Vapaa kuvaus

Olen hyvää parisuhdetta arvostava uusiosinkku, jonkin verran elämää ja maailmaa nähnyt 60+ nainen. Joskus tunnen itseni vanhaksi, väsyneeksi ja/tai vihaiseksi. Useimmiten olen kuitenkin hyväntuulinen, optimistinen, positiivisesti elämään ja ihmisiin suhtautuva, pilke silmäkulmassa provosoiviakin ajatuksia ilmaan heittävä, innokas keskustelija.

En kuitenkaan koskaan tarkoituksella ilkeä tai pahantahtoinen, enkä katsele toisia alaspäin - paitsi useinkin fyysisesti pituuteni vuoksi.

PS: "En halua kertoa" -vastaus on mielestäni tylsä, mutta en osannut valita tarjotuista vaihtoehdoista.

Musiikkimakuni: vaihtelee tilanteen ja mielialan mukaan.

Jos voittaisin miljoonan: ajattelisin, että markkoina olisin hallinnut summan paremmin.

Vapaa-aikanani: liikun ulkona, uin, melon, luen, tapaan ystäviä, matkustelen, nautin hyvästä ruuasta, kokkaan, lojun (rankan työpäivän jälkeen) sohvalla ja katson televisiota, ajattelen, valokuvaan, opiskelen, kirjoitan ym.ym.

Elokuvat: katselen mielelläni monenlaisia elokuvia, useimmin eurooppalaisia. Esim. Almodovar on yksi lempiohjaajistani. Katson myös piirrettyjä.

Pukeudun: tilanteen mukaan. Niin että itse viihdyn ja erotun ympäristöstä riittävästi, ettei minua vahingossa ammuttaisi hirvenä metsässä tai luultaisi sohvatyynyksi sisätiloissa.

Postia voit halutessasi lähettää minulle osoitteeseen:

sa4ru5@suomi24.fi

Facebook-kutsuihin en valitettavasti voi vastata, koska O-O:lla ei ole omaa fb-sivua.

Kotimaa: ---

Koulutus: ---

Ammatti: Muu

Siviilisääty: ---

Lapset: ---

Messenger: sa4ru5@suomi24.fi

Aloituksia

225

Kommenttia

5833

1. Hei, kylläpä on tuttu tunne, jonka aiheuttajat ainakin minun kohdallani vaihtelevat.

Jos turhautuminen johtuu lähinnä itsestäni, jätän kaikki sujumattomat työt sikseen ja heittäydyn sohvalle ryhtyen lukemaan jotain "ei kovin kiinnostavaa". Yleensä huomaan nukahtaneeni ja herättyäni otan itseäni niskasta kiinni ja ryhdyn puuhiin uudella tarmolla.

Jos en tunne itseäni kovin väsyneeksi, lähden liikkeelle, mieluiten ulos. Lenkin tms. aikana ajattelen asiat valmiiksi ja voin punaposkisena ryhtyä taas toimeen - tai mennä nukkumaan ja jatkaa seuraavana päivänä. Useimmiten huomaan lenkillä, että harminaiheet kutistuvat oikeisiin mittasuhteisiinsa ja väsymyskin katoaa taivaan tuuliin.

Jos turhautumisen aiheuttaa esim. joku todella tylsä tyyppi, jonka kanssa on pakko hoitaa yhteisiä projekteja vaikkei yhteistä kieltä tahtoisi löytyä. - Tiedäthän tyypin, joka ymmärtää lähes kaiken väärin ja loukkaannuttuaan kantaa kaunaa pistäen kaiken yhteistyön vastahankaan? Tällaisen tyypin aiheuttaman turhautumisen purkamiseen minä tarvitsen apua. Käytän häikäilemättä jotakuta ystävääni hyväksi ja kerron hänelle vuolaan kuvauksen tapahtuneesta säästämättä sanojani ja negatiivisiä arvioita ko. henkilöstä ja hänen kyvystään ymmärtää asioita. - Yleensä huomaan jo kertoessani, että olen hieman kohtuuton ja alan kohta itsekin nähdä asian hieman objektiivisemmin. Joskus huomaan suorastaan alkavani itse puolustella ko. henkilön käyttäytymistä.

Eli lyhyesti: Kun saan puhkuttua harmini ymmärtävälle läheiselle, ne haihtuvat ja saavat oikeat mittasuhteet. Energiakin alkaa taas virrata.

Jos huomaan, että minulla alkaa olla niin kiire, etten ehdi saada mitään aikaan, lopetan hetkeksi kaiken tekemisen ja mietin asiat valmiiksi. Laitan tekemiset järjestykseen ja päätän keskittyä vain yhteen asiaan kerrallaan. Onhan "hyvin ajateltu jo puoleksi tehtykin".

Nyrkkeilysäkkiä en ole vielä kokeillut, mutta se voisi olla hyvä kumppani, jos turhautuminen alkaisi useammin raivostuttaa.
  2. ehdotan, että hakisitte asiantuntija-apua, jotta voisitte keskustella asiasta ja saisitte molemmat apua.

Itsekin olen aikoinani joutunut kohtaamaan itsemurhalla uhkailevia ja kiristäviä ihmisiä lähipiirissäni.

Onneksi sain tilaisuuden keskustella asiantuntijoiden kanssa, jotka auttoivat minua tajuamaan,
    - että minulla on oikeus myös omaan elämään ja velvollisuus pitää itsestänikin huolta ja
    - ettei avioliitto voi olla terapiasuhde, vaikka olin huomaamattani sitäkin yrittänyt sekä
    - etten voi kantaa vastuuta toisen aikuisen ihmisen elämästä, jos joku tosissaan päättää tappaa itsensä, kukaan ei voi sitä estää.

Kun oikeasti tajusin sen, opin uudella tavalla rauhallisesti keskustelemaan asiasta ja lähestymään kysymystä ihan eri tavalla.
    En ole antanut enää kenenkään kiristää itseäni asialla ja olen sanonut ystävällisesti, ettei se enää onnistu. Sen jälkeen en ole enää suostunut valvomaan öitä (edes puhelimessa) keskustellen itsemurhalla uhkailevan ihmisen kanssa. Olen tyynesti todennut, etten jaksa tästä aiheesta enää keskustalla ja toivon hänelle kaikkea hyvää sekä kehotan hakemaan asiantuntija-apua.

Esim. ex-aviomieheni alkoi ilmeisesti itsekin ajatella asiaa uudella tavalla, kun huomasi ettei voi enää minun kanssani leikitellä ajatuksella ja saada minua ahdistuneeksi. Hän kertoikin sitten jonkin ajan päästä, ettei aioa toteuttaa ajatustaan ja tunnusti sitten joskus myöhemmin alkaneensa itseasiassa pelätä kuolemaa.

En kuitenkaan koskaan kehottaisi ketään tekemään itsemurhaa, koska tiedän joitain ihmisiä, jotka ovat joutuneet katumaan sanojaan.

Kamalaa on mielestäni se, että kuka tahansa voi vaikka ihan kevytmielisesti heittää ilmaan ajatuksen omasta itsemurhastaan ja alkaa piinata sillä lähimmäisiään, jos huomaa sen onnistuvan.

Kukaanhan ei voi lopulta tietää, mitä toisen päässä liikkuu.

Toivottavasti sinä löydät apua ja saat rohkeutta jatkaa omaa elämääsi.
  3. Osaatte riidellä rakentavasti ja vielä rakentaakin yhdessä. Hurraa ja hatunnosto teille!

Me jouduimme aikoinaan toteamaan, ettei meidän pidä yrittääkään ryhtyä tekemään yhdessä mitään pikkutarkkuutta vaativaa remontinsukuista.

Molemmat halusimme mielellään ryhtyä sellaisiin puuhiin, jotka sai valmiiksi nopeasti ja voi tehdä suurpiirteisesti. Isäntä sai maalla ja pihalla aikaan vaikka millaisia puutöitä, kelokalusteita, -veistoksia ja laitureita. Hän teki uskomattoman tarkkaa työtä - moottorisahalla.

Kerran jouduimme joskus 70-luvulla yhdessä kaakeloimaan pesuhuoneen kotona,
    kun tilattu remonttimies petti lupauksensa. Isäntä olisi halunnut sovitella laastin kanssa seinään kaakelinpaloja "vähän sinnepäin" -tarkkuudella. Omassa mielessäni oli päällimmäisenä ajatus, että huolimaton lopputulos häiritsisi ja hävettäisi pitkään meitä molempia. Yritin siinä sitten muka innostuneena selitellä, että jospa minä kokeilisin miten kaaria saa leikatuksi porakoneen avulla yms. Olimme yhdessä tutkineet ohjeita ja tiesimme teoriassa, miten työ olisi pitänyt tehdä. Tiesin, että saan tehdä koko homman yksin tai odottaa kuukauden päivät remonttimiestä, jos ryhdyn riitelemään ja isäntä lyö hanskat naulaan. Kun työ sitten aikanaan valmistui, olimme tyytyväisiä, mutta päätimme ettei koskaan enää mitään vastaavaa.

Onneksi muilla alueilla yhteistyö pelasi aikansa aivan upeasti, vaikka riitelemään emme koskaan oppineet. Vaikenimme ja selvittelimme ajatuksia itseksemme, kunnes olimme rauhoittuneet (joskus muutamien päivien päästä) ja keskustelimme sitten asiasta jälkikäteen, ellei asia loppujen lopuksi tuntunut liian vähäpätöiseltä.

Ihailen ihmisiä, jotka hallitsevat pikkutarkkuutta vaativia kädentöitä ja vielä nauttivat sellaisesta.
    Haluaisin mielelläni itsekin oppia ja vielä mieluummin haluaisin oppia riitelemään.