Mitä meiltä seuraavaksi kielletään?

HTZA

Kysyi tuolla joku, aiemmassa ketjussa.

Poliisi kun on saamassa oikeudet passirekisterin sormenjälkiin ja on aktivoitunut kaupankäyntiinkin, pyrkien ohjaamaan huoltoasemien businesta, niin kohta varmaan kielletään tienvarsiroskaaminen ja luodaan uusi roska-kameratyyppi.

Koska voihan käydä näin: Etninen marjanpoimija löytyy metsästä kuolleena, läheltä tietä, sen verran ehjänä että Karhuista ei saa mainita mitään, ja tienvarrresta löytyy, perinteinen, huoltoaseman muovijuustosämpylän kääremuovi.
Jos siitä löytyy arvoisan Preidenttimme Tarjan sormenjäljet, niin anti olla.

Mutta jos löytyykin siirtotyöläinen Matti Möttösen sormenjäljet, hän kun ajaa siitä viikottain, sunnuntaiyönä Stadiin ja Perjantai-iltana takaisin Kiihtelysvaaralle, niin johan heilahtaa häkki, syytönhän Möttönen on, kerran riitti rahat Tallinnanreissuun, vuonna 2000, jotain.
Matilta menee heti maine ja vapaus, vapaus koittaa kolmen päivän päästä, mutta maine ei palaudu koskaan.
Ja Poliisi tuskastuu sormenjälkien plarailuun, se kun ei tuota sakkoja tarpeeksi, teettää vain "turhaa" työtä.
Joten, roskaaminen kielletään, kunnes kameravalvonta saadaan kuntoon.

Vähän on kärjistetty huumorilla ja yhdistetty uutisia, myönnetään, mutta pienestä alkavat isotkin asiat.
H.

67

499

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kuljetaan sitten hanskat käsissä ja burka päässä. Ai niin, mutta kun mulla ei ole passiakaan, niin pitääköhän ne sormenjäljet käydä silti antamassa. Eihän se muuten oo reilua, että mä saan roskistaa, mutta te passilliset ette. heh heh

• HTZA

ajattelee miljoona.
        Möttösen muija, muuten, tuli hermoheikoksi kun luki lehdistä, että kilometrikorvauksiin kajotaan.
        Pelkää että Möttönen tulee vain kuukauden välein kotiin ja hän joutuu hakkaamaan talven puut.
        H.

• GloriaJoy
      • HTZA

laitetaan musiikki sinne missä musiikin kuuluu olla, ja otetaan joskus asioita vakavastikin.
        H.

• GloriaJoy
        HTZA kirjoitti:

laitetaan musiikki sinne missä musiikin kuuluu olla, ja otetaan joskus asioita vakavastikin.
        H.

musiikkia vaan pseudotiedettä ... eikös ole parempi keksiä kaikenlaisia uusia huolenaiheita päättäjille, niin ne unohtaa focusoitua noihin vanhoihin, kun ei ne kuiteskaan halua pilata mainettaan tuollaisina " rokottajina"

• HTZA
        GloriaJoy kirjoitti:

musiikkia vaan pseudotiedettä ... eikös ole parempi keksiä kaikenlaisia uusia huolenaiheita päättäjille, niin ne unohtaa focusoitua noihin vanhoihin, kun ei ne kuiteskaan halua pilata mainettaan tuollaisina " rokottajina"

missä on moottoriperänsä uutuusesittely, ja brad_wurstillakin näyttää olevan hyvä.
        Odotellaan, josko tähän kirjoittavat muutkin.
        H.

• 987''''''''
        HTZA kirjoitti:

missä on moottoriperänsä uutuusesittely, ja brad_wurstillakin näyttää olevan hyvä.
        Odotellaan, josko tähän kirjoittavat muutkin.
        H.

Jaa niin sähän oletkin niin korkealla ettet voi ite osallistuu muiden aloittamiin. Voi poika parka.
        Kyllä kaik tähänKIN joku muukin voi kirjoitella tai sitten ei.

• Käytiin toukokuussa yhdellä sellaisella epävirallisella näköalapaikalla.
      Siinä oli levähdyspaikka, josta polku lähti.
      Siinä levähdyspaikalla oli talven ja kevään aikana heitetyt roskat.
      Surulliseksi veti. Oli se niin törkynen.
      Ja se oli niin syrjäinen paikka, ettei alkoholisteja, eikä muitakaan laitapuolen kulkijoita voi syyttää.
      Siitä yksistään tulee monta monituista säkillistä tavaraa, eikä niitä ilmaiseksi kerää kukaan.
      No työllistää se ja veroista se maksetaan.
      ÄÄrettömän tosikkomainen vastaus, mutta kun jurppii, miksi kaikki yhteiseen tarkoitukseen, viihtyvyyden lisäämiseksi tarkoitettu, pitää sotkea, rikkoa, paskantaa piloille.
      En edes yrittänyt ymmärtää, mihin Sinä tällä aloituksella pyrit. Vastasin vaan, mitä sattui mielenpäällä olemaan.
      Sinnekki vaan hyvä kamera, ja lasku oikeeseen osoitteeseen.

• Niksinirkka

Vähäinen roskaaminen rikesakko 50 euroa !
        Mutta mitä ihmettä tarkoitat ? HZA
        Tienvarsien roskaaminen on kielletty =)))
        Sinäkö siellä tyhjiä kaljapulloja viskelet autosta käsin ,aloitat pyhäpäivän saarnan
        huonolla omallatunnolla .

• Adria

Oliko tässä mahdollisesti keskustelunavaus kyseessä, vaiko vain oma toteamus kertomistasi ilmiöistä.

• HTZA

olleeni, kerrankin, yksinkertainen.

Haluan kantaaottavia, fiksuja ajatuksia siihen, miten yksityisyyden pohjaa murennetaan, askel askeleelta.
      Poliisi ei halua, enää, tutkia rikoksia, vaan pakottaa ihmiset estämään ne itse.
      Samalla, kuitenkin kielletään "aseet" esim. "kohtuuton" väkivalta.
      Kameroita lisätään, viattomien ihmisten sormenjälkirekistereitä avataan, autoilijoiden sakottamiseksi, mutta rosvojen kiinniottaminen koetaan työlääksi, ja siitä halutaan päästä eroon.
      Eihän se Poliisin syy ole vaan meidän, jotka muodostamme valtion.
      H.

• Niksinirkka

Pikemminkin voisi ottaa kantaa siihen mitä kansalaiset voivat tehdä muuta kuin kiltisti
        ojentaa paskaset sormenjälkensä ?

• Adria

Minulla ei ole mitään sitä vastaan, että kuvataan ja seurataan yleistä järjestystä yleisillä paikoilla. Konnaksi heittäytyessäni voisin olla toista mieltä. Mihin tavallinen ihminen tarvitsee automaattiasetta. Ihme pelleilyä niiden puoltamisessa ja kieltämisessä.

Mistähän sait päähäsi, ettei poliisi enää halua tutkia rikoksia. Eiköhän poliisi tutki just sitä mitä me enemmistönä halutaan. Tasan tällähetkellä halutaan melko varmasti poliisin tutkivan rikoksia.

• GloriaJoy

enää muodosta valtiota vaan olemme osa suurempaa kokonaisuutta ja mitä enemmän suuri kokonaisuus haluaa järkeistää ja yhtenäistää, sitä vähäpätöisempiä me olemme ja harmaitten pantterieden täytyisi vallata itselleen takaisin ikäluokkansa vertainen osuus päätäntävallasta eikä antaa sitä alle nelikymppisten noin kolmekymppisten haltuun (heitä kunn kiinnostaa globaali, mahdollisimman kaukana täältä) ... vaan ei kansaa kuulla ja puoluepolitiikot ratkaisee paljon ja he taas taitavat jakaa kakkuaan toisilleen omien pelisääntöjensä mukaan ja kansa saa äheltää tälläisten kieltojen viidakossa ja turhautunut suorittava taso läiskii rangaistuksia kenties 'bonuksien' ilosta ja siksi että heidän yksikkönsä saa tehdä palkkatyötä seuraavat kolme vuotta eteenpäin jne

• Niksinirkka
        Adria kirjoitti:

Minulla ei ole mitään sitä vastaan, että kuvataan ja seurataan yleistä järjestystä yleisillä paikoilla. Konnaksi heittäytyessäni voisin olla toista mieltä. Mihin tavallinen ihminen tarvitsee automaattiasetta. Ihme pelleilyä niiden puoltamisessa ja kieltämisessä.

Mistähän sait päähäsi, ettei poliisi enää halua tutkia rikoksia. Eiköhän poliisi tutki just sitä mitä me enemmistönä halutaan. Tasan tällähetkellä halutaan melko varmasti poliisin tutkivan rikoksia.

Eipä minullakaan, mutta kukaan seuraa käytetäänkö näitä kansalaisista luovutettuja tietoja oikein ?

• Adria
        Niksinirkka kirjoitti:

Eipä minullakaan, mutta kukaan seuraa käytetäänkö näitä kansalaisista luovutettuja tietoja oikein ?

Miten niin oikein tai väärin. Mistä mun pitäis olla huolissani.

• Niksinirkka
        Adria kirjoitti:

Miten niin oikein tai väärin. Mistä mun pitäis olla huolissani.

Kuka valvoo ettei meidän antamat sormenjäljet tai muu henkilökohtainen tieto
        siirry rikkollisten ulottuvilla tai muulla tavoin käytetä lain vastaisesti rikkomalla
        yksityisyyden suojaa .
        Esimerkkinä ! Eräs tapaus jossa potilaan tiedot olivat välikäsien kautta siirtyneet
        erään kotitalon pihamaalle .
        Mitä enemmän yksityisistä ihmisistä on tietoa sitä varmemmin myös saatua tietoa
        hukkuu vääriin käsiin tai viranomaiset availemat meistä saamiaan tietoja varmuuden varalta
        mikäli heillä on siihen lain sallima oikeusa.

• HTZA
        Niksinirkka kirjoitti:

siirry rikkollisten ulottuvilla tai muulla tavoin käytetä lain vastaisesti rikkomalla
        yksityisyyden suojaa .
        Esimerkkinä ! Eräs tapaus jossa potilaan tiedot olivat välikäsien kautta siirtyneet
        hukkuu vääriin käsiin tai viranomaiset availemat meistä saamiaan tietoja varmuuden varalta

"varmuuden varalta" oli hyvä ajatus.
        H.

• Adria
        Niksinirkka kirjoitti:

yksityisyyden suojaa .

Kokonaisuuden ja yleisen oikeudenmukaisuuden kannalta on valitettavasti pikku pakko valvoa. Ei sinua, eikä minua, mutta valvottava vaan on. En tiedä onko valvomisilla ennaltaehkäisevää vaikutusta, jotta ei Myyrmannin kaltaista tapahtuisi. Jos kuitenkin tapahtuisi, olisi syylliset ehkä helpommin tavoitettavissa.

• Adria

No niin Hatsaturian, paappa kommenttia kehiin.

• HTZA
        Adria kirjoitti:

No niin Hatsaturian, paappa kommenttia kehiin.

Jos minä olen yhdeksältä vielä hereillä, se vaatii minulta "varastoon" nukkumista tai muuta kikkailua.
        Elämänrytmini on jo,iät ja ajat ollut aamunvirkku, heräilen siinä 3-4,00, joten peti kutsuu aikaisin.
        Se on välillä harmillista mutta useimmiten ihan kiva. Varsinkin kesäisin.
        Kirjoitin minä aloitukseen pari mielipidettä, ja lisäsin lisää joihinkin vastauksiin, ja olisi minulla koko maailman vastauksetkin, mutta tarkoitus oli herättää keskustelua tuosta kaikenmaailman kieltelystä ja kyttäämisestä.
        Ja se, mikä ottaa myös päähän on tunne siitä että kaikkea kiellellään vain siksi että saadaan sakkotuloja tai muuta rahaa (yksityinen parkkivalvonta...)
        Jokamiehenoikeuden rajoittaminen oli vain jäävuorenhuippu.
        Paljon olisi kirjoittamista, mutta luotin että kyllä sitä tarinaa teiltä tulee.
        Sokerivero tuli, kohta tulee marjastus- ja sienestysvero.
        Jo muinoin aavisteleltu hengitysverokin taitaa tulla, kunhan sähköpörssit "puhdistavat" ilmaa...
        Ruokaympyrää muutetaan, pierettävät kasvikset kielletään tai niitä aletaan verotta..
        Lehmille tulee kallis, vain invalidisäätiöltä ostettava Metaaninkeräyspussi utareliivien kera.

H.

• HTZA
        HTZA kirjoitti:

Jos minä olen yhdeksältä vielä hereillä, se vaatii minulta "varastoon" nukkumista tai muuta kikkailua.
        Elämänrytmini on jo,iät ja ajat ollut aamunvirkku, heräilen siinä 3-4,00, joten peti kutsuu aikaisin.
        Se on välillä harmillista mutta useimmiten ihan kiva. Varsinkin kesäisin.
        Kirjoitin minä aloitukseen pari mielipidettä, ja lisäsin lisää joihinkin vastauksiin, ja olisi minulla koko maailman vastauksetkin, mutta tarkoitus oli herättää keskustelua tuosta kaikenmaailman kieltelystä ja kyttäämisestä.
        Ja se, mikä ottaa myös päähän on tunne siitä että kaikkea kiellellään vain siksi että saadaan sakkotuloja tai muuta rahaa (yksityinen parkkivalvonta...)
        Jokamiehenoikeuden rajoittaminen oli vain jäävuorenhuippu.
        Paljon olisi kirjoittamista, mutta luotin että kyllä sitä tarinaa teiltä tulee.
        Sokerivero tuli, kohta tulee marjastus- ja sienestysvero.
        Jo muinoin aavisteleltu hengitysverokin taitaa tulla, kunhan sähköpörssit "puhdistavat" ilmaa...
        Ruokaympyrää muutetaan, pierettävät kasvikset kielletään tai niitä aletaan verotta..
        Lehmille tulee kallis, vain invalidisäätiöltä ostettava Metaaninkeräyspussi utareliivien kera.

H.

Avaus taisi muuttua tervehdys- ja politiikkapalstaksi.
        Noh, ei sekään pahasta ole, aika tyypillistä "palstahajontaa".
        H.

• HTZA kirjoitti:

Avaus taisi muuttua tervehdys- ja politiikkapalstaksi.
        Noh, ei sekään pahasta ole, aika tyypillistä "palstahajontaa".
        H.

edes tervehtiä saa monien kuukausien tai vuoden jälkeen, niin johan on:-)
        tervehdys myös sinulle komialle po... no miehelle!

Ja vielä hieman asiaan. Poliittinen koneisto virkamiehineen taitaa olla esittämiesi ja todennäköisesti toteutuvien uhkakuvien takana?

• HTZA
        emw34 kirjoitti:

edes tervehtiä saa monien kuukausien tai vuoden jälkeen, niin johan on:-)
        tervehdys myös sinulle komialle po... no miehelle!

Ja vielä hieman asiaan. Poliittinen koneisto virkamiehineen taitaa olla esittämiesi ja todennäköisesti toteutuvien uhkakuvien takana?

ettei sekään pahasta ole.
        Tervetuloa vaan.

Ihan omalla aloituksella olisit saanut enemmän lirkutuksia, minua kun eivät kaikki taida lukea.
        H.

• HTZA kirjoitti:

ettei sekään pahasta ole.
        Tervetuloa vaan.

Ihan omalla aloituksella olisit saanut enemmän lirkutuksia, minua kun eivät kaikki taida lukea.
        H.

ratkaisee ei niinkään määrä.
        Eikö se ole meidän kummankin motto.

• HTZA
        emw34 kirjoitti:

ratkaisee ei niinkään määrä.
        Eikö se ole meidän kummankin motto.

seurannut kenenkä perässä parhaimmat kulkevat?
        :)
        H.

• henrjii

kielletään. Tänäänkään ruokani ei maksanut mitään, kun hain mesästä herkkutatteja, ja kanttarellejä.
      Mustikkaa, ja puolukkaa oli vaikka hurumykket. Toisaalta näyttää, että marjat, ja sienet jää keräämättä, vaikka sitä ei ole kielletty.

• HTZA

aloituksen ajatuksen!

Jokamiehenoikeuden rajoittamisestakin on keskusteltu uutisissa.
        H.

• mahdottomaksi!

Demokratia on tullut lähes tiensä päähän. Siksipä ehdottaisin, että seuraavaksi kiellettäisiin puolueet sekä poliittiset vaalit kaikissa muodoin.

Onkohan koskaan vuoden -17 jälkeen tavallisella äänestäjällä ollut yhtä pieni vaikuttamisen mahdollisuus kuin tällä hetkellä.
      En laita syytä sen enempää istuvan hallituksen piikkiin. Kyse on yhteiskunnan päätösvallan siirtymisestä enenevässä määrin pois poliitikoilta.

jk. Terveiset kaikille vanhoille ja uusille palstalaisille.
      Kaikki on edelleen omassa elinpiirissä hyvällä mallilla, joten kirjoitus .... on vain kirjoitus.

• Adria

Demokratia ei ole tullut tiensä päähän. Voi olla, että jostain sektorista katsottuna, mutta ei yleisesti.

• Adria kirjoitti:

Demokratia ei ole tullut tiensä päähän. Voi olla, että jostain sektorista katsottuna, mutta ei yleisesti.

olen täsäkin asiassa väärässä.

Minkä uskoisit olevan suurin syy äänestysinnokkuuden laskuun?

• Adria
        emw34 kirjoitti:

olen täsäkin asiassa väärässä.

Minkä uskoisit olevan suurin syy äänestysinnokkuuden laskuun?

Tyhmyys ja välinpitämättömyys seurata omien veroeurojen uskomattomia liikkeitä.

• Adria
        Adria kirjoitti:

Korjaan. Siis olla seuraamatta ...

• Adria kirjoitti:

noin 40% välinpitämättömiä tai tyhmiä! Ei se tunnu kovin loogiselta, sillä eiköhän tyhmyys ja välinpitämättömyys ole aiemminkin ollut suunnilleen samantasoista/ koko väestö?

• Jotenkin kaivannukkin sun käymiä keskusteluja,sä olit siit hyvä et perustelit ain väittees.

• Adria
        emw34 kirjoitti:

noin 40% välinpitämättömiä tai tyhmiä! Ei se tunnu kovin loogiselta, sillä eiköhän tyhmyys ja välinpitämättömyys ole aiemminkin ollut suunnilleen samantasoista/ koko väestö?

On tosi tyhmää ja välinpitämätöntä, mikäli tarkoitat äänestämättä jättäneitä. Helppo kaikkien on kiukutella kaikkea vastaan ja kaivaa epäkohtia, vaan mulle tulis kiukutellessani morkkis, hitto kun en äänestänyt.

• GloriaJoy

hyvä siu kun oot palannut ja kynä luistaa :-))

• koti-kiusattu kirjoitti:

Jotenkin kaivannukkin sun käymiä keskusteluja,sä olit siit hyvä et perustelit ain väittees.

kun vielä nimmarini muistit.

Ja etkös sinäkin ole harrastuksen ja ajankulun takia työn syrjässä kiinni,vai muistinko oikein.
        Kaikkea hyvää sinulle, kuin jokaiselle eläväiselle tykönään!

• Meriläinen

Moikka sulle!
        No jo tuo EU:hun meidän vienti vei paljon pois omaa vaikutusmahdollisuutta, joka turhaankin asiaan ovat puuttumassa.
        Mutta kun elää pientä elämää niin siihen ei vaikuta niin paljon nää, mutta työpaikalla ollaan jokaiseen pieneen asiaan puuttumassa ja oikeat asiat unohdetaan.
        Ehkä se on niin että mitä pienet edellä sitä suuret perässä, noin huumorilla heitettynä.

• Adria kirjoitti:

On tosi tyhmää ja välinpitämätöntä, mikäli tarkoitat äänestämättä jättäneitä. Helppo kaikkien on kiukutella kaikkea vastaan ja kaivaa epäkohtia, vaan mulle tulis kiukutellessani morkkis, hitto kun en äänestänyt.

vaan voiko kaiken laittaa välinpitämättömyyden tai järjenpuutteen tiliin.

Totta on, että 'kaikilla' tasoilla välittäminen on vähentynyt ja tilalle tullut itsekyyttä.

Minun logiikkani mukaan jos itsekkyys on lisääntynyt, niin sellaiset ihmiset eivät jättäisi äänestämättä, jos he uskoisivat siittä olevan heille hyötyä.

Luulen/kuvittelen jopa uskon, että yhä useampaa vaivaa eri asteiset pahoinvoinnit ja 'uskonpuute' oman elämäntilanteensa parantamiseen ja siksi jätetään äänestämättä. Uskovat sen olevan protestointi ja kannanotto yhteiskuntaa kohtaan.
        Sitähän se onkin, mutta ei se heidän elinoloja paranna, päinvastoin!

• emw34 kirjoitti:

kun vielä nimmarini muistit.

Ja etkös sinäkin ole harrastuksen ja ajankulun takia työn syrjässä kiinni,vai muistinko oikein.
        Kaikkea hyvää sinulle, kuin jokaiselle eläväiselle tykönään!

Ei sitä ikänsä töissä ollut osaa istua.

• Adria
        emw34 kirjoitti:

vaan voiko kaiken laittaa välinpitämättömyyden tai järjenpuutteen tiliin.

Totta on, että 'kaikilla' tasoilla välittäminen on vähentynyt ja tilalle tullut itsekyyttä.

Minun logiikkani mukaan jos itsekkyys on lisääntynyt, niin sellaiset ihmiset eivät jättäisi äänestämättä, jos he uskoisivat siittä olevan heille hyötyä.

Luulen/kuvittelen jopa uskon, että yhä useampaa vaivaa eri asteiset pahoinvoinnit ja 'uskonpuute' oman elämäntilanteensa parantamiseen ja siksi jätetään äänestämättä. Uskovat sen olevan protestointi ja kannanotto yhteiskuntaa kohtaan.
        Sitähän se onkin, mutta ei se heidän elinoloja paranna, päinvastoin!

Kaiken voi laittaa äänestämättömyydessään järjenpuutteen tiliin. Miksi antaa toisten päättää asioista mun puolesta. Hei kamoon!

• GloriaJoy kirjoitti:

hyvä siu kun oot palannut ja kynä luistaa :-))

Varsinkin, kun vasta katselin galleriaa!

Joskohan tässä lomien jälkeen malttais osallistua tähänkin sosiaaliseen kanssakäymiseen.

Vielä on sekä kesää että lomaa jonkinverran jäljellä!

Hyvät voinnit sinulle; äl .. kö!

• Adria kirjoitti:

Kaiken voi laittaa äänestämättömyydessään järjenpuutteen tiliin. Miksi antaa toisten päättää asioista mun puolesta. Hei kamoon!

heitä, joille esim. menetetty työ, työttömyys on vienyt mennessään toimeentulon, ystävät, sosiaaliset kontaktit, tulevaisuuden uskon.
        Ei heitä voi silti tyhmiksi sanoa tai syyllistää muutenkaan.
        On vain niin, ettei kaikille riitä yhteistä hyvää saati työtä.
        Syrjäytyneiden määrä kasvaa ja nyt jo meilläkin mennään siihen suuntaan, kuin Briteissä, että työttömyys/syrjäytyminen on periytyvää ja se ei ole hyvä malli.

Vaikka olisi kuinka "kamoon" se ei aina auta.

Oma elämä on ollut ja on edelleen lähes etuoikeutettua, mutta silti on enää siinä ja siinä, haluanko äänestää, kuin kunnallisella ja valtiomme lähes 'vallattoman' pressan valinnassa.
        No tyhmähän olen, mutta jos on myös sopivasti hullu, niin tämäkin menettelee!!

Kiitos tästä keskustelusta, eiköhän mielipiteeni tullut riittävästi esiin. Jatketaan muissa merkeissä, jos asiat ja ajat natsaa!

• Adria
        emw34 kirjoitti:

heitä, joille esim. menetetty työ, työttömyys on vienyt mennessään toimeentulon, ystävät, sosiaaliset kontaktit, tulevaisuuden uskon.
        Ei heitä voi silti tyhmiksi sanoa tai syyllistää muutenkaan.
        On vain niin, ettei kaikille riitä yhteistä hyvää saati työtä.
        Syrjäytyneiden määrä kasvaa ja nyt jo meilläkin mennään siihen suuntaan, kuin Briteissä, että työttömyys/syrjäytyminen on periytyvää ja se ei ole hyvä malli.

Vaikka olisi kuinka "kamoon" se ei aina auta.

Oma elämä on ollut ja on edelleen lähes etuoikeutettua, mutta silti on enää siinä ja siinä, haluanko äänestää, kuin kunnallisella ja valtiomme lähes 'vallattoman' pressan valinnassa.
        No tyhmähän olen, mutta jos on myös sopivasti hullu, niin tämäkin menettelee!!

Kiitos tästä keskustelusta, eiköhän mielipiteeni tullut riittävästi esiin. Jatketaan muissa merkeissä, jos asiat ja ajat natsaa!

Elikkä kun tai jos vielä suurempi osa yhteiskuntamme jäsenistä päätää jättää äänestämättä, on suunta sun mielestä parempaan. Niinkö?

• Meriläinen kirjoitti:

Moikka sulle!
        No jo tuo EU:hun meidän vienti vei paljon pois omaa vaikutusmahdollisuutta, joka turhaankin asiaan ovat puuttumassa.
        Mutta kun elää pientä elämää niin siihen ei vaikuta niin paljon nää, mutta työpaikalla ollaan jokaiseen pieneen asiaan puuttumassa ja oikeat asiat unohdetaan.
        Ehkä se on niin että mitä pienet edellä sitä suuret perässä, noin huumorilla heitettynä.

Iltaa pohojanmaalta!
        Oot ollu johonaan pois ku ei oo kuulunu isohon aikahan mitään. Tervetuloa takaasin.
        Saatihin ukko taas ruotuhun.
        Ei oikein sais vissihin tuallalaalla lähtiä, ku jänis haapapölökyltä. Hyvä ku tulit.
        terv. seppä

• Meriläinen kirjoitti:

Moikka sulle!

Arvaatkos mihin kaupunkiin suuntaan tulevana tiistaina? Joo ei tarvii palstalla arvailla!!

Pientä ja pientä.., älähän sano noin! Elämä on tarkoitettu elettäväksi ja jokaisen elämä kuuluu suuret ja pienet asiat.
        Onneksi ei ole kielletty nauttimasta olostaan, on se ulkopuolisen tai jonkin hiton tilastollisen laskelman mukaan sitä tai tätä.
        Ollaan me onnellisia siitä, mitä meillä vielä on, ja eletään kuin viimeistä päivää ei meidän kohdalle tulisikaan.
        Hyvää kesänjatkoa sinullekin!

• seppäpohojanmaalta kirjoitti:

Iltaa pohojanmaalta!
        Oot ollu johonaan pois ku ei oo kuulunu isohon aikahan mitään. Tervetuloa takaasin.
        Saatihin ukko taas ruotuhun.
        Ei oikein sais vissihin tuallalaalla lähtiä, ku jänis haapapölökyltä. Hyvä ku tulit.
        terv. seppä

Kuin jänö ikään!

No ei sentäs koko totuus. Oon vain ollut niin hektistä ( se on kai minun elämänpirta ns. normaalioloissa) mutta täysipainoista elämää, ettei ole malttanut piipahtaa palstalla.
        Vielä kun olen omasta mielestä kovasti terveenä saanut olla, niin kaikkea on pitänyt kokea, kuin pikkupoika ikään!

Siitä huolimatta tai olisko pikemmin, sen takia, vain vähän on peluja pussiin kertynyt!

Vieläkös Seppä jaksaa tienpäällä ja pajassa ahertaa?

• emw34 kirjoitti:

Kuin jänö ikään!

No ei sentäs koko totuus. Oon vain ollut niin hektistä ( se on kai minun elämänpirta ns. normaalioloissa) mutta täysipainoista elämää, ettei ole malttanut piipahtaa palstalla.
        Vielä kun olen omasta mielestä kovasti terveenä saanut olla, niin kaikkea on pitänyt kokea, kuin pikkupoika ikään!

Siitä huolimatta tai olisko pikemmin, sen takia, vain vähän on peluja pussiin kertynyt!

Vieläkös Seppä jaksaa tienpäällä ja pajassa ahertaa?

Kiitos vaan kysymästä, kyllä ne nua päiväsyrämet menöö tualla työhommiis välihin oikein koko tarkkahan.
        Pakkaa tulemahan niistä liikakin pitkiä. Olevinaan sitä teköö ja touhuaa mielestään, sitten ku ehtoolla katteloo notta mitä sitä on oikein saanu aikaaseksi, niin usiasti tuloo mielehen notta, eihän täs oo muuta valamista tullu ku ölijyyset haalarit. Niin ja ehtoolla kova näläkä. Sitä käy sellaaseksi käppänäksi ku ikää kertyy, hih. Ookko huomannu sellaasta?? Itteni kohoralla ainakin pakkaa olemahan näin.
        Hyvä kesäkin on ollu, on saatu saretta ja aurinkoakin. Niin ku ny kesähän kuuluukin.
        Peruna on kasvanu ja kaikki muukki kesän antimet.
        Tällaasta tavallista arkiahan se on meirän kaikkien kohoralla.
        Hyvää ja levollista yötä ja alakavaa uutta viikkoa. Sehän alakaa tenaville koulutkin, syksy puolta rupiaa jo olemahan.
        terv. seppä

• Niksinirkka
        Adria kirjoitti:

Elikkä kun tai jos vielä suurempi osa yhteiskuntamme jäsenistä päätää jättää äänestämättä, on suunta sun mielestä parempaan. Niinkö?

Tämä äänestämättömyys kuuluu jokamiehen-ja naisen oikeuksiin !
        Tulisiko mielestäsi kieltää tämäkin oikeusa !

• Adria
        Niksinirkka kirjoitti:

Tämä äänestämättömyys kuuluu jokamiehen-ja naisen oikeuksiin !
        Tulisiko mielestäsi kieltää tämäkin oikeusa !

Tuo kommentti ikäänkuin kerjää jankutusta. Sorry, mä en viitsi.

• Niksinirkka
        Adria kirjoitti:

Tuo kommentti ikäänkuin kerjää jankutusta. Sorry, mä en viitsi.

Niin ehkä kysymyksen asettelu oli hyökkäävä =)
        Ei ollut tarkoitus kumota mielipidettäsi vaan mielipiteestäsi johtuen
        pikemminkin olisi kiva tietää mitä mieltä olet tästä äänestämättömyys
        jokamiehen-ja naisen oikeudesta .
        Onko mielestäsi väärin kun kansalaiset saavat itse päättää äänestämisvelvoitteesta ?

Unohdetaan koko asia kohdaltasi.

Jokamiehenoikeuksistahan aloituksessa oli kysymys ?
        Sori kun kohdistin kysymykseni sinulle !

• Adria
        Niksinirkka kirjoitti:

Onko mielestäsi väärin kun kansalaiset saavat itse päättää äänestämisvelvoitteesta ?

Soudat ja huopaat. No, unohdetaan sitten.

• Niksinirkka kirjoitti:

nähdä, millaiseksi kampanjointi muuttuisi, jos äänestysprosentti pitäisi olla vaikkapa yli 60% tai ehkä aluksi edes yli 50%.

Silloin myös äänestämättä jättämisellä olisi enemmän painoarvoa ja poliitikkojen olisi pakko kuunnella äänestäjiään herkemmällä korvalla eikä ainoastaan olla ponsoreidensa sanansaattajia!

No en tätä aivan vakavissani esitä, mutta jonkinlaisena kurjositeettinä toin julki????!!!!

• Niksinirkka
        emw34 kirjoitti:

nähdä, millaiseksi kampanjointi muuttuisi, jos äänestysprosentti pitäisi olla vaikkapa yli 60% tai ehkä aluksi edes yli 50%.

Silloin myös äänestämättä jättämisellä olisi enemmän painoarvoa ja poliitikkojen olisi pakko kuunnella äänestäjiään herkemmällä korvalla eikä ainoastaan olla ponsoreidensa sanansaattajia!

No en tätä aivan vakavissani esitä, mutta jonkinlaisena kurjositeettinä toin julki????!!!!

Niin saako pistää kommenttia vai joudunko soutamaan ulapalle.
        ilmeisesti kysymys oli Adrialle ?
        Hei vain sinnekkin suunalle !
        Näkymätön kommentti
        Mielestäni ihmiset jotka ovat kohtuullisen hyvässä asemassa eivät uskalla
        jättää äänestämättä ,sillä heidän etujaan eduskunnassa puolletaan
        huomattavasti tehokkaammin -ei ole pelkoa etteikö tämä
        "tasavertaisuus "jatkuisi edelleen .
        Taasen syrjäytyville ,leivän syrjää nakertavat, joutuvat kannastaan
        huolimatta jatkossakin tyytymään ylhäältä käsin pudottettuun
        leivänjakoon ja hyvinä päivinä leivänmurusia tipahtaa kourallinen
        jos toinenkin( tätä määrää sitten säädellään tilanteesta riippuen
        sulle-mulle eikun mulle,mulle,mulle ja mullesulle periaatteella)
        Joten syrjäytyneiden asema on vakaa ja pysyvä siinä ei ole
        äänestyksen nähden mitään jakoa.
        Työ ja työ on ainoa keino heidän elinehtojen korjaamiseksi .
        Niin ja sen saanti onkin sitten toinen asia ja kuka on tarjolla
        olevaa työtä valmis tekemään mikäli työn kautta tilanne ei
        korjaannu .
        Aika tavanomanainen kommentti mutta tavanoimaisia ovat toimetkin
        jolla syrjäytymistä pidetään yllä .
        Ps.Niin ja mahdollistaako työvoimapolitiikka omilla toimillaan
        vapaamatkustajien kyydin.

• Niksinirkka kirjoitti:

Niin saako pistää kommenttia vai joudunko soutamaan ulapalle.
        ilmeisesti kysymys oli Adrialle ?
        Hei vain sinnekkin suunalle !
        Näkymätön kommentti
        Mielestäni ihmiset jotka ovat kohtuullisen hyvässä asemassa eivät uskalla
        jättää äänestämättä ,sillä heidän etujaan eduskunnassa puolletaan
        huomattavasti tehokkaammin -ei ole pelkoa etteikö tämä
        "tasavertaisuus "jatkuisi edelleen .
        Taasen syrjäytyville ,leivän syrjää nakertavat, joutuvat kannastaan
        huolimatta jatkossakin tyytymään ylhäältä käsin pudottettuun
        leivänjakoon ja hyvinä päivinä leivänmurusia tipahtaa kourallinen
        jos toinenkin( tätä määrää sitten säädellään tilanteesta riippuen
        sulle-mulle eikun mulle,mulle,mulle ja mullesulle periaatteella)
        Joten syrjäytyneiden asema on vakaa ja pysyvä siinä ei ole
        äänestyksen nähden mitään jakoa.
        Työ ja työ on ainoa keino heidän elinehtojen korjaamiseksi .
        Niin ja sen saanti onkin sitten toinen asia ja kuka on tarjolla
        olevaa työtä valmis tekemään mikäli työn kautta tilanne ei
        korjaannu .
        Aika tavanomanainen kommentti mutta tavanoimaisia ovat toimetkin
        jolla syrjäytymistä pidetään yllä .
        Ps.Niin ja mahdollistaako työvoimapolitiikka omilla toimillaan
        vapaamatkustajien kyydin.

sananvapaus on eräs demokratian kulmakiviä, joten siitä on pidettävä kiinni ilman minkäänlaista jossittelua tai lupaa pyytäen!
        Ulapalle älä soutaen lähde, siellä voi myrsky yllättää:-)

Ja Adrian kanssa eilen taisin oman kantani riittävästi tuoda julki, joten se siitä.
        Ainoastaan mitä Adriaalta voisin kysyä, hänen nimimerkistä??? Voisko sen jatkeena olla vaikkapa kolme kirjainta tic??

Niin ja teidän( sinun) kirjoituksen luettuani laitoin siihen lisukkeeksi ajatuksen, josko lisättäisiin myös päättäjille/ poliitikoille enemmän panoksia peliin.
        Järkeenkäyvästi kirjoitat ja samansuuntaisesti ajattelen asioiden etenevän.

• Niksinirkka
        emw34 kirjoitti:

sananvapaus on eräs demokratian kulmakiviä, joten siitä on pidettävä kiinni ilman minkäänlaista jossittelua tai lupaa pyytäen!
        Ulapalle älä soutaen lähde, siellä voi myrsky yllättää:-)

Ja Adrian kanssa eilen taisin oman kantani riittävästi tuoda julki, joten se siitä.
        Ainoastaan mitä Adriaalta voisin kysyä, hänen nimimerkistä??? Voisko sen jatkeena olla vaikkapa kolme kirjainta tic??

Niin ja teidän( sinun) kirjoituksen luettuani laitoin siihen lisukkeeksi ajatuksen, josko lisättäisiin myös päättäjille/ poliitikoille enemmän panoksia peliin.
        Järkeenkäyvästi kirjoitat ja samansuuntaisesti ajattelen asioiden etenevän.

Asia on sitten loppuunkäsitelty =).
        Huopaan nyt perunoiden ja jauhelihakstikkeen sekaan.
        Kuulumisiin !

• GloriaJoy
        emw34 kirjoitti:

Varsinkin, kun vasta katselin galleriaa!

Joskohan tässä lomien jälkeen malttais osallistua tähänkin sosiaaliseen kanssakäymiseen.

Vielä on sekä kesää että lomaa jonkinverran jäljellä!

Hyvät voinnit sinulle; äl .. kö!

pyyveltäviä, kivaannuin kovin siu ajat --l--a -uisti---kki -ie-äjä.

• HTZA
        Niksinirkka kirjoitti:

Asia on sitten loppuunkäsitelty =).
        Huopaan nyt perunoiden ja jauhelihakstikkeen sekaan.
        Kuulumisiin !

muistaa ruskistaa jauhot hyvin, siis Ruisjauhot.
        H.

• Sinirkka
        HTZA kirjoitti:

muistaa ruskistaa jauhot hyvin, siis Ruisjauhot.
        H.

V e h n ä j a u h ot !
        Pitihän sen arvata taas oli mies asialla . = )

• GloriaJoy kirjoitti:

pyyveltäviä, kivaannuin kovin siu ajat --l--a -uisti---kki -ie-äjä.

ei meinannut heti hokasta kupletin juonta.
        Taisi lukihäiriökin vaivata: (kivaannuin kiivaannuin):-)

Nyt mie sitt kivaannuin ja meen oottamaan Uni-Juuliaani saapumista makkarin.

• RIMMIR

sormenjälkiäni olen joutunut antamaan poliisiasemalla, aina sopivin väliajoin uusiessani passiani, niin olen koko ajan ollut siinä uskossa että ne sormenjäljet jo ovat siellä interpolin registerissä.

• exokin

Ihan oikeasti äänestäjällä ei ole mitään vaikutusmahdollisuutta , noooo ehdokkaan läpimenoon hitunen.
        Ainoastaan kamppanjaa rahoittanut on merkittävä yhteistyökumppani edustajalle , Ja tuon tahon
        lauluja pitää ainakin vaalikauden lopussa laulaa . Tokihan lapsiperheet , yksinhuoltajat ovat listalla
        ensin sillä heitä on helpointa höynäyttää ,

• mitäkä mies

Kauhistus,mun sormen jäljet on monessa kapakan ovessa,jos joku päättää putsata paikan,niin heti on jepet ovella ja voi sitä kaljapullojen määrää minkä olen kylvänyt tienposkiin,ihan hävettää..Toisaalta olen työllistänyt monta pullon kerääjää,suoden heille hyvinkin otolliset tienestit,kylväessäni tasaiseen tahtiin tölkkejä tai pulloja.Pulloja viskoessani olen katsonut että pehmeä nurmikko on kohdalla,ettei tule sirpaleita ja huomatkaa,vain yksi tuulilasi on mennyt rikki.

Oikeastaan on hyvä että sormien jälkiä saadaan käyttää tutkinnassa,silloin minunkin jalkatilaani kertyy palautettavaa ja voin vaikka ostaa hylsyistä saamillani rahoilla lisää kaljaa.

Keskinopeus.

Jes!!! viimenkin ollaan nopeiden autojen kanssa samalla viivalla ja siitä nautin suunnattomasti kun 250km/h kulkeva vauhtihirmukin kulkee tasaisesti,eikä poukkoile turhaan vaarantaen liikennettä.

Näytti loppupuolella ketjua että politiikka on pop.Minä en ymmärrä mitään politiikasta tai demokratiasta ja vielä vähemmän kuka demokrtian asialla on? Tai oikeastaan tiedänkin,se on raha ja kaikki pyörii rahalla,jopa politikot,että sepä siitä.

jokamiehen oikeudet.Siihen on pakko sanoa jotain kahelia. Ei ainoastaan valtio riistä jokamiehen oikeuksia,vaan myös metsästys seurat,kalastuskunnat,vaimot ja anopit:)

• HTZA

virhe?
        Vaimot ja Anopit riistävät sinulta kaljanotto-oikeuden, pakottamalla sinut jokamiehenoikeusmetsään?
        H.

• mitäkä mies
        HTZA kirjoitti:

virhe?
        Vaimot ja Anopit riistävät sinulta kaljanotto-oikeuden, pakottamalla sinut jokamiehenoikeusmetsään?
        H.

Mutta anopilta en mätäs pil.....halua:) Marjat poimin ihan omasta halusta,mutta sieniin en koske,paitsi jos saan anopille itse valmistaa aterian.

• Niksinirkka
        mitäkä mies kirjoitti:

Mutta anopilta en mätäs pil.....halua:) Marjat poimin ihan omasta halusta,mutta sieniin en koske,paitsi jos saan anopille itse valmistaa aterian.

Vähäinen roskaaminen rikesakko 50 euroa /kaljapullo = )
        Kaljapullojen kerääminen jokamiehenoikeus, ei kylväminen .
        Kaljapullon takavarikointi kuuluu taasen jokanaisenoikeuksiin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tiedätkö, että haluaisin panna

Sinua. Onko sinulla samanlaiset ajatukset ja tunteet?
      Ikävä
      156
      2708
    2. Se oli siinä sitten

Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo
      NATO
      726
      2440
    3. Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?

Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?
      Ikävä
      52
      2349
    4. Mikä sinua ja kaivattuasi

Yhdistää?
      Ikävä
      135
      2210
    5. Ajelen varmaan siellä suunnalla

taas yöllä, vahingossa käyn sun pihalla. 😏 m
      Ikävä
      59
      1870
    6. Trump tekee rauhan Amerikan ja Venäjän ehdoilla

Ukraina luovuttaa Venäjän haluamat alueet Venäjälle. Ukraina luovuttaa Amerikan haluamat arvokkaat mineraalit Amerikall
      Maailman menoa
      247
      1720
    7. Hyväksytty kaivattusi

Vartaloa vai et? Rehellinen vastaus
      Ikävä
      31
      1391
    8. Syvälliset keskustelut

Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen
      Ikävä
      20
      1329
    9. Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi

mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,
      Ikävä
      16
      1215
    10. Minulta loppuu aika

Halusin olla täydellinen. Nyt näyttää siltä että viimeinen kiristys jää puolitiehen, sillä h-hetki on jo ihan kohta käsi
      Ikävä
      31
      1212
    Aihe