta nipistetään välityssuhteita optimoimalla 15-20% ja päästöistäkin 10%. Pian pääsemme kaikki ajelemaan 4 litraa kuluttavalla 4-litraisella V8-dieselillä. Jipii!!!!


        Master Eq


      • -seurailija-
        MasterEq kirjoitti:

        Myös köyhälistömallissa (E-sarja) on 7-vaihteinen 7G-tronic. Täydellisen ihana ajettava.

        Ihan hyvin kyllä minulla jaksaa pitää 80 km/h maantiellä. Samoin 70 km/h. Jopa taajamassa pystyn ajamaan 30 km/h. Moottorina 320 CDI.

        Melko varmaa on, että vaihdelaatikoiden kehitys ei jää vielä tähänkään. Päästöjen, kulutuksen ja suorituskyvyn optimointi tullee tuottamaan 10-12 -vaihteisia automaatteja seuraavan vuosikymmenen aikana.

        Kulutuksesta nipistetään välityssuhteita optimoimalla 15-20% ja päästöistäkin 10%. Pian pääsemme kaikki ajelemaan 4 litraa kuluttavalla 4-litraisella V8-dieselillä. Jipii!!!!


        Master Eq

        Automaattilaatikko on siitä viisas peli että sillä voi olla vaikka paikallaan vaihde päällä, vähintään turbiinin lukitus vapautuu hyvissä ajoin ennenkuin moottori alkaa jyristää.

        No tästähän ei nyt edes ollut kyse.

        Vaihteiden lisääminen ei vaikuta moottorin hyötysuhteeseen, lisääpä vain voimansiirron häviöitä.

        Ja mitä tarkoitat välityssuhteiden optimoinnilla ja kuinka niillä voidaan päästä noin huimiin kulutussäästöihin. ?


      • kertakaikkiaan
        -seurailija- kirjoitti:

        Automaattilaatikko on siitä viisas peli että sillä voi olla vaikka paikallaan vaihde päällä, vähintään turbiinin lukitus vapautuu hyvissä ajoin ennenkuin moottori alkaa jyristää.

        No tästähän ei nyt edes ollut kyse.

        Vaihteiden lisääminen ei vaikuta moottorin hyötysuhteeseen, lisääpä vain voimansiirron häviöitä.

        Ja mitä tarkoitat välityssuhteiden optimoinnilla ja kuinka niillä voidaan päästä noin huimiin kulutussäästöihin. ?

        "Vaihteiden lisääminen ei vaikuta moottorin hyötysuhteeseen, lisääpä vain voimansiirron häviöitä."

        Tästä olisi mielenkiintoista kuulla lisää.

        Miten rattaiden määrän lisääminen lisää samalla häviöitä, kun vain yhdet rattaat on kerraallaan käytössä.


      • -seurailija-
        kertakaikkiaan kirjoitti:

        "Vaihteiden lisääminen ei vaikuta moottorin hyötysuhteeseen, lisääpä vain voimansiirron häviöitä."

        Tästä olisi mielenkiintoista kuulla lisää.

        Miten rattaiden määrän lisääminen lisää samalla häviöitä, kun vain yhdet rattaat on kerraallaan käytössä.

        Kovassa laatikossa kaikki rattaat, pakkia lukuunottamatta ovat jatkuvassa kosketuksessa.
        Hammas- ja laakerikitka öljyn liikuttelu lisäävät vastusta, vaikka voima välittyy vain yhdellä ratasparilla.

        Automaattivaihteistossa jokaista planeettapyörästöä kohti ( pl. erillinen ylivaihde ) on vähintään kaksi monilevykytkintä ja/tai mahdollinen jarrupanta joiden luistattaminen lisää vastusta.
        Myos tilanteessa, missä kaikki osat pyörivät samaa nopeutta kuin moottori ja ulostulo ( suhde = 1 ), kitka on suurempi koska jokaisella planeettapyörästölla on ainakin pakka / tai mahdollinen panta runkoa vasten ko. osan pysäytystä varten.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tiedätkö, että haluaisin panna

      Sinua. Onko sinulla samanlaiset ajatukset ja tunteet?
      Ikävä
      182
      4180
    2. Hyväksytty kaivattusi

      Vartaloa vai et? Rehellinen vastaus
      Ikävä
      33
      1538
    3. Minulta loppuu aika

      Halusin olla täydellinen. Nyt näyttää siltä että viimeinen kiristys jää puolitiehen, sillä h-hetki on jo ihan kohta käsi
      Ikävä
      39
      1447
    4. Syvälliset keskustelut

      Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen
      Ikävä
      21
      1433
    5. Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi

      mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,
      Ikävä
      17
      1332
    6. Mitä ajattelet

      Kun näet kaivattuasi?
      Ikävä
      107
      1249
    7. Kyllähän tämä vähän kirpaisee

      Mutta oman sisäisen rauhan vuoksi jätän sinut nyt historiaan. Todennäköisesti olet jo sinäkin mennyt eteenpäin. Olipah
      Ikävä
      38
      1167
    8. Moi, nainen

      Tunnustan, olen heikkona sun hymyyn, ja sekään ei auta yhtään, että sulla on täydellinen nenä. Joten ensi kerralla, kun
      Ikävä
      30
      1150
    9. Nyt on pakko tunnustaa

      AA että on ikävä sinua!!
      Ikävä
      12
      1067
    10. Sulla on uskomaton luonne

      Saat minut hetkessä iloiseksi, tai sanotaan nyt niin, että ajatus sinusta saa sydämeni hyppimään riemusta. En vain saa s
      Ikävä
      44
      1008
    Aihe