Höpnöitä, olkaa hyvä!

Katicat2

Kun ei uni tule liian pitkien iltanokosten takia, niin voipa vaikka höpistä, kai sen verran tilaa heltiää - kiitos!

Nyt sitten pitäisi olla se marja-aika, mutta ei ole marjoja. Onneksi en ole popsinut pakastintani tyhjäksi, jotta jää ensi talveksikin vattuja ja mustikoita. Metsissä kulkemisista pidän, mutta mukavampi olisi kotiin tulla marjojen kanssa. Toisaalta helpompi näin, ei ole jäsenet kipeinä ja kädet pysyvät kauniina. Täällä oli kylmää kun mustikat kukki, ei kai ollut pölyttäjiä ja kuivuuskin kuivatti metsän.

Tänään menin tuonne vanhalle kaatopaikalle vattupaikkaani katsastamaan. Se kaatopaikka on ollut 60-luvulla ja on nykyään sellainen korkea mäki, josta näkee yli kaupungin.

Siellä kasvaa paljon ruusupensaita ja kedonkukkia: paivänkakkaroita, keltamataraa, kultapiiskua, kissankelloja ym,ym. Yhdessä paikassa on puutarhavadelmia ja sitten villivadelmiakin siellä täällä. Parina vuonna noukin sieltä monta litraa vattuja.

Otin pienen muovirasian mukaan toivorikkaalla mielellä. Kuivuus oli tehnyt tehtävänsä ja joku muu oli sitten ehtinyt ennen minua, mutta pari dl löytyi, jotka söin jogurtin kanssa kotiin tultuani.

Huomenna, tai siis tänään, menen vielä paikkaan, josta aina olen mustikoita löytänyt, se on viimeinen toivoni. Se on vanha tanssilava tuolla metsässä. Tulihan siinä nuoruudessa käytyä, joten nostalginen mustikkapaikka. Tulee ainakin muistoja verestettyä, vaikk' ei mustikoita löytysikään.

15

820

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Turun friidu

Vanhasta "dano" kaatopaikastako kerrot ja sitten Uittamon lavasta?
      Nuo paikat ovat minulle tuttua tutumpia, siellä lapsena vaeltelin isän ja äidin kanssa.
      Ispoisten ampumaradan kupeesta hiihdimme talvella aina Katariinanlaaksolle ja siellä nautimme kuumaa mehua. Voi niitä aikoja!
      Maisemat ovat silläkin suunnalla muuttuneet.

• Katicat2

Olen kuullut siitä ampumaradasta, mahtoiko se kuulua Heikkilän kasarmille. Kun en ole alkuperäinen ehta Heidekenillä syntynyt turkulainen tietoni ovat toisen käden tietoja.

Ai kiva kuulla että muitakin pyöräilijöitä on. Lopetin 1999 autoilun ja opettelin kävelemään ja pyöräilemään. Eka vuonna tein kuperkeikan pyörällä ja vasemmasta takajalasta polvi loukkaantui ilkeästi. Vaikka kypärä ei olisi auttanut, niin sen keikan jälkeen sellaisen kopan päähäni hankin. Muuten luonto vuosien aikana kuntoutti polveni, siihen luotin, enkä antanut kirurgien ruveta ruuveja asentamaan sinne.

• Ajatuksenkulkuni on kummallinen. Mielessäni näen sinut hiippailevan tanssilavalla marjakori kädessä, varovaisesti, ettei lattialankut petä.

Uittamolla ei ainakaan vielä kasva mustikoita.

Iloista kesäpäivää ja runsasta marjaonnea - tanssilavalla.

• Katicat2

Sen verran sanon noille, jotka Uittamon lavaa ehdottivat, että Ruuneperi oli oikeassa, ei siellä ole mustikoita. Vanha lava on saaressa ja nimi on P......ll..n lava. Älkää nyt kuitenkaan rynnätkö sinne niitä mustikoita viemään. Vanhan sillan paikasta nousee jyrkkä mäki, joka minun on kiivettävä, ja se melkein vie voimat. Paluumatka onkin sitten helpompi, mutta pyörässä on oltava jarrut kunnossa, muuten lennän jorpakkoon.

Viime kesänä menin lavan puuhuussiin, jossa todella oli vaarana ne lahot lattialaudat, joita sai varoa. Harvemmin muuten mustikkametsässä on huussimukavuudet.

• Katicat2 kirjoitti:

Sen verran sanon noille, jotka Uittamon lavaa ehdottivat, että Ruuneperi oli oikeassa, ei siellä ole mustikoita. Vanha lava on saaressa ja nimi on P......ll..n lava. Älkää nyt kuitenkaan rynnätkö sinne niitä mustikoita viemään. Vanhan sillan paikasta nousee jyrkkä mäki, joka minun on kiivettävä, ja se melkein vie voimat. Paluumatka onkin sitten helpompi, mutta pyörässä on oltava jarrut kunnossa, muuten lennän jorpakkoon.

Viime kesänä menin lavan puuhuussiin, jossa todella oli vaarana ne lahot lattialaudat, joita sai varoa. Harvemmin muuten mustikkametsässä on huussimukavuudet.

minulla kun ei ole noita mukavia höpinöitä kerrottavana niin yritän sanoa vain jotakin. Viisastelu ei kyllä ole kivasta.

Marjaan en voi mennä. Olen rähmälläni ensimmäisestä risusta ja poimimisasentokin mahdoton.

Hyviä höpinöitä!

• Katicat2
        Ruuneperi kirjoitti:

minulla kun ei ole noita mukavia höpinöitä kerrottavana niin yritän sanoa vain jotakin. Viisastelu ei kyllä ole kivasta.

Marjaan en voi mennä. Olen rähmälläni ensimmäisestä risusta ja poimimisasentokin mahdoton.

Hyviä höpinöitä!

Vaikka suurennuslasilla tarkastaisin sanomaasi, en löydä loukkaantumisen aihetta.
        Se on kyllä totta, että metsässä voi loukkaantua. Oksa voi tökätä silmään, suosilmään voi astua ja puunjuuriin voi kompastua, puhumattakaan liukkaista kallioista. Maamehiläisen pesäänkin olen astunut ja saanut pistoja takapuoleeni, niin että istuminen oli pitkään vaikeaa.

Ajattelin että ottaisinko kävelysauvan mukaan. Kolmella jalalla pysyy paremmin pystyssä. Tahtoo tulla liikaakin kannettavaa metsään, kun on yleensä marjanpoimin, astia, pussi sienille, hyttyssuihke, silmälasit, juotavapullo ja evästä, ettei verensokeri laske.

Niin Ruuneperi, talkootyöllä tarkoitin tätä palstan viljelyä. Sinä taidat näes paremmin sen asialinjan ja minä taas en, joten tehdään sitä mitä osataan. Talkootyöllä ennen talojakin rakennettiin.

• Turust määki

Vähän on marjoja täällä Turussa. mutta kunhan poikkeat vähän kauemmaksi, esim. Sauvoon, Karunaan, Tarvasjoelle, niin jopa löytyy vattuja, ei kuitenkan mustikoita, valitettavasti..
      Minä poimin eilen noin 5 litraa meheviä vadelmia, mutten kyllä kerro paikkaa... sinne jäi vielä paljon raakileita seuraaviksi päiviksi, ja lämmintähän on tulossa, joten kyllä vadelmia riittää.
      Uittamo on muuten kiva tanssipaikka, nuorena siellä tuli käytyä välillä 3 kertaa viikossa, nyt ei enää jaksa, mutta pyöräiltyä tulee välillä sinne muistelemaan niitä nuoruuden ihania aikoja... mieskin löytyi sieltä.. voi, voi niitä aikoja...
      Kiva kun kirjoitit noita höpinöitäsi, jatka vaan samaan malliin, on kiva lukea tekstejäsi.

• Olin pyöräilemässä metsän keskellä pujottelevalla pyörätiellä.
      Pari marjastajaa meni metsään poimurit kädessään ja reput selässään.
      Optimistejako vai tietäjiä?
      Lopputulos jäi minulle arvoitukseksi.

• Katicat2

Vaikka silloin toissayönä olin niin aikeissa sinne tanssilavan mustikkapaikkaan mennä, niin menemättä jäi. Niinhän se käy useinkin aikomuksilleni. Kauniina päivänä kuitenkin pyöräilin ja siinä sivusilmällä tuttuja vattupaikkojani tiirailin.

Tärppäsi, ihme ettei kukaan ollut huomannut. Vattupusikkoni on puutarhavattulajia. Paikalla on varmasti ennen ollut talo, josta vain oli jäljelle jäänyt vadelmapensaita. Kuka nyt huoltoaseman nurkkia koluaisi muut kuin minä.

Päätin palata kippoineni paikalle ja niin teinkin. Vatut olivat suuria ja aivan kypsiä. Putoilivat suoraan kippoihini. Ajatelkaa, neljä ja puoli litraa poimin. Nyt ovat sitten jo pakastuneet ensi talven varalle.

• Katicat2
        Katicat2 kirjoitti:

Vaikka silloin toissayönä olin niin aikeissa sinne tanssilavan mustikkapaikkaan mennä, niin menemättä jäi. Niinhän se käy useinkin aikomuksilleni. Kauniina päivänä kuitenkin pyöräilin ja siinä sivusilmällä tuttuja vattupaikkojani tiirailin.

Tärppäsi, ihme ettei kukaan ollut huomannut. Vattupusikkoni on puutarhavattulajia. Paikalla on varmasti ennen ollut talo, josta vain oli jäljelle jäänyt vadelmapensaita. Kuka nyt huoltoaseman nurkkia koluaisi muut kuin minä.

Päätin palata kippoineni paikalle ja niin teinkin. Vatut olivat suuria ja aivan kypsiä. Putoilivat suoraan kippoihini. Ajatelkaa, neljä ja puoli litraa poimin. Nyt ovat sitten jo pakastuneet ensi talven varalle.

No niin, taas on yritys mustikkaan menosta tehty. Vieläkään en sinne asti päässyt, sillä taas tuli vattupaikka ennen tanssilavaa.

Pyörätieltä katse kulki kauemmas tiestä. Vadelman kasvupaikat muistissa käväisin katsomassa, josko vattuja nyt siellä. Voi mahoton kuinka paljon niitä olikin, varret täynnä.

Oli onneksi tarpeeksi astioita mukana, sillä viisi ja puoli litraa siitä paikasta poimin. Siinä oli verkkoaita jonka takana vasta paljon vattuja olikin, sinne jäivät. Kovasti ne nyt mieltäni kalvavat, jollakin konstilla ne pitää päästä poimimaan, mutta ei enää tänään. Väsyttää niin vietävästi. Menkää ihmiset metsään vattuja poimimaan.

• Mallamargareetta
        Katicat2 kirjoitti:

No niin, taas on yritys mustikkaan menosta tehty. Vieläkään en sinne asti päässyt, sillä taas tuli vattupaikka ennen tanssilavaa.

Pyörätieltä katse kulki kauemmas tiestä. Vadelman kasvupaikat muistissa käväisin katsomassa, josko vattuja nyt siellä. Voi mahoton kuinka paljon niitä olikin, varret täynnä.

Oli onneksi tarpeeksi astioita mukana, sillä viisi ja puoli litraa siitä paikasta poimin. Siinä oli verkkoaita jonka takana vasta paljon vattuja olikin, sinne jäivät. Kovasti ne nyt mieltäni kalvavat, jollakin konstilla ne pitää päästä poimimaan, mutta ei enää tänään. Väsyttää niin vietävästi. Menkää ihmiset metsään vattuja poimimaan.

Nelisen litraa minäkin sain tänään metsävadelmia, madottomia ja makeita. Otan mukaan repun ja kannellisia puolen litran pakasterasioita. Niihin poimin suoraan roskattomina, sitten pakkaseen. Kun sulavat, ovat ihan ehjiä. Joka päivä niitä kypsyy, en edes kalliita mansikoita pakasta. Mustikat ovat olemattoman pikkuruisia.
        Ota Katicat voimapihdit sinne mukaan, niillä katkot verkkoon aukon!

• Katicat2
        Mallamargareetta kirjoitti:

Nelisen litraa minäkin sain tänään metsävadelmia, madottomia ja makeita. Otan mukaan repun ja kannellisia puolen litran pakasterasioita. Niihin poimin suoraan roskattomina, sitten pakkaseen. Kun sulavat, ovat ihan ehjiä. Joka päivä niitä kypsyy, en edes kalliita mansikoita pakasta. Mustikat ovat olemattoman pikkuruisia.
        Ota Katicat voimapihdit sinne mukaan, niillä katkot verkkoon aukon!

Se alue on ollut ennen kasarmialuetta, mutta ei enää. Portti on alueelle auki eikä vartijakopissa ole enää ristinsielua. Siitä portista lujahdan sisään ja etenen aidanviertä, vaikka se onkin hyvin hankalakulkuista pusikoineen kaikkineen. Matkaa kyllä kertyy, mutta hyvä on vaivan palkkakin. Rasioihin suoraan minäkin poimin.

• Katicat2 kirjoitti:

Se alue on ollut ennen kasarmialuetta, mutta ei enää. Portti on alueelle auki eikä vartijakopissa ole enää ristinsielua. Siitä portista lujahdan sisään ja etenen aidanviertä, vaikka se onkin hyvin hankalakulkuista pusikoineen kaikkineen. Matkaa kyllä kertyy, mutta hyvä on vaivan palkkakin. Rasioihin suoraan minäkin poimin.

tulla kertomaan;radiossa kerrottiin,joku on kehitellyt ÄÄNIAALLOILLA toimivan divaanin,hieroo kuulema.
        Se kai se on seuraavaksi ostettava;))
        Luulin että on mätäkuun juttu mutta tosissaan ne oli.

• Katicat2
        muori67 kirjoitti:

tulla kertomaan;radiossa kerrottiin,joku on kehitellyt ÄÄNIAALLOILLA toimivan divaanin,hieroo kuulema.
        Se kai se on seuraavaksi ostettava;))
        Luulin että on mätäkuun juttu mutta tosissaan ne oli.

Onkohan se silti äänetön vai saako siihen tilata vaikka musiikin. Mikäs siinä olisi köllötellä.

• Fanni

Tiesivät, missä mustikat tai hillat kasvavat. Sinne painuivat.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tiedätkö, että haluaisin panna

Sinua. Onko sinulla samanlaiset ajatukset ja tunteet?
      Ikävä
      182
      4300
    2. Hyväksytty kaivattusi

Vartaloa vai et? Rehellinen vastaus
      Ikävä
      34
      1584
    3. Minulta loppuu aika

Halusin olla täydellinen. Nyt näyttää siltä että viimeinen kiristys jää puolitiehen, sillä h-hetki on jo ihan kohta käsi
      Ikävä
      40
      1500
    4. Syvälliset keskustelut

Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen
      Ikävä
      25
      1484
    5. Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi

mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,
      Ikävä
      20
      1375
    6. Mitä ajattelet

Kun näet kaivattuasi?
      Ikävä
      112
      1306
    7. Moi, nainen

Tunnustan, olen heikkona sun hymyyn, ja sekään ei auta yhtään, että sulla on täydellinen nenä. Joten ensi kerralla, kun
      Ikävä
      30
      1190
    8. Kyllähän tämä vähän kirpaisee

Mutta oman sisäisen rauhan vuoksi jätän sinut nyt historiaan. Todennäköisesti olet jo sinäkin mennyt eteenpäin. Olipah
      Ikävä
      38
      1187
    9. Nyt on pakko tunnustaa

AA että on ikävä sinua!!
      Ikävä
      19
      1149
    10. Sulla on uskomaton luonne

Saat minut hetkessä iloiseksi, tai sanotaan nyt niin, että ajatus sinusta saa sydämeni hyppimään riemusta. En vain saa s
      Ikävä
      44
      1038
    Aihe