Turkish Airlines

Kokemuksia?

Terve matkaajat!
Olen lähdössä Kapkaupunkiin ja ensi kertaa tutustumassa myös Turkis Airlinesiin.Lennän HEL-IST-CPT-IST-HEL.

Yleensä käytän ONEWORLD yhtiöitä ihan syystä,että kertyy pisteet mutta nyt Turkish Airlines heitti niin hyvän business hinnan edm. lennoille että siihen oli tartuttava.

Onko jollakin kokemusta Turkish Airlinesin lennoista,palvelusta business luokassa ja koneista yleensäkin?Koneina HEL-IST ja IST-HEL B737-800 sekä IST-CPT A340 ja CPT-IST A330.

Jk I
Kävin jo www.thy.com katsomassa perusinfoa mutta kiinnostaa ihan kommentit niiltä joilla on kokemusta Turkish Airlinesin business lennoista.

Jk II
Joo...tiedän että lentokoneessa on ovia ja ikkunoita ja syötävää,juotavaa saa jne...sekä on tv-ruutua ja jopa istuimia...eli niitä tietoja en tarvitse :-)

25

5818

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • haaa

      saat ainakin 10000 kertaa parempaa palvelua kuin vinnairilla!!!!

    • kokemus täältä

      Täällä kirjoittavilla on kokemusta korkeintaan Riian matkoista Ryanairilla ja tietävät lentämisestä yhtä paljon kuin minä kyntämisestä.

    • mekaanikko

      Koneet lentäviä ruumisarkkuja, ajan kysymys koska
      tapahtuu onnettomuus. Huollot retuperällä.

      • ja joopajoo

        Kylläpä vaan lennän ja THY:n huollot aivan samaa luokkaa kuin Finnairin.Sitä paitsi heidän kalustonta on ihan yhtä uutta kuin Finnairin...ellei uudempaa.Eli ihan yhtä ajan kysymys on koska tippuu AY,BA,AA,KLM,AF,LH,SAS....kone kun voi tippua monesta syystä vaikka kuinka huollot olisi tehty.Niinhän se autonkin rengas voi puhjeta vaikka aivan uudet renkaat vaihdettiin tuntia aikaisemmin :-) Mutta kiitos hyvä vastauksesta koskien THY:n business luokkaa jne :-)

        JK. En muista koska olisit vastannut jollekkin jotain positiivista tai yleensä vastannut siihen mitä kysytään :-)))


      • 80-luvulta
        ja joopajoo kirjoitti:

        Kylläpä vaan lennän ja THY:n huollot aivan samaa luokkaa kuin Finnairin.Sitä paitsi heidän kalustonta on ihan yhtä uutta kuin Finnairin...ellei uudempaa.Eli ihan yhtä ajan kysymys on koska tippuu AY,BA,AA,KLM,AF,LH,SAS....kone kun voi tippua monesta syystä vaikka kuinka huollot olisi tehty.Niinhän se autonkin rengas voi puhjeta vaikka aivan uudet renkaat vaihdettiin tuntia aikaisemmin :-) Mutta kiitos hyvä vastauksesta koskien THY:n business luokkaa jne :-)

        JK. En muista koska olisit vastannut jollekkin jotain positiivista tai yleensä vastannut siihen mitä kysytään :-)))

        Monet koneet on 80-luvun puolivälistä joskin
        muutama uudempikin kone löytyy.


      • tämä...
        80-luvulta kirjoitti:

        Monet koneet on 80-luvun puolivälistä joskin
        muutama uudempikin kone löytyy.

        Ai jaa mielenkiintoista ;-P Kuitenkin faktasivulla väitetään laivaston keski-iäksi 6,6 vuotta ja 1980-luvulta on peräisin vain muutama rahtikone.

        http://www.airframes.org/fleet/thy

        Ai niin minähän unohdin, että suurimmalla osalla tänne kirjoittavista on kokemusta vain kapakasta uloslentämisestä, mutta lentäminen herättää suuria tunteita.


      • HEL-IST-LOS-IST-HEL
        tämä... kirjoitti:

        Ai jaa mielenkiintoista ;-P Kuitenkin faktasivulla väitetään laivaston keski-iäksi 6,6 vuotta ja 1980-luvulta on peräisin vain muutama rahtikone.

        http://www.airframes.org/fleet/thy

        Ai niin minähän unohdin, että suurimmalla osalla tänne kirjoittavista on kokemusta vain kapakasta uloslentämisestä, mutta lentäminen herättää suuria tunteita.

        Moi,itse tein matkan THY:llä kun jouduin käymään Lagosissa Nigeriassa.
        Lensin business luokassa koko reissun ja hinnaksi tuli 1400€,eli halvalla pääsin ja koska THY kuuluu StarAllianceen tuli siitä hyvät pisteet.
        Koneet olivat uudet,siistit ja tilat hyvät.
        Palvelu lennoilla oikein hyvä,tarjoilu oli runsasta.
        Istanbulin lentoasema selkeä ja business lounge hyvä.
        Matkustamomiehistö kokenutta ja työnsä osaavia,ei mitään hihitteleviä tyttöjä vaan jo pitkään lentäneitä lentoemäntiä ja stuertteja.
        Lennot ajallaan.
        Kaikki onnistui hyvin ja ei mitään negatiivistä sanottavaa.
        Hyvää matkaa THY:llä,ja sehän on vanha ja kokenut yhtiö.


      • airbus 330
        80-luvulta kirjoitti:

        Monet koneet on 80-luvun puolivälistä joskin
        muutama uudempikin kone löytyy.

        Koneella kävimme viime helmikuussa Kapkaupungissa.Kone oli siisti ja palvelu toimi,vaikka oli vaan viiden sadan egen liput.
        Vielä yksi juttu,sama aikavyöhyke koko ajan

        Hyvää matkaa!


      • Hanko on?
        80-luvulta kirjoitti:

        Monet koneet on 80-luvun puolivälistä joskin
        muutama uudempikin kone löytyy.

        Aijaa...köh...köh...THY:llä on yli 50 B737-800 konetta ja tietääkseni kyseistä konetyyppiä ei vielä 1980 luvulla edes valmistettu...köh...köh...

        Mutta alkuperäiselle kysyjälle:Hyvää matkaa THY:llä.Oikein hyvä yhtiö.Esimerkiksi huomattavsti parempi palvelussa kuin KLM.Koneet siistejä ja business luokat varsin mukavia kaikin puolin.Lisäksi koneet uusia/uudehkoja.Henkilökunta pitkillä mantereiden välisillä lennoilla erittäin ammattitaitoista.Tulet varmasti nauttimaan matkastasi ja business luokka oli hyvä valinta IST-CPT lennoille koska kyseessä on lähes 13 tunnin lento.Jos Istanbulissa on aikaa käy business loungessa joka on todella kaunis ja mahtava lounge!Ja Kapkaupunki on sitten myös todella upea ja mahtava kaupunki.Nauti!


      • kaluastoa...
        tämä... kirjoitti:

        Ai jaa mielenkiintoista ;-P Kuitenkin faktasivulla väitetään laivaston keski-iäksi 6,6 vuotta ja 1980-luvulta on peräisin vain muutama rahtikone.

        http://www.airframes.org/fleet/thy

        Ai niin minähän unohdin, että suurimmalla osalla tänne kirjoittavista on kokemusta vain kapakasta uloslentämisestä, mutta lentäminen herättää suuria tunteita.

        Ohan siellä muutama uudempikin mutta mitä se lämmittää
        kun lennät 80-luvun ikiwanhalla A310 koneella.


      • niin...
        kaluastoa... kirjoitti:

        Ohan siellä muutama uudempikin mutta mitä se lämmittää
        kun lennät 80-luvun ikiwanhalla A310 koneella.

        A310-koneet ovat rahtikäytössä, mutta sitähän sinä et halua tietää, koska tarkoituksenasi on vain mustamaalata yhtiötä.


      • ikiwanhoja
        niin... kirjoitti:

        A310-koneet ovat rahtikäytössä, mutta sitähän sinä et halua tietää, koska tarkoituksenasi on vain mustamaalata yhtiötä.

        Osa niistä on pelkkiä rahtikoneita osa myös
        matkustajakäytössä.

        Ja ennenkaikkea se turkkilainen turvallisuuspolitiikka.

        Etpä sinäkään turkkilaisia kehuisi jos hinnat
        olisi muita kalliimpia. Kehut vain koska liput
        halpoja ja yrität itseäsikin vakuuttaa.


      • turvallisuuskulttuurista
        ikiwanhoja kirjoitti:

        Osa niistä on pelkkiä rahtikoneita osa myös
        matkustajakäytössä.

        Ja ennenkaikkea se turkkilainen turvallisuuspolitiikka.

        Etpä sinäkään turkkilaisia kehuisi jos hinnat
        olisi muita kalliimpia. Kehut vain koska liput
        halpoja ja yrität itseäsikin vakuuttaa.

        vaan koneiden iästä, josta sinä puhut TÄYTTÄ PASKAA.


      • Ohoohhh...
        HEL-IST-LOS-IST-HEL kirjoitti:

        Moi,itse tein matkan THY:llä kun jouduin käymään Lagosissa Nigeriassa.
        Lensin business luokassa koko reissun ja hinnaksi tuli 1400€,eli halvalla pääsin ja koska THY kuuluu StarAllianceen tuli siitä hyvät pisteet.
        Koneet olivat uudet,siistit ja tilat hyvät.
        Palvelu lennoilla oikein hyvä,tarjoilu oli runsasta.
        Istanbulin lentoasema selkeä ja business lounge hyvä.
        Matkustamomiehistö kokenutta ja työnsä osaavia,ei mitään hihitteleviä tyttöjä vaan jo pitkään lentäneitä lentoemäntiä ja stuertteja.
        Lennot ajallaan.
        Kaikki onnistui hyvin ja ei mitään negatiivistä sanottavaa.
        Hyvää matkaa THY:llä,ja sehän on vanha ja kokenut yhtiö.

        No juu maailman turvattomin lento yhtiö... Ja Finnair on vielä vanhempi. Jos lentää vaan american airlinesilla ja thyssillä niin eihän Finnair saa mitään voittoa! Ajatelkaa joskus edes vähän suomea...


    • joudut lentämään HEL-IST-JNB-CPT-JNB-IST-HEL. JNB:ssä jää porukkaa pois,ja "emot"tarkistaa että koneeseen jääneet ovat varmasti menossa cpt:n.kestää noin 2tuntia.Ainut miinus lennettäessä THY:llä cape towniin.

      • On totta.

        Juu niin joudun....heh...unohdin välilaskun JNB:ssä kun se ei lentolipussa näy.

        Muuten mitenköhän on,pääseekö JNB:ssä jalottelemaan vai kökötetäänkö business luokassa odottamassa koneen uutta lähtöä?

        Voi voi...innolla jo odottaa matkaa aurinkoon ja onhan taas kokemus olla business luokassa yhtiössä jolla ei ole ennen lentänyt.


      • että meinaa ihan
        On totta. kirjoitti:

        Juu niin joudun....heh...unohdin välilaskun JNB:ssä kun se ei lentolipussa näy.

        Muuten mitenköhän on,pääseekö JNB:ssä jalottelemaan vai kökötetäänkö business luokassa odottamassa koneen uutta lähtöä?

        Voi voi...innolla jo odottaa matkaa aurinkoon ja onhan taas kokemus olla business luokassa yhtiössä jolla ei ole ennen lentänyt.

        pissa lirahtaa?


      • rattusrattus
        On totta. kirjoitti:

        Juu niin joudun....heh...unohdin välilaskun JNB:ssä kun se ei lentolipussa näy.

        Muuten mitenköhän on,pääseekö JNB:ssä jalottelemaan vai kökötetäänkö business luokassa odottamassa koneen uutta lähtöä?

        Voi voi...innolla jo odottaa matkaa aurinkoon ja onhan taas kokemus olla business luokassa yhtiössä jolla ei ole ennen lentänyt.

        Businessluokassa sitä, business tätä, blaablaaa
        Eiköhän se ole tullut selväksi että busineksessa lennät.
        Tee palvelu suomalaisille ja osta pelkkä menolippu! Adios stupido...


    • lentoa THYllä

      Sekä Europpassa että sisämaan lentoja.
      Ei todellakaan mtään valittamista.
      Erittäin kohteliasta henkilökuntaa, siistit koneet.
      Sitäpaitsi THY on uusimassa kalustoaan.

      Niin, kiitti vihjeestä Etelä-Afrikkaan päin!
      Eipäs ole tullut mieleen että noinkin sinne pääsee. THY on uusi Star-Alliansin jäsen, joten kaikki reitit ei vielä ole mukana codessa.
      Ei tarvitse rypeytyä tuolla Frankfurthin kentällä.

      Meno mutaman viikon päästä työmatkalle.
      Istanbulin terminaali(t) voittaa mennentullen noi Euroopan perinteiset kentät tuonne Etelä-Afrikkaan päin.

      • suosittele

        eli (lentävä ruumis arkku) vessat aivan paskassa oksennuksessa ei telkkaria ruoka on jotakin pahaa sieni mömmöä koneet 80luvulta EN SUOSITTELE
        olen itsekkin käynyt näillä lennoilla


      • snowman69
        suosittele kirjoitti:

        eli (lentävä ruumis arkku) vessat aivan paskassa oksennuksessa ei telkkaria ruoka on jotakin pahaa sieni mömmöä koneet 80luvulta EN SUOSITTELE
        olen itsekkin käynyt näillä lennoilla

        jos odotettavissa lumisadetta istanbulin kentälle, varautukaa myöhästymisiin--->tammikuun lopussa oltiin menossa istanbulin kautta bangkokiin. lähtöaika piti olla 23.40, klo 02.00 kone kiitoradan päässä siipien sulatuksessa. odottelua edelleen, ikkunoista alkaa näkyä hälytysvaloja, koneen siipi osunut sulatusautoon ja kaatanut auton kyljelleen. Koneenvaihto edessä, uusi lähtöaika 07.00. todellinen ilmaannousu tapahtui n. klo 10.00. ja mitäpä lentoyhtiö hyvitti: pieni muki juomaa ja yhden patongin!!! tulipa vietettyä miellyttävä yö istanbulin edullisella?? kentällä(kahvi 4€, oluttuoppi 8.5€ jne.)
        koneessa hlökunnan palvelu aivan nollatasoa, ei kiitosta ei kahvia juomavalikoima suppea ei roskien keräystä tärkeämpää oli kerätä kuulokkeet pois lopussa.


      • wewewee
        snowman69 kirjoitti:

        jos odotettavissa lumisadetta istanbulin kentälle, varautukaa myöhästymisiin--->tammikuun lopussa oltiin menossa istanbulin kautta bangkokiin. lähtöaika piti olla 23.40, klo 02.00 kone kiitoradan päässä siipien sulatuksessa. odottelua edelleen, ikkunoista alkaa näkyä hälytysvaloja, koneen siipi osunut sulatusautoon ja kaatanut auton kyljelleen. Koneenvaihto edessä, uusi lähtöaika 07.00. todellinen ilmaannousu tapahtui n. klo 10.00. ja mitäpä lentoyhtiö hyvitti: pieni muki juomaa ja yhden patongin!!! tulipa vietettyä miellyttävä yö istanbulin edullisella?? kentällä(kahvi 4€, oluttuoppi 8.5€ jne.)
        koneessa hlökunnan palvelu aivan nollatasoa, ei kiitosta ei kahvia juomavalikoima suppea ei roskien keräystä tärkeämpää oli kerätä kuulokkeet pois lopussa.

        Eli aivan kuten finskillä.


      • pippip
        snowman69 kirjoitti:

        jos odotettavissa lumisadetta istanbulin kentälle, varautukaa myöhästymisiin--->tammikuun lopussa oltiin menossa istanbulin kautta bangkokiin. lähtöaika piti olla 23.40, klo 02.00 kone kiitoradan päässä siipien sulatuksessa. odottelua edelleen, ikkunoista alkaa näkyä hälytysvaloja, koneen siipi osunut sulatusautoon ja kaatanut auton kyljelleen. Koneenvaihto edessä, uusi lähtöaika 07.00. todellinen ilmaannousu tapahtui n. klo 10.00. ja mitäpä lentoyhtiö hyvitti: pieni muki juomaa ja yhden patongin!!! tulipa vietettyä miellyttävä yö istanbulin edullisella?? kentällä(kahvi 4€, oluttuoppi 8.5€ jne.)
        koneessa hlökunnan palvelu aivan nollatasoa, ei kiitosta ei kahvia juomavalikoima suppea ei roskien keräystä tärkeämpää oli kerätä kuulokkeet pois lopussa.

        "koneessa hlökunnan palvelu aivan nollatasoa, ei kiitosta ei kahvia juomavalikoima suppea ei roskien keräystä tärkeämpää oli kerätä kuulokkeet"

        Halvalla harvoin saa hyvää..


      • ddgd
        snowman69 kirjoitti:

        jos odotettavissa lumisadetta istanbulin kentälle, varautukaa myöhästymisiin--->tammikuun lopussa oltiin menossa istanbulin kautta bangkokiin. lähtöaika piti olla 23.40, klo 02.00 kone kiitoradan päässä siipien sulatuksessa. odottelua edelleen, ikkunoista alkaa näkyä hälytysvaloja, koneen siipi osunut sulatusautoon ja kaatanut auton kyljelleen. Koneenvaihto edessä, uusi lähtöaika 07.00. todellinen ilmaannousu tapahtui n. klo 10.00. ja mitäpä lentoyhtiö hyvitti: pieni muki juomaa ja yhden patongin!!! tulipa vietettyä miellyttävä yö istanbulin edullisella?? kentällä(kahvi 4€, oluttuoppi 8.5€ jne.)
        koneessa hlökunnan palvelu aivan nollatasoa, ei kiitosta ei kahvia juomavalikoima suppea ei roskien keräystä tärkeämpää oli kerätä kuulokkeet pois lopussa.

        enää kyseisellä yhtiöllä lennetä. Lennot tökki mennen tullen, lennot olivat myöhässä mennessä sekä tullessa pari tuntia. Lennettiin Helsingistä Dubaihin välilaskupaikkana Istanbul ja sama reitti tullessa. Myöhästyttiin jatkolennolta ja tulomatkalla vielä Helsingistä pohjoseen menevästä junasta heidän töppäilyiden takia. Istanbulin kenttä tuli hyvin tutuksi. Mikään siellä ei toiminut. Palvelu aivan ala-arvoista. En suosittele kenellekään.


      • kaputeeni
        ddgd kirjoitti:

        enää kyseisellä yhtiöllä lennetä. Lennot tökki mennen tullen, lennot olivat myöhässä mennessä sekä tullessa pari tuntia. Lennettiin Helsingistä Dubaihin välilaskupaikkana Istanbul ja sama reitti tullessa. Myöhästyttiin jatkolennolta ja tulomatkalla vielä Helsingistä pohjoseen menevästä junasta heidän töppäilyiden takia. Istanbulin kenttä tuli hyvin tutuksi. Mikään siellä ei toiminut. Palvelu aivan ala-arvoista. En suosittele kenellekään.

        Eli jatkossa vain ylihintaisella vinskillä, se kun ei myöhästele?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tiedätkö, että haluaisin panna

      Sinua. Onko sinulla samanlaiset ajatukset ja tunteet?
      Ikävä
      182
      4270
    2. Hyväksytty kaivattusi

      Vartaloa vai et? Rehellinen vastaus
      Ikävä
      34
      1574
    3. Minulta loppuu aika

      Halusin olla täydellinen. Nyt näyttää siltä että viimeinen kiristys jää puolitiehen, sillä h-hetki on jo ihan kohta käsi
      Ikävä
      40
      1490
    4. Syvälliset keskustelut

      Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen
      Ikävä
      21
      1443
    5. Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi

      mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,
      Ikävä
      17
      1352
    6. Mitä ajattelet

      Kun näet kaivattuasi?
      Ikävä
      112
      1286
    7. Moi, nainen

      Tunnustan, olen heikkona sun hymyyn, ja sekään ei auta yhtään, että sulla on täydellinen nenä. Joten ensi kerralla, kun
      Ikävä
      30
      1180
    8. Kyllähän tämä vähän kirpaisee

      Mutta oman sisäisen rauhan vuoksi jätän sinut nyt historiaan. Todennäköisesti olet jo sinäkin mennyt eteenpäin. Olipah
      Ikävä
      38
      1177
    9. Nyt on pakko tunnustaa

      AA että on ikävä sinua!!
      Ikävä
      13
      1097
    10. Sulla on uskomaton luonne

      Saat minut hetkessä iloiseksi, tai sanotaan nyt niin, että ajatus sinusta saa sydämeni hyppimään riemusta. En vain saa s
      Ikävä
      44
      1028
    Aihe