Missäköhän nettikaupassa myytäisiin sellaisia 1500- 2000 euron kunnon maastopyöriä ?
Siihen hintaan saisi varmaan parhaan, vai pitäisikö laittaa kolme tonnia likoon ?
Entä, mitkä edullisemmat maastopyörät ovat hyviä ?
1500 e maastopyöriä ?
7
753
Vastaukset
Nettikaupastako meinaat ihan tosissaan fillarin ostaa näkemättä ja koeajamatta koko peliä?
Riippuu ihan millaiseen ajoon pyörä tulee. Kisakelpoisen XC-fillarin saa jopa edullisemminkin.- xc-fun
Saahan sitä nettikaupasta tilattua pyörän jos on täysin varma rungon sopivuudesta omalle fysiikalleen. Mutta sitten jopa "saman kokoisissa" rungoissa on eroa, eli vaikkapa 18" runko ei koskaan ole se 18" runko joka taatusti sopii alle ihmiselle joka on mainitun runkokoon kokoinen. Siksi pyörää pitää kokeilla ja todeta pyörä itselle sopivaksi tai sopimattomaksi.
Kisakelpoinen hard tail xc-pyörä lähtee noin 1300 euron hujakoilta, riippuu tietysti pyörästä ja sitä myyvän liikkeen hintapolitiikasta. Itse rakentamalla saattaa tulla halvemmaksikin. Komponentit kannattaa kuitenkin tilata netistä, mm. hydraulinen levyjarru shimanolta irtoaa nettikaupasta ilman Suomen veroja hintaan 20 euroa, kun pyöräkaupassa sama komponentti maksaa melkein parisataa euroa Suomen alvilla. Sitä kutsuisin ryöstämiseksi. - Fillaristipoju-81
xc-fun kirjoitti:
Saahan sitä nettikaupasta tilattua pyörän jos on täysin varma rungon sopivuudesta omalle fysiikalleen. Mutta sitten jopa "saman kokoisissa" rungoissa on eroa, eli vaikkapa 18" runko ei koskaan ole se 18" runko joka taatusti sopii alle ihmiselle joka on mainitun runkokoon kokoinen. Siksi pyörää pitää kokeilla ja todeta pyörä itselle sopivaksi tai sopimattomaksi.
Kisakelpoinen hard tail xc-pyörä lähtee noin 1300 euron hujakoilta, riippuu tietysti pyörästä ja sitä myyvän liikkeen hintapolitiikasta. Itse rakentamalla saattaa tulla halvemmaksikin. Komponentit kannattaa kuitenkin tilata netistä, mm. hydraulinen levyjarru shimanolta irtoaa nettikaupasta ilman Suomen veroja hintaan 20 euroa, kun pyöräkaupassa sama komponentti maksaa melkein parisataa euroa Suomen alvilla. Sitä kutsuisin ryöstämiseksi.Mites se Tunturi?
- pröö
joudut kylläkin soittamaan sinne.
- jokikaarre
en suosittele nettikaupasta hankkimaan fillaria, vaan käy liikkeessä testaamassa. Kuten eräs kirjoittaja jo mainitsi rungon sopivuudesta omalle keholle. Sillä tavoin saapi toisinaan hyviäkin pyöriä edullisesti että odottaa uuden mallin saapumista liikkeeseen jonka takia vanhempien hinta putoaa mukavasti. Itselläni on Felt FS850 vuodelta 2003, hintana 1000€ mutta ostimpa sen seuraavana vuotena ja sain puoleen hintaan. Olen ollu varsin tyytyväinen pyörään, ja kovia paikkoja on tullu koluttua. ;D
- Alkup. Maantiepyöräi
"Missäköhän nettikaupassa myytäisiin sellaisia 1500- 2000 euron kunnon maastopyöriä ?"
Kaikista nettikaupoista saa tuohon hintaan kelvollisen maastopyörän, kun vain tietää mitä ostaa. Jos olet ostamassa ensimmäistä pyörää, niin suosittelen kuitenkin kivijalkaliikettä, joka osaa neuvoa. Maksat enemmän, mutta saat mm. oikean kokoisen pyörän. Sitä sanotaan palveluksi.
Jos kerrot, missä asut, niin joku voi tietää osaavan liikkeen sieltä läheltä.
"Siihen hintaan saisi varmaan parhaan, vai pitäisikö laittaa kolme tonnia likoon ?"
Jos on laittaa kolme tonnia likoon, niin sillä saa jo kohtuullisen täysjoustonkin. Parhaat pyörät maksavat kuitenkin reippaasti tuplasti tuon kolme tonnia, joten et saa kahdella tonnilla parasta. :)
"Entä, mitkä edullisemmat maastopyörät ovat hyviä ?"
Hyviä ei tuota halvemmalla saa. Joskus voi löytää siedettäviä vähäiseen käyttöön reilulla viidelläsataakin! Ne ovat ylivuotisia poistomalleja, joiden alkuperäinen hunta on ollut tonnin pintaan. Niiden mukavuus on kuitenkin huono, koska etuhaarukat ovat tuossa hintaluokassa pintakovia.- gghhkk
Taitaa olla pyörä jo ostettu, mutta mulla on ollut Jamis Dakota 29"er vuoden.
Älä osta verkosta pyörää, ellet tarkalleen tiedä mitä haluat.
Minun kuntoiluuni se oli oikea valinta.
Olen ollut kokonaisuuteen erittäin tyytyväinen.
Dual-ilmakeula on minun käyttööni kivan jämäkkä.
Ajan välillä aika rajusti "kovalla kädellä", toimii.
Kestää vauhtia ja pysyy kasassa, varman oloinen käteen.
Ei tunnu sille, että uskaltaakohan tuosta nyt ajaa vauhdilla,
vai hajoaako tämä paska käteen.
Mielestäni hyvä kokonaisuus, muitakin on.
Se kai nyt on ensimmäinen valinta, takajousto vai ei?
Riippuu käytöstä, missä ne omat metrit tulevat?
Takajoustollisia pyöriä ei kuntolenkeillä juuri näy.
Jos pyörä on ihan "letku", niin ei taida tehdä mitään muualla kuin kivikossa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1824290
- 341584
Minulta loppuu aika
Halusin olla täydellinen. Nyt näyttää siltä että viimeinen kiristys jää puolitiehen, sillä h-hetki on jo ihan kohta käsi401500Syvälliset keskustelut
Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen251484Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi
mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,201375- 1121306
Kyllähän tämä vähän kirpaisee
Mutta oman sisäisen rauhan vuoksi jätän sinut nyt historiaan. Todennäköisesti olet jo sinäkin mennyt eteenpäin. Olipah381187Moi, nainen
Tunnustan, olen heikkona sun hymyyn, ja sekään ei auta yhtään, että sulla on täydellinen nenä. Joten ensi kerralla, kun301180- 191139
Sulla on uskomaton luonne
Saat minut hetkessä iloiseksi, tai sanotaan nyt niin, että ajatus sinusta saa sydämeni hyppimään riemusta. En vain saa s441038