Terve matkaajat!
Olen lähdössä Kapkaupunkiin ja ensi kertaa tutustumassa myös Turkis Airlinesiin.Lennän HEL-IST-CPT-IST-HEL.
Yleensä käytän ONEWORLD yhtiöitä ihan syystä,että kertyy pisteet mutta nyt Turkish Airlines heitti niin hyvän business hinnan edm. lennoille että siihen oli tartuttava.
Onko jollakin kokemusta Turkish Airlinesin lennoista,palvelusta business luokassa ja koneista yleensäkin?Koneina HEL-IST ja IST-HEL B737-800 sekä IST-CPT A340 ja CPT-IST A330.
Jk I
Kävin jo www.thy.com katsomassa perusinfoa mutta kiinnostaa ihan kommentit niiltä joilla on kokemusta Turkish Airlinesin business lennoista.
Jk II
Joo...tiedän että lentokoneessa on ovia ja ikkunoita ja syötävää,juotavaa saa jne...sekä on tv-ruutua ja jopa istuimia...eli niitä tietoja en tarvitse :-)
Turkish Airlines
25
5818
Vastaukset
- haaa
saat ainakin 10000 kertaa parempaa palvelua kuin vinnairilla!!!!
- kokemus täältä
Täällä kirjoittavilla on kokemusta korkeintaan Riian matkoista Ryanairilla ja tietävät lentämisestä yhtä paljon kuin minä kyntämisestä.
- mekaanikko
Koneet lentäviä ruumisarkkuja, ajan kysymys koska
tapahtuu onnettomuus. Huollot retuperällä.- ja joopajoo
Kylläpä vaan lennän ja THY:n huollot aivan samaa luokkaa kuin Finnairin.Sitä paitsi heidän kalustonta on ihan yhtä uutta kuin Finnairin...ellei uudempaa.Eli ihan yhtä ajan kysymys on koska tippuu AY,BA,AA,KLM,AF,LH,SAS....kone kun voi tippua monesta syystä vaikka kuinka huollot olisi tehty.Niinhän se autonkin rengas voi puhjeta vaikka aivan uudet renkaat vaihdettiin tuntia aikaisemmin :-) Mutta kiitos hyvä vastauksesta koskien THY:n business luokkaa jne :-)
JK. En muista koska olisit vastannut jollekkin jotain positiivista tai yleensä vastannut siihen mitä kysytään :-))) - 80-luvulta
ja joopajoo kirjoitti:
Kylläpä vaan lennän ja THY:n huollot aivan samaa luokkaa kuin Finnairin.Sitä paitsi heidän kalustonta on ihan yhtä uutta kuin Finnairin...ellei uudempaa.Eli ihan yhtä ajan kysymys on koska tippuu AY,BA,AA,KLM,AF,LH,SAS....kone kun voi tippua monesta syystä vaikka kuinka huollot olisi tehty.Niinhän se autonkin rengas voi puhjeta vaikka aivan uudet renkaat vaihdettiin tuntia aikaisemmin :-) Mutta kiitos hyvä vastauksesta koskien THY:n business luokkaa jne :-)
JK. En muista koska olisit vastannut jollekkin jotain positiivista tai yleensä vastannut siihen mitä kysytään :-)))Monet koneet on 80-luvun puolivälistä joskin
muutama uudempikin kone löytyy. - tämä...
80-luvulta kirjoitti:
Monet koneet on 80-luvun puolivälistä joskin
muutama uudempikin kone löytyy.Ai jaa mielenkiintoista ;-P Kuitenkin faktasivulla väitetään laivaston keski-iäksi 6,6 vuotta ja 1980-luvulta on peräisin vain muutama rahtikone.
http://www.airframes.org/fleet/thy
Ai niin minähän unohdin, että suurimmalla osalla tänne kirjoittavista on kokemusta vain kapakasta uloslentämisestä, mutta lentäminen herättää suuria tunteita. - HEL-IST-LOS-IST-HEL
tämä... kirjoitti:
Ai jaa mielenkiintoista ;-P Kuitenkin faktasivulla väitetään laivaston keski-iäksi 6,6 vuotta ja 1980-luvulta on peräisin vain muutama rahtikone.
http://www.airframes.org/fleet/thy
Ai niin minähän unohdin, että suurimmalla osalla tänne kirjoittavista on kokemusta vain kapakasta uloslentämisestä, mutta lentäminen herättää suuria tunteita.Moi,itse tein matkan THY:llä kun jouduin käymään Lagosissa Nigeriassa.
Lensin business luokassa koko reissun ja hinnaksi tuli 1400€,eli halvalla pääsin ja koska THY kuuluu StarAllianceen tuli siitä hyvät pisteet.
Koneet olivat uudet,siistit ja tilat hyvät.
Palvelu lennoilla oikein hyvä,tarjoilu oli runsasta.
Istanbulin lentoasema selkeä ja business lounge hyvä.
Matkustamomiehistö kokenutta ja työnsä osaavia,ei mitään hihitteleviä tyttöjä vaan jo pitkään lentäneitä lentoemäntiä ja stuertteja.
Lennot ajallaan.
Kaikki onnistui hyvin ja ei mitään negatiivistä sanottavaa.
Hyvää matkaa THY:llä,ja sehän on vanha ja kokenut yhtiö. - airbus 330
80-luvulta kirjoitti:
Monet koneet on 80-luvun puolivälistä joskin
muutama uudempikin kone löytyy.Koneella kävimme viime helmikuussa Kapkaupungissa.Kone oli siisti ja palvelu toimi,vaikka oli vaan viiden sadan egen liput.
Vielä yksi juttu,sama aikavyöhyke koko ajan
Hyvää matkaa! - Hanko on?
80-luvulta kirjoitti:
Monet koneet on 80-luvun puolivälistä joskin
muutama uudempikin kone löytyy.Aijaa...köh...köh...THY:llä on yli 50 B737-800 konetta ja tietääkseni kyseistä konetyyppiä ei vielä 1980 luvulla edes valmistettu...köh...köh...
Mutta alkuperäiselle kysyjälle:Hyvää matkaa THY:llä.Oikein hyvä yhtiö.Esimerkiksi huomattavsti parempi palvelussa kuin KLM.Koneet siistejä ja business luokat varsin mukavia kaikin puolin.Lisäksi koneet uusia/uudehkoja.Henkilökunta pitkillä mantereiden välisillä lennoilla erittäin ammattitaitoista.Tulet varmasti nauttimaan matkastasi ja business luokka oli hyvä valinta IST-CPT lennoille koska kyseessä on lähes 13 tunnin lento.Jos Istanbulissa on aikaa käy business loungessa joka on todella kaunis ja mahtava lounge!Ja Kapkaupunki on sitten myös todella upea ja mahtava kaupunki.Nauti! - kaluastoa...
tämä... kirjoitti:
Ai jaa mielenkiintoista ;-P Kuitenkin faktasivulla väitetään laivaston keski-iäksi 6,6 vuotta ja 1980-luvulta on peräisin vain muutama rahtikone.
http://www.airframes.org/fleet/thy
Ai niin minähän unohdin, että suurimmalla osalla tänne kirjoittavista on kokemusta vain kapakasta uloslentämisestä, mutta lentäminen herättää suuria tunteita.Ohan siellä muutama uudempikin mutta mitä se lämmittää
kun lennät 80-luvun ikiwanhalla A310 koneella. - niin...
kaluastoa... kirjoitti:
Ohan siellä muutama uudempikin mutta mitä se lämmittää
kun lennät 80-luvun ikiwanhalla A310 koneella.A310-koneet ovat rahtikäytössä, mutta sitähän sinä et halua tietää, koska tarkoituksenasi on vain mustamaalata yhtiötä.
- ikiwanhoja
niin... kirjoitti:
A310-koneet ovat rahtikäytössä, mutta sitähän sinä et halua tietää, koska tarkoituksenasi on vain mustamaalata yhtiötä.
Osa niistä on pelkkiä rahtikoneita osa myös
matkustajakäytössä.
Ja ennenkaikkea se turkkilainen turvallisuuspolitiikka.
Etpä sinäkään turkkilaisia kehuisi jos hinnat
olisi muita kalliimpia. Kehut vain koska liput
halpoja ja yrität itseäsikin vakuuttaa. - turvallisuuskulttuurista
ikiwanhoja kirjoitti:
Osa niistä on pelkkiä rahtikoneita osa myös
matkustajakäytössä.
Ja ennenkaikkea se turkkilainen turvallisuuspolitiikka.
Etpä sinäkään turkkilaisia kehuisi jos hinnat
olisi muita kalliimpia. Kehut vain koska liput
halpoja ja yrität itseäsikin vakuuttaa.vaan koneiden iästä, josta sinä puhut TÄYTTÄ PASKAA.
- Ohoohhh...
HEL-IST-LOS-IST-HEL kirjoitti:
Moi,itse tein matkan THY:llä kun jouduin käymään Lagosissa Nigeriassa.
Lensin business luokassa koko reissun ja hinnaksi tuli 1400€,eli halvalla pääsin ja koska THY kuuluu StarAllianceen tuli siitä hyvät pisteet.
Koneet olivat uudet,siistit ja tilat hyvät.
Palvelu lennoilla oikein hyvä,tarjoilu oli runsasta.
Istanbulin lentoasema selkeä ja business lounge hyvä.
Matkustamomiehistö kokenutta ja työnsä osaavia,ei mitään hihitteleviä tyttöjä vaan jo pitkään lentäneitä lentoemäntiä ja stuertteja.
Lennot ajallaan.
Kaikki onnistui hyvin ja ei mitään negatiivistä sanottavaa.
Hyvää matkaa THY:llä,ja sehän on vanha ja kokenut yhtiö.No juu maailman turvattomin lento yhtiö... Ja Finnair on vielä vanhempi. Jos lentää vaan american airlinesilla ja thyssillä niin eihän Finnair saa mitään voittoa! Ajatelkaa joskus edes vähän suomea...
joudut lentämään HEL-IST-JNB-CPT-JNB-IST-HEL. JNB:ssä jää porukkaa pois,ja "emot"tarkistaa että koneeseen jääneet ovat varmasti menossa cpt:n.kestää noin 2tuntia.Ainut miinus lennettäessä THY:llä cape towniin.
- On totta.
Juu niin joudun....heh...unohdin välilaskun JNB:ssä kun se ei lentolipussa näy.
Muuten mitenköhän on,pääseekö JNB:ssä jalottelemaan vai kökötetäänkö business luokassa odottamassa koneen uutta lähtöä?
Voi voi...innolla jo odottaa matkaa aurinkoon ja onhan taas kokemus olla business luokassa yhtiössä jolla ei ole ennen lentänyt. - että meinaa ihan
On totta. kirjoitti:
Juu niin joudun....heh...unohdin välilaskun JNB:ssä kun se ei lentolipussa näy.
Muuten mitenköhän on,pääseekö JNB:ssä jalottelemaan vai kökötetäänkö business luokassa odottamassa koneen uutta lähtöä?
Voi voi...innolla jo odottaa matkaa aurinkoon ja onhan taas kokemus olla business luokassa yhtiössä jolla ei ole ennen lentänyt.pissa lirahtaa?
- rattusrattus
On totta. kirjoitti:
Juu niin joudun....heh...unohdin välilaskun JNB:ssä kun se ei lentolipussa näy.
Muuten mitenköhän on,pääseekö JNB:ssä jalottelemaan vai kökötetäänkö business luokassa odottamassa koneen uutta lähtöä?
Voi voi...innolla jo odottaa matkaa aurinkoon ja onhan taas kokemus olla business luokassa yhtiössä jolla ei ole ennen lentänyt.Businessluokassa sitä, business tätä, blaablaaa
Eiköhän se ole tullut selväksi että busineksessa lennät.
Tee palvelu suomalaisille ja osta pelkkä menolippu! Adios stupido...
- lentoa THYllä
Sekä Europpassa että sisämaan lentoja.
Ei todellakaan mtään valittamista.
Erittäin kohteliasta henkilökuntaa, siistit koneet.
Sitäpaitsi THY on uusimassa kalustoaan.
Niin, kiitti vihjeestä Etelä-Afrikkaan päin!
Eipäs ole tullut mieleen että noinkin sinne pääsee. THY on uusi Star-Alliansin jäsen, joten kaikki reitit ei vielä ole mukana codessa.
Ei tarvitse rypeytyä tuolla Frankfurthin kentällä.
Meno mutaman viikon päästä työmatkalle.
Istanbulin terminaali(t) voittaa mennentullen noi Euroopan perinteiset kentät tuonne Etelä-Afrikkaan päin.- suosittele
eli (lentävä ruumis arkku) vessat aivan paskassa oksennuksessa ei telkkaria ruoka on jotakin pahaa sieni mömmöä koneet 80luvulta EN SUOSITTELE
olen itsekkin käynyt näillä lennoilla - snowman69
suosittele kirjoitti:
eli (lentävä ruumis arkku) vessat aivan paskassa oksennuksessa ei telkkaria ruoka on jotakin pahaa sieni mömmöä koneet 80luvulta EN SUOSITTELE
olen itsekkin käynyt näillä lennoillajos odotettavissa lumisadetta istanbulin kentälle, varautukaa myöhästymisiin--->tammikuun lopussa oltiin menossa istanbulin kautta bangkokiin. lähtöaika piti olla 23.40, klo 02.00 kone kiitoradan päässä siipien sulatuksessa. odottelua edelleen, ikkunoista alkaa näkyä hälytysvaloja, koneen siipi osunut sulatusautoon ja kaatanut auton kyljelleen. Koneenvaihto edessä, uusi lähtöaika 07.00. todellinen ilmaannousu tapahtui n. klo 10.00. ja mitäpä lentoyhtiö hyvitti: pieni muki juomaa ja yhden patongin!!! tulipa vietettyä miellyttävä yö istanbulin edullisella?? kentällä(kahvi 4€, oluttuoppi 8.5€ jne.)
koneessa hlökunnan palvelu aivan nollatasoa, ei kiitosta ei kahvia juomavalikoima suppea ei roskien keräystä tärkeämpää oli kerätä kuulokkeet pois lopussa. - wewewee
snowman69 kirjoitti:
jos odotettavissa lumisadetta istanbulin kentälle, varautukaa myöhästymisiin--->tammikuun lopussa oltiin menossa istanbulin kautta bangkokiin. lähtöaika piti olla 23.40, klo 02.00 kone kiitoradan päässä siipien sulatuksessa. odottelua edelleen, ikkunoista alkaa näkyä hälytysvaloja, koneen siipi osunut sulatusautoon ja kaatanut auton kyljelleen. Koneenvaihto edessä, uusi lähtöaika 07.00. todellinen ilmaannousu tapahtui n. klo 10.00. ja mitäpä lentoyhtiö hyvitti: pieni muki juomaa ja yhden patongin!!! tulipa vietettyä miellyttävä yö istanbulin edullisella?? kentällä(kahvi 4€, oluttuoppi 8.5€ jne.)
koneessa hlökunnan palvelu aivan nollatasoa, ei kiitosta ei kahvia juomavalikoima suppea ei roskien keräystä tärkeämpää oli kerätä kuulokkeet pois lopussa.Eli aivan kuten finskillä.
- pippip
snowman69 kirjoitti:
jos odotettavissa lumisadetta istanbulin kentälle, varautukaa myöhästymisiin--->tammikuun lopussa oltiin menossa istanbulin kautta bangkokiin. lähtöaika piti olla 23.40, klo 02.00 kone kiitoradan päässä siipien sulatuksessa. odottelua edelleen, ikkunoista alkaa näkyä hälytysvaloja, koneen siipi osunut sulatusautoon ja kaatanut auton kyljelleen. Koneenvaihto edessä, uusi lähtöaika 07.00. todellinen ilmaannousu tapahtui n. klo 10.00. ja mitäpä lentoyhtiö hyvitti: pieni muki juomaa ja yhden patongin!!! tulipa vietettyä miellyttävä yö istanbulin edullisella?? kentällä(kahvi 4€, oluttuoppi 8.5€ jne.)
koneessa hlökunnan palvelu aivan nollatasoa, ei kiitosta ei kahvia juomavalikoima suppea ei roskien keräystä tärkeämpää oli kerätä kuulokkeet pois lopussa."koneessa hlökunnan palvelu aivan nollatasoa, ei kiitosta ei kahvia juomavalikoima suppea ei roskien keräystä tärkeämpää oli kerätä kuulokkeet"
Halvalla harvoin saa hyvää.. - ddgd
snowman69 kirjoitti:
jos odotettavissa lumisadetta istanbulin kentälle, varautukaa myöhästymisiin--->tammikuun lopussa oltiin menossa istanbulin kautta bangkokiin. lähtöaika piti olla 23.40, klo 02.00 kone kiitoradan päässä siipien sulatuksessa. odottelua edelleen, ikkunoista alkaa näkyä hälytysvaloja, koneen siipi osunut sulatusautoon ja kaatanut auton kyljelleen. Koneenvaihto edessä, uusi lähtöaika 07.00. todellinen ilmaannousu tapahtui n. klo 10.00. ja mitäpä lentoyhtiö hyvitti: pieni muki juomaa ja yhden patongin!!! tulipa vietettyä miellyttävä yö istanbulin edullisella?? kentällä(kahvi 4€, oluttuoppi 8.5€ jne.)
koneessa hlökunnan palvelu aivan nollatasoa, ei kiitosta ei kahvia juomavalikoima suppea ei roskien keräystä tärkeämpää oli kerätä kuulokkeet pois lopussa.enää kyseisellä yhtiöllä lennetä. Lennot tökki mennen tullen, lennot olivat myöhässä mennessä sekä tullessa pari tuntia. Lennettiin Helsingistä Dubaihin välilaskupaikkana Istanbul ja sama reitti tullessa. Myöhästyttiin jatkolennolta ja tulomatkalla vielä Helsingistä pohjoseen menevästä junasta heidän töppäilyiden takia. Istanbulin kenttä tuli hyvin tutuksi. Mikään siellä ei toiminut. Palvelu aivan ala-arvoista. En suosittele kenellekään.
- kaputeeni
ddgd kirjoitti:
enää kyseisellä yhtiöllä lennetä. Lennot tökki mennen tullen, lennot olivat myöhässä mennessä sekä tullessa pari tuntia. Lennettiin Helsingistä Dubaihin välilaskupaikkana Istanbul ja sama reitti tullessa. Myöhästyttiin jatkolennolta ja tulomatkalla vielä Helsingistä pohjoseen menevästä junasta heidän töppäilyiden takia. Istanbulin kenttä tuli hyvin tutuksi. Mikään siellä ei toiminut. Palvelu aivan ala-arvoista. En suosittele kenellekään.
Eli jatkossa vain ylihintaisella vinskillä, se kun ei myöhästele?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1824270
- 341574
Minulta loppuu aika
Halusin olla täydellinen. Nyt näyttää siltä että viimeinen kiristys jää puolitiehen, sillä h-hetki on jo ihan kohta käsi401490Syvälliset keskustelut
Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen211443Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi
mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,171352- 1121286
Moi, nainen
Tunnustan, olen heikkona sun hymyyn, ja sekään ei auta yhtään, että sulla on täydellinen nenä. Joten ensi kerralla, kun301180Kyllähän tämä vähän kirpaisee
Mutta oman sisäisen rauhan vuoksi jätän sinut nyt historiaan. Todennäköisesti olet jo sinäkin mennyt eteenpäin. Olipah381177- 131097
Sulla on uskomaton luonne
Saat minut hetkessä iloiseksi, tai sanotaan nyt niin, että ajatus sinusta saa sydämeni hyppimään riemusta. En vain saa s441028