Vapaa kuvaus

Olen syntymähumalassa mutta en ympäristölle vaarallinen. Luonteeltani olen erittäin optimistinen pessimisti. Perusvärit: kalkkilaivan kapteenin ja maantien väri Kirjoitan pelkästään rekatulla nikilläni. Puskasta huutelee varjo-olentoni Puskasuleima, jolla on lupa mollata persoonaani kunhan tekee sen kotipaikkakunnan murteella. Olen oppinut tuntemaan täällä aivan ihania ihmisiä sekä virtuaalihenkilöinä että osan myös livenä. Omasta ja Puskasuleiman puolesta lähetän lämpimät terveiset kaikille. Palstoilla tavataan! Suosikkibändit/artistit: Hvorostovsky Suosikkileffat: Tuntematon sotilas, Kurjet lentävät Lempikirjat: Tuntematon Sotilas, Rikos Ja Rangaistus, Kilpi ja miekka Vapaa-aikanani: Eläkeläisen elämähän on yhtä vapaa-aikaa Suosikkipalstat Suomi24 Keskusteluissa: Kaupungit ja kunnat, Kahvipirtti Katson tv:stä mieluiten: Sydämen asialla, saksalaisdekkareita, luonto- ja matkailuohjelmia Kotieläimet: Villakoirat sänkyjen alla En pidä: Ei tule nyt mieleen muuta kuin kieroilu Parhaat matkakohteet: Suomen Lappi, Bulgaria, Berliini. Tosin aika merkittävältä kokemukselta tuntui seistä Kiinan muurillakin. Ruoka & juoma: Kaurapuuro ja maito Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Työskentelen: Oloneuvoksetar Ase tai siviilipalvelus: Itsellä ei palvelusta, mutta mieheni on lääketieteen ja kirurgian sattumakorpraali (nostoväessä) Yhdistykset/kerhot: Eläkeläiset Siviilisääty: Varattu Lapset: ---

Aloituksia

28

Kommenttia

3298

• Uusimmat aloitukset
  • Suosituimmat aloitukset
  • Uusimmat kommentit
  1. Tervehdys!

Olin päättänyt katsoa Matlockin ja laitoin kellon soimaan, etten unohtaisi. Soihan se, ja tiskaaminen jäi kesken, kun piti ryhtyä sitä lakimiestä tuijottamaan.

Seuraavan kerran sitten soikin minun kännykkäni. Hirveää ääntä päästeli ihan nenäni alla. Olin nukahtanut kesken korketasoisen oikeudenkäynnin, ja kesti hetken, ennen kuin tajusin istuvani omassa olohuoneessani.
    Murhan käsittely oli ohi. Toivottavasti Matlock oli paljastanut murhaajan. Hän kun on oman paikkakuntansa ainoa viisas ja selvittää, että murhaaja onkin syytön ja syyttömimmältä näyttävä murhaaja.
    Elämäntoveri sitä hirveää ääntä soitteli ja kertoi, että ensimmäiset tohtorit ovat tehneet tehtävänsä, ja nyt on parin tunnin paussi, eikä ole kynää. Mietin, kumpi meistä on pölhömpi, mutta sitten selvisi, että mies oli löytänyt aarteen: vinon pinon tekemättömiä sudokuja!
    Ja selvisihän se pölhöysastekin: minulla on aina muutama kynännysä siltä varalta, että lasaretin polilta löytyisi tekemättömiä ristikoita.
    Eiköhän Mr. Greengrasskin aikaa myöten opi. Ainakin seinätaskukalenterista päätellen hänellä on enemmän lääketieteellisiä tapaamisia kuin minulla, vaikka on sitä virkistävää vaihtelua minullakin jonkin verran.
    (Odotushuoneessa saattaa tavata jonkun vanhan tuttavan tai sitten uuden, ja joskus on ihan hauskaakin, kun eivät sentään kaikki ole kuolleet.)

Olen tässä miettinyt, että ei taida enää passata nimittää miestäni Mr. Geeksi, kun hänen ulkoinen olemuksensa on kohta sellainen, että hän saa tulla ovesta kahdesti sisään ennen kuin hänet huomaa.
    Henkilökohtaisesti myönnän muistuttavani Justiinaa. Olen kohta sellainen Ronskilan Hilma, että ovia on joko levennettävä, tai sitten tulen sisälle raamit kaulassa.

Nyt lähden jatkamaan kesken jäänyttä tiskausta.
    Moikka! Voikaapa hyvin.
  2. Huomenta.
    Kahvi on valmista. Tulkaa juomaan. Paistoin aikani kuluksi munkkeja, joita en pyörittänyt sokerissa.
    Kotitekoista omenahilloa on reilusti munkkien sisällä.
    Pidän kovasti munkeista, mutta sokerinen naama ja joka paikka täynnä sokerimuruja eivät viehätä.

Kurkistin ulos. Pimeää on, ja kuusenoksat huitovat kuin hengenhädässä.
    Iloitsevatkohan ne siitä, että kevät on taas päivää lähempänä kuin eilen. Pakkastakaan ei ole yhtään: ulkolämpötila näyttää olevan +1,9.

Lueskelin keskustelua siitä, onko yksi lapsi hyvä vai pitääkö tehdä useampia lapsia.
    Meillä on kaksi poikaa, ja aina oli joku tuttava kyselemässä milloin tyttö tulee.
    Meillä oli juuri ollut tietyömerkkiin kiinnitetyn valkoisen "ilmapallon" johdosta keskustelu, jota emme vielä olisi käyneet, ellei esikoinen olisi valistanut pikkuveljeään, että kondomi on nelosten vastamyrkky.

Äiti selitti kondomin tarkoituksen ja vastaili kuopuksen kysymyksiin, ja kyselihän se esikoispoikakin. Ainoa, joka vaikutti järkyttyneeltä oli perheen pää.
    Seuraavana päivänä kuopus pissata lorotti kukkapenkkiin.
    Kylvi kuulemma niitä pojansiemeniä, etteivät ne ihan hukkaan menisi, tulisi edes kukkia.

Tuttavapiirissämme oli muutamia täti-ihmisiä, jotka muistivat aina tavattaessa tiedustella milloin tyttö tulee.
    Olin jo pitkään miettinyt, miten saisin kyselyt (kohteliaasti) loppumaan.
    Kuopushan sitten selvitti tilanteen pamauttamalla, että meidän isillä on vain pojansiemeniä.

Ja nyt minä santsaan kahvia ja otan yhden sokeroimattoman munkin.

Heippa!
  3. Vaaleanhaaleata aamua!
    Ei pauku pakkanen, mutta ei paista päiväkään.
    Lunta on niin paljon, että menevät hyvät peffamäet hukkaan, kun vanhemmat lienevät kieltäneet pihan aurauskinoksissa laskettelun.
    Olen sellainen pupää, etten ymmärrä, mikä peffamäen laskemisessa on vaarallista, mutta majojen kaivaminen kinoksiin sen sijaan on ja ennen kaikkea leikkiminen niissä majoissa.
    Jos kinos romahtaa, ja lapsi jää nietoksen alle, ja tuloksena saattaa olla tukehtuminen lumeen.

Oikeastaan lumi on syypää siihen, ettei minusta tullut alakoulun opettajaa. Ainakin meidän koulussamme oli lumipallojen heittely, lumiukkojen teko ja ennen kaikkea lumilinnojen rakentaminen arestin uhalla kielletty.
    Sen heittelyn kyllä ymmärrän, mutta en noita muita kieltoja.
    Kyllähän siinä pyörittämisessä vähän tumput kostuisivat, mutta tunnin aikana ne jo jonkin verran kuivuisivatkin.
    Pidän itsestään selvänä, että se, mikä on kielletty oppilailta, on kielletty myös opettajalta.
    Siellä se alakoulun opettaja suojailmalla suorittaisi jälki-istuntoa oppilaittensa kanssa. Kukapa tietää, vaikka johtajaopettaja oikein tukistaisikin alakoulunopettajaa...

Niihin lumiesteisiin sitten törmäsi kirjailijanurakin.
    Tarkoitus oli syksystä kevääseen toimia opettajana ja kesällä kirjoittaa romaaneja.
    Onneksi tuli tekaistua pari mukulaa, jotka keksittivät minulla satuja, ja ne olivat käyttökelpoisia vielä lapsenlapsillekin...

Ja nyt minä lopetan ennen kuin innostun tuputtamaan teille aamusatuja, päiväsatuja ja iltasatuja.
    Moikka!