Enpä osannut vastata.

Tavis man..

Viesteissä oli lauantain tunnelmia.

Tässähän niitä taas yksi vuodatus(keittää niin pirusti) Kun luen vastaukset niin asiat on pyörähtäneet päälaelleen ja ukki on se paha poika.

Aamulla heräsin klo: 06.00 kahvit keitin ja herätin vaimoni 06.30. Vieraita tulossa. Vessa oli vapaa vasta 07.30 normaalihätä mulla puoli tuntia kahvista. (pärjään)

Kaupassa käynti rouvalla, laittautuminen jatkui 08.00- 09.00. Tiedotus: sinä siivoat ja mä meen kauppaan.

09.00-10.00 tulee kaupasta, puolet tavaroista ostamatta, minun kuulema pitää mennä kala ostamaan ,kun hän ei osaa valita. Tuo samalla namä mmmm.

Sillä aikana ukki imuroi ja luuttusi talon puti puhtaaksi, ainakin omasta mielestään. --Ei vainkaan , pölyjä oli jäänyt pyihkimättä. Selitys, kun en vielä kerinnyt(seisoo rätti kourassa)ei kelvannut.

Mene kauppaan ja nopsaan(ei mitään laittautumisia) lakki päähän ja matkaan. (kyllä vältät).

No löytyhän ne tavarat 30vuojen kokemuksella.

Vieraat tuli klo:11.00 Laitoin kahvin tippumaan ja vaimo esiintyi pöydän laittajana niin kuin ennenkin. otti pokaalit siltä osin kotiin.

Ruokailu itapäivällä karkasi vaimon käsistä kun hän ja hänen sukulaiset alkoivat ottaa viiniä.

No se pieni juttu koko revohkassa. Laitoin uunikalaa kanttarellikastikkeessa ja vielä siihen salaatit ja perunamuusin. Kylläisinä vaimon sukulaiset kömpivät olohuoneeseen. Jälkiruuaksi tarjosin heille hyvää jätskiä.

Keittiössän se minun aika meni aika tarkkaan koko päivän osalta, ja jonkunhan on tehtävä ne hommat. Ei siinä mitään mutta se asenne. En minä ole se sukuun naitu orja.

Siinä päivän aikaan hoidin myös lapsen lapseni.

Nyt illalla klo:20.00 Avasin ensimmäisen 3 oluttölkistäni, ja siemailin nauttien. Ajattelin että se minun vapaa on nyt.

Hirveä huuto, sinä juoppo, alkoholisti, paska huomenna kuulet(kunhan ite selviää)minähän arvasin! paska, saatanan siipeilijä, jos et oo homo vielä, niin tän jälkeen oot.

Mitäpä siihen on sanomista? Suoraan sanoen vituttaa, vaikka niin ei sais sanoo. Elämä on vissiin jättäny minut siitä rakkauden junasta, jossa toisistaan tykätään ja pidetään huolta.

23

956

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • huono omatunto

jo luulin, että olet mieheni. Hänkin siivoaa aina keittiön ja minä menen laiskana sohvalle. Mutta sitten: minun sukulaisia ei käy ja en koskaan moiti miestäni, joten mieheni ei ollutkaan kirjoittanut tätä.

• silti sua

neuvon...on niitä muitakin asemia!
        Pakkaa matkalaukkus ja tuu mun kans oottelemaan!
        Ehkäpä sattumalta saatas sellaset rakkauteen taipuvaiset kumppanit kumpikin!

• Mandi55

Sinä et ole tavis, ei sinne päinkään.

• vastasit,
        Mandi55 kirjoitti:

Sinä et ole tavis, ei sinne päinkään.

avaajalleko?

• Mandi55
        vastasit, kirjoitti:

avaajalleko?

Niin, vastasin aloittajalle ; ) Tunnen samanlaisen tapauksen, jossa mies ei todellakaan ole tavis vaan sympaattinen aviomies. Joskus eivät naiset kuten eivät miehetkään arvosta omia keittiömestareitaan, mutta vieraalle he tulevat hyvin selkeinä näkyviin.

• on totta,

niin ihmettelen, millä lihaksilla annat itseäsi käyttää hyväksi?
      Onko jokin, joka antaa tuolle siunauksen?
      Etkö kerro kaikkea?

• ihan normaalia

Ehkä hieman karrikoiden mutta hyvin yleispätevää.
        Sellaisia ne naiset vaan on.

• Me naiset
        ihan normaalia kirjoitti:

Ehkä hieman karrikoiden mutta hyvin yleispätevää.
        Sellaisia ne naiset vaan on.

ei olla mitään yhteistä olemusta, meidän perhe-elämä ainakin on kaukana tuosta.

• olla
        Me naiset kirjoitti:

ei olla mitään yhteistä olemusta, meidän perhe-elämä ainakin on kaukana tuosta.

huumoria vaikka totta toinen puoli;))

• täällä ilman
        olla kirjoitti:

huumoria vaikka totta toinen puoli;))

kasvonilmeitä tietää, millä mielellä on kommentti tehty.
        Uskoo vain näkemäänsä.
        Toivon, ja Uskon, ja Yrjönkin mukaan, ei edes puolet ollut totta.

• periaate
        täällä ilman kirjoitti:

kasvonilmeitä tietää, millä mielellä on kommentti tehty.
        Uskoo vain näkemäänsä.
        Toivon, ja Uskon, ja Yrjönkin mukaan, ei edes puolet ollut totta.

totta. Nainen se on, joka hallitsee, perhe-elämässä;))

• se on
        periaate kirjoitti:

totta. Nainen se on, joka hallitsee, perhe-elämässä;))

rakkaus, joka antaa oikeutuksia, lupia, sekä myös määräyksiä, kummallekin osapuolelle sopivin määrin.

• on se, että

E.U- vei vallan Suomalaiselta mieheltä. On tilastoitava perheväkivaltaa. Omia lapsiakaan ei enää saa hakata. Muijia ei saa hakata edes opetusmielessä. Ei ole kumma, jos Suomalainen mies Ryyppää. Toista se oli meidän isiemme aikana. Silloin mies oli MIES!

• on se, että kirjoitti:

E.U- vei vallan Suomalaiselta mieheltä. On tilastoitava perheväkivaltaa. Omia lapsiakaan ei enää saa hakata. Muijia ei saa hakata edes opetusmielessä. Ei ole kumma, jos Suomalainen mies Ryyppää. Toista se oli meidän isiemme aikana. Silloin mies oli MIES!

on sinun ratkaisusi kaikkiin ongelmiin?

Koeta kasvaa ihmiseksi ja opettele käyttämään sanoja, niin huomaat niillä olevan paremman ja pitkäaikaisemman vaikutuksen kuin nyrkeillä. Kun osaat kertoa, miten asioiden pitäisi mielestäsi olla, mitä arvostat, mikä tekee sinut harmistuneeksi, mitä haluat ja vaadit, et tarvitse nyrkkejä. Kaikkien väkivaltaisia keinoja aikaisemmin käyttäneiden ja uuden lain jälkeen voimattomiksi itsensä kokevien kannattaisi pysähtyä miettimään, haluavatko he oikeasti pelotella, aiheuttaa läheisilleen kärsimystä ja pahoinvointia vai käyttää oikeaa aikuisen ihmisen vaikutusvaltaa.

Keskusteleminen ja jämäkkä rajojen asettaminen onnistuu myös ilman nyrkkejä ja asioista sopiminen lisää halua noudattaa tehtyjä sopimuksia sekä ottaa kaikki osapuolet huomioon.

Minun isäni ei koskaan lyönyt ketään, paitsi poikasena nyrkkeilykehässä, mutta hänen sanansa tehosi. Häntä ei pelätty, vaan rakastettiin ja arvostettiin.

Toivon, että sinä ehdit vielä oppia ymmärtämään, millainen on Oikea Tosimies ja ehdit kasvaa sellaiseksi. Silloin sinuakin katsoo peilistä upea mies ja suuri Ihminen, jota läheiset kunnioittavat ja rakastavat.

• ajatusmaailma
        optimisti-orvokki kirjoitti:

on sinun ratkaisusi kaikkiin ongelmiin?

Koeta kasvaa ihmiseksi ja opettele käyttämään sanoja, niin huomaat niillä olevan paremman ja pitkäaikaisemman vaikutuksen kuin nyrkeillä. Kun osaat kertoa, miten asioiden pitäisi mielestäsi olla, mitä arvostat, mikä tekee sinut harmistuneeksi, mitä haluat ja vaadit, et tarvitse nyrkkejä. Kaikkien väkivaltaisia keinoja aikaisemmin käyttäneiden ja uuden lain jälkeen voimattomiksi itsensä kokevien kannattaisi pysähtyä miettimään, haluavatko he oikeasti pelotella, aiheuttaa läheisilleen kärsimystä ja pahoinvointia vai käyttää oikeaa aikuisen ihmisen vaikutusvaltaa.

Keskusteleminen ja jämäkkä rajojen asettaminen onnistuu myös ilman nyrkkejä ja asioista sopiminen lisää halua noudattaa tehtyjä sopimuksia sekä ottaa kaikki osapuolet huomioon.

Minun isäni ei koskaan lyönyt ketään, paitsi poikasena nyrkkeilykehässä, mutta hänen sanansa tehosi. Häntä ei pelätty, vaan rakastettiin ja arvostettiin.

Toivon, että sinä ehdit vielä oppia ymmärtämään, millainen on Oikea Tosimies ja ehdit kasvaa sellaiseksi. Silloin sinuakin katsoo peilistä upea mies ja suuri Ihminen, jota läheiset kunnioittavat ja rakastavat.

on yleistä nykyään. Miehet valittaa,kuinka valta, ja miehuus on mennyt. Ja kummallisinta on, että naiset ovat usein samaa mieltä. Suomalainen mieshän on vieläkin puhumaton, peseytymätön ja huonohampainen valittaja.

• tuttua on

Sen on kato sitä "tasa-arvoa".
      Miehen pitää vain osata sulkea korvat ja ottaa vielä se neljäskin.
      Ja sitten vielä ihmettelevät, miksi olemme "juoppoja".

• Kaksi vessaa

Mutta onpahan siivoamistakin sitten enemmän. Ukolla on ärsyttävä tapa mennä minulle sanomatta suihkuun, juuri kun olen lähdössä johonkin ja minunkin pitäisi päästä pesulle...

• täti puskasta

eihän vaimon oikeus ole huushollissa vaan se kaunistelija, ja toinen tekee kaikki hommat määräyksestä.
      Ota kaksi askelta eteenpäin ja rohkene sanomaan että olet mies talossa, olet palvelija et perheenpää.
      Ei tuommonen ole normaalia perhe elämää, ei alkuunkaan.

• Nainen naisellinen

Tuttua kaikki.
        Minä vaan lähdin lasten kanssa.
        Keittiövuorot siirtyi siinä talossa seuraavalle
        emännälle.
        Ja vaikka olen nainen huolsin myös autot.
        Vaihdoin öljyt ja suodattimet.
        Renkaatkin useimmiten.
        Tasa-arvoa.
        Itse se oma elämä täytyy elää ja ottaa omiin käsiin.

• istuudutte yhdessä vaimosi kanssa lähipäivinä pöydän ääreen ja keskustelette vakavasti tilanteestanne. Usein me otamme elämässä kaiken hyvän itsestään selvänä vastaan ja valitamme siitä, mikä ei omasta mielestä ole hyvin. Monet vaativat sitä enemmän, mitä enemmän ovat tottuneet saamaan.

Ehkä vaimosi ei itse ollenkaan huomaa, millainen riivinrauta hänestä on hyvää vauhtia kehittymässä, ellei kukaan huomauta hänelle siitä. Ehkä vaimosi pitää itsestään selvänä, että sinä palvelet ja hoidat asiat. Ehkä hän ei ole tullut ajatelleeksi, että sinä saattaisit olla tyytymätön osaasi.

Miettikää yhdessä, millainen teidän mielestänne olisi kahden aikuisen ihmisen tasa-arvoinen liitto parhaimmillaan. Mitä voisitte tehdä oman yhteiselonne parantamiseksi? Mitä odotatte ja toivotte? Miten voisitte tehdä loppuelämästänne hyvän? Mitä arvostatte nykyisessä olossanne ja mitä haluaisitte muuttaa? Miten muutokset toteutettaisiin ja mitä ne käytännössä kummaltakin vaativat?

Uskon, että asioihin voi vaikuttaa, ellei muuten niin omaa käytöstään muuttamalla. Ellei vaimosi suostu muuttamaan omaansa, mieti mitä sinä voisit tehdä - ja kerro se myös hänelle.

Sinä itse päätät, miten haluat loppuelämäsi viettää. Ellet ole tyytyväinen, muuta sitä!

• Että jostain löytyy huushollaava mies. Jos meille tulee vieraita, niin kyllä se on emäntä joka siivoa ja leipookin siinä samalla. Jos miestä patistaa kauppaan, niin johan alkaa aika poru että hän ei kerkee kun on hommia...ne miehen hommat on aina tässä huushollissa olleet paljon naisten hommia tärkeämmät. Meillä on ikkunan pesu miehen työtä ollut aina, ja kyllä hän joskus mattojakin puistelee...menenkin tästä pullataikinaa vääntämään, tiedän että parin tunnin päästä herkullinen nisusen tuoksu tuo sydämeni valitun paikalle....Mein on muuten ikkunat likaset...voitelen jo kielenkantoja jotta sitten sanat tulevat liukkaasti.

• Heikunkeikku

Kyllä minunkin mielestä kannattaisi keskustella vaimon kanssa. Muuten tilanteet pysyvät samanlaisina.
      Ehkä vaimosi ei todellakaan huomaa. Kerro suoraan, miltä sinusta tuntuu.
      Jos siitä kehkeytyy "sota", niin kokeile lakata touhuilemasta siellä keittiössä. Pidä loma kotitöiden teosta. Ehkä vaimo sitten huomaa, miten hyvin olet oman osuutesi hoitanut.
      Mikään Tavis et kyllä ole.
      Ei ihme, että rupes v...maan.

• hyvän miehen.

Ole vaan yhtä rakastettava. Saat kaiken monin kerroin takaisin lapsenlapsiltasi. Se onkin maailman hienointa palautetta. mikään maailmassa ei ole yhtä palkitsevaa ja se jos mikä paranee kuin viini vanhetessaan.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tiedätkö, että haluaisin panna

Sinua. Onko sinulla samanlaiset ajatukset ja tunteet?
      Ikävä
      181
      4044
    2. Se oli siinä sitten

Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo
      NATO
      726
      2800
    3. Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?

Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?
      Ikävä
      68
      2692
    4. Mikä sinua ja kaivattuasi

Yhdistää?
      Ikävä
      153
      2500
    5. Ajelen varmaan siellä suunnalla

taas yöllä, vahingossa käyn sun pihalla. 😏 m
      Ikävä
      71
      2126
    6. Trump tekee rauhan Amerikan ja Venäjän ehdoilla

Ukraina luovuttaa Venäjän haluamat alueet Venäjälle. Ukraina luovuttaa Amerikan haluamat arvokkaat mineraalit Amerikall
      Maailman menoa
      317
      1975
    7. Hyväksytty kaivattusi

Vartaloa vai et? Rehellinen vastaus
      Ikävä
      32
      1488
    8. Syvälliset keskustelut

Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen
      Ikävä
      21
      1423
    9. Minulta loppuu aika

Halusin olla täydellinen. Nyt näyttää siltä että viimeinen kiristys jää puolitiehen, sillä h-hetki on jo ihan kohta käsi
      Ikävä
      38
      1407
    10. Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi

mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,
      Ikävä
      16
      1295
    Aihe