"Vuonna 1974 teki ryhmä työntekijöitä Romaniasta läheltä Aiud -nimistä paikkaa erikoisen löydön. Noin kymmenen metrin syvyisen hiekkakerroksen alta löydetyistä kolmesta esineestä kaksi todettiin Mioseeni- ja Pleistoseeni -kausien väliseltä ajalta oleviksi mastodontin luiksi."
"Kolmas esine oli metallinen, ison vasaran päätä muistuttava kappale. Se lähetettiin tutkittavaksi Cluj-Napocan arkeologiseen instituuttiin. Se oli kooltaan 20.2 x 12.5 x 7 cm ja aiheutti tiedeyhteisössä keskustelua"
http://www.netikka.net/mpeltonen/aiud.htm
"Eräs ilmailualan insinööri esitti näkemyksenään, että esine muistuttaa muotonsa ja mittojensa puolesta suuresti esim. Viking-kuumodulin laskeutumistelineen jalkaosaa. Siitä on päätelty, että kyse voisi olla jonkinlaisen UFO:n osasta."
Se on kirjoitus nopsaa kun lainailee jo kerran kirjoitettua.Onkohan tuossa kuvassa oleva esine Ufon tassu?
Katsokaa ja ihmetelkää.Mistä tuo esine on sinne joutunut?
Oudoimmat löydöt
101
4144
Vastaukset
- 23441452
Historia ei ole sitä mitä meille on kerrottu, vaan paljon enemmän.
- 99,naintinain
Näitä mielenkiintoisia esineitä löytyy aina välillä, ne kun ei oikein "istu" tietämäämme menneisyyteen ja silti ne ovat sieltä. En yhtään ihmettelisi vaikka olisikin jostain ufosta peräisin, sillä onhan ne käyneet täällä iät ja ajat. Olisihan se perin merkillistä jos pitäisi ajatella että vasta nyt meidän aikana olisivat ufot ilmestyneet, vaikka jotkut omaa napaansa tuntuvat arvostavan niin paljon että kuvittelevat sen näin olevan, nostavat itse oman asemansa jumalaiseksi.
- Yffö
Niinkö millon UFOt ovat alkaneet lennellä fyysisillä aluksilla?
- 99,naintinain
Yffö kirjoitti:
Niinkö millon UFOt ovat alkaneet lennellä fyysisillä aluksilla?
Ufotko? Alienit ovat, siitä saakka kun saivat sellaisia valmistettua, ennen sitä eivät ole voineet.
- Yffö
99,naintinain kirjoitti:
Ufotko? Alienit ovat, siitä saakka kun saivat sellaisia valmistettua, ennen sitä eivät ole voineet.
Ei oikeet Uffot lentele fyysisillä aluksilla, niillä on valoalukset, missä ei oo fyysisyyttä.
Fyysisillä lentelevät feikit, jotka eivät pysty parempaan. - Yffo
Yffö kirjoitti:
Ei oikeet Uffot lentele fyysisillä aluksilla, niillä on valoalukset, missä ei oo fyysisyyttä.
Fyysisillä lentelevät feikit, jotka eivät pysty parempaan.Niin ja linkki mun kavereista.
http://www.youtube.com/watch?v=6YmSTeqtXwk&feature=player_embedded - 99,naintinain
Yffö kirjoitti:
Fyysisillä lentelevät feikit, jotka eivät pysty parempaan.ja lautanen myös.
Niin eihän se lentele kuulemma ole oikea termi ufoista puhuttaessa, mutta kyllä ne aidot ufot ovat fyysisiä ja niissä on monesti fyysisiä olentoja myöskin. En minä niin niistä muista edes välitä, kun ovat jotenkin niin mahottomia käsittää. - Yffö
99,naintinain kirjoitti:
ja lautanen myös.
Niin eihän se lentele kuulemma ole oikea termi ufoista puhuttaessa, mutta kyllä ne aidot ufot ovat fyysisiä ja niissä on monesti fyysisiä olentoja myöskin. En minä niin niistä muista edes välitä, kun ovat jotenkin niin mahottomia käsittää.Ne muut ovat Illujen yhteistyöläisiä, tai niitten omia tekeleitä. Pahaa pahaa, muttei totta.
Korkeemmalta tuleville fyysisoituminen on niin raskasta etteivät sitä mielellään tee. Ihmiselläkin on mahollisuus nousta korkeemmalle tasolle, ja sillon ne jeesaavat, jos vain kyssyy niiltä apuja. - 99,naintinain
Yffö kirjoitti:
Ne muut ovat Illujen yhteistyöläisiä, tai niitten omia tekeleitä. Pahaa pahaa, muttei totta.
Korkeemmalta tuleville fyysisoituminen on niin raskasta etteivät sitä mielellään tee. Ihmiselläkin on mahollisuus nousta korkeemmalle tasolle, ja sillon ne jeesaavat, jos vain kyssyy niiltä apuja.kumminkaan feikkejä, vaikka sitten pahoja, niin ne minulle kelpaa ufoina. Kun enhän minä niistä kavereita hae :). Saa niitä korkealla tasolla olevia silti tulla vaikka juttusille, kunhan hyviä ovat suustaan ja muutenkin :).
- Yffö
99,naintinain kirjoitti:
kumminkaan feikkejä, vaikka sitten pahoja, niin ne minulle kelpaa ufoina. Kun enhän minä niistä kavereita hae :). Saa niitä korkealla tasolla olevia silti tulla vaikka juttusille, kunhan hyviä ovat suustaan ja muutenkin :).
Ole huoleti kyllä se järjestyy.
Mutta älä ylläty sitten :) - 99,naintinain
Yffö kirjoitti:
Ole huoleti kyllä se järjestyy.
Mutta älä ylläty sitten :)tervetulleeksi heidät toivotan. Olisiko antaa jotain vihjettä siitä kuinka heitä kestitään, kun vaikutat tietävän niistä enemmänkin :).
(Torvensoittaja katsos nyt, ihan niistä alieneista täällä jutellaan, läl lää :D ). - Yffö
99,naintinain kirjoitti:
tervetulleeksi heidät toivotan. Olisiko antaa jotain vihjettä siitä kuinka heitä kestitään, kun vaikutat tietävän niistä enemmänkin :).
(Torvensoittaja katsos nyt, ihan niistä alieneista täällä jutellaan, läl lää :D ).Niinhän niistä täällä jutellaan, mutta jengi ei oikein tiedä mistä juttelee.
Kuvitteleeko ne oikeesti, että kun tullaan Multiuniversumin laidoilta kattelee mitä täällä pikkuplaneetalla tapahtuu, niin ne tulisivat fyysisellä aluksella. Vaikka tulisivat millä valon nopeudella, niin se vaisi liian pitkään.
Kaikki on yhteydessä kaikkeen, ja ne ovat täällä nanosekunnissa jos tahtovat.
Se on eetterissä kulkemista. Tietoisuuden Valoa jota järki ei ymmärrä eikä fyysinen silmä pysty näkemään, muuta kuin vain sen välähdykden jonka ne haluavat, että jengi tottus heidän olemassaoloon.
Maan ympärillä näinä päivinä, kun täällä kompuroidaan jotenkin eteenpäin on kuun kokosia aluksia, mutta meille näkymättömissä.
Ei ole mitään olematonta. Ilmakin on energiaa joka saa voimansa Valosta mitä kaikki on. Uffot ja ihmiset, ja kaikki muukin.
Noi alukset jotka näkyvät fyysisesti ovat energian imijöitä, ne imevät meistä pelon kautta meidän omaa elin voimaamme eli valoa ja positiivisia tunteita, koska eivät osaa itse niitä tuottaa.
Tietyllä tavalla ne ovat ihmistä henkisesti raskaampia, vaikka lentelevätkin ympäriinsä.
Ne kannattaa tiedostaa ja jokainen voi laittaa henkisen Valomuurin suojaksi. Yllätys yllätys se toimii.
Ei kannata säikähtää. Kannatta muistaa että ne jotka tulevat Valosta ovat kavereita.
Jokainen voi kutsua niitä luokseen, mutta ne eivät tule fyysisesti, ja emme pysty näkemään sitä Valoa ennenkuin pystymme sen kestämään. Sitä ennen tunnemme ne energiakentässämme, jos haluamme.
Kommunikointi heidän kanssaan ei ole meidän tuntemaa puhetta, vaan telepaattista tuntemista, joka on eetterissä. - 99,naintinain
Yffö kirjoitti:
Niinhän niistä täällä jutellaan, mutta jengi ei oikein tiedä mistä juttelee.
Kuvitteleeko ne oikeesti, että kun tullaan Multiuniversumin laidoilta kattelee mitä täällä pikkuplaneetalla tapahtuu, niin ne tulisivat fyysisellä aluksella. Vaikka tulisivat millä valon nopeudella, niin se vaisi liian pitkään.
Kaikki on yhteydessä kaikkeen, ja ne ovat täällä nanosekunnissa jos tahtovat.
Se on eetterissä kulkemista. Tietoisuuden Valoa jota järki ei ymmärrä eikä fyysinen silmä pysty näkemään, muuta kuin vain sen välähdykden jonka ne haluavat, että jengi tottus heidän olemassaoloon.
Maan ympärillä näinä päivinä, kun täällä kompuroidaan jotenkin eteenpäin on kuun kokosia aluksia, mutta meille näkymättömissä.
Ei ole mitään olematonta. Ilmakin on energiaa joka saa voimansa Valosta mitä kaikki on. Uffot ja ihmiset, ja kaikki muukin.
Noi alukset jotka näkyvät fyysisesti ovat energian imijöitä, ne imevät meistä pelon kautta meidän omaa elin voimaamme eli valoa ja positiivisia tunteita, koska eivät osaa itse niitä tuottaa.
Tietyllä tavalla ne ovat ihmistä henkisesti raskaampia, vaikka lentelevätkin ympäriinsä.
Ne kannattaa tiedostaa ja jokainen voi laittaa henkisen Valomuurin suojaksi. Yllätys yllätys se toimii.
Ei kannata säikähtää. Kannatta muistaa että ne jotka tulevat Valosta ovat kavereita.
Jokainen voi kutsua niitä luokseen, mutta ne eivät tule fyysisesti, ja emme pysty näkemään sitä Valoa ennenkuin pystymme sen kestämään. Sitä ennen tunnemme ne energiakentässämme, jos haluamme.
Kommunikointi heidän kanssaan ei ole meidän tuntemaa puhetta, vaan telepaattista tuntemista, joka on eetterissä.Olen huomannut saman, enkä pelkästään täällä vaan kaikkilla niillä foorumeilla joilla olen käynyt. Minä varsinkaan mitään oikeastaan tiedä, vaikka nyt jonkin aikaa olenkin yrittänyt aiheeseen pikkuisen jopa perehtyä.
Multiuniversumitkaan eivät ole minulle oikein auenneet, lukenut olen kyllä jotain sellaista, että joku tai oliko se nyt jokin voi olla "sentin" päässä ja siitä ei tiedetä täällä kuitenkaan yhtään mitään. Jos ne alinit tietää kuinka siirrytään, niin matkat eivät ehkä olisikaan pitkiä edes jonkin multiuniversumin laidalta, kun se voisi sitten olla ihan lähelläkin.
Ja olen minä jostain sellaistakin lukenut että tässä universumissa on galaksi joka on peräisin toisesta universumista, jotain sellaista oli sen iässä ettei se oikein muuten selity.
Sitten olen lukenut myös sellaista että joidenkin ufojen jättämien laskeutumisjällkien avulla ovat saaneet niiden painojakin selville. Nämähän ovat olleet niitä fyysisiä ufoja ja jostakinhan niiden on tultava. Omia eivät ole aina ainakaan voineet olla, kun niistä on niin paljon kerrottu kaukaisessa historiassakin. Telepatiasta ne siepatutkin ihmiset hyvin useasti kertoo, siis sellaista että ne olennot juttelee vaikkei niiden suut liiku.
Muuten sen Nassim Harameiminkin mukaan me kaikki olemme tavallaan valo-olentoja. Joo tuostakin olen lukenut, että monet tuntee suunnatonta pelkoa ollessaan ufon läheisyydessä.
Olemmekohan oikeasti niitä sellaisia hybridejä? Minusta se on aika jänskä ajatus, etsimme elämää toisaalta, sitä edelleenkään löytämättä, ja samalla olemme kuitenkin toisten "aikaansaannoksia".
Vähänkös oli sekava viesti multa, mutta mä en juuri nukkunutkaan viime yönä. - Yffö
99,naintinain kirjoitti:
Olen huomannut saman, enkä pelkästään täällä vaan kaikkilla niillä foorumeilla joilla olen käynyt. Minä varsinkaan mitään oikeastaan tiedä, vaikka nyt jonkin aikaa olenkin yrittänyt aiheeseen pikkuisen jopa perehtyä.
Multiuniversumitkaan eivät ole minulle oikein auenneet, lukenut olen kyllä jotain sellaista, että joku tai oliko se nyt jokin voi olla "sentin" päässä ja siitä ei tiedetä täällä kuitenkaan yhtään mitään. Jos ne alinit tietää kuinka siirrytään, niin matkat eivät ehkä olisikaan pitkiä edes jonkin multiuniversumin laidalta, kun se voisi sitten olla ihan lähelläkin.
Ja olen minä jostain sellaistakin lukenut että tässä universumissa on galaksi joka on peräisin toisesta universumista, jotain sellaista oli sen iässä ettei se oikein muuten selity.
Sitten olen lukenut myös sellaista että joidenkin ufojen jättämien laskeutumisjällkien avulla ovat saaneet niiden painojakin selville. Nämähän ovat olleet niitä fyysisiä ufoja ja jostakinhan niiden on tultava. Omia eivät ole aina ainakaan voineet olla, kun niistä on niin paljon kerrottu kaukaisessa historiassakin. Telepatiasta ne siepatutkin ihmiset hyvin useasti kertoo, siis sellaista että ne olennot juttelee vaikkei niiden suut liiku.
Muuten sen Nassim Harameiminkin mukaan me kaikki olemme tavallaan valo-olentoja. Joo tuostakin olen lukenut, että monet tuntee suunnatonta pelkoa ollessaan ufon läheisyydessä.
Olemmekohan oikeasti niitä sellaisia hybridejä? Minusta se on aika jänskä ajatus, etsimme elämää toisaalta, sitä edelleenkään löytämättä, ja samalla olemme kuitenkin toisten "aikaansaannoksia".
Vähänkös oli sekava viesti multa, mutta mä en juuri nukkunutkaan viime yönä.Niin ja onhan aluekin melko laaja että tyhjentävää ja järkevää vastausta vaikea sanoa, j jos sanookin, niin ei sitä kukaan kumminkaan ymmärrä.
Valosta ollaan ja vielä samasta Valosta mistä UFOtkin ovat. Ilman tätä Valoa, niin emme pystys olemaan olemassa. Valo vain tiivistyy fyysiseksi, jotta olisi maapallo jolla tallustaa.
Anunakit olivat hyvinkin fyysisiä aikoinaan ja orjuuttivat ihmiset, ja tästä on vieläkin jäänteitä joita hallitsevat ne jotka hallitsevat ja omistavat rahan. Muuten heilläkin on näitä ET juttuja ollu jemmassa jo jonkin aikaa. Anunakit ovat nykyisin Valon puolella ja jäivät ihmisille velkaa orjuuttamisajoistaan, ja haluavat hyvittää lähiaikoina kaiken.
Harmaat ovat lähteneet pois. Harmaita kiinnosti se mekanismi ihmisissä, kun seksi aktin kautta saa orgasmin ja yhtyy yhdeksi, niin se muuntuminen kaksinaisuuden ja ykseyden välissä. Kun he pystyvät olemaan vain ykseydessä, ja heitä kiinnostaa sairaasti kaksinaisuus ja siihen muuttuminen.
Me olemme heitä voimakkaampia ja he pelkäävät ihmisiä tavallaan, kun olemme heille mysteerio.
Kun ihminen tiedostaa koko tietoisuutensa, niin ei ole suurempaa entiteettiä, kun ihminen. Olemmehan me kokeneet helvetin maan päällä ja tulemme kohta avamaaan uuden lehden, kun siirrymme täyteen tietoisuuteen.
Mitä UFOihin tulee, niin heidän mukaan ei tule enään koskaan räjähtämään yhtään atomipommia.
Ja he suojelevat maapalloa ettei kovin isoa luonnon katastrooffia tulisi.
He suojelevat ihmisiä. - 99,naintinain
Yffö kirjoitti:
Niin ja onhan aluekin melko laaja että tyhjentävää ja järkevää vastausta vaikea sanoa, j jos sanookin, niin ei sitä kukaan kumminkaan ymmärrä.
Valosta ollaan ja vielä samasta Valosta mistä UFOtkin ovat. Ilman tätä Valoa, niin emme pystys olemaan olemassa. Valo vain tiivistyy fyysiseksi, jotta olisi maapallo jolla tallustaa.
Anunakit olivat hyvinkin fyysisiä aikoinaan ja orjuuttivat ihmiset, ja tästä on vieläkin jäänteitä joita hallitsevat ne jotka hallitsevat ja omistavat rahan. Muuten heilläkin on näitä ET juttuja ollu jemmassa jo jonkin aikaa. Anunakit ovat nykyisin Valon puolella ja jäivät ihmisille velkaa orjuuttamisajoistaan, ja haluavat hyvittää lähiaikoina kaiken.
Harmaat ovat lähteneet pois. Harmaita kiinnosti se mekanismi ihmisissä, kun seksi aktin kautta saa orgasmin ja yhtyy yhdeksi, niin se muuntuminen kaksinaisuuden ja ykseyden välissä. Kun he pystyvät olemaan vain ykseydessä, ja heitä kiinnostaa sairaasti kaksinaisuus ja siihen muuttuminen.
Me olemme heitä voimakkaampia ja he pelkäävät ihmisiä tavallaan, kun olemme heille mysteerio.
Kun ihminen tiedostaa koko tietoisuutensa, niin ei ole suurempaa entiteettiä, kun ihminen. Olemmehan me kokeneet helvetin maan päällä ja tulemme kohta avamaaan uuden lehden, kun siirrymme täyteen tietoisuuteen.
Mitä UFOihin tulee, niin heidän mukaan ei tule enään koskaan räjähtämään yhtään atomipommia.
He suojelevat ihmisiä.Anunakit, nekö ne oli niitä jotka ovat siltä Niburulta. Se sen kiertorata, oliko se nyt sen 3,5 tuhatta vuotta, niin sitä olen ihmetellyt, että kun ajautuvat aika kauas tästä elämää ylläpitävästä auringostakin, niin kuinka ihmeessä ne voisi selvitä elossa. Tietysti jonkinlainen hyvin suojattu keinomaailma voisi osan suojata ja silleen, mutta muutenhan on kuollut ja kylmä planeetta kait ainoastaan kyseessä?
Milloin ne harmaat oikein häipyi, jotain samantyyppisiä humanoidejahan havaitaan kuitenkin edelleen, ja nehän niitä sieppauksia suorittaa. Ja onko ne harmaat jonkin kollektiivisen älyn ohjauksessa kaikki tyyni, vai löytyykö heiltä tällaista omaa tahtoa jonka mukaan voisivat toimia jossakin tilanteessa?
Atomipommin kun tuossa mainitsit, niin P. Koreahan uhoaa jopa käyttävänsä atomiaseita jos sota syttyy. Jos tilanne pääsee niin pitkälle että niin olisi oikeasti käymässä, niin estyykö se ulkoisen voiman toimesta? - Yffö
99,naintinain kirjoitti:
Anunakit, nekö ne oli niitä jotka ovat siltä Niburulta. Se sen kiertorata, oliko se nyt sen 3,5 tuhatta vuotta, niin sitä olen ihmetellyt, että kun ajautuvat aika kauas tästä elämää ylläpitävästä auringostakin, niin kuinka ihmeessä ne voisi selvitä elossa. Tietysti jonkinlainen hyvin suojattu keinomaailma voisi osan suojata ja silleen, mutta muutenhan on kuollut ja kylmä planeetta kait ainoastaan kyseessä?
Milloin ne harmaat oikein häipyi, jotain samantyyppisiä humanoidejahan havaitaan kuitenkin edelleen, ja nehän niitä sieppauksia suorittaa. Ja onko ne harmaat jonkin kollektiivisen älyn ohjauksessa kaikki tyyni, vai löytyykö heiltä tällaista omaa tahtoa jonka mukaan voisivat toimia jossakin tilanteessa?
Atomipommin kun tuossa mainitsit, niin P. Koreahan uhoaa jopa käyttävänsä atomiaseita jos sota syttyy. Jos tilanne pääsee niin pitkälle että niin olisi oikeasti käymässä, niin estyykö se ulkoisen voiman toimesta?Ei Korea vielä ole räjäyttänyt.
Monet planeetat ovat onttoja ja niille on luotu elinolosuhteet sisäpuolelle.
Meidän Kuukin on ontto ja itseasiassa se on tuotu tukikohdaksi.
Siellä majailivat noiden Rotshildien ja Rockefellereiden liittolaiset.
Sellaset liskot. Mutta Kuu on nykyisin Valon liiton hallussa. Eikä illuillakaan ole sinne enään asiaa.
Kuu heivataan vex kun maanihmiset muistavat taas kuuluvansa Valon liittoon.
Kaikki on vapaan tahdon lain alaisia, vaikka Harmaat ovat kollegtiivisia, niin jokaisella on kuitenkin vapaa tahto. Onko tämä mahdollista ? No ainakin siinä on enemmän mahdollisuuksia, kuin siinä ettemme tiedä, ja pelkäämme tuntematonta.
Ei ne ole tuntemattomia, vaan me emme vain muista. - 16
Yffö kirjoitti:
Ei Korea vielä ole räjäyttänyt.
Monet planeetat ovat onttoja ja niille on luotu elinolosuhteet sisäpuolelle.
Meidän Kuukin on ontto ja itseasiassa se on tuotu tukikohdaksi.
Siellä majailivat noiden Rotshildien ja Rockefellereiden liittolaiset.
Sellaset liskot. Mutta Kuu on nykyisin Valon liiton hallussa. Eikä illuillakaan ole sinne enään asiaa.
Kuu heivataan vex kun maanihmiset muistavat taas kuuluvansa Valon liittoon.
Kaikki on vapaan tahdon lain alaisia, vaikka Harmaat ovat kollegtiivisia, niin jokaisella on kuitenkin vapaa tahto. Onko tämä mahdollista ? No ainakin siinä on enemmän mahdollisuuksia, kuin siinä ettemme tiedä, ja pelkäämme tuntematonta.
Ei ne ole tuntemattomia, vaan me emme vain muista.Kuun pintamateriaalia on tuotu maahan. Sen massa ja siten myös tiheys tiedetään. Mikään asia tosiasia ei viittaa siihen, että kuu tai joku planeetoista olisi ontto. Aivan turhaa uskonnollista liirumlaarumia.
- NightYö
16 kirjoitti:
Kuun pintamateriaalia on tuotu maahan. Sen massa ja siten myös tiheys tiedetään. Mikään asia tosiasia ei viittaa siihen, että kuu tai joku planeetoista olisi ontto. Aivan turhaa uskonnollista liirumlaarumia.
Ootkos käyny hakemassa?
Miten voit olla varma ettei sua ole kusetettu? - 30
NightYö kirjoitti:
Ootkos käyny hakemassa?
Miten voit olla varma ettei sua ole kusetettu?Olen täysin varma, että onttoon kuuhun uskovia ON kusetettu.
Mistä tiedät, ettei kuu ole juustoa? - Li89
30 kirjoitti:
Olen täysin varma, että onttoon kuuhun uskovia ON kusetettu.
Mistä tiedät, ettei kuu ole juustoa?Tiedätkö että ihminen kävi Marssissa jo 70 luvulla.
- 20
Li89 kirjoitti:
Tiedätkö että ihminen kävi Marssissa jo 70 luvulla.
En pidä nettilegendoja tietona.
- Li90
20 kirjoitti:
En pidä nettilegendoja tietona.
Tää kuvattiin 1972
http://www.youtube.com/watch?v=Isc5cKwi3GU - Yffö
99,naintinain kirjoitti:
Anunakit, nekö ne oli niitä jotka ovat siltä Niburulta. Se sen kiertorata, oliko se nyt sen 3,5 tuhatta vuotta, niin sitä olen ihmetellyt, että kun ajautuvat aika kauas tästä elämää ylläpitävästä auringostakin, niin kuinka ihmeessä ne voisi selvitä elossa. Tietysti jonkinlainen hyvin suojattu keinomaailma voisi osan suojata ja silleen, mutta muutenhan on kuollut ja kylmä planeetta kait ainoastaan kyseessä?
Atomipommin kun tuossa mainitsit, niin P. Koreahan uhoaa jopa käyttävänsä atomiaseita jos sota syttyy. Jos tilanne pääsee niin pitkälle että niin olisi oikeasti käymässä, niin estyykö se ulkoisen voiman toimesta?Maapallolla ei ole enään yhtään toimivaa ydinkärkeä. Kaikki on eliminoitu.
- ouuguooguo
Li90 kirjoitti:
Tää kuvattiin 1972
http://www.youtube.com/watch?v=Isc5cKwi3GUJos luet tuon videopätkän kommentteja niin videon tekijästä on tietoa. Ei kuvattu 1972 ei.
- 99,naintinain
Yffö kirjoitti:
Maapallolla ei ole enään yhtään toimivaa ydinkärkeä. Kaikki on eliminoitu.
Aika yleinen mielipide niistä harmaista vaikuttaisi olevan se, että ne vaikuttavat tunteettomilta. Voisko tämä johtua siitä että niillä harmailla ovat kasvojen lihakset vaan niin surkastuneita vähästä käytöstä, ettei ne enää juurikaan liiku, meillähän suu leviää korviin kun oikein hymyilyttää, nenä kuristuu löyhkän tavoittaessaan sen sellaista, korvat eivät silti enää heilu kuin harvoilla. Jos synkistellään, niin ihmisten vapaa tahto kun tukehduttaisiin, niin olisimme paljon helpommin hallittavissa.
Se olisikin hienoa jos yksikään ydinase ei koskaan enää kylväisi tuhoa täällä, mutta saisi ne silti toimia siltä varalta että maapalloa kohti olisi jokin tappava asteroidi tulossa, niin niillä ehkä sen suunta muuttuisi. Ei niihin olla kai juurikaan varauduttu, vaikka vaara avaruudessa aina sellainenkin vaanii. Ja Jupiteri saattaa niitä kaukaakin tänne imaista. - 25
Yffö kirjoitti:
Maapallolla ei ole enään yhtään toimivaa ydinkärkeä. Kaikki on eliminoitu.
Jos lukee satuja ja uskoo niihin, niin noinkin voi kuvitella.
Eikö sinulla ole UFO tarinoiden suhteen minkäänlaista kritiikkiä? - Yffö
99,naintinain kirjoitti:
Aika yleinen mielipide niistä harmaista vaikuttaisi olevan se, että ne vaikuttavat tunteettomilta. Voisko tämä johtua siitä että niillä harmailla ovat kasvojen lihakset vaan niin surkastuneita vähästä käytöstä, ettei ne enää juurikaan liiku, meillähän suu leviää korviin kun oikein hymyilyttää, nenä kuristuu löyhkän tavoittaessaan sen sellaista, korvat eivät silti enää heilu kuin harvoilla. Jos synkistellään, niin ihmisten vapaa tahto kun tukehduttaisiin, niin olisimme paljon helpommin hallittavissa.
Se olisikin hienoa jos yksikään ydinase ei koskaan enää kylväisi tuhoa täällä, mutta saisi ne silti toimia siltä varalta että maapalloa kohti olisi jokin tappava asteroidi tulossa, niin niillä ehkä sen suunta muuttuisi. Ei niihin olla kai juurikaan varauduttu, vaikka vaara avaruudessa aina sellainenkin vaanii. Ja Jupiteri saattaa niitä kaukaakin tänne imaista.Kyllä niihin voi luottaa.
Se on aika iso Galaktinen liitto joka odottelee tossa vuoroonsa ilmestyä.
Meidän pitää vain pelata nykyinen systeemi vex. Vihalla tai katkeruudella se ei onnistu.
Tietoisuuden täytyy nousta ihmisillä, ja onneksemme me käytämme vain n.5% aivokapasiteetistämme, ja DNA joka on proteiini muodossa on vain 10%. Ihminen on kuin varvas joka ei muista että loppukehokin on, ja toi loppukeho täytys muistaa.
Usko pois siellä on useita sunkin kavereita, mutta just nyt et vain muista.
Ihminen on Galaktinen olento.
Raskaasti on Maa pyörinyt, vaikka se luotiin Rakkaudesta.
Multiuniversumi on ääretön. On hyvin paljon elämää missä toimivat eri lait kuin Maapallolla. Kaikki on mahdollista, kun kaikella on vapaa tahto.
Vapaan Tahdon mukaan Heillä on nyt lupa puuttua maailman tapahtumiin, koska ihmisten toiveet ja rukoukset paremmasta on kuultu. (Yli kolme miljardia ihmistä elää alle 5 euron päiväpalkalla). Kriittinen massa on ylitetty, ja loppu on vain Valon exponentaalisesti
leviämistä. Tästä Valosta on kaikki tehty UFOt, planeetat, ihmiset, aivan kaikki, jopa ilma mitä pidämme tyhjiönä, niin sekin on samaa valoa. Raskaampaa ja kevyempää Valoa yhdestä Lähteestä.
Pitää vain herätä näkemään.
Kyllä He kohta esittäytyvät. Ensin pitää vain tiedostaa että tulee säkkitolkulla uskomuksia jotka pitää heittää vex. Se pitää tiedostaa myös että Hekin ovat samasta Lähteestä kuin ihmisetkin. He tulevat Rakkaudessa. Me olemme yhtä Heidän kanssaan. He ovat siskoja ja veljiä.
He ketkä tulevat Valosta. - öyxgå
25 kirjoitti:
Jos lukee satuja ja uskoo niihin, niin noinkin voi kuvitella.
Eikö sinulla ole UFO tarinoiden suhteen minkäänlaista kritiikkiä?Sinä kun et kerro sitäkään vähää :)
- Stinky
Yffö kirjoitti:
Niin ja onhan aluekin melko laaja että tyhjentävää ja järkevää vastausta vaikea sanoa, j jos sanookin, niin ei sitä kukaan kumminkaan ymmärrä.
He suojelevat ihmisiä.Vihamieliset alienit ovat kaikkein pahimpien uhkien listalla listalla sijalla 7.
http://www.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/article8318627.ab
Aika yllättävää..
- vanavanavana 11
Ettei olis vain vapaamuurari Grannin kavereita apostoloimassa ihmisille totuutta? heheheh kas kun lähes kaikki mitä ihminen luulee tietävänsä perustuu vain uskomuksiin.
- kokija
Tuosta tuli mieleen muinaisten kulttuurien tutkimus assosiaation avulla. Kuvasta on vaikeampi sanoa mitään, pitäisi tuntea esine kädessään.
Mika Waltari käytti kuvittelumetodia historiantutkimuksissaan. Kirjoja Sinuhe egyptiläinen ja Valtakunnan salaisuus, ajan ilmapiirin kuvausta. Johannes Angeloksessa myös loistavia oivalluksia. Lainasi jonkun roomalaisen tai muun muinaisen esineen museosta, kovalla vaivalla kun sellaisen sai, ja alkoi vyöryttämään tekstiä. Esineestä nousi ikäänkuin visioita ja samaistumista toiseen aikaan.
Eri tahojen fantasioissa/arvauksissa jos on joitain yhteneväisyyksiä, niin siitä saataisiin ehkä aikaiseksi tiedettä.
Arvauksia ovat myös monesti tiedemiesten hypoteesit, joista joskus varmempia teorioita rakennellaan.- 43543445363566353
ja sillähän ei ollut tietenkään mitään merkitystä että M.W. opiskeli pitkään teologiaa, ja kirjailijana luki myös muitten kirjoittamia tekstejä, myös muinaiskirjoituksia alkukielillä?
- ereeree
oksidia.Tullut kai lähiaikoina koneen osana
- ffgfgfgfgg
vauhdissa
- retu1.1
ffgfgfgfgg kirjoitti:
vauhdissa
on selityksesi,miksi löydöstä piti numero tehdä jos se on vaan jonkin työkoneen osa.Ei tunnu uskottavalta.Tosin tuota oletettua kulumisjälkeä en osaa muutoin selittää kuin esinettä tutkiessa siihen on porattu reikä, josta tutkimusmateriaali on otettu.Muuten koko kapistus on minulle mysteeri,helppoja selityksiä toki voisin esittää mutta jääköön ne tuonnemmaksi.
Porattu reikä näkyy tuossa seuraavassa kuvassa:
http://www.s8int.com/page29.html - 99,naintinain
retu1.1 kirjoitti:
on selityksesi,miksi löydöstä piti numero tehdä jos se on vaan jonkin työkoneen osa.Ei tunnu uskottavalta.Tosin tuota oletettua kulumisjälkeä en osaa muutoin selittää kuin esinettä tutkiessa siihen on porattu reikä, josta tutkimusmateriaali on otettu.Muuten koko kapistus on minulle mysteeri,helppoja selityksiä toki voisin esittää mutta jääköön ne tuonnemmaksi.
Porattu reikä näkyy tuossa seuraavassa kuvassa:
http://www.s8int.com/page29.htmlsen näkisin. Olisi muuten perin merkillistä että olisi tutkittu, näyte otettu, ja siitä ei sitten kuitenkaan jälkeäkään näkyisi. Se menee siis sen piikkiin täysin, se kiilto siis. Tosin jos ei entuudestaan mitään reikää taikka koloa siinä kohdin, niin se pitää sitten myöskin jättää huomiomatta kappaleen käyttöä arvellessa.
- ds1
.. jospa se mas.. dontti (joku dino?) oli jotenkiin geneettisesti eeteetä kiinnostava, kokeittensa tulos..., niin laittoivat proteesi-implantin :o?
- 6+11
työnnä se prootesi-implanttis sinne perseeseesi!
- ds1
6+11 kirjoitti:
soot niin raju...
varma, ettet haluu... niiku? - toruja
6+11 kirjoitti:
mitä kielenkäyttöä, saippualle olisi käyttöä...
- ds1
toruja kirjoitti:
mitä kielenkäyttöä, saippualle olisi käyttöä...
noh, mitä mää sanoin?
musta tuntuu, että sää aattelet vaan likasella mielikuvituksellas...
muuten. tiiäkkö vai uskokko... vai ookko skepo? - toruja
ds1 kirjoitti:
noh, mitä mää sanoin?
musta tuntuu, että sää aattelet vaan likasella mielikuvituksellas...
muuten. tiiäkkö vai uskokko... vai ookko skepo?enhän minä sinulle vaan tuolle 6 11
- 26
sanonu niiku ennenkiin... että ootte botteja
noh... oo teijjän vika... niiku
man- 6+11
Ja pyydän ds1.deltä anteeksi,mutta hänkin voisi pyytää anteeksi palstalaisilta ärsyttävää ulosantiaan.
Jos se mitä tuosta kappaleesta on kerrottu pitää paikkansa, tämä että maailmassa osataan valehdella pitää melkeinpä joka käänteessä muistaa, siis ainakin kun on kyseessä itselleen tuntematon taho, ja eihän ne tututkaan kulje sädekehä päänsä päällä myöskään...
Aitona jos sitä voi pitää, niin ei tuo kyllä miltään luonnonmuovaamalta kyllä näytä ja kuinka se sille syvyydelle oli joutunut, ei ole oikein partiolaisista sellaista monttua kaivamaan, vaikka olisi kuinka suuri kokoontuminen heillä ollut, ainakaan huvikseen, sillä on se vain niin valtava urakka, olkoot maaperä sitten kuinka helposti kaivettavaa sorttia vaan.
Ja jos kappale on vähintäänkin sen 300-400 vuotta vanha, minkä päättelivät siitä sen oksidikerroksesta, niin senkin mukaan se on jo siis sen 200-300 vuotta liian vanha ihmisten valmistamaksi ja kuitenkin se vaikuttaisi selvästikkin johonkin tarkoitukseen varta vasten valmistetuksi. Mutta olisiko se siltikin ihmisten vaiko ihan peräti muukalaisten valmistama, niin siitä en peistä rupea vääntämään, kun en tiedä kumman puolesta sitä kalistelisin, muuten toki :).
Muuta loppuun..
Sattuiko kukaan muu palstalainen näkemään komeeta haloota tänään, itse näin sen varttia vaille yhden paikkeella Jyväskylässä käymässä ollessani (seitsemäs kerta kun yhtä ja samaa hammasta piti käydä korjuuttaamassa). Kameraa ei tietystikkään ollut mukana, mitä nyt kännykässä, mutta se ei kylläkään mitään hurraa huutoja laatunsa puolesta ansaitse.- retu1.1
metsän takaa klo.13.00 kirrissä.Siinä aurinkon päällä oli sellainen pylväs ylöspäin.Enempää en sitä joutanut katsella kun oli mentävä "tärkeille" jouluostoksille.Sitten taas klo.14.30 ajelin seppälässä vasten aurinkoa ja ihmettelin aurinkon suunnassa olevaa kummaa kiekuraa.Kysymyksessä lienee joku jättövana(olikohan muuten oikea sanamuoto,heh tuntuu olevan herkkä asia).Jos oli lentokoneen tekemä niin tiukka on kaarros ollut.Saman näköisiä kiemuroita näin myöhemmin aurinkon ympärillä.
Kyllähän tuon aloitukseeni liittyvän esineen ikä kai enemmän on kuin satoja vuosia kun on noin syvälle noiden mastodontin luiden kaa joutunut,miljoonistakin voisi puhua.En mene kyllä 100% varmuuteen tuon jutun todenmukaisuuden kanssa,mutta esineen pitäsi olla Romaniassa jossain museossa.Sikäli kun tuosta Googlen käännöksestä ymmärsin.
Kinkku on sulamassa ja kuusi valmiina,ulkona tosin ja konjakit korkkaamatta.Kyllä tästä taitaa joulu tulla:D retu1.1 kirjoitti:
metsän takaa klo.13.00 kirrissä.Siinä aurinkon päällä oli sellainen pylväs ylöspäin.Enempää en sitä joutanut katsella kun oli mentävä "tärkeille" jouluostoksille.Sitten taas klo.14.30 ajelin seppälässä vasten aurinkoa ja ihmettelin aurinkon suunnassa olevaa kummaa kiekuraa.Kysymyksessä lienee joku jättövana(olikohan muuten oikea sanamuoto,heh tuntuu olevan herkkä asia).Jos oli lentokoneen tekemä niin tiukka on kaarros ollut.Saman näköisiä kiemuroita näin myöhemmin aurinkon ympärillä.
Kyllähän tuon aloitukseeni liittyvän esineen ikä kai enemmän on kuin satoja vuosia kun on noin syvälle noiden mastodontin luiden kaa joutunut,miljoonistakin voisi puhua.En mene kyllä 100% varmuuteen tuon jutun todenmukaisuuden kanssa,mutta esineen pitäsi olla Romaniassa jossain museossa.Sikäli kun tuosta Googlen käännöksestä ymmärsin.
Kinkku on sulamassa ja kuusi valmiina,ulkona tosin ja konjakit korkkaamatta.Kyllä tästä taitaa joulu tulla:DItse en auringon päällä ollutta sitten nähnyt, vaikka sieltäkin hain, mutta sen molemmilla sivuilla oli hieno kaaret. Meinasin kännykällä silti yrittää jotain muistoksi ottaa, ajattelin ehtiväni jyskän varastomyymälän pihaan ja siellä sitten rauhassa napsia muutamia kuvia, mutta halo häipyi ennen kuin minä sinne saakka pääsin..joku toinen kerta sitten.
Jooh :D nämä vanojen nimitykset on kuumaa tavaraa, tiivistysvana kait varmin käytettävä ettei saa vihoja niskaansa :). Hienoja kiekuroita niistä on syntynyt välillä, kun tuulesta huolimatta ovat kasassa pysyneet.
Se oliko se maaperä mistä sen kappaleen löysivät koskematon, niin sen kun olisivat selvittäneet, niin oltaisiin mekin sen iän suhteen paljon paremmin perillä, aivan huisaa jos luiden ikää se olisi. Saisivat ruveta uusimaan kaiken maailman historian kirjat, olisi varmaan halvempaa laittaa se ufojen piikkiin, jos jokin valinnan pakko tulisi eteen.
Joululla en ole pariin viime vuoteen juurikaan stressanut, nykyään muutama kynttilä palamassa riittää ja se ihana rauha sekä kiireettömyys. Niihin olen tähdännyt ja nytkin vaikuttaa siltä että osuma tuli :). Lunta ja pakkasta taas tänä vuonna riittänyt, niin kovin helteisen kesän jälkeen.
Ai niin, 12.12 (2010) kello 17:23 paikkein näin jonkin ihme valoilmiön, eihän se kestänyt kuin nelisen sekuntia, mutta poikkesi kyllä tähdenlennoista (joita sinä päivänä riittikin), oli vähän niin kuin "iso siili", sellainen piikikäs ilmestys. En ole sellaista kyllä ennen nähnyt.- 99,naintinain
Pihlaja67 kirjoitti:
Itse en auringon päällä ollutta sitten nähnyt, vaikka sieltäkin hain, mutta sen molemmilla sivuilla oli hieno kaaret. Meinasin kännykällä silti yrittää jotain muistoksi ottaa, ajattelin ehtiväni jyskän varastomyymälän pihaan ja siellä sitten rauhassa napsia muutamia kuvia, mutta halo häipyi ennen kuin minä sinne saakka pääsin..joku toinen kerta sitten.
Jooh :D nämä vanojen nimitykset on kuumaa tavaraa, tiivistysvana kait varmin käytettävä ettei saa vihoja niskaansa :). Hienoja kiekuroita niistä on syntynyt välillä, kun tuulesta huolimatta ovat kasassa pysyneet.
Se oliko se maaperä mistä sen kappaleen löysivät koskematon, niin sen kun olisivat selvittäneet, niin oltaisiin mekin sen iän suhteen paljon paremmin perillä, aivan huisaa jos luiden ikää se olisi. Saisivat ruveta uusimaan kaiken maailman historian kirjat, olisi varmaan halvempaa laittaa se ufojen piikkiin, jos jokin valinnan pakko tulisi eteen.
Joululla en ole pariin viime vuoteen juurikaan stressanut, nykyään muutama kynttilä palamassa riittää ja se ihana rauha sekä kiireettömyys. Niihin olen tähdännyt ja nytkin vaikuttaa siltä että osuma tuli :). Lunta ja pakkasta taas tänä vuonna riittänyt, niin kovin helteisen kesän jälkeen.
Ai niin, 12.12 (2010) kello 17:23 paikkein näin jonkin ihme valoilmiön, eihän se kestänyt kuin nelisen sekuntia, mutta poikkesi kyllä tähdenlennoista (joita sinä päivänä riittikin), oli vähän niin kuin "iso siili", sellainen piikikäs ilmestys. En ole sellaista kyllä ennen nähnyt.sääli kun niitä jää välillä autojen alle :'(, mutta mun piti kyllä kysyä että millainen se siili oli?
99,naintinain kirjoitti:
sääli kun niitä jää välillä autojen alle :'(, mutta mun piti kyllä kysyä että millainen se siili oli?
Kooltaan se oli tuohon nytkin niin komeesti paistavaan kuuhun verrattuna jotain neljännes tai kolmannes. Se oli ovaalin muotoinen josta sojotti piikkejä joka suuntaan, siis myös menosuuntaan, joka on perin kummallista. Ja sen lyhyen ajan mitä sitä näin, niin ne piikit pysyivät muuttumattomina, se ei siis näyttänyt tuikkivan millään tavalla.
Harvapiikkisen siilen muotokuva tavallaan taivaalla siis näkyi :D. Olin viemässä ketuille ym. metsän eläimille ruokaa pihalle, ja bongailin samalla taivasta hieman etuajassa, kun silloinkinhan oli se ufobongauspäivä. Myöhemmin olikin sitten pilvistä. Taloni harjan yläpuolella ja myös sen suuntaisesti se meni (poh.>ete.). Väriltään se oli vähäsen kellertävämpi kuin kynttilän liekki (katselen vieressä palavia tuikkuja:)). Hiljaista oli, kun siitäkään ei mitään ääntä kuulunut. En minä tuon paremmin osaa sitä kuvailla sanoin, toivottavasti selvisi jotain :).- 99,naintinain
Pihlaja67 kirjoitti:
Kooltaan se oli tuohon nytkin niin komeesti paistavaan kuuhun verrattuna jotain neljännes tai kolmannes. Se oli ovaalin muotoinen josta sojotti piikkejä joka suuntaan, siis myös menosuuntaan, joka on perin kummallista. Ja sen lyhyen ajan mitä sitä näin, niin ne piikit pysyivät muuttumattomina, se ei siis näyttänyt tuikkivan millään tavalla.
Harvapiikkisen siilen muotokuva tavallaan taivaalla siis näkyi :D. Olin viemässä ketuille ym. metsän eläimille ruokaa pihalle, ja bongailin samalla taivasta hieman etuajassa, kun silloinkinhan oli se ufobongauspäivä. Myöhemmin olikin sitten pilvistä. Taloni harjan yläpuolella ja myös sen suuntaisesti se meni (poh.>ete.). Väriltään se oli vähäsen kellertävämpi kuin kynttilän liekki (katselen vieressä palavia tuikkuja:)). Hiljaista oli, kun siitäkään ei mitään ääntä kuulunut. En minä tuon paremmin osaa sitä kuvailla sanoin, toivottavasti selvisi jotain :).oli varmaan jännää nähdä sellainen. Kettuja, nekin on niin ihanan nättejä, pentuina ainaskin. Kyllä minä sen bongauspäivän olen jo oppinut muistamaan, pitääkin joskus taas osallistua:).
- retu1.1
Pihlaja67 kirjoitti:
Itse en auringon päällä ollutta sitten nähnyt, vaikka sieltäkin hain, mutta sen molemmilla sivuilla oli hieno kaaret. Meinasin kännykällä silti yrittää jotain muistoksi ottaa, ajattelin ehtiväni jyskän varastomyymälän pihaan ja siellä sitten rauhassa napsia muutamia kuvia, mutta halo häipyi ennen kuin minä sinne saakka pääsin..joku toinen kerta sitten.
Ai niin, 12.12 (2010) kello 17:23 paikkein näin jonkin ihme valoilmiön, eihän se kestänyt kuin nelisen sekuntia, mutta poikkesi kyllä tähdenlennoista (joita sinä päivänä riittikin), oli vähän niin kuin "iso siili", sellainen piikikäs ilmestys. En ole sellaista kyllä ennen nähnyt.Varmaan tuon halon näkeminen on suunnasta riippuvainen.Joskus olen tuommoisen ilmiön kovalla pakkasella nähnyt hyvinkin matalalla,ehkä vaan satametriä on korkeus ollut.Ja autolla ajaessa suunta haloon muuttuu nopeasti ja ilmiö on lyhyt kestoinen.Jääkiteet ovat halon aiheuttaja.En tämän pisempään esitelmöi tästä asiasta kun taidat entuudestaan tuntea ilmiön.
No mutta mikäs se tosiaan oli minkä näit lentävän ja jota siiliksi rinnastit.Ei oikein sovi minkään entuudestan tutun ilmiön kaavaan(meteori,avaruusromu.tähdenlento, kiinalainen lyhty ja komeetta) ai niin miksei pieni komeetta se voisi olla joka on ohittanut maapallon etäältä ja puhkunut höyrysuihkuja sisuksistaan,mutta luulen että tuo puhkuminen tapahtuu vaan lähellä aurinkoa.ISS-asemassa on sarvia joka suuntaan mutta en ole sitä noin alhaalla nähnyt ja kulkeekin etanan nopeudella.Ufoksi se on ristittävä kun ei parempaakaan selitystä hoksaa.
Paluu itse asiaan eli tuohon tuntemattomaan esineeseen.Sen kun tietäis onko maata myllätty niin ehkä selityskin tuolle asialle löytyisi nopsaan.Yksi teoria tuli Euroopassa käydyn sodan muodossa,tuo esinehän voisi olla alasammutun Messerschmitt Bf 109 poljin.Kone olisi syöksynyt alas ja räjähtänyt,tuo poljin olisi jäänyt montun pohjalle lähelle noita mastodontin luita ja aluetta kunnostettaessa maata olisi ajettu päälle.No teoria se on tämäkin ja tuo konetyyppikin saattaisi olla toinen,sen tiedän että nuo polkimet olivat alumiiniseosta.
Joo oikeassa olet joulunvieton suhteen,parasta joulussa on se rauhoittuminen.Kinkut ja kaikki muu krääsä on tullut siihen jostain.Lumi ja pakkaset(ei liian kovat) ovat parasta joulusäätä.
Nautitaan hämärän hyssystä täysin siemauksin:D retu1.1 kirjoitti:
Varmaan tuon halon näkeminen on suunnasta riippuvainen.Joskus olen tuommoisen ilmiön kovalla pakkasella nähnyt hyvinkin matalalla,ehkä vaan satametriä on korkeus ollut.Ja autolla ajaessa suunta haloon muuttuu nopeasti ja ilmiö on lyhyt kestoinen.Jääkiteet ovat halon aiheuttaja.En tämän pisempään esitelmöi tästä asiasta kun taidat entuudestaan tuntea ilmiön.
No mutta mikäs se tosiaan oli minkä näit lentävän ja jota siiliksi rinnastit.Ei oikein sovi minkään entuudestan tutun ilmiön kaavaan(meteori,avaruusromu.tähdenlento, kiinalainen lyhty ja komeetta) ai niin miksei pieni komeetta se voisi olla joka on ohittanut maapallon etäältä ja puhkunut höyrysuihkuja sisuksistaan,mutta luulen että tuo puhkuminen tapahtuu vaan lähellä aurinkoa.ISS-asemassa on sarvia joka suuntaan mutta en ole sitä noin alhaalla nähnyt ja kulkeekin etanan nopeudella.Ufoksi se on ristittävä kun ei parempaakaan selitystä hoksaa.
Paluu itse asiaan eli tuohon tuntemattomaan esineeseen.Sen kun tietäis onko maata myllätty niin ehkä selityskin tuolle asialle löytyisi nopsaan.Yksi teoria tuli Euroopassa käydyn sodan muodossa,tuo esinehän voisi olla alasammutun Messerschmitt Bf 109 poljin.Kone olisi syöksynyt alas ja räjähtänyt,tuo poljin olisi jäänyt montun pohjalle lähelle noita mastodontin luita ja aluetta kunnostettaessa maata olisi ajettu päälle.No teoria se on tämäkin ja tuo konetyyppikin saattaisi olla toinen,sen tiedän että nuo polkimet olivat alumiiniseosta.
Joo oikeassa olet joulunvieton suhteen,parasta joulussa on se rauhoittuminen.Kinkut ja kaikki muu krääsä on tullut siihen jostain.Lumi ja pakkaset(ei liian kovat) ovat parasta joulusäätä.
Nautitaan hämärän hyssystä täysin siemauksin:DNiin, suuret voimat saattavat niitä kappaleita syvälle maan sisälle sysätä, kuten vaikkapa just lentokone ja sen räjähdys. Ei ole mikään huono selitys ollenkaan kappaleen sille syvyydelle joutumiselle, mutta tuo kappale näyttäisi liian raskaalta ollakseen lentokoneen poljin, eikös niissä ole ainakin useimmiten paljon niitä reikiäkin painon kurissa pitämisen takia, ovat sellaisia siron näköisiä luomuksia...mutta jos niistä ekoista raktoreista jokin räjähtikin kyntäessä, osuessaan vaikkapa johonkin ekan maailmansodan aikaiseen suutariin?
Siili taivaalla, joo toistaiseksi sitä voi ufoksi nimittää, olisikohan tuolle "polkimelle" U.B.O. (tunnistamaton hautautunut kohde) sopiva nimitys? :). Juu, se muuten jäi mainitsemasta siitä siilestä, että katselin juuri sitä kohtaa taivaasta kun se siihen eteeni äkisti vain ilmestyi ja niin se samalla tavalla myös hävisi, kuin katkaisijaa olisi käännetty...eikä niin kuin esimerkiksi iridiumin välähdys, joka kasvaa ja pienenee niiden muutamien sekuntien aikana kun se kääntyminen niin voimakkaasti heijastuu. Ja se sateliittihan erottuu sekä ennen että välähdyksen jälkeenkin, siilen kohdalla ei niin käynyt.
Eivät kovin hyvää säätä lupailleet Jouluksi, onneksi ei juuri tarvitse ulkona väkisin värjötellä silloin. Mutta nyt on kyllä maisemat mitä kauneimmat, juuri sellaiset mitä juhlaan saapuvaan toivoa sopii :).
Ei muuta kuin oikein nautinnollista Joulun aikaa (ja sen taikaakin) !!!- retu1.1
Pihlaja67 kirjoitti:
Niin, suuret voimat saattavat niitä kappaleita syvälle maan sisälle sysätä, kuten vaikkapa just lentokone ja sen räjähdys. Ei ole mikään huono selitys ollenkaan kappaleen sille syvyydelle joutumiselle, mutta tuo kappale näyttäisi liian raskaalta ollakseen lentokoneen poljin, eikös niissä ole ainakin useimmiten paljon niitä reikiäkin painon kurissa pitämisen takia, ovat sellaisia siron näköisiä luomuksia...mutta jos niistä ekoista raktoreista jokin räjähtikin kyntäessä, osuessaan vaikkapa johonkin ekan maailmansodan aikaiseen suutariin?
Siili taivaalla, joo toistaiseksi sitä voi ufoksi nimittää, olisikohan tuolle "polkimelle" U.B.O. (tunnistamaton hautautunut kohde) sopiva nimitys? :). Juu, se muuten jäi mainitsemasta siitä siilestä, että katselin juuri sitä kohtaa taivaasta kun se siihen eteeni äkisti vain ilmestyi ja niin se samalla tavalla myös hävisi, kuin katkaisijaa olisi käännetty...eikä niin kuin esimerkiksi iridiumin välähdys, joka kasvaa ja pienenee niiden muutamien sekuntien aikana kun se kääntyminen niin voimakkaasti heijastuu. Ja se sateliittihan erottuu sekä ennen että välähdyksen jälkeenkin, siilen kohdalla ei niin käynyt.
Eivät kovin hyvää säätä lupailleet Jouluksi, onneksi ei juuri tarvitse ulkona väkisin värjötellä silloin. Mutta nyt on kyllä maisemat mitä kauneimmat, juuri sellaiset mitä juhlaan saapuvaan toivoa sopii :).
Ei muuta kuin oikein nautinnollista Joulun aikaa (ja sen taikaakin) !!!siis tuo siili- ilmiö jokin räjähdys avaruudessa tai vierailija aluksen (ei vee) vaan oikean aiheuttama(spekulaatiota, hyi minua)valoilmiö poistuessaan täältä linnunradalta toiseen galagsiin,meninköhän jo liikaa utopian puolelle.Olen itse myös viime talvena nähnyt saman tyyppisen välähdyksen joka oli väriltään hieman tulenkeltaista punaisempi,soikeahko räjähdykseltä näyttävä ilmiö,kirjoitin siitä myös täällä silloin.Se kestikin vain ajallisesti välähdyksen verran.
U.B.O. saattaisi olla hyvä nimi tuolle vähän liian jykevälle lentokoneen polkimelle.On siinä ukolle tullut äkkilähtö öljymäelle jos on miinaan traktorinsa ajanut.Saattaahan tuo esine olla vaikka tuon ekotraktorin kaasupoljin,heh.
Kuin myös jouluntaikaa ja levollista aikaa. - 99,naintinain
Pihlaja67 kirjoitti:
Niin, suuret voimat saattavat niitä kappaleita syvälle maan sisälle sysätä, kuten vaikkapa just lentokone ja sen räjähdys. Ei ole mikään huono selitys ollenkaan kappaleen sille syvyydelle joutumiselle, mutta tuo kappale näyttäisi liian raskaalta ollakseen lentokoneen poljin, eikös niissä ole ainakin useimmiten paljon niitä reikiäkin painon kurissa pitämisen takia, ovat sellaisia siron näköisiä luomuksia...mutta jos niistä ekoista raktoreista jokin räjähtikin kyntäessä, osuessaan vaikkapa johonkin ekan maailmansodan aikaiseen suutariin?
Ei muuta kuin oikein nautinnollista Joulun aikaa (ja sen taikaakin) !!!Oikein hyvää joulua sinulle kans! :). Ja vielä parempaa uutta vuotta.
Kävin profiilissasi ja täytyy ihan kehua kuinka söötti kisu sinulla on, aivan ihana :). Tahdotko sä nähdä minun mirrin? :D. - retu1.1
99,naintinain kirjoitti:
Oikein hyvää joulua sinulle kans! :). Ja vielä parempaa uutta vuotta.
Kävin profiilissasi ja täytyy ihan kehua kuinka söötti kisu sinulla on, aivan ihana :). Tahdotko sä nähdä minun mirrin? :D.minulla on musta hauva,tosin se muistuttaa enemmän mustaa mirriä kuin hauvaa.On oikea ihmisen paras ystävä.No kaikesta huolimatta 99,naintinain hyvää joulua sinulle myös.
- 99,naintinain
retu1.1 kirjoitti:
minulla on musta hauva,tosin se muistuttaa enemmän mustaa mirriä kuin hauvaa.On oikea ihmisen paras ystävä.No kaikesta huolimatta 99,naintinain hyvää joulua sinulle myös.
en minä sitä ole kuitenkaan nähnyt, kun sinulla on profiili vain ystäville avoin, sitä Pihlajaisen kisua kävin katsomassa. Tässä kun on juttua ollut vanhasta esineestä, niin ajattelin laittaa linkin muihin hyvin vanhoihin ja ihmeellisiin esineisiin, kun niistä oli juttua parassakin. Kummastuttaa ne tällaista nuorta kulkijaa ainaskin, varmaan muitakin :) Katso jos joudat tai vaikka muutenkin :D.
http://paranormaaliblogi.net/index.php/2010/12/21/maailman-ihmeellisimpia-muinaisjaannoksia-osa-3/
Tottakai retulle myös vallan ihanaa joulua sekä menestyksellistä uutta vuotta! :). retu1.1 kirjoitti:
siis tuo siili- ilmiö jokin räjähdys avaruudessa tai vierailija aluksen (ei vee) vaan oikean aiheuttama(spekulaatiota, hyi minua)valoilmiö poistuessaan täältä linnunradalta toiseen galagsiin,meninköhän jo liikaa utopian puolelle.Olen itse myös viime talvena nähnyt saman tyyppisen välähdyksen joka oli väriltään hieman tulenkeltaista punaisempi,soikeahko räjähdykseltä näyttävä ilmiö,kirjoitin siitä myös täällä silloin.Se kestikin vain ajallisesti välähdyksen verran.
U.B.O. saattaisi olla hyvä nimi tuolle vähän liian jykevälle lentokoneen polkimelle.On siinä ukolle tullut äkkilähtö öljymäelle jos on miinaan traktorinsa ajanut.Saattaahan tuo esine olla vaikka tuon ekotraktorin kaasupoljin,heh.
Kuin myös jouluntaikaa ja levollista aikaa.Kyllä tällä palstalla voi hieman spekuloida, pitääkin kun muuten voisi keskustelu hyytyä kuin kesälaatuisella liikenteeseen lähtenyt dieselauto, tällaisten hyytävien pakkasten aikoihin.
Olisihan se upeaa jos olisi kuvan saanut siilestä otettua, mutta sehän se vasta utopistinen ajatus onkin. Ei sellaisen äkillisen ilmiön kuvaaminen mikään helppo nakki olisi vaikka varta vasten olisi kameran kanssa pihalla liikenteessä ollut. En tiedä pitäisikö ruvata jotain hattua rakentelemaan jossa olisi punapistetähtäin sekä kamera, ja johto rukkasessa, niin että lähes heti saisi jotain erikoista nähdessään kuvankin otettua :). Kun se hattu on näin talvella muutenkin niin tarpeellinen.
Jatketaan silti taivaalle katselua, vaikka jotkut siellä varmaan vielä edelleen kameralta karkaavatkin :) ...mutta nyt en mene ulos seisoskelemaan, vaikka mikä mennä viipeltäis, sillä -25c näyttää mittarissa olevan lukema nyt.99,naintinain kirjoitti:
Oikein hyvää joulua sinulle kans! :). Ja vielä parempaa uutta vuotta.
Kävin profiilissasi ja täytyy ihan kehua kuinka söötti kisu sinulla on, aivan ihana :). Tahdotko sä nähdä minun mirrin? :D.Sitä samaa myös sinne :).
Kiva kun kävit vierailemassa. Tavallinen maatiaskissahan se on, mutta onhan se kyllä hellyyttävä tapaus, siis useinmiten ainakin. Mikä ettei, laita vaan linkkiä tulemaan :).- 99,naintinain
Pihlaja67 kirjoitti:
Sitä samaa myös sinne :).
Kiva kun kävit vierailemassa. Tavallinen maatiaskissahan se on, mutta onhan se kyllä hellyyttävä tapaus, siis useinmiten ainakin. Mikä ettei, laita vaan linkkiä tulemaan :).Laitan profiiliin yv. En ole sitten rekattuna 99, niin ettet ihmettele :). Voisi tulla ryttyilyä toisaalla jos täällä sillä kirjoittaisin ja joku huomaisi sen. Ei läheskään kaikki tajua kuitenkaan näitä juttuja olleskaan..turha niille on edes yrittää mitään selittää.
- torvensoittaja
99,naintinain kirjoitti:
Laitan profiiliin yv. En ole sitten rekattuna 99, niin ettet ihmettele :). Voisi tulla ryttyilyä toisaalla jos täällä sillä kirjoittaisin ja joku huomaisi sen. Ei läheskään kaikki tajua kuitenkaan näitä juttuja olleskaan..turha niille on edes yrittää mitään selittää.
ei sinun jutuissa useinkaan ole järjen häivää. Parempi vain pysytellä kiltisti anonyyminä palstalla.
- 99,naintinain
torvensoittaja kirjoitti:
ei sinun jutuissa useinkaan ole järjen häivää. Parempi vain pysytellä kiltisti anonyyminä palstalla.
sitten kehtaa paistatella muuna kuin puskiksena, vaikka ymmärtäähän sen tuon viestisi perusteella. Kyllä minukin nolottaisi aika paljon jos taso on tuo ...tai nolottaahan minua sinun puolestasi jo nyt :D. Koita petrata, ehkä se onnistuu (pitäisi kyllä kun pohjaa noin kynnetään).
- torvensoittaja
99,naintinain kirjoitti:
sitten kehtaa paistatella muuna kuin puskiksena, vaikka ymmärtäähän sen tuon viestisi perusteella. Kyllä minukin nolottaisi aika paljon jos taso on tuo ...tai nolottaahan minua sinun puolestasi jo nyt :D. Koita petrata, ehkä se onnistuu (pitäisi kyllä kun pohjaa noin kynnetään).
kovinkaa sivua ufoilmiöitä, paremminkin jotain maailmanmenon senssi palstan jonninjoutavaa pärinää. Et ilmeisesti tiedä mitä täällä pitäisi kirjoitella?
- 99,naintinain
kovinkaa sivua ufoilmiöitä, paremminkin jotain maailmanmenon senssi palstan jonninjoutavaa pärinää. Et ilmeisesti tiedä mitä täällä pitäisi kirjoitella?
mallia? Tuosta viestistäsi opin että täällä pitää kirjoittaa..hups, ehkä olen hidas, mutta enpäs oppinutkaan mitään. Ehkä opin myöhemmin jotain tai sitten en, kärsi jos olet kärsiäksesi takiani :D.
- torvensoittaja
99,naintinain kirjoitti:
mallia? Tuosta viestistäsi opin että täällä pitää kirjoittaa..hups, ehkä olen hidas, mutta enpäs oppinutkaan mitään. Ehkä opin myöhemmin jotain tai sitten en, kärsi jos olet kärsiäksesi takiani :D.
Eikä mitään varsinaista järjellistä juttuakaan. Mieti ensin mitä kirjoitat ufopalstalle.
- 99,naintinain
Eikä mitään varsinaista järjellistä juttuakaan. Mieti ensin mitä kirjoitat ufopalstalle.
joo sanonhan minä, samaten :D..
- torvensoittaja
99,naintinain kirjoitti:
joo sanonhan minä, samaten :D..
"sääli kun niitä jää välillä autojen alle :'(, mutta mun piti kyllä kysyä että millainen se siili oli?"
Hieman menee edelleenkin ufoaiheesta sivuun! Miten siilet liittyy ufoihin? - 99,naintinain
"sääli kun niitä jää välillä autojen alle :'(, mutta mun piti kyllä kysyä että millainen se siili oli?"
Hieman menee edelleenkin ufoaiheesta sivuun! Miten siilet liittyy ufoihin?vai oletko vain huolimaton lukija.
Pihlaja oli nähnyt jonkin valoilmiön jota vertasi siiliin, harvapiikkiseen. Että liittyy hyvinkin. Ja jos lähdetään hakemaan viestejä palstalta jotka menee ohitse, niin kylläpä sinulla olisikin urakkaa kaikkia ojentaa, ihan sääliksi kävisi :D. Pihlaja67 kirjoitti:
Harvapiikkisen siilen muotokuva tavallaan taivaalla siis näkyi :D. Olin viemässä ketuille ym. metsän eläimille ruokaa pihalle, ja bongailin samalla taivasta hieman etuajassa, kun silloinkinhan oli se ufobongauspäivä. Myöhemmin olikin sitten pilvistä. Taloni harjan yläpuolella ja myös sen suuntaisesti se meni (poh.>ete.). Väriltään se oli vähäsen kellertävämpi kuin kynttilän liekki (katselen vieressä palavia tuikkuja:)). Hiljaista oli, kun siitäkään ei mitään ääntä kuulunut. En minä tuon paremmin osaa sitä kuvailla sanoin, toivottavasti selvisi jotain :).Tein luonnoksen näkemästäni valoilmiöstä (siitä "siilestä" :) ). Tuossa on linkki josta sen näkee.
http://img26.imageshack.us/img26/4948/siili201012.jpg
Joulumielellä tämä meneillään oleva siivousbuumikin sujuu hyvin :)...hienoa kun pakkasetkin hellittävät.- 99,naintinain
Pihlaja67 kirjoitti:
Tein luonnoksen näkemästäni valoilmiöstä (siitä "siilestä" :) ). Tuossa on linkki josta sen näkee.
http://img26.imageshack.us/img26/4948/siili201012.jpg
Joulumielellä tämä meneillään oleva siivousbuumikin sujuu hyvin :)...hienoa kun pakkasetkin hellittävät.Tuo ei kyllä ihan vastaa sitä miltä minä kuvittelin sen näyttäneen, mutta siilihän se on merisiilikin :D. On tuo oikeesti aika hieno kuva, tuollaisen tahtoisin minäkin nähdä. Olen minä silti itsekkin ufon nähnyt, mutta se oli kyllä aika tavalla lattea näky tuollaisen rinnalla.
Saa nähdä löytääkö se yksi ihme torveen töräyttelijä valittamista jostakin tälla kertaa :D. 99,naintinain kirjoitti:
Tuo ei kyllä ihan vastaa sitä miltä minä kuvittelin sen näyttäneen, mutta siilihän se on merisiilikin :D. On tuo oikeesti aika hieno kuva, tuollaisen tahtoisin minäkin nähdä. Olen minä silti itsekkin ufon nähnyt, mutta se oli kyllä aika tavalla lattea näky tuollaisen rinnalla.
Saa nähdä löytääkö se yksi ihme torveen töräyttelijä valittamista jostakin tälla kertaa :D.Selitykseksi on ehdotettu iridium-satelliittia. Olen niiden leimahduksia kyllä aiemmin nähnyt, tämä erosi niistä kuitenkin niin monella tavalla, etten ainakaan vielä ole vakuuttunut siitä, että se selitys olisi varmasti oikea. Katsotaan nyt vielä tuleeko Ufosta Ifo vai ei. Oli sitten mikä oli, niin onhan ainakin hieman ufopalstalle, sille sutin vapaalle sopivampi aihe keskusteltavaksi kuin mitkä siellä viime aikoina ovat tapetilla olleet.
Aina välillä joku joutuu jonkun silmätikuksi, joten neuvona...pistä sinne tarkkailijan silmään niin että tuntuu, niin ehkä syntyvien kyynelten mukana liukenet sitten tyylikkäästi pois :D. Antaa kaikkien kukkien kukkia, kuten sanotaan.- Tiedät tyypin... =)
retu1.1 kirjoitti:
Varmaan tuon halon näkeminen on suunnasta riippuvainen.Joskus olen tuommoisen ilmiön kovalla pakkasella nähnyt hyvinkin matalalla,ehkä vaan satametriä on korkeus ollut.Ja autolla ajaessa suunta haloon muuttuu nopeasti ja ilmiö on lyhyt kestoinen.Jääkiteet ovat halon aiheuttaja.En tämän pisempään esitelmöi tästä asiasta kun taidat entuudestaan tuntea ilmiön.
Nautitaan hämärän hyssystä täysin siemauksin:DVoi poika riepu. Et ole edes tainnut nähdä bf 109 konetta oikeasti??? Olet korkeintaan nuuskinut lennokki liimaa ja jäänut mersukin kokoamatta. Nyt oikeesti opiskelemaan edes perustietoja vaikkapa ilmailusta.
- retu1.1
Tiedät tyypin... =) kirjoitti:
Voi poika riepu. Et ole edes tainnut nähdä bf 109 konetta oikeasti??? Olet korkeintaan nuuskinut lennokki liimaa ja jäänut mersukin kokoamatta. Nyt oikeesti opiskelemaan edes perustietoja vaikkapa ilmailusta.
Tuo heittoni esineen alkuperästä oli siis arvailua ja tuskinpa tuossa konetyypissä edes on mitään liikutettavia polkimia,oli vaan jalanpitopaikat.En tiedä sen tarkemmin.Voihan se olla jokin muukin lentokoneen osa.
Ja noinhan kirjoitin aiemmin,sieltä kopsasin tuon häiritsevän arvailuni.En tiennyt tämän olevan näin tunnepitoista:DD
"Yksi teoria tuli Euroopassa käydyn sodan muodossa,tuo esinehän voisi olla alasammutun Messerschmitt Bf 109 poljin.Kone olisi syöksynyt alas ja räjähtänyt,tuo poljin olisi jäänyt montun pohjalle lähelle noita mastodontin luita" - retu1.1
Pihlaja67 kirjoitti:
Selitykseksi on ehdotettu iridium-satelliittia. Olen niiden leimahduksia kyllä aiemmin nähnyt, tämä erosi niistä kuitenkin niin monella tavalla, etten ainakaan vielä ole vakuuttunut siitä, että se selitys olisi varmasti oikea. Katsotaan nyt vielä tuleeko Ufosta Ifo vai ei. Oli sitten mikä oli, niin onhan ainakin hieman ufopalstalle, sille sutin vapaalle sopivampi aihe keskusteltavaksi kuin mitkä siellä viime aikoina ovat tapetilla olleet.
Aina välillä joku joutuu jonkun silmätikuksi, joten neuvona...pistä sinne tarkkailijan silmään niin että tuntuu, niin ehkä syntyvien kyynelten mukana liukenet sitten tyylikkäästi pois :D. Antaa kaikkien kukkien kukkia, kuten sanotaan.Jostain syystä uni ei enää tule ja ajattelin kommentoida piirrostasi (Siili).Hyvin olet osannut tuon valoilmiön siihen taiteilla.A-B väli on siis matka jonka aikana näit tuon liikkuvan valon talosi yläpuolella.Kohde on ilmeisesti ollut hyvin kirkas.Mielestäni siitä johtuu tuon kohteen piikikkisyys mutta ovat todellisuudessa valonsäteitä.Se minkä minä viimetalvena näin oli samanmuotoinen mutta väriltään oranssinpunainen ja oli semmoinen pystyasennossa tapahtunut väläys.
Outoesine on edelleen säilyttänyt mysteerinsä,mitään järkevää selitystä ei kukaan ole pystynyt antamaan.Jumalaisen antama selitys on ehkä "(paras)" "Mitä sitä edes spekuloimaan romulla jonka ikää ei tiedetä" onhan hän tavallaan oikeassa.
Tänään on ajettava Oulun seudulle kyläilemään tuttavien luona ja huomenna sitten palattava taas kotikulmille.Toivottavasti keli on kohtuullinen ja tuo myrsky pysyköön Etelän ihmisten harmina.
Ja sitten lopuksi Tapaninpäivän toivotukset,olkaa kiltisti:D retu1.1 kirjoitti:
Jostain syystä uni ei enää tule ja ajattelin kommentoida piirrostasi (Siili).Hyvin olet osannut tuon valoilmiön siihen taiteilla.A-B väli on siis matka jonka aikana näit tuon liikkuvan valon talosi yläpuolella.Kohde on ilmeisesti ollut hyvin kirkas.Mielestäni siitä johtuu tuon kohteen piikikkisyys mutta ovat todellisuudessa valonsäteitä.Se minkä minä viimetalvena näin oli samanmuotoinen mutta väriltään oranssinpunainen ja oli semmoinen pystyasennossa tapahtunut väläys.
Outoesine on edelleen säilyttänyt mysteerinsä,mitään järkevää selitystä ei kukaan ole pystynyt antamaan.Jumalaisen antama selitys on ehkä "(paras)" "Mitä sitä edes spekuloimaan romulla jonka ikää ei tiedetä" onhan hän tavallaan oikeassa.
Tänään on ajettava Oulun seudulle kyläilemään tuttavien luona ja huomenna sitten palattava taas kotikulmille.Toivottavasti keli on kohtuullinen ja tuo myrsky pysyköön Etelän ihmisten harmina.
Ja sitten lopuksi Tapaninpäivän toivotukset,olkaa kiltisti:DKiitos, olen siihen aika tyytyväinen, ei siihen montaa minuuttia mennyt ja vaikka olinkin sanoin yrittänyt selittää sitä valoilmiötä, niin ei ne yksistään kovin pitkälle kanna, joten kaveriksi sitten tuon tein ja kokonaiskuva nähdystä parani mielestäni heti kertalaakista sen myötä reippaasti. Juu, A-B on se matka jonka se niinä sekunteina kerkesi siirtyä. Pidin vauhtia melkoisen nopeana, ainakin siihen verrattuna mitä satelliitit yleensä siirtyvät siinä ajassa normaalisti taivaalla. Kohde oli kyllä hyvin kirkas.
Valosäteitähän ne piikit suurella todennäköisyydellä olivat, mutta se että ne pysyivät samoina vaikka kohde liikkui oli aika erikoista. Kohde ollut sen verran korkealla että aurinko vielä sen valaissut, mutta millainen on sitten ollut heijastava pinta, että valosäteet niin jännästi pirstoutui, ja kohteen kulmahan muuttui siirtyessään valonlähteeseen nähden, joten olisi voinut olettaa että tämän seurauksena jonkinlaisia muutoksia niissä valosäteissä olisi sitten myöskin ollut havaittavissa, esimerkkinä vaikka lentone jonka rungon aurinko valaisee.
(Lentokone kun tuli nyt mainittua, niin pitää mainita että viime kesänä näin todella hienon lentokoneen aiheuttaman varjon, oli kuin se olisi lyijykynällä ja viivoittimella vedetty siihen suoraan lentokoneen eteen ja kun vielä pitkä tiivistysvana oli myöskin jäänyt, niin oli kuin pitkää viivaa pitkin olisi lentänyt. En ole kuin yhden ainoan kerran eläessäni nähnyt niin hienoa lentokoneen aiheuttamaa varjoa.).
Näitä lyhytkestoisia välähdyksiä varten olisi sellainen meteoriittikamera hyvä hankkia,
niin että olisi sitten sitä aikaa kaikessa rauhassa niitä myöskin tutkailla.
Niin, ei avautunut aloituksen mysteeri tällä kertaa, mutta aloitus poiki mukavasti keskustelua, vaikka itse kappale jäikin hieman taka-alalle siinä. Hyvä että keskustelua pääsi syntymään kuitenkin, sillä sehän näiden keskustelupalstojen tarkoitus onkin. Itse jumalainen on joskus oikeassa, mutta niinhän se sokea kanakin joskus jyvän saa napattua, kunhan jaksaa maata ahkerasti nokkia ;D.
Paluu arkeen taasen pyhien jälkeen koittaa, voi olla etten enää sitten joudakkaan juuri kirjoittelemaan. Toivottavasti kyläreissu sujuu kaikin puolin hyvin.
Tässähän tätä tekstiä sitten riittikin, niin että hyvää Tapania nyt sitten vaan enää lopuksi toivotan :).- Stinky
Pihlaja67 kirjoitti:
Kiitos, olen siihen aika tyytyväinen, ei siihen montaa minuuttia mennyt ja vaikka olinkin sanoin yrittänyt selittää sitä valoilmiötä, niin ei ne yksistään kovin pitkälle kanna, joten kaveriksi sitten tuon tein ja kokonaiskuva nähdystä parani mielestäni heti kertalaakista sen myötä reippaasti. Juu, A-B on se matka jonka se niinä sekunteina kerkesi siirtyä. Pidin vauhtia melkoisen nopeana, ainakin siihen verrattuna mitä satelliitit yleensä siirtyvät siinä ajassa normaalisti taivaalla. Kohde oli kyllä hyvin kirkas.
Valosäteitähän ne piikit suurella todennäköisyydellä olivat, mutta se että ne pysyivät samoina vaikka kohde liikkui oli aika erikoista. Kohde ollut sen verran korkealla että aurinko vielä sen valaissut, mutta millainen on sitten ollut heijastava pinta, että valosäteet niin jännästi pirstoutui, ja kohteen kulmahan muuttui siirtyessään valonlähteeseen nähden, joten olisi voinut olettaa että tämän seurauksena jonkinlaisia muutoksia niissä valosäteissä olisi sitten myöskin ollut havaittavissa, esimerkkinä vaikka lentone jonka rungon aurinko valaisee.
(Lentokone kun tuli nyt mainittua, niin pitää mainita että viime kesänä näin todella hienon lentokoneen aiheuttaman varjon, oli kuin se olisi lyijykynällä ja viivoittimella vedetty siihen suoraan lentokoneen eteen ja kun vielä pitkä tiivistysvana oli myöskin jäänyt, niin oli kuin pitkää viivaa pitkin olisi lentänyt. En ole kuin yhden ainoan kerran eläessäni nähnyt niin hienoa lentokoneen aiheuttamaa varjoa.).
Näitä lyhytkestoisia välähdyksiä varten olisi sellainen meteoriittikamera hyvä hankkia,
Niin, ei avautunut aloituksen mysteeri tällä kertaa, mutta aloitus poiki mukavasti keskustelua, vaikka itse kappale jäikin hieman taka-alalle siinä. Hyvä että keskustelua pääsi syntymään kuitenkin, sillä sehän näiden keskustelupalstojen tarkoitus onkin. Itse jumalainen on joskus oikeassa, mutta niinhän se sokea kanakin joskus jyvän saa napattua, kunhan jaksaa maata ahkerasti nokkia ;D.
Paluu arkeen taasen pyhien jälkeen koittaa, voi olla etten enää sitten joudakkaan juuri kirjoittelemaan. Toivottavasti kyläreissu sujuu kaikin puolin hyvin.
Tässähän tätä tekstiä sitten riittikin, niin että hyvää Tapania nyt sitten vaan enää lopuksi toivotan :).Tietsikka, webbikamera ja sopiva ohjelma, niin siinähän se. Se itselleen mieluisin ohjelma selviääkin sitten parhaiten käyttämällä näiden kokeiluversioita. Rahalla saa ja ilmankin.
Sellaisen vinkin antaisin, että Jos ei ole ulkokäyttöön tarkoitettua kameraa, niin aukaisee ikkunan ja sijoittaa kameran sitten sen ulommaisen ruudun sisäpuolle. Siellä se kamera ei ole suoraan säiden armoilla ja mahdolliset heijastukset pysyvät samalla paremmin kurissa, kun on ruutu tai kaksi vähemmän kameran ja kuvattavan välissä. - 99,naintinain
Pihlaja67 kirjoitti:
Selitykseksi on ehdotettu iridium-satelliittia. Olen niiden leimahduksia kyllä aiemmin nähnyt, tämä erosi niistä kuitenkin niin monella tavalla, etten ainakaan vielä ole vakuuttunut siitä, että se selitys olisi varmasti oikea. Katsotaan nyt vielä tuleeko Ufosta Ifo vai ei. Oli sitten mikä oli, niin onhan ainakin hieman ufopalstalle, sille sutin vapaalle sopivampi aihe keskusteltavaksi kuin mitkä siellä viime aikoina ovat tapetilla olleet.
Aina välillä joku joutuu jonkun silmätikuksi, joten neuvona...pistä sinne tarkkailijan silmään niin että tuntuu, niin ehkä syntyvien kyynelten mukana liukenet sitten tyylikkäästi pois :D. Antaa kaikkien kukkien kukkia, kuten sanotaan.On minäkin siellä joskus käynyt viestejä lukemassa, mutta riitaa tekevät melkein joka asiasta. Ehkä jotkut tykkää sellaisesta, minä en nyt kummiskaan. Ehkä jotkut eivät sen siellä vallitsevan ilmapiirin takia sitten edes kerro havainnoistaan ja eivätkä sitten myöskään sitä varten rekisteröidy, jotta sinne 1:seen pääsisivät kertomaan. Pelkkää arvelua tämä tällänen tietty.
Kukat kaikki kukkikoon, äidille oli järkytys kun se tuli huoneeseeni juuri kun suudeltiin yhden tytön kanssa. Ei se silloin mitään sanonut, myöhemmin sitten että kyllä se tuokin vaihe menee ohitse :D...mutta eihän se. Kyllä se on äidinkin mielestä nyt sitten kuitenkin ihan yes. Vaikka isän syyksi aluksi laittoikin, tämä kun jätti meidät kun olin jotain viiden ikäinen.
Kyllä minä osaan puoleni pitää kun torvikin hiljeni, ei sillä sitten riittänyt enää ilmaa puhallettavaksi :) 99,naintinain kirjoitti:
On minäkin siellä joskus käynyt viestejä lukemassa, mutta riitaa tekevät melkein joka asiasta. Ehkä jotkut tykkää sellaisesta, minä en nyt kummiskaan. Ehkä jotkut eivät sen siellä vallitsevan ilmapiirin takia sitten edes kerro havainnoistaan ja eivätkä sitten myöskään sitä varten rekisteröidy, jotta sinne 1:seen pääsisivät kertomaan. Pelkkää arvelua tämä tällänen tietty.
Kukat kaikki kukkikoon, äidille oli järkytys kun se tuli huoneeseeni juuri kun suudeltiin yhden tytön kanssa. Ei se silloin mitään sanonut, myöhemmin sitten että kyllä se tuokin vaihe menee ohitse :D...mutta eihän se. Kyllä se on äidinkin mielestä nyt sitten kuitenkin ihan yes. Vaikka isän syyksi aluksi laittoikin, tämä kun jätti meidät kun olin jotain viiden ikäinen.
Kyllä minä osaan puoleni pitää kun torvikin hiljeni, ei sillä sitten riittänyt enää ilmaa puhallettavaksi :)En ole siellä itsekkään montaa kertaa vieraillut, eihän se aikakaan tunnu riittävän kun täällä hätäisesti käymiseen. Ehkä kun näitä foorumeita on nyt muutamia josta keskustella ufoistakin, niin jokainen löytää paremmin mieleisensä, näin se juttukin saattaa sitten irrota itse kultakin paremmin, eikä tyydytä vain lueskelemaan kun seura on sopivaa.
Voin vain kuvitella äitisi ilmeen:), itsellä ei onneksi niitä sellaisia huolia ollut, kun itsenäistyin aikaisessa iässä ja roolit pääsivät oikeastaan vaihtumaan äidin kanssa näin ollen varhain.Stinky kirjoitti:
Tietsikka, webbikamera ja sopiva ohjelma, niin siinähän se. Se itselleen mieluisin ohjelma selviääkin sitten parhaiten käyttämällä näiden kokeiluversioita. Rahalla saa ja ilmankin.
Sellaisen vinkin antaisin, että Jos ei ole ulkokäyttöön tarkoitettua kameraa, niin aukaisee ikkunan ja sijoittaa kameran sitten sen ulommaisen ruudun sisäpuolle. Siellä se kamera ei ole suoraan säiden armoilla ja mahdolliset heijastukset pysyvät samalla paremmin kurissa, kun on ruutu tai kaksi vähemmän kameran ja kuvattavan välissä.Ei huono vinkki ollenkaan, kiitos siitä :).
- retu1.1
Pihlaja67 kirjoitti:
Kiitos, olen siihen aika tyytyväinen, ei siihen montaa minuuttia mennyt ja vaikka olinkin sanoin yrittänyt selittää sitä valoilmiötä, niin ei ne yksistään kovin pitkälle kanna, joten kaveriksi sitten tuon tein ja kokonaiskuva nähdystä parani mielestäni heti kertalaakista sen myötä reippaasti. Juu, A-B on se matka jonka se niinä sekunteina kerkesi siirtyä. Pidin vauhtia melkoisen nopeana, ainakin siihen verrattuna mitä satelliitit yleensä siirtyvät siinä ajassa normaalisti taivaalla. Kohde oli kyllä hyvin kirkas.
Tässähän tätä tekstiä sitten riittikin, niin että hyvää Tapania nyt sitten vaan enää lopuksi toivotan :)."Lentokone kun tuli nyt mainittua, niin pitää mainita että viime kesänä näin todella hienon lentokoneen aiheuttaman varjon, oli kuin se olisi lyijykynällä ja viivoittimella vedetty siihen suoraan lentokoneen eteen ja kun vielä pitkä tiivistysvana oli myöskin jäänyt, niin oli kuin pitkää viivaa pitkin olisi lentänyt"
Noinhan kirjoittelit edellisessä.Olen muuten minä nähnyt samanlaisen ilmiön,taivaalla oli aivan suora tumma viiva kuin viivottimella tehty jota pitkin lentokone lensi jättäen taakseen tiivistysvanan.Silloin huomasin aurinkon olevan tarkalleen lentävän koneen takana.Se voisi ehkä selittää ilmiön,siis aurinkon on oltava tarkalleen leveys että korkeus suunnassa oikealla paikalla.Tuo koneen jättämä tiivistysvana tekee varjon myös koneen etupuolelle.
En nyt puutu tuohon esineen mysteeriöön tämän enempää,romuksihan sitä myös mainitaan.
Joo reissuhan meni aivan hyvin muuten paitsi jouduimme kiertotielle pahan liikenneonnettomuuden takia,joka oli sattunut Siikalatvalla Pohjois-Pohjanmaalla.Surullinen tapaus,nuorten hiihtoreissu keskeentyi karmivalla tavalla yllättäen eteen tulleen pakettiauton keulaan.Me olimme lähteneet kaksi tuntia myöhemmin reissuun(onneksi).No tulihan siinä 30km lisälenkki mutta ei se mitään.
Vuoden viimeistä päivää aloitellaan ja samaan henkenvetoon voisi toivotella parempaa Uutta- vuotta kuin tämä.ps.Ainahan sitä voi toivoa,mutta toteutuminen onkin sitten erijuttu. retu1.1 kirjoitti:
"Lentokone kun tuli nyt mainittua, niin pitää mainita että viime kesänä näin todella hienon lentokoneen aiheuttaman varjon, oli kuin se olisi lyijykynällä ja viivoittimella vedetty siihen suoraan lentokoneen eteen ja kun vielä pitkä tiivistysvana oli myöskin jäänyt, niin oli kuin pitkää viivaa pitkin olisi lentänyt"
Noinhan kirjoittelit edellisessä.Olen muuten minä nähnyt samanlaisen ilmiön,taivaalla oli aivan suora tumma viiva kuin viivottimella tehty jota pitkin lentokone lensi jättäen taakseen tiivistysvanan.Silloin huomasin aurinkon olevan tarkalleen lentävän koneen takana.Se voisi ehkä selittää ilmiön,siis aurinkon on oltava tarkalleen leveys että korkeus suunnassa oikealla paikalla.Tuo koneen jättämä tiivistysvana tekee varjon myös koneen etupuolelle.
En nyt puutu tuohon esineen mysteeriöön tämän enempää,romuksihan sitä myös mainitaan.
Joo reissuhan meni aivan hyvin muuten paitsi jouduimme kiertotielle pahan liikenneonnettomuuden takia,joka oli sattunut Siikalatvalla Pohjois-Pohjanmaalla.Surullinen tapaus,nuorten hiihtoreissu keskeentyi karmivalla tavalla yllättäen eteen tulleen pakettiauton keulaan.Me olimme lähteneet kaksi tuntia myöhemmin reissuun(onneksi).No tulihan siinä 30km lisälenkki mutta ei se mitään.
Vuoden viimeistä päivää aloitellaan ja samaan henkenvetoon voisi toivotella parempaa Uutta- vuotta kuin tämä.ps.Ainahan sitä voi toivoa,mutta toteutuminen onkin sitten erijuttu.Varjo lentokoneen joo, se olisi ollut sellainen "kodak-hetki", mutta eipä ollut kodakkia, eikä mitään muutakaan kameraa silloinkaan käsillä. Meinasin ensiksi kipaista hakemassa kameran, mutta ajattelin etten kuitenkaan mitään kerkiä, joten katselin vain rauhassa kauniista näystä nauttien (maisemista saamme nyt näinäkin aikoina nauttia, näitä kerkiää kuvatakkin :).).
Niin, mystinen kapine...voihan sitä ehkä sinä romunakin nyt pitää, kun se ei osaa "puhua", mutta jos se saisi kerrottua tarinansa, niin se tarina voisi sitten olla jopa jotain historiamme täysin mullistavaa :). Mennyttä kun noin vain ei takaisin saa.
Kun onnettomuudesta luin, niin kertomasi kyläilymatka muistui samalla mieleen. Nämä onnettomuudet ovat aina ikäviä tapahtumia, ehkä jo lähituleivaisuudessa autot ovat sen verran älykkäitä että osaltaan onnettomuuksia estävät, eikä enää hajoavia surevia perheitäkään auto-onnettomuuksien takia sitten enää tähän nykyiseen tahtiin ainakaan synny. Se hyvä puoli näissä kiertoteitten kautta ajeluissa on, että joskus matkan varrelle osuu ihan mukavaa nähtävääkin, sellaista jota ei sitten näkisi niitä ennestään tuttuja teitä pitkin ajellessa, tällä olen monesti ainakin itse lohduttautunut.
Nyörit aion vetäistä kireämmälle, tänä vuonna innostuin kyllä tilailemaan netistä liian paljon tavaraa, siinä mielessä tämä netti onkin hyvin vaarallinen, siis ainakin itselleni, kun kaikkea tarpeellista kuin myös vähemmän tarpeellista on saatavilla muutamalla hiiren painauksella. Tänäänkin piti lähteä erikseen patjanalusrahoja kiikuttamaan tilille, kun se pakkasen puolelle pääsi ihan epähuomiossa lipsahtamaan, onneksi näitä ylilyöntejä sattuu kuitenkin aika harvoin.
Onnistumisia uudelle vuodelle, nyt se on kuitenkin hölkyti kölköti menoa tämän osalta, niin että heips vaan :D.- retu1.1
Pihlaja67 kirjoitti:
Varjo lentokoneen joo, se olisi ollut sellainen "kodak-hetki", mutta eipä ollut kodakkia, eikä mitään muutakaan kameraa silloinkaan käsillä. Meinasin ensiksi kipaista hakemassa kameran, mutta ajattelin etten kuitenkaan mitään kerkiä, joten katselin vain rauhassa kauniista näystä nauttien (maisemista saamme nyt näinäkin aikoina nauttia, näitä kerkiää kuvatakkin :).).
Niin, mystinen kapine...voihan sitä ehkä sinä romunakin nyt pitää, kun se ei osaa "puhua", mutta jos se saisi kerrottua tarinansa, niin se tarina voisi sitten olla jopa jotain historiamme täysin mullistavaa :). Mennyttä kun noin vain ei takaisin saa.
Kun onnettomuudesta luin, niin kertomasi kyläilymatka muistui samalla mieleen. Nämä onnettomuudet ovat aina ikäviä tapahtumia, ehkä jo lähituleivaisuudessa autot ovat sen verran älykkäitä että osaltaan onnettomuuksia estävät, eikä enää hajoavia surevia perheitäkään auto-onnettomuuksien takia sitten enää tähän nykyiseen tahtiin ainakaan synny. Se hyvä puoli näissä kiertoteitten kautta ajeluissa on, että joskus matkan varrelle osuu ihan mukavaa nähtävääkin, sellaista jota ei sitten näkisi niitä ennestään tuttuja teitä pitkin ajellessa, tällä olen monesti ainakin itse lohduttautunut.
Nyörit aion vetäistä kireämmälle, tänä vuonna innostuin kyllä tilailemaan netistä liian paljon tavaraa, siinä mielessä tämä netti onkin hyvin vaarallinen, siis ainakin itselleni, kun kaikkea tarpeellista kuin myös vähemmän tarpeellista on saatavilla muutamalla hiiren painauksella. Tänäänkin piti lähteä erikseen patjanalusrahoja kiikuttamaan tilille, kun se pakkasen puolelle pääsi ihan epähuomiossa lipsahtamaan, onneksi näitä ylilyöntejä sattuu kuitenkin aika harvoin.
Onnistumisia uudelle vuodelle, nyt se on kuitenkin hölkyti kölköti menoa tämän osalta, niin että heips vaan :D.Hölkyti kölkyti, se uusi vuosi läksi rullaamaan ihan mukavasti.Uutiset maailmalta kertovat lintujen joukko kuolemista,pitäisikö näistä ikävistä uutisista huolestua?No omasta mielestä ei,kyllä ne vielä tässä laajuudessa sopivat eläinkunnan tuntemattomiin sairauksiin.Tai sitten kysymyksessä on ihmisen aiheuttama myrkytys tavalla tai toisella.
Esine on ja pysyy näemmä tuntemattomana.Oma teoriani on että maapallo on tuolloin joutunut jonkin myllerryksen kouriin 10-20 tuhatta vuotta sitten,olisiko kysymyksessä ollut jopa jokin kosminen tapahtuma (siis asteroidi tai muu) siitä ei historian oppikirjat kerro.Mutta esineen joutuminen näiden muinaisten elollisten jäännösten joukkoon kertoo omaa kieltään.Voihan se olla että tuolloin oli käytössä lentolaitteet jossa noita laskeutumiseen tarkoitettuja tassuja tarvittiin?
No palataanpa (maanpinnalle)näihin nykymaailman tapahtumiin takaisin.Helppoa on ostaminen nykyään.Huonekaluista kaikkiin muihin vempaimiin, voi nykyaään nettikaupasta tilata,se on todella helppoa.Ja joskus käy silleen että on matti kukkarossa.Onneksi sinulla oli niitä patjanalusia pahapäivän varalle niin pääsit silleen pälkähästä.Itselläni on varalla kaikki suomen entiset setelit(ehkä jo arvottomia) jemmassa,muuten ne (pahanpäivän) vähät rahat pidän pankissa.Tosin sieltähän ne voi verkon kautta häipyä teille tuntemattomille,sille ei sitten mahda mitään.
Loppiainen lopettaa Joulunajan,joo ja kuusikin sai kyytiä pakkaseen.Alkaa härkäviikot ja reikäleivät(vanha sanonta).
"Loppiaisajan kuvaus
Loppiaisen evankeliumi kertoo idän tietäjistä, jotka tulivat osoittamaan kunnioitustaan juuri syntyneelle juutalaisten kuninkaalle. Tietäjät olivat vieraiden kansojen edustajia. Tämä osoittaa, että Kristus on valo kaikille maailman kansoille. Loppiainen muistuttaa kirkon lähetystehtävästä. Joulun sanoma kuuluu kaikille."
Noinhan siitä kerrotaan,mutta ei tarkemmin kerrota näistä tietäjistä vieraalta maalta?
Olivatko jopa vieraita avaruudesta?
Hölkyti kölkyti se uusi vuosi läksi rullaamaan ihan mukavasti.Uutiset maailmalta kertovat lintujen joukko kuolemista,pitäisikö näistä ikävistä uutisista huolestua?No omasta mielestä ei,kyllä ne vielä tässä laajuudessa sopivat eläinkunnan tuntemattomiin sairauksiin.Tai sitten kysymyksessä on ihmisen aiheuttama myrkytys tavalla tai toisella.
Esine on ja pysyy näemmä tuntemattomana.Oma teoriani on että maapallo on tuolloin joutunut jonkin myllerryksen kouriin 10-20 tuhatta vuotta sitten,olisiko kysymyksessä ollut jopa jokin kosminen tapahtuma (siis asteroidi tai muu) siitä ei historian oppikirjat kerro.Mutta esineen joutuminen näiden muinaisten elollisten jäännösten joukkoon kertoo omaa kieltään.Voihan se olla että tuolloin oli käytössä lentolaitteet jossa noita laskeutumiseen tarkoitettuja tassuja tarvittiin?
No palataanpa (maanpinnalle)näihin nykymaailman tapahtumiin takaisin.Helppoa on ostaminen nykyään.Huonekaluista kaikkiin muihin vempaimiin, voi nykyaään nettikaupasta tilata,se on todella helppoa.Ja joskus käy silleen että on matti kukkarossa.Onneksi sinulla oli niitä patjanalusia pahapäivän varalle niin pääsit silleen pälkähästä.Itselläni on varalla kaikki suomen entiset setelit(ehkä jo arvottomia) jemmassa,muuten ne (pahanpäivän) vähät rahat pidän pankissa.Tosin sieltähän ne voi verkon kautta häipyä teille tuntemattomille,sille ei sitten mahda mitään.
Loppiainen lopettaa Joulunajan,joo ja kuusikin sai kyytiä pakkaseen.Alkaa härkäviikot ja reikäleivät(vanha sanonta).
"Loppiaisajan kuvaus
Loppiaisen evankeliumi kertoo idän tietäjistä, jotka tulivat osoittamaan kunnioitustaan juuri syntyneelle juutalaisten kuninkaalle. Tietäjät olivat vieraiden kansojen edustajia. Tämä osoittaa, että Kristus on valo kaikille maailman kansoille. Loppiainen muistuttaa kirkon lähetystehtävästä. Joulun sanoma kuuluu kaikille."
Noinhan siitä kerrotaan,mutta ei tarkemmin kerrota näistä tietäjistä vieraalta maalta?
No hällä väliä,ei muuta kuin loppiasta sitten:)
,ei muuta kuin loppiasta sitten:) - retu1.1
retu1.1 kirjoitti:
Hölkyti kölkyti, se uusi vuosi läksi rullaamaan ihan mukavasti.Uutiset maailmalta kertovat lintujen joukko kuolemista,pitäisikö näistä ikävistä uutisista huolestua?No omasta mielestä ei,kyllä ne vielä tässä laajuudessa sopivat eläinkunnan tuntemattomiin sairauksiin.Tai sitten kysymyksessä on ihmisen aiheuttama myrkytys tavalla tai toisella.
"Loppiaisajan kuvaus
Hölkyti kölkyti se uusi vuosi läksi rullaamaan ihan mukavasti.Uutiset maailmalta kertovat lintujen joukko kuolemista,pitäisikö näistä ikävistä uutisista huolestua?No omasta mielestä ei,kyllä ne vielä tässä laajuudessa sopivat eläinkunnan tuntemattomiin sairauksiin.Tai sitten kysymyksessä on ihmisen aiheuttama myrkytys tavalla tai toisella.
"Loppiaisajan kuvaus
,ei muuta kuin loppiasta sitten:)ei kai haittaa.
retu1.1 kirjoitti:
Hölkyti kölkyti, se uusi vuosi läksi rullaamaan ihan mukavasti.Uutiset maailmalta kertovat lintujen joukko kuolemista,pitäisikö näistä ikävistä uutisista huolestua?No omasta mielestä ei,kyllä ne vielä tässä laajuudessa sopivat eläinkunnan tuntemattomiin sairauksiin.Tai sitten kysymyksessä on ihmisen aiheuttama myrkytys tavalla tai toisella.
"Loppiaisajan kuvaus
"Loppiaisajan kuvaus
,ei muuta kuin loppiasta sitten:)Syynä siivellisten ystäviemme kuolemaan kait selvisi, ilotulitteet, siihen tulokseen päätyivät...pelästyivät kuoliaaksi. Ruotsissahan oli puolestaan kuollut satoja naakkoja, ne ovat kyllä aika veikeitä lintuja muuten. Ikäviä nämä tällaiset uutiset aina ovat, nyt olivat vahinkoja, mutta pistää oikein vihaksi ne tahalliset myrkytykset, missä levittävät myrkkyjä lentokoneilla hävittääkseen lintuparvet viljelymailta, esim. Usassa.
Tuo että ihmiset olisivat kohdanneet maailmanlopun joskus aiemmin, niin olen sitä joskus ajatellut, eikä se ehkä täysin mahdotonta edes ole, nousu ja tuho, pieni siitä selvinnyt ryhmä aloittaa sitten taas kaiken alusta ja niin se pyöräkin sitten joskus taas pyörii. Ehkä niin on jo käynyt ja tulee ehkä vielä myös käymään. Vielä olemme kuitenkin niin kovin haavoittuvaisia suurten uhkien edessä. Valmetin mäntä kaukaisessa tulevaisuudessa ihmetystä kenties suurtakin aiheuttaa.
Niin ostaminen on nykyään liian helppoa, sääliksi käy jo "omaa" posteljoonia, kun niska limassa joutuu pakettia tuomaan vähän väliä. Muistan häntä aina silloin tällöin pienellä piristyksellä kuten suklaalevyllä tai vaikkapa tuoreilla korvapuusteilla. Olen kovasti vertaillut hintoja, ennen hankintoja...isot säästöt on tullut, vaikka rahaa onkin palanut lähes tulkoon tolkuttomasti :D. Mutta kuten jo sanoin, niin nyörit vetäsin kireämmälle, liiankin, sillä ne katkesi ja taas vietiin...paha netti, hyvin paha netti >:(, :D... UFotallennusvälineitäkin on nyt sitten hankittu, kun eihän sitä koskaan tiedä mitä sieltä taivaalta tuleman pitää ja vähän alempanakin ehkä :).
Tänään tuli jälleen käytyä työhaastattelussa ja luultavasti pääsenkin sitten sinne töiden pariin parin viikon sisällä. Samalla reisulla käytin autoa katsastuksessa, muuten meni hyvin, mutta jarruputki pamahti kun jarruja testasivat. Saivat nekin kuitenkin juuri testattua ennenkuin ongelma ilmaantui. Oikeassa paikassa, oikeaan aikaan mielestäni. Kunhan putken vaihdan, niin sitä pitää sitten käydä näyttämässä, muuten oli pirssi kuulemma priimakunnossa. Vähänkö kuitenkin jännitti ajella kotia rikkinäisellä jarruputkella, se varsinaisesti oli sitä ennakoivaa ajoa se :).
Onhan tämä vuosi siis alkanut aika railakkaasti, tässä hetkessä sitä pitää elää, näinhän sanotaan.
Oikein mukavaa Joulun lopettajaista sinne sun tänne!!!- retu1.1
Pihlaja67 kirjoitti:
Syynä siivellisten ystäviemme kuolemaan kait selvisi, ilotulitteet, siihen tulokseen päätyivät...pelästyivät kuoliaaksi. Ruotsissahan oli puolestaan kuollut satoja naakkoja, ne ovat kyllä aika veikeitä lintuja muuten. Ikäviä nämä tällaiset uutiset aina ovat, nyt olivat vahinkoja, mutta pistää oikein vihaksi ne tahalliset myrkytykset, missä levittävät myrkkyjä lentokoneilla hävittääkseen lintuparvet viljelymailta, esim. Usassa.
Tuo että ihmiset olisivat kohdanneet maailmanlopun joskus aiemmin, niin olen sitä joskus ajatellut, eikä se ehkä täysin mahdotonta edes ole, nousu ja tuho, pieni siitä selvinnyt ryhmä aloittaa sitten taas kaiken alusta ja niin se pyöräkin sitten joskus taas pyörii. Ehkä niin on jo käynyt ja tulee ehkä vielä myös käymään. Vielä olemme kuitenkin niin kovin haavoittuvaisia suurten uhkien edessä. Valmetin mäntä kaukaisessa tulevaisuudessa ihmetystä kenties suurtakin aiheuttaa.
Niin ostaminen on nykyään liian helppoa, sääliksi käy jo "omaa" posteljoonia, kun niska limassa joutuu pakettia tuomaan vähän väliä. Muistan häntä aina silloin tällöin pienellä piristyksellä kuten suklaalevyllä tai vaikkapa tuoreilla korvapuusteilla. Olen kovasti vertaillut hintoja, ennen hankintoja...isot säästöt on tullut, vaikka rahaa onkin palanut lähes tulkoon tolkuttomasti :D. Mutta kuten jo sanoin, niin nyörit vetäsin kireämmälle, liiankin, sillä ne katkesi ja taas vietiin...paha netti, hyvin paha netti >:(, :D... UFotallennusvälineitäkin on nyt sitten hankittu, kun eihän sitä koskaan tiedä mitä sieltä taivaalta tuleman pitää ja vähän alempanakin ehkä :).
Tänään tuli jälleen käytyä työhaastattelussa ja luultavasti pääsenkin sitten sinne töiden pariin parin viikon sisällä. Samalla reisulla käytin autoa katsastuksessa, muuten meni hyvin, mutta jarruputki pamahti kun jarruja testasivat. Saivat nekin kuitenkin juuri testattua ennenkuin ongelma ilmaantui. Oikeassa paikassa, oikeaan aikaan mielestäni. Kunhan putken vaihdan, niin sitä pitää sitten käydä näyttämässä, muuten oli pirssi kuulemma priimakunnossa. Vähänkö kuitenkin jännitti ajella kotia rikkinäisellä jarruputkella, se varsinaisesti oli sitä ennakoivaa ajoa se :).
Onhan tämä vuosi siis alkanut aika railakkaasti, tässä hetkessä sitä pitää elää, näinhän sanotaan.
Oikein mukavaa Joulun lopettajaista sinne sun tänne!!!Tuo edellinen viestini meni vähän plörinäksi kun kirjautumiseni ei ollut onnistunutkaan ja ehdin näpytellä viestin valmiiksi ja meinasin pistää menemään niin huomasin olevani kirjaantumattomassa tilassa.No meinasin kirjaantumista uudelleen siinä onnistumatta joten aukaisin uuden lehden jossa kirjaantuminen onnistui ja päätin sitten kopioida tuon edellisen sivun textin.No sitten huomasin ettei koko sivu tullutkaan kopioitua ja päätin poistaa sen,uusi yritys toi toivotun tuloksen mutten ollut poistanutkaan kokonaan sitä epäonnistunutta yritystä.Siitä tuo tuplana tuleminen sitten.
Lintu ja kalakuolemat ovat myös outoja,ehkä niille jokin selitys on löydettävissä.Huomasin eräältä sivulta linkin jossa säätutkassa näkyy jotain tuntematonta lintukuolelemien aikoihin,laitanpa siitä linkin:
http://www.todaysthv.com/news/local/story.aspx?storyid=137071&provider=top
Tuo kamera jonka ostit,niin onko se pimeässä kuvaava siis infrapuna webbikamera?
Nyt ei sitten muuta kuin kamera asemiin ja toivotaan tuloksellisia kuvia.Säät ovat kyllä pilvisiä mutta loppuviikosta taitaa olla selkeämpää luvassa.
Netistä ostaminen on helppoa joskin riskialtista puuhaa kun aika moni verkkokauppa vaatii maksun etukäteen.Itselle on kerran jäänyt maksettu tavara saamatta,onneksi oli pienestä summasta kysymys.En viitsinyt vaivautua asin suhteen,oli kylläkin laitimmainen kerta siitä kaupasta sitten.
Itselläkin tuo työ ollut viimeaikoina pätkittäistä,helmikuun alusta pitäisi taas yrittää.Toivottavasti sinunkin työt sitten kohtapuoleen alkavat.
Auton katsastus oli ennen jännittävää puuhaa,välillä jopa yöunetkin menivät ,oli ne sellaisia herroja silloin.Onneksi ne ajat ovat takanapäin ja auton katsastaminen sujuu asiallisesti.Ennenhän jarruputken rikkoontuminen teki auton jarruttomaksi,toisin on nyt kun on kaksipiirijarrut.
Tämän enempää höpisemättä lopetan tähän tällä kertaa.
Mukavaa talven jatkoa:) retu1.1 kirjoitti:
Tuo edellinen viestini meni vähän plörinäksi kun kirjautumiseni ei ollut onnistunutkaan ja ehdin näpytellä viestin valmiiksi ja meinasin pistää menemään niin huomasin olevani kirjaantumattomassa tilassa.No meinasin kirjaantumista uudelleen siinä onnistumatta joten aukaisin uuden lehden jossa kirjaantuminen onnistui ja päätin sitten kopioida tuon edellisen sivun textin.No sitten huomasin ettei koko sivu tullutkaan kopioitua ja päätin poistaa sen,uusi yritys toi toivotun tuloksen mutten ollut poistanutkaan kokonaan sitä epäonnistunutta yritystä.Siitä tuo tuplana tuleminen sitten.
Lintu ja kalakuolemat ovat myös outoja,ehkä niille jokin selitys on löydettävissä.Huomasin eräältä sivulta linkin jossa säätutkassa näkyy jotain tuntematonta lintukuolelemien aikoihin,laitanpa siitä linkin:
http://www.todaysthv.com/news/local/story.aspx?storyid=137071&provider=top
Tuo kamera jonka ostit,niin onko se pimeässä kuvaava siis infrapuna webbikamera?
Nyt ei sitten muuta kuin kamera asemiin ja toivotaan tuloksellisia kuvia.Säät ovat kyllä pilvisiä mutta loppuviikosta taitaa olla selkeämpää luvassa.
Netistä ostaminen on helppoa joskin riskialtista puuhaa kun aika moni verkkokauppa vaatii maksun etukäteen.Itselle on kerran jäänyt maksettu tavara saamatta,onneksi oli pienestä summasta kysymys.En viitsinyt vaivautua asin suhteen,oli kylläkin laitimmainen kerta siitä kaupasta sitten.
Itselläkin tuo työ ollut viimeaikoina pätkittäistä,helmikuun alusta pitäisi taas yrittää.Toivottavasti sinunkin työt sitten kohtapuoleen alkavat.
Auton katsastus oli ennen jännittävää puuhaa,välillä jopa yöunetkin menivät ,oli ne sellaisia herroja silloin.Onneksi ne ajat ovat takanapäin ja auton katsastaminen sujuu asiallisesti.Ennenhän jarruputken rikkoontuminen teki auton jarruttomaksi,toisin on nyt kun on kaksipiirijarrut.
Tämän enempää höpisemättä lopetan tähän tällä kertaa.
Mukavaa talven jatkoa:)Itse kirjoittelen viestin monesti wordpaddiin valmiiksi ja sieltä sitten kopsaan sen tänne..joskus kun on pitkäkin viesti tullut hävitettyä, kun lähetä painikkeen sijasta on tullutkin napsautettua peruuta. Omaa huolimattomuuttahan se, mutta kyllä sellainen kielen silti kirvoittaa :D..ja joskus tämä sivusto on muuten temppuillut, joten hyväksi kokemaani wordpad käytäntöön olen turvannut.
Kovasti niistä eläinten joukkokuolemista on viime aikoina ainakin kirjoiteltu mediassakin, onko kuolemia sitten jotenkin poikkeuksellisen paljon vai vaikuttaako vain siltä runsaan uutisoinnin johdosta, niin ken sen tietää muu kuin joku joka jaksaa senkin asian selvittää. Säätutkan kuvaa katselinkin eilen ja näyttihän se paikallaan pysyvä pläntti oudolta, ja outoutta lisää sekin että siellä ne linnutkin kuulemma lopettivat laulunsa. Oliko kyse jostain tutkahäiriöstä joka vain sattui niille kohdille, niin ei sekään ehkä ole täysin mahdotonta, sillä onhan ne häiriöt ennenkin "näyttäneet" sääkartoilla suuriakin ufoja. En tunne sitä tekniikkaa niin hyvin, että täytyy tässä tyytyä pelkkään arvaukseen, olkapäät rennosti korviin vedettynä :).
HD-videokameran sekä kameran 1,7x telejatkeen kera, saa sitten tarvittaessa napsia kuvia jotain 60x optisella suurennuksella, vaikka sitten jostain ufosta, niin ehkä siitä sitten erottuukin jotain yksityiskohtia tarkasteltavaksi saakka. Tavallinen webbikamera löytyy ja se saattaa hyvinkin päätyä tuonne ulkoikkunan seuraksi, kuten ehdotettiin, olisipahan väsymätön taivaan vahti sitten alati vartiossa. Selkeitä säitä tässä on odoteltu, kun suurempi kaukoputkikin tuli hankittua pienemmän tilalle ja sitä pitäisi päästä testailemaan. Ei nämä säät ole viime vuosina oikein suosinut tähtiharrastusta, joten tähtiä jos haluaa katsella, niin varmemmin niitä näkee selaamalla seiskaa :D.
Pitää kopputtaa puuta nyt, mutta täytyy sanoa että aika hyvin on tilatut tuotteet toimitettu. Muutaman kerran on silti pitänyt soitella perään tai lähettää sähköpostia, jotta asiat ovat selvinneet, mutta todella vähiin on onneksi sellainen jäänyt suhteutettuna tilauskien määrään. Kaupoista haen melkeinpä vain sapuskat ja päivittäistarvikkeet, muut tuotteet tulevat postin taikka mh:n kautta. Olisit vain ottanut yhteyttä epäkohdasta, joskus kun tilaus voi myös hukkua matkalla, syystä tai toisesta.
Tänään tuli työkkärissä käytyä, naapurin kyydillä, kun ei se jarruputki ole vielä suostunut irtoamaan. Parempia tonkeja hain samalla reissulla ja käynkin sitten terävimmin hampain sen kimppuun aamulla aikaseen, jotta saisi sen katsastuksenkin hoidettua valmiiksi. Ei tule oikein mistään mitään jos ei ole oma auto käytössä täällä syrjäkylillä ja jos ne työt kohta alkaa, niin milläs muullakaan sinne pääsisikään kulkemaan. Toivotaan että päästään molemmat sorvin ääreen, vaikka onhan tässä työttömyydessäkin hyvät puolensa kun sen oikein ottaa.
Tässähän tätä taas, kun ei tule useasti viestejä nykyisellään kirjoiteltua, niin näinhän siinä sitten kävi :D. Erinomaista talven jatkumoa!!! (saisi se kevät nopeamminkin tulla, aurinkoa on hieman ikävä).- retu1.1
Pihlaja67 kirjoitti:
Itse kirjoittelen viestin monesti wordpaddiin valmiiksi ja sieltä sitten kopsaan sen tänne..joskus kun on pitkäkin viesti tullut hävitettyä, kun lähetä painikkeen sijasta on tullutkin napsautettua peruuta. Omaa huolimattomuuttahan se, mutta kyllä sellainen kielen silti kirvoittaa :D..ja joskus tämä sivusto on muuten temppuillut, joten hyväksi kokemaani wordpad käytäntöön olen turvannut.
Kovasti niistä eläinten joukkokuolemista on viime aikoina ainakin kirjoiteltu mediassakin, onko kuolemia sitten jotenkin poikkeuksellisen paljon vai vaikuttaako vain siltä runsaan uutisoinnin johdosta, niin ken sen tietää muu kuin joku joka jaksaa senkin asian selvittää. Säätutkan kuvaa katselinkin eilen ja näyttihän se paikallaan pysyvä pläntti oudolta, ja outoutta lisää sekin että siellä ne linnutkin kuulemma lopettivat laulunsa. Oliko kyse jostain tutkahäiriöstä joka vain sattui niille kohdille, niin ei sekään ehkä ole täysin mahdotonta, sillä onhan ne häiriöt ennenkin "näyttäneet" sääkartoilla suuriakin ufoja. En tunne sitä tekniikkaa niin hyvin, että täytyy tässä tyytyä pelkkään arvaukseen, olkapäät rennosti korviin vedettynä :).
HD-videokameran sekä kameran 1,7x telejatkeen kera, saa sitten tarvittaessa napsia kuvia jotain 60x optisella suurennuksella, vaikka sitten jostain ufosta, niin ehkä siitä sitten erottuukin jotain yksityiskohtia tarkasteltavaksi saakka. Tavallinen webbikamera löytyy ja se saattaa hyvinkin päätyä tuonne ulkoikkunan seuraksi, kuten ehdotettiin, olisipahan väsymätön taivaan vahti sitten alati vartiossa. Selkeitä säitä tässä on odoteltu, kun suurempi kaukoputkikin tuli hankittua pienemmän tilalle ja sitä pitäisi päästä testailemaan. Ei nämä säät ole viime vuosina oikein suosinut tähtiharrastusta, joten tähtiä jos haluaa katsella, niin varmemmin niitä näkee selaamalla seiskaa :D.
Pitää kopputtaa puuta nyt, mutta täytyy sanoa että aika hyvin on tilatut tuotteet toimitettu. Muutaman kerran on silti pitänyt soitella perään tai lähettää sähköpostia, jotta asiat ovat selvinneet, mutta todella vähiin on onneksi sellainen jäänyt suhteutettuna tilauskien määrään. Kaupoista haen melkeinpä vain sapuskat ja päivittäistarvikkeet, muut tuotteet tulevat postin taikka mh:n kautta. Olisit vain ottanut yhteyttä epäkohdasta, joskus kun tilaus voi myös hukkua matkalla, syystä tai toisesta.
Tänään tuli työkkärissä käytyä, naapurin kyydillä, kun ei se jarruputki ole vielä suostunut irtoamaan. Parempia tonkeja hain samalla reissulla ja käynkin sitten terävimmin hampain sen kimppuun aamulla aikaseen, jotta saisi sen katsastuksenkin hoidettua valmiiksi. Ei tule oikein mistään mitään jos ei ole oma auto käytössä täällä syrjäkylillä ja jos ne työt kohta alkaa, niin milläs muullakaan sinne pääsisikään kulkemaan. Toivotaan että päästään molemmat sorvin ääreen, vaikka onhan tässä työttömyydessäkin hyvät puolensa kun sen oikein ottaa.
Tässähän tätä taas, kun ei tule useasti viestejä nykyisellään kirjoiteltua, niin näinhän siinä sitten kävi :D. Erinomaista talven jatkumoa!!! (saisi se kevät nopeamminkin tulla, aurinkoa on hieman ikävä).Ärräpäitäkin joo,onhan se harmittavaa kun tekele omasta mielestä hyväkin häipyy pittien pohjattomaan kaivoon, se jos mikä kielenkin kirvoittaa,heh.
Ketäpä tuo kadonnut Ufon jalka enää kiinnostaa,se on historiaa ja sitä ei kukaan enää kaipaa olipa se sitten mistä hyvänsä lähtöisin.Jos se joskus tarpeellinen ois ollut niin ,olis hakenut omansa pois.Se siitä..
Minäkin kävin työkkärissä kuulumisia kuulemassa,töitä ei ollut tarjolla sen sijaan myötätuntoa oikein sydämen pohjasta.Työnvälittäjälle siitä pisteet kotiin,ovathan hekin vain pelinappuloita tässä sirkuksessa.Joo itse ne työt on etsittävä,ei sieltä apua työntarpeeseen löytynyt.Toivottavasti tuo luvassa oleva arpeeti sitten pitää,ensin pitää tietenkin kilpailuttaa eri firmat että saadaan tyhjät pois.Onneksi on tuttu työnantaja.
Hyvä kamera takaa kaikki tarvittavat pixselit,siitä kannattaa maksaakin kun kuvan laadusta on kysymys.Jos saa kunnon kuvan vaikkapa ufosta niin se on parasta toditusaineistoa,sanat eivät riitä.Pixselit voivat myös vääristää tuttujakin asioita,ehkä tässä on juuri siitä kysymys:
http://maps.google.fi/?ie=UTF8&layer=c&cbll=63.606285,27.805384&panoid=NBHX42Tsn5ATx5Itu2JMcg&cbp=12,185.02,,2,9.74&ll=63.586759,27.848969&spn=0,0.889206&z=11
Lutuseksikin tuota on mainittu,ehkä kysymyksessä on koira,kun kuvaa katsoo, niin sen voi melkeinpä miksi tahansa tunnistaa.
Oletan että jarruremontti on jo tehty ja auto valmis katsastukseen,kun on kätevä käsistään se on helppoa.Jarrujen ilmaaminen on oma prosessi myös,yksinkin se onnistuu kun tuntee oikeat työtavat,luulen sinun tietävän ne.Onnea uusinta katsastukseen.
Aurinkoa todella kaipaan minäkin tähän tammikuun harmauteen.Voisihan se nytkin paistaa,vaan kun ei,mutta vielä on aika aurinkon ja kesän.Siihen on vielä tovi,koitetaan kestää tämä talven koettelemus:DD retu1.1 kirjoitti:
Ärräpäitäkin joo,onhan se harmittavaa kun tekele omasta mielestä hyväkin häipyy pittien pohjattomaan kaivoon, se jos mikä kielenkin kirvoittaa,heh.
Ketäpä tuo kadonnut Ufon jalka enää kiinnostaa,se on historiaa ja sitä ei kukaan enää kaipaa olipa se sitten mistä hyvänsä lähtöisin.Jos se joskus tarpeellinen ois ollut niin ,olis hakenut omansa pois.Se siitä..
Minäkin kävin työkkärissä kuulumisia kuulemassa,töitä ei ollut tarjolla sen sijaan myötätuntoa oikein sydämen pohjasta.Työnvälittäjälle siitä pisteet kotiin,ovathan hekin vain pelinappuloita tässä sirkuksessa.Joo itse ne työt on etsittävä,ei sieltä apua työntarpeeseen löytynyt.Toivottavasti tuo luvassa oleva arpeeti sitten pitää,ensin pitää tietenkin kilpailuttaa eri firmat että saadaan tyhjät pois.Onneksi on tuttu työnantaja.
Hyvä kamera takaa kaikki tarvittavat pixselit,siitä kannattaa maksaakin kun kuvan laadusta on kysymys.Jos saa kunnon kuvan vaikkapa ufosta niin se on parasta toditusaineistoa,sanat eivät riitä.Pixselit voivat myös vääristää tuttujakin asioita,ehkä tässä on juuri siitä kysymys:
http://maps.google.fi/?ie=UTF8&layer=c&cbll=63.606285,27.805384&panoid=NBHX42Tsn5ATx5Itu2JMcg&cbp=12,185.02,,2,9.74&ll=63.586759,27.848969&spn=0,0.889206&z=11
Lutuseksikin tuota on mainittu,ehkä kysymyksessä on koira,kun kuvaa katsoo, niin sen voi melkeinpä miksi tahansa tunnistaa.
Oletan että jarruremontti on jo tehty ja auto valmis katsastukseen,kun on kätevä käsistään se on helppoa.Jarrujen ilmaaminen on oma prosessi myös,yksinkin se onnistuu kun tuntee oikeat työtavat,luulen sinun tietävän ne.Onnea uusinta katsastukseen.
Aurinkoa todella kaipaan minäkin tähän tammikuun harmauteen.Voisihan se nytkin paistaa,vaan kun ei,mutta vielä on aika aurinkon ja kesän.Siihen on vielä tovi,koitetaan kestää tämä talven koettelemus:DDNiin, eipä tullut keneltäkään tyhjentävää selitystä metalille maahan hautautuneelle, jää siis tältäkin erää arvoitukseksi. Jotkut "haaksirikon" kokeneet ufot saattavat ehkä jopa jäädä tänne ihmisten armoille, koska pelastustiimit ovat yksinkertaisesti toivottoman kaukana. Se onko osia tai kokonaista ufoa koskaan täältä löytynyt, niin se onkin sitten taas jotain josta suurin osa voi vain spekuloida.
Tänään olisi sitten taasen ollut UFO-bongauspäivä, mutta tällä kertaa joudun jättämään väliin, kun lunta taasen tuiskuttaa. Lumityöt tuli aamu seitsemältä aloitettua ja niitä riitti ilta kuuteen, enkä pitänyt kuin pari lyhyttä kahvitaukoa, pysyypähän kunto hyvänä, mutta kun muutakin pitäisi saada tehtyä. Olisihan se sää saanut olla suosiollinen bongaukselle, mutta ehkä jotkut ufokuskit olivat siitä tyytyväisiä, kun välttyvät uuden kamerani tähtäimeen joutumiselta, ainakin tällä erää :D. Halveksukoon jotkut ihan vapaasti valokuvien todistearvoa, kyllä hyvällä kuvalla saattaa olla arvo arvaamaton.
Eipä tuosta linkin kuvasta oikein selvää saa, onko kisu kiivennyt tyngän nokkaan, istuuko huuhkaja ihmettelemässä maailman menoa, vai onko reissumiehen reppu jäänyt siihen "naulakkoon"...joo, vaihtoehtoja löytyy :).
Huomenna olisi tarkoitus käydä uutuuttaan kiiltävää jarruputkea näyttämässä, hyvä oli kyllä vaihtaa sillä kovin oli haprakka lähes kauttaaltaan. Kolme ja puolimetriä tuli nyt sitten putkea uusittua, olihan se välillä aikamoista pujottelua ennen kuin sen sai sinne palkin sisälle kunnolla asennettua. Kyllä se olisi ainakin ensi talveksi saatava lämmöt ainakin siksi aikaa kun remonttia tekee, meinasi jo vilu tulla kylmällä sementtilattialla rymytessä :)...onneksi ei sentään ollut tulipalopakkaset.
Näillä näkymin aloitan työt 24 päivä, tätä kuuta, eipä siihen enää kauan ole. Tulepahan nyt sitten vähintäänkin kokeiltua jotain ihan erityyppistä työtä kuin mitä aiemmat ovat olleet.
Hyviä öitä toivotellen poistun nyt koneen äärestä :).
Linkitin tuon jutun tänne palstalle jo vuonna 2005 joulukuussa...
Romaniasta löydetty vuonna 1974 - 10 metrin syvyydestä! Tämä al-kappale on melkoisen puhdasta, 89 % seostettuna...tuollaista monimetallien yhdistelmää ei "nykyiset" metallimiehet eivät ole kovin kauaakaan tunteneet ?
Tosi outoa - taitaa olla melkoisen vanhakin kappale ?
http://www.s8int.com/page29.html
Mistähän laite kokonaisuudesta tämäkin on pudonnut, sekä kuka sen on hukannut - Siinä taas näitä lisä kysymyksiä riittää mietittäväksi ?
Tähänkään kirjoitukseen ei kukaan "reakoinut" millään kommentilla,
saattaahan olla eräille skeptikoille hieman kiusallinen löydös...Epämääräisyys. Mitä sitä edes spekuloimaan romulla jonka ikää ei tiedetä. Että sillä olisi vähintään 300-400 vuotta ikää oli mainittu, mutta ei sen tarkemmin siitä kuinka sen oksidikerroksesta sen päättelivät. Paha puute kerrassaan. Täällä ei taida nykyisellään edes vierailla skeppanoita joilla järki juoksisi edes välttävästi, siksi sieltä suunnalta ei mitään kommenttia tule. Tämän seurauksena hörhöt saavat sitten hillua vapaasti, se ei ole oikein se, vaikka olisi kuinka joulu heilläkin. Varmennettua ikää kehiin, niin voisin tuolle vähän tätä todella arvokasta aikaani sekä mahtavaa ajatteluani suoda.
- syvältä on
jumalainen_ kirjoitti:
Epämääräisyys. Mitä sitä edes spekuloimaan romulla jonka ikää ei tiedetä. Että sillä olisi vähintään 300-400 vuotta ikää oli mainittu, mutta ei sen tarkemmin siitä kuinka sen oksidikerroksesta sen päättelivät. Paha puute kerrassaan. Täällä ei taida nykyisellään edes vierailla skeppanoita joilla järki juoksisi edes välttävästi, siksi sieltä suunnalta ei mitään kommenttia tule. Tämän seurauksena hörhöt saavat sitten hillua vapaasti, se ei ole oikein se, vaikka olisi kuinka joulu heilläkin. Varmennettua ikää kehiin, niin voisin tuolle vähän tätä todella arvokasta aikaani sekä mahtavaa ajatteluani suoda.
joutua sinne kymmenen metrin syvyyteen? Eipä taaskaan skeppanat ole löytäneet mitään järjellistä selitystä löydökseen.
syvältä on kirjoitti:
joutua sinne kymmenen metrin syvyyteen? Eipä taaskaan skeppanat ole löytäneet mitään järjellistä selitystä löydökseen.
Miten, jos olisi tarvetta ja viitsimystä niin saisin minäkin jonkin romun kappaleen lapiolla vaikka 30cm syvyyteen kätkettyä, siinä paikkein viitseliäisyyteni toppaisi vaikka olisi pehmeekin kohta kyseessä. 10 metrin syvyyteen mennään kuitenkin yleensä samalla periaateella, kaivamalla.
Ja löytyikö se romu varmasti sieltä 10m syvyydestä? Ja kuten tuolla aiemmin kirjoitettu jo on..jos se sieltä tosiaankin löytyi, niin oliko maaperä entuudestaan koskematonta? Tällä hetkellä sen voi kuitenkin surutta luokitella pelkäksi romuksi.
- yhteen ufolehdessä
julkaistuun artikkeliin, jolla ilmeisesti on vain yksi kirjoittaja.
http://conspiracy.wikia.com/wiki/Object_of_Aiud
Mitään muuta tarkistettavissa olevaa faktatietoa ei asiasta näytä olevan.
Heh: Viking "kuumoduuli" :-)- retu1.1
"Heh: Viking "kuumoduuli" :-) " kirjoittajalle tullut kämmi tuota kirjoittaessaan,siis suomentaessaan.Alkuperäisessä jutussa nuo sanat tarkoittavat kahta eri asiaa.
Suomeksi:http://www.netikka.net/mpeltonen/aiud.htm
Alkuperäinen:http://conspiracy.wikia.com/wiki/Object_of_Aiud
Myös Wikipediassa:http://en.wikipedia.org/wiki/Aiud
Ja täälläkin on:http://listverse.com/2007/10/01/top-10-out-of-place-artefacts/
Ja lisääkin löytyy tarpeen mukaan:D
- 35435434536553546353
lähetettäköön kapistus nasalle tutkittavaksi.
häviää sille tielleen aivan varmasti kuin pieru saharaan. myös kaikki dokumentit kyseistä vekottimesta salaperäisellä tavalla katoavat, samoin löydön tehneet ja vehkeestä jotakin tietävät henkilöt.- järkeen käypää
Taidanpa pilluillessani haudata anustapin maahan, kun tulevat arkelogit sen kumminkin lentävänlautasen öljypropuksi tulkitsevat. Tämä mysteerinen jellygeelistyä valmistettu tatti, tulee hämmästyttämään tuelvaisuuden ihmisiä, ehkä jopa museoissa, ja näyttelyissä asti.
- humanoidi.
Aikakoneen osa.
- 19+12
Jokohan tuo on selitetty?
http://www.youtube.com/watch?v=ZR86JqKP8BQ
Reilut neljä minuuttia muuta juttua ensiksi.- retu1.1
http://www.s8int.com/page6.html
tuossa linkissä kerrotaan samasta asiasta ja on siellä paljon muutakin ihmeteltävää.Maan menneisyys on tuntematon.Mitä kaikkea täällä on ollut ja kuinka monta kertaa kehittynyt siviliisaatio on kokenut kovia joko itse aiheutettuna tai tuhon tullessa avaruudesta asteroidin tai komeetan tuomana.
Mielenkiintoinen aihe kaikenkaikkiaan:) - Loogikko.
retu1.1 kirjoitti:
http://www.s8int.com/page6.html
tuossa linkissä kerrotaan samasta asiasta ja on siellä paljon muutakin ihmeteltävää.Maan menneisyys on tuntematon.Mitä kaikkea täällä on ollut ja kuinka monta kertaa kehittynyt siviliisaatio on kokenut kovia joko itse aiheutettuna tai tuhon tullessa avaruudesta asteroidin tai komeetan tuomana.
Mielenkiintoinen aihe kaikenkaikkiaan:)Näitä,monissa suhteissa,outoja löytöjä on tehty aika paljon vuosikymmenien saatossa.Ja vähän jokapuolella maailmaa.
Niistä asioista kertovia kirjoja minulla on kirjahyllyssä liki kolmekymmentä.
Voi olla,että aikoinaan,kauan sitten,on ollut olemassa jonkinlaisia "korkeakulttuureja",joilta ajoilta jotkut löydöt ovat ehkä peräisin.
Aika usein niihin liitetään Lemurian ja Atlantiksen kadonneet kulttuurit.
Tämän kadonneen Lemuria-mantereen käsityksen loi eräs eläintieteilijä 1800-luvulla kun hän halusi selvittää syyt kissamakien levinnäisyyteen Intian valtameren molemmin puolin.Niinpä hän loi käsitteen Lemurian kadonneesta mantereesta.
Manner-eli tektonisten laattojen myötä Lemurian manner on hävinnyt tieteellisestä keskustelusta siksi,etteivät tektoniset laatat jätä sijaa sille kuvitteelliselle Lemurian mantereelle.
Eräissä NewAge-ja esoteerisissa piireissä käsite Lemurian kadonneesta mantereesta elää edelleenkin.
Uusin NewAge-ajan versio on siirtänyt Lemurian mantereen Intian valtamereltä Tyynelle valtamerelle olettaen,että Hawaijin saaristo on näkyvä osa kadonnutta Lemurian mannerta.
Tämän uusimman "päivityksen" syyn kerrottiin eräissä tietyissä piireissä olevan siinä,että presidentti Barak Obama on syntynyt Hawaijilla ollen siis,Newage-piirien tulkinnan mukaan,uudestisyntynyt kadonneen Lemurian mantereen entinen hallitsija.
Niin ne (kuvitteelliset) kadonneet mantereet seilaavat sinne sun tänne.Aivan samoin kuin Atlantis.
- Rewritedhistory
Hyvä sivusto toi, mihin löytyy linkki tuolta aloitusviestin sivustolta. Monia uusia mysteerisiä asioita, joista en ole aikaisemmin kuullutkaan, vaikka monia olen tutkiskellutkin. Laittaa miettimään maapallon historiaa aivan uudelta kantilta.
- Hömppäsivusto toi.
No,vieläkö se maapallon historia joltain uudelta kannalta eräitä kiinnostaa???
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1824300
- 341584
Minulta loppuu aika
Halusin olla täydellinen. Nyt näyttää siltä että viimeinen kiristys jää puolitiehen, sillä h-hetki on jo ihan kohta käsi401500Syvälliset keskustelut
Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen251484Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi
mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,201375- 1121306
Moi, nainen
Tunnustan, olen heikkona sun hymyyn, ja sekään ei auta yhtään, että sulla on täydellinen nenä. Joten ensi kerralla, kun301190Kyllähän tämä vähän kirpaisee
Mutta oman sisäisen rauhan vuoksi jätän sinut nyt historiaan. Todennäköisesti olet jo sinäkin mennyt eteenpäin. Olipah381187- 191149
Sulla on uskomaton luonne
Saat minut hetkessä iloiseksi, tai sanotaan nyt niin, että ajatus sinusta saa sydämeni hyppimään riemusta. En vain saa s441048