... ja Roomasta. Joku oli tuolla jo kysellytkin, josko olen kyllästynyt kannattamaani kepuun. Ei ollut kysymys siitä. Kepu on edelleen maan selkäranka ja pääministeri Vanhanen aivan sopiva meille. Saitin "keskustelu" näyttää jatkuvan yhtä turhanpäiväisenä sossusylttynä, jossa joka toinen avaus liittyy Vanhaseen.
Oli surullista nähdä, miten italiaiset vähät välittävät EU:n säännöistä tai muistakaan säännöistä. Liikennekin on aivan uskomatonta kaaosta, missä jokainen vain menee koettaen varoa törmäämästä toisiin. Siellä oli vaalit ja Berlusconi voitti jo kolmannen kerran. Aikaisemmin hän on aina hävinnyt seuraavat vaalit. Meillä sossut ovat olleet alamäessä jo kaksissa peräkkäisissä vaaleissa ja homma jatkuu onneksemme seuraavissakin.
Terveisiä eteläisestä Italiasta ...
25
707
Vastaukset
- Silivio
....tarkoittaa? Siis että berlusconi olisi sosialisti???
Kepuhan ei ole ollut laskussa vasta kuin kerran (siis eduskunta vaaleissa, muissa vaaleissa kyllä) mutta sekin korjaantuu komiasti vuonna 2011. - KapiKorhonen
Tiedän paikan, olen käynyt. Itse asiassa montakin kertaa, ja olen kiertänyt maan päästä päähän parilla kiertomatkalla, ja Sisilian Taorminassa lomaillessani kiersin melkoisesti Sisiaakin.
Etelä-Italia on oikeastaan ihan eri maa kuin Pohjois-Italia. Niin maisemiltaankin, mutta myös kansanluonteeltaan.
Onhan se edelleen upea kaupunki se Rooma, vaikkei se enää ole sellainen maailmanvallan keskus kuin oli aikoinaan lähes tuhat vuotta. Eikä onneksi sellainekaan kuin Rosselinin elokuvassa Rooma, avoin kaupunki (Roma, cittè aperta).
Oletko nyt sitä mieltä, että "nähdä Napoli ja kuolla"? Siellä nykyisin saattavat tuottaa kuolemaakin ne kaduille jääneet suunnattomat jätekasta, joita nyt myydään hyvällä rahalla Saksan voimalaitoksissa poltettaviksi!
Niin - ovathan täällä jo kepulaiset iloinneet Berlusconin voitosta Italiassa, mutta luulen, että he eivät taida oikein sitä(kään) asiaa ja sen odotettavissa olevia seurauksia ymmärtää. Puutuin tuohon iloon minäkin muutama päivä sitten:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=110&conference=1500000000000105&posting=22000000034429456
Tervetuloa kotimaahan! Ainakin tällä saitilla kepulaiset jo tarvitsisvat sinua, kun niillä ei näy olevan oikein muita ilonaiheita kuin Antti Kaikkosen tanssimenestys eräässä MTV:n hupiohjelmassa. Kepun poliittiset "saavutukset" nyt yhdistetään tämän hallituksen "saavutuksiin" alueella, jota myös puhuin hiljattain:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=110&conference=1500000000000105&posting=22000000034412667
Ja turhaan sinä sossuja nyt syyllistät Vanhasen kritisoinnista, ellei sitten CITY-Keskustan Hietanen ole sossu. Ainakin hän on jo kauan ollut selvästi jyrkin Vanhas-kriitikko.- kepuli! ;)
Vaan lähempänä Kokoomusta kuin Kepua. Silvion puolue kuuluu samaan liberaaliryhmään kuten Suomen Kansallinen Kokoomus.
Älä siis enää väitä miestä kepuliksi, koska se ei ole totta! ;)
Silvio on kokkari! - sinä mitä haluat
ei äänesi kuulu kuitenkaan.
Jälleen nappiarvaus, vaikka en kerinnyt lähettämäänkään eteesi sitä mikä tuli jälkeesi, kun tuli asiaa muualle.
Mutta ethän sinä olisi sinä, jos et tulisi itseäsi kehumaan ja "viisauttasi" esittelemään.
Olet kyllä narsitien kuningas.
Vai turhaan teitä sossuja syytetään Vanhasen kritisoinnista?
Valehtelehan lissää. Mie piän silläaikaa hevosta.
Olet säälittävän naurettava, kaikkine linkityksinesi. Minä, minä, minä - Otsikossa hymiö
...
- Oiva tietää,
Italian vapaustaistelija oli Garibaldi, joka piti punaista paitaa, että haavojen veri ei näkyisi. Lisäksi Oivan tulee tietää, että Roomassa on Vatikaanivaltio eli pyhä istuin, jonka johtaja paavi on vierailulla Yhdysvalloissa ja siellä mm. George W Bush lauloi Happy Birthday to you hänen syntymäpäivänsä kunniaksi ja tuskin Oiva tietää, että Mafia on Sisiliasta ja siitä minulla olisi paljonkin kerrottavaa.
Joko nyt olen todistanut olevani sivistynyt enkä missään tapauksessa kepulainen? - KapiKorhonen
sinä mitä haluat kirjoitti:
ei äänesi kuulu kuitenkaan.
Jälleen nappiarvaus, vaikka en kerinnyt lähettämäänkään eteesi sitä mikä tuli jälkeesi, kun tuli asiaa muualle.
Mutta ethän sinä olisi sinä, jos et tulisi itseäsi kehumaan ja "viisauttasi" esittelemään.
Olet kyllä narsitien kuningas.
Vai turhaan teitä sossuja syytetään Vanhasen kritisoinnista?
Valehtelehan lissää. Mie piän silläaikaa hevosta.
Olet säälittävän naurettava, kaikkine linkityksinesi. Minä, minä, minä...eli 20 minuuttia sen jälkeen, kun olin vastineeni antanut! Mikähän sellainen asia oli, ettei noin lyhyttä viestiä olisi ehtinyt sitä ennen sutaista. Puhu pukille.
Haluatko kuulla lisää Italiasta, kun tuo Oiva ei ole kertojamiehiä? Minä voisin kertoa mielelläni Roomasta ja Vatikaanista, Pietarinkirkosta ja Vatikaanin museosta, juhannusöiseltä kondoliajelulta rakkaani kanssa Venetsian kanaaleilla, syyskuisensta lämpimästä kuutamoillasta Napolissa, kun kuu ja kaupunginvalot ja satojen pienten alusten mastot peilaavat Napolinlahteen, nousustamme Sisiassa Etnan huipulle, jossa - siis yli 3 km:n korkeudessa - lämpö oli 2 astetta, kun rannikolla Cataniassa se oli 30 astetta, Garda-järven ihanista maisemista ja sielläkin noususta Monte Baldolle, Veronan oopperajuhlilta, Firenzestä ja sen Ufici-galleriasta, rantalomalta Riccionesta, yöpymisestä San Marinossa - voi, miten paljon kerrottavaa minulla olisikaan Italiastakin. Kuten niin monesta muusta maasta maailmassa. Mutta tämä areena ei ole oikea; annapa osoitteesi, niin voin kertoa paljon, paljon lisää! - mutta minä en
KapiKorhonen kirjoitti:
...eli 20 minuuttia sen jälkeen, kun olin vastineeni antanut! Mikähän sellainen asia oli, ettei noin lyhyttä viestiä olisi ehtinyt sitä ennen sutaista. Puhu pukille.
Haluatko kuulla lisää Italiasta, kun tuo Oiva ei ole kertojamiehiä? Minä voisin kertoa mielelläni Roomasta ja Vatikaanista, Pietarinkirkosta ja Vatikaanin museosta, juhannusöiseltä kondoliajelulta rakkaani kanssa Venetsian kanaaleilla, syyskuisensta lämpimästä kuutamoillasta Napolissa, kun kuu ja kaupunginvalot ja satojen pienten alusten mastot peilaavat Napolinlahteen, nousustamme Sisiassa Etnan huipulle, jossa - siis yli 3 km:n korkeudessa - lämpö oli 2 astetta, kun rannikolla Cataniassa se oli 30 astetta, Garda-järven ihanista maisemista ja sielläkin noususta Monte Baldolle, Veronan oopperajuhlilta, Firenzestä ja sen Ufici-galleriasta, rantalomalta Riccionesta, yöpymisestä San Marinossa - voi, miten paljon kerrottavaa minulla olisikaan Italiastakin. Kuten niin monesta muusta maasta maailmassa. Mutta tämä areena ei ole oikea; annapa osoitteesi, niin voin kertoa paljon, paljon lisää!tosiaankaan tarvi sinun italiatietouttasi.
Sitä on itselläni ihan riitävästi.
Nuo ovat turistielle sopivia paikkoja käydäkkin.
Toki olen itsekkin niissä käynyt, useammastikkin joissain perheeni kanssa.
Italiassa asuneenakin, ja italiattaren kanssa perheen perustaneena, on minullakin joku tuntuma maasta. Kuten muustakin mailmasta.
Ei ole tapana lähetellä osoitteita sinunkaltaisille, vaikka näyt niitä kerjäävän yhdeltä jos toiseltakin. Kyllä matskua maailmalta on ihan riittävästi, en kaipaa enempää, varsinkaan sinulta. Lähettäisit kuitenkin niitä omahyväisen ja typerännäköisen ukon kuvia. Niinkuin olet muillekkin lähetellyt.
20 minuuttia siinä meni minulta, sinulta se olisi jäänyt kokonaan hoitamatta. Niitä on tärkeämpiäkin hommia olemassa ja ne hoidetaan ensin. Joten saarnaa vaan sille riivaajallesi joka pakottaa sinut aina tälle saitille paskomaan.
Mene hoitoon.
- sossujen kaatopaikalle
tai paskahuussiin. Kovin ovat olleet nuo tirkistelijät ruikulla.
Olisi sen Lipposen puheet kerrankin pitäneet paikkansa, niin että se elintarvike virasto olisikin tullut Suomeen, niin ehkäpä sossujen ei tarvitsisi noin paljoa ulostaa.
Mutta sitten kun Luhtanen vielä keksi oman sossumaisen maksutyylinsä, väittäen sen olevan laillista, niin oppositioonhan sitä silloin joutuu.
Tuo mässäilymainos vielä oli tehosteena kummallekkin asialle.
Oikeusministerihän ei voi tietää laista mitään, varsinkaan jos on sossu.
Roomassa tosiaankin on aika sutina.
Niinkuin ilmeisesti kohta tässä sinun ketjussasikin.
Eräs sossu varmaankin hyökkää kehumaan tuntevansa Rooman ja koko Italiankin paremmin kuin sinä tai kukaan muu.
Sen sortin sairas kun on.
Kuitenkin sinun kirjoituksiasi ja sinua ovat kovasti kaipailleet. Jopa sheriffiä ovat sinusta olleet tekemässä, jotta sitten saisivat alkaa sinua ulostamaan siitä virasta. Sellaisia nuo sossut on. Yrittävät yllyttää sinua likasangoksi.
Mitä helkuttia ne tämän palstan sheriffistä huolehtivat?
Menisivät demaripalstalle (r)uikuttamaan.
Sdp= Suomen dorkimpien pesä. - Tietysti
Oiva Härkönen kyllä on pitänyt huolta veromarkkojen kuluttamisesta, liekö mies koskaan veroja maksellutkaan? Eikö se kepulainen tapa ole, että kun euron maksaa veroa, niin saa kolme takaisin?
- oivahärkönen
... suht.korkeasti palkatuissa tehtävissä ollut: että työeläkettä on kertynyt, ettei jaksa kaikkea tuhlata vaan pitää jättää jälkipolvillekin.
- ikävä saittisontiaisia
oivahärkönen kirjoitti:
... suht.korkeasti palkatuissa tehtävissä ollut: että työeläkettä on kertynyt, ettei jaksa kaikkea tuhlata vaan pitää jättää jälkipolvillekin.
tuota jatkuvasti päivystävää sontalinkojoukkuetta, joiden johtajana häärii suurpaskurinkin arvonimen saanut kaheli.
Varmasti miettii nytkin, että et ole mitään koulutusta saanut etkä missään tehtävissä ollut verrattuna häneen, eikä rahaakaan jää niin pajoa säästöön.
Että sellanen tapaus.
Ukki ei ole varmaan vielä tuloasi tajunnut.
Menee varmaan jonkuaikaa ennenkuin saa kirjoituksensa, edes jollaintavoin ymmärrettävään muotoon. Vai oliskohan kiillottamassa elintään, kultaa kuuluu (proteesi)olevan.
Niin, nuo sossut ovat jälleen olleet hallituksenkaatopuuhissa. Ukkiki eilen julisti varmalta taholta(Ahteen Matiltako) eduskunnasta saaneen tiedon Vanhasen eottamisesta.
Sitä toi suurena uutisena palstalle, oikein kirjoitustyylistä näkyi kuinka ison juorun oli saanut. Ukkihan on noita juorulla käyviä ympäristön saastuttajia. Jos seiska on ilmestynyt tänään, niin ukki sen pohjalta väsää varmaan avauksen.
Ei ne suuret tulot, vaan pienet menot ja elämän ilot.
Kyllä sinä saat tänään tuta, millainen on sossupuolue. Hyvän ottais pois ja paskaa antais tilalle. oivahärkönen kirjoitti:
Vai on virkaheitto opistoinssiretku "suht'korkeasti koulutettu".
Tässähän ihan tikahtuu nauruun.- KapiKorhonen
oivahärkönen kirjoitti:
>> ettei jaksa kaikkea tuhlata > vaan pitää jättää jälkipolvillekin
Oli hyvä, että tutustuit Italian kaoottiseen tilaan. Kepussa on paljon samaa asioiden hallitsemattomuutta. Piittaamattomuus EU- ja muita säännöksiä kohtaan kuuluu myös vahvana osana kepulaisuuteen kuten maatalouden ympäristötukien ja tuotantoeläinten kohtelun osalta on voitu nähdä. Kepulandia eroaa Italiasta siinä, ettei siellä ole mitään liikennekaaosta, koska ei ole juuri mitään liikennetäkään. Tyhjästä on paha nyhjäistä.
Tunnut myös luulevan, että Berlusconi on italialainen sossu, kun puhut hänestä samassa yhteydessä suomalaisten sossujen kanssa. Tässä tietämyksesi on täysin puutteellinen. Berlusconi on oikeistolainen possu eikä sossu. Täysi pelle koko mies ja on aika mahdotonta käsittää, miksi italialaiset ovat hänet kerta toisensa jälkeen äänestäneet valtaan. Selitys on tässäkin hyvin kepulainen. Berlusconi edustaa myös impivaaralaista näkemystä, missä luullaan, että kansalliset edut turvataan parhaiten oleman EU-vastaisia.
Kepu ei ole koskaan ollut maan selkäranka. Tässä mielessä Kepusta voi puhua vain Veikko Vennmon lanseeraaman terminologian mukaan. Siinä Kepu voidaan nähdä seteliselkärangaisten puolueena kuten Vennmo nimitti SMP:stä rahalla irrotettua osaa. Kepukin taipuu aina sinne, missä rahaa irtoaa siltarumpuihin ja iltalypsyihin.
Maa toki ansaitsee sellaisen pääministerin kuin minkä kansa valitsee. Se kyllä kertoo paljon myös kansasta eikä mitenkään erikoisen positiivista, kun kyse on Italiasta ja Suomesta.
Itse olen käynyt Italiassa muutamaan otteeseen. Minua siellä näkemäni reipasotteisuus ulkopuolisena kyllä kiehtoi, mutta jäyhän suomalaisen saattaisi olla vaikea sopeutua sellaiseen menoon. Kokkareiden Kirsi Piha on asustanut Italiassa ja kirjoittanut ajastaan siellä kirjan. Lehtitietojen mukaan meni vuosi ennen kuin paikalliset edes tervehtivät häntä. Sellainen impivaaralaisuus kuulostaa enemmän kepulaisuudelta eikä vastaa oikein sitä kuvaa, mikä itselläni on ollut italiaanoista. Mutta toisaalta nämä italialaisethan ovat pyrkineet ylläpitämään omaa identiteettiään myös siirtolaisina USAssa, joten kyllä tuollainen itsepäinen impivaaralaisuus saattaa hyvinkin yhdistää Italiaa ja Kepua.- kaaoksessa!
Onneksi Kokoomus-keskustalainen hallitus laittaa sielläkin maan asiat rullaamaan kuin vettä valaisi.
Napoliin jättivät sossut roskaläjät ja se kuvastaa sossujen onnistumista saapasmaan ylinpinä kapellimestareina. Kiitos, Prodi, kiitos! Näin ajattelevat katkerat vasemmiston kannattajat.
Silvio nousi kolmatta kertaa pm:ksi! Ei siis ole mikään mahdottomuus Matiltakaan. Silvio on kuitenkin keitetty paljon kitkerimmissä liemissä kuin Matti tekstareineen. Matti on kuin kuoripoika verrattuna mafia-Silvioon, jos tällainen ronski vertaus sallitaan, mutta kukapa sen kieltäisi? KapiKorhonenko? Uusi-Ukki? vai joku muu punikkikomu?
Sosialistien yhteiskuntamallikokeilu toi heille ainoastaan epäluottamusäänestyksessä epäluottamuksen ja saivat sossun häntä kainalossa luikkia koloihinsa häpeämään. Kansa vaatii oikeistoa apuun ja sitä apua oikeisto ei kansalta kiellä. Oikeisto vastaa huutoon! - Wiljami------
kaaoksessa! kirjoitti:
Onneksi Kokoomus-keskustalainen hallitus laittaa sielläkin maan asiat rullaamaan kuin vettä valaisi.
Napoliin jättivät sossut roskaläjät ja se kuvastaa sossujen onnistumista saapasmaan ylinpinä kapellimestareina. Kiitos, Prodi, kiitos! Näin ajattelevat katkerat vasemmiston kannattajat.
Silvio nousi kolmatta kertaa pm:ksi! Ei siis ole mikään mahdottomuus Matiltakaan. Silvio on kuitenkin keitetty paljon kitkerimmissä liemissä kuin Matti tekstareineen. Matti on kuin kuoripoika verrattuna mafia-Silvioon, jos tällainen ronski vertaus sallitaan, mutta kukapa sen kieltäisi? KapiKorhonenko? Uusi-Ukki? vai joku muu punikkikomu?
Sosialistien yhteiskuntamallikokeilu toi heille ainoastaan epäluottamusäänestyksessä epäluottamuksen ja saivat sossun häntä kainalossa luikkia koloihinsa häpeämään. Kansa vaatii oikeistoa apuun ja sitä apua oikeisto ei kansalta kiellä. Oikeisto vastaa huutoon!Taas kepulainen ulkoo tietämättä asioiden todellista luonnetta. Italian edellinen hallitus oli keskustavasemmistolainen (eli punamulta suomalaisella terminologialla). Nykyinen hallitus on oikeistolainen.
Kannattaisi vaan sinunkin pitäytyä tekstiviestien lähettämisessä Kaikkoselle. Muut asiat ovat sinulle liian hankalia. - kuten MPP:ltä aina
Sanot että Italia on yhtä kaaosta, No demaritollolle se sitä saattaa olla.
Italissa mikään ei toimi mutta kaikki järjestyy, demariyhteiskunnassa (kuten meillä) kaikki toimii mutta mikään ei järjesty. Demarien rakastamat byrokraatit meillä pompottaa ihmisiä tarkasti säännöksiä noudatten ja asiat ei tule valmiiksi millään, Italissa homma hoidetaan kuntoon vaikkakin säännöistä vain löysästi kiinnipitäen
Italia huolehtii maataloudestaan, sieltä löytyy pikkukylistäkin paikallisia tuotteita, pieninkin trattoria tai osteria tarjoaa paikallista herkkua eikä ketjun standardi mössöä kuten meidän Rossot. Suomessa ei lähituotantoa tapaa oikeastaan missään. Terveystarkastaja on kimpussa heti jos yrität myydä tuotteita ohi demarien suuressa viisaudessaan laatiman kontrolliprosessin.
Kun viimekesänä viivyin viikon automatkallani Italialaisessa pikkukylässä Toscanassa niin edes ajoittainen yhteisen kielen puute ei estänyt välitöntä keskustelua ihmisten kanssa piazzoilla ja kahviloissa. Isoissa kaupungeissa kuten Roomassa meno on tietysti kaupunkimaista, siellä ollaan melkein yhtä tylyjä kuin Helsingissä, ei sentään kuitenkaan yhtä umpimielisiä demareita. Ja niinhän se on meilläkin, maseudulla sentään vielä tervehditään vastaantulijaa toisin kuin demaripellejen paikkakunnilla - Wiljami-----
kuten MPP:ltä aina kirjoitti:
Italissa mikään ei toimi mutta kaikki järjestyy, demariyhteiskunnassa (kuten meillä) kaikki toimii mutta mikään ei järjesty. Demarien rakastamat byrokraatit meillä pompottaa ihmisiä tarkasti säännöksiä noudatten ja asiat ei tule valmiiksi millään, Italissa homma hoidetaan kuntoon vaikkakin säännöistä vain löysästi kiinnipitäen
Italia huolehtii maataloudestaan, sieltä löytyy pikkukylistäkin paikallisia tuotteita, pieninkin trattoria tai osteria tarjoaa paikallista herkkua eikä ketjun standardi mössöä kuten meidän Rossot. Suomessa ei lähituotantoa tapaa oikeastaan missään. Terveystarkastaja on kimpussa heti jos yrität myydä tuotteita ohi demarien suuressa viisaudessaan laatiman kontrolliprosessin.
Kun viimekesänä viivyin viikon automatkallani Italialaisessa pikkukylässä Toscanassa niin edes ajoittainen yhteisen kielen puute ei estänyt välitöntä keskustelua ihmisten kanssa piazzoilla ja kahviloissa. Isoissa kaupungeissa kuten Roomassa meno on tietysti kaupunkimaista, siellä ollaan melkein yhtä tylyjä kuin Helsingissä, ei sentään kuitenkaan yhtä umpimielisiä demareita. Ja niinhän se on meilläkin, maseudulla sentään vielä tervehditään vastaantulijaa toisin kuin demaripellejen paikkakunnillaVai sossut on suomalaisen maatalousbyrokratian ja autioituvien maaseutukuntien aiheuttajia. Haha! Kuule: maatalousbyrokraateissa ja umpityhjissä maaseutukunnissa ei olla sossuja koskaan nähtykään. Hieltä haisevia kepulaisia siellä on enemmän kuin sekaan mahtuu.
On liikuttavaa kuulla miten olet ihastunut Italiaan. Kun minä kerroin tällä palstalla hyvästä italialaisesta ruoasta, niin palstan kepunikit olivat julistamassa minua maanpetturiksi.
Ja tiedätkös miksi Italialaiset ovat pystyneet säilyttämään maataloutensa. Katsos: ne pojat kun osaavat pelatan pelinsä oikein EU:ssa. Italiassa nimittäin saa poliittisia pisteitä kun pitää maansa puolta EU:ssa. Suomessa kepulaiset keräävät poliittisia pisteitä sillä miten vähän ollaan tekemisissä EU:n kanssa. Italialaiset siellä vetävät itselleen suomalaisillekin maanviljelijöille kohdistuvat rahat.
Meillä kepupoliitikot ulvovat tunkion päällä pahaa EU:ta. Kepukarja myötäilee ja lähettää Kaikkosentukitekstareita päälle.
Sellaista se on. kuten MPP:ltä aina kirjoitti:
Kun viimekesänä viivyin viikon automatkallani Italialaisessa pikkukylässä Toscanassa niin edes ajoittainen yhteisen kielen puute ei estänyt välitöntä keskustelua ihmisten kanssa piazzoilla ja kahviloissa. Isoissa kaupungeissa kuten Roomassa meno on tietysti kaupunkimaista, siellä ollaan melkein yhtä tylyjä kuin Helsingissä, ei sentään kuitenkaan yhtä umpimielisiä demareita. Ja niinhän se on meilläkin, maseudulla sentään vielä tervehditään vastaantulijaa toisin kuin demaripellejen paikkakunnillaOivahan se tuossa avauksessa alkoi ensin puhua Italian kaaoksesta enkä minä. Minä olin kyllä siinä samaa mieltä, että varsin kaoottinen maa Italia on Euroopan maita verrattaessa.
Väität, että Italiassa kaikki järjestyy. Näin saattaakin olla. Ongelma on vaan siinä, että Italian talous on kaikesta tästä järjestymisestä huolimatta ollut EU-maista pahiten kuralla ja pitkään. Tässä suhteessä Italiasta on tullut lähes krooninen ongelmalapsi EU:lle. Se ilmenee mm. siinä, että Italia on vaatinut markkinatalouden rajoituksia ja korkeampia suojatulleja. Tämä johtuu pääosin siitä, että italialainen perhepohjainen käsityöteollisuus ei ole enää kilpailukykyistä aasialaisen massatuotannon kanssa.
Italiasta turistikohteena minulla ei ole pahaa sanottavaa. Silloin kun olen maassa vieraillut, se on aina ollut miellyttävä ja muistorikas kokemus. Itse asiassa olen aina asettanut Italian omaksi ykköskohteekseni turistireissujen suhteen.- leht
Mielikuvamaailmasi on niin selvästi muotoiltu tietyssä muotissa.
Ei ole omia ajatuksia. - kuin Suomessa
Wiljami------ kirjoitti:
Taas kepulainen ulkoo tietämättä asioiden todellista luonnetta. Italian edellinen hallitus oli keskustavasemmistolainen (eli punamulta suomalaisella terminologialla). Nykyinen hallitus on oikeistolainen.
Kannattaisi vaan sinunkin pitäytyä tekstiviestien lähettämisessä Kaikkoselle. Muut asiat ovat sinulle liian hankalia.Italiassa ja Suomessa on Keskustan ja Kokoomuksen muodostamat hallitukset apupuolueineen.
Viime kaudella oli Keskusta-vasemmisto vallassa sekä suomessa että Italiassa. Kummankin maan kansalaiset olivat kyseiseen yhdistelmään pettyneitä ja halusivat vaihtaa ne Keskusta-oikeistolaisiksi koalitioiksi.
Minun mielestäni punamulta on ihan yes! ;)
- Otsikossa hymiö
...
- Peter North
Saadaan sitten taas kehua!
- vaan kaikille
jos hallitus kaatuu matin paskahommien takia, niin punamulta-oppositio on totta ja tulevaa.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1824300
- 341584
Minulta loppuu aika
Halusin olla täydellinen. Nyt näyttää siltä että viimeinen kiristys jää puolitiehen, sillä h-hetki on jo ihan kohta käsi401500Syvälliset keskustelut
Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen251484Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi
mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,201375- 1121306
Moi, nainen
Tunnustan, olen heikkona sun hymyyn, ja sekään ei auta yhtään, että sulla on täydellinen nenä. Joten ensi kerralla, kun301190Kyllähän tämä vähän kirpaisee
Mutta oman sisäisen rauhan vuoksi jätän sinut nyt historiaan. Todennäköisesti olet jo sinäkin mennyt eteenpäin. Olipah381187- 191149
Sulla on uskomaton luonne
Saat minut hetkessä iloiseksi, tai sanotaan nyt niin, että ajatus sinusta saa sydämeni hyppimään riemusta. En vain saa s441048