Niin kauas kuin silmä siintää

koti-kiusattu

Nään riitoja poikineen, ei tartte eres oksalle ylimmälle nousta kun jo sanansäilä säkenöi.
Pirteitä olette kun jaksatte perokkaa menee useampi pottu päivässä.
Luulin et 50 oli tiukka palsta mut nehän oli näpertelijöitä.
Nyt kun on tipaton tammikuu niin eiks vois olla kinaton kevätkin?
Äiti sanos et joutilaisuus on kaiken pahan alku ja juuri ja oikkias oli ite kun menee neljäks ja tulee ehtoo hämys niin ei jaksa ,ei viitti.
Kauhian paljon on mailmas pahaa oloa näköjään, joku vois kertoo et onks koskaan paha olo ehtosin kun on oikein nyrki saves tapellu.
Vai saak siit semmose autuaan olon kun on pirtin tyhjentäny.
Oli mul asiaakin ja se oli semmonen et laitatteko takkapuut pystyyn vai vaakaan?
Niin sekin viel et jos jotta muutakin asiaa on niin senkin voi sanoo ja rönsyillä sinne sun tänne.

119

3048

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ja sitten jatkossa vaakaan, näin on mulle opetettu.
      Ja aina on lämmintä riittänyt.

Terveisiä Kouvolasta!

• Jälkeen kun olin asiaa tutkinut laitan puut aina vaakaan ja palo ylhäältä alaspäin.
        Junako siellä Kouvolassa vislas?

• koti-kiusattu kirjoitti:

Jälkeen kun olin asiaa tutkinut laitan puut aina vaakaan ja palo ylhäältä alaspäin.

ei me nyt tästäkään riitaa saada aikaan.

En nähnyt junaa kuin matkan varrella, kun radan vieressä ajeltiin, kuutostietä myöten.
        Syömässä käytiin ja maha on vieläkin pullollaan, huomenna on syötävä vähemmän.
        Hajuvesiä haisteltiin ja suihkuteltiin, kyllä me likat nyt tuoksutaan hyvälle.

Sää oli vähän huono, satoi jäätävää tihkua joka jäätyi auton tuulilasiin, mutta kunnialla selvittiin,
        kun oli hyvä kuski.

Jälkeen kun olin asiaa tutkinut laitan puut aina vaakaan ja palo ylhäältä alaspäin.

Siis takkapuut pystyyn ja sitten niitä sanomalehtiä sinne väleihin, jos ei nyt satu tuohta olemaan.
        Miehet muuten sytyttää usein silleen ettei ne mitenkään voi siten syttyä, mut syttyy kuitenkin.

Ja sitten, olipas tänään hieno ääni kun kävelin kotiin, jäiset koivunoksat kun helisi toisiaan vasten.
        Tuolla on merellä tosi usvainen ilma, ja vettä tippuu.

• tulisilla kirjoitti:

Siis takkapuut pystyyn ja sitten niitä sanomalehtiä sinne väleihin, jos ei nyt satu tuohta olemaan.
        Miehet muuten sytyttää usein silleen ettei ne mitenkään voi siten syttyä, mut syttyy kuitenkin.

Ja sitten, olipas tänään hieno ääni kun kävelin kotiin, jäiset koivunoksat kun helisi toisiaan vasten.
        Tuolla on merellä tosi usvainen ilma, ja vettä tippuu.

Tuulikellot soitti sinulle,kesällä kuuntelen usein niitten helinää jotenkin rauhoittava ääni.
        Jää hileetkin osaa kauniisti äännellä.

• Anceli kirjoitti:

ei me nyt tästäkään riitaa saada aikaan.

En nähnyt junaa kuin matkan varrella, kun radan vieressä ajeltiin, kuutostietä myöten.
        Syömässä käytiin ja maha on vieläkin pullollaan, huomenna on syötävä vähemmän.
        Hajuvesiä haisteltiin ja suihkuteltiin, kyllä me likat nyt tuoksutaan hyvälle.

Sää oli vähän huono, satoi jäätävää tihkua joka jäätyi auton tuulilasiin, mutta kunnialla selvittiin,
        kun oli hyvä kuski.

Miksihän matkalla ainan syödään ittemme ähkyyn?
        ainakin minä syylistyn siihen.

en kai mie puolisokea reetta lähe tuollaiseen ilmaan uudella autolla ja olisiko sitä annettukaan käyttööni,
        epäilen. Kyllä oli ihan toinen kuski ja paljon parempi näkökin hänellä. Eikä ruma muutenkaan, oikein sievä ihminen tämä sasus.

Hyvä ystävä, kun ruoka on tilattu ja pitää maksaa, niin totta helkkarissa se on myös kaikki syötävä,
        tuli mikä ähky tahansa. :))

• Anceli kirjoitti:

en kai mie puolisokea reetta lähe tuollaiseen ilmaan uudella autolla ja olisiko sitä annettukaan käyttööni,
        epäilen. Kyllä oli ihan toinen kuski ja paljon parempi näkökin hänellä. Eikä ruma muutenkaan, oikein sievä ihminen tämä sasus.

Hyvä ystävä, kun ruoka on tilattu ja pitää maksaa, niin totta helkkarissa se on myös kaikki syötävä,

Joko teillä laulaa tintti titityytä?
        Tänään piti sitäkin jäädä kuuntelemaan että joko on kevät kun sellainen sirkutus kuului.
        Ehkä linnut menivät sekaisin kun on yhtäkkiä lämmintä.

• Anceli kirjoitti:

Ja yhteinen häpeä on pienempi, onko sievä ja kaunis samoja asioita?
        Meillä taas rouva ajaa aina uuremmalla autolla,asiasta ei koskaan oo eres keskusteltu.

• tulisilla kirjoitti:

Joko teillä laulaa tintti titityytä?
        Tänään piti sitäkin jäädä kuuntelemaan että joko on kevät kun sellainen sirkutus kuului.
        Ehkä linnut menivät sekaisin kun on yhtäkkiä lämmintä.

ehkä ne näin pohjoisessa ovat vielä talvisessa hiljaisuudessa, eikä "tuokaan" ole kuullut.
        Mutta keskiviikkona laulaa taas tiittiit, kun haetaan hänet kotiin. :))
        Eikä täällä mikään lämmin ole, viiltävä viima kävi tänäänkin.

Ja yhteinen häpeä on pienempi, onko sievä ja kaunis samoja asioita?
        Meillä taas rouva ajaa aina uuremmalla autolla,asiasta ei koskaan oo eres keskusteltu.

hyvin lähellä toisiaan, nämä sievä ja kaunis.
        Meillä on vaan yksi auto, se ajaa joka yksin asioilleen lähtee. Muulloin istun takapenkillä. :)))

• Anceli kirjoitti:

ehkä ne näin pohjoisessa ovat vielä talvisessa hiljaisuudessa, eikä "tuokaan" ole kuullut.
        Mutta keskiviikkona laulaa taas tiittiit, kun haetaan hänet kotiin. :))
        Eikä täällä mikään lämmin ole, viiltävä viima kävi tänäänkin.

Mietinkin ihmeissäni sitä ääntä, jos se oli vain toiveajattelua :)
        Vaan outo laulu se oli.

Nyt otatte kaiken toisistanne irti keskiviikkoon mennessä, sanot "tuolle" että käsky kävi kotkasta :))

Täällä on kyllä ihan lämmin, ulkona oli vielä hyvä kävellä.

• tulisilla kirjoitti:

Mietinkin ihmeissäni sitä ääntä, jos se oli vain toiveajattelua :)
        Vaan outo laulu se oli.

Nyt otatte kaiken toisistanne irti keskiviikkoon mennessä, sanot "tuolle" että käsky kävi kotkasta :))

Täällä on kyllä ihan lämmin, ulkona oli vielä hyvä kävellä.

niin paljon on jo irtiotettu, hän on alkanut jo välttelemään minua. :)))

• Anceli kirjoitti:

niin paljon on jo irtiotettu, hän on alkanut jo välttelemään minua. :)))

Hiiri loukusta silmissä ilme ,että nyt tekis armo hyvää?

Hiiri loukusta silmissä ilme ,että nyt tekis armo hyvää?

se on kääntynyt, mutta onneksi sentään vielä jaksaa mua kehua. Mutta minähän olenkin humu, muistatko. :))

• Anceli kirjoitti:

se on kääntynyt, mutta onneksi sentään vielä jaksaa mua kehua. Mutta minähän olenkin humu, muistatko. :))

Vai onko niin hurja et uskaltaa ääriviivoja kehua.
        Sanasta humu tulee mieleen humanteri ja sellanen on aivan mahoton tapaus.

Vai onko niin hurja et uskaltaa ääriviivoja kehua.
        Sanasta humu tulee mieleen humanteri ja sellanen on aivan mahoton tapaus.

kova on kehumaan, onkohan sillä jotain mielesssään. :)
        Juu, kyllä tuo humanteri kuvaa minua melko hyvin, täytyy tunnustaa.

• enkeliduo

laitettii,ku oli takka.Yli 13v on aikaa,ku talo myytiin ka elellään ilman takkaa.
        Kolme porontaljaaki oli takkahuanees ;)
        Onneks tää ketju saa rönsyillä,ni määki otan osaa.

Poltan kynttilöit paljon.Siäl tääl nättei tuikkupesii,
        hitsi,ku noi kauniit jäälyhdyt sulas eilen.Niit oli terassil monta.

T.kynttilöitten suurkuluttaja

• enkeliduo kirjoitti:

laitettii,ku oli takka.Yli 13v on aikaa,ku talo myytiin ka elellään ilman takkaa.
        Kolme porontaljaaki oli takkahuanees ;)
        Onneks tää ketju saa rönsyillä,ni määki otan osaa.

Poltan kynttilöit paljon.Siäl tääl nättei tuikkupesii,
        hitsi,ku noi kauniit jäälyhdyt sulas eilen.Niit oli terassil monta.

T.kynttilöitten suurkuluttaja

samoilla linjoilla minun kanssani.
        Porontaljoista lähtee karvoja, en huoli. :)))

Aamulla laitan kynttilään tai jopa kahteen tulen, kun kahvilla istun ja puuhellaan
        tuli palamaan, vietän oman hiljaisen hetken ennen päivän touhuja.

• Anceli kirjoitti:

samoilla linjoilla minun kanssani.
        Porontaljoista lähtee karvoja, en huoli. :)))

Aamulla laitan kynttilään tai jopa kahteen tulen, kun kahvilla istun ja puuhellaan
        tuli palamaan, vietän oman hiljaisen hetken ennen päivän touhuja.

Kullan kallis ja mä ärsyynnyn melkosesti jos en saa sitä pientä rauhallista hetkeä aamuisin.
        Tuntuu et koko päivä alkaa huonosti jos hyppykenkäs mennään.

Kullan kallis ja mä ärsyynnyn melkosesti jos en saa sitä pientä rauhallista hetkeä aamuisin.
        Tuntuu et koko päivä alkaa huonosti jos hyppykenkäs mennään.

se on päivä osittain pilalla jos kaikki muutkin ryykäävät aamukahville samaan aikaan.
        Täytyy vissiin ruveta heräämään vähän aikaisemmin, saa kauemmin olla yksin.

• Anceli kirjoitti:

se on päivä osittain pilalla jos kaikki muutkin ryykäävät aamukahville samaan aikaan.
        Täytyy vissiin ruveta heräämään vähän aikaisemmin, saa kauemmin olla yksin.

Siin on kaikenlaista kysyjää ja leivän pyytäjää ,puhumattakaan lehren nykijöistä.
        Miten siinä voi laatia päivän ruokalistaa ja vetää suuria suuntaviivoja ja päättää päivän asukokonaisuuksista.

Siin on kaikenlaista kysyjää ja leivän pyytäjää ,puhumattakaan lehren nykijöistä.
        Miten siinä voi laatia päivän ruokalistaa ja vetää suuria suuntaviivoja ja päättää päivän asukokonaisuuksista.

kaiken tuollaisen miettimiseen kuluu aikaa, etenkin asukokonaisuudesta päättäminen on ratkaisevan tärkeää päivän täydellisen onnistumisen kannalta.
        Kiire jos tulee niin ei ehdi kuin verkkarit jalkaansa vetää ja illalla huomaa, että siinä asussa taas päivä meni.
        Ruokalistan laatiminen ei kyllä kuulu aamumietiskelyideni suosikkeihin, on mulla parempaakin miettimistä.

Nyt jos kävis vielä viimeisen kerran rauhassa saunassa, huomenna se rumba taas alkaa. Seuraava loma on huhtikuussa, sinne tähdätään.

• Anceli kirjoitti:

kaiken tuollaisen miettimiseen kuluu aikaa, etenkin asukokonaisuudesta päättäminen on ratkaisevan tärkeää päivän täydellisen onnistumisen kannalta.
        Kiire jos tulee niin ei ehdi kuin verkkarit jalkaansa vetää ja illalla huomaa, että siinä asussa taas päivä meni.
        Ruokalistan laatiminen ei kyllä kuulu aamumietiskelyideni suosikkeihin, on mulla parempaakin miettimistä.

Nyt jos kävis vielä viimeisen kerran rauhassa saunassa, huomenna se rumba taas alkaa. Seuraava loma on huhtikuussa, sinne tähdätään.

Sunkin lepohetket on kovan takana olleeet.
        Mun on alettava suunittelemaan maatemenoo,lunta on taas luvassa.

• he
        koti-kiusattu kirjoitti:

keliakiaa ei vielä tunneta kaikkialla.joten omat eväät mukana oltava.tulee muuten paha mieli .kuppi kahvia.tulevat sitten sanomaan ei saa omia eväitä syödä. mutta minä vastaa velikulta tepä ette keksineet meikä leipää.nauruksi lopuksi johdateltiin.

• Minä laitan takkapuut pystyasentoon ja tuhista ja paperia alle. Matkustan maaliskuun puolen välin jälkeen muille maille vierahille, joten luvassa on harmooninen kevät ja lähimmäisen rakkaus palaa palstalle. ; D

En ole ikinä viettänyt tipatonta tammikuuta, se on itsepetosta. Minulla oli työntekijä, joka paukutteli henkseleitään kun tammikuu alkoi. Kovan putken otti ennen vuoden vaihdetta ja aloitti heti ensimmäinen helmikuuta oli arki tai pyhä.

50 palsta on tiukassa kontrollissa joten tänne on nyt pesiytynyt äänekäs harakkalauma.

• Tuolla beneluxhavenissa oli puita jossa yöpyi suunnaton määrä naakkoja ,se kova kalatus melkein pelotti kävelijää.
        Minäkään en juhli raittiutta se on mulle ittestään selvää,en kumminkaan ole raivoraitis vaan annan ihmisten ottaa omaan piikkiinsä.

Tuolla beneluxhavenissa oli puita jossa yöpyi suunnaton määrä naakkoja ,se kova kalatus melkein pelotti kävelijää.
        Minäkään en juhli raittiutta se on mulle ittestään selvää,en kumminkaan ole raivoraitis vaan annan ihmisten ottaa omaan piikkiinsä.

Minä rakastan pulujen kujellusta Hollannin keväässä. Naakat ovat joka aikaisia parveke kavereitani kun makoilen aurinkoa ottamassa, tuntevat sukulaisrakkautta, siinä hiukka ylenpänä piipun nokassa päätään pyörittelevät.

Mutta asiaan kun sitäkin on. Kuinka se juhannuskokko parhaiten tuleen saadaan, on näet ollut vaikeuksia? Kittuu, eikä kunnolla leimahda. Neuvoja voisin ottaa vastaan.

• rimmausta.
      Muuten en voi enää kehuakaan.

"Kesäpäivänä istui hyvällä päällä,
      pieni Hyttynen imien verta.
      Pieni Tiainen, minkä kykeni
      koitti alta pikkuisen auttaa.
      Se heilutti päätään ja hankasi oksaan
      vaan kutina yltyi vielä.
      Mietti lintunen, pashat, olkoon sit siellä"

Ja niin kulkee palstakin polkujaan, aina jossain on hyvä uhri.
      Antaa hyvä, on sen vaeltaa, ja välttää mössöä kaikkea tylsää
      Anjaniinalla kaiken laitaan vaakaan.
      En kaikkea, sentään, tuhri.

Muuten klapini kekoon miehenä käy, sen sytytän alhahalta.
      Svidun ilmastonmuutos, ei sieluuni osu.
      Mitä enemmän maailma kiertää, on sille aina se paras
      Svidud, Jeesus ja insallah.
      H.

• Kun soittemella ovat, mä en oo runoilija enkä välitä noist soinnuista.
        Juttu on sellasta kun mieskin pikkasen kulmikasta ja joskus jopa arvaamatonta.
        Tosta tiaisen alta auttamisesta tulee mieleen ruokoton rekilaulu, mutta ethän sinä herkkänä runoilijana sellaista osaa, vai osaatko?

Kun soittemella ovat, mä en oo runoilija enkä välitä noist soinnuista.
        Juttu on sellasta kun mieskin pikkasen kulmikasta ja joskus jopa arvaamatonta.
        Tosta tiaisen alta auttamisesta tulee mieleen ruokoton rekilaulu, mutta ethän sinä herkkänä runoilijana sellaista osaa, vai osaatko?

Käki kukkuu ja kuksii.
        Sanat ovat, muuten, Pentti Saarikosken.
        Saman tyypin jonka avulla Anja Kauranen sai nyysittyä nimekseen Anja Snellman.
        H.

• demeter

hää on kun Rokan Antti: hyväntahtoinen, näkee tarkasti ja osaa sanoo...

Äitis on (oli?) varmasti yhtä viisas kuin poikansakin: joutilaisuus on kaiken pahan alku... Niin että ei muuta kuin takkapuita latomaan. Meillä on oikein Motivuksen ohjeet: tehdään ristikko ja sytytetään ylhäältä. Hyvin palaa ja savukaasuja tulee vähiten. Kiitos sulle taas, sait hyvälle tuulelle kuten monasti ennenkin...

• btl

Siitä on väitelty monessa yhteyksessä. Koska itselleni oikea tapa ei vielä ole selkiintynyt, sytytän takan varmuuden vuoksi kummastakin päästä. Pystyyn vai vaakaan? Laitan vaakaan yksinkertaisesti siitä syystä, etteivät pitkät klapit pystyyn mahdu. Tänään muuten sähkölasku (sähkölämmitys) muistutti siitä, että takkaa pitää useammin lämmittää, klapeja riittäisi.

Kiitos demeter palautteestasi toisessa ketjussa. Olet oikeassa ettei kerta riitä ja toki aion käydä Heinävedellä uudestaan. Sinne on vain pitkä matka, joten yhdistän käynnin johonkin toiseen tapahtumaan, ehkä kesällä Savonlinnan oopperajuhlien aikaan.
        Itse kuulun tavallisena syntisenä luterilaiseen kirkkoon, enkä aio seurakuntaa vaihtaa, mutta ortodoksinen kuitenkin kiinnostaa. Lutherin opin mukaan teokratia ja demokratia on pidettävä tiukasti erilleen, mutta kirkko ei sitä enää muista, vaan kuuntelee enemmän kansaa. Ortodoksinen on puhdasoppinen ja traditiolla on merkittävä asema kirkon liturgisessa elämässä. Kirkko on myös hyvin ekumeeninen, vaikkakin näkemyksensä mukaan eri kirkkojen välillä ei ole sakramenttiyhteyttä.
        Jehovalainen paheksui sitä, että ortodoksisessa kirkossa palvotaan epäjumalia, eli pyhiä (ei pyhimyksiä kuten katolisessa). Eihän niitä palvota, vaan pyydetään puolestamme rukoilemaan. Luterilainen katsoo ihmisen olevan suorassa yhteydessä Jumalaan, eikä välikäsiä tarvita. Yhdessä julkaisussa jehovalainen sanoo, että pitää rukoilla tavalla jonka Jumala hyväksyy. Jos ei itse sitä osaa, eikö sitten olekin parempi, että joku pyhempi tekee sen puolestamme?
        Myös kuten sanoit, visuaalisuus ja "aistivoimaisuus" tuohuskynttilöineen kiehtoo.

Menin taas pahasti aloittaja aiheen ulkopuolelle, mutta jos tämä(kin) viestini heti poistetaan, rupean minäkin palstalla vain nälvimään toisia kirjoittajia.

• demeter
        btl kirjoitti:

Siitä on väitelty monessa yhteyksessä. Koska itselleni oikea tapa ei vielä ole selkiintynyt, sytytän takan varmuuden vuoksi kummastakin päästä. Pystyyn vai vaakaan? Laitan vaakaan yksinkertaisesti siitä syystä, etteivät pitkät klapit pystyyn mahdu. Tänään muuten sähkölasku (sähkölämmitys) muistutti siitä, että takkaa pitää useammin lämmittää, klapeja riittäisi.

Kiitos demeter palautteestasi toisessa ketjussa. Olet oikeassa ettei kerta riitä ja toki aion käydä Heinävedellä uudestaan. Sinne on vain pitkä matka, joten yhdistän käynnin johonkin toiseen tapahtumaan, ehkä kesällä Savonlinnan oopperajuhlien aikaan.
        Itse kuulun tavallisena syntisenä luterilaiseen kirkkoon, enkä aio seurakuntaa vaihtaa, mutta ortodoksinen kuitenkin kiinnostaa. Lutherin opin mukaan teokratia ja demokratia on pidettävä tiukasti erilleen, mutta kirkko ei sitä enää muista, vaan kuuntelee enemmän kansaa. Ortodoksinen on puhdasoppinen ja traditiolla on merkittävä asema kirkon liturgisessa elämässä. Kirkko on myös hyvin ekumeeninen, vaikkakin näkemyksensä mukaan eri kirkkojen välillä ei ole sakramenttiyhteyttä.
        Jehovalainen paheksui sitä, että ortodoksisessa kirkossa palvotaan epäjumalia, eli pyhiä (ei pyhimyksiä kuten katolisessa). Eihän niitä palvota, vaan pyydetään puolestamme rukoilemaan. Luterilainen katsoo ihmisen olevan suorassa yhteydessä Jumalaan, eikä välikäsiä tarvita. Yhdessä julkaisussa jehovalainen sanoo, että pitää rukoilla tavalla jonka Jumala hyväksyy. Jos ei itse sitä osaa, eikö sitten olekin parempi, että joku pyhempi tekee sen puolestamme?
        Myös kuten sanoit, visuaalisuus ja "aistivoimaisuus" tuohuskynttilöineen kiehtoo.

Menin taas pahasti aloittaja aiheen ulkopuolelle, mutta jos tämä(kin) viestini heti poistetaan, rupean minäkin palstalla vain nälvimään toisia kirjoittajia.

muista ei voi mennä takuuseen, kuten tuolta myöhemmin saamme taas lukea. Sille tosiasialle emme kai voi mitään, että joidenkin kanssa kiinnostuksen kohteet menevät yksiin, joidenkin kanssa taas ei. Tämä uskontoaihe näyttää nyt taas olevan niin "kuumaa kamaa", ettei siitä saisi keskustella edes kriittisesti,
        avoimesta tunnustuksellisuudesta puhumattakaan.
        Totta on, että uskonnolle on omat palstansa, mutta keskustelu siellä näytti ainakin äkkiseltään katsoen sen verran ahtaalta, ettei se oikein innostanut.
        En ole ollenkaan noin perehtynyt "uskon tarjontaan" kuin sinä vaikutat olevan, tuttujen kautta on niihin vain tullut törmänneeksi. Itse en tällä hetkellä kuulu edes luterilaiseen kirkkoon, mutta kosketus siihen säilyy vapaaehtoistyön kautta. Julistus on aika tavalla vesitetty, enkä sitä ortodoksisuudestakaan välttämättä tavoita, mutta minua puhuttelee siinä tietty nöyryys - pienemmäksi kai tässä elämänvaiheessa olisi hyvä kasvaa...
        No, ei nyt ärsytetä tämän enempää ja varaudutaan siihen, että lunta tulee tupaan. Kiva oli kuitenkin lukea ajatuksiasi.

• enkeliduo

on kivat kirjotukset.

• k/k
        demeter kirjoitti:

muista ei voi mennä takuuseen, kuten tuolta myöhemmin saamme taas lukea. Sille tosiasialle emme kai voi mitään, että joidenkin kanssa kiinnostuksen kohteet menevät yksiin, joidenkin kanssa taas ei. Tämä uskontoaihe näyttää nyt taas olevan niin "kuumaa kamaa", ettei siitä saisi keskustella edes kriittisesti,
        avoimesta tunnustuksellisuudesta puhumattakaan.
        Totta on, että uskonnolle on omat palstansa, mutta keskustelu siellä näytti ainakin äkkiseltään katsoen sen verran ahtaalta, ettei se oikein innostanut.
        En ole ollenkaan noin perehtynyt "uskon tarjontaan" kuin sinä vaikutat olevan, tuttujen kautta on niihin vain tullut törmänneeksi. Itse en tällä hetkellä kuulu edes luterilaiseen kirkkoon, mutta kosketus siihen säilyy vapaaehtoistyön kautta. Julistus on aika tavalla vesitetty, enkä sitä ortodoksisuudestakaan välttämättä tavoita, mutta minua puhuttelee siinä tietty nöyryys - pienemmäksi kai tässä elämänvaiheessa olisi hyvä kasvaa...
        No, ei nyt ärsytetä tämän enempää ja varaudutaan siihen, että lunta tulee tupaan. Kiva oli kuitenkin lukea ajatuksiasi.

Rönsyilkää ystävät kalliit niin paljon kuin sielu sietää,nopeena kirjoittajana en itsekkään pysy aina asiassa.
        Vilkas mielikuvitus nääs.

• k/k kirjoitti:

Rönsyilkää ystävät kalliit niin paljon kuin sielu sietää,nopeena kirjoittajana en itsekkään pysy aina asiassa.
        Vilkas mielikuvitus nääs.

Aina kun ilmestyn, alkavat vanhat aloitukset nostaa päätään.
        Onneksi sentään järkevät.
        H.

• Hyvä ketju
        hunksz kirjoitti:

H.

No ei tämä nyt kyllä mikään vanha alotus ole, eilinen.
        Vanhojahan täällä on vaikka kuinka, mikset mennyt niihin valittamaan.

• Hyvä ketju kirjoitti:

No ei tämä nyt kyllä mikään vanha alotus ole, eilinen.
        Vanhojahan täällä on vaikka kuinka, mikset mennyt niihin valittamaan.

valita? Kerrankin olin tyyytyväinen että ei tarvinnut svidduuntua kybällä.
        :)
        H.

• hunksz kirjoitti:

H.

Rönsyillyt ,mut ei sä olet tiukasti asiassasi.

• lejanna

puut pystyyn, leivinuuniin puolestaan laitetaan vaakaan. :)
      Tuossa on kyllä sanottuna juuri se villakoiran ydin:

"Äiti sanos et joutilaisuus on kaiken pahan alku ja juuri ja oikkias oli ite kun menee neljäks ja tulee ehtoo hämys niin ei jaksa ,ei viitti."

Joutilaisuus ja turhautuneisuus on kaiken pahan ja ilkeän alku ja juuri.

En tiedä, kauan olen poislähtöä tehnyt, lyhyitä spurttteja kyennyt päätökseni pitämäänkin. Nyt tuntuu, ettei oikein täältä saa, kuin pahan mielen.
      Taitaisi olla korkea aika häipyä horisonttiin, ettei - tauti tartu, eikä rutto rupea.
      Vähän liikaa saanut kokemusta siltäkin alalta, viimemmäksi.

Ikävä, että alkuaan niin mukavat palstat ovat muuttuneet osin kaatopaikoiksi, siltä sisimmässäni tuntuu.
      Kenen mieltä hyväelee, ihmettelen.

• Noita tulisijoja ja oppikirjat on kielteisiä avotakkojen suhteen kun ne vie lämmintä ilmaa enemän ulos kuin antavat säteilylämpöö.
        Mun lapsuuren leivinuunis poltettiin halkoja ja ne ei muuten sovikkaan kuin vaakaan.

• lejanna
        koti-kiusattu kirjoitti:

Noita tulisijoja ja oppikirjat on kielteisiä avotakkojen suhteen kun ne vie lämmintä ilmaa enemän ulos kuin antavat säteilylämpöö.
        Mun lapsuuren leivinuunis poltettiin halkoja ja ne ei muuten sovikkaan kuin vaakaan.

avotakan pellissä kaksi asentoa, joko lämpö suoraan harakoille, tai kiertäen, siis lämmittäen olohuoneen tiilimuuria.
        Saisi siihen suuluukutkin, mutteipä huvita hankkia.
        Kauan sitten sitä viimeksi lämmitettiin.
        Talo on rakennettu 80-luvun alussa. Avotakat ja leivinuunit olisin heti valmis
        vaihtamaan kunnon puuhellaan. Mutta sehän on jo vanha juttu.

Kaukolämpö on niin helppoa, ja, kai, ihan edullistakin.

• ..juuri puhdistin tuhkat takasta, sieltä alaluukustakin, ja vein sinkkiämpärin terassille odottamaan
      valosampaa hetkeä.

Koska olen testatusti luova henkilö, näkyy se luovuus tuossa takkapuiden asettelussakin. Panen niitä milloin mitenkin, vähän riippuen siitä, millaisia kalikoita poltan. Aina ovat hyvin palaneet.

On sanonta "panen hyvän kiertämään", eli joku on tehnyt sinulle jonkin hyvän teon, täysin pyyteettömästi, ja sinä vastaavasti teet jonkin hyvän asian jollekin toiselle. J.n.e., siitä tulee
      sellainen hyvän kiertokulku.

Enpä osaa sanoa, mikä myrkynkylväjistä on tehnyt sellaisia. Ei siitä ainakaan hyvä olo tule sanojalle, eikä kohteellekaan. Useimmiten on viisainta antaa olla, pääsee helpommalla.

• Mutta kun se vanhakehno tahtoo neuvoa itte kutakin.
        Mulla ainakin on joskus sellanen känkkäränkkä päivä toisinaan kaikki harmittaa ja oikein haluaa rähjätä.
        Silloin vaan on paras pitää sormet pois näppäimiltä

Mutta kun se vanhakehno tahtoo neuvoa itte kutakin.
        Mulla ainakin on joskus sellanen känkkäränkkä päivä toisinaan kaikki harmittaa ja oikein haluaa rähjätä.
        Silloin vaan on paras pitää sormet pois näppäimiltä

...kyllä se pikkupiru istuu välillä olkapäällä, silloin olis viisainta pysyä kaukana tietsikasta... :-)

• demeter

luin Hesarista, että jonkun vaihtoehtoväen asuttama kartano oli palanut, kun city-nuori oli tyhjentänyt tuhkat muoviämpäriin... No en sua tosissaan epäillyt, tuli vain mieleen, että tuo tulenkäsittely ja puunpoltto ei olekaan itsestäänselvyys meidän nuorille...

• demeter kirjoitti:

luin Hesarista, että jonkun vaihtoehtoväen asuttama kartano oli palanut, kun city-nuori oli tyhjentänyt tuhkat muoviämpäriin... No en sua tosissaan epäillyt, tuli vain mieleen, että tuo tulenkäsittely ja puunpoltto ei olekaan itsestäänselvyys meidän nuorille...

..ei passaa enää olla uusavuton :-).

• demeter kirjoitti:

joskus kauan sitten laivassa lämmiteltiin nakkeja kiukaalla,ne oli folio paketissa ja tuotiin syötäväksi muovisessa pesufatissa kun paketti oli kuuma.
        Puolikkaale annettiin hommaksi laittaa nakit lämpiämään ja poika teki työtä käskettyä.
        Oli vaan yhristäny sen vatin lämmitykseen ja laitto sen nakkeineen kiukaalle lämpiämään.
        Hyvin se vati suli siihen ja palohälytys kaupanpäälle ja hirvee työ purkaa muovitetut kivet kiukaasta pois.

joskus kauan sitten laivassa lämmiteltiin nakkeja kiukaalla,ne oli folio paketissa ja tuotiin syötäväksi muovisessa pesufatissa kun paketti oli kuuma.
        Puolikkaale annettiin hommaksi laittaa nakit lämpiämään ja poika teki työtä käskettyä.
        Oli vaan yhristäny sen vatin lämmitykseen ja laitto sen nakkeineen kiukaalle lämpiämään.
        Hyvin se vati suli siihen ja palohälytys kaupanpäälle ja hirvee työ purkaa muovitetut kivet kiukaasta pois.

..oppimattomalle noin vaativa tehtävä, arvaahan sen lopputuloksen... :-))

• btl

Jos ei Sinulla vielä sellaista ole, niin en suosittele. Minä näet sellaisen ostin ja se on nyt liiterissä tarpeettomana. Aina takassa on jotakin mikä tukkii letkun ja tuhka lentää ympäri huonetta. Suursiivouksen jouduin takkahuonessa tekemään.

• btl kirjoitti:

Jos ei Sinulla vielä sellaista ole, niin en suosittele. Minä näet sellaisen ostin ja se on nyt liiterissä tarpeettomana. Aina takassa on jotakin mikä tukkii letkun ja tuhka lentää ympäri huonetta. Suursiivouksen jouduin takkahuonessa tekemään.

..en ole edes tiennyt, että sellaisia on olemassa, niin olen säästynyt taas yhden turhan tavaran hankkimiselta.

Luin muuten alempaa vastauksesi demeterille, ja näkemyksiäsi ortodoksisuudesta. Ihan samanlaisia ajatuksia olen pienessä päässäni pyöritellyt. Minua kiinnostaa kovasti ortodoksisuus. Pitänee tehdä
        joskus retki Heinävedelle. Kreikassa käyn aina ortodoksisissa kirkoissa, koen niissä erityisen hartauden tunteen.

• btl kirjoitti:

piti sanoman :-).

• ex.reg

Ensin arnalle ´sytytyspesä´ ja halot pystyyn ..niin et saan sen pesän sytytetyksi, ja onnistunut on . Olen lukenut tuosta päältä sytytysneuvoista, jotenkaan en omi sitä. Mutta kaippa se pääasia et syttyy!
      Johan on totta tuokin et eripura senkun kiihtyy, liekö palstaa kauankin hallinneet kokevat jääneensä paitsioon, kiukkuilevat kun eivät enää onnistu ajamaan arempia pois?
      Kivan lisän olette tulokkaat tuoneet nukkuvaan palstaan, joten jatketaan kuin ei huomattaisikaan :))

• arvelisin19

hyvä

• henrjii

ristirimuun. Tuli pitäisi sytyttää yläpuolelta, niin tulisi vähemmän epäterveellistä savua

• Menevät tuumamme yksiin

• ..outo sana minulle, mutta tarkoitatko, että sillä lailla ladottuna kuin mitä hirsikehikkoa tehdään?
        Jos tarkoitat, niin siten minäkin useimmiten ne sytytän, sitten kun lisäilen, ei enää ole niin väliä.

• laitan, kun sytytän ja sitten miten puolin ne nyt sattuvat sinne menemään, hyvin pallaa..

• enkeliduo

kui joku voi saada koko talon syttymään,ku mää en saa saunan pessää,enkä takkaaka.
        Sillon tällön lukee:"Tahallaan sytytetty...Turus kerran jopa tavaratalo."

• demeter
        enkeliduo kirjoitti:

kui joku voi saada koko talon syttymään,ku mää en saa saunan pessää,enkä takkaaka.
        Sillon tällön lukee:"Tahallaan sytytetty...Turus kerran jopa tavaratalo."

kun niitä on "väärin sammutettuja" tulipalojakin...
        Kyll se noi sukkelalt ihmiselt onnistuu, tulenteko, kuhan aikas yrität...
        Anteeks että "kieli" on päässyt unohtumaan. Lapissa ollessa sitä vähän opin, "teit oli sielki"...

• seurannut jonkun aik

Kiva kun vastailette vain toisillenne, mitäpä muista....onhan se tuttua ja turvallista. Kuin lukisi 50:ten palstaa, samat henkilöt keskenään, enpä enää ihmettele jos ei niin riemulla ole otettukaan teitä vastaan?
      Tulokas tutustuu jo olevaan, teitä ei kiinnosta kuin omat häröilynne, "meillä kaikilla on niin mukavaa" !

• harmittaa..

yks riitapukari esille,oisit mänt ohi,täshän oli ihan mukavia juttuja.

• |||:)
        harmittaa.. kirjoitti:

puhua sydämensä kyllyydestä. Ei mitään riitaa sinä ollut.
        Hyvää vointia vain sinullekin!

• seuraileva,,,,,,,
        harmittaa.. kirjoitti:

Jo tokkiinsa on haaskoja juttuja, sitäpä ei hää kieltäntkää, hää toivoi et ols saanu osallistuu hauskan pittosa. Työ ette mukkaanne huolineet, vuan kekenännä huatelitte.

• ei riitele tämä
        harmittaa.. kirjoitti:

Tämänkin ketjun miinustelijahan se siinä. Palstan vanhoja partoja vaikka naisihminen onkin. Muitakin huomioita on muta mitäs niistä.
        Eips välitetä. Mukaan vaan,jospa vaikka leppyy eikä ihan joka välissä ilkeile.

• tasa-arvo-ton-ko
        seuraileva,,,,,,, kirjoitti:

Jo tokkiinsa on haaskoja juttuja, sitäpä ei hää kieltäntkää, hää toivoi et ols saanu osallistuu hauskan pittosa. Työ ette mukkaanne huolineet, vuan kekenännä huatelitte.

katkera kalkki, kun varsinkaan rek. nikkiään käyttämättömät tai omaamattomat unohdetaan, kuin ei heitä olisikaan.
        Silti ihan lihaa ja luuta ovat kaikki, aivot ja tunteet kaikillen.

• ??????
        ei riitele tämä kirjoitti:

Tämänkin ketjun miinustelijahan se siinä. Palstan vanhoja partoja vaikka naisihminen onkin. Muitakin huomioita on muta mitäs niistä.
        Eips välitetä. Mukaan vaan,jospa vaikka leppyy eikä ihan joka välissä ilkeile.

Ei lepy, takaan sen!
        tsau!

• demeter

meitä seuraillut. Mutta miten teitä seurailijoita oppii tuntemaan, kun vaihdatte nimimerkkiänne kaiken aikaa ? Miten teille pitäisi tehdä tilaa, miten kohdella tasa-arvoisesti, ei kai tässä voi ilmaa haroa.
        Totta varmasti, että uuden tulokkaan on vaikea tulla mukaan, löytää paikkansa pitkään toimineessa ryhmässä, mutta tahdon uskoa, että alkunikottelun jälkeen se onnistuu. Tämän ketjun aloittaja on siitä hyvä esimerkki. Ei muuta kun mukaan. Aikansa kun puskee, pääsee varmasti läpi.

• enkeliduo
        seuraileva,,,,,,, kirjoitti:

mimmottis tääl voi estää jonkun osallistumast?
        Ei millään,eikä toki tarttekka.
        Kaik saa osallistuu,se onki sit toine juttu,jossei
        kukkaan vastaa.Mut kirjottaa saa,kuka vaa :)

• ei riitele tämä
        ?????? kirjoitti:

Ei lepy, takaan sen!
        tsau!

Jos olet jollekulle vihanen niin et vissiin meille kaikille? Älä ole, tule meirän kaveriks,jooko!
        Ai niin,miinuksista päätelleen teitä onkin useampi sammaa porukkaa. Mikä ettei, jos mukavata on. Palsta on vapaa.Vähän liiankin :-//

• demeter kirjoitti:

meitä seuraillut. Mutta miten teitä seurailijoita oppii tuntemaan, kun vaihdatte nimimerkkiänne kaiken aikaa ? Miten teille pitäisi tehdä tilaa, miten kohdella tasa-arvoisesti, ei kai tässä voi ilmaa haroa.
        Totta varmasti, että uuden tulokkaan on vaikea tulla mukaan, löytää paikkansa pitkään toimineessa ryhmässä, mutta tahdon uskoa, että alkunikottelun jälkeen se onnistuu. Tämän ketjun aloittaja on siitä hyvä esimerkki. Ei muuta kun mukaan. Aikansa kun puskee, pääsee varmasti läpi.

Ei elämässä aina anneta kaikkea käteen .
        Jokainen kirjoittelee mitä kirjoittaa ja ottaa paikkansa mä ainakin vastailen monesti alotuksiin jos ei oo vastauksii.
        Harmi vaan et aloittaja ei jatka ei vastaa uurestaan.
        Mä tulin tänne ja aion pysyä myös ,jurotan kun ahven kaislikossa.

• ::/
        demeter kirjoitti:

mitä väliä sen on kuka kirjoittaa? Eikö asia olekaan tärkein?
        Ei tänne kaikki tule kavereita kinuamaan.
        Eihän tämän mikään chatti pitänyt olla.

• demeter
        ::/ kirjoitti:

mitä väliä sen on kuka kirjoittaa? Eikö asia olekaan tärkein?
        Ei tänne kaikki tule kavereita kinuamaan.
        Eihän tämän mikään chatti pitänyt olla.

ettei kirjoittaja ole tärkeä vaan asia. Itse en pysty ajattelemaan, että asiat leijuisivat irrallaan ihmisestä ja kyllä ihmiset minua kiinnostavat. Kavereita en kinua, mutta ystävällinen jutustelu kelpaa, tykkään siitä. Ja kuten sanottu, joillakin kirjoittajilla kiinnostuksen kohteet sopivat yksiin ja silloin tulee käytyä keskustelua kahden tai pienen porukan kanssa. Mutta jokainen tietää, että palsta on avoin ja mukaan voi tulla milloin vain.

• RosaLiiin

Pystyyn ne polttopuut laitan ja sitten sitä tuohta mukavasti välliin.
      Ai, että jos se kerta sytykyksellä loimahtaa,
      istun keinutuoliin ja ihhailen liekkien loimotusta,
      haastelen kissalle mukavia.
      Mutta annas olla jos saan toisen, kolmannen tai neljännen kerran niitä tikkuja raapia,
      sen jälkeen intoan ja noijjun koko huushollin ja kissakin saa kyytiä.
      Olenkohan silloin sellainen pirtin tyhjentäjä.
      No, tämän vähemmäksi ei väki tästä pirtistä vähene vaikka kuinka riehuisi, joten en miekää viitti.
      Tipatonta tammikuuta ja helmikuuta jne suosittelen kaikille, varsinkin nuorille,
      niin moni on niillä tipoilla elämänsä pilannut.
      Pahus kun vasta tässä iässä alkaa tuntua, että tämä elämä on niin vietävän lyhyt ruppeema ja jos sitä vielä tipoilla tahallaan tärvelöö, niin...
      Tämmöisiksi nyt menivät nämä höpinät mutta, voikaa hyvin sinä ja koko huonekuntasi.

• -tiina

täällä ainakin saattaa olla vielä helmikuukin perään tai sit ei jaksaa sit maaliskuussa nautiskella punaviiniä etelän auringon alla kaikki kolme viikkoa kinattomasta keväästä sen verran että täällä kotipuolessa onnistuu ollaan oikeen sopuisaa porukkaa mutta tällä palstalla en tiedä multa se onnistuu kyllä jos ei kukaan rupee haastaan mutta se taitaa olla mahdoton tehtävä koska uskon että ainakin yksi jos ei kaksi ja kolmekin kirjoittaa tänkin kirjoituksen jälkeen kyllä sää oot sit tyhmä jos siihen sit vaikka vastaan että kiitos niin jo seuraava kirjoittaa että aina sää rupeet räyhään lukevat varmaan rivien välistä takkapuut pystyyn ja tuohta väleihin.

• demeter

tiina ? Teit viisaasti kun vihelsit pelin poikki vähäksi aikaa. Kiva "nähdä" taas.

• -tiina
        demeter kirjoitti:

tiina ? Teit viisaasti kun vihelsit pelin poikki vähäksi aikaa. Kiva "nähdä" taas.

meillä on kaikilla kukaan ei oo koskaan valmis nikkejä joita mää oikeen ärsytän osaan väistellä mutta puskat on pahoja kun en oikeen jaksa keskittyä niihin pilkkujen ja pisteitten paikkoihin kuka mitäkin käyttää enkä miettiä että matkiis joku nyt jotain vai ei mutta mutta näin mennään eteenpäin täällä virtuaali elämässä ;))))

• Wiiiiva
        -tiina kirjoitti:

meillä on kaikilla kukaan ei oo koskaan valmis nikkejä joita mää oikeen ärsytän osaan väistellä mutta puskat on pahoja kun en oikeen jaksa keskittyä niihin pilkkujen ja pisteitten paikkoihin kuka mitäkin käyttää enkä miettiä että matkiis joku nyt jotain vai ei mutta mutta näin mennään eteenpäin täällä virtuaali elämässä ;))))

Oliko sinulla noin lyhyt boikotti?

• -tiina
        Wiiiiva kirjoitti:

Oliko sinulla noin lyhyt boikotti?

jo kohta puoli kaksi ja nyt vasta tällä palstalla great.

• 11+3
        -tiina kirjoitti:

jo kohta puoli kaksi ja nyt vasta tällä palstalla great.

palstalla pomppimiseen kun yrität ohjata ihmiset omaan aloitukseesi
        olisi luullut että aikuinen ihminen osaa tehdä aloituksen jostain positiivisesta eikä suinkaan taisteluketjua panee kysymään kuinka paljon tätä palstaa hyödytät tuollaisella ravan ylösnostamisella jota harrastat
        Ainainen riidanhaastaminen alkaa koitua kohtaloksesi

• -tiina
        11+3 kirjoitti:

palstalla pomppimiseen kun yrität ohjata ihmiset omaan aloitukseesi
        olisi luullut että aikuinen ihminen osaa tehdä aloituksen jostain positiivisesta eikä suinkaan taisteluketjua panee kysymään kuinka paljon tätä palstaa hyödytät tuollaisella ravan ylösnostamisella jota harrastat
        Ainainen riidanhaastaminen alkaa koitua kohtaloksesi

mut aivan väärin en ohjaa ketään ja tämän sun kirjoituksesi kun lukee ei ole epäilystäkään kuka haastaa riittaa mukavaa päivänjatkoa.

• non-rec
        -tiina kirjoitti:

mut aivan väärin en ohjaa ketään ja tämän sun kirjoituksesi kun lukee ei ole epäilystäkään kuka haastaa riittaa mukavaa päivänjatkoa.

meitä kun on kaksi pötkökirjoittajaa pistä nyt vielä arvaus kun olet aina niissä onnistunut niin hienosti mää mää mää jollakin muulla saattaa olla epäilys mutta ei se haittaa niin mullakin onnistuko se sun riidanhaastoaloituksesi vai mikä meni vikaan

• btl
        non-rec kirjoitti:

meitä kun on kaksi pötkökirjoittajaa pistä nyt vielä arvaus kun olet aina niissä onnistunut niin hienosti mää mää mää jollakin muulla saattaa olla epäilys mutta ei se haittaa niin mullakin onnistuko se sun riidanhaastoaloituksesi vai mikä meni vikaan

Puhuin siitä toisessa ketjussa, joka kuitenkin jäi muiden ketjujen jalkoihin. Tuskin olet sitä edes lukenut. Vielä minullakin saattaa olla rekattu nimimerkki voimassa, vaikka en itse pääse kirjautumaan, kun poistin ne tunnukset.

Olen lähes koko päivän istunut tämän koneen ääressä hiiri kädessä ja aina välillä käynyt palstalla "lepäämässä". Nyt olen jo niin kypsä, etten mitään järkevää osaa kirjoitella. Mutta paremmalla ajalla löydän Sinut palstalla ja puhutaan taas mukavia.

• saimaanperä
        btl kirjoitti:

Puhuin siitä toisessa ketjussa, joka kuitenkin jäi muiden ketjujen jalkoihin. Tuskin olet sitä edes lukenut. Vielä minullakin saattaa olla rekattu nimimerkki voimassa, vaikka en itse pääse kirjautumaan, kun poistin ne tunnukset.

Olen lähes koko päivän istunut tämän koneen ääressä hiiri kädessä ja aina välillä käynyt palstalla "lepäämässä". Nyt olen jo niin kypsä, etten mitään järkevää osaa kirjoitella. Mutta paremmalla ajalla löydän Sinut palstalla ja puhutaan taas mukavia.

Ystäväni btl, viesti johon vastasit ei ollut minun kirjoittamani ;-D vaan katsopa vähän laajemmalle, vastaus on siellä jossain. Terveisin "hybridipyörä"...

• vaihtuvanikki
        non-rec kirjoitti:

... vanha rekkaamaton non-rec (eli minä) kirjoitti viimeisen viestinsä 18.1. klo 12.56. Sen jälkeen on asialla ollut nikkivaras, oikein rekisteröi tuon vanhan nikkini, eli en käytä tuota vanhaa rekkaamatontani enää. Siis tuo sinua matkiva "pötkökirjoitus" yllä ei ole minun tekeleitäni. Mukavaa jatkoa sinulle -tiina, juttujasi on kiva lukea!

Terkuin Windy

• Todella tympii....

Syyttelet ihmisiä täällä milloin mistäkin!!. Et välitä lukea mitä ihmiset KIRJOITTAVAT. Juttusi ovat nyt niin vainoharhaisia syytöksineen. Että, olet jäänyt kiinni vain yhteen aiheeseen. Homo-lesbokeskusteluun. Nekin ihmiset kuten minä puolustin sinua 50 v. palstalla. Onnittelin täällä 60 v. palstalla vilpittömin Sydämin sinua ja perhettäsi. Et antanut sille mitään arvoa? Eivät enää jatkossa puolusta hekään . Sinua Tiina hyvä. Katso nyt joskus peiliin. Pysähdy lukemaan kunnolla. Ennenkuin vastaat. Ystäväsi Ancelin kanssa teistä on todella mukavaa kulkea parina haukkumassa muita. Sinä haukut ja Anceli tukee? Kummallinen yhdistelmä? Minä kirjoitan aina allekirjoituksella en ole koskaan heitellyt päällesi puskista skeidaa. Jos, itse teet. Älä alenna muita tasollesi. Kun et muuta enää keksinyt vedit vanhoja juttuja. Et todella kunnioita muita kuin itseäsi nyt.

Ymmärrän että, ajojahtisi oli sinulle ja perheellesi tuskallista. *Samoin ymmärrän ystävääsi Ancelia ei hänelläkään ole helppoa ja aivan samoin sattuu minua kun Ancelia täällä haukutaan ja hänen lastaan. Yritin sinulle kirjoittaa että, minusta et ihmistä joka en ymmärtäisi erilaisuutta. Kuitenkin sinulla oli pakottava tarve minutkin sellaiseksi ihmiseksi leimata? Miksi? Kaikki kirjoitukseni kun puhuvat tätä asennetta vastaan......Mutta, on todella halpamaista syyttää sitä ihmistä joka sinua puolusti ja oli puolellasi... Joko olet tekopyhä tai sitten en löydä sanoja koska ihmettelen toimiiko sinulla enää edes järki`?...Kunnioitukseni sinua kohtaan vain meni....Jos, olisit edes lukenut mitä sinusta kirjoitin. Olisit ymmärtänyt pitää typerän suusi kerrankin pienemmällä...Joten neuvo nyt Tiina. Mieti kenen kimppuun elämässä kannattaa hyökätä ja kenen ei...Saat tuolla jatkuvalla riidanhaastamisis -asenteella syntymään vaan pahaa verta....

Mitä tulee Hatsaan ja minuun;))) sehän ei kuulu palstalle;))) Hatsa tietää ja minä teidän. Asiat voivat ja näkemykset riidellä. Aivan eriasia mutta, sinä hyökkäilet aina summanmutkiassa. Kaikkia mikä vähänkin liikkuu.

OLEN ja pysyn Tiina. Aina omana itsenäni minäkin. Olen monenpolven aito Stadilainen Friidu. Se tarkoittaa sitä ettemme alennu sanomaan myöskään sanonottavaamme puskista. Voin sen yhtä hyvin sanoa sinulle suoraan omalla nimimerkilläni. Minua on helppo matkia, minun nicciä...on ja kirjoitustyyliä voi kuka tahansa matkia ja monesti olen joutunut nimimerkkiä myös täällä näistä syistä vaihtamaan...Mutta, Tiina minä yksistään tiedän mitkä ovat minun kirjoittatamia komenntteja ja aitoja sellaisia. En voi eikä olisi mitään järkeä lähteä edes oikomaan;))) minulla on parempaakin tekemistä ..On aivan yksi pyhä lehmä minulle, uskotko vai et Käy lukemassa kuitenkin ne kirjotukset joissa sinua puolisin!!...Kirjoitan tämän siksi että, oman itsesi takia koska täälläkin haluat kirjoittaa ja myöskin 50 v palstalla ÄLÄ AINA HAASTA RIITAA, voit jopa saada uusia ystäviä...ajattele sitä. Mutta, et tuolla asenteella koskaan...

Sinulla on siellä hurmaava varmasti suloinen lapsenlapsi...nauti siitä myös. Lapset kasvavat kuten tiedät ...hirmu nopeesti...

Tsau:Friidu

Harvoin olen Sinulle kirjoittanut. Älä pelkää en viitsi. Enää jatkossakaan. Juuri asennevammasi takia..välttelen sinua... Katkeruus ja viha Tiina se rumentaa ihmisen....ja on kumma että, Tulisilla jonka luulisi puskista piikittelevän minuakin...on viisaasti hiljaa...Ehkä hänkin ymmärtää että, Riidanhaastamisella ei keskusteluketjua synny...Ei ainakaan sellaista jossa, erilaiset ihmiset voivat vapaasti ja rennommin keskustella....keskenään....Kaikesta Huolimatta Tiina minä toivotan sinulle ja perheellesi edelleenkin hyvää jatkoa. Vilpittömin sydämin. En vaan täällä itse halua keskustella nyt....Kiitos sinun. Ja kauniin ystävätteresi Ancelin;))) Minä voin ja pysyn poissa nyt ilomielin...koneessa kun Tiina neuvoksi sinullakin on kohta että, sulje kone.

• -tiina
        Todella tympii.... kirjoitti:

Syyttelet ihmisiä täällä milloin mistäkin!!. Et välitä lukea mitä ihmiset KIRJOITTAVAT. Juttusi ovat nyt niin vainoharhaisia syytöksineen. Että, olet jäänyt kiinni vain yhteen aiheeseen. Homo-lesbokeskusteluun. Nekin ihmiset kuten minä puolustin sinua 50 v. palstalla. Onnittelin täällä 60 v. palstalla vilpittömin Sydämin sinua ja perhettäsi. Et antanut sille mitään arvoa? Eivät enää jatkossa puolusta hekään . Sinua Tiina hyvä. Katso nyt joskus peiliin. Pysähdy lukemaan kunnolla. Ennenkuin vastaat. Ystäväsi Ancelin kanssa teistä on todella mukavaa kulkea parina haukkumassa muita. Sinä haukut ja Anceli tukee? Kummallinen yhdistelmä? Minä kirjoitan aina allekirjoituksella en ole koskaan heitellyt päällesi puskista skeidaa. Jos, itse teet. Älä alenna muita tasollesi. Kun et muuta enää keksinyt vedit vanhoja juttuja. Et todella kunnioita muita kuin itseäsi nyt.

Ymmärrän että, ajojahtisi oli sinulle ja perheellesi tuskallista. *Samoin ymmärrän ystävääsi Ancelia ei hänelläkään ole helppoa ja aivan samoin sattuu minua kun Ancelia täällä haukutaan ja hänen lastaan. Yritin sinulle kirjoittaa että, minusta et ihmistä joka en ymmärtäisi erilaisuutta. Kuitenkin sinulla oli pakottava tarve minutkin sellaiseksi ihmiseksi leimata? Miksi? Kaikki kirjoitukseni kun puhuvat tätä asennetta vastaan......Mutta, on todella halpamaista syyttää sitä ihmistä joka sinua puolusti ja oli puolellasi... Joko olet tekopyhä tai sitten en löydä sanoja koska ihmettelen toimiiko sinulla enää edes järki`?...Kunnioitukseni sinua kohtaan vain meni....Jos, olisit edes lukenut mitä sinusta kirjoitin. Olisit ymmärtänyt pitää typerän suusi kerrankin pienemmällä...Joten neuvo nyt Tiina. Mieti kenen kimppuun elämässä kannattaa hyökätä ja kenen ei...Saat tuolla jatkuvalla riidanhaastamisis -asenteella syntymään vaan pahaa verta....

Mitä tulee Hatsaan ja minuun;))) sehän ei kuulu palstalle;))) Hatsa tietää ja minä teidän. Asiat voivat ja näkemykset riidellä. Aivan eriasia mutta, sinä hyökkäilet aina summanmutkiassa. Kaikkia mikä vähänkin liikkuu.

OLEN ja pysyn Tiina. Aina omana itsenäni minäkin. Olen monenpolven aito Stadilainen Friidu. Se tarkoittaa sitä ettemme alennu sanomaan myöskään sanonottavaamme puskista. Voin sen yhtä hyvin sanoa sinulle suoraan omalla nimimerkilläni. Minua on helppo matkia, minun nicciä...on ja kirjoitustyyliä voi kuka tahansa matkia ja monesti olen joutunut nimimerkkiä myös täällä näistä syistä vaihtamaan...Mutta, Tiina minä yksistään tiedän mitkä ovat minun kirjoittatamia komenntteja ja aitoja sellaisia. En voi eikä olisi mitään järkeä lähteä edes oikomaan;))) minulla on parempaakin tekemistä ..On aivan yksi pyhä lehmä minulle, uskotko vai et Käy lukemassa kuitenkin ne kirjotukset joissa sinua puolisin!!...Kirjoitan tämän siksi että, oman itsesi takia koska täälläkin haluat kirjoittaa ja myöskin 50 v palstalla ÄLÄ AINA HAASTA RIITAA, voit jopa saada uusia ystäviä...ajattele sitä. Mutta, et tuolla asenteella koskaan...

Sinulla on siellä hurmaava varmasti suloinen lapsenlapsi...nauti siitä myös. Lapset kasvavat kuten tiedät ...hirmu nopeesti...

Harvoin olen Sinulle kirjoittanut. Älä pelkää en viitsi. Enää jatkossakaan. Juuri asennevammasi takia..välttelen sinua... Katkeruus ja viha Tiina se rumentaa ihmisen....ja on kumma että, Tulisilla jonka luulisi puskista piikittelevän minuakin...on viisaasti hiljaa...Ehkä hänkin ymmärtää että, Riidanhaastamisella ei keskusteluketjua synny...Ei ainakaan sellaista jossa, erilaiset ihmiset voivat vapaasti ja rennommin keskustella....keskenään....Kaikesta Huolimatta Tiina minä toivotan sinulle ja perheellesi edelleenkin hyvää jatkoa. Vilpittömin sydämin. En vaan täällä itse halua keskustella nyt....Kiitos sinun. Ja kauniin ystävätteresi Ancelin;))) Minä voin ja pysyn poissa nyt ilomielin...koneessa kun Tiina neuvoksi sinullakin on kohta että, sulje kone.

no hyvää jatkoo vaan sitten sullekkin itse tiedät tosi hyvin mitä olen sinulle kirjoittanut tai jättänyt kirjoittamatta en pysty enää parempaan tässä asiassa mielipiteesi heittelevät liikaa laidasta laitaan hyvää jatkoo vaan sullekkin.

• -tiina
        vaihtuvanikki kirjoitti:

... vanha rekkaamaton non-rec (eli minä) kirjoitti viimeisen viestinsä 18.1. klo 12.56. Sen jälkeen on asialla ollut nikkivaras, oikein rekisteröi tuon vanhan nikkini, eli en käytä tuota vanhaa rekkaamatontani enää. Siis tuo sinua matkiva "pötkökirjoitus" yllä ei ole minun tekeleitäni. Mukavaa jatkoa sinulle -tiina, juttujasi on kiva lukea!

Terkuin Windy

ja huomasin muutenkin että täällä on liikkeellä joku nikkivaras mutte ehkä se joskus lopettaa kun ei kiinnitetä liikaa huomioo =))))

• arvaa-kuka....

ajattelee, eihän tässä ole järjen hiventäkään.
      Tuntuu, että eräille ainut palstan anti on se, että pääsee vihtuilemaan muille.
      Korostamaan omaa muka-paremmuuttra, jolle oikeat tietäjät nauravat partaansa.
      Nimittelemään muita mitä typerimmillä nimityksillä, jättäen huomaamatta, että pilkka
      sattuu pahiten omaan nilkkaan.

Kiva, että on sinun kaltaisiasi ihmisystävällisiä, jotka toivon mukaan vaivautuvat juttelemaan muillekin,
      kuin vain kamuilleen.

Kuivat puut palavat iloisesti, pani ne sitten pitkin tai poikin.
      Ihan kuin keskustelukin luistaa mukavien ihmisten kesken.

• Mutta asiallinen vastaus saa yleensä kommentin jos vaan saan mieleeni jonkun järkevän ajatuksen.
        Sanataiturit on mulle ilo ja luen sellaisia juttuja mielelläni tykkään rikkaasta Suomenkielestä vaikken kielioppia hallittekkaan.

• enhän minä

otetta juttuun.
        Itse ei muka oteta kantaa riitelyyn,mutta ollaan kuitenkin hiukkasen ylempänä kuin muut ja tehdään aloitus jossa sormella ositetaan,että ne minä,mutta te muut kun riitelette.
        Varma tapa pitää yllä kahtiajakoa ja toisten pahaa mieltä.
        Mutta en minä, kun te muut--

• ?----?
        enhän minä kirjoitti:

otetta juttuun.
        Itse ei muka oteta kantaa riitelyyn,mutta ollaan kuitenkin hiukkasen ylempänä kuin muut ja tehdään aloitus jossa sormella ositetaan,että ne minä,mutta te muut kun riitelette.

itsessä kieltää uskomisen toisiinkin?

• enhän minä kirjoitti:

otetta juttuun.

käsittää monella tapaa ,haluatko poistoon?

• tai tai
        koti-kiusattu kirjoitti:

käsittää monella tapaa ,haluatko poistoon?

esitä niin ylevää kuin haluat.
        Esiintymällä tuomarina muille kirjoittajille
        ole hyvä estraadi on sinun, taivastele vielä hiukan lisää!

• tai tai kirjoitti:

esitä niin ylevää kuin haluat.
        Esiintymällä tuomarina muille kirjoittajille
        ole hyvä estraadi on sinun, taivastele vielä hiukan lisää!

Ei saa tekemälläkään, mutta vartavasten en riitaa hae.
        Nurkan takana voi olla vaik millanen mörkö mut en sitä aavistele ja ihminen voi kirjotella monellakin nikillä ja kaik nikit on erilaisia ja jokainen nikki joka kiinostaa sille vastaan vaik se olis samalta kirjottajalta.
        Nyt mä voisin taivastella sitä kiukun määrää joka pakkaantunu mun likkaan.

• miten menee
        koti-kiusattu kirjoitti:

Ei saa tekemälläkään, mutta vartavasten en riitaa hae.
        Nurkan takana voi olla vaik millanen mörkö mut en sitä aavistele ja ihminen voi kirjotella monellakin nikillä ja kaik nikit on erilaisia ja jokainen nikki joka kiinostaa sille vastaan vaik se olis samalta kirjottajalta.
        Nyt mä voisin taivastella sitä kiukun määrää joka pakkaantunu mun likkaan.

eikö hän ole sairaalassa,hoidossa?
        yhä edelleenkin koitat olla muiden yläpuolella
        Miksi teit aloituksen jossa taivastelit muiden ihmisten halua riitaan?
        Jollet muka halua riitaa jatkaa ja antaa näin maapohjaa niille joilla on jotain toistaan vastaan?
        pitäisikö sinun tarkastella omia tekemisiäsi?
        Miettiä missä asetut muiden yläpuolelle sanomalla, niin kauas kuin silmä siintää--

• miten menee kirjoitti:

Jollet muka halua riitaa jatkaa ja antaa näin maapohjaa niille joilla on jotain toistaan vastaan?
        Miettiä missä asetut muiden yläpuolelle sanomalla, niin kauas kuin silmä siintää--

..tulitikut loppu vai puut märkiä?

• demeter
        enhän minä kirjoitti:

otetta juttuun.

erilaisia olemme, ei voi muuta sanoa. Minusta aloitus oli leppoisa sovitteluyritys, joka
        sai hyviä voimia liikkeelle. Mitään yläpuolelle asettumista tai vastakkainasettelua en siinä
        nähnyt, aloittajan puolelta, enkä häiritsevästi muidenkaan kohdalla.

• miten menee kirjoitti:

Onhan totta että kaikki kirjoittajat ovat sairaita, ja hulluja saa morkatakin, kuten tehdäänkin.
        Mutta siinä pitää kulkea raja että lapsiin ei puututa. Eikä vanhempiin joilla se rajoite on.
        H.

• !!!!!!!!!!!!!!
        suvenkorento123 kirjoitti:

..tulitikut loppu vai puut märkiä?

sulle kuulua?
        On aina hauska katsoa, miten nimimerkit jotka "eivät riitele", tulevat mukaan sanasotaan olemaan ylempiä kuin toiset.
        Sama kaava sinullakin kuin kk:lla?
        Minä en riitele, "mutta tulen sanomaan mielipiteeni!"
        Voi hyvänen aika teidän pyhien kanssa!!!

• miten menee kirjoitti:

Kuuntelet iltataivasta voit kuulla sellojejn tummina soivan.
        Tää oli sitten tässä ,tältä erää.
        En jaksa jänkätä turhasta minnekkään johtamattomasta asiasta.

• Mit hä xD
        hunksz kirjoitti:

Onhan totta että kaikki kirjoittajat ovat sairaita, ja hulluja saa morkatakin, kuten tehdäänkin.
        Mutta siinä pitää kulkea raja että lapsiin ei puututa. Eikä vanhempiin joilla se rajoite on.
        H.

miksi kk toi keskusteluun mun likkani?
        Mitä arvelet?
        Esitä sinäkin niin pyhää kuin haluat, mutta totuus on että ihmiset tuovat keskusteluun mukaan omat asiansa.
        Jolleivat halua niistä keskusteltavan, miksi tuoda palstoille.
        Vastaahan tähän?
        Kaikki julkisuus ei oe myönteistä, pitäisikö sekin jonkunkaan havaita?

• ++++
        hunksz kirjoitti:

H.

Lapsiko on rajoite, vai sairas lapsi, vai millä piikillä haluat tällä kertaa pistää?

• demeter
        hunksz kirjoitti:

H.

mutta tuota hunkszia pitää vähän ojentaa: sä et nyt tiedäkään millaisen mietelmän just luin. Vielä valtakunnansovinisti Matti Mäkelän suusta: "sanovat että viisaus on vähenemässä
        maailmasta. Ei se niin ole. Sitä on yhtä vähän kuin ennenkin, mutta eri muodossa: hulluuden näköisenä" (vapaasti muistettuna). Niin että jätetään hullut rauhaan, varmuuden vuoksi !

• !!!!!!!!!!!!!! kirjoitti:

sulle kuulua?
        On aina hauska katsoa, miten nimimerkit jotka "eivät riitele", tulevat mukaan sanasotaan olemaan ylempiä kuin toiset.
        Sama kaava sinullakin kuin kk:lla?
        Minä en riitele, "mutta tulen sanomaan mielipiteeni!"
        Voi hyvänen aika teidän pyhien kanssa!!!

..että tuo oli niin alhainen veto, etten uskonut täältä niin suurta törppöä löytyvän.

Kyllä minä vielä naljailun ja pienen keljuilunkin ymmärrän, mutta tuo alhaisinta, mitä täällä olen nähnyt.

• demeter kirjoitti:

erilaisia olemme, ei voi muuta sanoa. Minusta aloitus oli leppoisa sovitteluyritys, joka
        sai hyviä voimia liikkeelle. Mitään yläpuolelle asettumista tai vastakkainasettelua en siinä
        nähnyt, aloittajan puolelta, enkä häiritsevästi muidenkaan kohdalla.

..minäkin sen koin.

Ja sitten vaan putkahtaa joku, joka antaa potkut suoraan vyön alle ihmiselle, joka ei kenellekään pahaa sanaa sanonut.

• btl

..että tuo oli niin alhainen veto, etten uskonut täältä niin suurta törppöä löytyvän.

Kyllä minä vielä naljailun ja pienen keljuilunkin ymmärrän, mutta tuo alhaisinta, mitä täällä olen nähnyt.

mehän emme riitele emmekä toisiamme nälvi. Tosin puhuin yhdessä ketjussa Sinullekin vähän ilkeästi, mutta saatoit antaa myös siihen aihetta. Kadun kuitenkin. Pitää aina ajatella mitä sanoo, ettei sano mitä ajattelee.
        Tuolla "ylempää" korjasit tekstisi, mutta minä en omaani korjannut, vaikka aihetta olisi ollut. Sanoin takkaimuri, kun piti sanoa tuhkaimuri. Takkaimuri asennetaan piipun nokkaan jos takka ei vedä, tuhkaimurilla puhalletaan tuhkat ympäri huonetta.

Kiitos kannanotostasi ko. viestissä, on kivaa että olet jälleen palstalla.

• suvenkorento*
        btl kirjoitti:

mehän emme riitele emmekä toisiamme nälvi. Tosin puhuin yhdessä ketjussa Sinullekin vähän ilkeästi, mutta saatoit antaa myös siihen aihetta. Kadun kuitenkin. Pitää aina ajatella mitä sanoo, ettei sano mitä ajattelee.
        Tuolla "ylempää" korjasit tekstisi, mutta minä en omaani korjannut, vaikka aihetta olisi ollut. Sanoin takkaimuri, kun piti sanoa tuhkaimuri. Takkaimuri asennetaan piipun nokkaan jos takka ei vedä, tuhkaimurilla puhalletaan tuhkat ympäri huonetta.

Kiitos kannanotostasi ko. viestissä, on kivaa että olet jälleen palstalla.

..on synnitön, heittäköön ensimmäisen kiven.

Kyllä minuakin on "kivitetty", onneksi en jää niitä muistelemaan. Enkä onneksi tiedä, milloin olet minulle
        pahasti sanonut. "Sitä tikulla silmään, joka vanhoja muistelee." Ja olen minäkin niitä heittoja tehnyt, vaan mielestäni oikeastaan silloin, kun olen ryhtynyt jotain puolustamaan. Kai joskus muulloinkin :(
        Mutta on sellaisia kirjoittajiakin, joita välttelen tarkoituksellisesti, en lue heidän kommenttejaan, etten vaan vahingossakaan tule pistäneeksi lusikkaani soppaan.

Eletään sovussa :-).

• realistinen uneksia

..minäkin sen koin.

Ja sitten vaan putkahtaa joku, joka antaa potkut suoraan vyön alle ihmiselle, joka ei kenellekään pahaa sanaa sanonut.

"Ilomme ja Surumme"

"Myös sellaisesta epämiellyttävästä, mihin olimme tottuneet, luovumme vastahakoisesti"- Goethe

Avasin pitkästä aikaa kirjan ja sattui kuin tikku silmään :D

V.A.KOSKENNIEMI

"Aforismeja ja ajatelmia vuosituhansien varrelata"

p.s. miksiköhän olin jättänyt kansipaperin juuri tähän väliin?

• realistinen uneksia kirjoitti:

"Ilomme ja Surumme"

"Myös sellaisesta epämiellyttävästä, mihin olimme tottuneet, luovumme vastahakoisesti"- Goethe

Avasin pitkästä aikaa kirjan ja sattui kuin tikku silmään :D

V.A.KOSKENNIEMI

"Aforismeja ja ajatelmia vuosituhansien varrelata"

p.s. miksiköhän olin jättänyt kansipaperin juuri tähän väliin?

Jo kauan ennen aikojamme kirjoitti:

"KUN sielun alueilla vaeltaa,
        on paras, että järjen avuks saa -
        maailman asioissa pienin äänen
        pito on varmintakin varmempaa...

Niin kauan kuin on silmät kasvoissas
        ja korvat, kieli ovat ominas,
        on paras, ettet mitään näe, kuule
        ja että aina säästät sanojas."

Omar Khaijam, laajasti sivistynyt persialainen tiedemies, joka eli n. 1021 -1121.

Kiitos aforismistasi.

• demeter

Jo kauan ennen aikojamme kirjoitti:

"KUN sielun alueilla vaeltaa,
        on paras, että järjen avuks saa -
        maailman asioissa pienin äänen
        pito on varmintakin varmempaa...

Niin kauan kuin on silmät kasvoissas
        ja korvat, kieli ovat ominas,
        on paras, ettet mitään näe, kuule
        ja että aina säästät sanojas."

Omar Khaijam, laajasti sivistynyt persialainen tiedemies, joka eli n. 1021 -1121.

Kiitos aforismistasi.

niitä pitäisi varmasti viljellä enemmän. "On paras, ettei mitään näe, kuule ja että aina säästät sanojas". Jos kirjaimellisesti ottaa, onnellisia taitaisivat sitten olla kuurosokeat.
        Mutta miten se sitten sopisi elämänohjeeksi meille, joilla aistit ovat vielä ainakin jonkinasteisesti tallella ? Tarkoittaako se puuttumattomuutta, jopa tuota parjattua "yläpuolelle asettumista" ?

• demeter kirjoitti:

niitä pitäisi varmasti viljellä enemmän. "On paras, ettei mitään näe, kuule ja että aina säästät sanojas". Jos kirjaimellisesti ottaa, onnellisia taitaisivat sitten olla kuurosokeat.
        Mutta miten se sitten sopisi elämänohjeeksi meille, joilla aistit ovat vielä ainakin jonkinasteisesti tallella ? Tarkoittaako se puuttumattomuutta, jopa tuota parjattua "yläpuolelle asettumista" ?

..kuten monet muutkin hyvät neuvot ole tarkoitettu jonkinlaiseksi ohjenuoraksi. Ja ettei menisi saivartelun puolelle, jokainen tykönänsä päättäköön, miten niitä omassa elämässään soveltaa.

Joku jossain sanonut, että siksi meillä on kaksi silmää, kaksi korvaa, mutta vain yksi suu, jotta.... j.n.e.
        mutta pahus, kun on kymmenen sormea ja aivot narikassa.... :-)), mutta sattuu sitä viisammillekin.

Eletään rauhassa, jookos?

• demeter

..kuten monet muutkin hyvät neuvot ole tarkoitettu jonkinlaiseksi ohjenuoraksi. Ja ettei menisi saivartelun puolelle, jokainen tykönänsä päättäköön, miten niitä omassa elämässään soveltaa.

Joku jossain sanonut, että siksi meillä on kaksi silmää, kaksi korvaa, mutta vain yksi suu, jotta.... j.n.e.
        mutta pahus, kun on kymmenen sormea ja aivot narikassa.... :-)), mutta sattuu sitä viisammillekin.

Eletään rauhassa, jookos?

Rauhassa elämme, ilman mitään...
        Jonkun tunnetun rock-muusikon kuolinilmoituksessa oli säe:
        "Rauhaa, rauhaa / hän ei ole kuollut / hän ei nuku / hän on herännyt elämän unesta "
        Jotenkin kosketti.

• meeriamanda
        demeter kirjoitti:

Rauhassa elämme, ilman mitään...
        Jonkun tunnetun rock-muusikon kuolinilmoituksessa oli säe:
        "Rauhaa, rauhaa / hän ei ole kuollut / hän ei nuku / hän on herännyt elämän unesta "
        Jotenkin kosketti.

Lesken nauhoissa luki näin:
        Paljon tinasit, paljon pilasit
        kunnes kolvisi kylmeni.

Erkki Lepokorven kirjoissa luki jossain näin.

• demeter
        meeriamanda kirjoitti:

kunnes kolvisi kylmeni.

me täällä kotona arvuutellaan, herätäänkö aamulla kolvi kylmänä ...

• ..,,..
        meeriamanda kirjoitti:

kunnes kolvisi kylmeni.

kolvisi kylmeni.

• meeriamanda
        ..,,.. kirjoitti:

kolvisi kylmeni.

No...no, tarkistin, se pitäisi olla " Viimein kolvisi kylmeni"

• .,,.
        meeriamanda kirjoitti:

No...no, tarkistin, se pitäisi olla " Viimein kolvisi kylmeni"

on ihan sama. :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tiedätkö, että haluaisin panna

Sinua. Onko sinulla samanlaiset ajatukset ja tunteet?
      Ikävä
      182
      4200
    2. Hyväksytty kaivattusi

Vartaloa vai et? Rehellinen vastaus
      Ikävä
      33
      1538
    3. Minulta loppuu aika

Halusin olla täydellinen. Nyt näyttää siltä että viimeinen kiristys jää puolitiehen, sillä h-hetki on jo ihan kohta käsi
      Ikävä
      40
      1470
    4. Syvälliset keskustelut

Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen
      Ikävä
      21
      1433
    5. Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi

mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,
      Ikävä
      17
      1332
    6. Mitä ajattelet

Kun näet kaivattuasi?
      Ikävä
      107
      1259
    7. Kyllähän tämä vähän kirpaisee

Mutta oman sisäisen rauhan vuoksi jätän sinut nyt historiaan. Todennäköisesti olet jo sinäkin mennyt eteenpäin. Olipah
      Ikävä
      38
      1167
    8. Moi, nainen

Tunnustan, olen heikkona sun hymyyn, ja sekään ei auta yhtään, että sulla on täydellinen nenä. Joten ensi kerralla, kun
      Ikävä
      30
      1160
    9. Nyt on pakko tunnustaa

AA että on ikävä sinua!!
      Ikävä
      12
      1067
    10. Sulla on uskomaton luonne

Saat minut hetkessä iloiseksi, tai sanotaan nyt niin, että ajatus sinusta saa sydämeni hyppimään riemusta. En vain saa s
      Ikävä
      44
      1018
    Aihe