Miksi ateismi on uskonto?

Persyvä

Ateismi vaatii uskoa abiogeneesin ihmeeseen, jonka tiede on osoittanut käytännössä mahdottomaksi. Ateismi edellyttää myös uskoa koko monimutkaisen maailmankaikkeuden ja planeettojen syntymiseen itsestään. Siispä näen ateismin uskonnollisena kulttina, jonka dogmeja ateistien suuresti arvostama tiedekään ei itse asiassa tue.

10

159

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Miksi olkiukkoja pitää hakata?

• >> Ateismi vaatii uskoa abiogeneesin ihmeeseen > Ateismi edellyttää myös uskoa koko monimutkaisen maailmankaikkeuden ja planeettojen syntymiseen itsestään.

• Persyvä

Moni ateisti väittääkin ekstraterrestriaalien tuoneen elämän Maan pinnalle, kun ymmärtää abiogeneesin mahdottomuuden. Jatkokysymys kuuluu: mistä elämä tuli toiselle planeetalle?

• Persyvä kirjoitti:

Moni ateisti väittääkin ekstraterrestriaalien tuoneen elämän Maan pinnalle, kun ymmärtää abiogeneesin mahdottomuuden. Jatkokysymys kuuluu: mistä elämä tuli toiselle planeetalle?

niiltä, jotka niin väittävät? En ole tällä palstalla kenenkään semmoista esittäneen. Kokeile vaikka evoluutio- tai tähtitiede-palstoilta, löytäisitkö semmoisen väittäjän.

• Persyvä kirjoitti:

Kunhan perseilet, eihän kukaan edes vajavaisesti kirjoitustaitoinen VOI olla noin typerä.

Vai... voiko?

• Persyvä kirjoitti:

Mitäpä jos noihin kysymyksiin vastaa: "en tiedä". Se ei vaadi mihinkään ihmeeseen uskomista, että ei tiedä. Ei myöskään tee mitään väitettä joka vaatisi muilta uskoa, jos sanoo että ei tiedä. Voi olla ateisti, ja sano ettei tiedä. Miksi pitäisi tietää?

Voin vain sanoa: minä en tiedä kuinka maailmankaikkeus on syntynyt, tai kuinka elämä on syntynyt. Jokin on ollut olemassa aina tai syntynyt itsestään, joko maailmankaikkeus tai jumala. Näistä kahdesta minä voin nähdä, kokea ja tuntea maailmankaikkeuden, mutta en jumalaa. Minä teen siis pienemmän oletuksen, jos arvaan että maailmankaikkeus ja elämä on olemassa omin voimin. Mutta tätähän minä en tiedä varmaksi, enkä minä sitä väitäkään. Väitän vain että en tiedä, mutta en myöskään näe miksi minun pitäisi olettaa että on olemassa jumala...

• Persyvä
        Persyvä kirjoitti:

Jatkokysymys kuuluu: Miksi Jumala makaa VAIMOJA

• Katsos kun tiede on tällaista..

Joitakin vanhentuneita tieteellisiä teorioita.

* Alkusynty
      * Aristoteleen painovoimateoria
      * Eetteri (alkuaine)
      * Epästandardi kosmologia
      * Flogiston-teoria
      * Frenologia
      * Maakeskinen maailmankuva
      * Marsin kanavat
      * Pysyvän tilan teoria

• ateismi

ei ota mitään kantaa mihinkään abiogeneeseihin eikä maailmankaikkeuden syntyyn. Ateistit saattavat ottaa kantaa vaikka mihin, mutta ateismi on silti vain jumaluskon puuttumista.

• m.i.

Jälleen esimerkki siitä, että kusipäähihhulien perseily ja paska kyllä saa olla rauhassa tällä palstalla.

Taitaa olla S24:n moderaattoritkin kusipäähihhuleita.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tiedätkö, että haluaisin panna

Sinua. Onko sinulla samanlaiset ajatukset ja tunteet?
      Ikävä
      182
      4180
    2. Hyväksytty kaivattusi

Vartaloa vai et? Rehellinen vastaus
      Ikävä
      33
      1538
    3. Minulta loppuu aika

Halusin olla täydellinen. Nyt näyttää siltä että viimeinen kiristys jää puolitiehen, sillä h-hetki on jo ihan kohta käsi
      Ikävä
      39
      1447
    4. Syvälliset keskustelut

Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen
      Ikävä
      21
      1433
    5. Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi

mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,
      Ikävä
      17
      1332
    6. Mitä ajattelet

Kun näet kaivattuasi?
      Ikävä
      107
      1249
    7. Kyllähän tämä vähän kirpaisee

Mutta oman sisäisen rauhan vuoksi jätän sinut nyt historiaan. Todennäköisesti olet jo sinäkin mennyt eteenpäin. Olipah
      Ikävä
      38
      1167
    8. Moi, nainen

Tunnustan, olen heikkona sun hymyyn, ja sekään ei auta yhtään, että sulla on täydellinen nenä. Joten ensi kerralla, kun
      Ikävä
      30
      1150
    9. Nyt on pakko tunnustaa

AA että on ikävä sinua!!
      Ikävä
      12
      1067
    10. Sulla on uskomaton luonne

Saat minut hetkessä iloiseksi, tai sanotaan nyt niin, että ajatus sinusta saa sydämeni hyppimään riemusta. En vain saa s
      Ikävä
      44
      1008
    Aihe