Rahhaa on

Pakkasakka

Maksakko Sie n.1500/ viikko ,ko saat mennä lomalle LAPPIIN ja hiihät obaut 20-30 kilsaa /päivä???o ,o jo on aikohin eletty...Mie laittaisin tuon verran rahhaa etelääm , mutta kaik tavallaan.. Jos on joka Jumalanpäivä tuota lunta ja paljon , niin kyll varmaan ymmärrät sitä ko joku kaipaa ranta hiekkaa ja mnerta?(onhan minullakin toki meri tossa jalkain juressa , Jäämeri ) Sos sitten ,,,lämmintä meri vetä reumtismille raajoille...

55

1009

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mää mine vaan

En minä kateelin ole , mutta mene minne menet.Olisipa minullakin!

• Rahaa niin matkustelisin sitä minäkin. Jos ois mitä jois niin jois heti pois, et ei ois mitä jois heti pois

• tuon

mukavampaa. Sais vielä niin paljon aikaseksi, että ostais kelomökin jostakin syrjäisen järven tai joen rannalta, ja vähän maata siihen ympärille. Voisin eläke-päivillä siellä aina välillä asustella. Talvella hiihdellä ja kesällä soudella.

• joskus teen :)

• olla jo
        Pirrejuupas kirjoitti:

joskus teen :)

kiire, ei sinne eläkepäiviin niin pitkä aika ole. Elä sitten ihan likelle tule, minä kun tykkeen olla omissa oloissa, Ei sillä, hyvä nuapur suattasit olla.

• Pirre*
        olla jo kirjoitti:

kiire, ei sinne eläkepäiviin niin pitkä aika ole. Elä sitten ihan likelle tule, minä kun tykkeen olla omissa oloissa, Ei sillä, hyvä nuapur suattasit olla.

sinne korpikuusen kannon allehan mie, sielläkö sieki :)

P.s. en häirihe, mutta jos kahvinpöönät loppuupi mie tuun hakemaan sit siulta lainaksi, joohan?

• kuusia,
        Pirre* kirjoitti:

sinne korpikuusen kannon allehan mie, sielläkö sieki :)

P.s. en häirihe, mutta jos kahvinpöönät loppuupi mie tuun hakemaan sit siulta lainaksi, joohan?

niin pohjoisessa, Mutta tule toiselle poulen järvee, soutelet sieltä hakemaan. Voisin minä Sulle joskus kaloja tuuva. Mulla on aika hyvä kalaonni. Senverran minä niistä erakko-jutuista periksi antaisin, että kalakeitolle Sinut kutsuisin, sen minä saan niin hyvän, että et mistään saa parempaa.

• Pirre*
        kuusia, kirjoitti:

niin pohjoisessa, Mutta tule toiselle poulen järvee, soutelet sieltä hakemaan. Voisin minä Sulle joskus kaloja tuuva. Mulla on aika hyvä kalaonni. Senverran minä niistä erakko-jutuista periksi antaisin, että kalakeitolle Sinut kutsuisin, sen minä saan niin hyvän, että et mistään saa parempaa.

ihan varmaan tuun hyvälle sopallesi.

P.s. mistä kaloista teet sopan?

• tulee .
        Pirre* kirjoitti:

enimmäkseen haukia, mateita ja ahvenia joku kuha ja siika niistä en oikein pidä. Mutta hauki, made ja ahven kyllä niistä hyvän keiton sua. Verkot on vielä jään alla.

• Pirre*
        tulee . kirjoitti:

enimmäkseen haukia, mateita ja ahvenia joku kuha ja siika niistä en oikein pidä. Mutta hauki, made ja ahven kyllä niistä hyvän keiton sua. Verkot on vielä jään alla.

soppakala, ja ahven tietysti paras.

Paljoko on vielä jäätä, ettei nyt vaan ne verkot lähe jäihen mukkaan :)

P.s. anteeksi, mutta mistä tiältä :))

• ei Sinun
        Pirre* kirjoitti:

mielestä ole kala, jota kannattaa syödä. Kyllä hauki hyvä keittokala on. En ole mitannut jään paksuutta. verkot niin lähellä rantaa, että työnnän venettä mukana,
        Sinä utelias olet, naiset on. Itse olet sellainen hölösuu :), että pakosta on jonkinlainen kuva, missä Sinä vaikutat. No 70 kilsaa johonkin suuntaan, eikö se ole jo aika tarkka.

• Pirre*
        ei Sinun kirjoitti:

mielestä ole kala, jota kannattaa syödä. Kyllä hauki hyvä keittokala on. En ole mitannut jään paksuutta. verkot niin lähellä rantaa, että työnnän venettä mukana,
        Sinä utelias olet, naiset on. Itse olet sellainen hölösuu :), että pakosta on jonkinlainen kuva, missä Sinä vaikutat. No 70 kilsaa johonkin suuntaan, eikö se ole jo aika tarkka.

kala. :)

Ja kyllähän siiä sopan saa, hyvänkin kun on hyvät lisukkeet, kermat sun muut.

Enhän mie hölösuu, vaan jottaihan sitä pittää puhhuu lämpimiksseen.
        Enkä uteliaisuuttani kysy, vaan olen kiinnostunut ihmisistä, en vain tiijjä miksi, -kai joku geenimutaatio. :)

• Viluville
        Pirre* kirjoitti:

Made vain soppakalako?

Isosta mateesta graavaan pyrtöpään, paistan paksun etupään.
        Lopuista teen soppaa.

Uunimatikkaa en ole vielä kokeillut. Uskoisin että hyvää on.
        Kalan makuinen kala.

Jos saan tutuilta kesämateita niin en vieroksu niitäkään monen muun tavoin.

• Viluville kirjoitti:

Made vain soppakalako?

Isosta mateesta graavaan pyrtöpään, paistan paksun etupään.
        Lopuista teen soppaa.

Uunimatikkaa en ole vielä kokeillut. Uskoisin että hyvää on.
        Kalan makuinen kala.

Jos saan tutuilta kesämateita niin en vieroksu niitäkään monen muun tavoin.

maku riippuu paljon järven laadusta; mutapohjaisesta ongitut maistuvat mudalle lämpimän vein aikaan.

Pittääpä joskus kokeilla graavattuakin madetta, ihan uusi makuelämys kai. Savustanut olen joskus mateenlluirun, jos on saatu niitä ahvenien joukossa, ja hyvää oli.

Madepaisti on hyvää, - tehään sellainen tirripaisti sianlihasta, ja joukkoon lisätään mateenpaloja, - voidaan hauduttaa uunissa tai hellalla, ja on hyvvee. :)

Ps. ei ole projektiruokaa tuo tirripaisti :)

• Kalaa
        Pirre* kirjoitti:

No tammukka se häätyy olla ! Jos hätä tullee niin käyp toi lohikin ; siis meri lohi!!!!

• Pakkasakka
        tulee . kirjoitti:

Ja mie ko olen jopa Helsinkin torilta sitä kuhhaa käynny kysymässä , mutten ole vielä saannu kertaakaan syyvä!!!Kallista on kuulemma ,ostaisin jos jostakin sais.

• akka ko akka
        Pirre* kirjoitti:

Matteet heitetään sinne minne kuuluunkin...Net sotkevat verkotkin ...syökkä nää puuta??? siis sinne vaan...olen maistanut madekeitoa ja sama ko jyrsis puuta...Jäät miulla piisaa , oisko 77cm. viellä. Ei lopu kesken...

• oon ja oon
        ei Sinun kirjoitti:

Minulta on 70 kilsaa joka suuntaan. Mites ittelläs? Ja hauki on kala ja hauki on kala. Siis takasin järveen!!!Taisit vähän arvailla miss mie oon....

• Pirre*
        akka ko akka kirjoitti:

Matteet heitetään sinne minne kuuluunkin...Net sotkevat verkotkin ...syökkä nää puuta??? siis sinne vaan...olen maistanut madekeitoa ja sama ko jyrsis puuta...Jäät miulla piisaa , oisko 77cm. viellä. Ei lopu kesken...

poskeen hyvällä ruokahalulla, täällä. Madekeitto on hyvää jos sen osaa tehä, eikä tarvihe mausteta.
        No teillä on kai ainu kala vaan se punalihanen, - meille on haukiki kala :)

P.s. mutta makuasioista ei paljoo viiti kiistellä..

• Pirre*
        Kalaa kirjoitti:

No tammukka se häätyy olla ! Jos hätä tullee niin käyp toi lohikin ; siis meri lohi!!!!

meillon hyviä muikkuja, niih :)

Puruveinmuikkuja, muista! :))

• Pirre*
        Kalaa kirjoitti:

tammukkaa mie en oo syönykkää, luultavasti..

• Pirre*
        Pirre* kirjoitti:

harri ja tammukka sama kalalala..? :/

• varmasti
        Pakkasakka kirjoitti:

Ja mie ko olen jopa Helsinkin torilta sitä kuhhaa käynny kysymässä , mutten ole vielä saannu kertaakaan syyvä!!!Kallista on kuulemma ,ostaisin jos jostakin sais.

kuha maistuu, kun noin suuren työ takana on. Ja minä pistän pienemmät avantoon, jos ovat virkeitä. Eihän se ole, kun ahvenesta isompi, mauttomampi vaalealihainen kala, paistaen menettelee. Mateesta parempi keitto. Panen minä yleensä muutkin ylimääräiset kalat takaisin uimaan, jos ovat virkeitä, kerrankin kymmenestä hauesta yhdeksän takaisin avantoon.

• Pakkasakka
        varmasti kirjoitti:

kuha maistuu, kun noin suuren työ takana on. Ja minä pistän pienemmät avantoon, jos ovat virkeitä. Eihän se ole, kun ahvenesta isompi, mauttomampi vaalealihainen kala, paistaen menettelee. Mateesta parempi keitto. Panen minä yleensä muutkin ylimääräiset kalat takaisin uimaan, jos ovat virkeitä, kerrankin kymmenestä hauesta yhdeksän takaisin avantoon.

Niin missä niitä kuhan kutaleita on??? Ja hauki on kala??? Oikkeesti , kerrohan minulle mistä niitä kuhan olosia kaloja saa!?Eipä ollu Kuopion kauppa hallissakkaan , ja sielt löytää vaikk mitä...

• mikä vesi
        Pirre* kirjoitti:

meillon hyviä muikkuja, niih :)

Puruveinmuikkuja, muista! :))

puruvesi... Ja missäköhän sekkii on???Miull on hukassa jo saimaa ja ja ja ja mikä se oli se järvi , iso vesi kuittnkiin , se ko kulkee sin Savonlinnan rannassa...ko ei muista ,niin ei muista...

• kenenkään
        oon ja oon kirjoitti:

Minulta on 70 kilsaa joka suuntaan. Mites ittelläs? Ja hauki on kala ja hauki on kala. Siis takasin järveen!!!Taisit vähän arvailla miss mie oon....

olinpaikkoja ala arvailemaan, riittää kun omansa tietää. Panen minä aina ylimääräset järveen, Mutta rantalaisen jälkeläisenä en väheksy muuta kalaa kun kiiskeä, kai sillä joku tarkoitus on, hankala ottaa muikkuverkoista pois. Lahnasta ja särjestä ei niin väliä, mutta nekin paistan tai savustan, ja syön mitä syön, koira syö loput. Olen sitä mieltä, että kala kun kala, jos se on tuoretta, aina huonon makkaran voittaa, vaikka olis kuinka tuoretta. Kiiski jätetään pois.

• Pirre*
        mikä vesi kirjoitti:

puruvesi... Ja missäköhän sekkii on???Miull on hukassa jo saimaa ja ja ja ja mikä se oli se järvi , iso vesi kuittnkiin , se ko kulkee sin Savonlinnan rannassa...ko ei muista ,niin ei muista...

Sepä juuri Saimaatahan se Pihlajavesi ja tämä Puruvesikin on.

• enkä miekkää
        kenenkään kirjoitti:

olinpaikkoja ala arvailemaan, riittää kun omansa tietää. Panen minä aina ylimääräset järveen, Mutta rantalaisen jälkeläisenä en väheksy muuta kalaa kun kiiskeä, kai sillä joku tarkoitus on, hankala ottaa muikkuverkoista pois. Lahnasta ja särjestä ei niin väliä, mutta nekin paistan tai savustan, ja syön mitä syön, koira syö loput. Olen sitä mieltä, että kala kun kala, jos se on tuoretta, aina huonon makkaran voittaa, vaikka olis kuinka tuoretta. Kiiski jätetään pois.

Mikä se on pienenpi kala? Sit ei syö edes koira eikä kisu:?Se ole sintti , ko se on viel pienempi.Ei sitä syötiskääsaa laittaa.Tiijät Sie Kuusamon neula muikkoja?

• en filmaa
        Pirre* kirjoitti:

Sepä juuri Saimaatahan se Pihlajavesi ja tämä Puruvesikin on.

Ja en filmaa ! Mut ko hukassa on nuot Suomen järvet...Saimaa ja Saimaa , mutt onhan niitä muitakin:Kallaves , ja kai Sulkavallakin on joku vesi...mutt ko ei nimiä muista: Avaita!Ole kiltti!

• pakkasakka
        Pirre* kirjoitti:

Olemma vaihtaneet olonpaikkaa , nin saat syyvä tammukkaa nin paljon ko jaksat!!!Mie kyllä ohitan Sinun olo paikkasi , mie pyyhällän just suoraan Epanjaan!!

• luoja...
        Pakkasakka kirjoitti:

Niin missä niitä kuhan kutaleita on??? Ja hauki on kala??? Oikkeesti , kerrohan minulle mistä niitä kuhan olosia kaloja saa!?Eipä ollu Kuopion kauppa hallissakkaan , ja sielt löytää vaikk mitä...

tuota kuhan tuskaa. Minulta saisit joka-ikisen. En minä suuria ole saanut, saatto kakskilonen olla suurin. Ei mulla ole kun yks kuuskymppinen verkko, silmäkoko 55. Siitä ei ole hajuakaan, mistä niitä saa ostaa, kun pyydän itse mitä tarvitsen. Kun me tuon Pirren kanssa ne kelomökit ostetaan sieltäpäin, niin minä tuon. Mutta älä nyt heti ala kahvia sen vuoksi keittämään.

• Pakkkasakkka
        Pirre* kirjoitti:

harri ja tammukka sama kalalala..? :/

NO EI OLE!!!"

• ja sen luomat
        luoja... kirjoitti:

tuota kuhan tuskaa. Minulta saisit joka-ikisen. En minä suuria ole saanut, saatto kakskilonen olla suurin. Ei mulla ole kun yks kuuskymppinen verkko, silmäkoko 55. Siitä ei ole hajuakaan, mistä niitä saa ostaa, kun pyydän itse mitä tarvitsen. Kun me tuon Pirren kanssa ne kelomökit ostetaan sieltäpäin, niin minä tuon. Mutta älä nyt heti ala kahvia sen vuoksi keittämään.

Mie jo hakkii tunturista vettä ja pani porisemmaan ,jos kohta ootte täällä!Ookko itte halunnu jotaihn ja paljon?? Ja mie sitä kuhhaa!Lienee Sinulle liiankin tuttu ja et ymmärrä mitä se on ko ei oo koskaan nähny ko kirjassa , saati maistanut...

• oon aina
        ja sen luomat kirjoitti:

Mie jo hakkii tunturista vettä ja pani porisemmaan ,jos kohta ootte täällä!Ookko itte halunnu jotaihn ja paljon?? Ja mie sitä kuhhaa!Lienee Sinulle liiankin tuttu ja et ymmärrä mitä se on ko ei oo koskaan nähny ko kirjassa , saati maistanut...

tyytynyt vähään, ja mikä siitä on yli tullut niin olen ollut tyytyväinen, ja tyytyväinen olen nytkin. en tätä tyytyväisyyttä ala kuhien vuoksi pilata. Ei se kelomökki lapista ihan heitto ollut, voi se toteutua.Sitten ollaan naapureita, väliä kaks-sataa kilsaa, niin naapureitahan siellä.

• Pirre*
        pakkasakka kirjoitti:

Olemma vaihtaneet olonpaikkaa , nin saat syyvä tammukkaa nin paljon ko jaksat!!!Mie kyllä ohitan Sinun olo paikkasi , mie pyyhällän just suoraan Epanjaan!!

vilkutan, ja toivon Sinulle lämpöisiä lomapäiviä, ja ota paljon aurinkoa mukkaan sinne Jäämeren rannalle :)

Ruijjassako asut :) ?

• Pirre*
        en filmaa kirjoitti:

Ja en filmaa ! Mut ko hukassa on nuot Suomen järvet...Saimaa ja Saimaa , mutt onhan niitä muitakin:Kallaves , ja kai Sulkavallakin on joku vesi...mutt ko ei nimiä muista: Avaita!Ole kiltti!

myöden pääsee Puruveelle, tai päinvastoin :)

Savonlinna on tosiaan, niinku arvelit, Pihlajaveen rannalla.

• Niin miekkii
        oon aina kirjoitti:

tyytynyt vähään, ja mikä siitä on yli tullut niin olen ollut tyytyväinen, ja tyytyväinen olen nytkin. en tätä tyytyväisyyttä ala kuhien vuoksi pilata. Ei se kelomökki lapista ihan heitto ollut, voi se toteutua.Sitten ollaan naapureita, väliä kaks-sataa kilsaa, niin naapureitahan siellä.

Naapureita ollaan vaikk ei ihan ääni kuullukkaan! Ja sama se millä kielellä puhutaan , tasan tarkkaan osataan toista ja kolmatta auttaa jos tarvis olis!!!!Miekkii meeen ärrälle , ko se on niin lähellä!!!! Tulisiko matkaa 600km.Ko se on niin lähellä.

• Pirre*

• Pirre*
        Pakkkasakkka kirjoitti:

NO EI OLE!!!"

sepä tuli seleväksi, - hyvinnii :)

• Pirre*
        luoja... kirjoitti:

ostettaanko myö? :))

• tuo jo
        Pirre* kirjoitti:

ostettaanko myö? :))

hyvin suunniteltiin, ja hyvin suunniteltu on puoliksi tehty.

• Pirre*
        tuo jo kirjoitti:

hyvin suunniteltiin, ja hyvin suunniteltu on puoliksi tehty.

mistähän ne kelot sais, tiijjätkö?

• en tiijä
        Pirre* kirjoitti:

mistähän ne kelot sais, tiijjätkö?

Mutta seuraava ostos tälle puu-puolelle on moottorisahassa tai kulmahiomakoneessa oleva hirrenveistolaite. Maksaa jotain 500: n ja 1000;n euron välillä. Sillä puolen on jo muutenkin tavaraa kenttäsirkkelistä lähtien.

• Pirre*
        en tiijä kirjoitti:

Mutta seuraava ostos tälle puu-puolelle on moottorisahassa tai kulmahiomakoneessa oleva hirrenveistolaite. Maksaa jotain 500: n ja 1000;n euron välillä. Sillä puolen on jo muutenkin tavaraa kenttäsirkkelistä lähtien.

hirrenveistoko, vai sekö jolla tehään salvokset hirsiin?
        Mitä varten Sulla on kenttäsirkkeli, - kylilläkö sahailet?

• Pirre*
        Pirre* kirjoitti:

lähettävä töihin. Tiehän silläaikaa mökin pohjapiirros :)) Moi vaan.

• pystyy
        Pirre* kirjoitti:

kuorimaan,ja tekemään varaukset, siitä en ole varma pystyykö salvoksen, mutta sen saa jo sahalla. No voi hyvä ihme Sinun kanssa, kun Sinä kyselet, on mulla höylä, ei iso, mutta paljon isompi kun käsikutteri, se on myös, ja muuta siitä väliltä, kyllä sinne hirrenveistolaite sekaan mahtuu. Lappiin vaan tontin ostoon.

• pystyy kirjoitti:

kuorimaan,ja tekemään varaukset, siitä en ole varma pystyykö salvoksen, mutta sen saa jo sahalla. No voi hyvä ihme Sinun kanssa, kun Sinä kyselet, on mulla höylä, ei iso, mutta paljon isompi kun käsikutteri, se on myös, ja muuta siitä väliltä, kyllä sinne hirrenveistolaite sekaan mahtuu. Lappiin vaan tontin ostoon.

on jo.

• onnellinen?

Norjalaisetkin arvostavat paljon rahaa. Yksi tuttu oli siellä töissä. Onni ei kuitenkaan seurannut häntä.

• meijjän, Pakkasakka hyvä, vaihtaakin huushollia puolivuosittain; mie tykkäisin hiihtää töikseni ja siekö voisit tulla tänne "kessään", tai no ei täällä ennää oikkeen lunta ole..

Oisko hyvä idea? :)

• Pakkasakka

vaihetaan ja heti!!!Täält saat ison asunnon ja lunta ja lunta ja lunta ja lunta...kukkaan ei sinnuu häiritse , saat olla ihan yksin , ai niin ja sitten on sitä lunta!!!Mie ruukkaan käyvvä uimassa juhannuksena , mitä työntelen jäitä eest pois!

• Viluville

En ole maksanut Lapin lomasta mitään.
      On jäänyt pitämättä.
      Kesällä ei kiinnosta ja hiihtelyni saan hiihdettyä etelämpänäkin.

Vertailun vuoksi. Palasimme juuri 5:n viikon reisulta Espanjasta.
      Lennot maksoivat 88E/hlö/suunta.
      Ei kenttäyöpymisiä.
      Kokonaiskustannukset selviävät seuraavasta luottokorttilaskun yhteenvedosta.
      Lentojen lisäksi liikutaan jossain 600 - 800E haarukassa.
      2-henkilöä, 5-viikkoa.

Ps. Meri oli vielä kylmä. Ehkä 15 - 17 astetta?

• utelias33

kerrohan .

• Viluville
        utelias33 kirjoitti:

kerrohan .

Torrevieja.
        Paseo Juan Aparicio.
        Numero jääköön minun tietooni.

• PALELEE JA VIEL PALELEE
        Viluville kirjoitti:

Torrevieja.
        Paseo Juan Aparicio.
        Numero jääköön minun tietooni.

miekkii sinne , tais olla epanjassa....Loppuis tämä jatkuva paleliminen....

• miepä
        utelias33 kirjoitti:

kerrohan .

met asuimma Torressa ja siin pikku kylässä ja paikan nimi : éL VIERO. Ja taksit kulki ja lujaa! Met menemmä sinne taas kohta!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tiedätkö, että haluaisin panna

Sinua. Onko sinulla samanlaiset ajatukset ja tunteet?
      Ikävä
      182
      4280
    2. Hyväksytty kaivattusi

Vartaloa vai et? Rehellinen vastaus
      Ikävä
      34
      1574
    3. Minulta loppuu aika

Halusin olla täydellinen. Nyt näyttää siltä että viimeinen kiristys jää puolitiehen, sillä h-hetki on jo ihan kohta käsi
      Ikävä
      40
      1490
    4. Syvälliset keskustelut

Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen
      Ikävä
      23
      1466
    5. Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi

mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,
      Ikävä
      20
      1365
    6. Mitä ajattelet

Kun näet kaivattuasi?
      Ikävä
      112
      1296
    7. Moi, nainen

Tunnustan, olen heikkona sun hymyyn, ja sekään ei auta yhtään, että sulla on täydellinen nenä. Joten ensi kerralla, kun
      Ikävä
      30
      1180
    8. Kyllähän tämä vähän kirpaisee

Mutta oman sisäisen rauhan vuoksi jätän sinut nyt historiaan. Todennäköisesti olet jo sinäkin mennyt eteenpäin. Olipah
      Ikävä
      38
      1177
    9. Nyt on pakko tunnustaa

AA että on ikävä sinua!!
      Ikävä
      16
      1110
    10. Sulla on uskomaton luonne

Saat minut hetkessä iloiseksi, tai sanotaan nyt niin, että ajatus sinusta saa sydämeni hyppimään riemusta. En vain saa s
      Ikävä
      44
      1038
    Aihe