Vapaa kuvaus

Harrastukset: Kamppailu lajit, kestävyysurheilu, tähtitiede, sun muut luonnon tieteet, erä vaellukset, matkustelu on jees aina kun on rahaa ja saa raahattua jonkun mukaan... Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

7

Kommenttia

82

1. Itse olen pariin kertaan ollut siellä Egyptin suunnalla viimeksi reilu vuosi sitten El gounassa. Ensinnäkin turvallisuus Egyptissä on huippuluokkaa siellä ei juurikaan pidä pelätä ryöstetyksi tulemista yms. (kuten esim canarialla ja muissa vastaavissa paikoissa) ellei nyt sitten terroristien uhriksi pelkää joutuvansa jonka todennäköisyys on suunnilleen samaa luokkaa kuin hukkuminen tihkusateeseen(siis nimenomaan egyptissä muu lähi-itä onkin sitten asia erikseen). Hintataso on jonkun verran alhaisempi kuin suomessa ja tinkiähän aina kannattaa paitsi joissain hotelli alueiden mestoissa joissa on standardi hinnat jotka ovat melko korkeat. Jos rantalomaa kaipaatte Sheikhin, gounan tai hurghadan välillä ei ole niin suurta eroa (paitsi ehkä lintukoto gouna muureineen ja konepistooli vartioineen)ja taksilla sekä bussilla paikasta toiseen meno on halpaa (ainakin cairossa taksin sai 20-30e:llä koko päiväksi käyttöönsä). Mutta jos suunnitelmissa on kulttuuriloma niin sillon kannattaa ehdottomasti unohtaa nuo aikasemmat paikat ja suunnata hulvattoman suureen ja aivan varmasti eksoottiseen Cairoon jossa näkee sitä todellista egyptiä pyramideineen sfinkseineen ja aitoine kulttuureineen. ja jos rannalla grillautuminen kiinnostaa ainahan voi hypätä taksiin ja suunnata alexandriaan välimeren rannalle joka kustantaa kokonaisuudessaan noin 50e ja matkaa tulee suuntaan muistaakseni noin 150km. Ainoa ongelma cairoon matkustettaessa on se että jostain syystä sinne ei suomesta kovinkaan paljon pakettimatkoja järjestetä (ei ainekaan toukokuu 2004) mutta itse paketoimalla ja suunnittelemallahan voi jopa säästää sitäpaisi vähän vaivaa näkemällä voi lomasta tulla kaksinverroin hauskempi!!. Niin ja vielä siitä matka ajasta sen verran että ainekin itselleni 2:n viikon makaaminen rannalla saattaisi pahimmassa tapauksessa aiheuttaa tuskallisen ihon palamisen ja vakavan aivorungon haurastumisen, mutta jos maata haluaa vähän laajemmin nähdä niin 2viikkoa ei todellakaan ole liikaa. Elikkä ei muuta kun rattoisaa suunnittelua ja hyvää matkaa!