Samaan sarjaan tuon Kössön harrastuskyselyn kanssa:
Haluaisitteko vähän raottaa minkä alan ihmisiä ateistipalstalle on eksynyt? Eli koulutus tai ammatti tai muuten vaan ala jolla toimitte.
Itse olen saanut korkeakoulutuksen kaupalliselle alalle ja ammattikorkeakoulutuksen taidealalle.
Ja olen sitten yhdistänyt nuo tekemällä nykyään omassa firmassani kaupallista "taidetta" :)
Koulutuksenne / ammattinne?
133
1081
Vastaukset
- Pekka-
TKK 1998, nyt teen väitöskirjaa tekniikan puolelta.
-- - Vili-Villisika
Insinööri ja muotoilija(AMK). Aineenopettajan koulutuksesta on kaikki luennot ja tentit suoritettu, muu suorittamatta. Tuskin suoritan loppuun, varsinkin, kun opinto-oikeuskin on rauennut jo aikaa sitten.
- Vili-Villisika
hobo7 kirjoitti:
Jos/kun teet bisnestä ni älä käytä tota "villisika" nimee. Ei välttämättä oo katuuskottava.
enkä esiinny insinöörin tai muotoilijan ominaisuudessa. Pidän tätä viihteellisenä palstana, ja toteutan itseäni viihdevillisikana, viihdekrokotiilina ja minä milloinkin.
Vili-Villisika kirjoitti:
enkä esiinny insinöörin tai muotoilijan ominaisuudessa. Pidän tätä viihteellisenä palstana, ja toteutan itseäni viihdevillisikana, viihdekrokotiilina ja minä milloinkin.
kuha kirjottelin.
- Hana
hobo7 kirjoitti:
kuha kirjottelin.
Itse haluat olla Kuha?
- H3mmo
TTY:lla tässä tulee pyörittyä. Kandidaatintutkinto pitäisi saada suoritettua tämän vuoden puolella loppuun ja tavoitteena olisi vuoden 2011 loppuun mennessä saada DI:n tutkinto suoritettua.
Työkokemusta ei omalta alalta vielä suuremmin ole. Tänä kesänä yritin oman alan hommiin, mutta sitten tuli tämä taantuma ja suhteillakaan ei päässyt kun yksi kaveri irtisanoutui ja toinen lähti vuoden komennukselle ulkomaille...
Työkokemusta on lähinnä lasikuitualalta ja tänä kesänä tuli tehtyä lasikuituista arkkitehtuuria. :D - Rusina P.Ulla
Kuivissa hommissa, mutta isossa, vanhassa ja kunnianarvoisassa talossa. Vaatimuksena tähän hommaan VTM:n tutkinto (pari muuta käsillä osaamisen tutkintoakin on) ja väikkärin pitäis valmistua...kröh....jossain vaiheessa.
Taideteollisesta Korkeakoulusta loppututkinto promootio päälle eli taiteiden maisteri. Kansantaloudesta suunilleen aproa vastaava oppimäärä Tampereen Yliopistolta. Vaimolla maisterin paperit Taideteollisesta Korkeakoulusta ja loppututkinto Kuvataideakatemiasta.
JA KUMPIKIN OLEMME USKOSSA JEESUKSEEN KRISTUKSEEN!"JA KUMPIKIN OLEMME USKOSSA JEESUKSEEN KRISTUKSEEN!"
Mitä tekemistä sillä on koulutuksen kannalta?- M@k3
Siitä joulupukkiin uskomisestaan niin hirveästi huudella, rupeaa ihmiset ajatelemaan että olet jäänyt lapsen tasolle.
- Atte Ateisti, FM
Mitä sitä vaimoa tähän tarvitsi vetää?
Itselläni on useampiakin pappeja lähisuvussa. Kysymys oli omasta taustastasi. - ovat..
ertert kirjoitti:
"JA KUMPIKIN OLEMME USKOSSA JEESUKSEEN KRISTUKSEEN!"
Mitä tekemistä sillä on koulutuksen kannalta?älykkäitä ja koulutettuja, mitä ateistien kirjoituksista päätellen ei olisi...
ovat.. kirjoitti:
älykkäitä ja koulutettuja, mitä ateistien kirjoituksista päätellen ei olisi...
Älykkyyden kanssa nyt on vähän niin ja näin...
>> Eli koulutus tai ammatti tai muuten vaan ala jolla toimitte.
- ...
Ketkä teidän firmassa ne oikeat työt tekee, vai onko lafkassa edes sellaisia?
... kirjoitti:
Ketkä teidän firmassa ne oikeat työt tekee, vai onko lafkassa edes sellaisia?
Sittenhän olen pelannut korttini oikein, jos minulle kerran maksetaan siitä etten tee mitään. :D
kosmetologi
- Lettutieteen vihtori
Mies kosmetologina on jo sinänsä koomista:)
- Rusina P.Ulla
Luin ensin, että kosmonautti. :D Olisihan sekin mennyt täydestä....
Lettutieteen vihtori kirjoitti:
Mies kosmetologina on jo sinänsä koomista:)
Ja tiedän ainakin yhden tosimiehen, joka on kosmetologi. Se on vähän sama juttu kuin kynekologilla. Pääsee hivelemään naisia.
Ai niin. Se Äijä on tämä
suoritin perustutkinnon Helsingin teknisessä korkeakoulussa (34 ov.) vuonna 1836, jonka jälkeen erikoistuin moreenipohjaisten ojien loivuustutkimukseen. Diplomityön sain valmiiksi v. 1839, jonka jälkeen jatkoin lisensiaatin syventäviä opintoja Stutgartin yliopistossa. Tohtorin väitöskirjan sain valmiikis v. 1845, josta lähtien olen ollut töissä Muhoksen yliopiston hiesuntutkimuslaitoksella.
- -multinikki-
Jotenkin minusta tuntuu että oikeassa elämässä olet puistokemisti.
- Atte A.
demologi ja kova ateistiaatteen mies.
Metalli- ja kiviartesaani. Nykyisin päätyökseni teen hautakiviä. Satunnaisesti myös kiertelen messuja ja kerron mitä ihmiset tarvitsevat ja sen jälkeen myyn heille kyseisen tarvitsemansa tuotteen.
- -multinikki-
Yrittäjänä olen itseni ja perheeni elättänyt.
- Tähdenlento.
toimii osana suurta, suurta systeemiä, joka puolestaan jakaantuu jokseenkin monitahoiseen ja moniulotteiseen organisaatioon. Tässä suhteessa on välillä itsekin vähän pihalla. Kuva toki selkeyttäisi organisaation rakennetta. Aika vertikaalinen kuitenkin, joka tosin pyrkii horisontaalisempaan suuntaan.
Työ on luonteeltaan erittäin itsenäistä, haastavaa, joskus jopa vaikeaa. Tiettyjä päätöksiä on aina kuitenkin tehtävä, meni sitten syteen tai saveen. Päätökset perustuvat pitkälti sellaisten vihreäkantisten kirjojen sisältöön. Toki itse pyrkii aina käyttämään sitä niin sanottua maalaisjärkeäkin.
Toisaalta tätä työtä voi luonnehtia myös asiantuntijatyöksi, joka asettaa työyhteisön sisäisiin suhteisiin jommoisia haasteita. Mutta tilanne kompensoituu tapaamalla itse työn tekemisessä sangen erilaisia ihmisiä.
Pidän työstäni sen itsenäisyyden ja haasteellisuuden vuoksi. Mutta vielä jos Luoja suo, voisin vaihtaa alaa tyystin ja täydellisesti.- Huhahhhei
joltakin verkostomarkkinointikusetuksen levittäjältä. Arvataan nyt vaikkapa joku näistä: Amway, Natures, PartyLite, Better Life, WellNutrition... Menikö edes lähelle? Helvetin vaikea sanoa muuta noin uskomattoman epämääräisestä ja mitäänsanomattomasta työkuvauksesta. Sanasto vain kukki juuri noita verkostopuljaajien lempisanoja.
- tuota...
Huhahhhei kirjoitti:
joltakin verkostomarkkinointikusetuksen levittäjältä. Arvataan nyt vaikkapa joku näistä: Amway, Natures, PartyLite, Better Life, WellNutrition... Menikö edes lähelle? Helvetin vaikea sanoa muuta noin uskomattoman epämääräisestä ja mitäänsanomattomasta työkuvauksesta. Sanasto vain kukki juuri noita verkostopuljaajien lempisanoja.
...Tähdenlennon tekstiä lukiessa. Ihan samankaltaista tuubaa työntävät Suomessakin tuhannet ylihintaisten hajukynttilöiden, kaiken parantavien ihmemehujen, patojen ja kattiloiden kotimyyjät. Verbaliikka oli kuin suoraan verkostomarkkinoijan raamatusta, mahtipontista, komeita sanoja ja lauseita käyttävää, mutta tarkemmassa tutkiskelussa totaalisen tyhjää sanahelinää. Sinänsä ei mikään ihme, tunnetustihan erinäiset verkostomarkkinointifirmat ovat järkiään täynnä lahkolaisia, pomoporras varsinkin. Pyramidilla taivaaseen.
- Tähdenlento.
Huhahhhei kirjoitti:
Nyt kyllä sujahti kuin meteoriitti ohi pään, onneksi ei osunut päähän! Joten arvauksesi lensi sinne jonnekin, kaiketi bittimaailmaan?
Epämääräinen ja mitäänsanomaton työnkuvaus? Mielestäni täysin selkeä ja oitis päänuppiin uppoava!
Joten pohdihan nyt vaan uudestaan! - Huhahhhei
Tähdenlento. kirjoitti:
Nyt kyllä sujahti kuin meteoriitti ohi pään, onneksi ei osunut päähän! Joten arvauksesi lensi sinne jonnekin, kaiketi bittimaailmaan?
Epämääräinen ja mitäänsanomaton työnkuvaus? Mielestäni täysin selkeä ja oitis päänuppiin uppoava!
Joten pohdihan nyt vaan uudestaan!ollut mitään pohdintaa, vaan vaikutelma, jonka tekstistäsi sain. Mutta jos et ole mukana verkostopuljaamisessa, ok. Aina parempi. Kuvauksesi työstäsi vain muistutti häkellyttävän tarkasti erinäisten pyramidi/verkostomarkkinoijien saarnoja.
- Tähdenlento.
tuota... kirjoitti:
...Tähdenlennon tekstiä lukiessa. Ihan samankaltaista tuubaa työntävät Suomessakin tuhannet ylihintaisten hajukynttilöiden, kaiken parantavien ihmemehujen, patojen ja kattiloiden kotimyyjät. Verbaliikka oli kuin suoraan verkostomarkkinoijan raamatusta, mahtipontista, komeita sanoja ja lauseita käyttävää, mutta tarkemmassa tutkiskelussa totaalisen tyhjää sanahelinää. Sinänsä ei mikään ihme, tunnetustihan erinäiset verkostomarkkinointifirmat ovat järkiään täynnä lahkolaisia, pomoporras varsinkin. Pyramidilla taivaaseen.
Näistä kynttilöistä lähtee kyllä tuoksuja, milloin minkäkinlaisia. Joten oikeesti oletkin tavallasi ihan oikeassa!
Ja mahtipontisuus? Toki tiesin jo etukäteen lauseitani muotoillessani, että tähänhän tätä päädytään, nimenomaan tuohon sananhelinään! Ja mainitaanhan tuolla tuo sana Raamattukin!
Oikeesti voitaishan tätä tässä keskustellakin Raamatun laista?!
Ps. Nyt on kyllä nämä verkostot sekaisin. Koko koneeni ainakin, kummia viestejä pukkaa kaiken aikaa. Pitäsköhän tää sulkea?! Sähköpostissakin on ulkomailta tulleita viestejä? - kielläkään
Tähdenlento. kirjoitti:
Näistä kynttilöistä lähtee kyllä tuoksuja, milloin minkäkinlaisia. Joten oikeesti oletkin tavallasi ihan oikeassa!
Ja mahtipontisuus? Toki tiesin jo etukäteen lauseitani muotoillessani, että tähänhän tätä päädytään, nimenomaan tuohon sananhelinään! Ja mainitaanhan tuolla tuo sana Raamattukin!
Oikeesti voitaishan tätä tässä keskustellakin Raamatun laista?!
Ps. Nyt on kyllä nämä verkostot sekaisin. Koko koneeni ainakin, kummia viestejä pukkaa kaiken aikaa. Pitäsköhän tää sulkea?! Sähköpostissakin on ulkomailta tulleita viestejä?asiaa. Tai en ole varma, en oikein ymmärrä kaikkiea sanomaasi. Sinä taidat olla mukana jossain verkostomarkkinointiyrityksessä. Sääli jos olet. Ne kun perustuvat melkein sataprosenttisesti ihmisten jymayttämiseen. Sinänsä minulle yhdentekevää, oletko uskovainen vai et, mutta verkostoihmisistä suuri osa tuppaa uskovaisia olemaan. Sovit kategoriaan turhankin hyvin, jos jotain voi kirjoitetusta tekstistä päätellä.
- Tähdenlento.
kielläkään kirjoitti:
asiaa. Tai en ole varma, en oikein ymmärrä kaikkiea sanomaasi. Sinä taidat olla mukana jossain verkostomarkkinointiyrityksessä. Sääli jos olet. Ne kun perustuvat melkein sataprosenttisesti ihmisten jymayttämiseen. Sinänsä minulle yhdentekevää, oletko uskovainen vai et, mutta verkostoihmisistä suuri osa tuppaa uskovaisia olemaan. Sovit kategoriaan turhankin hyvin, jos jotain voi kirjoitetusta tekstistä päätellä.
jotakin voin ihan oikeasti kieltääkin osaltani, siis tuon verkostomarkkinoinnin meinaan, kaikissa muodoissaan.
Äläkä suotta aina kategorioi ihmistä, mutu -tuntemuksellasi! - Tähdenlento.
Huhahhhei kirjoitti:
ollut mitään pohdintaa, vaan vaikutelma, jonka tekstistäsi sain. Mutta jos et ole mukana verkostopuljaamisessa, ok. Aina parempi. Kuvauksesi työstäsi vain muistutti häkellyttävän tarkasti erinäisten pyramidi/verkostomarkkinoijien saarnoja.
voisi kuvitella, kuten näkemystäsi luonnehdit. Joskus olenkin jommosen kade, kun voisi edes näilläkin ???? -palstoilla reilusti lausua olevansa ’vain’ tavallinen tallaaja. Eipä silti, täytynee yksi extra pointti ateismi –palstalle antaa.
Täällä kun näet mennään kuitenkin, jos ei rekisteröidyillä nimimerkeillä, niin pääsääntöisesti kuitenkin vaki -nimmareilla. Jommosen rehtiä peliä, kuitenkin. - kenties ehkä
katuhuora?
- Tähdenlento.
kenties ehkä kirjoitti:
katuhuora?
on riittävän kestävällä pohjalla, niin asiantila on sitten kuten esität.
- Satunnainen vierailija
Valmistuin parikymmentä vuotta sitten filosofian maisteriksi. Yliopistovirassani aloitin lisensiaatintyön tekemisen, mutta sen säilöin jäihin todennäköisesti lopullisesti, kun yrittäjyys kutsui. Nyt pyöritän omaa firmaa, joka toimii kahdella eri alalla. Tykkään.
Taitojani kysytään jatkuvasti eräällä käsityöalallakin, mutta minun ei kannata tehdä niitä hommia edes harvakseltaan, koska aikaa menisi valtavasti ja rahaa tulisi hyvin vähän. Jos voisin ajan ja kustannusten puolesta opiskella entisten lisäksi ihan uuden ammatin, rupeaisin kultasepäksi. - ....
ylikoulutettu ja alipalkattu vuohipaimen.
- kadun*nainen
Yrittäjä- on ammatti ja opiskelua on takana eri aloilta. Musiikki-ja kasvatustiedettä, kaupallista koulutusta ja matkustelukoulutusta ja.. elämänkoulutusta varsinkin, siis
se lopulta tärkein koulutuksen muoto. Sinullahan on hyvä liikeidea. niin kai minun kerrottava totuus. Olen siis puistokemisti ja päätyöni on tutkia denaturointiaineiden vaikustusta kastematojen geeniperimään. Suoritan tutkimustani ns. ruttopuistossa Helsingin Bulevardilla sijaitsevan Vanhan kirkon puistossa.
- kadun*nainen
voit toki koluttautua puistomaisteriksi. Maisterithan istuvat kannon nokassa ja samalla kun tekevät empiiristä tutkimusta etanolin imeytymisestä, he tekevät samalla filosofisia merkintöjä paperille. Maisterismi on sukua puistokemialle, on myös rappiomaistereita, joilla on loppututkinto
- työmatkalainen
Se olet siis sinä joka niillä kulmilla käsi täristen ja naama turkoosilla pyytelee "heitä skundi euroo että sais tutkimusmateriaalia kun on apuraha myöhässä"?
Hitto,ja minä kun luulin että ne rahat menee turhuuteen... kadun*nainen kirjoitti:
voit toki koluttautua puistomaisteriksi. Maisterithan istuvat kannon nokassa ja samalla kun tekevät empiiristä tutkimusta etanolin imeytymisestä, he tekevät samalla filosofisia merkintöjä paperille. Maisterismi on sukua puistokemialle, on myös rappiomaistereita, joilla on loppututkinto
lausuu ohikulkijoille Eino Leinon Hymyilevää Apolloa:-) Ei kenkään paha ole ihminen. vaan toinen heikompi toista.....
työmatkalainen kirjoitti:
Se olet siis sinä joka niillä kulmilla käsi täristen ja naama turkoosilla pyytelee "heitä skundi euroo että sais tutkimusmateriaalia kun on apuraha myöhässä"?
Hitto,ja minä kun luulin että ne rahat menee turhuuteen...stadilaisena sanon, että olet kuullut väärin. Oikea termi on "heitä gundi euro". Oikeakielityys ennen kaikkea.
- kadun*nainen
Teotwawki kirjoitti:
lausuu ohikulkijoille Eino Leinon Hymyilevää Apolloa:-) Ei kenkään paha ole ihminen. vaan toinen heikompi toista.....
>> Ei kenkään paha ole ihminen. vaan toinen heikompi toista >>
varsin humaania Leinoa, jokainen ihminen on Jumalan erikoisajatus, eikä ole olemassa ihmisyyden tai ihmisen standardia... kuitenkin jokaisen ihmisen arvon ymmärtäminen kuuluu totuudelliseen humanismiin
" Minä oli alussa.
Minä
kasvoi luona Kaikkivallan
ja kaikki oli se Minä. " ( E.Leino) - Eitsadinkundi
Teotwawki kirjoitti:
stadilaisena sanon, että olet kuullut väärin. Oikea termi on "heitä gundi euro". Oikeakielityys ennen kaikkea.
Kävin keväällä urbaanissa ja dynaamisessa pääkaupunkissamme ja luulin jo päässeeni aika hyvin alkuasukkaiden murteeseen sisälle.Ei sitä näemmä viikossa opi...
Ei ainakaan täältä Kuopijon takkoo vaikka koneistaja olenkin. Eitsadinkundi kirjoitti:
Kävin keväällä urbaanissa ja dynaamisessa pääkaupunkissamme ja luulin jo päässeeni aika hyvin alkuasukkaiden murteeseen sisälle.Ei sitä näemmä viikossa opi...
Ei ainakaan täältä Kuopijon takkoo vaikka koneistaja olenkin.en usko koskaan oppivani Savon murretta. On lahja osata jotain, mutta toisen murrealueen kieltä ei kyllä yleensä opi. Vietin suuren osan nuoruuttani Kainuussa, mutta kieltä en oppinut. Kaenuun muurre on sukua Savon murteelle.
kadun*nainen kirjoitti:
varsin humaania Leinoa, jokainen ihminen on Jumalan erikoisajatus, eikä ole olemassa ihmisyyden tai ihmisen standardia... kuitenkin jokaisen ihmisen arvon ymmärtäminen kuuluu totuudelliseen humanismiin
" Minä oli alussa.
Minä
ja kaikki oli se Minä. " ( E.Leino)näkemys Einon ajatukselle on kuitenkin se, että hän oli koko ikänsä pulassa. Makea elämä vei Einon tilanteeseen, että Otavasta sanottiin, että äläpä nyt niin paljon kirjoita, kun emme pysty julkaisemaan. Niinpä Eino raukka oli monen aikalaisensa tavoin ainaisessa rahapulassa. Ville Wallgren, Jean Sibelius ja Robert Kajanus... vain muutamia mainitakseni... niin ja tietysti heitä ennen Juhani (Brofedt) Aho.
- kadun*nainen
Teotwawki kirjoitti:
näkemys Einon ajatukselle on kuitenkin se, että hän oli koko ikänsä pulassa. Makea elämä vei Einon tilanteeseen, että Otavasta sanottiin, että äläpä nyt niin paljon kirjoita, kun emme pysty julkaisemaan. Niinpä Eino raukka oli monen aikalaisensa tavoin ainaisessa rahapulassa. Ville Wallgren, Jean Sibelius ja Robert Kajanus... vain muutamia mainitakseni... niin ja tietysti heitä ennen Juhani (Brofedt) Aho.
Rahapulassa ihminen on aina luova ja uutta luovassa tilassa, Leinonkin runot ovat rukouksen kaltaisia väliin.
kadun*nainen kirjoitti:
Rahapulassa ihminen on aina luova ja uutta luovassa tilassa, Leinonkin runot ovat rukouksen kaltaisia väliin.
allekirjoittaa. Kun ihminen ainakin osin yrittää repiä leipänsä kirjoittamalla tietää, että helppoa se ei ole.
- Tähdenlento.
kadun*nainen kirjoitti:
" Minä oli alussa.
Minä
ja kaikki oli se Minä. " ( E.Leino)ajattelevatkin, toisin kuin miehet, kaikkia asioita hivenen eri tavalla. Mutta kuten kuvaat tätä asiantilaa Leinon sanoin, niin myös Oshanan (en muista etunimeä) on lausunut, että:
""'minä' ei ole muukalainen kenellekään muulle kuin ihmiselle itselleen"" .
(eikä tämäkään lausuma tainnut olla muuta kuin muistinvaraistani). - mutta lohdullista ja
kadun*nainen kirjoitti:
ja vapauttavaa...
"Olen unohtanut oven, olen oppinut katsomaan ikkunasta ulos"
Eeva-Liisa Manner
muistaakseni se jotein tollain se meni. kadun*nainen kirjoitti:
" Minä oli alussa.
Minä
ja kaikki oli se Minä. " ( E.Leino)Leinolla tosin jumaluuskäsite oli hieman erilainen kuin sinulla, hän kun taisi olla lähinnä panteisti.
- kadun*nainen
Schlechterwisser kirjoitti:
Leinolla tosin jumaluuskäsite oli hieman erilainen kuin sinulla, hän kun taisi olla lähinnä panteisti.
Leino haki syvällistä inspiraatiota myös luonnosta, kukapa ei hakisi, joka uskoo Jumalaan ja uskoo jumallisuuden esiintyvän fyysisesti juuri luonnossa. Ei ihme että Vesku Loirikin on Leinon runojen tulkitsijana päätynyt "metsään "
- Rusina P.Ulla
kadun*nainen kirjoitti:
Tästä tuli mieleen eräs vanha suomalainen komedia, nimi on muistaakseni "Omena putoaa". Pääosassa Tauno Palo, joka esittää omaisuusrikollista, jonka hyväsydäminen tytär, Toini Vartiainen yrittää samalla alalla rikkaiden miesten huijarina. Teksti on Mika Waltarin.
Mieleenjäävää tuossa hauskassa elokuvassa on huikea Tarmo Manni ja hänen sivuosaroolinsa työttömänä laitapuolen kulkija-maisterina, joka tosiaan kiven nokassa lukee ääneen jotain korkealentoista filosofista opusta (en muista oliko se Marxia) ja julistaa suureen ääneen kuinka työläistä riistetään ja työnteko ja raha on orjuutta. Toini Vartiainen yrittää haalia rahaa sekä oman perheensä että naapurien elättämiseen, myös tuon maisterin. Toini Vartiaisella oli hätä siitä, etteivät rahat riitä juuri nyt, kun "maisterinkin pitää saada uudet kengät." Maisterikin tuli mielellään valmiiseen ruokapöytään. =)
http://www.telvis.fi/filmiopas/elokuvat/2818/omena putoaa/
Huom, maisteriudessa ei sinänsä ole mitään hävettävää :D Kaikki maisterit vaan kaapista ulos!
- ....
anjalankoskelta.
- Car.
Autonasentaja Savonlinnasta.
puolella, pääasiassa lattia/seinä pinnoittaja, ex yrittäjä.
Teknisten koneiden suunittelu,korjaus ja rakentaminen.
Elektroniikka asennus.
Auton asentaja.
Kokki.
Ja kaikkea muuta kivaa jota yritykseni edustaa.- Retrohetero
...koneita suunnittelet? Itse tuon maahan nykyisin kaikkea teollisuuselektroniikkaa sun muuta mukavaa.
Retrohetero kirjoitti:
...koneita suunnittelet? Itse tuon maahan nykyisin kaikkea teollisuuselektroniikkaa sun muuta mukavaa.
Hydraulisia apulaitteita korjaamo käyttöön.
Siis prässejä,korinoikaisu,nosto ja tuki.
Jonkun verran auto elektroniikan puolella touhuaan.- Retrohetero
zippo100 kirjoitti:
Hydraulisia apulaitteita korjaamo käyttöön.
Siis prässejä,korinoikaisu,nosto ja tuki.
Jonkun verran auto elektroniikan puolella touhuaan....spinoff-projekti meneillään, sähköisen ohjaustehostimen boxia, valvontalaitteista rata-autoon ja sen sellaista. Muutoin puuhaan työstökoneiden kanssa...
Retrohetero kirjoitti:
...spinoff-projekti meneillään, sähköisen ohjaustehostimen boxia, valvontalaitteista rata-autoon ja sen sellaista. Muutoin puuhaan työstökoneiden kanssa...
Sun juttu joku aika sitten ?
- Retrohetero
zippo100 kirjoitti:
Sun juttu joku aika sitten ?
mutteipa niistä ollut oikein apua, koska ne ovat aikalailla konekohtaisia, riippuen optiovarustuksesta... Mutta kone on nyt myynnissä modernisoituna ( sitä ei ole vielä tehty, jos ei mene kaupaksi, niin turhaan siihen rytöläjään uusia palikoita pulttaan ), joten odotellessa... Se originaali tietokone, mikä on toteutettu pelkästään TTL-logiikalla ja ferriittirengasmuistilla, on tallessa, jotta sitä voi sitten esitellä jälkipolville...
Retrohetero kirjoitti:
mutteipa niistä ollut oikein apua, koska ne ovat aikalailla konekohtaisia, riippuen optiovarustuksesta... Mutta kone on nyt myynnissä modernisoituna ( sitä ei ole vielä tehty, jos ei mene kaupaksi, niin turhaan siihen rytöläjään uusia palikoita pulttaan ), joten odotellessa... Se originaali tietokone, mikä on toteutettu pelkästään TTL-logiikalla ja ferriittirengasmuistilla, on tallessa, jotta sitä voi sitten esitellä jälkipolville...
Sorvien ja jyrsinten nimikkeet vieraita ;)
Teetän aina sorvaukset naapurin firmassa.zippo100 kirjoitti:
Sorvien ja jyrsinten nimikkeet vieraita ;)
Teetän aina sorvaukset naapurin firmassa.Luin tossa sun ja Retro ketju, mut taidatte pyörii tuotanto puolen laitteis. Hetke jo elättelin toiveit jos ois joku myynny mulle Taski, Vetrlok tai Aramis. No tuskin nää nimet sanoo teille mitää.
- Mää vaan
hobo7 kirjoitti:
Luin tossa sun ja Retro ketju, mut taidatte pyörii tuotanto puolen laitteis. Hetke jo elättelin toiveit jos ois joku myynny mulle Taski, Vetrlok tai Aramis. No tuskin nää nimet sanoo teille mitää.
Lattiakoneen kuskiksi muskettisoturia?
Olen saanut sosiaalipuolen koulutuksen, nykyisin teen kotona hommia omaishoitajana.
- Agnostikko Atte
eli sähkäri ja tuli sitä käytyä amk:ssa opiskelemassa ohjelmistotekniikkaakin, josta jätin sitten paperit kouluun. Hulluina it vuosina tuli sen verran rahakas tarjous.
Siitä asti olenkin sitten hommia painanut.
Työssäni olen tekninen asiantuntija automaatio puolella. - --..-.-.--
Yhtenä rattaana jumissa olevassa metalliteollisuudessa.
Aamulla menin kahdeksaksi, ja tulin kotiin puolisen tuntia sitten, joten ei hirveästi vapaaaikaa tänään.
Pintakäsittely alalla ollaan.
Viitseliäs palstojen selaaja voi arvatakin ammattini..- Eräs kirjottaja täällä
Olen yksitys yrittäjä. Toimin luontais tuote alalla. Minun toimeen kuvaani kuuluu myös uusijen työn tekijöitten rekrytoiminen ja erilaiset promootio työt.
Minä huolehdin yrityksessäni myös toimisto hommat eli lähettelen sähkö posteja eri suuntiin ja hoidan bisneksiä myös bisnes elämän suuntaan. Eli kaikki asiakkaat eivät ole siis kuluttajia vaan myös muita yrityksiä!
Olen uskossa Jeesukseen ja olen täysin vakuuttunut että tämä maailma ei ole tullut itsekseen. On olemassa Jumala josta haluan myös teille Jumalan kieltäjille muistuttaa sen olemassa olemisen!
Kaikista hulluinta on väittää että evoluutio olisi tosi koska kaikkihan me tiedämme hiukankaan asioita tutkineena että se ei voi pitää paikkaansa. Näin sanoi myös minun entinen esi mies joka on menestynyt kans yritys elämässä todella hyvin ja hänellä on myös tieteellisiä tutkintoja!Hyvin sitten alkoi epäilyttämään ja luin alun uudestaan ja johtaja ainesta sinussa ei kyllä ole.
Yrittäjän toimeenkuvaan nimittäin ei kuulu osia toiminnasta vaan koko toiminta.
Mutta ehkä se uskovaisena toimii kun rukoilet että loputkin pelaa.- kielipolitsei
zippo100 kirjoitti:
Hyvin sitten alkoi epäilyttämään ja luin alun uudestaan ja johtaja ainesta sinussa ei kyllä ole.
Yrittäjän toimeenkuvaan nimittäin ei kuulu osia toiminnasta vaan koko toiminta.
Mutta ehkä se uskovaisena toimii kun rukoilet että loputkin pelaa.opi yhdyssanat! Johtaja-aines kirjoitetaan yhteen väliviivaa käyttäen. Eli ei johtaja aines, vaan johtaja-aines..
- Huhahhhei
miten jo toinen tähän ketjuun vastaava uskovainen muistuttaa suorastaan millintarkasti verkostomarkkinoinnin "ammattilaista". Vai voiko tästä muka päätellä jotain muuta?
"Olen yksitys yrittäjä. Toimin luontais tuote alalla. Minun toimeen kuvaani kuuluu myös uusijen työn tekijöitten rekrytoiminen ja erilaiset promootio työt.
Minä huolehdin yrityksessäni myös toimisto hommat eli lähettelen sähkö posteja eri suuntiin ja hoidan bisneksiä myös bisnes elämän suuntaan. Eli kaikki asiakkaat eivät ole siis kuluttajia vaan myös muita yrityksiä!"
Kaikki täsmää: Onneton kirjoitustaito, sanasto, muotokieli... Olen kyllä ennenkin uumoillut verkostopuljaajissa olevan erittäin paljon uskovaisia, mutta tämähän menee jo huvittavaksi!
http://www.saunalahti.fi/jpoyry/huijarit/verkosto.html
Linkin firmoista useimmat ovat jo (ansaitusti) kuolleita ja kuopattuja, mutta asia on yhä asiaa. kielipolitsei kirjoitti:
opi yhdyssanat! Johtaja-aines kirjoitetaan yhteen väliviivaa käyttäen. Eli ei johtaja aines, vaan johtaja-aines..
... Mutta jos se oli vähän kuin mustapekka pelikorteissa, Johtaja Aimo Aines, Rouva Siviä Aines ja lapset Anni ja Eino Aines.
:))- Rusina P.Ulla
Kai verkostomarkkinoijiltakin vaaditaan jonkinlainen luku- ja kirjoitustaito? Ei ole järin uskottavaa yrityspostia, kun lähettäjä ei osaa suomen kielen alkeitakaan. Tässähän on kaikki elementit: Verkostomarkkinoija, uskovainen, kreationisti, luku- ja kirjoitustaidoton ja kaiken kukkuraksi juntti. Mahtaako olla trolli?
Eihän tämä ole todellista:
luontais tuote alalla
yksitys yrittäjä
toimisto hommat
sähkö posteja
promootio työt
bisnes elämän
Jumalan kieltäjille
esi mies
yritys elämässä
"Kaikista hulluinta on väittää että evoluutio olisi tosi koska kaikkihan me tiedämme hiukankaan asioita tutkineena"....ja mitähän on tutkittu "hiukan"?
Ja sekin vielä että "entinen esimies on tieteellisiä tutkintoja suorittanut menestyjä".... :D No, minä olen minäkin istunut Ilkka Kanervan vieressä. Joten olen julkkis. kielipolitsei kirjoitti:
opi yhdyssanat! Johtaja-aines kirjoitetaan yhteen väliviivaa käyttäen. Eli ei johtaja aines, vaan johtaja-aines..
(Johtaja-aines)
Noin.
Nyt sinäkin ymmärrät mitä siinä luki!!!!- todellista
Rusina P.Ulla kirjoitti:
Kai verkostomarkkinoijiltakin vaaditaan jonkinlainen luku- ja kirjoitustaito? Ei ole järin uskottavaa yrityspostia, kun lähettäjä ei osaa suomen kielen alkeitakaan. Tässähän on kaikki elementit: Verkostomarkkinoija, uskovainen, kreationisti, luku- ja kirjoitustaidoton ja kaiken kukkuraksi juntti. Mahtaako olla trolli?
Eihän tämä ole todellista:
luontais tuote alalla
yksitys yrittäjä
toimisto hommat
sähkö posteja
promootio työt
bisnes elämän
Jumalan kieltäjille
esi mies
yritys elämässä
"Kaikista hulluinta on väittää että evoluutio olisi tosi koska kaikkihan me tiedämme hiukankaan asioita tutkineena"....ja mitähän on tutkittu "hiukan"?
Ja sekin vielä että "entinen esimies on tieteellisiä tutkintoja suorittanut menestyjä".... :D No, minä olen minäkin istunut Ilkka Kanervan vieressä. Joten olen julkkis.Taas on atte ollut asialla ja kirjoittanut muka-uskovan viestin kaikkine mausteineen...
Että voi olla noin köyhiä ajattelultaan nuo ateistit, vaikka sen köyhyyden projisoivatkin uskoviin.
- Retrohetero
Sekalaista koulutusta kaupalliselta alalta ja useilta teknillisiltä aloilta, itse opittu loput. Monessa hommassa ollut mukana, alat laidasta laitaan, mutta lähinnä ajoneuvojen ja teollisuuden parissa pyörinyt.
Tällä hetkellä pyörittän teollisuuselektroniikkaa maahantuovaa yritystä. - olen vielä
ravintolassa vuorotöissä kaljaa myymässä, mutta en kauaa. Selkä ei kestä, eikä hermot senkään vertaa. Ihmiset voivat sitten olla tosi ärsyttäviä kännissä.
- FF
Korkeasti koulutettua porukkaa!
Itse jämähdin erään konepajan kirjoille kymmenisen vuotta sitten, jossa aloitin asentana ja tätä nykyä toimin samassa puulaakissa suunnittelijana.
Mitään kovin ihmeellistä koulutusta alalle ei ole. - itseoppinut
liukas liikemies ja Uskontojen Supermarket- ketjun operatiivinen johtaja.
- Mttiu....
Lörpöttelen telefuunissa päivät pitkät myymällä aikakauslehtiä. Tää on varsin kivaa hommaa, kun tän osaa. Ite pääsen tosi hyville tienesteille. Niin juu, koulutuksestanikin pitäis jotain sanoo. Olen autoteknikko, sekä olen käynyt jonkin verran rakennustekniikkaa. Minulta löytyy myös autonasentajan paprut. Ja olen uskossa Jeesukseen!
- Thronos
...taisi olla atk-suunnittelija aikoinaan, mutta melko pian töihin päästyäni huomasin ettei ole minun alaani vaikka opiskeluvaihe olikin oikein hauska ja antoisa. Kuvituksia, logoja, lauluja, melontaretkiä ja savusaunan lämmitystä - lisäksi erinäisiä valmiuksia puolustusvoimien ja kirjastolaitoksen moninaisissa tehtävissä. Ja kielitieteen opintojakin, jäivät vain harmillisesti kesken muiden kiireiden takia.
Erityisen nautinnollista oli hyllyttää marketeissa lastenruokapurkkeja ja kissan- ja koiranruokaa - sormet syhyävät aina kun ohitan kaupassa purkamattoman kuormalavan täynnä tavaraa...
Mutta (toistaiseksi toteutumaton) toiveammattini on täällä jo aiemmin mainittu - vuohipaimen.Luin jostain, eikös vuohipaimeneksi päässyt jonnekin. Missä mä siitä luin. Ihan tässä kesällä... Vai oliksne lampaita.
- Thronos
UskonnotonLähimmäinen kirjoitti:
Luin jostain, eikös vuohipaimeneksi päässyt jonnekin. Missä mä siitä luin. Ihan tässä kesällä... Vai oliksne lampaita.
Se oli kai jossakin kansallispuistossa vanhan talon pihapiirissä. Ja lampaita muistaakseni. Luin siitä mutta en ehtinyt mukaan - ehkä ensi kesänä!
Ja friikkinä mainoshommia. Kiva kun on harrastus, josta saa fyffeä ;o)
- Ankkalinnasta --
Taloustieteiden tirehtööri ja armoton penninvenyttäjä.
Dex 255
Int 255
Wis 255
Str 255
Revi siitä noob x) - LukeSkywalker. .. .
Parannan ihmisiä.
Nooh, vastataas ny tähänkin. Vähän kyllä hävettää, täällä tuntuis olevan niin paljon akateemisia ja koulutettuja:)
Eipä ole kuin yksi kämäinen ammattitutkinto, enkä niitäkään töitä ole tehnyt enää vuosiin. Sekalaisia tuotantotöitä tullut nyttemmin tehtyä, pisin työsuhde ollut pari vuotta. Tällä hetkellä työttömänä, kohta puoli vuotta oon "kesälomaa" viettänyt, tällä viikolla aloin hakea ihan tosissaan uutta työpaikkaa, alkaa kotona rahattomana oleminen ahistaa.- ??
omassa ammatissa on, vaikka se olisi minkälainen? Minulla on myös "kämäinen" ammattitutkinto, mutta sen alan töitä en ole juurikaan tehnyt, vaan poukkoillut alalta toiselle. Pätkätöitä enimmäkseen. Eipä ole kovin isoa eläkettä odotettavissa, mutta tuskin niin vanhaksi edes elän, joten ei haittaa.
?? kirjoitti:
omassa ammatissa on, vaikka se olisi minkälainen? Minulla on myös "kämäinen" ammattitutkinto, mutta sen alan töitä en ole juurikaan tehnyt, vaan poukkoillut alalta toiselle. Pätkätöitä enimmäkseen. Eipä ole kovin isoa eläkettä odotettavissa, mutta tuskin niin vanhaksi edes elän, joten ei haittaa.
Yhdessä työpaikassa oli eräs mies joka kertoi vaihtavansa työtä aina 1-3 vuoden välein, ei kuulemma pääse kyllästymään. Siinä oli meinaan tyyppi jolla oli kokemusta vähän kaikenlaisilta aloilta.
Olisin onnellinen jos löytäisi edes yhden työn mistä tykkää ja mikä olisi vakituinen, inhottavaa vaihtaa vähän väliä paikkaa ja kavereita.- ??
FixOrRepairDaily kirjoitti:
Yhdessä työpaikassa oli eräs mies joka kertoi vaihtavansa työtä aina 1-3 vuoden välein, ei kuulemma pääse kyllästymään. Siinä oli meinaan tyyppi jolla oli kokemusta vähän kaikenlaisilta aloilta.
Olisin onnellinen jos löytäisi edes yhden työn mistä tykkää ja mikä olisi vakituinen, inhottavaa vaihtaa vähän väliä paikkaa ja kavereita."Olisin onnellinen jos löytäisi edes yhden työn mistä tykkää ja mikä olisi vakituinen, inhottavaa vaihtaa vähän väliä paikkaa ja kavereita."
Nyt on vaan työmarkkinoilla niin hiljaista, ettei sitä niin vaan valita työpaikkaa. Paskamaista kun nämä lamat tuppaa tulemaan niin usein, ettei edellisestä ehdi selvitä, kun on jo seuraavassa kuin täi tervassa.
Pätkätyöläisen osa ei ole kadehdittava, varsinkin jos on pitkiä työttömyysjaksoja. Syö itsetuntoa jäädä rannalle, vaikka kuinka hakisi töitä.
Nyt minulla on suunnitelmia kouluttautua lisää, mutta ei sitä tiedä auttaako se mitään. Tulevaisuutta kun ei voi ennustaa. - Tähdenlento.
?? kirjoitti:
"Olisin onnellinen jos löytäisi edes yhden työn mistä tykkää ja mikä olisi vakituinen, inhottavaa vaihtaa vähän väliä paikkaa ja kavereita."
Nyt on vaan työmarkkinoilla niin hiljaista, ettei sitä niin vaan valita työpaikkaa. Paskamaista kun nämä lamat tuppaa tulemaan niin usein, ettei edellisestä ehdi selvitä, kun on jo seuraavassa kuin täi tervassa.
Pätkätyöläisen osa ei ole kadehdittava, varsinkin jos on pitkiä työttömyysjaksoja. Syö itsetuntoa jäädä rannalle, vaikka kuinka hakisi töitä.
Nyt minulla on suunnitelmia kouluttautua lisää, mutta ei sitä tiedä auttaako se mitään. Tulevaisuutta kun ei voi ennustaa.kansantaloustiedehän kun on sitä kaikkein utopistisinta tiedettä. Tiedettä jota kukaan ei kykene hallitsemaan, siitäkään huolimatta, että nousukausi/tasainen kausi/lamakausi ovat kiinteä osa tätä tiedettä. Tiedetään ainoastaan, että näinhän nämä taloussuhdanteet 'etenevät'.
Ja kaikkein vähemmin tätä osataan ennustaa, valitettavasti.
Tänään olen jotenkin niin kettumoisella tuulella, että tekisi mieli laukoa suustaan kaikki se mädännäisyys, joka osaltaan tukee tätä pätkätyöläisyyttä ja ennen kaikkea työttömyyttä yleensä. Mutta en viitti muuta kuin kiroilla mielessäni.
Ja kouluttautuminen? Aina kait kuitenkin kannattaa. Toki kouluttautumisesta, työllistymistä ajatellen, ei ole mitään hyötyä jos ei oikeesti ole kiinnostunut aihealueesta.
Tosin valtiovallan (=ei kansanvallan) tulisi tässäkin asiassa heristää korviaan! - ??
Tähdenlento. kirjoitti:
kansantaloustiedehän kun on sitä kaikkein utopistisinta tiedettä. Tiedettä jota kukaan ei kykene hallitsemaan, siitäkään huolimatta, että nousukausi/tasainen kausi/lamakausi ovat kiinteä osa tätä tiedettä. Tiedetään ainoastaan, että näinhän nämä taloussuhdanteet 'etenevät'.
Ja kaikkein vähemmin tätä osataan ennustaa, valitettavasti.
Tänään olen jotenkin niin kettumoisella tuulella, että tekisi mieli laukoa suustaan kaikki se mädännäisyys, joka osaltaan tukee tätä pätkätyöläisyyttä ja ennen kaikkea työttömyyttä yleensä. Mutta en viitti muuta kuin kiroilla mielessäni.
Ja kouluttautuminen? Aina kait kuitenkin kannattaa. Toki kouluttautumisesta, työllistymistä ajatellen, ei ole mitään hyötyä jos ei oikeesti ole kiinnostunut aihealueesta.
Tosin valtiovallan (=ei kansanvallan) tulisi tässäkin asiassa heristää korviaan!Vielä vajaa vuosi sitten ministerit eivät muka tajunneet, että lama tässä on tulossa. Ja syvä. Puhuivat kaikenlaista paskaa.
Ihan suoraan sanottuna huijasivat ihmisiä. Jos eivät ministerit asiantuntijalaumoineen muka tienneet missä suossa nyt rämmitään, niin täytyypä ihmetellä, että mistä niille oikein maksetaan.
"Ja kouluttautuminen? Aina kait kuitenkin kannattaa. Toki kouluttautumisesta, työllistymistä ajatellen, ei ole mitään hyötyä jos ei oikeesti ole kiinnostunut aihealueesta."
Kohdallani on kyse ihan kiinnostuksesta uuteen, eikä ole mitään pakkopullaa, jos vaan koulutuspaikan saan. On taas niin monesta kiinni, sekin asia. - Tähdenlento.
?? kirjoitti:
Vielä vajaa vuosi sitten ministerit eivät muka tajunneet, että lama tässä on tulossa. Ja syvä. Puhuivat kaikenlaista paskaa.
Ihan suoraan sanottuna huijasivat ihmisiä. Jos eivät ministerit asiantuntijalaumoineen muka tienneet missä suossa nyt rämmitään, niin täytyypä ihmetellä, että mistä niille oikein maksetaan.
"Ja kouluttautuminen? Aina kait kuitenkin kannattaa. Toki kouluttautumisesta, työllistymistä ajatellen, ei ole mitään hyötyä jos ei oikeesti ole kiinnostunut aihealueesta."
Kohdallani on kyse ihan kiinnostuksesta uuteen, eikä ole mitään pakkopullaa, jos vaan koulutuspaikan saan. On taas niin monesta kiinni, sekin asia.eivät tajunneet, ennekuin se heille ilmoitettiin, 'maailman kaikkeudesta'! Tätä maksupolitiikkaa voinee sitten ihmetellä kaiken aikaa vaan, olipa lama tai ei!
Ja koulutuspaikan saaminen halukkaalle ’kotimaan’ asukille, ei tule olla kiinni mistään. Rivityömies on tärkeämpi kuin professori.
Proffalla ei olisi taloa tai edes housuja ilman normaaleja duunareita koska kaikki tärkeä mitä käytämme on normi työntekijöiden työn tulos.- znb
zippo100 kirjoitti:
Rivityömies on tärkeämpi kuin professori.
Proffalla ei olisi taloa tai edes housuja ilman normaaleja duunareita koska kaikki tärkeä mitä käytämme on normi työntekijöiden työn tulos.Kaikkein helpointa on ruveta siivoojaksi, jos haluat näkymättömäksi. Sen huomaa ihmisten ajatusmaailmassa ihan pelkästään jenkkileffoissa. Kukaan ei koskaan kiinnitä huomiota siivoojiin. Monet murhamiehet piiloutuvat siivoojan työpukuun, jolloin heistä tulee näkymättömiä.
Kyllä minä ainakin annan suuremman arvon ihmiselle, joka hoitaa puhtauden työympäristössä, tai kaupungissa, kuin tyypille, joka miettii kammiossaan, että mitä se Kierkegaad silloin joskus mahtoi tarkoittaa jollain lauseellaan. - Lisensiaatti
zippo100 kirjoitti:
Rivityömies on tärkeämpi kuin professori.
Proffalla ei olisi taloa tai edes housuja ilman normaaleja duunareita koska kaikki tärkeä mitä käytämme on normi työntekijöiden työn tulos.Jos normaaleja duunareita ei olisi, ne professorit olisivat tietysti ruvenneet duunareiksi. Kun duunareita on tarpeeksi, voi enemmän funtsimisesta kiinnostunut ihminen sitten ruveta professoriksikin. Tai vaikka dippainssiksi suunnittelemaan niitä pultteja, muttereita, putkia ja pönttöjä. Ja vaikka kutomakoneita ja saumureita. ;)
Lisensiaatti kirjoitti:
Jos normaaleja duunareita ei olisi, ne professorit olisivat tietysti ruvenneet duunareiksi. Kun duunareita on tarpeeksi, voi enemmän funtsimisesta kiinnostunut ihminen sitten ruveta professoriksikin. Tai vaikka dippainssiksi suunnittelemaan niitä pultteja, muttereita, putkia ja pönttöjä. Ja vaikka kutomakoneita ja saumureita. ;)
Suunitelmista ei koskaan tulisi kuin piiroksia ilman duunaria joka toteuttaa nuo asiat ;)
- besserwisser..
painitte tosiaan samassa sarjassa, myönnettäköön..
ei emme halua raottaa kaikkitietävyyden armolahjaa "teidänkaltaistenne"
kanssa missään tapauksessa, ystävällisesti toki.
Kun nyt kuitenkin "töpeksit" palstalle, niin tiedätkös että Luoja on herrasi kaikkivaltias ?
Taide on kuulehan "miljardöörien" viihdettä maailmalla- Ei sinunkaltaisten, ystävällisesti.- azskuppakio
runoilee.
Tiedätkös, luojajumalasi on töpeksinyt pahemmin kuin kukaan. - "vastata"
azskuppakio kirjoitti:
runoilee.
Tiedätkös, luojajumalasi on töpeksinyt pahemmin kuin kukaan.jookos, jos kiireiltään ehtii--
Olen koulutukseltani labrateknikko.
- .. ....
ilmankossua pännii :)
.. .... kirjoitti:
ilmankossua pännii :)
Ei pänni iliman kossua, raittiina palijo mukavempi olla, suosittelen lämpimästi =)
- joh. 14:6
Opiskelen fysiikkaa yliopistolla. Tarkoitus olisi valmistua matemaattisten aineiden opettajaksi, jotta pääsisi opettamaan lapsille kuinka hienosti Jumala on maailmamme luonut.
- usk.psyk.jne
Opetan uskontotunnilla lapsille, että raamattu on satukirja, jota jotkut juupajoelle jääneet aikuiset haluaa lukea, kun ei ymmärrys riitä muuhun. Psykologian tunnilla opetan syitä tähän, sitten kun piltit vähän kasvavat.
usk.psyk.jne kirjoitti:
Opetan uskontotunnilla lapsille, että raamattu on satukirja, jota jotkut juupajoelle jääneet aikuiset haluaa lukea, kun ei ymmärrys riitä muuhun. Psykologian tunnilla opetan syitä tähän, sitten kun piltit vähän kasvavat.
sankari!
- uskimoraali
Moraaliton ketale haluaa päästä valehtelemaan lapsille ja aivopesemään näitä
typerällä taikauskolla. Tämä on niljakasta, alhaista, moraalitonta ja tuomittavaa - siis erittäin tyypillistä kristityn perustoimintaa. Kristityt ovat moraalittomia valehtelijoita.
Et pysty opettamaan meillekään miten hienosti näkymätön mielikuvitusystäväsi on maailman luonut, koska sinulla ei ole esittää mitään faktoja tai todisteita asiasta, ei yhtään mitään. Ja sitten sinä haluat opettaa lapsille saman Eiyhtäänmitään, vaikka lapsille pitäisi koulussa opettaa hyödyllisiä asioita, eikä lammaspaimenten taikauskoisia kansansatuja.
Pakistanissa sinä haluaisit johtaa koraanikoulua. Sinun taikauskollasi ja koraanikoulun pitäjien taikauskolla ei ole mitään eroa. Ei mitään. Saman aabrahamilaisen taikauskon eri haaroja vain. - joh. 14:6
uskimoraali kirjoitti:
Moraaliton ketale haluaa päästä valehtelemaan lapsille ja aivopesemään näitä
typerällä taikauskolla. Tämä on niljakasta, alhaista, moraalitonta ja tuomittavaa - siis erittäin tyypillistä kristityn perustoimintaa. Kristityt ovat moraalittomia valehtelijoita.
Et pysty opettamaan meillekään miten hienosti näkymätön mielikuvitusystäväsi on maailman luonut, koska sinulla ei ole esittää mitään faktoja tai todisteita asiasta, ei yhtään mitään. Ja sitten sinä haluat opettaa lapsille saman Eiyhtäänmitään, vaikka lapsille pitäisi koulussa opettaa hyödyllisiä asioita, eikä lammaspaimenten taikauskoisia kansansatuja.
Pakistanissa sinä haluaisit johtaa koraanikoulua. Sinun taikauskollasi ja koraanikoulun pitäjien taikauskolla ei ole mitään eroa. Ei mitään. Saman aabrahamilaisen taikauskon eri haaroja vain.Pari kertaa olen ollut opetusharjoittelussa ja täytyy sanoa, että hyvin ovat nuoret ottaneet sanomani ja opetukseni vastaan. Ilmeisesti ihmiselle on vain luonnollista uskoa korkeamman olemassaoloon. Tietysti aina tulee olemaan jotain ateistiteinien nurkumista, mutta eiköhän heidätkin saada vakuuttumaan totuudesta. Eivät kommarit sentään niin pahasti ole vielä suomalaisia turmelleet. Kreationismin kasvava suosiokin on osoitus tästä.
- usk.psyk.jne
joh. 14:6 kirjoitti:
Pari kertaa olen ollut opetusharjoittelussa ja täytyy sanoa, että hyvin ovat nuoret ottaneet sanomani ja opetukseni vastaan. Ilmeisesti ihmiselle on vain luonnollista uskoa korkeamman olemassaoloon. Tietysti aina tulee olemaan jotain ateistiteinien nurkumista, mutta eiköhän heidätkin saada vakuuttumaan totuudesta. Eivät kommarit sentään niin pahasti ole vielä suomalaisia turmelleet. Kreationismin kasvava suosiokin on osoitus tästä.
Varmasti ovat vastaanottavaisia mukaville tarinoille, (ainakin kun jättää raamatun sukurutsat, naimiset, pedofilian ja tappamisen pois pienimmiltä) kun ovat marinoituja joulupukkitarinoilla, jotka eivät lapsen mielessä eroa jeesus-jutuista. Teini-iässä on turha enää satuillakaan. Monet oppilaat ovat fiksumpia kuin opettajnsa ja hiffaavat kyllä missä opettaja luikertelee, eikä osaa vastata yksinkertaisempaankaan kysymykseen esim. jumalan siitoselimistä ja siitä, miksi naapurin pentti ei osannut kävellä veden päällä vaan hukkui sitä yrittäessään. Tässä vaiheessa oppilaat tietävät opettajan puhuvan paskaa ja/tai olevan hullu jos väittää uskovansa moiseen. Joten tervemenoa fysiikkaa opettamaan. Tulee oppilaille hauskaa. =)
Itse lapsena pidin uskonnnonopetusta kivana. Se oli kuin lomaa oikeilta jutuilta ja sai kuunnella kun opettaja kertoi satuja. En edes ekaluokkalaisena pitänyt juttuja tosina, koskei raamatun juttuja tapahtunut missään todellisuudessa. Aikuisten vaan jostain syystä käsitti puhuvan järjettömyyksiä, joko omaksi tai lasten iloksi. Parempi kertoa heti alkuun totuus, ettei tätä outoa huttua kannata ottaa mitenkään tosissaan, vaan kyse on heimotaruista. - Zombi.
joh. 14:6 kirjoitti:
Pari kertaa olen ollut opetusharjoittelussa ja täytyy sanoa, että hyvin ovat nuoret ottaneet sanomani ja opetukseni vastaan. Ilmeisesti ihmiselle on vain luonnollista uskoa korkeamman olemassaoloon. Tietysti aina tulee olemaan jotain ateistiteinien nurkumista, mutta eiköhän heidätkin saada vakuuttumaan totuudesta. Eivät kommarit sentään niin pahasti ole vielä suomalaisia turmelleet. Kreationismin kasvava suosiokin on osoitus tästä.
Heti kun näytät yhdenkin syyn miksi sinulla olisi oikeus käyttää nimikettä TOTUUS.
Siihen asti olet vain paskaa jauhaava valehtelija.
Hitsaaja ja maatalouslomittaja , lomittajan töitä vakituiseen, hitsaushommia töitten välissä kun tarvetta ilmenee.
- Hartikainen.
Olen Petteri Punakuonon kuonon kiilottaja.
Koulutus loi erikois kurssi joka kesti vain 34 vuotta, sen nimi oli polerauksen salat.
Opin kiilottamaan punaisia poron kuonoja kunnes ne hohta pimeässä.
Yhden kiilotuksen tekemiseen menee vain 363 päivää. - Saag Paneer
Kaksi ylempää akateemista tutkintoa, joista toinen on kasvatustieteistä. Enempää en kerro, muutoin menee anonymiteetti.
Minulla on ollut viimeiset parikymmentä vuotta yhden miehen yritys, jonka puitteissa toimin erilaisissa - osin kansainvälisissä - projekteissa. Teen myös säännöllisesti oman alani opetus- ja koulutuskeikkaa eri puolilla Suomea eri oppilaitoksissa - pääasiassa ammattikorkeakouluissa ja yliopistoissa.
Olen opiskellut vuosien varrella mm. tiedotusoppia, kirjallisuutta, kansainvälistä markkinointia ja vientiä, musiikkia, valokuvausta, mediateknologiaa, kasvatustieteitä sekä pääosin alaa, jota en nyt siis kerro. Lähtökohtani on, että kyetäkseni uudistumaan ja pitämään mieleni skarppina, kannattaa vaihtaa alaa viiden vuoden välin. Tätä olen nyt soveltanut viimeiset 25 vuotta.- hihbb
Lässyn lässyn. Olet palstan pahin paskanpuhuja.
- Saag Paneer
hihbb kirjoitti:
Olet hupaisa. Kerrohan, mihin perustat väittämäsi?
- Saag Paneer
hihbb kirjoitti:
Tiesin kyllä, millaisen vastaanoton vastaukseni saisi. Siitä vaan: vastaan kyllä omaa alaani koskeviin kysymyksiin. Tämähän on tavattoman mielenkiinoista!
Saag Paneer kirjoitti:
Tiesin kyllä, millaisen vastaanoton vastaukseni saisi. Siitä vaan: vastaan kyllä omaa alaani koskeviin kysymyksiin. Tämähän on tavattoman mielenkiinoista!
En kysy pottuillakseni, vaan kiinnostaa tietää: mitä on mediateknologia ja missä sitä opetetaan?
- Methi Murgh
Saag Paneer kirjoitti:
Kuuluuko intialainen ruoka harrastuksiisi vai onko sekin yksi vaiherikkaan elämäsi ammatillisista kokemuksista?
- .
Methi Murgh kirjoitti:
Kuuluuko intialainen ruoka harrastuksiisi vai onko sekin yksi vaiherikkaan elämäsi ammatillisista kokemuksista?
Täytyyhän sitä osata kokata vaikka siankärsää, jos sellaiselle alueelle sattu eksymään, jossa siankärsä on kansallisherkkua.
Se alue tuskin on kuitenkaan islamilainen maa, mutta matkailu avartaa. Jossain syödään apinan aivoja, jossain käärmeitä, jossain sikoja ja jossain uhrataan esinahkoja. - Saag Paneer
En kysy pottuillakseni, vaan kiinnostaa tietää: mitä on mediateknologia ja missä sitä opetetaan?
Mediateknologialla tarkoitan digitaalisessa av-viestinnässä käytettäviä laitteistoja ja ohjelmistoja videokameroista 3D-mallinnukseen ja kaikkea siltä väliltä. Teknologiapainotteisesti aihetta voi opiskella toisen asteen amiksista tekuun, sisältöpainotteisesti Metropoliasta Taikkiin. Tätä nykyä ylintä opetusta aiheeseen saa Aalto-yliopistosta.
- Saag Paneer
Mediateknologialla tarkoitan digitaalisessa av-viestinnässä käytettäviä laitteistoja ja ohjelmistoja videokameroista 3D-mallinnukseen ja kaikkea siltä väliltä. Teknologiapainotteisesti aihetta voi opiskella toisen asteen amiksista tekuun, sisältöpainotteisesti Metropoliasta Taikkiin. Tätä nykyä ylintä opetusta aiheeseen saa Aalto-yliopistosta.
- Saag Paneer
Methi Murgh kirjoitti:
Pidän erityisesti intialaisen ja thaimaalaisen keittiön herkuista. Kimmokkeen olen saanut paikan päältä.
Saag Paneer kirjoitti:
Missä itse opiskelit sitä?
- Saag Paneer
Missä itse opiskelit sitä?
Nyt liikutaan kyllä niillä rajoilla, joilla anonymiteetti on oikeasti vaarassa, joten en kerro. Talosta nimittäin valmistuu vuosittain niin vähän väkeä. Se olkoon vihjeenä.
- uskis
ravintoasiantuntija. Harrastan myös perhonsidontaa ja olen näin ollen myös innokas perhokalastaja. Pyöräilykin (hybridimaastopyörällä ja harjoituskilpapyörällä) kuuluu harrastuksiini, mutta vain kesäisin.
Kirjoitin viime vuonna ylioppilaaksi eli olen vuoden 2008 ylioppilas. Kiinnostusta olisi aloittaa opinnot Turun teologisessa tiedekunnassa tai Helsingin yliopiston eksegetiikan laitoksella syksyllä 2010.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1824200
- 331538
Minulta loppuu aika
Halusin olla täydellinen. Nyt näyttää siltä että viimeinen kiristys jää puolitiehen, sillä h-hetki on jo ihan kohta käsi401470Syvälliset keskustelut
Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen211433Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi
mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,171332- 1071259
Kyllähän tämä vähän kirpaisee
Mutta oman sisäisen rauhan vuoksi jätän sinut nyt historiaan. Todennäköisesti olet jo sinäkin mennyt eteenpäin. Olipah381167Moi, nainen
Tunnustan, olen heikkona sun hymyyn, ja sekään ei auta yhtään, että sulla on täydellinen nenä. Joten ensi kerralla, kun301160- 121067
Sulla on uskomaton luonne
Saat minut hetkessä iloiseksi, tai sanotaan nyt niin, että ajatus sinusta saa sydämeni hyppimään riemusta. En vain saa s441018