Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
tane.lahti
profiilit
tane.lahti
tane.lahti
Vapaa kuvaus
4978 merkkiä jäljellä.
Aloituksia
6
Kommenttia
19
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Johtuu p-tagin margin:ista. Nollaus ja esimerkiksi vaihto padding:iin auttaa.
Kaikilla muilla keskustelupalstoilla pyydetään linkki sivuun ettei kristallipallolla tarvitse ongelmia etsiä ja täällä itketään kun joku tajuaa tehdä sen erikseen kehottamatta...
12.03.2011 15:56
Aika paljon täällä näkee yhdentekeviä postauksia, että kirjoitetaan pari sanaa, tyyliin 'hyvää yötä', en muista tarkalleen millaisia täällä on ollut/on, mutta tuohon suuntaan, ja vastauksia sitten ihan samankaltaisia. ja sellainen on aika turhaa massapostitusta/chatpostailua. eika suvaitsevaahan tämä on ollut kuitenkin noita kohtaan, jeesustelut vain siirtyneet sitä mukaa kun niihin ehtinyt törmätä.
11.07.2006 07:32
No niin, esitän vain oman teoriani.
Koulua on päivittäin ymmärtääkseni korkeimmillaan 8h, jolloin vuorokaudesta jää 16h jäljelle, nukkumiseen menee 6h-10h ellen pahasti väärin muista perus unen tarvetta? Jolloin on vielä se 6h-10h jäljellä. Jos tunneilla seuraa opetusta ja painaa asioita päähän jo silloin, niin niihin läksyihin luultavammin menee 1h-2½h, eikös? Jolloin on sitä vapaa aikaa vielä 3½h-9h. Uskoisin että jos tekee arkiset asiat + opiskelun suht järjestelmällisesti useimmiten niin hyvin ehtii tehdä muutakin. Ja kun on tietenkin lyhyempiä päiviäkin, viikonloput, lomapäivät yms niin uskoisin että aika riittää.
En tietenkään tiedä onko tuo aivan mahdollista, mutta se on pelkkä teoria.
06.05.2005 15:07
Tietenkin on poikkeus tapauksia joiden elämä on tuollaista, ja useimmilla silloin onkin elämä pilalla.
Mutta suurin osa nuorista kuitenkin menestyvät kohtuullisesti, eivätkä kaikki kajoa tupakkaan tai huumeisiin. Luonnollisesti moni kuitenkin sekaantuu niihin, ja se on heidän oma valintansa. Johon lapsen parasta ajatellen olisi hyvä puuttua.
Lapsen perheellä on suurin vaikutusvalta lapsen tulevaisuuteen. Perheen kohtelu lasta kohtaan useimmiten määrää millaiseksi lapsi tulee. Ennalta ehkäisevästi asiaan tulisi puuttua, ei yrittää väkivalloin jälkeen päin taivuttaa jousta suoraksi.
27.04.2005 20:23
Ruotsi ja englanti lienevät edelleen pakollisia.
17.04.2005 15:33
No.. ainakin otsikko on oikein hienosti valittu kun vertaa muihin.. kuitenkaan sitä ei olisi tarvinnut kirjoittaa isolla.
Viestissäsi olisi voinut olla enemmän perustelua miksi juuri sinä olet tuota mieltä, ja vähän hätäisesti kirjoitetulta tuo vaikuttaa..
Minä en aivan ole kanssasi yhtä mieltä että koulu tuollaista aiheuttaisi, tai asiat olisivat noin. Jos alkaisit pidemmällä ja laajemmin ajattelemaan myös muiden kannalta niin kyllä varmaan sinäkin ymmärtäisit ettei se ole noin.
Koulu ei tietenkään ole aina niin hyvä paikka kuin sen kuuluisi olla, mutta tahallista tämä ei ole, ja varmasti asiaa yritetään korjata.
Koulussa käynnin saattaa saada tuntumaan pahalta myös luokkatoverit, ja ennen kaikkea oma asennoituminen asioihin.
Kuitenkin. Onnea. Täällä kaivataankin mielipide kirjoituksia iän ikuisten "hätä hätä auttakaa mua voi yhyy" sijasta. Otsikko vain pienellä ja ylimääräiset huutomerkit lopusta kun ottaisi pois niin tulisi esimerkillinen.
08.04.2005 15:38
ja tietenkään et tee mitään kotitöitä ikinä?
28.03.2005 16:59
Google löytää yli KAHDEKSAN MILJARDIA internet sivua.
Et vain ole nähnyt tarpeeksi vaivaa itse.
Tuollainen ärsyttää harvinaisen suuresti.
"apua", no on todellakin fiksu otsikko! Mitä se kertoo sisällöstä? Olisiko ollut vaikeaa kirjoittaa vaikka "Tutkielma Anna-Leena Härkösen akvaario rakkautta kirjasta"?
Ja mikä nerokas nimimerkki, "minä". Jopa hätääntynyt olisi ollut tuota parempi.
Jos nyt vain yrittäisit ihan itse tehdä sen tutkielman etkä netissä itkisi muilta apua tekemiseen. Oppii varmasti paljon sotkemalla keskustelu palstoja täysin turhilla avun huuto viesteillä.
Esimerkkinä EDU.fistä löytyi muutamia perustietoja:
http://www.edu.fi/svenska/page.asp?path=499,683,6775,6776,6800,6801
http://www.edu.fi/svenska/page.asp?path=499,683,6775,6776,6800
Ja mitä kirjoitin googleen? No:
"Anna-Leena härkönen akvaariorakkautta"
Ei se google heitä silmiesi eteen suoraa listaa minkä voi vain kopioida itselle. Pitää myös selaillakin niitä sivuja mitä se tarjoaa.
28.03.2005 16:49
Rippikoulu ei ole pakollinen. Ei ainakaan minun tietääkseni.
Eikä kyllä voi sanoa että vanhemmat tai sukulaiset pakottaa...miten muka? Raahaavat maijalla käsiraudoissa leirille ja palkkaavat kolme muskeli miestä katsomaan että lapsi tekee kaiken mitä vaaditaan? Ei varmasti.
Jos ei halua mennä, niin eiköhän siitä riitä että ilmaisee ettei halua käydä rippikoulua, oli syy sitten mikä tahansa, tietenkään mikään: "en mä halua tuhlata kesää siihen" ei ole mikään syy.
Ja ripari toimintakin järjestetään lapsien omaksi eduksi. Ei ne siellä kokoushuoneessaan hihittele ja virnuile että " hähää! nyt on taas se aika kun kiusataan kaikkia jne jne"
Jos ei miellytä se mitä tarjotaan, niin oltaisiin edes hiljaa. Ei se ole ihme jos muutama pappi välillä jotain pahaa tekisikin, kun nyky nuorisosta löytyy valtavasti ikuisia valittajia ja marisijoita.
21.03.2005 16:14
Ainakaan en pahemmin tiedä miten koulun käynnin saisi sujumaan, mutta minusta ei ainakaan kannata kokeilla mitään tyyliin:" jos saa plaa plaa ja plaa numeroita niin saa vanhemmilta plaa plaa euroa", koska tuollaisissa tapauksissa helposti saattaa käydä niin, että sen sijaan että se antaisi tarmoa käydä koulua hyvin, niin se vain pahentaa asioita, paineet kasvaa eikä mikään suju.
Minä itse heräsin seiskan aikoihin klo. 6 ja koulusta tulin neljän aikoihin.
Suosittelisin että jätät tietokoneen ja alat olemaan ulkona. Kavereiden kanssa ulkona jne jne. Tuollaisiin tapauksiin vaikea mitään mennä neuvomaan.
15.03.2005 18:07
Ensinnäkin kysyisin kuinka paljon nukut öisin?
Sitten myös asiaan vaikuttavat mitä teet iltaisin, ja muutenkin vapaa-ajallasi.
Minä itse olen todella laiska lähtemään aamulla minnekään, mutta pakotan itseni aina viime minuutilla sitten ylös ja matkaan. En sitten tiedä mitä muut voisivat tehdä jos vain eivät kykene syystä tai toisesta tekemään samaa.
Oikeastaan aika erikoinen ehdotus tämä on, mutta tuossa voisi olla hyväksi koettaa saada ihan luvan kanssa muutaman päivän vapaa ajatusten selvittelyyn. Tuo jossain määrin kuulostaa masennukselta, joka taas mutkistaa asioita paljon jos asia todella on näin.
Ainakaan minä itse en ole missään ryhdistäytymisessä onnistunut, se vain on päättäväisyydestä kiinni.
15.03.2005 18:01
Vastaavat tilanteet voisi välttää jos luokkien ovet olisivat lukossa välitunnit. Eli opettaja lähtee aina luokasta viimeisenä, ja lukitsee oven samalla, ja avaa sen sitten kun itse luokkaan tulee seuraavaa tuntia aloittamaan.
Ylä-asteella täällä on tuollainen käytäntö, tosin varmaan siksi jotta luokkia ei sotkettaisi.
12.03.2005 10:49
Sanot vain että nukuit pommiin. Minkä sille enää jälkeen päin mahtaa? Minä menen kyllä aina kouluun vaikkei ollenkaan huvittaisi, mutta minusta ei ole mikään synti silloin tällöin olla poissa, jos on edes osa syystä kunnollinen, eikä vain että ei jaksanut mennä kouluun kuunteleen opettajien valitusta...
08.03.2005 17:12
Että tälläistä menoa? Minä en itse oikein pidä siitä että täällä pyydellään apua koulusta lintsaamiseen, sillä se ei järin fiksua puuhaa ole, mutta en sitä ala kieltämään, joten kerron nyt oman tapani tuohon.
Yksin kertaisesti ilmoitan opettajalle etten ui. Sillä selvä. Enkä myöskään ole joutunut sitten uimaan. Siihen ei voida pakottaa, mutta kannatan kuitenkin että menisitte kaikki suosiolla uimaan. Jos ei koulusta niin sitten edes loma aikana. Ja uinnin osaamattomuus korjaantuu opettelemalla.
Teidän parhaaksi uintia järjestetään, ei teitä kiusatakseen kukaan sitä järjestä. Omaa parastante ajatellen vain. Pitäisi olla iloinen kun on mahdollisuus uintiin.
08.03.2005 17:03
Jos nyt todella tuo on totta, ja sinä olet opettaja, niin minusta noissa jälki-istunnon antosyissä ei ole kauheasti vikaa, mutta jälki-istunnon pituudet ovat muutamassa kohdassa ehkä tarpeettoman pitkiä.
3 myöhästymismerkintää ( 1 tunti )
- No siis myöhästymis merkintää? Että on myöhästynyt jostain esim. 5min? Minusta tässä tuo tarpeettoman pitkä, mutta minun on vaikea ottaa kantaa kun en tarkemmin tiedä.
luvaton poissaolo ( 2 tuntia )
- Tämä on minusta ehdottomasti turhan pitkä, etenkin ala-astelaisille. Ylä-asteella tuon ymmärtäisi, mutta ei ala-asteella. Soitto kotiin ja korkeintaan tunnin jälki-istunto tekisi varmaan työsä yhtä hyvin?
tunnin häirintä ( 1 tunti )
- Häirintä? Ala-astelaiset ovat kuitenkin melkoisen rauhallisia kun vertaa ylä-astelaisiin. Täytyy olla varmaan pahaa häirintää jotta saa tuollaisen rangaistuksen.
tappeleminen välitunnilla ( 2 tuntia )
- Tappeluthan ovat juuri niitä joista tulee jälkikäteen riitaa ja väittelyä, mutta tuo on minusta edelleen liian paha rangaistus ala-astelaisille.
luokassa välitunnilla ( 1 tunti )
- Tälläisen käytännön tiedän olevan käytössä ylä-asteella.
kokeessa lunttaaminen ( 2 tuntia )
- Eikö kokeissa tulisi ehkäistä tätä jo ennen koetta, kuin vasta sitten kokeen jälkeen?
valittaminen tunnilla turhasta asiasta ( 1 tunti)
- Tätä en ymmärrä ollenkaan. Mikä voi olla sellainen asia että siitä saa tunnin rangaistuksen jos siitä valittaa?
Saattaa olla että hieman liian helposti annat jälki-istuntoa, mutta luokassasi lienee ainakin siisti järjestys ja kuri? Jos näin on niin minusta kaikki tuo on suht. hyväksyttävää.
Mutta minne katosivat läksyt? Eikö läksyjen tekemättömyys pitäisi olla mukana tuossa?
27.02.2005 10:22
Miten vanhemmista mallin ottaminen liittyy päihteisiin, itsensä viiltelemiseen ja paljastavien vaatteiden käyttöön? Tuo jäi ihmetyttämään. Muuten olen kyllä samaa mieltä siinä mielessä, että minusta täällä päin suuria muutoksia tapahtuu ylä-asteelle siirryttäessä, tosin tuo itsensä viiltely myös jotenkin jäi kummastuttamaan..
25.02.2005 17:22
Laittaisitko tähän esimerkiksi linkkejä sivuille joista olet käynyt työpaikkaa hakemassa?
Ainakin täälläpäin kesätyötä saa tehdä 15vuotiaana, ja muistaakseni se on jollain muotoa lastensuojelu sopimuksessakin, 17 vuotiaana sinulla nyt luulisi olevan mainiot mahdollisuudet päästä johonkin mukavaan kesätyö paikkaan, soitat esimerkiksi johonkin paikalliseen yritykseen, ja kysyt pääsisitkö sinne kesätyöhön.
21.02.2005 17:05
Internetissä valittaminen ei edesauta oppimista millään muotoa, kaikilla on se aine jossa ei vain pärjää hyvin, ja sillä se. Sinun asemassasi ei auta kuin keskittyä ja opetella.
Ja kirosanat eivät ole välttämättömyys viesteissä, sanon nyt tähän väliin, jotta vastaisuudessa mahdollisesti osaatte pitää kirjoituksenne asiallisen puolella, oli aihe mikä tahansa, ja olipa tunne tilanne mikä tahansa.
12.02.2005 21:57
Tätä kun tässä luin...alkoi koko ketju naurattamaan, toki tässä on paljon asiaa ja muutakin, mutta ihan vänkäämättä aloin nauramaan... itselläni on huonot ruokailu tottumukset ja niitä yritän muuttaa, itsellenikään ei tosin maistu erityisen hyvin useimmat koulu ruuat, mutta ruokaa sekin on, eikä toistaiseksi kukaan ole kuollut, vaikken pahemmin ruokaa paljoa siellä ota, niin käytös tavatkin pitää muistaa, kiitaän aina kun ruokaa lautaselleni lappaan (huono järjestelmä kun keittäjät laittavat ruuan lautasille), ja ruokailun jälkeen kiitän keittäjiä, myös itse ruokailu tavatkin ovat hyvä muistaa.
04.10.2004 15:40
1 / 1