Miksi Corollan 1.6 VVT-i moottorit ei kestä? Mulla on jo kolmas kyseisellä moottorilla varustettu Corolla ja taas öljy maistuu sekä jakoketju rallattaa, kilometrejä vasta takana 128 tuhatta. Pitääkö taas vaihtaa uudempaan vai auttaako esmes joku puhdistuslitku, Forte tai vastaava? Kaikissa kolmessa ollut samaa ongelmaa 80-160 tkm:n jälkeen. Onko muilla samantapaisia kokemuksia, hjälppiä kiitoos?
Miksi hajoaa?
46
7593
Vastaukset
- miksi?
Jospa et huolla autoa?Varmaan on olemassa niitäkin ihmisiä,joilla kaikki hajoaa käsiin.
Oikeesti kukaan ei osta samaa merkkiä ja moottoria kolmasti :D - vajaa
80 tkm ja soossia menee n. 1 litra öljynvaihtovälillä. Tarkoitan, että öljyä on lisättävä tuon verran ja silti ennen öljynvaihtoa on taso melken minimissä.
- jarppa . . . . .
2003 vm Yaris 1.5 VVT-i ajettu 65tkm, ja 15tkm välillä pinta laskee vain hyvin vähän (kulutus on varmasti alle 0,5 litraa vaihtovälillä).
Eli kaikki VVT-i koneet eivät syö öljyä.
Esim volkkari / Audi (ja monet muut) ilmoittavat että 0.7 litraa per 1000km ei aiheuta korjaustoimenpiteitä, vain miten se menikään ;o) - olikin
jarppa . . . . . kirjoitti:
2003 vm Yaris 1.5 VVT-i ajettu 65tkm, ja 15tkm välillä pinta laskee vain hyvin vähän (kulutus on varmasti alle 0,5 litraa vaihtovälillä).
Eli kaikki VVT-i koneet eivät syö öljyä.
Esim volkkari / Audi (ja monet muut) ilmoittavat että 0.7 litraa per 1000km ei aiheuta korjaustoimenpiteitä, vain miten se menikään ;o)1.6 moottorista jos huomasit.
- jarppa. . . . .
olikin kirjoitti:
1.6 moottorista jos huomasit.
Vai onko vika vain tietyn sarjan 1.6 VVT-i moottoreissa?
Ave - palstalta napattu väite:
"moni muukin on valittanut samaa jotkut vvt-i moottorithan oli jo 50tkm ajettuna remonttikunnossa"
- Provasti
Kehno provo.
- "ihmettelijä"
Kaksi oli samaan aikaan -00 ja -02, nyt pelkästään -03 ja kaikki käytettyinä ostettuja. Miksi haukut kun rollat ovat muuten suht huolettomia ja luotettavia, ainoa heikkous tuntuu olevan nuo motit ja ehkä meno uraisella tiellä ja tuulella. Provo sulla on p...
- 80-90tkm/v?
Kolmas VVT-i menossa ja niitä on tehty kauanko? 6 vuotta? Ja oireita on ilmennyt viimeistään 160tkm kohdalla eli olet ajanut sitäkin enemmän. Katsotaanpa. Kilometrejä tulee siis liki 100tkm vuodessa bensa-autolla! Aika heikkoja provoja tänään.
- -03 linea sol
kuitenkin niitä ole tehty jo kymmenisen vuotta ainakin. Otetaan niistä asioista selvää ennenkuin leimataan aloittajaa provoksi.
- miksi?
-03 linea sol kirjoitti:
kuitenkin niitä ole tehty jo kymmenisen vuotta ainakin. Otetaan niistä asioista selvää ennenkuin leimataan aloittajaa provoksi.
Eikö tuossa lukenut 6 vuotta?Kysymysmerkillä?Provo tai ei,katsotaan nyt vaivautuuko alkuperäinen kirjoittaja valaisemaan asiaa enää :D
- vastasi
-03 linea sol kirjoitti:
kuitenkin niitä ole tehty jo kymmenisen vuotta ainakin. Otetaan niistä asioista selvää ennenkuin leimataan aloittajaa provoksi.
-00 oli hänen ensimmäisensä. Siis jos kaverilla on edes korttia. Eli ajomäärät jäävät jo selvästi alle 100tkm/vuosi. Tämähän on jo lähes uskottavaa bensa-autolle. Vai onko? Ja onko uskottavaa että samalla ihmisellä tulee vikaa kolmeen kohtalaisen vähän ajettuun Toyotan moottoriin? Onko?
- oikein...
vastasi kirjoitti:
-00 oli hänen ensimmäisensä. Siis jos kaverilla on edes korttia. Eli ajomäärät jäävät jo selvästi alle 100tkm/vuosi. Tämähän on jo lähes uskottavaa bensa-autolle. Vai onko? Ja onko uskottavaa että samalla ihmisellä tulee vikaa kolmeen kohtalaisen vähän ajettuun Toyotan moottoriin? Onko?
vai sanoiko aloittaja ostaneensa autot uutena?
Jos haluaa todella käyttäjien kokemuksia, kannattaa tämän pellepalstan sijasta lueskella Toyotaownersclub - tai Mototalk - sivustojen foorumeita. - uskottavia
vastasi kirjoitti:
-00 oli hänen ensimmäisensä. Siis jos kaverilla on edes korttia. Eli ajomäärät jäävät jo selvästi alle 100tkm/vuosi. Tämähän on jo lähes uskottavaa bensa-autolle. Vai onko? Ja onko uskottavaa että samalla ihmisellä tulee vikaa kolmeen kohtalaisen vähän ajettuun Toyotan moottoriin? Onko?
Niin, siis aloittajahan sanoi että autot ovat olleet vuosimalleja -00, -02 ja -03 ja kaikki käytettynä ostettuja. Sen lisäksi -00 ja -02 olivat hänellä yhtä aikaa, joten ilmeisesti käyttäjiäkin oli kaksi. Jotta tuollaiset kilometrilukemat saa auton mittariin, niin eihän kilometrejä tarvitse tulla kuin kolmisenkymmentätuhatta vuodessa. Onhan se melko paljon, mutta jos katsot vaikka autotalli.com:in vaihtoautoja, niin siellä on läjäpäin bensamoottorisia autoja joilla on ajettu yli 30 000km/vuosi.
Eli minusta ainakin ajomäärät ovat täysin uskottavia.
Kun vielä ottaa huomioon Toyotan maineen vähävikaisena autona ja Toyota-kansan merkkiuskollisuuden, niin sekin tuntuu täysin uskottavalta, että kahden viallisen yksilön jälkeen ostaa vielä kolmannen samanlaisen siinä toivossa että se jo kestäisi. Tai sitten siinä pelossa, että muun merkkisissä on paljon enemmän ja vikoja...
Ei heti kannata provoksi leimata.
- se hajoaa
se on tekninen laite ja niillä on tapana hajota , kun käyttö aika tulee täyteen.
- selkeää provoa
ei Tojot syö eikä juo öljyä, ei ollenkaan.
- mieltä
Yhteenkään Toyotaan en ole joutunut öljyä lisäämään vaihtovälillä ja nykyisessäkään ei 15tkm aikana pinta sen vertaa laske että tikusta huomaisi.
- totuus.........
Tuo hajoaminen on merkin salattu ongelma. Tehdas sanoo ettei mitään vikoja ole. Yleisö taas menettää rahansa kun kerran parissa vuodessa uusi kone vaihdetaan autoon ja asiakas maksaa.
- salattu!
Minulla on itselläni ollut useita uusia ja käytettyjä Toyotoja ja lähipiirissäkin vuosien varrella jo satoja. Kukaan ei kuitenkaan ole vielä tällaiseen urbaanilegenda_hajoavaan_moottoriin törmännyt. Onneksi te provopetterit tiedätte kaiken ja teidän sallitaan täällä vapaasti sanaanne julistaa.
- tojopelle
salattu! kirjoitti:
Minulla on itselläni ollut useita uusia ja käytettyjä Toyotoja ja lähipiirissäkin vuosien varrella jo satoja. Kukaan ei kuitenkaan ole vielä tällaiseen urbaanilegenda_hajoavaan_moottoriin törmännyt. Onneksi te provopetterit tiedätte kaiken ja teidän sallitaan täällä vapaasti sanaanne julistaa.
Harmittaako?
- ---------------------------...
tojopelle kirjoitti:
Harmittaako?
VAIKUTTAA DELTA-AUTON ASIAKKAILTA,TIEDOKSI TEILLÄ OSTAKAA UUSI LADA NIVA.
TOYOTA ON HYVÄ KELLÄ SE ON,EIPÄ OLE OLLUT VALITTAMISTA MUUTA KUIN NORMAALIA KULUMISTA MITÄ NYT JOKAISESSA AUTOSSA ON.
HYVÄÄ LAATUA.
- jookoo
Miksi et vaihtaisi, tuostahan hyvitetään vielä uuden hinta -1000e?
- popo
Olipa toi aloitusviesti provo tai ei, niin on siinä jotain perääkin. Eli tosiasiahan on se että joissain toyotan bensamoottoreissa on ollut ongelmia männärenkaiden kanssa, jotka ovat liian pehmeät ja iän myötä alkaa syömään öljyä. Tuo öljysyönti voi alkaa myös sen takia että moottori jostain syystä pääsee käymään hieman ylilämpöisenä ja renkaat jotenkin veltostuvat. Veljeni on töissä toyotan merkkiliikkeellä ja silloin tällöin käytettyjä on männänrenkaiden vaihdossa takuuseen. Mutta tuskin samalle henkilölle on sattunut kolmea autoa jossa olisi sama vika.
- Corollamies
Silloin kun et ole tyytyväinen autoosi vaihda ihmeessä merkkiä ja anna palautetta maahantuojalle!
- seriffi poista provo
Seriffi poista tämmöiset ketjut pilaamaasta foorumia.
- ollunna
täälläkin. Kuluttajasuoja-asiamiehen näkemys asiasta oli että tuote on kestävyydeltään ala-arvoinen eikä vastaa tarkoitustaan. Kauppa purettiin.
- minuun verraten
Minulla oli -06 RAV4 2,2 diesel. Kulutti öljyä yli 5 litraa/15 tkm. Takuuseen vaihdettiin männät ja renkaat 40 tkm kohdalla, mutta ei auttanut. Tehdas kai ihmettelee, maahantuoja odottelee, myyjä on vain myyjä. Ongelma on kai yleinen, koska tiedonanto ongelmasta on maahantuojalta piirimyyjille olemassa. Kyse siis 2,2 dieselistä. Minä ratkaisin asian kohdallani...vaihdoin autoa.(Takkiin tuli ja raakasti, mutta enää ei yökausia hatuta).
- eihän
Toyota ole tehty kestämään kuin 7 vuotta, mutta ei taida kestää sitäkään.
- yhtä juttua
Sain seuraavanlaisen vastauksen:
"Käyttäjätuki on jo vastaanottanut ilmoituksen asiattomasta viestistä.
Tästä viestistä on jo ilmoitettu ylläpidolle. "
Hyvä, että joku jo oli tehnyt ilmoituksen, toivottavasti provo pian poistuu.- ihmeen provo?
Ei varmastikaan ole provo, vastaavanlaisia tapauksia on korjaamoilla enemmän kuin tarpeeksi. Tojotakuski ilmoittaa aina ylläpidolle jos autosta puhutaan totta. Tunnen puolestasi myötähäpeää.
- myötätunnosta
ihmeen provo? kirjoitti:
Ei varmastikaan ole provo, vastaavanlaisia tapauksia on korjaamoilla enemmän kuin tarpeeksi. Tojotakuski ilmoittaa aina ylläpidolle jos autosta puhutaan totta. Tunnen puolestasi myötähäpeää.
...vaikka en omistakaan Toyotaa. Ajelen suht tyytyväisenä Seatilla.
- Rainer W
niin meillä kuin maailmalla
Yleensä kyseessä on 1.6- tai 1.8-litrainen VVT-i moottori. Tehdas pitää litran kulutusta 1.500 kilometrille "normaalina".
http://toyotaownersclub.com/forums/index.php?showtopic=44345
http://toyotaownersclub.com/forums/index.php?showtopic=59148
http://en.allexperts.com/q/Toyota-Repair-832/oil-consumption-1.htm
http://forum.rac.co.uk/showthread.php?t=218
http://www.tundrasolutions.com/forums/engine-and-drivetrain/61921-1-6-corolla-oil-consumption/ - carina e
eipä näissä vanhoissa toyotissa tommosia ongelmia.ajettu kohta 400tkm eikä 10000km öljyä tartte lisätä.(on kyllä aina huolettu säänöllisesti)
- asiaa3
Mulkosilmä vm.99 eikä vie öljyä. Ajettu n. 150 tkm. Eikä vie kaverin vm. 98 yhtään, ajettu n. 180 tkm. Onneksi en hankkinut VVT:tä? Jos veisi öljyä, kiitos hyvästi ja vaihtoon.
Seuraavaa varten taitaakin olla merkin vaihto edessä, mitä nyt olen lukenut noita uudempia käsittämättömiä jarruongelmia ym. Mutta mihin, siinäpä kysymys.. - uskoa...
asiaa3 kirjoitti:
Mulkosilmä vm.99 eikä vie öljyä. Ajettu n. 150 tkm. Eikä vie kaverin vm. 98 yhtään, ajettu n. 180 tkm. Onneksi en hankkinut VVT:tä? Jos veisi öljyä, kiitos hyvästi ja vaihtoon.
Seuraavaa varten taitaakin olla merkin vaihto edessä, mitä nyt olen lukenut noita uudempia käsittämättömiä jarruongelmia ym. Mutta mihin, siinäpä kysymys..ihan kaikkea mitä netissä lukee. Ei ole näkynyt jarru- eikä muutakaan ongelmia vielä kolmen vuoden jälkeen. Öljyäkään ei kulu. Turkkilaista laatua johon ei kukaan muu valmistaja pysty.
- vie öljyä
asiaa3 kirjoitti:
Mulkosilmä vm.99 eikä vie öljyä. Ajettu n. 150 tkm. Eikä vie kaverin vm. 98 yhtään, ajettu n. 180 tkm. Onneksi en hankkinut VVT:tä? Jos veisi öljyä, kiitos hyvästi ja vaihtoon.
Seuraavaa varten taitaakin olla merkin vaihto edessä, mitä nyt olen lukenut noita uudempia käsittämättömiä jarruongelmia ym. Mutta mihin, siinäpä kysymys..ja Volkkareista vielä pienempi osa vie öljyä.
Itse olen ajatellut vaihtaa Volkkarin Jetan, siinä on todella tyylikäs auto. - ei välttämättä
uskoa... kirjoitti:
ihan kaikkea mitä netissä lukee. Ei ole näkynyt jarru- eikä muutakaan ongelmia vielä kolmen vuoden jälkeen. Öljyäkään ei kulu. Turkkilaista laatua johon ei kukaan muu valmistaja pysty.
ole totuus. Tiesitkö muuten että jarrujen herkistys kuuluu huolto-ohjelmaan, kaikki eivät kuitenkaan käytä autoaan merkkihuollossa, varsinkaan takuuajan loputtua. Fakta on myös se seikka että Fiat Albeakin on turkkilainen, siis laatuauto. Voihan fedzi!
- vuoden välein
ei välttämättä kirjoitti:
ole totuus. Tiesitkö muuten että jarrujen herkistys kuuluu huolto-ohjelmaan, kaikki eivät kuitenkaan käytä autoaan merkkihuollossa, varsinkaan takuuajan loputtua. Fakta on myös se seikka että Fiat Albeakin on turkkilainen, siis laatuauto. Voihan fedzi!
ja matkassa n. 60.000 km välein on tarvinnut autoni takajarruja herkistellä. Vuosimalli on -94 ja kilometrejä takana 310 tkm. Nuo takajarrut tuli mieleen siinä mielessä, että ne ovat tuossa autossa ongelmallisia verrattuna muuhun tekniikkaan. 20-30 euroa meni kun vaihdoin taakse koiranluut ja saman verran kun vaihdoin monitoimihihnan kiristimen laakerin (vuotta uudemmassa jo vahvistettu). Öljynkulutusta ei huomaa vaihtovälillä (10-12 tkm) vaan öljynpinta pysyy mittatikun ylämerkissä. Iskarit ovat alkuperäiset samoin kuin jarrulevyt. Niitä sähkövikoja ei ole ollut lainkaan vaikka autossa on automaatti-ilmastointi, 4xsähkölasit, sähkökattoluukku ym. jotka tosin ovat peruskamaa uusissa autoissa nykyään.
Autoni on se paljon parjattu ranskalainen. Työkaverilla on Avensis ja murhetta siinä tuntuu riittävän, ei nyt kuitenkaan hirveästi. Tässä vähän perspektiiviä mitkä autot kestävät ja mitkä eivät. Tosin uskon vanhempien Toyotienkin kestävän paljon parempien kuin uusien.
On meillä perheessä uudehko saksalainen. Ei siinäkään ole ihmeitä ollut joskin suhteessa enemmän kuin ranskalaisessa. - öljy
Laatu on nykyään toyotan moottoreissa huono. Kokemusta on vuoden 70 ja 86 toyotasta joissa ei ollut ongelmia. Sitten tuli hankittua 2000 vuoden toyo ja se riivatun vvt-i kone. Eka vvt-i vaihtui samanlaiseen 2001 malliin kun ei osattu nakutusta poistaa pensakoneesta ja pääsin yhteiymmärykseen myyjän kanssa. Tuolla 2001 mallin vvt-i koneella tuli ajettua 60tkm ja vahidoin merkkiä kun en viitsinyt ruveta tappelemaan kuka korvaa männänrenkaiden vaihdon.
- teette
öljy kirjoitti:
Laatu on nykyään toyotan moottoreissa huono. Kokemusta on vuoden 70 ja 86 toyotasta joissa ei ollut ongelmia. Sitten tuli hankittua 2000 vuoden toyo ja se riivatun vvt-i kone. Eka vvt-i vaihtui samanlaiseen 2001 malliin kun ei osattu nakutusta poistaa pensakoneesta ja pääsin yhteiymmärykseen myyjän kanssa. Tuolla 2001 mallin vvt-i koneella tuli ajettua 60tkm ja vahidoin merkkiä kun en viitsinyt ruveta tappelemaan kuka korvaa männänrenkaiden vaihdon.
niille koneille?
Omat (uutena ostetut)autot Toyotat 1 Chrysler:
-88 Corolla HB 1.6
-90 Corolla HB 1.6
-92 Corolla HB 1.6
-94 Corolla HB 1.6
-98 Corolla HB 1.6 Automaatti
-00 Chrysler Neon 2.0 Automaatti
-04 Corolla HB 1.6 Automaatti
-07 Auris HB 1.6 Automaatti
Ainoa Toyota noista johon tehtiin muuta kuin normaali määräaikaishuolto on tuo ensimmäinen uutena ostamani auto -88. Tuo oli muistaakseni Corollan ensimmäinen 16v-malli ja se oli vielä kaasarikoneella. Siinä tyhjäkäynti kenkkuili ja menin siitä jo ensimmäisellä viikolla valittamaan. Syy oli jo tiedossa ja muutamassa päivässä Japanista tuuli kaasariin joku osa jolla ongelma poistui.
Yhdessäkään Toyotassa ei ole ollut mitään ongelmia. Edes öljyä ei ole koskaan yhteenkään lisätty määräaikaishuoltojen välillä. Ei männänrengas- eikä mitään muitakaan ongelmia. Vaihtoon nuo ovat lähteneet 60.000 - 100.000 ajettuina.
Chrysleristä en halua puhua. Haluan unohtaa koko hairahduksen.
Auriksessa (japsiversio) nyt 11.000 mittarissa. Katsotaan, pelaako tämäkin yhtä hyvin kuin entiset. - täällä
teette kirjoitti:
niille koneille?
Omat (uutena ostetut)autot Toyotat 1 Chrysler:
-88 Corolla HB 1.6
-90 Corolla HB 1.6
-92 Corolla HB 1.6
-94 Corolla HB 1.6
-98 Corolla HB 1.6 Automaatti
-00 Chrysler Neon 2.0 Automaatti
-04 Corolla HB 1.6 Automaatti
-07 Auris HB 1.6 Automaatti
Ainoa Toyota noista johon tehtiin muuta kuin normaali määräaikaishuolto on tuo ensimmäinen uutena ostamani auto -88. Tuo oli muistaakseni Corollan ensimmäinen 16v-malli ja se oli vielä kaasarikoneella. Siinä tyhjäkäynti kenkkuili ja menin siitä jo ensimmäisellä viikolla valittamaan. Syy oli jo tiedossa ja muutamassa päivässä Japanista tuuli kaasariin joku osa jolla ongelma poistui.
Yhdessäkään Toyotassa ei ole ollut mitään ongelmia. Edes öljyä ei ole koskaan yhteenkään lisätty määräaikaishuoltojen välillä. Ei männänrengas- eikä mitään muitakaan ongelmia. Vaihtoon nuo ovat lähteneet 60.000 - 100.000 ajettuina.
Chrysleristä en halua puhua. Haluan unohtaa koko hairahduksen.
Auriksessa (japsiversio) nyt 11.000 mittarissa. Katsotaan, pelaako tämäkin yhtä hyvin kuin entiset.keskustelee itsensä kanssa. Miksiköhän sheriffi ei ole poistanut tätäkin pelleilyä?
- uudenkarheina vaihtoon
teette kirjoitti:
niille koneille?
Omat (uutena ostetut)autot Toyotat 1 Chrysler:
-88 Corolla HB 1.6
-90 Corolla HB 1.6
-92 Corolla HB 1.6
-94 Corolla HB 1.6
-98 Corolla HB 1.6 Automaatti
-00 Chrysler Neon 2.0 Automaatti
-04 Corolla HB 1.6 Automaatti
-07 Auris HB 1.6 Automaatti
Ainoa Toyota noista johon tehtiin muuta kuin normaali määräaikaishuolto on tuo ensimmäinen uutena ostamani auto -88. Tuo oli muistaakseni Corollan ensimmäinen 16v-malli ja se oli vielä kaasarikoneella. Siinä tyhjäkäynti kenkkuili ja menin siitä jo ensimmäisellä viikolla valittamaan. Syy oli jo tiedossa ja muutamassa päivässä Japanista tuuli kaasariin joku osa jolla ongelma poistui.
Yhdessäkään Toyotassa ei ole ollut mitään ongelmia. Edes öljyä ei ole koskaan yhteenkään lisätty määräaikaishuoltojen välillä. Ei männänrengas- eikä mitään muitakaan ongelmia. Vaihtoon nuo ovat lähteneet 60.000 - 100.000 ajettuina.
Chrysleristä en halua puhua. Haluan unohtaa koko hairahduksen.
Auriksessa (japsiversio) nyt 11.000 mittarissa. Katsotaan, pelaako tämäkin yhtä hyvin kuin entiset."Vaihtoon nuo ovat lähteneet 60.000 - 100.000 ajettuina."
Ei kai noilla kilometreillä kaksi vuotta vanhassa autossa vielä mitään suurempaa vikaa saakaan olla. Ja jos aloituksen luit, niin niistäkin kolmesta autosta vain yhdessä oli ongelmia alkanut esiintyä alle 100 tkm ajettuna, nekin vasta 80 tkm kohdalla.
Ihmeellisiä tämänkaltaiset aloitukset, joissa ihmetellään miten muiden autoissa voi jotakin vikaakin olla kun oma kokemus rajoittuu autoihin joissa on vielä sisäänajo kesken... täällä kirjoitti:
keskustelee itsensä kanssa. Miksiköhän sheriffi ei ole poistanut tätäkin pelleilyä?
Minä kirjoitin tuon edellisen jossa kerroin omia kokemuksiani Toyotasta.
Minulla ei ole mitään tarvetta provoiluun.
Ja ihan pojukaan en ole. Veikkaan, että minulla on
saattanut olla ajokortti ennen kuin sinä olet edes syntynyt.
- VVTi-Teppo
Itse öljynkulutukseen en osaa ottaa kantaa mitenkään, muuta kuin että olen lueskellut vastaavista tapauksista.
Mikähän olisi se oikea öljylaatu VVTi-moottorille? Itselläni uusi Toyota Yaris ja nyt voitelun hoitaa Teboil Diamond 5w/40:set.
Ohjekirjassa mainitaan enemmän xW/30 öljyistä. Onko paljonkin eroa 5w/40 ja 5w/30 tyyppien välillä?- Lämäri
Itsellä on nämä kyseiset Teeboilin öljyt koneessa. Uutena ajoin välin 15-30 teeboilin 0W-40:llä. Eroja on hankala arvioida. Jos kylmäkäynnistyksiä on talvella paljon ohuempi öljy lienee eittämättä parempi. Säästää bensaa ainakin talvella. Pitäydyn samassa öljylaadussa kesät talvet. Ohut öljy ei ole mikään ongelma kesälläkään. Corollassa en ole ikinä koskaan nähnyt lämpömittarin nousevan klo 9-asennosta edes asteen osaa. Peräkärryn veto kesäkuumalla ei nosta lämpöjä. Lämpömittarista päätellen tämä 0W-30 riittää corollaan Suomen olosuhteissa myös kesällä. Kylminä vuodenaikoina ohuella öljyllä lienee mahdollista säästää ainakin kalliimman hankintahintansa erotus.
- Tojokki
Mul menee corolla (2001, 1,6l vvt-i kone) huomenna korjaukseen runsaan öljyn kulutuksen vuoksi. Ko moottorissa on mun käsityksen mukaan öljytiehyet liian ahtaat, tai jotain..näin ne tukkeutuvat karstasta aikaa myöten. Autolla on nyt ajettu 150tkm, ja öljyn kukutus on pikkuhiljaa noussut 70tkm jälkeen jo 7l/15000km. Auton maahantuoja maksaa korjauksen pääosin, mulle tulee korjaamopäällikön mukaan pahimmassa tapauksessa maksimissaan 500€ lasku, mut tod.näkösemmin n200€. Remotissa vaihdetaan yli 2puoli moottoria", sylinterilohko,männät yms. Vaatikaa ihmeessä takuukorjaus ko moottoriin jos on samat oireet, edellytyksenä on kyllä moitteeton huoltovihko..
- erinomaiset ajo-om.
Miten korjaus vaikutti öljyn kulutukseen? Itse olen käyttänyt toiseksihalvinta täyssynteettistä oljyä tuohon 2000 vuosimallia olevaan vvti 1,6 koneen autooni. kirjan mukaan ei tarvitse olla täyssynteettistä, mutta juuri pakkasen vuoksi käyntiinlähtö helpompaa ja moottori vaikuttaa muutenkin tyytyväiseltä.
Itselläni on öljynkulutus ollut runsasta, ja sain selville syyn jonka mukaan alkuperäiseen moottoriin laitettu vääränlaiset tiivisteet. En ole takuukorjausta edes kysellyt kun en ole huoltojakaan teettänyt merkkiliikkeellä, ja ostin auton neljän vuoden vanhana.
Olen erittäin tyytyväinen auton ajo-ominaisuuksiin ja oikeasti tarvitsen vaihtaa tilavampaan autoon, sillä olen pitkä, eikä japsit ole tehneet tätä mallia pitkille, mutta kun ei malta luopua hyvästä autosta...
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1824300
- 341584
Minulta loppuu aika
Halusin olla täydellinen. Nyt näyttää siltä että viimeinen kiristys jää puolitiehen, sillä h-hetki on jo ihan kohta käsi401500Syvälliset keskustelut
Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen251484Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi
mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,201375- 1121306
Moi, nainen
Tunnustan, olen heikkona sun hymyyn, ja sekään ei auta yhtään, että sulla on täydellinen nenä. Joten ensi kerralla, kun301190Kyllähän tämä vähän kirpaisee
Mutta oman sisäisen rauhan vuoksi jätän sinut nyt historiaan. Todennäköisesti olet jo sinäkin mennyt eteenpäin. Olipah381187- 191149
Sulla on uskomaton luonne
Saat minut hetkessä iloiseksi, tai sanotaan nyt niin, että ajatus sinusta saa sydämeni hyppimään riemusta. En vain saa s441048