Ennen ateismi oli selkeä uskonto, jossa piti kieltää Jumalan olemassa olo. Eli uskottiin vakaasti, ettei Jumalaa ole. Ateisti saattoi myös epäillä uskoaan niin, että mietti, onko Jumala sittenkin olemassa. Jotta ateismista saatiin tehtyä riittävän helppo, ei vaadittu enää erityistä Jumalan kieltämistä. Nykyään uskomaton ihminen on automaattisesti ateisti. Ennen tällaisia asioita miettimättömät olivat agnostikkoja tai vain uskonnottomia. Ateistit haluavat myös poistaa sanan uskonto heidän aatteestaan. Laajeneekohan ateismi-käsite joskus myös heikosti Jumalaan uskoviin? Milloin he rupeavat hyväksymään ateisteiksi myös voimakkaasti uskossa olevat ihmiset? Jos tätä menoa mennään, siihen ei välttämättä enää mene kauaakaan!
ateismi muuttuu kokoajan
19
263
Vastaukset
- viysg
http://www.dailymotion.com/relevance/search/crimes sexuels de l'église /video/x29aa4_crimes-sexuels-de-leglise-13-en-ang_news
- NeoAteisti
Kuulostaa kuin olisit harmistunut jostain?
- sitten!!!
Siis ihan oikeesti! Mitä sitten???
Tuulee noin kovaa.
Näyttäis tippuvan puista kaikenäköistä outoa."Milloin he rupeavat hyväksymään ateisteiksi myös voimakkaasti uskossa olevat ihmiset?"
Ketkä he??
Minä en usko jumalaan, mutta en myöskään katso kuuluvani mihinkään (heihin) Hmmm...
En nyt oikein ymmärrä kirjoitustasi? Minä en usko jumalaan, mutta ei minun tarvitse hyväksyä, tai olla hyväksymättä ketään mihinkään.
Ymmärrätkö varmasti itse kirjoituksesi?Ja kohta laajennamme ateismin koskemaan myös voimakkaasti uskovia, ja lopuksi myös itse jumalaa! Ateismi valloittaa maailman, vaviskaa uskovat!
- zkbn
ateisti ei usko jumaliin, eikä mihinkään henkimaailmaan.
Onko sitä vaikea hyväksyä, että on olemassa ihmisiä, jotka eivät tuollaisiin olentoihin usko? Mikä siinä teitä oikein suututtaa? - Gurgitated
aatetoveri, vai onko se...
Aika lailla toisesta suunnasta se lähentyminen tulee. Jo nyt ei valtionkirkkoa kiinnosta pätkääkään uskooko jäsen ja mihin uskoo, kunhan maksaa.
Aika ulkokultaista ja tekopyhää näin ateistinkin mielestä, saati ilmeisesti sitten oikeasti uskovan...- Tuiran Änkyrä
yksinkertainen kysymys; häh?
- syvästi uskovainen
Uskon kumiankkaan, kaikkivaltiaaseen.
Tässä hänen kymmenen käskyään:
1. Minä olen Herra sinun KumiAnkkasi, joka paransin sinut pois krapulasta, karpulan kamaluudesta.
2. Älä värkkää itsellesi toista jumalankuvaa äläkä mitään kuvaa, älä niistä, jotka ovat muualla kuin alkossa, älä niistä, jotka eivät ole kapakassa, äläkä niistä, jotka ovat vesisselviä. Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä. Sillä minä, KumiAnkka, sinun KumiAnkkasi, olen kiivas KumiAnkka, joka anna järjettömän krapulan lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille jotka minua vihaavat; mutta annan lohduttavan kännin tuhansille, jotka minua rakastavat ja pitävät minun käskyni.
3. Älä turhaan lausu Herran, sinun KumiAnkkasi, nimeä, sillä KumiAnkka ei jätä krapulatta sitä, joka hänen nimensä turhaan lausuu.
4. Kuusi päivää tee työtä jos jaksat ja toimita kaikki askareesi; mutta seitsemäs päivä on Herran sinun KumiAnkkasi, sapatti; silloin älä mitään askaretta toimita paitsi oluen nauttimnen, älä sinä älköönkä sinun poikasi tai tyttäresi, sinun palvelijasi tai palvelijattaresi tai juhtasi älköönkä muukalaisesi, joka sinun porteissasi on. Sillä kuutena päivänä KumiAnkka teki taivaan ja maan ja meren ja kaikki sekä oluen, mitä niissä on, mutta seitsemäntenä päivänä hän dokasi; sentähden Herra siunasi sapatinpäivän ja ryyppäsi sen.
5. Kunnioita isääsi ja äitiäsi ja ennenkaikkea pulloasi, että lyhyeen eläisit siinä maassa, jonka KumiAnkka, sinun KumiAnkkasi, sinulle antaa ja johon, jos et nelivedolla kulja lankeat turvallesi.
6. Älä tapa.
7. Blyysi ketä haluut, jos myös blyysittävä on siihen halukas.
8. Älä dokaa toisten fyrkilla jos ei ole pakko.
9, Älä jauha paskaa lähimmäisestäsi jos ei siihen ole aihetta.
10. Himoitse ihan vapaasti lähimmäisesi vaimoa ja hänen palvelijaansa, palvelijatartaan, härkäänsä, aasiansa ja kaikkea muuta, mikä on lähimmäisesi omaa mutta älä ota niitä käyttöösi luvatta.
Mutt koska meillä ei ole uskonnonvapautta tullaan tämä kirjoitus poistamaan alta aikayksikön kuten on käynyt aiemmillekkin herramme kumiankkaan viittaville kirjoituksille.
Ahdasmieliset ihmiset eivät voi käsittään muita uskontoja kuin mikä heille on aivopesty jo laspesta saakka. Tästä johtuen minun julistukseni poistetaan aina vaikka selvästi yritän vain saada ateistit käännytettyä kuten tekevät kristitytkin mutta heillä on erivapaus näissä asioissa.- syvästi uskovainen
Kuminakka meidän, joka olet ammeessa.
Pyhitetty olkoon sinun nimesi.
Tulkoon sinun valtakuntasi.
Tapahtukoon sinun tahtosi,
myös kuivalla maalla niin kuin ammeessa.
Anna meille tänä päivänä
meidän jokapäiväinen kaljamme.
Ja anna meille meidän karupalamme anteeksi,
niin kuin mekin anteeksi annamme niille,
jotka ovat meidän kaljamme juoneet.
Äläkä saata meitä kiusaukseen,
vaan suo meidä juoda kaljaasi.
Sillä sinun on valtakunta
ja voima ja kalja iankaikkisesti.
Aamen.
Vaikka siinä vain rukoilen kadotettujen sielujen puolesta. Mutta otan aikaa kauanko saa täällä olla ennen kuin ahdasmieliset poisttavat sen.
- Atte Ateisti
Ainakin uskikset ja trollit ovat täällä palstalla lähestyneet niin paljon toisiaan, että on yhä vaikeampi erottaa, kumpia he ovat.
Monesta aloituksesta voisin vannoa, että takana on piruileva ja idiootiksi heittäytyvä trolli, joka vain yrittää mustata uskisten maineen, mutta epäilyilläni saattaisin loukata jutun ehkä tosissaan kirjoittanutta uskista. - Hana
Jutellessani ihmisten kanssa monet ensiksi ateistiksi tunnustautuvat paljastavat pian, etteivät olekkaan ateisteja. Ei ainakaan siinä mielessä, mitä tällä palstalla kovimmat antavat ateismilla tarkoittavan. Monet pohtivat, epäilevät, lukevat kirjallisuutta. Ateismi ei ainakaan vielä ole kypsynyt vakaaksi vakaumukseksi tapaamieni henkilöiden elämässä. Harvat ovat todella jyrkkiä!
- ------------------
Useimmat ateistit eivät usko, että jumalia ei ole, vaan eivät vain usko mihinkään jumaliin. Ateistien mielikuva siitä, miten todennäköistä jumalien olemassaolo on vaihtelee yleensä siis 100% varmuudesta, että jumalia ei ole neutraaliuteen, johon liittyy mihinkään jumalaan uskomattomuus. Ei-ateisteille näyttää vain usein olevan varsin omituinen kuva siitä, mitä ateismi on. Heidän kannattaisi ostaa ensin sanakirja ja ottaa selvää, että on oikeasti ymmärtänyt asian ennen kuin kommentoi asiaa.
- ------------------
Otapa selvää, mitä sana 'ateismi' tarkoittaa. Se tarkoittaa nimenomaan sellaista ihmistä, joka ei usko mihinkään jumaliin tai ihmistä, joka uskoo, että jumalia ei ole. Ateismi ei ole, eikä ole koskaan ollut, mikään uskonto tai edes ideologia. Ateismi ei myöskään ole koskaan muuttunut millään tavalla. Tosin uskovaisilla on tapana levittää ateismista mitä omituisimpia propagandaväitteitä, jotka sitten ilmeisesti sellaiset ihmiset, jotka helposti uskovat mitä tahansa propagandaa tai satuja sitten ottavat todesta... Minulla ei ole koskaan ollut mitään uskovaisia vastaan, mutta alkaa jo ärsyttää tämä jatkuva propagandan jauhaminen ja ateistien syyttäminen milloin mistäkin, joten voi olla, että kohta liityn kasvavaan uskonnovastaisten ateistien joukkoon.
- Kössönöm
uskikset väittävät tietävänsä mitä ateistin päässä liikkuu. Eivätkä edes usko, kun sanoo, ettei usko jumaliin, vaan sitten alkaa typerä jänkkääminen.
Minun mielestäni uskontojen asema Suomessa (ainakin) pitäisi olla samanlainen kuin millä tahansa harrastusporukalla. - chris_hitchens
Kössönöm kirjoitti:
uskikset väittävät tietävänsä mitä ateistin päässä liikkuu. Eivätkä edes usko, kun sanoo, ettei usko jumaliin, vaan sitten alkaa typerä jänkkääminen.
Minun mielestäni uskontojen asema Suomessa (ainakin) pitäisi olla samanlainen kuin millä tahansa harrastusporukalla.Niin minäkin luulin olevani ateisti kun en pidä yhdenkään jumalolennon olemassaoloa totena. Nyt sitten taidankin olla kommunisti tai natsi tai joku muu.
Pitäiskö ateistien nyt perustaa tähän uskontoomme harrastuskerhoja: Ateistiset metsästämättömät ja Postimerkkien kerääjämättömät nyt vaikka aluksi. Löytyyhän noita vaikka kuinka kun päästään alkuun.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1824200
- 331538
Minulta loppuu aika
Halusin olla täydellinen. Nyt näyttää siltä että viimeinen kiristys jää puolitiehen, sillä h-hetki on jo ihan kohta käsi401470Syvälliset keskustelut
Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen211433Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi
mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,171332- 1071259
Kyllähän tämä vähän kirpaisee
Mutta oman sisäisen rauhan vuoksi jätän sinut nyt historiaan. Todennäköisesti olet jo sinäkin mennyt eteenpäin. Olipah381167Moi, nainen
Tunnustan, olen heikkona sun hymyyn, ja sekään ei auta yhtään, että sulla on täydellinen nenä. Joten ensi kerralla, kun301160- 121067
Sulla on uskomaton luonne
Saat minut hetkessä iloiseksi, tai sanotaan nyt niin, että ajatus sinusta saa sydämeni hyppimään riemusta. En vain saa s441018