Ateistien elämän väitetään olevan tyhjää ja merkityksetöntä.
Itse en ole sellaista omalta kohdaltani havainnut. Päinvaston olen tällä hetkellä elämääni hyvin tyytyväinen ja olen ollut sitä jo monta vuotta.
Olisi kuitenkin hauska kuulla mikä on se elämän merkitys tai tarkoitus, joka teisteillä on ja minulta puuttuu.
Muutamalla sanalla se, mitä minun elämässäni jo on:
Erinomainen, lämmin, rakastava ja tasa-arvoinen, molempia kunnioittava parisuhde. (Elämäni suurin ilo ja päivieni valo.)
Muut läheiset ihmiset, sukulaiset ja ystävät, tuttavat ja satunnaiset tuttavuudet.
Uteliaisuus ja kiinnostus tämän maailman ihmeellisiin asioihin ja ilmiöihin.
Vapaus. VAPAUS!
Tieto siitä, että kaikki tämä on vain väliaikaista. - Tämä kohta vaatii vähän selitystä, koska monet ymmärtävät sen täysin väärin. - Ensinnäkin kyseessä on positiivinen asia. Kaikki loppuu aikanaan, kestipä se vaikka kymmeniä, satoja tai tuhansia vuosia, kuitenkin kaikella on loppunsa. Tietoisuus siitä antaa mahdollisuuden nauttia siitä, mitä minulla on nyt. Jos sulkisin silmäni asialta, en eläisi tässä maailmassa, vaan valheessa. Nykyään monet (Kuten itsekin ennen) elävät "sitku"-elämää (sitten kun). Ajatellaan, että sitten kun tulee viikonloppu, kesä, laskettelukelit, loma, eläke, (tuonpuoleinen) jne. tehdään jotain mukavaa. Siihen asti vain purraan hammasta ja kärsitään. Ei se niin mene! Jos haluaa elää, se on tehtävä nyt, tänään, tällä hetkellä. Se ei tarkoita sitä, että mitään ei kannata tavoitella, päinvastoin. Jos elämäsi ei ole nyt hyvää, muuta sitä paremmaksi. Tee kipeitäkin ratkaisuja. Mutta älä murehdi vain sitä, mitä sinulta puuttuu, vaan ennen kaikkea iloitse siitä, mitä sinulla on.
Tyhjä elämä
15
181
Vastaukset
"Nykyään monet (Kuten itsekin ennen) elävät "sitku"-elämää (sitten kun). Ajatellaan, että sitten kun tulee viikonloppu, kesä, laskettelukelit, loma, eläke, (tuonpuoleinen) jne. tehdään jotain mukavaa. Siihen asti vain purraan hammasta ja kärsitään. Ei se niin mene! Jos haluaa elää, se on tehtävä nyt, tänään, tällä hetkellä."
Erittäin hyvin sanottu.- Hanni
Ennen pitkää tuo hyvä alkaa sinuakin kyllästyttää. Voit sairastua syöpään. Puolisosi voi yllättäen pettää sinutkin tai kuolla. Ei usko ole jokin lohdutuspalkinto kaiken varalta ja itse olen tullut uskoon silloin kun kaikki oli erittäin hyvin. Tiedän vain että elämä kuoleman jälkeen jatkuu ja todellinen elämä on Jumalan yhteydessä. Tämä asia ei ole mikään miltä minusta nyt tuntuu juttu vaan totinen fakta.
- sxzkuppaklp
niin vihamielinen ja katkera, oikein toivot muille onnettomuutta.
http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/822373/3926155
Paha olosi paranisi jos palaisit aiempaan rentoon elämääsi. - Phoebus
Kuten jo sanoin, tiedän että onni ei ole ikuista.
Voi olla, että jo tänään maailmani saa todella kovan kolauksen. Jos niin ei käy, osaan olla onnellinen ja kiitollinen siitä, mitä minulla on. Jos niin käy, kerään onneni sirpaleet ja ja jatkan eteenpäin.
Tietoa ja uskoa ei kannattaisi sekoittaa keskenään. Niillä ei taida olla mitään tekemistä toistensa kanssa, ainakaan kristinuskossa.
Vieläkin jäi vaivaamaan se, mitä minun elämästäni puuttuu. - dhrftjtgk
"Puolisosi voi yllättäen pettää sinutkin"
Siksi siis erosit. "Tiedän vain että elämä kuoleman jälkeen jatkuu ja todellinen elämä on Jumalan yhteydessä. Tämä asia ei ole mikään miltä minusta nyt tuntuu juttu vaan totinen fakta"
Jos on totinen fakta mikset esitä todisteita siitä? Kaikki todisteet löytyvät yllättäen niistä sinun tuntemuksistasi, ei mistään muualta..
Eli jos ateistilla menee hyvin niin kyllä hymy hyytyy kun sairastuu. Meinaatko ettei uskovaisella hyydy? Ateisteilla on samanlainen sosiaalinen verkosto kuin uskovaisillakin. Siitä verkostosta niin uskovainen kuin ateistikin saa voimaa huonona hetkenä, ei mistään olemattomasta jumalasta.- Sitkuttelija
"Ennen pitkää tuo hyvä alkaa sinuakin kyllästyttää. Voit sairastua syöpään. Puolisosi voi yllättäen pettää sinutkin tai kuolla."
Sitku puolisosi pettää. Sitku sairastut....sitkusitkusitku...onko mielikuvitusystäväsi mieleistä elää "jos ja sitku" elämää? ts.jätä kaikki tekemättä koska VOI käydä huonosti. Ajattele tyhjää (jumalaa) koska muuten voit ajattelullasi päätyä eri lopputulemaan kuin uskontosi. - orko
Sitkuttelija kirjoitti:
"Ennen pitkää tuo hyvä alkaa sinuakin kyllästyttää. Voit sairastua syöpään. Puolisosi voi yllättäen pettää sinutkin tai kuolla."
Sitku puolisosi pettää. Sitku sairastut....sitkusitkusitku...onko mielikuvitusystäväsi mieleistä elää "jos ja sitku" elämää? ts.jätä kaikki tekemättä koska VOI käydä huonosti. Ajattele tyhjää (jumalaa) koska muuten voit ajattelullasi päätyä eri lopputulemaan kuin uskontosi.Haha, EXACTLY MY POINT.
- fgtjz
dhrftjtgk kirjoitti:
"Puolisosi voi yllättäen pettää sinutkin"
Siksi siis erosit.sen takia tuo Hanna/Hana/Hanni on niin pirun katkera.
Tosiasia (tosiseikka, fakta) on yksilöllisestä käsityksestä tai tulkinnasta riippumaton asia.
Usko ei ole fakta. Jos sinä esität kuolemanjälkeistä elämää faktana, sinä valehtelet.
Oikea sanamuoto on: Minä uskon että on kuolemanjälkeistä elämää.- W.Wildschwein
Oikeasti hyvä ei koskaan kyllästytä. Sen voi vaikka kierrättää ja kunnostaa. Vastuksia toki jokainen tarvitsee, eikä niihin kannata suhtautua tanttamaisesti, kuten sinä teet. Vastoinkäymisiä kutsutaan nykyään haasteiksi. Onnellisessa elämässäkin joutuu joskus ottamaan mittaa hankalistakin asioista ja tilanteista. Ei se ole katastrofaalista, eikä siinä tarvita rukousta tai mitään muitakaan taikoja. Vaikeudetkin ovat vain elämää, ei sen enempää.
- löyhäpää
orko kirjoitti:
Haha, EXACTLY MY POINT.
Miksi sinä olet myrkynkatkera elämälle, sille elämälle jossa sinäkin nyt olet! Sinulla täytyy olla suuria huolia ja yrität ratkaista niitä työntämällä väenväkisin muille vielä suurempia ongelmia.
Jokaisella ihmisellä maailmankatsomuksista riippumatta on lapsesta lähtien haaveita, utopiakuvia, halua tulla joksikin isona. Jokainen haluaa jotain kaunista ja ylevää ja siinä on yksi tärkeä, joskin monesti piilevänä esiintyvä, on saada hyviä kavereita, hyviä ihmissuhteita.
Itse en koskaan aseta kaveruussuhteiden ehdoksi uskova/ateisti tai muitakaan juttuja. Jopa niinkin ajattelen, että erilaiset ihmiset tuttavapiirissä ovat elämän suola.
Tämä elämä on tärkeä. Narrintouhua on väittää syntymän ja kuoleman välinen aika joutavaksi. "Hanni" taitaa pelätä kuolemaa. Ei siinä ole ongelmaa. Elollisen olemassaoloehto on syntymä ja kuolema. Miksi tehdä kuolemasta henkiolentoa! Elollista ei ole ilman syntymää ja kuolemaa. kuolema edellyttää syntymää ja syntymä kuolemaa. - adfgjhg
fgtjz kirjoitti:
sen takia tuo Hanna/Hana/Hanni on niin pirun katkera.
mies tuli järkiinsä kuunneltuaan aikansa tuota jeesussontaa.
- Phoebus
W.Wildschwein kirjoitti:
Oikeasti hyvä ei koskaan kyllästytä. Sen voi vaikka kierrättää ja kunnostaa. Vastuksia toki jokainen tarvitsee, eikä niihin kannata suhtautua tanttamaisesti, kuten sinä teet. Vastoinkäymisiä kutsutaan nykyään haasteiksi. Onnellisessa elämässäkin joutuu joskus ottamaan mittaa hankalistakin asioista ja tilanteista. Ei se ole katastrofaalista, eikä siinä tarvita rukousta tai mitään muitakaan taikoja. Vaikeudetkin ovat vain elämää, ei sen enempää.
Jokaisella on ongelmia ja vastoinkäymisiä. Niin tietysti minullakin.
Niinkuin Weli Willisika sanoi, ne nyt vaan eivät ole elämäni tärkein sisältö. Elämän sisältö on hyvissä asioissa, vastoinkäymiset auttavat huomaamaan sen, kuinka hyvin asiat oikeasti ovat.
Tietysti, jos elämä iskee molemmilla käsillä, ongelmat voivat olla todella koettelevia. Nyt kuitenkin menee hyvin ja olen siitä ONNELLINEN.
- Phoebus
Kysymyshän oli siitä, mikä on se sisältö tai merkitys, mitä minun ateistinelämästäni puuttuu, mutta kristityillä on.
Olisi todella mukavaa kuulla vastaus.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1824300
- 341584
Minulta loppuu aika
Halusin olla täydellinen. Nyt näyttää siltä että viimeinen kiristys jää puolitiehen, sillä h-hetki on jo ihan kohta käsi401500Syvälliset keskustelut
Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen251484Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi
mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,201375- 1121306
Moi, nainen
Tunnustan, olen heikkona sun hymyyn, ja sekään ei auta yhtään, että sulla on täydellinen nenä. Joten ensi kerralla, kun301190Kyllähän tämä vähän kirpaisee
Mutta oman sisäisen rauhan vuoksi jätän sinut nyt historiaan. Todennäköisesti olet jo sinäkin mennyt eteenpäin. Olipah381187- 191149
Sulla on uskomaton luonne
Saat minut hetkessä iloiseksi, tai sanotaan nyt niin, että ajatus sinusta saa sydämeni hyppimään riemusta. En vain saa s441038