Onko Tamperella Keskustalaisia

Uusi-Ukki

Uusi Ukki vietti Tampereella, yhden parhaimmista elämänsä viikoista, tuohon avausotsikkooni viitaten, Tamperella ei ole montakaan Keskustalaisesti ajattelevaa ihmistä. Se vähän mitä Politikkaan joku viittasi, oli pointtina pitääkö Vanhanen liian kauvan Uuniperunoitaan hautumassa "Miedolla lämmöllä", ja siitä iloiset naurut kaikkien huulilta.

Kun ilmoitin lähteväni viikoksi palstalta, joku kyseli teenkö sitten kun palaan matkakertomuksen kuten Jomppe tekee reissuistaan. Ensiksikin en osaa kuvailla niin kaunokirjallisesti reissuni tapahtumia kuten tämä "Mestarikynäilijä" Jomppe osaa. Minun matkakertomukseni on lyhykäisyydessään seuraavanlainen, Ruokaa ja juomiakin oli riittävästi, jopa muutama vähän Fiksumpi nainen sanoi jopa ihailevansa minua. Sen toki Ymmärsin leikkimieliseksi höpinäksi, mutta kun Katseli heidän tosi isomahaisia miehiään jotka eivät olleet nähneet "Piliään", kuin peilistä, enää vuosikymmeniin.

Kyllähän siellä olisi Oulun-Ukilla ollut yltäkylläiset "Naismarkkinat", mutta olin hyvin tarkan silmänpidon alla. Tuli kyllä monasti mieleen miksi otin vaimon vaivoikseni, mutta näin jälkikäteen ajatellen se oli kuitenkin oikea toimenpide, kun Vaimo oli matkassa.

Niin kävin Yhden puolitutun kanssa Hotellin toimistossa jost lähetin terveiseni palstalaisille. Hämmästykseni oli melkoinen kun kukaan ei ottanut aloitteeseeni kantaa. Ei siis toivotellut hyvää lomanjatkoa kuten kavereille tavataan toivottaa. Tarkoitan nyt lähinnä noita tukijoitani tällä kirjoittajan vaikealla alalla, kuten Jomppea ja "Niinpä niitä", eipä minulla taida paljon muita ystäviä tällä palstalla ollakaan.

Kyllä minä ainakin toivon,ja ompa toiveeni toteutunutkin, kannanottoja aloitukselleni, vaikka niistä kannanotoista onkin suurin osa Sonnimiesmäisiä Veetuilijoita, siis niitä Vanhanen on Hyvä kirjoittalijoita jotka eivät sitten muuta osaakkaan kirjoittaa kuten Jomppe tuossa edellä taas totuudenmukaisesti toteaa.

Kyllä minun on myönnettävä, kun kvelin Tammerkosken siltaa useammankin kerran edes takaisin. Niin siellä tuli aina vastaan synkännäköisiä noin niinkuin kainalonalta katselevia miehiä, murhamiehen katse silmissään. Minä kyllä epäilen vankasti, että nämä olivat niitä Kepulaisia, jotka olivat tulleet EU-avustuksiaan nostamaan.

He ikäänkuin uhmaten katsoivat Winleyssonin tuunaria, ajatellen et kyllä "Punikki", mimun rahojani varasta. Ja luulempa , että en arviossani paljonkaan harhaan osunut, että olihan siellä Kepulaisia sittenkin.

Uusi/Vanha seriffi on tullut takaisin, saapa nähdä poistaako hän tämän aloitukseni, käsitelläänhä tässä Keskustalaisiakin ja heidän politiikkaansa noin taloudellisessa mielessä. Nyt on pojat Kesä tullut Ouluunkin, ja eikun Lenkille, kyllä se siittä.

16

620

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tampereella KEPU on pilipalipuolueen asemassa ja heillä ei ole yhtään merkittävää poliitikkoa.

Tampereella on ollut ainoastaan yksi merkittävä ja jopa fiksu KEPUpoliitikko.

Hän oli filosofian tohtori Gunnar Graeffe, joka teki pitkän päivätyön Tampereen teknillisessä korkeakoulussa fysiikan professorina. Minulla oli itselläkin ilo opiskella Gunnarin johdolla.

Gunnar oli järkiKEPUlainen, joita ei itse asiassa koskaan ole ollut monia. Gunnar valitettavasti siirtyi ajasta ikuisuuteen syövän nujertamana. Tästä taitaa olla jo parisen vuotta.

Rauha Gunnarin muistolle. Hänen jälkeensä Tampereella ei ollut kunnon KEPUpoliitikkoja.

• Jalmari

vaan jätä tuo keskustan solvaaminen vähemmälle.
      Eihän ne keskustalaiset, noin keskimäärin, ole sen
      kummempia, kuin muittenkaan puolueitten kannattajat.

Sinä fiksuna miehenä voisit jättää tuon "paskanheiton"tyhmemmille, ja jatkaa itse niitä
      mukavia juttuja, joita joskus olet täällä julkituonut.

Lämmintä kesää "vanhoille" luille!

• Niinpä niin

Olen pahoillani, etten voinut toivotella hyviä loman jatkoja, olisin sen toki tehnyt.

Minä kyllästyin perusteellisesti tämän maan poliittiseen kulttuuriin ja otin matkan Pariisiin. Elämä tuntuu taas mielekkäältä ja vähemmän tympeältä, kun on tutustunut ranskalaisten käytännölliseen elämäntapaan ja ihmisiin joiden mielestä mielipiteidenvapaus on tärkeää.

Käväisin katselemassa myös impressionisteja ja tietenkin pienimuotoisia konsertteja. Elämä maistuu taas mukavalta.

• Uusi-Ukki

Pariisin reisustasi, nistä kuuluisista Pariisilaiskaunottarista, jotka sinua piirittivät, jos piirittivät. Vai oliko ne vain haaveita unikuvissasi kuten Uusi-Ukille, ne "Takuulla Tampereentytöt". Niin toisethan eivät Kertoile, he toimivat, eivätkä elä haavemaailmoissa, että olisinhan minä mutta kun siinä aina tulee jokin mutta, ja näihän ne naishommat tahtovatkin mennä puheiden puolelle.

Sinulla on tietenkinn paremmat lähtökohdat kuin Ukilla, on kielitaitoa on muutakin sivistystä kuin sitä kuuluisaa sydämen sivistystä, jota me koulunkäymättömät myöskin omataan, kuka enemmän kuka vähemmän. Kysynkin näin selvästi laulun sanoin, kävikö sinulle näin: "Pariisin taivaan alla, mä kohtasin Ystäväin" ja niin edelleen ja niin edelleen.

Ei tietenkään ole pakko kertoa, mutta olen senverran tullut sinuakin kirjoituksiesi kautta tuntemaan, että ainakin vähän tekisi mielesi tätä reissusi verhoa raoittaa, joten Foorum on vapaa.

• Niinpä niin
        Uusi-Ukki kirjoitti:

Pariisin reisustasi, nistä kuuluisista Pariisilaiskaunottarista, jotka sinua piirittivät, jos piirittivät. Vai oliko ne vain haaveita unikuvissasi kuten Uusi-Ukille, ne "Takuulla Tampereentytöt". Niin toisethan eivät Kertoile, he toimivat, eivätkä elä haavemaailmoissa, että olisinhan minä mutta kun siinä aina tulee jokin mutta, ja näihän ne naishommat tahtovatkin mennä puheiden puolelle.

Sinulla on tietenkinn paremmat lähtökohdat kuin Ukilla, on kielitaitoa on muutakin sivistystä kuin sitä kuuluisaa sydämen sivistystä, jota me koulunkäymättömät myöskin omataan, kuka enemmän kuka vähemmän. Kysynkin näin selvästi laulun sanoin, kävikö sinulle näin: "Pariisin taivaan alla, mä kohtasin Ystäväin" ja niin edelleen ja niin edelleen.

Ei tietenkään ole pakko kertoa, mutta olen senverran tullut sinuakin kirjoituksiesi kautta tuntemaan, että ainakin vähän tekisi mielesi tätä reissusi verhoa raoittaa, joten Foorum on vapaa.

Matkalle lähtöni oli varsin nopea, päätin lauantaina lähdöstäni ja sunnuntaina iltapäivällä olin jo Pariisissa. Onneksi kaupungista löytää vapaita hotellihuoneita, niinpä ei tarvinnut oleilla tuttavien nurkissa. Reissulla oli yksin, meidän hallituksen päämies ei päässyt, työesteiden vuoksi, mukaan. Sikäli oli aika vapaata antaa myös katseen viivähdellä, kieltämättä varsin viehättävissä, pariisittarissa. Katukahviloissa istuessa ja puistoissa töitä tehdessäni, silmänruokaa oli riittävästi.

Ranska on varsin mielenkiintoinen maa, siellä ei erityisesti pidetä englantia puhuvista, näin ainakin julkisissa tiloissa. Keskustelu kannattaakin aloittaa aluksi ranskaksi, kertoen ettei osaa sitä osaa, keskustelua voi jatkaa sitten omalla kielellään. Kukaan ei tosin ymmärrä ketään, mutta palvelu on erinomaista. Ainakin merkittävästi parempaa, kuin englantia puhuen olisi.

Ystäviä toki kohtasin, maailmaa paranneltiin varsin perusteellisesti ja tietenkin kuunneltiin hyvää musiikkia. Kevät oli aika pitkällä, hevoskastanjat kukkivat ja puissa oli lehdet jo varsin pitkällä, tulppaanien kukinta oli jo hieman ohi.

• surkimusten surkimus

Onhan se, kun elämäon tullut eletyksi. Ei toimi suoli eikä mulkku. Eikä ole muuta saanut aikaiseksi kuin konkurssin.

• Uusi-Ukki

minua kohtaan, sinä olet ennenkin tuonut esille katkeruutesi minua kohtaan. Jos minä alan kehua kepua ja Vanhasta, voisiko suhtautumisesi minuun edes hieman lauhtua.

Tiedän takuuvarmasti, että sinä et siedä elämässään näinkin menestynyttä ihmistä, kuin on Uusi-ukki Oulusta, on nimittäin vieläkin pikkuisen rahaa pankissa. Mistä helvetistä olet päähäsi saanut, että minä olen jonkun konkurssin kokenut yrittäjä, siinä kyllä olet takuuvarmasti saanut joltain toiselta Oululaiselta täysin väärää tietoa.

Sinä olet itse juuri sellainen ihminen jonka pitäisi poistaa tätäkin saittia pilaamasta, juuri sinunlaisesi vievät saitin kiinnostavuuden. Sinä pököpää et tiedä pätkääkään minun eletystä elämästäni. Ja sen tiedän takuuvarmasti, että elämäni on aina ollut seesteisempää ja paljon hauskempaakin kuin sinun katkeruuden kalkitsema elämäsi on tätänykyäkin.

Sinä haluat purkaa katkeraa elämääsi tämän saitin menestyneisiin kirjoittajiin, mutta se ei sinun elämääsi paranna. Neuvoisinkin sinua rasvaamaan narun ja poistumaan tästä elämästä, tiedän takuuvarmasti, että se olisi suuri huojennus jälkeläisillesi, ja Vaimosikin voisi löytää uuden onnen. En voi sinulle piruparka muuta sanoa.

• KapiKorhonen

....että sinunlaisellesi ei voi koskaan elämässä tulla mahdollisuutta edes tehdä konkurssia. Ensin pitäisi saada jotain sellaista, josta voisi tehdä konkurssin. Sinä olet saanut tuon luonnonvarasi - typeryyden - varmaan jo syntymälähjanasi, ja sitä et voi koskaan menettää.

En tiedä, onko Ukki tehnyt koskaan konkurssia, mutta yrittäjä hän kyllä on ollut ja tehnyt muutenkin pitkän työuran, jollaista sinä et noilla eväillä liene päässyt etkä koskaan päässekään edes aloittamaan. Ja Ukin tavanneena tunnen hänen fyysisen olemuksensa, ja olen varma että siinäkin jäisit toiseksi. Henkisistä eroistanne Ukin hyväksi ei liene kenellekään epäselvyyttä tuon viestisi jälkeen.

• KapiKorhonen

Huomasin kyllä tuon edellisen viestisi, mutta en vastannut siihen, kun ymmärsin Sinun olevan siellä kovin kiireinen, kun silloinkin oli jo joku daami hakemassa Sinua tanssiin!

Itse ne ole koskaan ollut tuollaisilla kylpylä- tai muilla terveyslomilla. Pitäisi kai ruveta niitä harrastamaan, kun nytkin on selkänoi peevelin kipeä. Silti olen taas parin viikon kuluttua lähdössä kiertomatkalle Saksan Baijeriin ja Itävältaan. Ja syyskuussa Volgan risteilylle. Varmaan siinä väöissä teen perinteisen "kotimaan kierroksen".

Ex-vaimoni. lasteni äiti on muuten parhaillaan kylpylälomalla Karjalohjan Päiväkummussa. Nuorempi poikamme hänet sinne kai melkein painosti ja kustansi. Mutta tyytyväinen tuntui exäni olevan; soittelin hänelle tänään.

Itselläni on ollut melko vilkasta viime aikoina erilaisten viiteryhmieni riennoissa. Eilen-illalla Pääkaupungin Päällystö ry:n 80-vuotisjuhlissa Pääesikunnan keskuspaviljongissa.

Pian on sitten vappukin. Taidan mennä katsomaan Havis Amandan lakitusta, mahdollisesti luokseni tulevien vieraiden kanssa, ja sitten vappupäivänä Huopalahden kirkonmäen perinteiseen vapputapahtumaan.

• Uusi-Ukki

Kun ihminen on osaansa tyytyväinen, eikä kurottele kuuta taivaalta. Aamu uutiset juuri kertoivat Matti Vanhasen, suosion romahdusmaisesta laskusta. Mitenkähän Oiva selviää tästä takapotkusta, Suomen kansalta Matin persuuksille.

Se tarkoittaa käytännössä sitä, että Matti on tehtävänsä tehnyt, Matti saa mennä. Minkä surun se tämän palstan himokehujille aiheuttaa, sen voimme vain aavistaa. En minä ainakaan vaivu epätoivoon, vaikka Lipponen karsiikin Kolumnissaan Erkki Tuomiojan Demarien puheenjohtajalistalta. Kyllä totuuden nimissä on sanottava Lipposen käyttävän "Ikärasismia"lyömäaseena Tuomiojaa vastaan.

Kun muistamme miten Vanhoja Suomen valtiomiehet ovat olleet, ei ollut Paasikivi mikään pikkupoika toimiessaan Kansanjohtajana, myöskin Mannerheim oli täysi-ikainen, johtaessaan Suomi Neitoa sen karikkoisella tiellä.

Ja olihan niitä pilvin pimein Vanhoja valtiomiehiä, jotka olivat pitkään remmissä. Kekkosesta nyt puhumattakaan, mutta Kekkonen olikin johdossa toisen valtion painostuksen takia, tämä Kekkosen tapaus onkin asia erikseen.

On vain valitettavaa, että Lipponen joutui jättämään paikkansa sen Lapuan "Velhon", takia, joten hän jäi syrjään Valtakunnan politiikasta omasta tahdostaan. Paavohan toimi pari vuotta ennen eroamistaan Puhemiehen tehtävissä kuten me kaikki muistamme.

• Uuden Ukin..
        Uusi-Ukki kirjoitti:

Kun ihminen on osaansa tyytyväinen, eikä kurottele kuuta taivaalta. Aamu uutiset juuri kertoivat Matti Vanhasen, suosion romahdusmaisesta laskusta. Mitenkähän Oiva selviää tästä takapotkusta, Suomen kansalta Matin persuuksille.

Se tarkoittaa käytännössä sitä, että Matti on tehtävänsä tehnyt, Matti saa mennä. Minkä surun se tämän palstan himokehujille aiheuttaa, sen voimme vain aavistaa. En minä ainakaan vaivu epätoivoon, vaikka Lipponen karsiikin Kolumnissaan Erkki Tuomiojan Demarien puheenjohtajalistalta. Kyllä totuuden nimissä on sanottava Lipposen käyttävän "Ikärasismia"lyömäaseena Tuomiojaa vastaan.

Kun muistamme miten Vanhoja Suomen valtiomiehet ovat olleet, ei ollut Paasikivi mikään pikkupoika toimiessaan Kansanjohtajana, myöskin Mannerheim oli täysi-ikainen, johtaessaan Suomi Neitoa sen karikkoisella tiellä.

Ja olihan niitä pilvin pimein Vanhoja valtiomiehiä, jotka olivat pitkään remmissä. Kekkosesta nyt puhumattakaan, mutta Kekkonen olikin johdossa toisen valtion painostuksen takia, tämä Kekkosen tapaus onkin asia erikseen.

On vain valitettavaa, että Lipponen joutui jättämään paikkansa sen Lapuan "Velhon", takia, joten hän jäi syrjään Valtakunnan politiikasta omasta tahdostaan. Paavohan toimi pari vuotta ennen eroamistaan Puhemiehen tehtävissä kuten me kaikki muistamme.

..mulkusta roikkuu viiden senttimetrin pituinen esinahkan lerppa ja mulkun juuressa on kultainen rengas mukamas kaunistamassa tätä vehjettä. Ukki itse kutsuu mulkkuansa Kultaiseksi Fasaaniksi.

• ..Ukki..

..kuulumisistasi, mutta kiinnostaisi tietää, että kuinka se kultarenkaalla kaunistettu mulkkusi voi?

• on ainakin

katkeroituneita demaria, monta räksyttää peräkkäin, siitä näkee demadeiden tason, ei mitään tapahdu puolueessa, vanhat huru ukot vain tekee pimeää työtään täällä, sellaista sakkia on demareissa.

• paskaa saa

saitille työntää pilipalipersun suosiollisella avustuksella.
        Eipä ole sheriffin taso parantunut, edelleenkin haluaa saitilla säilytää vain punikkien ulosteet.

Mikä kumma on että noin kepukatkera hyväksyttiin hommaan.
        Aivan ala-arvoista toimintaa.

Nyt olisi sheriffin hyvä mennä itseensä, ja myöntää kyvyttömyytensä.

Taitaa vain olla ettei ole älliä sen vertaa, vaan haluaa omaa katkeruuttaan purkaa tällälailla.

Ei ilmeisestikkään käy ihan täysillä. Oliskohan sama vaiva kuin kapilla. Narsismi.

• Uusi-Ukki
        paskaa saa kirjoitti:

saitille työntää pilipalipersun suosiollisella avustuksella.
        Eipä ole sheriffin taso parantunut, edelleenkin haluaa saitilla säilytää vain punikkien ulosteet.

Mikä kumma on että noin kepukatkera hyväksyttiin hommaan.
        Aivan ala-arvoista toimintaa.

Nyt olisi sheriffin hyvä mennä itseensä, ja myöntää kyvyttömyytensä.

Taitaa vain olla ettei ole älliä sen vertaa, vaan haluaa omaa katkeruuttaan purkaa tällälailla.

Ei ilmeisestikkään käy ihan täysillä. Oliskohan sama vaiva kuin kapilla. Narsismi.

tuota paskaasi saitille, takuulla palstan taso paranisi huomattavasti, kun sinä ja sinunlaisesi lakkaisivat täällä kirjoittelemasta. Kyllä te Kepulit olette yksiä Kristuksen mieliharmeja, enää mikään ei teille riitä.

Tyytyisitteköhän siihen jos teille kylmästi määrättäisiin Kansalaispalkka, saisitte hakea Sossusta vapaasti täyden palkan ja heitäisitte tuon jatkuvan valituksenne Maanviljelyn kannattavuudesta.

Lue sinäkin vastaukseni kun annoin tuolle tosi maanviljelijälle,siis Mvv-lle, koetin siinä häntä vähän valistaa,lue ja mieti pikkuisen elämän totuuksia, aläkä jauha tuota iänaikuista paskaasi palstalla.

• juorukerhon
        Uusi-Ukki kirjoitti:

tuota paskaasi saitille, takuulla palstan taso paranisi huomattavasti, kun sinä ja sinunlaisesi lakkaisivat täällä kirjoittelemasta. Kyllä te Kepulit olette yksiä Kristuksen mieliharmeja, enää mikään ei teille riitä.

Tyytyisitteköhän siihen jos teille kylmästi määrättäisiin Kansalaispalkka, saisitte hakea Sossusta vapaasti täyden palkan ja heitäisitte tuon jatkuvan valituksenne Maanviljelyn kannattavuudesta.

Lue sinäkin vastaukseni kun annoin tuolle tosi maanviljelijälle,siis Mvv-lle, koetin siinä häntä vähän valistaa,lue ja mieti pikkuisen elämän totuuksia, aläkä jauha tuota iänaikuista paskaasi palstalla.

puheenjohtajan ominaisuudessa, tuoolla sdp:n järjeställä kykpyläreissulla?

Katsohan mitä tuolla palstan päällä lukee ennenkuin tulet toveri tänne räyhäämään.
        Eipä ole letjussasi muuta kuin teidän toverien kijeenvaihtoa, mikä ei ole minusta politiikkaa.

Sinun tolluskan ei kannata kirjoitella kenenkään harmina olosta, kun oleyt vain sonnalevittäjänä ja juoru-ukkona palstalla.

Kiihtymyksesi toki ymmärrän, sillä senhän te punikit osaatte loanheiton ohella.

Teillehän on kaikki mieliharmina olleet vaalitappionne jälkeen.
        Oppositiossa olosta tuo paha olonne johtuu.
        mutta onneksi sossut kuihtuvat.

teitä vartenhan tuo sosiaali luukku on keksittykkin, joten käytähän vain niitä palveluja.

kielsit tehneesi konkurssia, mutta kun olet otse asiasta palstalle kirjoittanut, kuinka jouduit firmastasi luopumaan pakon edessä. ja minkä jälkeen onneksi poikasi saivat sitten jotenkin pajasi haltuun.

En ymmärrä, miksi sitten olet kirjoitellut puutaheinää niinkuin yleensäkin.

Sinä muut paskat olette tietenkin mielissänne. kun tuli tuo onneton tunari teitä palstan vahtina auttamaan, kun huomasi teidän kykyjenne rajallisuuden, jopa sontimisessa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tiedätkö, että haluaisin panna

Sinua. Onko sinulla samanlaiset ajatukset ja tunteet?
      Ikävä
      182
      4200
    2. Hyväksytty kaivattusi

Vartaloa vai et? Rehellinen vastaus
      Ikävä
      33
      1538
    3. Minulta loppuu aika

Halusin olla täydellinen. Nyt näyttää siltä että viimeinen kiristys jää puolitiehen, sillä h-hetki on jo ihan kohta käsi
      Ikävä
      40
      1470
    4. Syvälliset keskustelut

Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen
      Ikävä
      21
      1433
    5. Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi

mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,
      Ikävä
      17
      1332
    6. Mitä ajattelet

Kun näet kaivattuasi?
      Ikävä
      107
      1259
    7. Kyllähän tämä vähän kirpaisee

Mutta oman sisäisen rauhan vuoksi jätän sinut nyt historiaan. Todennäköisesti olet jo sinäkin mennyt eteenpäin. Olipah
      Ikävä
      38
      1167
    8. Moi, nainen

Tunnustan, olen heikkona sun hymyyn, ja sekään ei auta yhtään, että sulla on täydellinen nenä. Joten ensi kerralla, kun
      Ikävä
      30
      1160
    9. Nyt on pakko tunnustaa

AA että on ikävä sinua!!
      Ikävä
      12
      1067
    10. Sulla on uskomaton luonne

Saat minut hetkessä iloiseksi, tai sanotaan nyt niin, että ajatus sinusta saa sydämeni hyppimään riemusta. En vain saa s
      Ikävä
      44
      1018
    Aihe