Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
j.pellervoinen
profiilit
j.pellervoinen
j.pellervoinen
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
274
Kommenttia
1718
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Kun luin aloitusta, niin ensiksi tuli mieleeni elokuvien suurkuluttajana, jonkin elokuvan, jonka nimeä en muista, sarjamurhaajan repliikki, "ihminen on kumma otus, aina se toivoo, että jotain tapahtuisi ja pelastus tulisi ja kaikki kääntyisi parempaan päin."
Varmaan jokaisella on joskus välähtänyt mieleen ajatus lähteä ovet paukkuen palaamatta enää koskaan, mutta harkinnan jälkeen jäänyt kuitenkin entiseen.
Istu ja anna kohtauksen mennä ohi ja mieti uudelleen, on pitkän parisuhteen A ja O.
15.04.2012 08:48
Päin vastoin kuin Reino väittää, rahaa voisi jopa säästyä tuon kansalaisen peruspalkan ansiosta.
Säästöä tulisi, koska silloin ei tarvitsisi tuota sossuvalvontaa, joka on nyt aika mittavaa.
Peruspalkkalainen voisi mennä pätkätöihin ilma pelkoa tukien menettämisestä ja maksaisi tuloistaan toki veroa.
Työttömyys vähenisi ja valtion verotulot kasvaisivat.
Eiköhän sen perustulon saajan pitäisi olla suomen kansalainen.
Rohkea ajatus joka tapauksessa.
11.04.2012 13:54
Pääsiäinen vei vierailuineen ajatukset ja huomiokyvyn muualle, etten Monican synttäreitä huomannut, vaikka oikein virtuaalikutsukin on näämmä tullut.
Myöhäiset onnittelut siis jos kelpaa. Kukat ovat toki tuoreita.
Käväisin minä ihan oikeilla viiskymppissynttäreillä viikonvaihteessa.
On ne aika nuoren näköisiä ne viiskymppiset, mutta nehän vasta syntyvät, kun me lopeteltiin opiskelujamme tai olimme olleet jopa kymmenen vuotta työelämässä Joillakin oli jo muksujakin ties kuinka monta.
10.04.2012 09:51
Mistä niitä vanhempia naisia saa?
Jos katsotte tuota sinkkumainosta tuosta palstan yläpuolelta, niin siellä ovat vahimmat tarjokkaat 55 vuotiaita. Ihan nuoria likkoja meidän ikäisille siis, mutta pakko kai sitten tyytyä niihin. DDDD
Meinaan......................
07.04.2012 10:48
Ettekös te huomanneet?
Tämähän on otettava suurena mielenkiintona Suomea kohtaan.
Tämäkin äijä haluaisi tulla tutustumaan Suomeen, koska täältä saa niin helposti vierailukutsun ja ilmaisen loman Suomen valtion kustannuksella ja ihan viimmesen päälle tietysti. Muitakin voisi olla tulossa.
Suomalaiselle ministerillekin se on mukava homma, kun ei tarvitse anella vierailijoita, niin kuin Kokoomuksen, jonka Lapin kokkareista kaikki merkittävät kutsutut kieltäytyivät ja lähettivät kakkosluokan virkamiehiä tilalleen jos niitäkään.
Rahaa ploi vaan 150000 euroa.
Ei muuta kun kutsuja lähettämään koko Uuden Seelannin parlamentille.
Kyllönen voisi laitta paremmaksi, miten olisi vaikka 300000 euroa?
07.04.2012 10:41
Kun minulla oli kaihit vielä jäljellä, näin liikennevaolot ilman korjaavia silmälaseja suunnilleen seitsemänä valopallona. Kauniita olivat ja häikäiseviä. Aurinkoa en uskaltanut edes katsoa, mutta tähtitaivas oli upeä.
Näin oli kaikkina vuoden päivinä, eikä vain huhtikuun ekana.
Nyt voisi olla elämys nähdä kaksi aurinkoa. Missä päin maapalloa asut?
01.04.2012 11:04
Eihän unet tietenkään mitään meinaa, eikä niihin pidä uskoa, mutta keljuja ne joskus ovat, onneksi myös joskus huvittavia.
Jostakinhan ne tietysti johtuvat.
Yksi yleinen unihäiriöiden aiheuttaja meillä senioreilla on lääkitys.
Esimerkiksi statin (simvastatin) saataa aiheuttaa unettomuutta ja unihäiriöitä.
Olisko siinä syy?
01.04.2012 10:29
Ei se lippu itsessään paljoa maksa, sillä ajettu matka se maksaa.
Näyttölipun sirun voi ohjelmoida niin, että maksettu on.
Jos halutaan, niin siihen on ihan helppo laittaa aikarajatkin.
31.03.2012 11:10
Me eläkeläiset, vaikkapa yli 70v, voitaisiin olla sopiva kokeiluryhmä ajelemaan ilmaiseksi noilla mainioilla julkisilla.
Kustannuksia se ei lisäisi juuri ollenkaan, koska julkinen liikenne kulkee joka tapauksessa ja tuollainen vilautuskortti ei paljoakaan maksa.
Liikennelaitosten tulotkaan eivät paljon pienenisi, sillä ei meitä noissa yleisissä tungokseen asti ole ollut ajelemassa ja tuskin me ilmaiseksi niissä huviksemme alkaisimme ajelemaan.
31.03.2012 10:50
Eduskuntahan se todella päättää, mitä kouluissamme opetetaan.
Eduskunnan valitsee suomenkansa.
Jos seuraavien eduskuntavaalien ehdokastentteihin laitettaisiin selvä kysymys, mitä ajattelet pakkoruotsista ja mitä olet valmis tekemään mielipiteesi eteen, niin jotain voitaisiin vaatiakin noilta mainioilta edustajilta.
Tietysti, me äänestäjinä sitten voitaisiin valita siltäkin osin mieleisemme edustajat edustamaan itseämme.
29.03.2012 09:47
Koko Suomen kansa odottaa sinun kanssasi.
18.03.2012 09:24
Ei oo mullakaan yhtään ystävää
Ei minullekaan kukaan soita.
Mun pitää aina soittaa ja silloinkin huomaan, että pitäis äkkiä lopettaa, kun puhelu tulee kuulemma minulle niin kalliiksi, vaikka mitä se toisille kuuluu paljonko mun puhelinkulut ovat.
Jos menen kuppilaan kahveelle, niin ei kukaan tule minun pöytään juttelemaan.
Jos menen toisten pöytään istumaan, niin kummasti katsovat.
Jos keskusteluun otan osaa, niin häiriköksi melkein sanovat.
Ainakin minusta tuntuu siltä, kun kukaan niistä ei vastaa minun juttuihin,
Ja jos vastaavatkin. niin jotenkin alentuvasti, ihan niin kuin vanhana hölmönä pitäisivät.
Niinpä minä olenkin päättänyt olla tästä lähin ihan hiljaa yksikseni ja istua siinä nurkkapöydässä ja siellä salaa kuuntelen, mitä toiset puhuvat ja nurkan takaa sitten huutelen välihuomautuksia niiden keskusteluun.
Jo vain minusta on mukava seurata toisten ilmeitä, kun ne ihmettelee, mistä se välihuomautus tuli.
Vaan mitäs sitten, jos ne ei huomaakaan minun välihuutoa?
Pitäisiköhän huutaa kovemmin, tai oikein kirota pärskähtää, niin tai jos vaikka heittäisin kahvikupilla?
Enpä tiijä, silloin ne ainakin sanoisivat, että hullu se on.
Taidanpa lähteä ulos selvittelemään ajatuksiani.
18.03.2012 09:19
Päivää!
Tulin käymään ihan sisällä asti, kun sattui olemaan oikein puku päällä ja solmio kaulassa, ihan niin kuin Jopelin kuuluukin.
Usein olen kurkannut ovelta tuossa, kuneiviittiny, asussa ja siinä ei ole kehdannut tulla hienoon seuraanne. Sitä asua vähän niin kun häpeää vaikka mukava on olla leppoisissa vaatteissa.
Kerran Saksassa saksalainen kollegani kysyi, "millaista musiikkia te siellä Suomessa kuuntelette ja soitatte, ihanko vaan kansallista, vai onko myös kansainvälinen musiikki tuttua?"
Jos olisin osannut, niin olisin ruvennut joikaaman, kuin lappalainen konsanaan, että tällaista, mutta kun en osannut, niin sanoin, että ihan samanlaista musiikkia, niin kuin tekin täällä Saksassa, eli ihan kaikenlaista.
Kyllä meitä suomalaisia luultiin aika takapajuisiksi vielä 70 -80 luvullakin.
Onneksi tilanne on vähän parantunut, niin että voidaan vähän röyhistää rintaammekin.
Muuten, minä kävelen aina kevyenliikenteenväylän oikeaa reunaa, enkä väistä keskelle kevyenliikenteenväylää, jos joku kävelee vasenta puolta vastaan.
13.03.2012 13:26
Työelämässä olin paljon tekemisissä pienyritäjien kanssa.
Tuollaiset perheyritykset olivat 2-4 hengen työpaikkoja. Joskus vähän pienenmpiäkin.
Jos omistaja halusi lähteä lomalle, niin usein putiikki laitettiin kiinni.
Omistaja kuitenkin oli se vetäjä.
Kun ovet ovat kiinni, niin ei tullut kassaan latin latia, mutta kulut pyörivät kuitenkin normaalisti.
Eräs pariskunta ratkaisi lomaongelman siten, että he heittivät kissansa auton takapenkille torstai-iltana ja lähtivät ajamaan Lappiin.
Kiertelivät sillä kolmevuorokautta ja palasivat maanantaina silmät ristissä takaisin töhin. "Käytiin Lapissa kesälomalla".
Ei niihin yrityksiin paljoa sääolot vaikuttaneet, mutta rahojen saanti isoilta asiakasfirmoitla tuntui olevan kovin monimutkaista.
Kun pieni yrittäjä menee vaatimaan saataviaan rahavaikeuksissa olevalta asiakkaaltaan, niin pyytäjälle sanotaan helposti "kuinka te kehtaatte tulla ruinaamaan, meillä menee laskujen käsittelyyn se mikä menee".
Moni pienyrittäjä meni konkurssiin isojen perässä, eikä tukiaisista ollut tietoakaan.
09.03.2012 16:01
Uusia tapahtumia, jotka aiheuttaisivat kirjoitusintoa, on niin vähän,
ATK/Ahde juttukin alkaa olla jo puhtaaksi kaluttu luu.
Myös tuo salasopimus Kreikan ja meidän välillä ei enää jaksa kiinnostaa.
Pressan vaalitkin ovat jo menneen talven lumia.
Kyllä varmaan Ruuneperi jotain kohta keksii.
Sitä odotellessa taidan ottaa rompsun käteen ja kohta nukahtaa,
Ja sitten lähden uimahallille kuntoa kohottamaan.
Niin ja kohtahan pitäisi autokin katsastuttaa, tekisinkö senkin jo tänään?
Olisikohan siinä jo tämän päivän hommat?
Täytyypä miettiä, ettei vaan pääsisi tressi iskemään pöönautti kaatamaan.
Mitähän jos ottaisin ensin rauhoittavat nokoset,
07.03.2012 09:55
Älä ihmeessä poista aloitustasi Ruuneperi. Se on mainio osoitus kyvyistäsi aloituksiin. Juuri tuollainen sen täytyy ollakin. Mitä keskustelua siitä tulee, jos aloitus on sellainen, että kaikki sannoo joo joo ja nyökyttelee päitään.
Mitä tapahtuisi jos meidän eläkesäästöt todella käytettäisiin kerrasta poikki juttuun?
Meillä menisi varmaan joku vakuutusyhtiö konkkaan.
Leegio ihmisiä joutuisi työttömäksi.
Kaupppojen kassoille ei olisi jonottamassa maksavia asiakkaita.
Valtion verotulot vähnisivät.
Olisko varaa edes virkakunnan ja kansanedustajien palkkoihin.
04.03.2012 09:48
Ja sanomalehdet senkun taputtavat karvaisia kämmeniään.
Mikä mediaherkku.
Tästä riittää juttuja pitkäksi aikaa.
04.03.2012 09:35
Kaupunkinäkymiä.
Katson ylös, näen pilvettömän, sinisen taivaan.
Katson horisonttiin, näen puita, lehdettömiä ja neulasia ja talojen kattoja tietty.
Katson alas, näen lumisen ja jäisen tien, parkkeerattua autoja viksin vonksin.
Katson sivuille, näen naapuritalojen ikkunoita, joista jotkut ovat raollaan.
Katson tarkemmin, näen yhdestä ikkunasta roikkumassa punaiset alusvaatteet.
Katson lehden kulmasta osoitettani, kyllä minä asun Suomessa enkä esim. Venäjällä.
04.03.2012 09:31
Ekonomistit voisivat pysyä lesteissään, eli tilikirjoja nuuhkimassa.
Pari päivää sitten Kiinteisöliiton ekonomisti tuli oikein kadulle tukka vesikammattuna TV-kameran eteen ja loihe lausumaan:
Kylllä kiinteistöjen katoilta pitää kaikki lumet lapioda alas ennen kevättä, etteivät ne sulaessaan valu kattojen läpi ja aiheuta vesivahinkoa. ??????
Mitähän varten ne katot on oikein tehty?
Varmaankin ekonomistiti hoitavat niitä taloja, joiden räystäiltä roikkuu metrien mittaiset jääpuikot ja lumet valuu kaduille.
Kiinteitöalan ammattilaisten hoitamien talojen katoilta lumet ei sula jääpuikoiksi ja lumetkin pyvät katoilla odottaen kevään auariknkioa.
29.02.2012 09:36
Sääli, että hyvä loppuu, meinaan tuota Good Wife- sarjaa.
Siihen jotenkin koukkuunnuin.
Miksi?
En minä tiedä.
Tai ehkä siksi. että siinä ei ollut raakuutta ja hyvä voitti ylesnsä.
29.02.2012 09:23
6 / 86