Kaikkihan olemme nähneet Välimeren maissa vanhojenkin rakennusten katoilla törröttävia harjateräksen pätkiä, ikään kuin rakentaminen jatkuisi...ainakin huomenna. Manjaanameininkiä totesin minä ja ehkäpä sinäkin. Siunasin itsekseni päätelmän ja tämän tiedon kanssa olen elänyt, kunnes hankin ärrältä de Bernieresin romaanin matkalukemiseksi (pokkarin ahtaaseen kaapuun puettu tiiliskivi, jonka pehmeässä kannessa mustasilmäinen Nicolas on sulkenut syliinsä avaralanteisen Penelopen). Ja sieltähän tieto löytyy todellisesta syystä noille rumille, jo ruostuneille, vaarallisille teräksen pätkille. Kovin ymmärrettävä ja puolirikollisen mielenlaatuni hyväksymä syy!
Ei niin roskaista romaania olekkan, ettei sieltä löytyisi jotain spesiaalia, jonka avulla voin päteä kantarklni kulttuuripöydässä.
Lue sinäkin enemmän, luulet vähemmän!
Elämäni R-kioskit
29
849
Vastaukset
"Saharan aamut ja illat" on alkutekijöissään mulla.
Vielä on sellaista romantiikkaa kun ajatuksissanikin, mutta sitten kun olen lukenut kokonaan niin voin olla tietävämpi ja vähemmän luuleva.
Kreetalla meille selitettiin että ne raudat törröttää siellä koska silloin saa omistaja jotain alennusta, kun on muka jatkamassa kerroksia lisää sinne.- verditti
Enpäs kerro, joudut ihan itse lukemaan!))
verditti kirjoitti:
Enpäs kerro, joudut ihan itse lukemaan!))
Ai niin, siis kumman?
Sen jonka sinä luit vai sen jota itse juuri luen? :)))- verditti
tulisilla kirjoitti:
Ai niin, siis kumman?
Sen jonka sinä luit vai sen jota itse juuri luen? :)))Tarkoitin omaa lukemaani, älä jätä kesken kuitenkaan tuota Saharaa.
verditti kirjoitti:
Tarkoitin omaa lukemaani, älä jätä kesken kuitenkaan tuota Saharaa.
En jätä :))
Mutta onhan nyt sitten jotain jännittämistä tulevaisuudessakin :))
- Harjateräs
Niin, veronkiertohan kyseessä. Kun rakennus on koko ajan keskeneräinen, niin kiinteistövero on 30 % halvempi.
- verditti
Piru vieköön sinut!
- Harjateräs
verditti kirjoitti:
Piru vieköön sinut!
mieluummin jos sinä veisit, katseltais harjateräksiä yhdessä. :) Anteeksi jos pilasin juttusi, ei tarkoitus.
- verditti
Harjateräs kirjoitti:
mieluummin jos sinä veisit, katseltais harjateräksiä yhdessä. :) Anteeksi jos pilasin juttusi, ei tarkoitus.
Onko tämä lirkuttelua. Hazahan on ominut lirkut ja lirkuttelijat
- Harjateräs
verditti kirjoitti:
Onko tämä lirkuttelua. Hazahan on ominut lirkut ja lirkuttelijat
tunnistit. :) Ei täällä kenelläkään ole yksinoikeutta lirkkuihin, mä lirkuttelen kenelle haluan! Jos niin kuin sinulle sopii, että sinulle lirkuttelen?
- Kandee ja kandee;)))
Harjateräs kirjoitti:
tunnistit. :) Ei täällä kenelläkään ole yksinoikeutta lirkkuihin, mä lirkuttelen kenelle haluan! Jos niin kuin sinulle sopii, että sinulle lirkuttelen?
Minä en taas kuten Verdiitti tiedät lirkuttele koskaan täällä miesten kanssa;))) siis flirtti mitä se on?...palstahistoria puhukoon puolestani. Olen erittäin vakamielinen ja järkevä nainen...öhöh..
Tsau:Friidu
- Kandee ja kandee
Friidukin vakavasti..näin on mitä en enemmän luen itse...sitä pöhkömmäksi muutun...Anyloisoin lähes kaiken..puhua pälpätän kaiken lukemani ääneen. Armaani...siis hänellä onneksi on suojamekaniksi korvissaan...ne menee kiinni! Loistavaa! Kuitenkin hän jos joku on hämääjien mestari...Katsoo minuun suurilla harmailla silmällään takaisin..rauhallisesti ja nýökkää....menen aina tähän halpaan;))) Kunnes jossain vaiheessa taas tajuan...hän ei ole kuunnellut puoliakaan eikä edes neljännestä siitä mitä olen hänelle tosissani kertonut....
Mä siis en ala;)))
Tsau:Friidu- verditti
Hämäzit minut nyt!
- Kandee ja kandee
verditti kirjoitti:
Hämäzit minut nyt!
sanoo kuitenkin höhlästi takaisin;)))
Tsau:Friidu
- valkonenlumi
vesitankkeja varten, vai kuinka?
Mikähän niistä tekee vaarallisia jos ne katolla törröttää:) No leikki leikkinä. Mikä niiden törröttävien harjaterästen tarkoitus oikein on?
- verditti
Lukemalla se selviää, jopa tämän ketjun lukemisella. ))-
oon): Nykyisin tulee niin vähän luettua, jos ottaa kirjan nenän eteen, kohta silmät alkaa painua kiinni.. Ennen kun olin enemmän kotona luin tosi paljon, nykyisin kun tää vuorotyö verottaa niin paljon muut tekemiset, paljon on joutunut karsimaan.
Nyt olis pakko alkaa harjottelemaan taas lääkelaskuja, kun pitänee tenttiä näköjään niitäki, työnantaja vaatii kaikilta meiltä sen, sitten se on voimassa muistaakseni viitisen vuotta. Huoh...
Noita töröttäviä harjateräksiäkään katoilla en oo nähny, kun en oo pahemmin matkustellut maailmalla.
Mut ei se minuu kauheesti harmita:))))))- verditti
Ne matkat on sulla vielä edessä, ei sillä että ne mitään välttämättömiä olisivat.
Kirjaa olen käyttänyt nukahtamislääkkeenä aivan nuoresta pojasta lähtien.
En muista ajanjaksoa jolloin minulla ei olisi ollut kirja "kesken."
Riippuvuus sekin. verditti kirjoitti:
Ne matkat on sulla vielä edessä, ei sillä että ne mitään välttämättömiä olisivat.
Kirjaa olen käyttänyt nukahtamislääkkeenä aivan nuoresta pojasta lähtien.
En muista ajanjaksoa jolloin minulla ei olisi ollut kirja "kesken."
Riippuvuus sekin.saa nyt nähdä tuleeko niitä matkoja sen kummemmin ?..:))))
Lukeminen on hyvä riippuvuus:))))
Meillä on tytöille luettu joka päivä lähinnä iltaisin, kun he olivat pieniä, nyt isoinakin he lukevat aikas paljon:)
- Heikunkeikku
Joo, kyllähän meikäläinen kirjan kanssa viihtyy. Illalla kallistan itteni sänkyyn ja käsi tarraa kirjaan ja siitä se alkaa, lukeminen. Se vaan pikkasen risoo, kun mitä enemmän lukee, sitä suuuuurempi tietoisuus pätkäytyy päähän, että "heeei määhän en tiedä mistään mitään". Tai jos jostakin jotakin, niin jokaisen tietämyksen reunamilla köllii valtaisa määrä aiheeseen liittyviä asioita, joista ei ole hajuakaan. Vain kevyt savumainen tiedonjyväsen tuoksu.
Päähän joutuu tekemään aina vaan enemmän "hyllyjä", joihin yrittää tallentaa tiedon murusia.
Pää pysyy saman kokoosena, että vähäkö joskus tuntuu ahtaalta:) Heh, siitä lienee tullut ilmaisu, että Pipo kiristää.
Kovin keskeneräiseksi itseni tunnen ja aina vain pahenee, kun sivuja kääntelen:) Noh, mitäpä siitä, iloitsen siitäkin vähästä, mikä päähän jää, ku ylimääräiset ripajaa veks.
Harjateräksen pätkistä en tiedä mitään, mutta aamuisin mun hiukseni muistuttavat törröttäviä teräksenpätkiä.
On sekin jotakin se:)- verditti
Toiseen kertaan luettuani vastauksesi ensimmäinen kappale olikin täyttä asiaa. Noinhan se on minunkin kohdallani. Saarnan tarpeessa olinkin :)
Lue Oatesia, nykykirjailijoista suurinta.
(Muistan sinun joskus pyytäneen vinkkejä). - Heikunkeikku
verditti kirjoitti:
Toiseen kertaan luettuani vastauksesi ensimmäinen kappale olikin täyttä asiaa. Noinhan se on minunkin kohdallani. Saarnan tarpeessa olinkin :)
Lue Oatesia, nykykirjailijoista suurinta.
(Muistan sinun joskus pyytäneen vinkkejä).Otan Aina mielelläni vastaan kirjaehdotuksia. Googletin tuon Oatesin ja vaikuttaa mielenkiintoiselta kirjailijalta.
Kohta oon lukenut vimpan lainakirjan ja ehdotuksesi tuli sopivaan aikaan.
Hän on kirjoittanut paaaaaljon kirjoja, joten minkäs kannattaisi lukaasta ensteks? - verditti
Heikunkeikku kirjoitti:
Otan Aina mielelläni vastaan kirjaehdotuksia. Googletin tuon Oatesin ja vaikuttaa mielenkiintoiselta kirjailijalta.
Kohta oon lukenut vimpan lainakirjan ja ehdotuksesi tuli sopivaan aikaan.
Hän on kirjoittanut paaaaaljon kirjoja, joten minkäs kannattaisi lukaasta ensteks?En oikein osaa sanoa minkä lukisit ensimmäisenä, mutta osaan sanoa, jätä Blondi mahdollisimman myöhään luettavaksi. Se kertoo kahdesta minun ja monen muunkin ihailemasta henkilöstä, jotka oikeasti ovat eläneet, täyttä puppua. Hyvin kirjoitettua puppua, jopa niin hyvin, että välillä unohtaa tarinan olevan fiktiota, erehtyy pitämään sitä historiallisena totuutena.
Ehkä kuitenkin Putous olisi hyvä lukea ensimmäisenä. Joutuisit imuun.
Viime viikolla täällä oli Kostolle 52 varausta ennen minua, täytynee ostaa omaksi. - Heikunkeikku
verditti kirjoitti:
En oikein osaa sanoa minkä lukisit ensimmäisenä, mutta osaan sanoa, jätä Blondi mahdollisimman myöhään luettavaksi. Se kertoo kahdesta minun ja monen muunkin ihailemasta henkilöstä, jotka oikeasti ovat eläneet, täyttä puppua. Hyvin kirjoitettua puppua, jopa niin hyvin, että välillä unohtaa tarinan olevan fiktiota, erehtyy pitämään sitä historiallisena totuutena.
Ehkä kuitenkin Putous olisi hyvä lukea ensimmäisenä. Joutuisit imuun.
Viime viikolla täällä oli Kostolle 52 varausta ennen minua, täytynee ostaa omaksi.Kiitos sedälle:) Teen PrrRRrresiis, kuten neuvoitte. Kieltämättä tekisi mieleni lukea ensteks juuri tuon Blondin, mutta toisaaltaan miellyttää ajatus joutua imuun. Klumpsahtaa imun vietäväksi ja vaipua intohimoiseen lukemiseen.
Ohhhhoh, 52 varausta kuulostaa siltä, että saat kirjan luettavaksi ties koska tulevaisuudessa.
- Teemuna
-Lue sinäkin enemmän, luulet vähemmän!
Tohon on helppo yhtyä. Varsinkin luonnontieteen kokeellisiin tutkimuksiin perustetut havainnot elämän moninaisuudesta raivaavat alaa uskomusten tieltä.- piipiloo
jaksaisi lukea kirjaa,lehdet ja sellaiset pienet kirjaset menee mutta joku paksu kirja.Siinähän menee ikuisuus ja jos sänkyyn sen ottaisin luettavaksi,nukahtaisin alta minuutin.
No joku kukka tai sienikirja voi ehkä pitää hereillä,tai mietelmiä. Ei ole mun juttu,kirjat.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1824200
- 331538
Minulta loppuu aika
Halusin olla täydellinen. Nyt näyttää siltä että viimeinen kiristys jää puolitiehen, sillä h-hetki on jo ihan kohta käsi401470Syvälliset keskustelut
Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen211433Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi
mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,171332- 1071259
Kyllähän tämä vähän kirpaisee
Mutta oman sisäisen rauhan vuoksi jätän sinut nyt historiaan. Todennäköisesti olet jo sinäkin mennyt eteenpäin. Olipah381167Moi, nainen
Tunnustan, olen heikkona sun hymyyn, ja sekään ei auta yhtään, että sulla on täydellinen nenä. Joten ensi kerralla, kun301160- 121067
Sulla on uskomaton luonne
Saat minut hetkessä iloiseksi, tai sanotaan nyt niin, että ajatus sinusta saa sydämeni hyppimään riemusta. En vain saa s441018