Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
kalervo.salomaa
profiilit
kalervo.salomaa
kalervo.salomaa
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
57
Kommenttia
298
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Kun esitettiin, että Israel on kansa Jumalan edessä ainiaan, adventisti alkoi venkoilla seuraavalla tavalla:
"niin? kyse on siitä, että kuka on se Israel, josta tuossa puhutaan. Jeesuksen omien sanojen mukaan se on hän itse."
Lainatussa Jeremian kirjan kohdassa puhuttiin kansasta Jumalan edessä, kuten alla olevasta lainauksesta näkyy. Jeesus ei ole kansa, Israel on.
"Jos väistyvät nämä lait minun kasvojeni edestä, silloin myös lakkaavat Israelin jälkeläiset olemasta kansa minun kasvojeni edessä ainiaan"
03.02.2007 20:20
Mooses sanoi Jumalalle: "Kun minä menen israelilaisten luo ja sanon heille:'Teidän isienne Jumala on lähettänyt minut teidän luoksenne', ja kun he kysyvät minulta: 'Mikä on hänen nimensä?' mitä minä heille vastaan?" Jumala sanoi Moosekselle: 'Minä olen se, joka olen.' Hän sanoi vielä: 'Sano israelilaisille näin: 'Minä-olen'* on lähettänyt minut teidän luoksenne.'
2. Moos. 3:13-14
*hepr. 'eHjeeH muistuttaa Herran nimeä JaHWeeH
Jeesus käytti itsestään samaa nimitystä Johanneksen evankeliumissa esim. näin:
Jeesus sanoi heille (fariseuksille): 'Totisesti, totisesti minä sanon teille: Ennen kuin Aabraham syntyi MINÄ OLEN.' (korostus kirjoittajan).
Joh. 8:58
02.02.2007 15:29
Raamattu sanoo näin:
"Sapatin mentyä, viikon ensimmäisenä päivänä, me olimme kokoontuneet murtamaan leipää. Paavali aikoi seuraavana päivänä matkustaa pois, ja hän keskusteli heidän kanssaan, pitkittäen puhettaan puoliyöhön asti."
Adventisti yrittää vääntää asian olevan näin:
"Trooan Kokous muuttui sunnuntain kokoukseksi heti auringon laskettua. Paavali piti tämän kokouksen koko Lauvantai illan jälkeen aina sunnuntai aamuun asti. jolloin hän lähti purjehtimaan."
02.02.2007 12:10
Adventisti yritti perustella:
"Jeesus puhui kaikki asiat vertauksilla. Ilman vertausta Hän ei puhunut heille mitään:"
Katsotaan, mitä Raamattu sanoo:
"Kaiken tämän Jeesus puhui väkijoukolle vertauksin. Vertauksitta hän ei puhunut heille mitään, jotta tämä profeetan sana kävisi toteen:
'Minä avaan suuni ja puhun vertauksin, tuon julki sen, mikä on ollut salattua maailman luomisesta saakka'."
Matt. 13:34
Tästä käy ilmi, että Jeesus puhui vertauksin VÄKIJOUKOLLE.
02.02.2007 12:01
Pitää olla tietenkin Trooaaseen, ei Rooaaseen.
02.02.2007 11:50
"kyseessä on Trooaan kokous SapatinJälkeen
Koska lauvantai iltana heti auringon laskun Jälkeen alkoi sunnuntai. Syy tähän erikoiseen kokoukseen oli se, koska Paavalin piti matkustaa aamulla aikaisin lähtevään laivaan, siksi Paavali piti tämän Lauvantai ilta kokouksen. Paavali pitkitti puhettaan aivan puoliyöhön saakka. Hän mursi leipää aivan päivän koittoon asti, ja lähti sitten matkalle. Matkalle lähtö oli varhainen sunnuntai aamu."
Näin se meni:
"Happamattoman leivän juhlan jälkeen me purjehdimme Filippistä ja tulimme viidentenä päivänä heidän luokseen Rooaaseen, jossa viivyimme seitsemän päivää. Sapatin mentyä, viikon ensimmäisenä päivänä, me olimme kokoontuneet murtamaan leipää. Paavali aikoi seuraavana päivänä matkustaa pois, ja hän keskusteli heidän kanssaan, pitkittäen puhettaan puoliyöhön asti".
Apt. 20:6-8
02.02.2007 11:48
"Tilaisuus näyttää olevan tavallinen Joukko areria koska tässä ei mainita mitään ehtoollisesta, Jonka Jeesus itse asetti. Ehtoollinen oli Jeesuksen kuoleman muistojuhla."
Apostolien teoissa oli maininta myös että he murtivat joka päivä leipää kodeissa."
Adventisti on hädissään ja yrittää vääntää toiseksi tämänkin asian. Hän yrittää häivyttää mielistä sen, että nimenomaan ehtoollista kutsuttiin ja kutsutaan edelleen "leivän murtamiseksi", esimerkkinä Paavalin opetus asiasta:
"Olen saanut Herralta tiedoksi tämän, minkä olen myös opettanut teille: Herra Jeesus sinä yönä, jona hänet kavallettiin, otti leivän, kiitti Jumalaa, mursi leivän ja sanoi: "Tämä on minun ruumiini, joka annetaan teidän puolestanne. Tehkää tämä minun muistokseni."
(1 Kor. 11:23-24)
Eli alkuperäinen lainaus kuvaa nimenomaan ehtoollisen viettoa.
""Sapatin mentyä, viikon ensimmäisenä päivän, me olimme kokoontuneet murtamaan leipää..."
Apt. 20:7
Samoin yhtäpitävästi Apostolien 2. luvussa kerrotaan leivän murtamisessa ja sen jälkeen mainitaan tavallinen ruokailu, tosin myöhemmin Uuden Testamentin opetuskirjeissä mainitaan "rakkausateriat", joilla nämä kaksi asiaa oli yhdistetty.
"Ja he olivat alati, joka päivä, yksimielisesti pyhäkössä ja mursivat kodeissa leipää ja nauttivat ruokansa riemulla ja sydämen yksinkertaisuudella, kiittäen Jumalaa ja ollen kaiken kansan suosiossa. Ja Herra lisäsi heidän yhteyteensä joka päivä niitä, jotka saivat pelastuksen."
Apt. 2:46-27
02.02.2007 11:25
"onhan Jeesuksen paluu eli adventti monta kertaa Johanneksen evankeliumissa, esim. Joh. 14:1-3."
Totta kai Jeesuksen paluu on mainittu monissa raamatunpaikoissa. Mutta niin kuin adventistit mainostavat olevansa "luterilaisempia kuin luterilaiset", niin paljon perustellummin monet kristityt voivat sanoa olevansa Jeesuksen tulemisen odotuksen suhteen "adventistisempia kuin adventistit".
02.02.2007 09:51
"Pakanoiden sunnuntain. Eihän tuo sunnuntai kelvannut edes Jeesukselle, Jos jeesus olisi alkanut viettää sunnuntaita, hänestä olisi silloin tullut Saatanan palvelia. Sunnuntaihan on pyhitetty Saatanalle itselleen."
Höppänän höpinöitä kaikki tyynni. Jeesus vietti tietenkin juutalaisena sapattia. Saatanalle ei ole pyhitetty sunnuntaita eikä mitään muutakaan. Brutaali jo ajatuksenakin.
02.02.2007 09:34
Fariseus ja publikaani
Muutamille, jotka olivat varmoja omasta vanhurskaudestaan ja väheksyivät muita, Jeesus esitti tämän kertomuksen:
"Kaksi miestä meni temppeliin rukoilemaan. Toinen oli fariseus, toinen publikaani. Fariseus asettui paikalleen seisomaan ja rukoili itsekseen: 'Jumala, minä kiitän sinua, etten ole sellainen kuin muut ihmiset, rosvot, huijarit, huorintekijät tai vaikkapa tuo publikaani. Minä paastoan kahdesti viikossa ja maksan kymmenykset kaikesta, siitäkin mitä ostan.' Publikaani seisoi taempana. Hän ei tohtinut edes kohottaa katsettaan taivasta kohti vaan löi rintaansa ja sanoi: 'Jumala, ole minulle syntiselle armollinen!'
"Minä sanon teille: hän lähti kotiinsa vanhurskaana, tuo toinen ei. Jokainen, joka itsensä korottaa, alennetaan, mutta joka itsensä alentaa, se korotetaan."
Luuk. 18:9-14
02.02.2007 08:59
"adventtitotuus on Jeesusken usko"
Näinhän ei ole koskaan ollut eikä tule koskaan olemaankaan. Se on jotakin aivan muuta.
02.02.2007 08:53
"Adventtikirkon työntekijät tekevät eniten turhia töitä lepopäivänä?
Onko sapatista tullut adventisteille taakka, kuten aiemmin juutalaisille?"
Sananpalvelijat joutuvat kaikissa kirkkokunnissa töihin lepopäivänä, koska seurakunnissa pidetään jumalanpalveluksia. Heidän vapaapäivänsä on viikolla, ja ehkä kerran kuussa viikonloppuna.
02.02.2007 08:51
"sunnuntai on farisealaisuutta. sapatti evankeliumia."
Opettelepa kuule "kaanaankielen aakkoset".
02.02.2007 08:47
Olemme liukkaalla jäällä, jos alamme epäillä evankeliumien todistusta Jeesuksesta.
"Koska monet ovat ryhtyneet tekemään kertomusta meidän keskuudessamme tosiksi tunnetuista tapahtumista, sen mukaisesti kuin meille ovat kertoneet ne, jotka alusta asti ovat omin silmin ne nähneet ja olleet sanan palvelijoita, niin olen minäkin, tarkkaan tutkittuani alusta alkaen kaikki, päättänyt kirjoittaa ne järjestyksessään sinulle, korkea-arvoinen Teofilus, että oppisit tuntemaan, kuinka varmat ne asiat ovat, jotka sinulle on opetettu."
Luuk. 1:1-4
02.02.2007 08:44
"12. Ja Herra puhui Moosekselle sanoen:
13. "Puhu israelilaisille ja sano: Pitäkää minun sapattini, sillä se on merkkinä meidän välillämme, minun ja teidän, sukupolvesta sukupolveen, tietääksenne, että minä olen Herra, joka pyhitän teidät.
14. Siis pitäkää sapatti, sillä se on teille pyhä. Joka sen rikkoo, rangaistakoon kuolemalla; sillä kuka ikinä silloin työtä tekee, hävitettäköön kansastansa.
15. Kuusi päivää tehtäköön työtä, mutta seitsemäntenä päivänä on sapatti, levon päivä, Herralle pyhitetty. Kuka ikinä tekee työtä sapatinpäivänä, rangaistakoon kuolemalla.
16. Ja pitäkööt israelilaiset sapatin, niin että he viettävät sapattia sukupolvesta sukupolveen ikuisena liittona.
17. Se on oleva ikuinen merkki minun ja israelilaisten välillä; sillä kuutena päivänä Herra teki taivaan ja maan, mutta seitsemäntenä päivänä hän lepäsi ja hengähti."
2. Moos. 31:12-17
02.02.2007 08:41
Et tunne uuspietismiä lainkaan, jos pidät sitä harhaisena. Uuspietismi on kristinuskoa parhaasta päästä.
02.02.2007 08:38
"Paikkasi olisi silloin kristinusko - palsta, joten taidat olla väärässä paikassa. Tällä palstalla on keskustelun aiheena (jos on?) adventismi siten kuin me itse sen ymmärrämme."
Perustakaa sitten se oma sisäinen keskustelupalstanne, jossa te samanmieliset voitte hymistellä keskenänne. Avoimella palstalla kaikilla on kuitenkin oikeus esittää kriittisiä näkemyksiä opistanne. Mainitsit myös Kristinusko -palstan. Siellä todellakin voidaan keskustella kristinuskosta, mutta adventismi -palsta on oikea foorumi keskustella adventismista.
02.02.2007 08:30
"Opetuslapset tarkoittavat sekä miehiä että naisia ja myös hekin ovat lähimmäisiä KESKENÄÄN ja se on osoitettava myöskin jalkojenpesussa."
Jos aivan eksaktisti ja sanatarkasti tätä raamatunpaikkaa haluaa noudattaa, niin silloin voi olla vain miesporukka koolla niin kuin oli viimeisellä ehtoollisella.
01.02.2007 15:18
Adventisti on hyvä kristitty, jos hän on Jeesuksen verellä puhdistettu.
01.02.2007 15:13
Jos taas ollaan tarkkoja, niin nimenomaan Israel on Jumalan silmäterä.
01.02.2007 14:37
12 / 15