Hei Auriksen omistajat!

Kyssäri..

Oletteko olleet Aurikseen tyytyväisiä?
Löytyykö kyseisestä mallista vielä ns."lapsentauteja"? Kiitti vastauksista etukäteen!

14

2802

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aurismies

      Oma metallinmusta 1,6 L Sol, ja olen huipputyytyväinen. Kävin viime perjantaina piruuttani koeajamassa uuden 6-Golfin, joku high-malli se oli, kaksoisahdettu tsi ja automaatti. En mieltynyt, pidän omaani ehdottomasti parempana. Sisustus Auriksessa luokkansa paras, modernein ja ajettavuus paras. Kestävyydestä nyt ei kannata edes mainita, se on suvereenisti huippua.

      • täytyy olla

        provo. Ei kai kukaan voi tosissaan kehua auriksen ajo-ominaisuuksia ja sisustusta. Poista se heti, seriffi. Se on varmasti piilovittuilua.


    • tulee juuri täyteen. Ei mitään ongelmia toistaiseksi.

    • otteita

      "”Suurimmat moitteet auto saa ohjauksesta ja suuntavakavuudesta. Testin alussa Aurisin alla pyörivät Continentalin nastattomat talvirenkaat. Tällä rengastuksella auto ei tuntunut kulkevan metriäkään suoraan. Oli tienpinta kuinka tasainen tahansa, Toyota pyrki kampeamaan joko vastaantulijoiden kaistalle tai metsähallituksen puolelle. Nopea ohjaus tunnottomalla keskialueella ja suuntavakavuuden puute on huono yhdistelmä etenkin matka-ajoa silmällä pitäen.
      Kesärenkailla tilanne muuttuu hieman myönteisemmäksi. Vaeltelutaipumus sen sijaan säilyy myös kesäkumeilla.
      Jo suoraan ajaminen on Aurisilla tervan juontia, ”


      "Aurisin ohjaus on kammottava"

      Auriksen sisustus on muovinen ja mm. Teknikens Värld haukkui sen tylysti.

      • sisusta mainittu

        kovin muoviseksi, kuulemma vähän asia paranee uudessa mallissa...

        Onkohan A3:n kitinät mukana uudessa mallissa?


      • kävisit
        sisusta mainittu kirjoitti:

        kovin muoviseksi, kuulemma vähän asia paranee uudessa mallissa...

        Onkohan A3:n kitinät mukana uudessa mallissa?

        ajamassa kyseisiä autoja kun saat kortin. Palataan sitten asiaan.


    • Koeajanut

      Kitkarenkailla varustettu 1,6 kulki kyllä suoraan, mutta kojelaudan alla oli pientä helinää. Turvavyön jousi on yhtä heikko kuin koko 2000-luvulla kaikissa tojotoissa. Jaksoi kelata soljen juuri ja juuri. Pakkasessa ei jaksa. Moottori oli vaisu. Persdynolla E12 1,6 on rivakampi vaikka auriksessa on uudempi ja muka tehokkaampi moottori. Välitykset samat kuin ex corollassa. Melua aika lailla. Hieman parempi ajettavuus kuin edeltäjässä. Semmonen hajuton ja mauton ja yllätyksetön. Ruma kori. Tuulilasi huurtuu helposti kuskin puolelta. Automaattilämmityslaitteen potikat aika vaikeasti hahmotettavia ensi tutustumalta. Ei aiheuttanut omistamisen halua.

      • gele

        Takaosasta kuuluu melkoinen meteli, äänieristys vieläkin kehnoa osaamista.


    • Nauriss

      Mun auriksessa ei ole muuta vikaa ollut kuin vinkuvat jarrut, jotka korjaantui palojen vaihdolla. Se on ilmeisesti jonkin sortin perusvika tossa autossa ja ne huollossakin oli tietoisia kyseisestä ongelmasta ja vaihtovat ne palat odottaessa ilman mukinoita. Muuten ihan hintansa väärrtti peli. Suosittelen lämpimästi.

      • eri materiaalia

        olevat jarrupalat valmistusmaan mukaan?
        Omassa Auriksessa ei ole yhtään vinkaisua kuulunut (40.000km) eikä myöskään vanteet ole sellaisen mustan paskan peitossa mitä -04 HB Corollan vanteet oli aina. Vittumaista, kun oli pessyt auton ja jo seuraavana päivänä olivat vanteet mustassa paskassa. Selvästi jarrupaloista lähtevää paskaa tu oli. Tämä Auris on niitä ensimmäisiä Suomeen tuotuja ja on Japanissa valmistettu. En muista missä Corolla HB -04 tehtiin.


      • Jukk
        eri materiaalia kirjoitti:

        olevat jarrupalat valmistusmaan mukaan?
        Omassa Auriksessa ei ole yhtään vinkaisua kuulunut (40.000km) eikä myöskään vanteet ole sellaisen mustan paskan peitossa mitä -04 HB Corollan vanteet oli aina. Vittumaista, kun oli pessyt auton ja jo seuraavana päivänä olivat vanteet mustassa paskassa. Selvästi jarrupaloista lähtevää paskaa tu oli. Tämä Auris on niitä ensimmäisiä Suomeen tuotuja ja on Japanissa valmistettu. En muista missä Corolla HB -04 tehtiin.

        ...japsissa. Vaimolla on Tokicon jarrut japanilaisessa alkupään mallissa ja ei niin pienintäkään vinkaisua ole kuulunut. Autossa on peltivanteet, jotka ovat valmiiksi mustat, joten pölystä en osaa sanoa, mutta levyt ovat kuin tehtaan jäljiltä mitä renkaita vaihtaessani ihailin. Omassa britissä (Auris) on Boschin jarrut ja niissä on ollut normaalia eurooppalaista palojen juuttumista, nuohan on siis omaa sukua volkkarin jarrut, vinkumista en ole kuullut, mutta aluvanteet nokeutuvat tosi äkkiä ja levyt näyttävät kuluvan miltei palojen tahtiin. Saa nähdä, pääsenkö edes kahdet palat/yhdet levyt -kuvioon. Ennen wanhaan homma taisi olla neljät palat/auto hylkyyn tai uudet levyt merkistä riippuen.

        Vanteiden putsauksessa on muuten paras lääke vanha kunnon mäntysuopa 1:2-3 vedellä jatkettuna ja pruuttapullolla annosteltuna. Lähtee noki ja piki. Samaa kamaa voi talvikaudella käyttää myös muun auton pesuun, halpisvahat tosin antautuvat sen edessä, mutta piki lähtee miltei yhtä hyvin kuin liuottimella ja vaahto ajaa kivipölyn pois. Eipä tartte ison w:n pinelineä. Taitavat muuten olla samaa tavaraa väriä lukuunottamatta.


    • d4d

      Mulla on puoli vuotta vanha Auris 1.4 diesel, jolla oon nyt ajellut vähän reilut 20tkm. Mitään moittimista ei ole, auto on toiminut juuri kuten Toyotalta odotinkin, eli vikoja ei ole ollut jos jarrujen ajoittaista vinkunaa ei lasketa. Dieseliä kuluu tosi vähän, koko 20tkm matkan keskikulutus on 4,8L/100km.

      Ajettavuus on ihan ok, ei esim. Meganen tai Golfin luokkaa, mutta pärjää kyllä ja muiltakin osin auto käy käteen todella hyvin. Omakohtaisten kokemusten perusteella voin suositella.

    • Jukk

      114 tkm. Mulla on -07 kevään luomus eli alkupäästä, jossa oli joitain pieniä lastentauteja, mutta hommat hoidettiin kuntoon ja todennäköisesti nuo asiat on jo korjattu nykyisissä.

      Aloitan miinuksilla: Pysty perä on suunnitteluvirhe. Tämänhetkisillä keleillä takalasi on ummessa jatkuvasti ja takalasin pyyhin on luokkaa naurettava. Koko takaluukku on muutaman sadan kilometrin jälkeen niin kurainen, että avaus ja tavaroiden käsittely itseään sotkematta on hankalaa. Pyyhkijän sulkien kestoikä sekä edessä että takana on naurettavan lyhyt. Eteen löytyy Boschilta kourusulkapari A813S, joka kestää yli 50 tkm ja jää näkökentässä alemmas, mutta takapään muovihässäkkään ei taida apua löytyä kuin T-tiskiltä. Avaimeton lukkosysteemi kaipaa enemmän sensoreita, nykyisellään autoon pääsee avaimet taskussa vain kuskin ovesta, mikä tuo mieleen avaimella avattavan keskuslukon. En periaatteesta kaiva sitä mokkulaa taskusta kun siitä kerran maksoin...
      Tankin korkin ympäristö kaipaisi keruukauluksen, ainakin dieselissä. Toyota on toteuttanut korkin ja tankin välin melko hoikalla putkella ja muutama reippaampi tankkauspistooli on tarjonnut sekä takakulman, että takapyörän liuotinpesun tankattaessa. Alkuun myös tankkaaja sai dieselmiehen aromin, mutta nyt osaan jo seistä kaukana.

      Plussia pukkaa: Eka Toyotani, malli oli kerrankin erilainen kuin se 70-luvun KExx Corolla, jonka ominaisuudet tuntuivat kertautuvan vuodesta toiseen jopa nykyiseen Corollaan. Vaihdekepin vienti ylös on 6-vaihteisella laatikolla kova sana, tulee välillä ajettua ihan autokoulun tyyliin molemmat kädet ruorilla.

      Takapään jo haukuin, mutta muu näkyvyys on sitäkin parempi. Etusivulaseista näkee ihan oikeasti ulos vaikka millaisen rypemisen jälkeen, olen ajanut aivan riittämiin "tunneliautoja" joten tiedän mistä puhun. Eräillä "laatuautoilla" oli pakko jynssätä sivulasit auki ennen risteysajoa.

      Ajettavuus on upea. Itselläni on se parempi taka-akseli, mutta vaimolla perusteron 1,6 ja molempien autojen käyttötarkoitusta arvaillen ei se ykskutonen ole todellakaan huonoimmasta päästä. Onhan se tietty omanlaisensa vaaputin, mutta samanlaisia ellei huonompia ne muutkin ovat tuossa luokassa, sopivat kuitenkin parin maalikylän välisiin pikku pyrähdyksiin. Multilink on sitten oma lukunsa, toimii sekä mutkissa että motarilla. Tuulisena päivänä vähän ihmetyttää muiden mutkittelu.

      Penkkejä on jaksettu kritisoida alusta saakka. 114 tkm takana ja selkä ei oireile. Muutamassa muussa autossa 114 km riitti, oli muuten ocu viimeksi ja tsekkijetta ei muutenkaan ole samalla viivalla paitsi takakontin koollaan. Sopii lastenvaunujen keräilijöille, jotka ajavat vähän.

      Lämmitys ja ilmastointi yllätti positiivisesti. Molemmat ovat bensamallissa nopeita ja dieselissäkin lämmitys tulee mukaan yllättävän äkkiä, ilmastointi on ehkä vieläkin nopeampi. Eipä ole näkynyt huurretta kuljettajan näkökentässä kuten jossain kirjoitettiin.

      Verhoilusta on ollut hauska lukea. Meillä oli Megane 2, josta kirjoiteltiin nelisen vuotta sitten samanlaisia itkuvirsiä kuin Toyotasta nyt, kirjoittajien kannattaisi ehkä kokeilla autoa myös ajossa ja käytössä sitten ajokortti-ikään tultuaan. Mattamusta muovi on pahuksen helppo pitää puhtaana. Karvahattuvarustetason lattiaverhoilu ei ole maailman paras, mutta samanlaista materiaalia löytyi ruotsalaisesta premiumautosta ei niin kauan sitten. Sol Sportissa on jo parempi.

      Olen joskus aiemmin kertoillut D-CATin ominaisuuksista jonkin verran, joten tässä riittänee maininnaksi se, että tuo moottori oli minulle syy hankkia Auris. Nuo tehot ja väännöt pakattuna 1,6-luokan kuoriin on melkoisen mukava paketti ja auto on sopivan sleeperhenkinen, joka viikko joku erehtyy...

      Kokonaisuutena olen siis tyytyväinen.

      • omaa odotellessa

        Millä renkailla ajat? Noilla kilometreillä osaat jo varmasti kertoa niiden sopivuudesta ko. autoon. Itse pähkäilen oikeastaan kahden kitkarenkaan välillä Contti cvt5 tai michelin? Onko sulla kokemuksia?


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tiedätkö, että haluaisin panna

      Sinua. Onko sinulla samanlaiset ajatukset ja tunteet?
      Ikävä
      182
      4300
    2. Hyväksytty kaivattusi

      Vartaloa vai et? Rehellinen vastaus
      Ikävä
      34
      1584
    3. Minulta loppuu aika

      Halusin olla täydellinen. Nyt näyttää siltä että viimeinen kiristys jää puolitiehen, sillä h-hetki on jo ihan kohta käsi
      Ikävä
      40
      1500
    4. Syvälliset keskustelut

      Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen
      Ikävä
      25
      1484
    5. Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi

      mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,
      Ikävä
      20
      1375
    6. Mitä ajattelet

      Kun näet kaivattuasi?
      Ikävä
      112
      1306
    7. Moi, nainen

      Tunnustan, olen heikkona sun hymyyn, ja sekään ei auta yhtään, että sulla on täydellinen nenä. Joten ensi kerralla, kun
      Ikävä
      30
      1190
    8. Kyllähän tämä vähän kirpaisee

      Mutta oman sisäisen rauhan vuoksi jätän sinut nyt historiaan. Todennäköisesti olet jo sinäkin mennyt eteenpäin. Olipah
      Ikävä
      38
      1187
    9. Nyt on pakko tunnustaa

      AA että on ikävä sinua!!
      Ikävä
      19
      1149
    10. Sulla on uskomaton luonne

      Saat minut hetkessä iloiseksi, tai sanotaan nyt niin, että ajatus sinusta saa sydämeni hyppimään riemusta. En vain saa s
      Ikävä
      44
      1038
    Aihe