hybriidi 500-600€

hgtt

olis jo aika ostaa uus pyörä ja haluaisin hybridin koska ajan paljon sora teitä.mikä olisi hyvä hybriidi joka olisi noin 500-600 euroa?ja onko levyjarrut paljon parempia?

40

2447

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Alkup. Maantiepyöräi

      Unohda hybridi. Se on huono kompromissi, eikä kelpaa mihinkää. Hintahaarukkasi on liian tiukka crossariin, mikä olisi ehkä paras vaihtoehto. Sen takia sinun täytyy katsella asphalt/fitness-luokkien pyöriä.

      Fillarilehden foorumilla keskusteltiin viime keväänä pitkä ketju halpispyöristä. KONA:n Dew sai parhaat pisteet. Siinä ei ole levareita, mutta plussassa ne olisi. Joudut tyytymään tosin suoraan tankoon.

      Myös Nishikin Roadmaster ja sen kilpailijat ovat mahdollisia.

      http://nishiki.fi/mallisto/kilpa/road-master

      Onko 600€ koko budjetti vai pelkkä pyörä? Lue tuota ja sovella:

      http://keskustelu.suomi24.fi/node/7061657

      Onko

      • ...

        Mikähän kumma tämän hybridien vastaisen ristiretken motiivi on? Saada huomiota ja päteä? Suomi24 onkin tähän hyvä paikka. :)


      • entinen Bianchi
        ... kirjoitti:

        Mikähän kumma tämän hybridien vastaisen ristiretken motiivi on? Saada huomiota ja päteä? Suomi24 onkin tähän hyvä paikka. :)

        No tällä Suomi-keskustelupalstalla, puhui mistä tahansa, on aina vastaanhankaajia ja haukkujia. Jos aloittaja haluaa hypridin, niin miksi se halu haluttaisiin kumota pelkästään omien pyöräilyharrastusten mukaan. Mulla hypridi maksoi aikoinaan n.600 euroa noin 5 vuotta sitten. Miesten Nishiki on ajanut asiansa, vaikka olenkin nainen (47 v). Aiemmin ajoin paljon enemmän kuin nykyään eli siis päivittäin ja noin 10-15 km päivässä ja vapaapäivilläni tein 30-40 km:n lenkkejä. Nykyään selkäkipujen takia en pysty enää samaan. Ainoastaan lyhyitä lenkkejä ja työmatkat. Voisin aloittajalle myydä pyöräni mukavaan sovittuun hintaan, vaikka tämä ei nyt mikään osto- myyntiosasto olekkaan. Olen siis 168 cm pitkä nainen ja pyörän koko on jos oikein muistan 28 cm. Olen vain ajatellut hieman naisellisempaa pyöräilymuotoa, jossa edessä sellainen mummokori ja kukkia....

        Nishikini on siis miesten mallia ja viime kesänä vaihdettu jarrupalat. Nishiki on ihmeellisen kestävä pyörä kaikin puolin. Sillä voi siis ajella kaupungissa, maanteillä ja hiekkateillä sekä myös maastossa, koska eturungossa on joustinsysteemit. Hankin hypridipyörän sen takia, että saisin ajaa mahdollisimman monipuolisesti ja sen asian se on ainakin ajanut. Pari kertaa on mennyt renkaat rikki, ja nyt viime kerralla paikkasin eturenkaan itse. Hyvin pelaa. Muuten Nishikin hypridi on virtaviivainen, vaikka harmaa väri ei paljoa houkuttele. Se on voimakas, lujatekoinen ja soveltuu täysin maantieajoon, hiekkateille ja kaupunkiin. Hyvä hinta-laatu-suhde. Muuta en osaa sanoa nyt. Saa kysellä ja haukkuakin.


      • Syynä:
        ... kirjoitti:

        Mikähän kumma tämän hybridien vastaisen ristiretken motiivi on? Saada huomiota ja päteä? Suomi24 onkin tähän hyvä paikka. :)

        Yleensä samaan hintaan saa paremmankin pyörän kuin hybridi, joten hybridin hankinta on harvoin perusteltua.


      • no kerrohan sitten!
        Syynä: kirjoitti:

        Yleensä samaan hintaan saa paremmankin pyörän kuin hybridi, joten hybridin hankinta on harvoin perusteltua.

        No yleensä on tapana kertoa myös se parempi vaihtoehto hintaluokassa. Joo ja 900 euron cc ei ole samassa hintaluokassa...


      • entinen Bianchi
        Syynä: kirjoitti:

        Yleensä samaan hintaan saa paremmankin pyörän kuin hybridi, joten hybridin hankinta on harvoin perusteltua.

        Vastahan minäkin perustelin hypridin hankintaa, mitä vielä vaadit!


      • eikös vain
        Syynä: kirjoitti:

        Yleensä samaan hintaan saa paremmankin pyörän kuin hybridi, joten hybridin hankinta on harvoin perusteltua.

        Mikä siinä jos on rahaa ja pystyy pitämään kahta tai useampaa pyörää eri käyttötarkoituksille.

        Useimmiten "normi" kansalainen hakee sellaista "allround" pyörää jolla voi pyöräillä niin asfaltilla kuin sorateillä. Hybridi sopii tähän ihan loistavasti. Toki laadukkas hybridi maksaa jonkun verran (700 - 800 €).


      • Vastaus:
        entinen Bianchi kirjoitti:

        Vastahan minäkin perustelin hypridin hankintaa, mitä vielä vaadit!

        Mummistahan sinä perustelit! Se ei ole välttämättä huono hankinta käyttöösi.

        http://www.pelagobicycles.com/pyorat.html


      • Kyynikko
        eikös vain kirjoitti:

        Mikä siinä jos on rahaa ja pystyy pitämään kahta tai useampaa pyörää eri käyttötarkoituksille.

        Useimmiten "normi" kansalainen hakee sellaista "allround" pyörää jolla voi pyöräillä niin asfaltilla kuin sorateillä. Hybridi sopii tähän ihan loistavasti. Toki laadukkas hybridi maksaa jonkun verran (700 - 800 €).

        Hybridi on harvoin paras vaihtoehto kuluttajalle. Hybridi on paras vaihtoehto kauppiaalle, jonka ei tarvites välittää ostajan tarpeista pätkääkään. Sekä edellien muoti-ilmiö retkipyörä että nykyinen muoti crossari ovat parempia vaihtoehtoja.


    • Audi 100

      käytössä tästä viimevuoden malli http://nishiki.fi/mallisto/hybrid/hybrid-401 , siihen olen saanut hyvän ajoasennon kiitos säätöjen. Paras pyöräni tähän ikään ( 60v.)
      Levyjarrujen paras puoli, ei kuluta vannetta ollenkaan, mekaaniset hydraulisia kuluttajaystävällisemmät.

      • httg

        miten vaihteet toimii?


      • uus menopeli

        Mun tarvis kans saada uus pyörä,vanha on 10 vuoden ikäinen tunturi-hybrid,joka on ollut kyllä hyvä,katselin mainitsemaasi mallia ja kuulosti hyvältä,olen 51 vuotias ja olis kiva saada uusi pyörä,onks sulla mitään moittimista tosta Nishikistä?


      • Audi 100
        uus menopeli kirjoitti:

        Mun tarvis kans saada uus pyörä,vanha on 10 vuoden ikäinen tunturi-hybrid,joka on ollut kyllä hyvä,katselin mainitsemaasi mallia ja kuulosti hyvältä,olen 51 vuotias ja olis kiva saada uusi pyörä,onks sulla mitään moittimista tosta Nishikistä?

        olen tyytyväinen valintaani, ajan n. 70-120km/viikko. Ajoasennon saa säädettyä mieleisekseen vaikka kesken ajoreissun, vaihteet toimii hyvin 24 kappaletta. Käytössä niistä 1-2 edessä ja takaa 2,3,4,5,6 ja 7, 1 ja 8 en oo kokeillut.
        Koeajossa ostopäivänä kokeilin kahta eri runkokokoa ja säätelin ohjaustangon korkeutta, mutta vasta oston jälkeen noin viikon kuluttua löytyi paras ajoasento.


    • Fillaristi...

      Tärkeintä pyörän valinnassa on tietenkin rungon sopivuus. Kaiken muun voi tarvittaessa vaihtaa. Hybridikin voi olla yleispyöränä ihan ok. Hybridien mollaamiseen on kuitenkin ainakin kaksi hyvää syytä. Ovatko nämä syyt sitten merkittäviä riippuu käyttäjästä.

      Ensimmäinen ongelma on asfalttipyörän ja maastovaihteiden yhdistäminen. Joku voi tietenkin olla sitä mieltä, että laaja välitysvalikoima on vain hyvästä. Käytännössä tiheä välitysvalikoima on normaalissa taajama-ajossa parempi. Hybrideissä on siis tyypillisesti pari käyttökelpoista välitystä, mutta sitä oikeaa ei ollenkaan. Ongelman voi tosin helposti korjata vaihtamalla taakse tiheämpi rataskasetti.

      Toinen ongelma on hybridi nimikkeen alla myytävien pyörien laaja laatuhaitari. Tämähän ei sinänsä laadukasta pyörää huononna, mutta kurapellistä tehtyjen halpishybridien uskomaton huonous heittää varjon koko hybridi-nimikkeen päälle.

      Valitse siis tunnettu laatumerkki ilman ensimmäistäkään jousto-osaa. Tässä hintaluokassa ei ole olemassa laadukasta joustohaarukkaa. Jos ajat kelillä kuin kelillä, mekaaniset levarit on ehdoton valinta.

      • -

        Joustohaarukasta olen samaa mieltä. Jos haluaa pehmeämpää kyytiä niin sitten vaikka vaihtaa mieluummin leveämmät renkaat ja ajaa pienemmillä paineilla. Turvallisempi, kevyempi ja varmaan myös mukavempikin ratkaisu.

        Maastopyörän takapakkaa hybridissä en näkisi kyllä ongelmana. Uskoisin, että hybridikuskin käytössä vaihteiston laaja skaala on tärkeämpää kuin kadenssin tarkka kohdistaminen maantiepakalla. Ja eipä ne hyppäykset ysilehtisellä maastopakalla mitään suuria edes ole.


      • Fillaristi...
        - kirjoitti:

        Joustohaarukasta olen samaa mieltä. Jos haluaa pehmeämpää kyytiä niin sitten vaikka vaihtaa mieluummin leveämmät renkaat ja ajaa pienemmillä paineilla. Turvallisempi, kevyempi ja varmaan myös mukavempikin ratkaisu.

        Maastopyörän takapakkaa hybridissä en näkisi kyllä ongelmana. Uskoisin, että hybridikuskin käytössä vaihteiston laaja skaala on tärkeämpää kuin kadenssin tarkka kohdistaminen maantiepakalla. Ja eipä ne hyppäykset ysilehtisellä maastopakalla mitään suuria edes ole.

        Omat kokemukseni ovatkin jo ehkä hieman vanhentuneet. Aikoinaan ostamassani hybridissä olikin vain 7-lehtinen takapakka. Harvat välitykset oli ensimmäinen käytännössä vastaan tullut puute. 9-lehteä parantaa tietenkin tilannetta. Olen kuitenkin sitä mieltä, että asfaltilla ajaessa takapakassa saisi olla välityksiä valittavissa 1 hampaan erotuksella.


      • -
        Fillaristi... kirjoitti:

        Omat kokemukseni ovatkin jo ehkä hieman vanhentuneet. Aikoinaan ostamassani hybridissä olikin vain 7-lehtinen takapakka. Harvat välitykset oli ensimmäinen käytännössä vastaan tullut puute. 9-lehteä parantaa tietenkin tilannetta. Olen kuitenkin sitä mieltä, että asfaltilla ajaessa takapakassa saisi olla välityksiä valittavissa 1 hampaan erotuksella.

        Fair enough - makuasioita.

        Tietysti aika paljon vaikuttaa sekin missä asuu. Jos korkeusvaihtelut omilla lähiseuduilla ovat vähäisiä niin maantiepakan hyödyt tulevat varmasti paremmin esille.


      • - kirjoitti:

        Joustohaarukasta olen samaa mieltä. Jos haluaa pehmeämpää kyytiä niin sitten vaikka vaihtaa mieluummin leveämmät renkaat ja ajaa pienemmillä paineilla. Turvallisempi, kevyempi ja varmaan myös mukavempikin ratkaisu.

        Maastopyörän takapakkaa hybridissä en näkisi kyllä ongelmana. Uskoisin, että hybridikuskin käytössä vaihteiston laaja skaala on tärkeämpää kuin kadenssin tarkka kohdistaminen maantiepakalla. Ja eipä ne hyppäykset ysilehtisellä maastopakalla mitään suuria edes ole.

         >

        Tässä olet kyllä erittäin oikeassa. Kuitenkin pitää muistaa, ettei sen joustohaarukan tarkoitus ole edes "kyytiä pehmentää" vaikka monet niin kuvittelevat ja sitä tavoittelevat joustokeulaisen pyörän hankinnalla.

        Kun joustokeulaisella pyörällä ajaa johonkin esteeseen, sanotaan nyt vaikka polun yli kaatuneeneen pienen puun runkoon, niin keula painuu kasaan. Kiinteän haarukan kanssa koko etupää pitäisi nostaa tämän esteen päälle. Joustohaarukan kanssa ei joudu niin paljon kikkailemaan painopisteen muuttelulla vaan voi suoraan vaan ajaa esteeseen. Takarengas seuraakin sitten jo helposti perässä kun suuri osa painosta on esteen yli jo silloin kun takarengas siihen osuu. Esteiden ylittäminen on vauhdikkaampaa, vaivattomampaa ja ennen kaikkea pyöräilijälle "taloudellisempaa".

        Usein ollaan varsinkin edullisempia elastomeerikeuloja haukkumassa koska ne ovat "pintakovia" eivätkä tuo minkäänlaista mukavuutta ajoon. Tämä on tietenkin totta, mutta on tyhmää arvostella välineen soveltuvuutta sellaiseen käyttötarkoitukseen, mihin sitä ei ole alunperinkään suunniteltu. Halvasta pomppukeppikeulastakin voi olla valtava hyöty raa'assa maastoajossa.

        Downhillissä, dirtissä ja muissa erikoisemmissa lajeissa joustokeula palvelee taas ihan eri tarkoituksessa ja on asia erikseen.


    • hggt

      olen kattonut Crescent 384 jolla on shimano deore ja levyjarrut vain 649€ pienessä pyöräkaupassa lähistöllä.

      • x-cross

        mie ostin viime keväänä insera x-crossin, joka puheista huolimatta on osoittautunut erinomaiseks valinnaks, vaikka niin monet tuntuu mollaavan merkkiä. hintaa oli 700 euroa, ja siihen tulikin jo hydrauliset levyjarrut eteen ja taakse, deore xt sarjan 27-pykäläinen vaihteisto ja joustokeula, josta en ole kyllä harmia löytynyt. ei varmasti laadukkain keula, mutta hintaisekseen hyvä, jonka saa lukittua halutessaan. hybridi siitä hyvä ettei tarvi sit omaa fillaria kesäks ja toista talveks esim. tuo rullaa kevyesti asvaltilla ja menee pienillä metsäpoluillakin helposti, ja taas on joustokeulasta apua. voin suositella :) Ja vikaa ei ole vielä tullut, ollut ympärivuotisessa ja kovassakin ajossa.


      • Cube.
        x-cross kirjoitti:

        mie ostin viime keväänä insera x-crossin, joka puheista huolimatta on osoittautunut erinomaiseks valinnaks, vaikka niin monet tuntuu mollaavan merkkiä. hintaa oli 700 euroa, ja siihen tulikin jo hydrauliset levyjarrut eteen ja taakse, deore xt sarjan 27-pykäläinen vaihteisto ja joustokeula, josta en ole kyllä harmia löytynyt. ei varmasti laadukkain keula, mutta hintaisekseen hyvä, jonka saa lukittua halutessaan. hybridi siitä hyvä ettei tarvi sit omaa fillaria kesäks ja toista talveks esim. tuo rullaa kevyesti asvaltilla ja menee pienillä metsäpoluillakin helposti, ja taas on joustokeulasta apua. voin suositella :) Ja vikaa ei ole vielä tullut, ollut ympärivuotisessa ja kovassakin ajossa.

        Jos hinnasta pystyy joustamaan vähän ja haluaa hybridin niin Cube on tietty tyylikäs vaihtoehto: http://www.cube-bikes.de/xist4c/web/slcross-comp_id_36162_.htm

        Eli Cube SL Cross Comp. Maksaa Suomessa sellaiset 750e. Palikat on Deorea, jäykkä etuhaarukka (kuten tässä käytössä tulee ollakin) ja ovathan nuo Cubet hienoja.


      • Kauhea hinta suomess
        Cube. kirjoitti:

        Jos hinnasta pystyy joustamaan vähän ja haluaa hybridin niin Cube on tietty tyylikäs vaihtoehto: http://www.cube-bikes.de/xist4c/web/slcross-comp_id_36162_.htm

        Eli Cube SL Cross Comp. Maksaa Suomessa sellaiset 750e. Palikat on Deorea, jäykkä etuhaarukka (kuten tässä käytössä tulee ollakin) ja ovathan nuo Cubet hienoja.

        Kannattaa melkein tilata luotettavasta nettikaupasta. Saksasta saa tuon CUBE SL CROSS Comp pyörän alle 600 €.


      • Alkup. Maantiepyöräi
        Kauhea hinta suomess kirjoitti:

        Kannattaa melkein tilata luotettavasta nettikaupasta. Saksasta saa tuon CUBE SL CROSS Comp pyörän alle 600 €.

        Meridan halvinta crossaria saa muuten tallinnasta hintaan 715€.

        http://www.veloplus.ee/


    • meitsi täss

      itsellä nyt toista kautta Insera X-cross joka ei nyt ihan tuohon hintaan taida irrota
      mutta lähelle menee.
      Kelpo peli ja olen kyllä tykkännyt. Ajan työmatkoja, "sunnuntailenkkejä" ja kuntoilua muuten vaan.
      Ei pro käyttöön mutta loistava all a round-peli, suosittelen.

      Muuten, nyt tälle vuodelle malliin tuli parannuksia.
      Jos varaa/halua laittaa pari satkua lisää ,Inseralta löytyy Cyclo crossi joka on jo
      astetta vakavampi peli

      • Kyynikko

        X-crossi on erittäin vanhanaikaisesti suuniteltu hybridi. Siihen on koottu kaikki hybridin huonot puolet samaan pakettiin. Sääli niitä, jotka ovat siihen sortuneet, sillä samalla rahalla olisi saanut ihan kelvollisenkin kulkineen.


    • hggt

      onko joku kokeillut crescent 384?se olisi nyt 649€ pienessä pyöräkaupassa lähistöllä.tässä on vähän tietoja siitä:
      RUNKO:kaksoisohennettu alumiini
      VAIHTEET:shimano deore 24v
      JARRUT:shimano 486 hydrauliset levyjarrut

      • suunnittelusta?

        Että miten se X-cross on sitten niin vanhanaikainen? ainakin todella laadukkaista osista koottu, TM:n testivoittaja, ja ajossa tuntuu hyvältä. Niinkuin ylempänä joku muukin totesi, jos ei tarvi pro-mallia, tuo riittää mielestäni mainiosti, itse käytän niinikään työ- ja treenimatkoihin kesät talvet, ja kesäisin sitten ihan hyvää lenkkiäkin tulee heitettyä.


      • Kyynikko
        suunnittelusta? kirjoitti:

        Että miten se X-cross on sitten niin vanhanaikainen? ainakin todella laadukkaista osista koottu, TM:n testivoittaja, ja ajossa tuntuu hyvältä. Niinkuin ylempänä joku muukin totesi, jos ei tarvi pro-mallia, tuo riittää mielestäni mainiosti, itse käytän niinikään työ- ja treenimatkoihin kesät talvet, ja kesäisin sitten ihan hyvää lenkkiäkin tulee heitettyä.

        "...ainakin todella laadukkaista osista koottu..."

        Miten voit väittää noin? Missään ei ole kunnollista osaluetteloa. Mainosksissa kehutaan vain vaihtajia, jotka nekin ovat maastopuolen kamaa! Stemmi on vihon viimeinen viritys, jollaista ei koskaan kannata ottaa pyörään. Keulakin on tunnettu huono halpis, joka saattaa kestää vuoden. Se niistä "laatu" osista.

        Samalla hinnalla voisi tehdä toimivankin pyörän:
        - paremmin muotoiltu satula,
        - teräshaarukka ja
        - maantieosat.

        Tuolla pääsisi jo pitkälle.

        Onko kukaan löytänyt muuten pyörästä painotietoa?


      • Kai nekin kestävät
        Kyynikko kirjoitti:

        "...ainakin todella laadukkaista osista koottu..."

        Miten voit väittää noin? Missään ei ole kunnollista osaluetteloa. Mainosksissa kehutaan vain vaihtajia, jotka nekin ovat maastopuolen kamaa! Stemmi on vihon viimeinen viritys, jollaista ei koskaan kannata ottaa pyörään. Keulakin on tunnettu huono halpis, joka saattaa kestää vuoden. Se niistä "laatu" osista.

        Samalla hinnalla voisi tehdä toimivankin pyörän:
        - paremmin muotoiltu satula,
        - teräshaarukka ja
        - maantieosat.

        Tuolla pääsisi jo pitkälle.

        Onko kukaan löytänyt muuten pyörästä painotietoa?

        Mitä vikaa on maastopuolen osissa?


      • Velocea peliin
        Kai nekin kestävät kirjoitti:

        Mitä vikaa on maastopuolen osissa?

        Maantieosat ovat yleiskäytössä yleensä parempi valinta. Maastopalikoita on Suomessa juuri hybridivillityksen takia sellaisissakin pyörissä, joissa muualla on maantiepalikat. Hybridi harvoin soveltuu todellisuudessa pyörätietä kummoisempaan maastoon.


      • Sigur.
        Velocea peliin kirjoitti:

        Maantieosat ovat yleiskäytössä yleensä parempi valinta. Maastopalikoita on Suomessa juuri hybridivillityksen takia sellaisissakin pyörissä, joissa muualla on maantiepalikat. Hybridi harvoin soveltuu todellisuudessa pyörätietä kummoisempaan maastoon.

        Käytän yleispyöränä maastopyörää ja lenkkipyöränä maantiepyörää. Yleiskäytössä ajotyyli on ihan erilainen kuin lenkillä, jossa vaihteita tulee vaihdettua tiheään tahtiin jotta kadenssi pysyisi samana. Asiointipyörässä maastovälitykset toimivat sen sijaan ihan mainiosti.


    • Wesku6
      • Nishiki 4

        lykyssä korjaukseen menee 200e.


      • vielä sen verra

        Eihän se varmasti paras mahdollinen pyörä olekaan. Ja osista, deore xt, voiko väittää huonoksi? Joustokeula pelannu hyvin, ja sanotaan nyt et itsellä painoa lähemmäs sata kiloa. Keskiön osista ei ole tietoa, ja ne ei taida ollakaan kovin laadukkaat, vaan hyvin on vielä kestänyt isonkin miehen mäkien runttaamista. Ja jos se joskus leviää. ei kauheita maksa kunnon deore palikkakaan. Ja ajossa vaan tykkään tuosta paljon, en sano että se olisi paras, mutta silti hyvä vaihtoehto, ainakin omasta mielestä. Ja voittihan se sen TM:n hybridistestinkin. Ja voihan sen keulan lukita, jos ei tykkää. pistosuojatut renkaat ja hydrauliset levyjarrut myös tosi hyvät. no, se siitä.


      • Kyynikko
        vielä sen verra kirjoitti:

        Eihän se varmasti paras mahdollinen pyörä olekaan. Ja osista, deore xt, voiko väittää huonoksi? Joustokeula pelannu hyvin, ja sanotaan nyt et itsellä painoa lähemmäs sata kiloa. Keskiön osista ei ole tietoa, ja ne ei taida ollakaan kovin laadukkaat, vaan hyvin on vielä kestänyt isonkin miehen mäkien runttaamista. Ja jos se joskus leviää. ei kauheita maksa kunnon deore palikkakaan. Ja ajossa vaan tykkään tuosta paljon, en sano että se olisi paras, mutta silti hyvä vaihtoehto, ainakin omasta mielestä. Ja voittihan se sen TM:n hybridistestinkin. Ja voihan sen keulan lukita, jos ei tykkää. pistosuojatut renkaat ja hydrauliset levyjarrut myös tosi hyvät. no, se siitä.

        Se viimevuotinen testi aiheutti palautetta TM:lle ja tämän vuotinen olikin asiallisempi! TM on selvästi oppiva organisaatio. ;)

        Tuon Xcrossin osat ovat harrastajat kalunneet niin moneen kertaan täälläkin läpi, että on ihan turha väittää, että se olisi fiksusti kasattu järkevistä osista. Vaikka parantuneet testit pudottivat Inseran tänä vuonna TM:n testin hännille, on CC7000 silti parasta talon osaamista. Runkoahan jopa kehuttiin ja vain jarrut haukuttiin maanrakoon.


      • kerro lisää
        Kyynikko kirjoitti:

        Se viimevuotinen testi aiheutti palautetta TM:lle ja tämän vuotinen olikin asiallisempi! TM on selvästi oppiva organisaatio. ;)

        Tuon Xcrossin osat ovat harrastajat kalunneet niin moneen kertaan täälläkin läpi, että on ihan turha väittää, että se olisi fiksusti kasattu järkevistä osista. Vaikka parantuneet testit pudottivat Inseran tänä vuonna TM:n testin hännille, on CC7000 silti parasta talon osaamista. Runkoahan jopa kehuttiin ja vain jarrut haukuttiin maanrakoon.

        mistä tämä vuoden TM:n testistä kirjoitat, missä Insera jäin viimeiseksi?

        Cyclo testissä Insera pärjäsi aika hyvin, hinta-laatusuhteessa paras.


      • Joo!
        kerro lisää kirjoitti:

        mistä tämä vuoden TM:n testistä kirjoitat, missä Insera jäin viimeiseksi?

        Cyclo testissä Insera pärjäsi aika hyvin, hinta-laatusuhteessa paras.

        Hyvin ja hyvin ;) Oleellista oli, että runkoa kehuttiin eloisaksi, eli ollee keskiverto yleispyörää mukavampi ajettava. Inserat kannattaa muuten hakea Hyvinkään liikkeestä, koska sillä on paras maine luovutushuoltojen tekijänä.


    • Posetiivi77

      Itse suosittelisin pari kertaa testaamaani Feltin Qx 85:tä. Siinä on hydrauliset levyjarrut, erittäin hyvä ajotuntuma, runko on kevyt ja laadukkaat osat. Perusmyyntihinta on melko kallis eli 895 euroa, mutta sitä on myyty parissa paikassa alennuksella noin 700 eurolla. Edullisempi QX65 kannattaa myös testata!

      Jos havittelee halvempaa kaliiperia, voisin suositella kotimaista Rossanoa, jota testasin eilen. Siitä löytyy erilaisia malleja hybrideistä, joko v-jarruilla tai levyjarruilla. 650 eurolla saisi hyvän tuntoisen Premium Alivion:

      http://www.rossano.fi/?gclid=CLLg_fa6laICFdIsDgod4yFWDQ

      Levyjarrullisena se on 800-850 euroa.

      • hgtt

        ostin crescent 384 sportin.
        siinä on deore vaihteet ja hydrauliset levvyjarrut.lokarit ja lukko ja juomatelineen pullolla sai kaupan päälle,hinta oli 670€


      • Urho1
        hgtt kirjoitti:

        ostin crescent 384 sportin.
        siinä on deore vaihteet ja hydrauliset levvyjarrut.lokarit ja lukko ja juomatelineen pullolla sai kaupan päälle,hinta oli 670€

        Minulla on vuoden 2002 Hybridi edelleen käytössä ja hyvin toimii. En osaa omiin asiointeihin ja pieniin lenkkeihin muuta ajatellakaan. "Mummopyörä" tai jopo olisivat toki ne kätevimmät fillarit kaupunkiin kun voi ajaa selkäsuorana ja helposti katsella liikennettä ja ympäristöä.

        Maksoi silloin n. 600 euroa. Merkkiä en mainitse jotta ei tule turhia parjauksia tai ylimalkaisia kehuja.
        Renkaita ja jarrupaloja on joutunut vaihtamaan ja vaihdevaijerin parikin kertaa...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tiedätkö, että haluaisin panna

      Sinua. Onko sinulla samanlaiset ajatukset ja tunteet?
      Ikävä
      182
      4300
    2. Hyväksytty kaivattusi

      Vartaloa vai et? Rehellinen vastaus
      Ikävä
      34
      1584
    3. Minulta loppuu aika

      Halusin olla täydellinen. Nyt näyttää siltä että viimeinen kiristys jää puolitiehen, sillä h-hetki on jo ihan kohta käsi
      Ikävä
      40
      1500
    4. Syvälliset keskustelut

      Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen
      Ikävä
      25
      1484
    5. Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi

      mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,
      Ikävä
      20
      1375
    6. Mitä ajattelet

      Kun näet kaivattuasi?
      Ikävä
      112
      1306
    7. Moi, nainen

      Tunnustan, olen heikkona sun hymyyn, ja sekään ei auta yhtään, että sulla on täydellinen nenä. Joten ensi kerralla, kun
      Ikävä
      30
      1190
    8. Kyllähän tämä vähän kirpaisee

      Mutta oman sisäisen rauhan vuoksi jätän sinut nyt historiaan. Todennäköisesti olet jo sinäkin mennyt eteenpäin. Olipah
      Ikävä
      38
      1187
    9. Nyt on pakko tunnustaa

      AA että on ikävä sinua!!
      Ikävä
      19
      1149
    10. Sulla on uskomaton luonne

      Saat minut hetkessä iloiseksi, tai sanotaan nyt niin, että ajatus sinusta saa sydämeni hyppimään riemusta. En vain saa s
      Ikävä
      44
      1038
    Aihe