Vapaa kuvaus

http://kristitty.net

Aloituksia

129

Kommenttia

16899

1. Myytti agapee rakkaudesta

Joh. 21:15-19: Kun he olivat syöneet, Jeesus sanoi Simon Pietarille: ”Simon, Johanneksen poika, rakastatko sinä minua e
    Kristinusko
    50
    931
  2. Lakia seuraa Jumalan viha ja kirous

Saviseutulaisen mukaan Laista seuraa mm. seuraavat asiat: Jumalan viha Kuoleman virka Orjan velvollisuudet Rauhattomuus
    Helluntailaisuus
    98
    905
  3. Alkoholi Raamatussa

Raamatussa puhutaan alkoholista hyvin myönteiseen sävyyn: "Tule siis, syö leipäsi ilolla ja juo viinisi hyvillä mielin,
    Helluntailaisuus
    37
    886
  4. Shabbat shalom!

Unohtui eilen illalla laittaa tänne ennen auringonlaskua, mutta laitetaan nyt - Shabbat shalom, eli sapatin rauhaa teill
    Helluntailaisuus
    23
    855
  5. Jos Jeesus ei ollut Jumala...

Mikä merkitys oli hänen kuolemallaan? Joku rändöm jäbä teurastettiin ristille, mitä sellainen kuolema voisi saavuttaa? M
    Uskonnot ja uskomukset
    59
    846
  6. Nyt on sapatti 2

Tuleeko joku ja kivittää minut, jos sapattina vähän kuokin pihamaalla perunoita?
    Helluntailaisuus
    236
    824
  7. Onko Raamattu koodattu DNA:han?

Olen jonkun aikaa pohtinut, että jos Jumala on luonut ihmisen, mikä olisikaan parempi tapa todistaa se, kuin jättää oma
    Luterilaisuus
    50
    808
  8. Jumala ei muuta mieltään

"En minä liittoani riko, enkä muuta sitä, mikä on minun huuliltani lähtenyt." (Ps. 89:34) Jumala sanoo sanassaan että e
    Helluntailaisuus
    341
    711
  9. Laki tekee tyhmästä viisaan

Nikki lakiVaiKristus: >> Olemme oppineet nyt jo tähänastisesta, että laki ei: - tee varkaasta rehellistä - avionri
    Helluntailaisuus
    118
    704
  10. Ehtoollinen kotona

Nyt kun kirkon ovet pysyvät suljettuina, on onneksi lähes joka seurakunnasta saatavilla jumalanpalvelusta ja saarnaa rad
    Helluntailaisuus
    45
    620
  11. RFC: Onko Raamattu koodattu DNA:han?

Jos Jumala on kaikkivaltias ja jos Jumala on luonut ihmisen, onko mahdollista, että hän olisi jättänyt DNA:han oman alle
    Ohjelmointi
    48
    617
  12. Jeesus ei kumonnut lakia

"Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään. Sil
    Helluntailaisuus
    95
    615
  13. Shabbat shalom!

"Muista pyhittää sapatinpäivä. Kuusi päivää tee työtä ja toimita kaikki askareesi; mutta seitsemäs päivä on Herran, sinu
    Helluntailaisuus
    74
    569
  14. Siunataan Israelia?

Kokeillaan lyhyen kaavan mukaan, koska ylläpito näköjään poistaa aina aloitukseni. Eli lyhyesti, tuleeko meidän siunata
    Luterilaisuus
    126
    549
  15. Jeesus Kristus on Jumala

"Paavali, apostoli, virkansa saanut, ei ihmisiltä eikä ihmisen kautta, vaan Jeesuksen Kristuksen kautta ja Isän Jumalan,
    Adventismi
    51
    502
  16. Palstan unitaari eksyttäjiä vastaan

Paavali, Jaakob, Pietari ja Juudas kaikki kirjeissään esittelevät itsensä Jeesuksen Kristuksen palvelijoiksi. Miksi meid
    Adventismi
    50
    475
  17. Vertaus ankarasta isästä

Eräällä isällä oli kolme poikaa. Jotta talossa vallitsisi rauha, hän oli laatinut useita sääntöjä. Poikien piti viedä ro
    Helluntailaisuus
    33
    445
  18. Heprean aakkosten salaisuus

Oletko törmännyt tähän opetukseen? Että heprean aakkosilla kullakin on tietty merkitys, aleph tarkoittaa härkää, bet tal
    Helluntailaisuus
    36
    408
  19. Heprean aakkosten salaisuus

Niille joita kiinnostaa, olen kirjoittanut lyhyen kriittisen arvion Petri Pelkosen toimittamasta teoksesta Heprean aakko
    Luterilaisuus
    32
    377
  20. Taivas, paratiisi vai Uusi Jerusalem?

Kristinuskon perusteisiin kuuluu, että uskomalla Jeesukseen me pääsemme taivaaseen. Tämä on mielenkiintoista. Antaa tull
    Helluntailaisuus
    34
    335