Aamulla sauvakävelyllä ollessani tuli vastaani kaksi eri miestä. Molemmilla sama kommentti, tyttöpä on reippaana.Onko teistä kivaa toi tytöttely?
Huomenta
20
610
Vastaukset
- Pakkasakka
Moikka! Mistäs sitä noin kohteliaita miehiä olet vastaasi saanut?Hyvä kuitenkin niin , piristikö kommentit? Olen ollut tässä välillä siellä Pohjolan Pariisissa, kivaa oli ja ei ollut(milloin sitä kokonaan tyytyväinen osaisi olla?)Tänään poikkean naapuri maahan syntymä päiville ja tulen huomenna pois , sitten Maanantaina lähdenkin viikon reissulle erämaahan.. Terkut tämän kautta myös Otolle, HZTA.lle , lisbetille , Sukunamille ja KAIKILLE MUILLE!!! Tavaillaan taas .Ps. menen synkkäreille vasta illalla.Ps.Ps. Minäkään en taida lainkaan yhdyssanoja....
- Pakkasakka
LAITANKO vielä kolmannen kerran?? Ensin kone moitti , että olen laittanut jo kerran saman viestin , joten vaihdoin otsikkoa 1 niinpä tulikin toiseen kertaan... Haittaako tuo mittään..Harjoitus tekee mesterin , joten alanpa tässä nyt harjoittelemaan!
- helisevä
Mä en itse aina oikein tota "tytöttelyä" ymmärrä joskaan en ilahtuisi jos sanoisivat - jopa muorikin ...
Sullahan on selvät suunnitelmat, siispä mukavaa viikonloppua.Onko muuten Rovaniemi se Pariisi?
Mulle on Rovasta kokemuksia vain ruokakaupasta matkalla pohjoiseen.Mun viikonloppuun kuluu sairaana olevan ystävän luona vierailu, mieluisa sellainen.
Ihan pelottaa,tuleeko viestiä virheistä, mutta mikä ei tapa se vahvistaa ) - Pakkasakka
helisevä kirjoitti:
Mä en itse aina oikein tota "tytöttelyä" ymmärrä joskaan en ilahtuisi jos sanoisivat - jopa muorikin ...
Sullahan on selvät suunnitelmat, siispä mukavaa viikonloppua.Onko muuten Rovaniemi se Pariisi?
Mulle on Rovasta kokemuksia vain ruokakaupasta matkalla pohjoiseen.Mun viikonloppuun kuluu sairaana olevan ystävän luona vierailu, mieluisa sellainen.
Ihan pelottaa,tuleeko viestiä virheistä, mutta mikä ei tapa se vahvistaa )Toivon Sinulle antoisaa vierailua ystäväsi luona ja ystävälle voimia voittaa sairaus! Joo , kyllä Pohjolan Pariisi on Rovaniemi! Arvaas mikä kummastutti kamalasti siellä? No se kauheasti ja paljon puhuttu ja kirjoitettu Revontuli kauppakeskus , miekun olen joskus käynyt siellä pääkaupunki seudun kauppakeskuksissa , niin tietysti odotin jotain vastaavaa. Ja kattia kanssa , niin oli pieni ko mikä ja liikkeitä vain muutama. Mutta enpä valita ; PARKKIHALLI OLI TOSI ISO! En miekään pelkää kirjoitusvirheitä , se on totta , että mikä ei tapa , se vahvistaa!Heissan.
saman ikäset kaverit pojittelee toisiaan,vanhainkodeissa puhutaan tytöistä ja pojista.
Kyllä sen äänen sävystä erottaa onko ilkeily kysymykses,mun pääst ei kruunu putoa jos pojitellaa kaveriporukas.- helisevä
ihan kiva.
kuka sanoo ja miten. Johonkin paikkaan sopii, jossain toisessa tuntuu epäasialliselta ja joskus suorastaan vähättelyltä. Sinun tapauksessa kyseessä oli varmasti ihailuksi tarkoitettu lausuma. Toivottavasti ilahduit ja annoit vähintään iloisen hymyn vastalahjaksi.;))
Olen huomannut, että sanojen käytössä pitäisi olla joskus tosi tarkkana. Välillä joutuu yllättäen huomaamaan, että joku ymmärtää sanat ihan toisin kuin itse on tarkoittanut. Omiksi kompastuskivikseni ovat jo muutamia kertoja osoittautuneet sanat "pojat" ja "täti-ihmiset", ja kuitenkin on pitemmän päälle vaikea muistaa varoa niitä. Ikäiseni ja vanhemmat "pojat" eivät pahastu, mutta nuoremmat voivat kokea sanan vähättelynä, ihan niin kuin me naiset tytöttelyn. Kerran täti-ihmiset mainittuani itseäni nuoremmasta kuulijakunnasta yksi nainen sätti minua ikärasismista ihan tosissaan. Olin pitänyt sanaa vaarattomana ja vähemmän epäystävällisenä kuin muut mieleeni tulleet vaihtoehdot.
On se niin pahuksen vaikeata yrittää muuttaa omia tottumuksiaan. Päätän taas kerran aloituksesi kannustamana yrittää. Yritän alkaa puhutella miehiksi muitakin kuin alle kouluikäisiä miespuolisia, kutsua naisia naisiksi ja tarvittaessa määritellä ihmisen ikäryhmän numeroilla. - Kuulostaa vähän tylsältä, enkä ihan luota onnistumiseen, mutta lupaan yrittää.;))- HTZA
Minä käytän sitää omaa, neutraalia, ilmaustani.
Se sopii kaikille.- Pakkasakka
Moikka !! Kuinkas hurisee ? Mies on mies ja nainen on nainen , noin niinko kirjakielessä , mutta murteissa on hiukka toisin...Tietäisittepä tämän perän murteella sanat ; Iso-äiti , Iso-isä , mies , nainen , vaimo , aviomies.. Saattais tuottaa pään särkyä joillekin!
- HTZA
Pakkasakka kirjoitti:
Moikka !! Kuinkas hurisee ? Mies on mies ja nainen on nainen , noin niinko kirjakielessä , mutta murteissa on hiukka toisin...Tietäisittepä tämän perän murteella sanat ; Iso-äiti , Iso-isä , mies , nainen , vaimo , aviomies.. Saattais tuottaa pään särkyä joillekin!
että "Ämmi" on siellä kunnioittava sana.
- helisevä
Kuten Orvokki kirjoitti tommosen voi kokea monella tapaa. Hymyä mulla riittää - tervehdys - mikä tahansa on ok. Aamulla lenkillä toivotan helposti hyvät huomenet vieraallekkin ihmisille.
Nyt kone kiinni ja vierailulle . Mukavaa päivää teille kaikille. - Pakkasakka
HTZA kirjoitti:
että "Ämmi" on siellä kunnioittava sana.
Totta puhut " puluseni" .
- HTZA
Pakkasakka kirjoitti:
Totta puhut " puluseni" .
tuppaa aina minulla olemaan.
Minä olen vain, turhan usein, väärinymmärretty "nuori".
- HTZA
Kohtasin monta ämmäläyskää jotka, sauvat kainalossa, kirkuvan värikkäässä, kauhtuneessa tuulipuvussa, löntystelivät ja puhuivat kännykkään.
Kehuivat varmaan, toiselle samanlaiselle, kuinka: "Nää uudet sauvat on ihanat!", tuntee ihan kuinka läski sulaa".- helisevä
ihan nauratti )
- HTZA
helisevä kirjoitti:
ihan nauratti )
suloinenkin!
:)
- RosaLiiin
...ehei haittaa, siitä vaan, en kuuntele edes äänensävyjä, tyttö kun tyttö.
Isäni tytötteli minua aina, vielä nelikymppisenäkin. Tuntui ihan mukavalta.
Itse en kyllä kutsu ketään aikuista ihmistä tytöksi tai pojaksi. Ei vaan tunnu luontevalta. - Pirre*
riippuupi siitä, minkä ikäinen olo minulla sattuu olemaan :)
vastaanottajasta.
Kysyin eräällä kurssilla "Sanonko arvon naiset vai tytöt?"
Iloinen vastaus kuului "Tytöttele rauhassa, niin tuntee itsensä hetken aikaa nuoreksi"Nainen ja tyttömäinen sellainen. Siis minua saapi tytötellä ihan rauhassa. Siitä en häiriinny, mutta ämmittely ois kauheeta. Iloinen pilke silmäkulmassa sanottu tervehdys on aina mukava kuulla.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1562708
Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo7262440Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?522349- 1352210
- 591870
Trump tekee rauhan Amerikan ja Venäjän ehdoilla
Ukraina luovuttaa Venäjän haluamat alueet Venäjälle. Ukraina luovuttaa Amerikan haluamat arvokkaat mineraalit Amerikall2471720- 311391
Syvälliset keskustelut
Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen201329Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi
mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,161215Minulta loppuu aika
Halusin olla täydellinen. Nyt näyttää siltä että viimeinen kiristys jää puolitiehen, sillä h-hetki on jo ihan kohta käsi311212