Kuka teki

liiton arkun?

2. Moos. 32:ssa israelilaiset teettivät Aaronilla, Mooseksen velipojalla kultaisen sonnipatsaan kun luulivat Mossen kadonneen lopullisesti ja halusivat jotain palvottavaa. Kun Mouses viimein tuli alas Siinai-vuorelta, hän vihastui koska oli Jahven lellikki. Hän sanoi: Kaikki jotka ovat Herran puolella, tulkoot tänne!" Kaikki Leevin (juuri se Jaakobin poika-Leevi) heimoon kuuluvat menivät. Nämä sitten tappoivat kaikki muut, olipa sitten veli, ystävä tai sukulainen. Kuulemma n. 3000 sai surmansa.

Ongelma on siinä, että Jumala oli jo aiemmin määrännyt Juudan (juuri se Jaakopin poitsu) sukuun kuuluvan Besalelin ja Danin (juuri se) heimoon kuuluvan Oholiabin tekemään niitä kalliita pyhiä tavaroita, kuten liitonarkun, pyhäkköteltan ja uhripöydän. Nämä rakennetaan sitten luvuissa 36 eteenpäin. Mutta, mutta kun kaikki muut jo kuolivat paitsi Leevin heimoon kuuluvat. Tä?

En uskalla kysyä Raamattukeskusteluista kun kysymyksiäni on aiemminkin poistatettu ennenkuin olen nähnyt vastauksia.

14

144

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Egyptistä lähtiessä pelkästään jalkautuneita miehiä oli 600000.
      Tässä kuoli 3000, eri sukukunnista paitsi Leevi. Eli mitä kohtaa et ymmärtänyt?

• ymmärrä

Mooses käski Leeviläisten tappaa israelilaisista KAIKKI, JOTKA KOHTAATTE, oli veli, ystävä tai sukulainen. Saa sen käsityksen, että Vain Leeviläiset jäivät henkiin. Oli muuten aika verenhimoinen tämä Jahve ja Mooses. Etenkin Jahve, joka omien sanojensa mukaan on "kiivas Jumala". Kuolema seuraa lähes kaikista rikkeistä, ja 2. Moos. 22:28 "Uhraa minulle viivyttelemättä ensi hedelmä viljastasi ja viinistäsi. Anna minulle myös esikoinen pojistasi. 29 Sama koskee nautoja, lampaita ja vuohia. Niiden esikoinen saa olla 7 päivää emänsä kanssa, mutta kahdeksantena sinun tulee antaa se minulle." Voi hyvä jumala.

• ymmärrä kirjoitti:

Mooses käski Leeviläisten tappaa israelilaisista KAIKKI, JOTKA KOHTAATTE, oli veli, ystävä tai sukulainen. Saa sen käsityksen, että Vain Leeviläiset jäivät henkiin. Oli muuten aika verenhimoinen tämä Jahve ja Mooses. Etenkin Jahve, joka omien sanojensa mukaan on "kiivas Jumala". Kuolema seuraa lähes kaikista rikkeistä, ja 2. Moos. 22:28 "Uhraa minulle viivyttelemättä ensi hedelmä viljastasi ja viinistäsi. Anna minulle myös esikoinen pojistasi. 29 Sama koskee nautoja, lampaita ja vuohia. Niiden esikoinen saa olla 7 päivää emänsä kanssa, mutta kahdeksantena sinun tulee antaa se minulle." Voi hyvä jumala.

Teksti yhteys, kyseessä oli joukko kapinallisia.

• hyvää jumalaa vastaan
        hobo7 kirjoitti:

Herra sanoi vielä: "Jätä minut nyt rauhaan, että vihani saa leimahtaa heitä vastaan ja tuhota heidät. Mutta sinusta minä teen suuren kansan". Mooses onnistui lepyttämään Jahven, joka "päätti luopua siitä hävityksestä jolla oli uhannut kansaansa".

HOLY SHIT! Mooses oli tekijämiehiä! Lepytti Jumalan puhumalla! Ahtisaari ei ole enää mitään .....
        No 3000 kuoli yhdessä päivässä mutta muuten ihan hyvin vedetty.

• hyvää jumalaa vastaan kirjoitti:

Herra sanoi vielä: "Jätä minut nyt rauhaan, että vihani saa leimahtaa heitä vastaan ja tuhota heidät. Mutta sinusta minä teen suuren kansan". Mooses onnistui lepyttämään Jahven, joka "päätti luopua siitä hävityksestä jolla oli uhannut kansaansa".

HOLY SHIT! Mooses oli tekijämiehiä! Lepytti Jumalan puhumalla! Ahtisaari ei ole enää mitään .....
        No 3000 kuoli yhdessä päivässä mutta muuten ihan hyvin vedetty.

Ahtisaari??
        Onko se joskus ollut jotain, muutako YK';n marionetti.

• hobo7 kirjoitti:

Ahtisaari??
        Onko se joskus ollut jotain, muutako YK';n marionetti.

Taas tyhmäillä hobo.
        Marionetit eivät saa aikaan sitä mitä Ahtisaari on saanut..
        Konfliktialueella vuoden asuneena voin sanoa että jos siellä osapuolille menee sanomaan että: No kun mun käskettiin sanoa näin.. Nehän nauravat itsensä hengiltä heti..
        Kun vallasta tapellaan, niin siinä ei Yk:lla ole mitään arvovaltaa. Siellä uskotaan vain voimaa. Aseellista, tai tarpeeksi kovaa jätkää, joka osaa edes vähän takoa järkeä päähän..

• weccu kirjoitti:

Taas tyhmäillä hobo.
        Marionetit eivät saa aikaan sitä mitä Ahtisaari on saanut..
        Konfliktialueella vuoden asuneena voin sanoa että jos siellä osapuolille menee sanomaan että: No kun mun käskettiin sanoa näin.. Nehän nauravat itsensä hengiltä heti..
        Kun vallasta tapellaan, niin siinä ei Yk:lla ole mitään arvovaltaa. Siellä uskotaan vain voimaa. Aseellista, tai tarpeeksi kovaa jätkää, joka osaa edes vähän takoa järkeä päähän..

Ok. Sulla on käytännön kokemus. En vaan jaksa paljo arvostaa kyseistä pressaa.
        Sanohan se itse aikoinaa, että ei halua olla niiden presidentti jotka pitävät EU;ta
        ilmestyskirjan petona, eli ei tunnusta muo kansalaiseksi.
        Tosin minä tunnustan esivallan siis hänetkin, se on Raamatun käsky.
        Shalom.

• Kuk regus susej
        hobo7 kirjoitti:

Ok. Sulla on käytännön kokemus. En vaan jaksa paljo arvostaa kyseistä pressaa.
        Sanohan se itse aikoinaa, että ei halua olla niiden presidentti jotka pitävät EU;ta
        ilmestyskirjan petona, eli ei tunnusta muo kansalaiseksi.
        Tosin minä tunnustan esivallan siis hänetkin, se on Raamatun käsky.
        Shalom.

Miksi EU?

Löytyykö jostakin listaa ihmisistä, valtioista, aatteista ja asioista joita on vuosien varrella pidetty ilmestyskirjan petona?

• Kuk regus susej kirjoitti:

Miksi EU?

Löytyykö jostakin listaa ihmisistä, valtioista, aatteista ja asioista joita on vuosien varrella pidetty ilmestyskirjan petona?

Joo sitä on pidetty 10 sarvee.
        Peto valta on aina Juutalaisten vihollinen eli Rooman jatke, vaikka Paavin valta ja nyt tuleva ekumeeninen yhteys. Voi kyllä olla vaikka Syyrian, Makedonian, ei voi tietää.
        Luulisi että kehittyneet ase vallat antavat johdon tälle.
        mm;Islamistit ovat paha pelote länsi valloille. Pyydän lue Daniel, Hesekiel, Jeremia, Jesaja, Ilm, Evamkeliumit.

• Kuk regus susej
        hobo7 kirjoitti:

Joo sitä on pidetty 10 sarvee.
        Peto valta on aina Juutalaisten vihollinen eli Rooman jatke, vaikka Paavin valta ja nyt tuleva ekumeeninen yhteys. Voi kyllä olla vaikka Syyrian, Makedonian, ei voi tietää.
        Luulisi että kehittyneet ase vallat antavat johdon tälle.
        mm;Islamistit ovat paha pelote länsi valloille. Pyydän lue Daniel, Hesekiel, Jeremia, Jesaja, Ilm, Evamkeliumit.

että peto on milloin mikäkin, kadonnut neuvostoliittokin on mainittu. Tarkoittaako se sitä että peto tulee aina uudestaan, sitä että se vaihtaa hahmoa, vai sitä että teillä ei ole aavistustakaan asiasta?

• hobo7
        Kuk regus susej kirjoitti:

että peto on milloin mikäkin, kadonnut neuvostoliittokin on mainittu. Tarkoittaako se sitä että peto tulee aina uudestaan, sitä että se vaihtaa hahmoa, vai sitä että teillä ei ole aavistustakaan asiasta?

Eipä hirveesti ole aavistusta.
        Merkit on Babylon eli Nebun valtakunta (huom: maantieteeliset alueet)
        Meedia Persia.
        Makedonia (Kreikka).
        Rooma.
        Jostai näistä. Israel sotii jatkuvasti, kuka tekee vale rauhan siellä se.
        Sitä ennen Damaskos häviää kaupungien luvusta, Egypti luhistuu.
        YM;lue, ja kerro mulle. Öitä.
        Shalom.

• ...
        hobo7 kirjoitti:

Meedia Persia.
        Makedonia (Kreikka).
        Rooma.
        Shalom.

sotii siis jatkuvasti jotain noista valtioista vastaan ja jos joku sen päättäjistä erehtyy tekemään rauhan, on ilmestyskirjan peto?

Kuulostaa taas kristillisen selvältä tämäkin asia.

• Atte Ateisti
        hobo7 kirjoitti:

Meedia Persia.
        Makedonia (Kreikka).
        Rooma.
        Shalom.

Minua säälittävät ne miljoonat uskovaiset, jotka kulloinkin hurahtavat tulevaisuuden apokalyptisia tulkintojanne uskomaan. 1980-luvulla hellari-enoni vakuutteli Raamatun Assyria-kuvausten perusteella, kuinka Neuvostoliitto tulee aloittamaan ydinsodan. 1800-luvulla Napoleonin tulkittiin olevan ennustettu Antikristus jne.

Milloin mitäkin. Ja kun "ennustuksen tulkintanne" osuu pieleen, ei sitä paljoa anteeksi pyydetä vaan jatketaan uudella valheella luottaen siihen, ettei kukaan muista niitä edellisiä.

Ja vihan saarnaajien kirjat myyvät ja vapaaehtoisia "kymmenyksiä seurakunnalle" maksetaan....

• hobo7 kirjoitti:

Missä kohtaa tekstiä mainitaan kapinalliset?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tiedätkö, että haluaisin panna

Sinua. Onko sinulla samanlaiset ajatukset ja tunteet?
      Ikävä
      182
      4180
    2. Hyväksytty kaivattusi

Vartaloa vai et? Rehellinen vastaus
      Ikävä
      33
      1538
    3. Minulta loppuu aika

Halusin olla täydellinen. Nyt näyttää siltä että viimeinen kiristys jää puolitiehen, sillä h-hetki on jo ihan kohta käsi
      Ikävä
      39
      1447
    4. Syvälliset keskustelut

Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen
      Ikävä
      21
      1433
    5. Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi

mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,
      Ikävä
      17
      1332
    6. Mitä ajattelet

Kun näet kaivattuasi?
      Ikävä
      107
      1249
    7. Kyllähän tämä vähän kirpaisee

Mutta oman sisäisen rauhan vuoksi jätän sinut nyt historiaan. Todennäköisesti olet jo sinäkin mennyt eteenpäin. Olipah
      Ikävä
      38
      1167
    8. Moi, nainen

Tunnustan, olen heikkona sun hymyyn, ja sekään ei auta yhtään, että sulla on täydellinen nenä. Joten ensi kerralla, kun
      Ikävä
      30
      1150
    9. Nyt on pakko tunnustaa

AA että on ikävä sinua!!
      Ikävä
      12
      1067
    10. Sulla on uskomaton luonne

Saat minut hetkessä iloiseksi, tai sanotaan nyt niin, että ajatus sinusta saa sydämeni hyppimään riemusta. En vain saa s
      Ikävä
      44
      1008
    Aihe