Vapaa kuvaus

"Elämä on se hassu juttu joka sattuu matkalla kalmistoon..." :-) Linkit: http://www.pokerihuone.com Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

2

Kommenttia

109

1. Jotta tämmöisiä tasauslaskuja voi tehdä, täytyy laskuttajalta löytyä myös laskutusperuste: eli lukema viime tasauksessa (vuosi sitten?) ja nyt tasausvaiheessa. Mikä on erotus? Entä kuutiohinta?

Sain itse syksyllä samanmoisen yllärin, mutta kun peräsin laskelmia mihin lasku perustuu, selvisi että isännöitsijä (joka lukee mittarit ja tekee laskut) oli lukenut mittarin väärin. Lasku tipahti yli neljäsataa :)

Peräät siis nyt nämä laskutusperusteet, jotka alussa mainitsin. Ei Suomessa voida tehdä laskuja ilman asiallisia perusteita. Niiden täytyy perustua aina johonkin todelliseen tietoon. Sen tiedän, koska se oli osa omaa työtäni ennen. Näissä on olemassa myös inhimillisen virheen mahdollisuus.
  2. käy myös vuokralaisen tie. Vai oletko kuullut, että tietyssä ikä- tms. vaiheessa vuokraa ei tarvitsisi enää maksaa? Kerrotko. Minulla on silloin väärää tietoa, koska olen aina luullut, että vuokraa tarvii maksaa niin kauan kuin asuu vuokra-asunnossa eli jos asuu koko ikänsä, vuokralaskuja on maksettava sitten sinne kuolemaan asti... ja vielä vuosittain NOUSEVAA vuokraa. Asuin itse vasta vuokralla ja laskin, että jos vuokrani nousee keskimäärin noin 3 % vuodessa, olisi vuokrani 525 euroa aika lailla tuplaantunut siihen mennessä... kun omastani minulla ei ole silloin enää senttiäkään lainaa.