Kun mies kärsii vakavasta masennuksesta traumaattisen kokemuksen jälkeen Suurimman osaa päivästä hän nukkuu eikä mikään kiinnosta Tuntuu elämä niin turhauttavalle kun tässä nyt kaksin ollaan ei puhuta eikä mitään Tähän tylsämielisyyteenkö tässä pitää vaan tottua vai mikä neuvoksi
On välillä vaikeaa
10
653
Vastaukset
- tullut mieleen
että jotkut ihmiset hoitavat sillä tavalla itsensä
kuntoon traumaattisten kokemusten jälkeen.
Jokaisella on oma tapansa selviytyä tai ehkä hän pakenee sinua sillä tavalla jos "nalkutat" liikaa siitä nukkumisesta?`
Nukkuminen on eräänlainen "pakokeino" kurjista tapahtumista ja ihmisistä. En tarkoita sinua kurjalla ihmisellä.
Mene itse ulos ihmisten pariin.- miksi aina
pitää etsiä tauteja, jos ihminen nukkuu paljon.
Puhun kokemuksesta, sillä olen itse pysytellyt tarkoituksella pois ihmisten ilmoilta tänä talvena, sillä minulla tuli syksyllä ja alkutalvesta "ihmiskiintiö" täyteen tietyistä syistä.
En halua olla tällä hetkellä tekemisissä petollisten ihmisten kanssa, jotka eivät muuta kuin syynäävät toisten ihmisten tekemisiä joka hetki. Jokaisella on oikeus olla kotonaan niinkuin lystää ilman "valvontaa" piste.
- Hereillä vaikea
Onko terveys kohdalla sinun miehellä?ymmärrän sen jos jotain traumaattista on sattunut mutta en ymmärrä sitä kuinka joku voi nukkua suuremman osan päivästä jos ei vakavasti sairas ole,minun lapsuuden naisystävä sairastaa sellaista kun unitauti ja siitä voi lukea googlesta nimellä "narkolepsia"ja sitä on monella tuhansilla ihmisillä eikä mitään siihen löydetä apuna kun lääkitys,ystävättärelläni "puhkesi" myös yhden traumaattisen onnettomuuden jälkeen kun hän oli 11 vuotias.
- vastaus otettiin pois
vaikka ihan sievästi vastasin ja annoin jopa neuvoa..kai tämäkin poistetaan
Sellainen yhdistys kuin, Omaiset mielenterveystyön tukena, voisi olla sinulle sopiva, jos sellainen löytyisi asuinpaikkakunnaltasi. Sieltä saa vertaistukea ja hyviä neuvoja juuri tuollaiseen tilanteeseen, kun omainen sairastaa masennusta. Kuntoutuminen tapahtuu pienin askelin. Tsemppiä sulle.
On pullo tullut lohdukkeeksi ja se se vasta kamalaa on... miten sitä aikuista miestä voi vierottaa pullosta.
Juovuksissa on mies sitten luurijuoppo. Soittelee mielellään ja varsinkin minua häiritsee 0700-alkuiset soitot joita mieheni on alkanut harrastaa....akka on kaikkeen syypää ja akan vuoksi on kaikki ihan kamalaa, kyllä tässä rakkaus alkaa pyrkiä ikkunanraosta muille maille vierahille- Pirre*
tässä sairastetaan..
Se on vaan kuule lähettävä yksin mualimalle, tysyyden torjunta raissuun.- ohrankukka..
..ei molempien tarvitse sairastua samaan tautiin. Joskus on vaan osattava olla terveellä tavalla itsekäs, pidettävä huolta myös itsestään.
- silema
Masennuksesta ei toivu hetkessä, joten anna aikaa ja tukeasi. Myös ulkopuolinen apu voisi kenties auttaa. Jos hän sellaisen vastaanottaa. Muista myös huolehtia itsestäsi, muuten sairastut itsekin.
Voimia sinulle ja kaikille muillekin.
Muistakaa nauttia elämästä !!!! - ainakin minulla
Sama juttu oli meilläkin. Kyllä siinä meinaa itsekin masentua, kun toinen on kuin elävä zombi, ei puhu eikä pussaa. Taustalla oli vakava sairaus, mutta kai se asia olisi ollut helpompi kestää, jos olisi puhunut. Yrittipä keskustelua, vaikka mistä asiasta, niin vastusta ei tullut. On helppo antaa neuvoksi, että mene ihmisten ilmoille ja tee jotain, että näät muitakin ihmisiä, mutta minulle se ei onnistunut. Mies vaaati pysymään kotona ja kai hän pelkäsi, että voin kertoa sivullisille kuinka asiat ovat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1824120
Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo7262810Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?692708- 1532510
- 722142
Trump tekee rauhan Amerikan ja Venäjän ehdoilla
Ukraina luovuttaa Venäjän haluamat alueet Venäjälle. Ukraina luovuttaa Amerikan haluamat arvokkaat mineraalit Amerikall3262003- 321498
Minulta loppuu aika
Halusin olla täydellinen. Nyt näyttää siltä että viimeinen kiristys jää puolitiehen, sillä h-hetki on jo ihan kohta käsi391437Syvälliset keskustelut
Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen211423Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi
mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,161295