Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
etiopia
profiilit
etiopia
etiopia
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
5
Kommenttia
32
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
raittiina
10.11.2008 09:42
nyt syömään isänpäivän kunniaksi. Vesilinja tänään.
09.11.2008 13:26
josko se tästä taasen
22.07.2008 08:48
kokeillaan taasen raittiutta
20.07.2008 10:51
moron vaan sulle
tuo on kovin tavallista tuo hermostuneisuus, alakulo ja tietynlainen ahdistus. Tulee olo, että tekisi mieli juoda pää selväksi. Pienetkin vastoinkäymiset tuntuvat ylivoimaiselta ja tuntuu, että patterit on totaalisesti loppu. Tunteet ovat tavallisia kaikille ihmisille mutta päihdeongelmaiselle niiden käsittely on vaikempaa kun se tunteen ja pahanolon on tottunut tukahduttamaan muutamalla drinksulla. Mielestäni on tärkeää, että itse tiedät ja tiedostat tilanteen ja olet siitä huolissasi. Noita alakuloisia ja värittömiä oloja tulee säännöllisin väliajoin kaikille jotka lopettavat pitkään jatkunen säännöllisen alkoholin käytön. Niinä ahdistavina hetkinä olisi tärkeää päästä purkamaan olo joko vaikka lenkkipolulle tai puhumalla ystävien kanssa.
Juomiseen ratkeamisessa on kolme vaihetta
1. juomisen ajattelu
2. alkoholin hankinta/olemassa olo
3. päätös juoda/juominen
Jos kotona on alkoholia on ratkeaminen hiuskarvan varassa. Aina suurempi kynnys on hakea juomaa esim. kaupasta.
Riippuvainen voi ratketa vaikka keskellä yötä juomaan jos alkoholia löytyy kotoa, älä siis hanki sitä sinne.
Mitään pitempään raitista aikaa kuluuu sen vahvemmaksi panssaristasi tulee.
Kyllä selviät kun et vaan juo!! Usko pois!
Vältä lääkkeitä myös!
06.07.2008 18:47
1 pullo mietoa(alle15%)viiniä vastaa kuutta pulloa olutta. Kaksipulloa viiniä on 12 pulloa olutta. 12 pulloa olutta on yksi kossupullo.
Joka päivä kaksipulloa viiniä on paljon. Eihän sellainen määrä enää tunnu kun aikansa harjoittelee. Toleranssi nousee ja jossain vaiheessa koet olevasi selvempi kahden pullon jälkeen kuin että olisit juomatta. Itse en ostellut enää pulloja, koska se oli turhaa. Kannattaa ostaa suoraan 3l laatikko.
Sulla on riippuvuus, ja siitä vaikea päästä eroon. Se on kuin rutto.
Ps. tiedän mistä puhun
01.07.2008 08:03
itellä juominen on aikoinaan ollut pääosin iltapainoitteista. Päivän askareet kun on saatu tehtyä on illalla ollut palkinnon aika. Helvetin vaikeaa on kesäiltana raadetun työpäivän ja kympinlenkin jälkeen olla ajattelematta lonkeroa jäillä tai viileää valkoviinilasia. Vain riippuvainen ihminen tietää mitä on kun se himo iskee. Himon vallassa sitä kiertäen ja kaartaen hakee oikeutta ottaa. Yleisin syy on, että kyllä nyt voin vähän ottaa kun on taas mennyt montaviikkoa hyvin. Juomisen himoa voi hillitä juomalla vettä, vissyä ja itsellä kaikkein tärkein on syöminen. Täyteläiseen mahaan ei viitti haaskota alkoholia.
Olen tunnelmoija. Joskus takkatulen leimutessa, kynttilän valossa kun sade piiskaa peltikattoa on äärimmäisen vaikeaa olla ottamatta. Siihen tilaan vaan yksinkertaisesti kuuluu viini. Olenkin alkanut myös tuhkahduttamaan näitä "fiiliksiä" joten en enää kiusaa itseäni, enkä valmistele hetkiä jossa voisin retkahtaa!
tämmästä
30.06.2008 09:48
Moi,
Olen ollut joskus aika pahasti nalkissa viinaan. Juotua tuli joka viikonloppu ja viikollakin jokus vedeltiin kännejä. Pikkuhiljaa aloin vetäytyyn yksikseni juomaan. Olen aina ollut kova, menestyvä ja lauman"johtaja". Sisimmässäni olen kuitenkin erittäin herkkä, luova, taiteellinen ja tunteellinen. Elokuvissa muutaman kerran olen lähtenyt vähän ennen lopputekstejä pois, ettei kukaan vaan näe että isomies itkee.
Koulu ei aikanaan kiinnostanut kun urheilu vei ja silloin viinakin vei miestä.
Työelämässä olen aina ollut se joka auttaa, opettaa ja tekee kolmen ihmisen työt. Aina on kehuttu ja olen yleensä päässyt sinne minne olen halunnut. 25 vuotiaanaa mulle alkoi tulla ihmeellisiä paniikki ja stressioireita, se kävi sietämttömäksi. Työelämässä oli aina jokin projeki ja puristus josta otin hirveitä paineita. Huomasin jossain vaiheessa, että jopa kaupassa käynti tuntui ylivoimaiselta. Joskus jopa kyläily tia vierailun läpivieminen vaati äärimmäistä ponnistusta ja kun se oli ohi, oli olo väsynytja levollinen. Alkoholia käytin aina kun oli joko hyvämieli tai ahdistus. Hommat lähti meneen pieleen ja pahasti. Vaihdoin helpompaan työhön. Katkaisin lähes kaikki ystävyys ja kaveri suhteet. Iltaisin join ja viikonloput join.
Parivuotta sitten kävin helvetissä ja olin varma, että sekoan. Siitä hetkestä lähtien olin 6kk juomatta, meni hyvin. Ei tullut mitään oloja. Palasin vanhaan työhön kun pyydettiin ja suostuin ottamaan homman vastaan. Nyt viimeiset puolivuotta on mennyt kohtalaisesti ja vastoin käymisiä on tullut rutkasti eteen. Olen taas alkanut lääkitseen itseäni iltaisin jotta saan nukuttua.
Saa nähdä milloin löydän sen elämän tasapainon ja mielenrauhan.
Milloinkaan en osaa olla tyytyväinen. Lisäksi mulla luontainen lahja saada aina asiat pieleen vaikka ne olisi kuinka hyvin.
27.06.2008 15:01
ja halua raittiuteen
01.06.2008 07:53
huolista huolimatta.
22.05.2008 08:39
ja raittiina
19.05.2008 11:38
eilen otin vähäsen.
15.04.2008 12:05
oon kyllä juonu ykköstä janoon ja ns.himo on mennyt ohi. menee se himo ohi kun vettäkin juo tai syö hyvin.ongelmia tuottaa yhden kolmosoluen juominen sekä kahdenkymmenen oluen juominen.
sitä ihmettelen että kun eilen join niin nyt ei tee mieli korjata niinkuin entisessä elämässä.
viime pöhnästä on useita viikkoja!!
Oppii, oppii!!
22.09.2007 10:26
tänään en juo, ja tänään menen ottamaan tatuoinnin rintaan missä lukee että ÄLÄ JUO! että vähitellen alan uskomaan sen..
ainoa plussa on se että yhden päivän jurrista en tullut kuin yhdeksi päiväksi kipeeksi fyysisesti, tää henkinen olotila ja pettymys onkin sitten ihan toista.
Jokohan mää nyt uskon tän? Vai vieläköös mun täytyy joskus testailla...*hmmm*
19.07.2007 08:46
ei ainakaan kannata juoda. Usko pois...perkele
18.07.2007 17:06
"testin" tarkoitus oli herättää. Haluankin, että se pysyy tuossa varoittavana esimerkkinä, jos täällä on vaikka joku yhtä torvi kuin minä niin voisi tuon lukaista ja olla menemättä viinakauppaan.
Arvaa muuten vituttaako.
18.07.2007 15:58
tulee huomena oltua raittiina, nyt uskaltaa sanoa sen hyvin nöyränä.
26.04.2007 11:33
muistakaa pappoja ja viekää kynttilä viimeiselle leposijalle. On hienoa olla Itsenäinen Suomalainen.
06.12.2006 08:26
pisaraakaan alkoholia, koska se ei mulle sovi!
05.12.2006 08:45
tähän kroppaan tänäänkään...
04.12.2006 09:38
1 / 2