Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
ateisti19
profiilit
ateisti19
ateisti19
Vapaa kuvaus
Pakana nikillä ennen roikkunut...
Aloituksia
3
Kommenttia
20
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Olen harkinnut joulukirkkoon osallistumista. En siksi, että uskoisin, vaan osoittaakseni kunnioitusta ja solidaarisuutta kristittyjä ja kristinuskoa kohtaan.
03.12.2013 10:49
Mikä ihme siinä on, että sellaisesta instituutiosta erotaan, joka edes yrittää olla liberaali, kun Päivi Räsänen, joka edustaa fundamentalismia, sekoilee tv:ssä?
03.12.2013 10:41
Tästä trölläyksestä tulee 3 pistettä.
02.12.2013 17:09
Voin sanoa tähän vain, että kuka tietää? En kuitenkaan usko tähän teoriaan ja tällaisesta ei voida muuta kuin spekuloida.
02.12.2013 17:03
Mielestäni tässä pitää nyt täsmentää käsitettä "totuus", mitä sillä nyt itseasiassa tarkoitat?
Minä uskon, että Jumalaa ei ole, tietyin määritelmin. Minä en lopultakaan tiedä ja ihan viimekädessäkin "totuudessani" on ennakko-oletuksia´, joita en kykene todistamaan todeksi.
Minua voisi näin kutsua agnostiseksi ateistiksi kuten jotkut voivat olla agnostisia teistejä samaisessa mielessä.
Ihmistä kuitenkin pidän homo religiouksena, sillä jumalusko lienee ihmiselle hyvinkin luonnollista.
02.12.2013 16:58
Jep, siispä täsmennän. Palstan trolliateistit ja trolliuskovaiset.
02.12.2013 13:59
Kyllä vain, tämä ateisti lahjoittaa, kävi se apu sitten kirkon, uskovaisen tai ateistin kautta. Kas kun pääasia tässä on auttaminen ja auttaminen ei ole minkään uskonnon tai uskonnottomuuden yksinoikeus. Tämäkin lienee osoittavan miten samanlaisia lopulta olemmekaan, tahdomme auttaa ja välillä tahdomme olla auttamatta, koska kyynisyys, ihan uskosta riippumatta.
02.12.2013 01:04
Mielipiteeni kristityistä.
Sen verran iso lauma ihmisiä, että siihen sakkiin erilaisine tulkintoineen mahtuu koko ihmisyyden kirjo. Ateisteilla ja kritsityillä on enemmän yhteistä kuin eroja, vaikka kummatkin yrittää tunkea esimerkiksi moraalittomuuksia näiden erojen piikkiin kuin parhaimmatkin natsisaksan juutalaisteoreetikot aikanaan.
02.12.2013 00:46
Nyt tuli niin hyvä trölläys, että otan tähän kantaa. Uskonnonvastaisuus liittyi kommunismiin ja reaalisosialismiin ja sitä kautta ateismi, mutta ateismi ei sitten taas sisällytä itseensä kommunismia. Se on vähän yhtä typerää trölläystä kuin kysellä, että ovatko kristityt natseja.
Ja minulta on turha kysellä mitä "ateistit" ovat, edustan täällä itseäni, en ateisteja kollektiivisesti.
Happy trolling sinnekin päin vaan.
02.12.2013 00:10
Voiko muuten tosissaan olla ettei aloittelija ole trolli?
01.12.2013 22:16
Minkä minä sille voin, että aloittaja on huono trolli?
01.12.2013 22:13
Luulen, että ongelmanne johtuvat muusta asiasta kuin isäsi uskosta. Lopulta siihen ei voi loppuun asti vaikuttaa, että miten toinen uskoo, johtui sitten usko vakuuttuneisuuden tasosta tai omasta valinnasta tai kummastakin. Erilaiset näkemykset on vain hyväksyttävä, vaikka omasta mielestään se voikin toisten kohdalla viedä allikkoon.
01.12.2013 22:11
Pitääkin lahjoittaa, vaikka ihan uusi hahmo täällä olenkin.
01.12.2013 22:08
Nyt mä hokasin. Kanttori on töissä kirkossa. Kirkossa on kristittyjä töissä monesti. Siispä kristityt ovat kovia riehumaan.
Koska tähän liittyi noinkin monimutkainen päättelyketju, tosin löysien assosiaatioiden kautta, niin annan tälle trollille 4 pistettä.
01.12.2013 21:02
Jos olisin pappi, niin hermo olisi jo mennyt aikoja sitten. Tämä trollauksen määrä on jotain turhauttavaa.
01.12.2013 20:45
Tälle trollille annan arvosanan 3. Tosin lienee se sama trolli, jolle edellisestä trölläyksestä ja älämölöstä annoin vain 2 pistettä.
01.12.2013 20:43
Tälle trollille antaisin arvosanaksi (Ateiskko 1-10) 2. Omaperäisyys ja mielikuvitus puuttui täysin. Toinen piste tuli todella tyuperistä hymiöistä, jotka itsessään saa ihmiset koukkuun.
Tälle trollille en povaa silti kovinkaan lennokasta tulevaisuutta tai pitäisi petrata oikein urakalla.
01.12.2013 20:41
Vastaan tähän vain, koska haluan näyttää muillekin millainen on tosi huono trolli. Se on juuri tällainen, mikä näkyy läpi.
01.12.2013 20:08
Pelko ja paniikki voisi tietenkin sinällään selittää maailman kaventumisen. Noin muutenkin maailman monimutkaistuminen tekee siitä vierasta ja lopulta tässä melskeessä voi tuntua ettei anneta aikaa ajatella asioita perinpohjaisesti. Vaikka epävarmuus, pelko ja paniikki voivat joltain osin asiaa selittää, niin miltä osin ja miten paljon? Ja missä määrin muna ja kana ongelma? Kumpi on ollut ensin ja miten nämä kenties vahvistaa toisiaan?
01.12.2013 19:48
Minusta ei ihan suoraan seuraa siitä, että jokin asia on palturia se, että se olisi paha paha asia. Asia lienee vain niin monimutkainen, että ei sellaista hirviötä kuin "kristinusko" voi mitenkään suoraviivaisesti vain puolustella tai kritisoida. Sitä on liian moneen junaan.
01.12.2013 19:44
1 / 1