Mites on viiskyppiset

Yxitypy

Pitääkö teillä olla aina puoliso kyljessä kiinni, vai uskallatteko lähteä kaveriporukan kanssa reissuun, tai muuten vaan iltaa istumaan.

Meillä on perjantaina akkaporukan saunailta, ja työpaikan kahvipöydässä siitä mainitsin. Eräs työntekijöistä sanoi, että hän ei ymmärrä että naimisissa olevat naiset lähtevät ilman puolisoaan juhlimaan. Hän kuulema ei ole koskaan käynyt naisporukan kanssa missään, eikä tarvi muuta seuraa, kuin miehensä.

Itse olen taas sitä mieltä, että naisilla, sekä miehillä pitää olla myös omia kavereita, joiden kanssa voi vaihtaa mielipiteitään ja käydä tuulettumassa.
Miten käy henkilölle, jolla ei ole muita ystäviä, kuin oma puoliso, ja puoliso sattuu vaikka kuolemaan. Tuntuis että aika yksinäinen tällainen henkilö olisi.

En usko että tämän päivän nuorista juurikaan enää löytyy näin ahtaasti ajattelevia, mutta meissä viiskymppisissä niitä vielä on.

49

422

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mukavaa lähteä naispoppoossa iltaa viettämään, sitä sattuu vaan liian harvoin. Ei todellakaan tarvitse miehen kyljes kökkäillä jatkuvasti, eikä miehen tarvi miun, saa mennä just niin paljon ku haluaa, hää ei tosin paljon käy, paitsi kaikenlaisissa kokouksissa ym. en pistä pahakseni :)))

• Yxitypy

elämä ollut todellakin tylsää ilman niitä kaikkia reissuja mitä naisporukan kanssa on tehty :=))
        Valokuviakin reissuilta on melkoinen läjä.
        Tosin nykyään ei enää tahdo viitsiä lähteä mihinkään. Pitää väliin kuitenkin ottaa itseään niskasta kiinni ettei ihan mökity :=))

• Yxitypy kirjoitti:

elämä ollut todellakin tylsää ilman niitä kaikkia reissuja mitä naisporukan kanssa on tehty :=))
        Valokuviakin reissuilta on melkoinen läjä.
        Tosin nykyään ei enää tahdo viitsiä lähteä mihinkään. Pitää väliin kuitenkin ottaa itseään niskasta kiinni ettei ihan mökity :=))

Monet hauskat reissut on likkaporukassa tehty.. On kiva, ku samanhenkinen porukka lähtee liikenteeseen, juttua ja naurua piisaa:))

• Meriläinen

Eipä todellakaan ole aina kyljessä Hih
      Kun ei ole kyljessä ollenkaan.
      Mutta muuten olen sitä mieltä että kyllä molemmilla pitää olla omatkin ystävät.
      Ja olen tuossa seuraillut näitä nuoria joita töissä on niin ovat jatkuvasti puhelimella niihin rakkaisiinsa yhteydessä, ihan vaan että mitä teet just nyt.
      Hassua kun yövuoroissakin soitellaan, tauot menee puhelimessa. Vaikka ovat naimisissa ja useamman vuoden jo yhdessä olleet, eikä kuulosta mustasukkaiselta, vaan jotenkin ihan normaalilta.
      No mie meen taas, hyvät yöt kaikille.

• Yxitypy

meriläinen, ja eti nyt kylkees se mies sinäkin. Sun elämä on muuten vähän liian vapaata :=))

• viivatiina

oon ihan sitä mieltä ettei sillon oo kaikki kohdallaan jos ei voi itsekseen lähtee koskaan minnekkään jokaiselle varmaan tekee hyvää joskus olla jonkun muunkin seurassa vapaa aikanaan kun sen oman puolisonsa ja jos ei halua koskaan lähtee mihinkään niin siihen on varmaan syynä joko oma tai puolison omistushalu ja jos ei koskaan lähde niin ei kai sit osaakkaan lähteä ei muuta kun menoks vaan kyllä se puoliso pysyy pitämättäkin jos on pysyäkseen.

• Yxitypy

ollut sitä mieltä, ettei ketään voi omistaa.
        Lauletaan me vain: Se mikä kerran menee, se mennä joutaa :=))

• viivatiina
        Yxitypy kirjoitti:

ollut sitä mieltä, ettei ketään voi omistaa.
        Lauletaan me vain: Se mikä kerran menee, se mennä joutaa :=))

teemme =))

• .....l...............

Mikä pervo se sinä olet kun menet muijien kanssa paikat paljaana ja tissisilläsi saunaan muijien kanssa?

Se vasta pervoa oliskin, jos ukko pitäisi vielä haalata mukaan.

Jo on murheita ihmisillä , mutta niillä on, omat on murheensa. Mikähän pervo muuten sellainen ihminen kaapissaan on? Mieti sitä :DDDDDDDDDDD

=DW=

• Yxitypy

tosiaankin murheita :=))

Mutta ei sitä tiijä ollaanko me naiset siellä saunassa ihan keskenään.Voidaan saada selänpesijät, kun saunailta on palolaitoksen tiloissa, jossa kuulema on päivystämässä neljä salskeaa palomiestä :=))

• RIMMIR

en edes tahtonut päästä työmaan palavereihin saatikka sitten illanviettoihin ystävättärieni kanssa. Aina tuli mykkäkoulua ja v-mäistä käyttäytymistä pidemmäksi aikaa. Eipä sitä sitten paljon uralla edennyt kun se sosiaalinen kanssakäyminenkin on tärkeää siellä työyhteisössä.
      Itse mies kulki miesporukkojen kanssa hiihtoreissuilla, ravintoloissa, seuraamassa urheilukisoja ym.
      Nyt kun pääsis, ei enää huvita.

• Saamaton nahjus.

lähteä minnekään, jos tietää että siitä saa kuulla alatyylistä sanailua seuraavat kymmenen vuotta.

• Yxitypy

monella naisella. Tuttua tarinaa.
        Olen usein kysynyt naisilta, joita mies näin kohtelee , miksi he siihen suostuvat. Sanovat että pääsevät helpommalla, kun eivät lähde, niin ei tarvi viikkoa miehen kans riidellä.

• viivi-amaldiina

olla vapaus mennä niin naisten kuin miestenki.

Meillä ei ole koskaan tuosta asiasta riidelty, luottamus on se joka vahvistaa.

• Yxitypy

oli joskus liittomme alkuaikoina riitaa tästä asiasta, mutta olen aina ollut niin periksiantamaton luonne, etten alistunut mieheni käskyvaltaan. Sanoin silloin, että mulla on omat kaverit, joiden kanssa tulen käymään väliin jossain, ja jos ei kelpaa, niin muutetaan hynttyyt eri osoitteeseen.
        36 vuotta ollaan kuitenkin saman katon alla asuttu :=))

• t.l.

Omassa avioliitossani kävin tosi harvoin missään ja ne missä kävin olivat työpaikan kokouksia. No mies meni senkin edestä ja itse olin pienten lasten kanssa kotona.
      Omille nuorilleni olen sanonutkin, että käykää kavereitten kanssa silloin tällöin tuulettumassa se tekee hyvää mielialalle.

• Yxitypy

sitä silloin lasten ihan pienenä ollessa käynyt missään. Aika meni niin joutuin niiden kanssa peuhatessa.
        Kulki töissä ja illat pesi pyykkiä ja laittoi ruokaa. Ei edes mieleen tullut lähtä mihinkään. Mutta kun tenavat pääsivät kouluikään, niin siitä lähtien olen käynyt naisporukan kanssa väliin tuulettumassa. Toki väliin myös mieheni kanssa :=))

• t.l.
        Yxitypy kirjoitti:

sitä silloin lasten ihan pienenä ollessa käynyt missään. Aika meni niin joutuin niiden kanssa peuhatessa.
        Kulki töissä ja illat pesi pyykkiä ja laittoi ruokaa. Ei edes mieleen tullut lähtä mihinkään. Mutta kun tenavat pääsivät kouluikään, niin siitä lähtien olen käynyt naisporukan kanssa väliin tuulettumassa. Toki väliin myös mieheni kanssa :=))

Mulla oli ne lapset kahessa satsissa, niin oli tosi pitkä aika heidän kanssaan :)) eli ekan ja neljännen välis 17 vuotta. Nyt nuorimmainenkin on jo 18 ja vanhin 35. Oli se kivaa aikaa varsinkin näitten nuorempien kanssa, kun ei enää odottanu heidän kasvavan vaan eli sitä hetkeä mikä oli menossa.

Todellisuudessa joskus kaipailin yhdessä meoja ja likkaporukassakin.

• susa51
        t.l. kirjoitti:

Mulla oli ne lapset kahessa satsissa, niin oli tosi pitkä aika heidän kanssaan :)) eli ekan ja neljännen välis 17 vuotta. Nyt nuorimmainenkin on jo 18 ja vanhin 35. Oli se kivaa aikaa varsinkin näitten nuorempien kanssa, kun ei enää odottanu heidän kasvavan vaan eli sitä hetkeä mikä oli menossa.

Todellisuudessa joskus kaipailin yhdessä meoja ja likkaporukassakin.

Lapset kun ei tulleet ihan nuorena ja heidän välissä monta vuotta.
        Aina ennen oli kotiin kiire töistä, lasten takia ja ihan mielellään sen tekikin.
        Olen muuten sitä mieltä että omia menojakin tarvii olla.
        Molemminpuolinen luottamus on oltava=:)

• Täti Tuppukylästä

No ei tarvitse olla. Saan mennä harrastuksilleni ja naisporukan kanssa reissuun.
      Tukehtuuhan siinä, jos toinen on koko ajan kyljessä kiinni .
      Miehellä on omia kavereita ja harrastuksia . Hyvin on mennyt, ilman mustasukkaisuusdraamoja .
      Ollaan oltu yhdessä jo 38v , tuntuu että yhteiselo vain paranee iän myötä.

Kyllä molemmilla pitää olla omia kavereitakin, tietysti myös yhteisiä ystäviä ja tuttuja .

• Yxitypy

Olen samaa mieltä. Avioliitto ei saa olla kahle. Mustasukkaisuus pienessä määrin ei ole paha asia, kunhan se ei mene sairauden puolelle.
        Te olette olleet saman aikaa yhdessä, kuten mekin :=))

• Vaimoni oli noin 35-v kun häntä ehdotettiin työpaikkansa luottamushenkilöksi.
      Koska itse toimin riistäjäkapitalistin edustajana oli roolijako 80-luvun puolivälin tietämissä selvä.
      Vaimo kysyi mielipdettäni arvaten ennalta minun kannustavan päätökseen.
      Evääksi sanoin että hankkii kaiken mahdollisen koulutuksen ja hoitaa kaikki kokoukset.
      Näin tapahtui.

Myöhemmin ammattiliiton ja kunnallispolitiikan puitteissa samat kuviot.

Ollessani vuosikausia viikot matkatöissä jätti elämäni sulostuttaja viikonloppuseminaarit väliin.

Viimeisten vuosien aikana, alkaen noin v55:stä on hän tehnyt vuosittain pari 1 - 3:n viikon tyttöjen matkaa, etupäässä kaupunkikohteisiin.
      Sen lisäksi muutama kotimaan 2 - 3pv:n pistäytyminen.

Seuraava poissaolo alkaa ensi perjantaina joka täten kiinnostuneille tiedoitettakoon.

Tarpeelliset menot on hoidettu puolin ja toisin.

Tyttöjen matkatkin alkoivat oikeastaan minun aloitteestani.
      Viikko kuukauden matkalta kotiutumisemme jälkeen vaimo huomasi ilmoituksen "kaksi yhden hinnalla" kohteeseen jossa olimme risteilyn yhteydessä käyneet päiväseltään mutta mielenkiinto oli herännyt.Itse en viitsinyt lähteä mutta kehoitin menemään jos löytää sopivan kaverin.

Menot eivät ole koskaan herättäneet kummempaa keskustelua.
      Sopivaa vaihtelua viime vuosien kokoaikaiseen yhdessäoloon.
      Itse olen havainnut miten kolkkoa on herätä yksin hiljaisessa makuuhuoneessa.

Nuorempina, v30 eteen päin kyse oli työhön ja harrastuksiin liittyvistä menoista.
      55:sta alkaen kyse on ollut huvittelusta.

• Yxitypy

olet suhtautunut vaimosi menoihin. Nostan sinulle hattua :=))

• Nytkin olen syysleskenä ja vaimo naisporukalla pohjoisessa.

Itse olin viime kuun lopun lomailemassa askarilla.

Meillä ei lasketa kummankaan menemisiä.
      Sentään lähtöjä ja paluita on ollut sama määrä, joten elämä senkun hymyilee ja on hiton paljon mukavampi elää arkea vapaan ja 'kahlitsemattoman' puolison kanssa.

Ps. Lähtöterveisiksi kehoitin koko naisjoukkoa jättämään "aivot Oulun Tullin narikkaan"!:))

Ps. Oltiin me sentään kahdestaan lomareissussa heinäkuussa ja muuten yhteistä aikaa on yli kolmesataa vuorokautta vuotta kohden ja kolmekymmentä neljä yhteistä vuotta ja kaa sama "huone ja sänky".

• Yxitypy

tosiaankin ruska-aika, ja lapissa olis kiva käydä. Mutta tänä vuonna en viitsinyt lähtä, vaikka sinne muuan kaveri houkutteli. Jotenkin olen tullut nykyään laiskemmaksi. Lieneekö iän tuomaa laiskuutta.

Heh..vai Oulun tullin narikkaan pitäis jättää aivot. Mun tarviskin sitten ajaa vaan 8 kilsaa tuohon narikkaan :=))

Kyllä mä joskus saatan sänkyä vaihtaa, jos kaveri kovin äänekkäästi alkaa kuorsaamaan :=))

• Yxitypy kirjoitti:

tosiaankin ruska-aika, ja lapissa olis kiva käydä. Mutta tänä vuonna en viitsinyt lähtä, vaikka sinne muuan kaveri houkutteli. Jotenkin olen tullut nykyään laiskemmaksi. Lieneekö iän tuomaa laiskuutta.

Heh..vai Oulun tullin narikkaan pitäis jättää aivot. Mun tarviskin sitten ajaa vaan 8 kilsaa tuohon narikkaan :=))

Kyllä mä joskus saatan sänkyä vaihtaa, jos kaveri kovin äänekkäästi alkaa kuorsaamaan :=))

mitä mainioin mahdollisuus käydä valitsemassa.

Muuta kuin keräilemään ja kotona tutkiskella, mitä ihmisten päässä oikeesti liikkuu!!:)

Vois olla mielenkiintoista jos tosiaan vois välillä ajatella aivan venntovieraan ihmisen ajatuksin??

• En mene ikinä akkaporukassa mihinkään, jos vaan ei ole ihan pakko tai vain jos siitä maksetaan reilusti.
      Inhoan akkalaumoja ja en siis käy naisporukassa iltaa istumassa. Naistyöporukkaa minulla ei ole, teen itsenäistä työtä. Vapaaehtoisesti omalla vapaa-ajallani en istu naisseurassa.

Ilman miesystävääni käyn oman ystäväni kanssa joskus iltaa istumassa, mutta hän on kyllä mies ja hieman alle viiskymppinen. Käymme siis ihan kahdestaan silloin tällöin, mutta joskus myös minun mieheni on kyllä myös mukana, samoin hänen naisystävänsä. Mutta enemmin käymme kahdestaan, koska olen tuntenut hänet kauemmin kuin oman miesystäväni ja meillä on omia luottamuksellisia asioita keskusteltavana. Joskus tulee nimittäin sellaiset menneisyyden ahdistukset joita voimme jakaa vain keskenämme.

Minun miesystävällä on myös kaksi naispuolista kaveria, mutta he ovat iltaa istumassa mieheni kanssa useinmiten omien miestensä kanssa.

• paapuuri

Ihan samaa mieltä, naislaumassa en lähde mihinkään, ellei ole pakko.
        Yhden tai maksimissaan kahden naisen kanssa vielä pärjää, mutta kaikki yli sen on liikaa.
        Usein se toinenkin on jo liikaa ;))

• erillainen nuori olen :-)
        paapuuri kirjoitti:

Yhden tai maksimissaan kahden naisen kanssa vielä pärjää, mutta kaikki yli sen on liikaa.

Miestä ei minulta löydy, mutta en minäkään akkaporukassa mihinkään mene. Kuljen paljon yksinään, jolloin olen vapaa lähtemään pois "riennoista", juuri silloin, kun haluan. (ei tarvitse muille sanoa, että moron, nyt lähden).
        Toki tapaan ystävättäriä, mutta vain yhtä kerrallaan, sama koskee miespuolisia ystäviä.

• Täti Tuppukylästä

miten " akkaporukassa " muka on niin kamalaa ? Höh ...
        Meillä on ainakin aivan hulvattoman hauskaa silloin, kun tämä meidän pieni porukkamme lähtee irroittelemaan.
        Ei siinä siidereitä tarvita, kun on sopivasti monta hassua yhdessä .

• Yxitypy

se akkaporukassa niin inhottaa?
        Jos on hyvä porukka, jonka kanssa on kokoontuu yhteen kolme- neljä kertaa vuodessa, jää niistä päivistä tosi kivoja muistoja :=))
        Eihän sen tarvi työporukkaa olla, keiden kanssa iltaa lähtee istumaan. Itse kyllä käyn joskus myös työkavereiden kanssa.

• Yxitypy
        paapuuri kirjoitti:

paapu mun kans :=))

Kyllä minä olen aina pärjännyt isossakin naislaumassa. Yleensä reissuun lähdetäänkin pitkäaikaisten naiskavereiden kanssa. Siis että tuntee jokaisen kotkotukset.
        Ei ole koskaan mitään riitaa niillä reisuilla ollut kenenkään kanssa.

• paapuuri
        Yxitypy kirjoitti:

paapu mun kans :=))

Kyllä minä olen aina pärjännyt isossakin naislaumassa. Yleensä reissuun lähdetäänkin pitkäaikaisten naiskavereiden kanssa. Siis että tuntee jokaisen kotkotukset.
        Ei ole koskaan mitään riitaa niillä reisuilla ollut kenenkään kanssa.

Pärjään vaikka kenen kanssa, mutta en laumassa, sitä kaakatusta kestä millään ;)))

Kunhan mie tulen sinne päin, niin kokeillaanko ;))

• Yxitypy
        paapuuri kirjoitti:

Pärjään vaikka kenen kanssa, mutta en laumassa, sitä kaakatusta kestä millään ;)))

Kunhan mie tulen sinne päin, niin kokeillaanko ;))

kokeillaan, mutta minä olen kyllä aika kaakattaja :=))

• Yxitypy kirjoitti:

se akkaporukassa niin inhottaa?
        Jos on hyvä porukka, jonka kanssa on kokoontuu yhteen kolme- neljä kertaa vuodessa, jää niistä päivistä tosi kivoja muistoja :=))
        Eihän sen tarvi työporukkaa olla, keiden kanssa iltaa lähtee istumaan. Itse kyllä käyn joskus myös työkavereiden kanssa.

Ajattelen monista asioista tässä maailmassa hyvin eri tavalla kuin nainen yleensä. Tuntuu usein kuin he puhuisivat minulle täysin vierasta kieltä. Ja tuntuu, että minulla on hyvin vähän mitään jaettavaa heidän kanssaan. Viihdyn paremmin, miesten, ikään katsomatta, lasten, nuorten, niin nais- kuin miespuolistenkin, ja vanhusten seurassa.

Mutta kaikki me ihmiset olemme erilaisia.

• Pirre*
        miljoona kirjoitti:

Ajattelen monista asioista tässä maailmassa hyvin eri tavalla kuin nainen yleensä. Tuntuu usein kuin he puhuisivat minulle täysin vierasta kieltä. Ja tuntuu, että minulla on hyvin vähän mitään jaettavaa heidän kanssaan. Viihdyn paremmin, miesten, ikään katsomatta, lasten, nuorten, niin nais- kuin miespuolistenkin, ja vanhusten seurassa.

Mutta kaikki me ihmiset olemme erilaisia.

sullon mun luonto..

P.s. tullu kai sanottua ennenkin..:)

• Olen juoksuni juossut. Tykkään saunailloista täällä mökilläni tai Peterin mökillä sekä nautin yhteisistä matkoistamme maailmalla. Akkaporukan reissut ei enää kiinnosta, olen varmaan jo liian vanha sellaiseen.

Naisporukoilla illan istujaiset tiedän, kokemusta on kertynyt riittävästi ja itse asiaassa huvitun kun muistelen niitä reissuja. Kivojahan ne olivat vaan aika aikaansa kutakin.

Saunaillat olivat sitä että laittauduttiin saunan jälkeen nätiksi ja osa, ei tietenkään kaikki lähti ravintolaan jatkoille. Saunan takkahuoneessa kiersi "limpsapullot" kun tehtiin alkutankkausta.

Mitä ne reissut on muuta kuin hetki vapautta olla "sinkku". Tutkailla onko vielä kondiksessa ja haluttu mm. vastakkaisen sukupuolen silmissä. Onko nuorekkaampi kuin työkaveri ja kuka on porukan parkettien prinsessä ja kuka istuu seinäruusuna yms..; ) No, muistakaa vitsi vitsi ja vitseistäkin on aina huom. aina puolet totta ei sitten herneitä nenuun ; )

• Yxitypy

vähemmäski ovat minunkin reissuni käyneet viime vuosina. Väliin täytyy ottaa kuitenkin itteensä niskasta kiinni, ja lähtä edes niihin yhden illan porukkatapaamisiin, ettei kaverit pääse painumaan ihan unholaan. Minulle naiskaverit ovat kuitenkin aika tärkeitä.

En itse ajattele asiaa noin, että hetki vapautta olla sinkku. Naisilla on ne " naistenjutut", joista ei oman miehensä kanssa puhu. Tai jos puhuukin jotain, ei miehet niitä voi ymmärtää siten kuin toinen nainen.

Kyllä mekin silti yhdessä miehen kanssa aikaa vietetään ja reissataan.

Meidän huominen saunailta ei päädy ravinteliin. Istutaan iltaa ihan keskenään yhden kaverini ihanassa huvimajassa. Laitetaan sinne paljon tuikkuja palamaan, syödään pientä iltapalaa, otetaan vähän kuppia, jutellaan, lauletaan ja nauretaan :=))

• ..---....----.....----..

täytyy olla omia kavereita sillä monet liitot kaaqtuvat juuri siihen että kiehnätään liikaa yhdessä.

• Yxitypy

on vinha perä.
        Jos minä joudun olemaan mieheni kanssa tiiviisti vaikka kuukauden , alkaa ahdistamaan, ja riita on herkässä :=))

• S-e-n-i-r-o
        Yxitypy kirjoitti:

on vinha perä.
        Jos minä joudun olemaan mieheni kanssa tiiviisti vaikka kuukauden , alkaa ahdistamaan, ja riita on herkässä :=))

aina p...........a, onko se ihan välttämätöntä vaikka olettekin kunkkuja tällä palstalla?
        Omisttatkos kenties koko eniron?

• Yxitypy
        S-e-n-i-r-o kirjoitti:

aina p...........a, onko se ihan välttämätöntä vaikka olettekin kunkkuja tällä palstalla?
        Omisttatkos kenties koko eniron?

ellei taho :=))

• HTZA

Vaan ei tasa-arvoinen.

• Yxitypy

korjaamaan tilanne hartsa, äläkä siinä valita :=))

• Ei liene korrektia sanoa tasa-arvo!
        Tasa-aino-arvo vois korvata tuon käyttämäsi 'arvo' arvion!!:))

Syysterveiset kuitenkin.:)

• S-e-n-i-r-o

vaihtokaupat?
      Vaihdettaiskos tietsikoita keskenämme jos sujuis elämä paremmin tai kiiltokuvia?

• ei avioliitto sentään mikään vankila ole. Ja kun asiat on kunnossa, ei se erikseen tuulettuminenkaan mikään ongelma ole. Vaikka harvemmin sitä tuulettumista tarvitseekaan, mitä nyt joskus työpaikan saunaillat, jatkoineen.

• Yxitypy

nykyään tuuletusta tarvii.
        Laitetaan 10 vuotta taakse päin, tuuletuksen tarve oli suurempi. VIelä jaksoi innostua pidemmistäkin naisporukan reissuista.
        Nyt tosiaan tyytyy vaan yhden illan kokoontumisiin. On niin kiva nykyisin kallistaa päänsä omaan sänkyyn :=))

• Vein kylkiäiseni tänään aamupäivällä junalle.

Häiriö on tilapäinen sillä noudan hänet sunnuntaina alkuillasta, jos toisin ei ilmoiteta.

Yli-ikäisyydestäni huolimatta häiriköin koska näitä seurustelukatkoksia on harjoiteltu jo paljon nuorempanakin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tiedätkö, että haluaisin panna

Sinua. Onko sinulla samanlaiset ajatukset ja tunteet?
      Ikävä
      161
      2810
    2. Se oli siinä sitten

Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo
      NATO
      726
      2460
    3. Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?

Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?
      Ikävä
      53
      2364
    4. Mikä sinua ja kaivattuasi

Yhdistää?
      Ikävä
      135
      2220
    5. Ajelen varmaan siellä suunnalla

taas yöllä, vahingossa käyn sun pihalla. 😏 m
      Ikävä
      63
      1905
    6. Trump tekee rauhan Amerikan ja Venäjän ehdoilla

Ukraina luovuttaa Venäjän haluamat alueet Venäjälle. Ukraina luovuttaa Amerikan haluamat arvokkaat mineraalit Amerikall
      Maailman menoa
      248
      1734
    7. Hyväksytty kaivattusi

Vartaloa vai et? Rehellinen vastaus
      Ikävä
      31
      1391
    8. Syvälliset keskustelut

Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen
      Ikävä
      20
      1329
    9. Minulta loppuu aika

Halusin olla täydellinen. Nyt näyttää siltä että viimeinen kiristys jää puolitiehen, sillä h-hetki on jo ihan kohta käsi
      Ikävä
      31
      1222
    10. Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi

mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,
      Ikävä
      16
      1215
    Aihe