Yritin pohtia itsekseni, että mikä olisi yhdistävä nimitys tällaiselle 50 ikäryhmälle.
seniori - jakaa kovasti mielipiteitä, eli monen mielestä vanhus
nestori - vähemmän käytetty
keski-ikäinen - kuulostaa todella teennäiseltä
Olikohan muita sellaisia nimityksiä, jota haluaisimme itsestämmekin käytettävän. Eli siis myönteisen kuuloisia..
Nimittelyä 50+ ikäisille
60
2387
Vastaukset
keksinyt nimen jo sävellahjan myötä...
"entiset nuoret".
Miltä se teistä kuulostaa?- nimitys
sisältää sopivasti huumoriakin. Entinen nuori nykyään kokenut.
- Öylätti
sitä aina olla joku nimitys jollekin ryhmälle?
Ole sinä ihan rauhassa entinen nuori!
- ha.kuokkis.
"harmaa pantteri" mikä hemmetin "harmaa pantteri"!
Ikäloppu, vanha pieru, metusalemi, vierivä kivi,kalkkis, ukonturjake, ämmänläyskä>htza.lle terveisiä...käppänä,kääkkä,ukko, akka,tursas....
Kaikki tosiaankin halventavia nimityksiä. - ilmiselvä,
turnu mikä turnu.
- Jermuxi tms.
Jos mää tähän vastaisin, niin silloin te suuttuisitten ihan hirmuuuuuusesti. Kjäh!
- yskit
sano asiasi,sulla mitään taia ollakkaan,kunhan halusit miettimis aikaa.
- Jermuxi tms.
yskit kirjoitti:
sano asiasi,sulla mitään taia ollakkaan,kunhan halusit miettimis aikaa.
Huahahahahahahahaaaa. Tempaisit sitten päivän avausvitsin ihan lonkalta. Hienoa.
- Heikunkeikku
Jermuxi tms. kirjoitti:
Huahahahahahahahaaaa. Tempaisit sitten päivän avausvitsin ihan lonkalta. Hienoa.
No!!!!!!!!!!!!!
Kun sanoo "A", niin täytyy sanoa "B:kin", joten sano nyt.
Rupes hirveesti vaivaamaan, ja utelututtamaan :)
Oon menos pihahommiin kohta ja en voi mennä jos pääs kieppuu, että mitähän sä meinasit sanoa.
No.... - on maitotyttö
Heikunkeikku kirjoitti:
No!!!!!!!!!!!!!
Kun sanoo "A", niin täytyy sanoa "B:kin", joten sano nyt.
Rupes hirveesti vaivaamaan, ja utelututtamaan :)
Oon menos pihahommiin kohta ja en voi mennä jos pääs kieppuu, että mitähän sä meinasit sanoa.
No....vois muuttaa nimensä pupuksi tms,ensin tullaan jakku auki tilanteeseen ja sitten luikitaan nurkan taakse.
- Jermuxi tms.
on maitotyttö kirjoitti:
vois muuttaa nimensä pupuksi tms,ensin tullaan jakku auki tilanteeseen ja sitten luikitaan nurkan taakse.
Huahahahhaahaaaaa Jakku auki...Nyt lopeta, kun meinas lentää kahvit näytölle...
- sitten
Jermuxi tms. kirjoitti:
Huahahahhaahaaaaa Jakku auki...Nyt lopeta, kun meinas lentää kahvit näytölle...
eihän sitä kukaan kestä katsella kun aikuinen omaisuuttaan tärvelee.
Aikani kuluksi yritin härnätä sinua kinamaan,nyt ei onnistunut,useammin saisit olla palstalla. - ilmaista
itseään, ei kiinnostavasti.
- ihan anuksesta
Eihän kaikki ole edes henkisesti eikä fyysiseti saman ikäisiä. Toinen tuntee olevansa nuorempi ja toinen vanhempi. Elämänkokemukset ja tilanne määräävät minkä ikäisiä tunnemme olevamme. Olen tavannut todella lapsellisia 50:siä, vanhoja jo syntyessään. Meille on annettu nimi jos ei miellytä voi esitellä itsensä mukavimmalla lempinimellä jolla ystävät on joskus kutsuneet. Siitä vaan käytöön. Mikään ei ole mielestäni niin tylsää kuin laumassa pönöttäminen saati sitten jos enakkoluuloisesti sanotaan että ai olet siinä iässä. Elämässäni en ole ollut koskaan sopivassa iässä ollut jos peilaan toisista ihmisistä. Helppo heittää ja kuitata , no se on tu ikä. Minä en ainakaan alistu. En , en , ja en.
- Heikunkeikku
Justiinsa noin. Presiis.
Ei ailistuita, ei :)
- O-Orvokki
aikuinen, nainen tai mies? Muita nimityksiä en välittäisi käyttää. Ikäluokan voisi tarvittaessa määritellä, mutta ulkoisin tunnusmerkein sekin voi olla tosi vaikeaa. Joku 70-vuotias voi vaikuttaa nuoremmalta kuin jotkut 40 - 50-vuotiaat.;))
5-kymppiset voivat hyvinkin olla elämänsä puolivälissä, mutta keski-ikä määritellään alkavaksi jo 24-vuotiaana. Elämänkaari-ajattelun mukaan olemme aikuisia (Lapsuus - nuoruus - aikuisuus - vanhuus).
Eikös eläkeikäiset ole niitä senioreita?
Mieleeni tulee amerikkalaisen iäkkään miehen lause: "I'm not a dirty old man but a sexy senior citizen." eli En ole hävytön vanha mies vaan seksikäs seniorikansalainen.;))
Jos joku keksii tosi hyviä uusia nimikkeitä, saattaisin ehkä kuitenkin ryhtyä innokkaasti viljelemään niitä.
Ainakin toistaiseksi koen olevani aikuinen ja toivon onnistuvani esiintymään myös naisena lopun ikää - silloin kun niin haluan.;)) - voihkaa
Olen esittänyt tätä ennenkin. Mielestäni *voihka* kuvaa teitä mitä parhaimmin.
- tarkoittaa
voihka?
- ja voihka
tarkoittaa kirjoitti:
voihka?
Se tarkoittaa 50 aina valittavaa ihmistä, joka ei ole koskaan saanut tarpeekseen, jolla jos ei ole nälkä on vessahätä, aina pipi jostain, ainakin päästään.
- voi miten ihana
tarkoittaa kirjoitti:
voihka?
voi kauhistus, voi että, voi hyvä jumala, voipyhä yksinkertaisuus, voi miten suloinen, voi itku, voi sentään, voi miten pupunen, voi hävytöntä, voi taivas, voi kun mullakin, voi saisimpa, voi olisimpa, voi mikset et voisi, voi saatanan renttu, voi vittu mikä juoppo, voi voi meidä pientä., voi kun olisit mies, voi mikset sinäkin voisi.
- ja jos
ja voihka kirjoitti:
Se tarkoittaa 50 aina valittavaa ihmistä, joka ei ole koskaan saanut tarpeekseen, jolla jos ei ole nälkä on vessahätä, aina pipi jostain, ainakin päästään.
jos sinäkin, aina on muualla parempi. Tikkua ristii ei pistetä itse tunnelman nostamiseksi. vaaditaan samaa vähintään kuin napurin muijalla on. Vaikka itse vois hankkia vielä ukollekin puolet paremman ja komeemman kun koko kinkeripiirissä.
- kirjoitettu
tarkoittaa kirjoitti:
voihka?
teksti. vai on ko liian heikkovolyymiset näyttölasit?
- siis*
ja voihka kirjoitti:
vöyhäkettä,sellaista tuulella käyvää,aina menossa tai tulossa jostain jonnin joutavasta,ja kauhee tohina päällä.
- mitään kysytty
kirjoitettu kirjoitti:
teksti. vai on ko liian heikkovolyymiset näyttölasit?
veä alahuuli peäs ylj ja nielase.
- jylppy .
mitään kysytty kirjoitti:
gallerian videossa nimellä kumihuuli
opetappa muillekki - suomenkieltä
mitään kysytty kirjoitti:
oppimaan. eihän tuosta ota pirukaan selvää mitä vääntelet. näen kiemurtelevan savolaisjullin joka kiäntää ja viäntää. ehhän mie mutta hää hä hää.
- Heikunkeikku
...olla joku nimitys? En ole nimitellyt minkään ikäisiä ihmisiä millään nimillä.
Ajattelen niin perin yksinkertaisesti, että MIES ja NAINEN. Tai tyttö ja poika. Vauva...
Eikä minua kiinnosta kenenkään ikä. Kunhan sen ihmisen kanssa on mukava keskustella tai laskea leikkiä tms., niin kaikki on hyvin :)
Jos minut tyrkättäisiin jonkin nimikkeen alle, niin sitten voisi käydä niin, etten "kehtaisi" pelleillä oppilaitteni kanssa ja tehdä kaikkea kivaa. Pitäis ajatella, että "hei tää ja tää ja tää ei kuulu tähän ikään, tähän nimeen".
Mulle ei jäisi sitten paljoa mitään tekemistä. Sen verran höppänä oon :) - Martta, martta
Martat on jo olemassa. Suurin osa on marttoja. Pukeutuu kuin kaikki muut martat, ikuisella sdietillä kuin martat, ikuisesti urputtaa ukostaan kuin martat, ikuisetsti terveysintoilia kuin martat. elämä tasasta kuin martoilla. meillä ei ongelmia martat. kerran martta aina martta. Harmmata tylsää naismassaa.
- aloituksestasi
ihastu ja tallenna. olet tosiaan onnistunut keskinkertaisuudessasi. onnea.
- pentu leikkii
iskän läppärillä,onks kivaa?
- kenties
viittaisi vähän siihen?
- kun HTZA
kenties kirjoitti:
viittaisi vähän siihen?
kirjoittelee tuolla ylempänä itselleen kutsukirjeitä.
- HTZA
kun HTZA kirjoitti:
kirjoittelee tuolla ylempänä itselleen kutsukirjeitä.
ensimmäinen viestini tähän ketjuun.
Miksi se on niin vaikeata uskoa että minä en käytä muita nimimerkkejä? - joku raja
kenties kirjoitti:
viittaisi vähän siihen?
no kuule en matki. olen vähän erisarjassa kuin se pöhölö.
- en huomannut
olen niin impulssiivinen. Yritti se entinenkin muija vaan ei tullut.
on oikea nimitys. Ollaan sitten äitejä isiä tai isovanhempia niin aikuisia ollaan kumminkin. Minä ainakin olen Aikuinen Nainen ja ylpeä siitä
- keski-ikäinen***
ja varhaisvanhus mitään?
Totta puhuen olemme väliinputoajia, sillä meitä ei kelpuuteta edes k70 ohjelmaan.
Minä odotan eläkeikää jolloin voi ihan reilusti osallistua "tiesoralla" bussiretkille.- Vuhmaikäinen
sillä lapset ja vanhukset ovat uhmaikäisiä.
- Heikunkeikku
...keiden väliin putoat?
- 40+ ja 70+ väliin
Heikunkeikku kirjoitti:
...keiden väliin putoat?
hassujahan kyselet?
- puhutaan
niin eiköhän se ole vanha pieru.
- täti puskasta
= 50 naiset ja miehet.
- tirilii vispilöijä
haisee pahalle, maistuu pahalle, toiset aitoja, toiset pilalle menneitä. Jotkut inhoavat toiset eivät voisi elää ilman.
- kawe
asia ole paremminkin niin, että erilaiset kategorioinnit joutaa romukoppaan.
On vain eri-ikäisiä, erilaisin tarpein varustettuja "ihmisiä".
Onhan meillä nimet millä kutsua. - Heikunkeikku
Olipas harvinaisen negatiivinen viesti. Kyseessä oli varmaan yritys olla hauska. Meillä on niin erilainen huumori.
Minä tuoksun tosi hyvälle :)
Ja maku on taivaallinen :)
Olin viime perjantaina piiiiitkästä aikaa ulkona tanssimassa ja täytyi mennä välillä vessaan huilaamaan, kun ei koko aikaa huvittanut tanssia.
Että kyllä me viiskymppiset vaan ollaan ihania. Monet tykkää :) - kuolema vuoren varma
jokaisesta hetkestä. valmistautuen rakkaan pois nukkumiseen täältä kurjasta maailmasta. ymmärrän saattovirsiäkin paremmin. toivoisin että jokaiselle tulis kuolema tarpeeksi lähelle olis suu vähän soukemmalla. siinä ei paljoo naurata kun kidutaan letkuissa ymmärtäen mutta puhumaan ei enää pysty. täydellisesti toisen armoille joutuminenkin jo pelottaa saati että kuolemaa. kuyolemaa ei pelkääkään niin paljoo kuin sitä että ei voi enää mitenkää puolustautua saati kertoo mitä haluaa. miettimistä eloon. aivan samanikäisistä puhun ja ollen itsekin samaa ikäluokkaa.
- vaihdetaan sitten
Heikunkeikku kirjoitti:
Olipas harvinaisen negatiivinen viesti. Kyseessä oli varmaan yritys olla hauska. Meillä on niin erilainen huumori.
Minä tuoksun tosi hyvälle :)
Ja maku on taivaallinen :)
Olin viime perjantaina piiiiitkästä aikaa ulkona tanssimassa ja täytyi mennä välillä vessaan huilaamaan, kun ei koko aikaa huvittanut tanssia.
Että kyllä me viiskymppiset vaan ollaan ihania. Monet tykkää :)kun lakkaa tykkäämästä ja alan haista pahalle. olen päättänyt että palvelutalossakin jätkät katsoo haikeena perään. yöllä aijon hakea aina virkeimmä ukon viereeni. aamulla voi jo mennäkin. viagaratvoi sutjakkaasti sujauttaa marjapiirakkaan kun vaan on valpas päivällä kenet viereensä haluaa.
- helisevä
kuolema vuoren varma kirjoitti:
jokaisesta hetkestä. valmistautuen rakkaan pois nukkumiseen täältä kurjasta maailmasta. ymmärrän saattovirsiäkin paremmin. toivoisin että jokaiselle tulis kuolema tarpeeksi lähelle olis suu vähän soukemmalla. siinä ei paljoo naurata kun kidutaan letkuissa ymmärtäen mutta puhumaan ei enää pysty. täydellisesti toisen armoille joutuminenkin jo pelottaa saati että kuolemaa. kuyolemaa ei pelkääkään niin paljoo kuin sitä että ei voi enää mitenkää puolustautua saati kertoo mitä haluaa. miettimistä eloon. aivan samanikäisistä puhun ja ollen itsekin samaa ikäluokkaa.
kuolema tulee jokaisen lähelle ja jopa omallekkin kohdalle.
se kuinka armelias se on onkin niin vaikee juttu.
kukaan ei toivo kenellekkään mitään "kitumis" jaksoa.
vaikka niin nätisti pyydetäänkin varjelemaan äkkikuolemalta . mutta kohdin ei oo koskaan ja siinä kait se juju piileekin.
joskus kuulee sääliteltävän jonkun tajuttomuudentilaa , mutta siinä on mielstäni armollisuutta.
omaiset saa aikaa ja valmiutta.
mitähän sinä noilla letkuilla tarkoitat? - k/k
kuolema vuoren varma kirjoitti:
oma ratkaisuni oli hoitotestamentti,paa lapulle ettet halua väkisin henkissä pitämistä,silloin kun ei ole toivoa,töpseli irti.
- helisevä
k/k kirjoitti:
oma ratkaisuni oli hoitotestamentti,paa lapulle ettet halua väkisin henkissä pitämistä,silloin kun ei ole toivoa,töpseli irti.
minulla vaan sellainen käsitys, ettei ylenmäärin letkuissa kukaan makaa.
sairaalathan olisi täynnä tämäntyyppisiä potilaita.
hoitotestamentti on ehoton juttu ja helpottaa omaisia paljon.
- ikinuori,
oli ikä mikä hyvänsä tämän jälkeen ;D
- henrii
loppuottelua odotellessa.
- Marja-Sisko
ihan pakko aina nimitellä joksikin?
Työikäinen, on yksi virallinen ikäluokitus meille viiskymppisille ja tyydyn siihen. Keski-ikäiseksikin haluan myös vielä tituleerata itseäni.
- sanoo_suttura*
enkä ole vanha. Olen siis keski-ikänen.
Minusta se on hyvä etiketti meidän ikäisille.
Mutta älä kysy missä iässä siirrytään ryhmästä toiseen. :)- k/k
jos olen duunissa olen työelämässä oleva,kun lopetan olen eläkeläinen,ei näin pienest asiasta kannata ihmisten hermostua.
- sanoo_suttura*
k/k kirjoitti:
jos olen duunissa olen työelämässä oleva,kun lopetan olen eläkeläinen,ei näin pienest asiasta kannata ihmisten hermostua.
Iästä viis!
Siksi lopetinkin vuosieni räknäämisen kun täytin 20 vuotta.
Kakruilta pitää aina välillä kysäistä ikäni.
Heillä on parempi laskupää kuin minulla. :)
- keski-ikä-kammo
Olen itse törmännyt tähän "nimittelyongelmaan" kun olin mukana keksimässä ja kehittämässä nimeä 50-ikäluokalle suunnattuun mediapalveluun ja lehteen.
Oli muuten erittäin vaikea tehtävä... - Anonyymi
Varhaisvanhus/nuorehko vanhus?/jo vanhus?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1824280
- 341584
Minulta loppuu aika
Halusin olla täydellinen. Nyt näyttää siltä että viimeinen kiristys jää puolitiehen, sillä h-hetki on jo ihan kohta käsi401490Syvälliset keskustelut
Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen231476Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi
mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,201375- 1121296
Moi, nainen
Tunnustan, olen heikkona sun hymyyn, ja sekään ei auta yhtään, että sulla on täydellinen nenä. Joten ensi kerralla, kun301180Kyllähän tämä vähän kirpaisee
Mutta oman sisäisen rauhan vuoksi jätän sinut nyt historiaan. Todennäköisesti olet jo sinäkin mennyt eteenpäin. Olipah381177- 161127
Sulla on uskomaton luonne
Saat minut hetkessä iloiseksi, tai sanotaan nyt niin, että ajatus sinusta saa sydämeni hyppimään riemusta. En vain saa s441038