Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
krista.lehtola
profiilit
krista.lehtola
krista.lehtola
Vapaa kuvaus
.. Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
8
Kommenttia
287
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
niin on joo..mut laulussa voi joskus olla sanomakin..:D tiesitkös??
Juha Tapio on muute vaa iha tavalline 40? suomalaine lauluntekijä, laulaja..:D ei apostoli..
>>Miksi sinä sitten teet väärin? Minä en tee väärin! >Ja kukahan ne kamalat asiat antaa tapahtua (sinun uskosi mukaan?)
14.01.2008 01:53
onko hienoa kun saat minut suuttumaan!?? sanoin jo kerran että lakkaa tuomitsemasta muita ihmisiä..sinulla tai kenelläkkään muulla ihmisellä ei siihen ole oikeutta!!
jos yksi romani varastaa niin kaikki varastaa?
jos yksi nuori juo ja polttaa niin kaikki muutkin tekevät niin?
jos yksi ulkomaalainen on terroristi niin kaikki muutkin ovat?
jos yksi muslimi pettää niin muutkin niin tekevät?
Voin kyllä ihan Omasta kokemuksesta sanoa yhden asian..Minulla on ollut monia miehiä joilla on kihlasormus komeillut nimettömässä eikä se ole menoa haitannut.ja KAIKKI ovat olleet ihan suomalaisia miehiä jotka ovat tulleet lomailemaan työporukalla ilman kihlattujaan.. se ei ole mitenkään uskonnosta kiinni vaan miehestä..koitas nyt jo ymmärtää se asia!!
äläkä sano että olen tehnyt aivan kamalan synnin..ihmiset tekevät virheitä ja niistä oppii..
14.01.2008 01:29
voi sinua raukkaparkaa!!!!olet jonkin verran säälittävä tapaus mitä nyt oon sun kirjotuksia lukenu.. ei siis millään pahalla tietenkään..
en pakottanutkaan sinua Juha Tapioo kuunteleen..?? mielipiteensä jokaisella..itse en ole edes mistään james brownista tai easy livingistä kuulutkaan..:D:D ei varmaan mitään mun tyylistä musaa..
Ja minä kuuntelen Juha Tapioo ja ihan tosissani sitä kuuntelen.. jätä noi hallelujat pois viesteistäsi koska se ei niihin sovi..
siunausta vaan sinulle!
14.01.2008 01:13
hienoa että olet löytänyt itsellesi miehen!!
14.01.2008 00:40
huoh!!!!!!
Sinä kun olet aina hyvä ketomaan mikä on syntiä niin katso tekstiäsi ja mieti mikä meni vikaan..alkaa jo tuosta otsikosta!!!
Raamatussa kielletään toisten ihmisten tuomitseminen!!!!! Oletko tavannut tätä miestä???? et ole!!! Mistä tiedät että hän pettää??? et mistään!! Lakkaa pilaamasta muiden elämää vaikka omasi vaikuttaa menevän huonosti..alan kyllästyä tuollasiin kirkkomummoihin jotka kitisee joka asiasta!!! ei millään pahalla..onkohan muuten ennustaminen syntiä??? taitaa olla!!!:D:D:D:D keskity omiin synteihisi koska kukaan ei ole täydellinen..et sinäkään..edelleen kehotan sinua avaamaan silmäsi ja miettimään kannattaako sinun kertoa omia suppeita mielipiteitäsi yhtään mistään koska olet aina tuomitsemassa ja arvostelemassa..
14.01.2008 00:36
sekin taitaa olla synti tuon sivustakatsojan mielestä..:D naurettavaa..
kuulun kirkkoon mutta kyllä vakavasti harkitsen seurakunnan vaihtamista..ja syitä siihen riittää kyllä niin paljon etten edes viitsi kirjottaa koska kaikki ne tietää muutenkin jos vain avaa silmänsä näkemään..
meni vähän hermot tollasii ihme kirkkotäteihin jokka ajattelee vaan itteensä!!!!! yleensä selitän asiat ihan asiallisesti mutta aina se vaan ei oo mahollista..
14.01.2008 00:28
huoh...mulla ei hirveen usein mee hermot mut tollasiin suppee katseisiin ihmisii menee..AVAA SILMÄT!!! olet kuitenki joku eläkemummo joka nyt on vaa eläny koko elämänsä kirkko jutuissa ja olet tottunut siihen ja pelkäät uudistusta!!
ei ole synti erota kirkosta!!!!!!!!!!mikä väite..herää jo unestas!! On väärin että ajattelet että kirkko on kristuksen ruumis..tiedätkö miksi??!! osaatko ajatella sen verran?? sen takia koska kirkkoon kuuluu PALJON ihmisiä jotka eivät ole uskossa!! sinun mielestäsi kirkon jäsenluku on tärkeämpi kuin ihmiset jotka oikeasti ovat uskossa..Mites ne ihmiset jotka ovat täyttyneet pyhällä hengellä, käyttävät armolahjojaan ja elävät 100% Jumalalle mutta eivät kuulu kirkkoon???onpas syntistä..Minä en ainakaan tarvi kirkkoa oman uskoni avuksi tai tukemiseksi..
Sinunlaisia ihmisiä on maailma pullollaan..no mutta ei ole mun elämä..elä elämäs miten haluat..ihan sama mulle!! mutta älä tuu muitten elämää pilaamaan..anna ihmisten toimia sydämensä mukaan..vaihtaa seurakuntaa, mennä kasteelle, täyttyä Jumalan Pyhällä Hengellä ja elää täysillä Jumalalle..pidä kirkkos ja usko sokeesti siihen että asiat on kunnossa..pikku vika vaan..Se tosiasia että ne mummot jokka siellä nyt käy kuluttamassa niitä vanhoja ja kovia penkkejä kuolee n. 10 vuoden sisällä ja kysymys kuuluu..kuka siellä sitten käy??? uudet mummot? ei koska ne ei ole niin tottuneet tekemään..ymmärrätkös..nyt pitäisi paneutua siihen että maailma muuttuu ja kirkko TARVII uudistusta että me NUORET siellä viitsisimme käydä.
14.01.2008 00:24
Kirkko tekee kyllä paljon töitä köyhien ja sellasten avuksi mutta kirkko ei ole ainoa.
Minä itse käyn kirkon nuorten toiminnassa eikä siinä ole mitään moittimista..Minun paikkakunnallani on hyvä nuori seurakunta ja saan olla siitä kiitollinen, mutta en voi elää siellä ikuisesti. Mihin sitten kun en voi käydäkkään enää nuorten illoissa..ei ainakaan kirkkoon..jäsisin siis tyhjän päälle..on minun itseänikin ajateltava..
Minusta on todella typerää vastustaa esim. naipappeusta ja keskittyä tuollaisiin aivan turhiin asioihin..riidellään tuollaisista asioista mitkä oikeasti ovat ihan vitun typeriä ja turhia..oikeen suututtaa sellanen saamattomuus..mikään ei näy missään mutta silti vielä löytyy niitä jotka jaksavat jauhaa että kirkossa on kaikki hyvin ja muuta paskaa..ASIA EI OLE NIIN..avatkaa silmänne..
Äläkä sinä sivustaseuraaja rupea toisia ihmisiä syyllistämään!!!tuollaisia sinä ja muut kirkon penkillä hiljaa istuvat olette..uskot että riittää että maksat kirkolle ja se hoitaa loput..Minä ja monet muut haluamme tehdä jotain niinkun Jumala on opettanut..ei raha ihmisiä auta!!
Miten luulet auttavasi nuoria joilla on mielenterveys ongelmia ja päihde ongelmia..miten autat perheväkivallasta kärsiviä tai masentuneita??? et luultavasti mitenkään..paitsi maksat kirkolle..sekö riittää????
toiset haluavat tehdä OIKEAA työtä..älä tule mulle koskaan sanoon että minä en välitä muista ihmisistä ja kirkosta eroaminen on sama asia kun luopua toisten auttamisesta..en ole toisten auttamisesta luopumassa jos kirkosta eroan..muitakin tapoja on auttaa kun se mitä kirkko tekee..miksi kirkosta eroaa päivittäin satoja ihmisiä jos kerran kaikki on hyvin ja kirkko tekee hyvää työtä??kysympä vaan..
Minä en ole ylimielinen eikä minulla ole mitään hävettävää niinkuin sinulla..suljet silmät todellisilta ongelmilta ja tuomitset muita..
Anna ihmisten erota ja lakkaa syytelemästä..sinuna miettisin omaa uskoa ja sitä kuinka tosissasi ja aidosti haluat Jumalaa palvella..
Kukaan ei ole kirkkoa hajottamassa tarkotuksella..Ihmiset eivät ole tyytyväisiä siihen mitä kirkko antaa..sinä eikä kukaan muukaan voi minua tai ketään pakottaa tyytymään keskinkertaiseen tai itseasiassa kuolleeseen..
esimerkiksi Helluntalaisuus on minulle kaikkein sopivin vaihtoehto ja se missä tunnen olevani oikeassa paikassa. ihmiset on erilaisia ja kaikille varmasti löytyy oikea tapa ja paikka palvella Jumalaa..kaikille ei kirkko vaan sovi..koita ymmärtää että minä nuorena kaipaan sitä että saan ylistää, iloita ja näyttää tunteita..se ei kirkossa ole mahdollista..
13.01.2008 18:06
On oikein vaatia jotakin parempaa..jos kirkko ei sitä anna niin ei ole väärin etsiä sitä jostain muualta..
Olen täysin samaa mieltä sinun kanssa siitä että kirkko on kuin uppoava laiva!!!! asia on vain niin..jotkut ihmiset vain sulkevat silmänsä eivätkä halua nähdä tilanteen oikeaa laitaa..
On ihmisiä jotka ihan oikeasti kai tykkäävät kirkko jutuista mutta sitten on ne jotka kaipaavat aitoa ja elävää uskoa..silloin voi ihan hyvin erota kirkosta ja vaihtaa seurakuntaa sellaiseen missä sitä on tarjolla.
jokaisen oma päätös...toivottavasti löydät jonkun muun seurakunnan jossa opetus on oikeaa.:)
13.01.2008 17:04
no huhhuh!! saitpa ainakin vihaasi purettua..:) Toivottovasti auttoi jotenkin..
Olen uskossa ja on outoa että joku toivoo että tämä Jumalan luoma maailma halutaan tuhota sentakia että se on Jumalan luoma..
Mitäköhän pahaa minä esimerkiksi olen sinulle tehnyt että se saa sinut minua vihaamaan ja haluamaan repiä minut kappaleiksi?
Rakennelkoon rauhassa jotain keskitysleirejä..Herää nyt jo!!! Kuulostat kaikkien mielestä ihan angstaavalta teiniltä jolla on kotona jotain ongelmia.. Siihen saa kyllä apua..Viha ei auta ketään tässä maailmassa. Toivottavasti EDES sen tajuat. sen takia tässä maailmassa on paljon kaikkea pahaa koska ihmiset ajattelvat vain itseään..Kuten sinäkin olisit valmis heittämään uskovaiset keskitysleireille ja varmaan voisit tappaakkin mutta minkä takia?? Koska SINÄ haluat että täällä ei olisi uskovia ihmisiä..On huolestuttavaa että jotkut ihmiset ajattelevat maailman pyörivän itsensä ympärillä..Meidän on hyväksyttävä kaikenlaiset ihmiset ja rakastaa heitä lähimmäisinä..niin se vaan on ja se sinun pitää hyväksyä
11.01.2008 12:09
en nyt jaksa kauheen pitkää tarinaa kirjottaa joten vastaan lyhyesti ja ytimekkäästi..
asiahan on niin että Helvetti on olemassa ja sitä asiaa ei pidä kaunistella, mutta sillä ei pidä ruveta ihmisiä pelottelemaan että he tulisivat uskoon..toivottavasti ymmärsit..
10.01.2008 23:41
no nyt en kyllä ihan tajunnut mitä mahdat tarkoittaa??voitko hieman tarkentaa??
Minua sinun ei ainakaan tarvi sääliä mistään syystä.enkä kyllä kauheen usein ketään tai mitään syytä ellei ole oikeasti tarpeen.
Minun mielestäni sinulta ei nyt kauhean asiallisia juttuja tule..täällä on joitain harvoja fiksuja ateisteja ja loput ovat täysin samanlaisia kun sinä..
09.01.2008 11:28
Mutta näissä muissa seurakunnissa on tarjolla myös hyvää ja aitoa ramatun opetusta.. Ja ylistys on yksi tärkeä osa mitä omasta mielestäni vähätellään kirkossa¨niinkun Pyhää Henkeä ja armolahjoja..Haluan olla ihmisten seurassa jotka ovat aitoja ja iloisia..en jaksa istua kirkon kovilla penkeillä olemassa hiljaa ja kattomassa jalkoihin ihan kun ei olis oikeus olla ilonen..siellä ei koskaan oo ilosta fiilistä..ikinä ei naurua ja ylistystä kuule..urut vaan soi ja ulkooopetellut saarnat ja sellaset..
08.01.2008 09:55
Moikka.
>>"Mitä he täältä hakevat? Vahvistusta uskoonsa, tai kenties vahvistusta uskosta luopumiseen?"
08.01.2008 09:49
Moikka!
Kiva kun mietit näitä juttuja..se jo kertoo ettei se ole sinulle aivan olematon juttu.:)
Jumala on luonut kaikki ihmiset mutta Jumala ei ole missääntapauksessa luonut joitain joutumaan Helvettiin. niin asia ei ole1 Ihminen lankesi syntiin ja sen seurauksena me sinne kuuluisimme mutta meidän syntien puolesta on jo kärsitty meille kuuluva rangaistus.. Meillä kaikilla on mahdollisuus päästä taivaaseen uskomalla Jumalaan ja siihen että Jeesus on kuollut meidän puolestamme ja myös NOUSSUT kuolleista kolmantena päivänä. Hän on voittanut kuoleman eli Saatanalla ei ole mitään mahdollisuuksia voittaa tätä "taistelua" mitä nyt käydään. Saatanaa haluaa viedä helvettiin mahdollisimman monia ihmisiä ja Jumala puolestaan tarjoaa ikuista elämää ja iloa. Saat itse päättää mihin menet..ymmärrän kyllä että ett voi uskoa pakolla mutta kun suhtaudut avoimella mielellä ja pyydät jumalaa näyttäytymään niin hän sen myös tekee. siihen saat luottaa..kaikki ei tapahdu samantien vaan välillä joutuu myös odottamaan mutta sen takia pitäisikin olla hereillä ja valppaana.:)
Voi olla niinkin että jotkut "pakottavat" uskomaan Jumalaan pelottelemalla Helvetistä mutta niinhän sen ei pitäisi mennä..Kyse on kuitenkin siitä että Jumala on rakkaus ja sen välityksellä pitäisi voittaa ihmisiä Jumalan luo. Mutta Helvettiä ei toki pidä kaunistellakkaa. Raamttu kertoo että siellä on itku ja hampaiden kiristys..eli aika tuskaista..
Raamatun kirjoja ei ole äänestetty vaan jotkut on hylätty sen takia koska ne on vääriä kirjoituksia koska ne on kirjoitettu monta sataa vuotta myöhemmin kun ne kirjeet mitä raamatusta löytyy. toivottavasti ymmärsit.:) ei oo aina kauheen helppoo yrittää selittää jotain juttuu mut kysy ihmeessä jos on epäselvää.:)
08.01.2008 00:16
taidat kyllä erehtyä.. ei se kyllä mitenkään mihkään kuun asentoon liity..herääs nyt jo!!
Me vaan tykätään käydä täällä..ja ainahan se ei oo mitään kivaa saada kokoajan jotai paskaa niskaan mutta se kuuluu asiaan ku ateistejen jutuis ollaan...Mutta uskokaa tai älkää mutta se ei varmaan kenenkään elämää kauheesti mihinkään suuntaan muuta vaikka kuinka haukutte ja pilkkaatte..:) jos saatte iloo sellasesta nii iha vapaasti. halvat huvit..
Onko tullut mieleen että me välitetään siitä mitä muille kuuluu..kukaan ei meitä näillä sivuilla pakota käymään.. Mutta kai sinä antaisit hukkuvalle pelasturenkaan jos hän olisi merihädässä? sama asia..:) siihen vaan pitää osata tarttua kiinni.
07.01.2008 00:37
Moikka vaa sullekki..:D
oon 17w, olen kyllä täti mutta en kovin vanha vielä..ja kyllä mä jaksan täällä kirjotella..ei kauheesti voimia viä..tosin joskus ärsyttää kun ihmiset on välillä niin yksinkertasia ja LAPSELLISIA!! kumma juttu mutta kai ne on jotain miehiä sitten,.. joilla ei vielä järki pelaa niin hyvin..
Et sinä voi tietää ketä Jumala voi puhutella tätien ja setien kautta..älä mene tuolla tavalla sanomaan.. Monetkin ihmiset näyttävät Jumala jutuille keskaria koviskavereitten nähden mutta sitten illalla oikeesti miettii niit juttui tosissaan..:)
07.01.2008 00:27
Tuo on aivan totta..
Kirkossa on paljon ihmisiä joita ei voisi vähempää kiinnostaa koko asia mitä siellä puhutaan eikä edes viitsitä ottaa selvää, mutta mitä haittaa siitä on näille ihmisille että he ovat kirkon jäseninä? ei oikeastaan mitään..kai se nyt on ihan sama kuuluko kirkkoon vai ei..
Minun mielestäni kirkosta saa erota ja niin muittenkin uskovien mielestä joten et voi väittää sellaista että olisimme sitä vastaan. Ei taivaaseen pääseminen siitä riipu kuuluko ihminen kirkkoon vai ei.
07.01.2008 00:22
No kyllä säkin järkeviä mietit...
Olen uskossa mutta se ei liity mitenkään kenenkään henkilökohtaiseen jumalasuhteeseen onko posliini vai ei..samahan koskisi sitten hiustenleikkausta ja säärikarvojen poistamista jos kyse olisi mitenkään Jumalan kunnioittamisesta...
Jos se posliiniksi ajaminen on sun koko elämän tärkein ja hienoin juttu sitten se on väärin (mitä se tosin kenelläkään ei ole) mutta muuten se ei Jumalaan liity kyllä mitenkään..kai sitä nyt saa olla sellanen kun haluaa..karvoilla tai ilman..:D
Kelpaamme Jumalalle kyllä oli meillä karvoja tai ei..ei se varmaan ole niin kauheen iso juttu..
07.01.2008 00:17
Moikka!
Lyhyesti ja ytimekkäästi kommentoin ja kysyn sen verran että Jeesus opettaa meitä rakastamaan lähimmäisiämme niinkun itseämme ja antamaan anteeksi...
Miten on? Onko sinun mielestäsi oikein ajatella omaa etuaan ja erottaa joku siinä pelossa että Jumala ei pitäsi sinua enää puhtaana ihmisenä kun olet jonkun sinua huonomman ihmisen seurassa..
Haluan muistuttaa että me kaikki olemme samanarvoisia ja teemme jokainen syntiä. Me KAIKKI tarvitsemme Jumalan armoa eikä kenenkään ihmisen oikeus ole tuomita muita ihmisiä..sitähän te jehovan todistajat teette?
väitätkö ettet koskaan ole valehdellut tai ajatellut jostain pahaa? Sen takiakko sinut pitäisi sitten erottaa seurakunnasta?
Avaa sydämmesi ja etsi totuutta äläkä usko tuollaiseen paskapuheeseen..
03.01.2008 19:42
10 / 15