Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
kalervo.salomaa
profiilit
kalervo.salomaa
kalervo.salomaa
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
57
Kommenttia
298
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Kuten todettu, miikkaelioppi on adventistista ja jehovalaista skeidaa.
09.04.2008 22:20
Väärin ja vääristelyä!
Näin Raamattu opettaa:
13. Kun Jeesus tuli Filippuksen Kesarean tienoille, kysyi hän opetuslapsiltaan sanoen: "Kenen ihmiset sanovat Ihmisen Pojan olevan?"
14. Niin he sanoivat: "Muutamat Johannes Kastajan, toiset Eliaan, toiset taas Jeremiaan tahi jonkun muun profeetoista".
15. Hän sanoi heille: "Kenenkä te sanotte minun olevan?"
16. Simon Pietari vastasi ja sanoi: "Sinä olet Kristus, elävän Jumalan Poika".
17. Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Autuas olet sinä, Simon, Joonaan poika, sillä ei liha eikä veri ole sitä sinulle ilmoittanut, vaan minun Isäni, joka on taivaissa.
18. Ja minä sanon sinulle: sinä olet Pietari, ja tälle kalliolle minä rakennan seurakuntani, ja tuonelan portit eivät sitä voita.
19. Minä olen antava sinulle taivasten valtakunnan avaimet, ja minkä sinä sidot maan päällä, se on oleva sidottu taivaissa, ja minkä sinä päästät maan päällä, se on oleva päästetty taivaissa."
Matt: 16:14-19
08.04.2008 23:45
Kuka taukki niin väittää, että miikkaeli luotiin ennen maapalloa ja esikoisena? Jeesustahan tuo ennustus tarkoittaa.
08.04.2008 11:56
Kyseessä ei ole enää skeida, vaan Jumalan Sana, jossa kuvataan esikuvallisesti Häntä itseään, Jumalan Sanaa, Jeesusta Kristusta, Jumalan ainosyntyistä poikaa, Jumalaa:
"Minä olin Herran omana hänen teidensä alussa, ennen hänen tekojaan, ennen aikojen alkua. Iäisyydestä minut on asetettu olemaan, alusta asti, ennen kuin maata olikaan. Ennen kuin syvyyksiä oli, minä synnyin, ennen kuin oli lähteitä, vedestä rikkaita. Ennen kuin vuoret upotettiin paikoilleen, ennen kukkuloita, minä synnyin, kun Hän ei vielä ollut tehnyt maata, ei mantua, ei maanpiirin tomujen alkuakaan.
Kun hän valmisti taivaat, minä olin siinä, kun Hän veti rajan syvyyden pinnalle, kun hän vahvisti pilvet korkeudessa, kun syvyyden lähteet saivat voiman, kun hän asetti merelle sen rajat, että vedet eivät ylittäisi hänen säätämiään (rajoja), kun hän vahvisti maan perustukset, silloin minä olin hänen rinnallaan työmestarina, ihastuneena riemuitsin päivästä päivään. Hänen edessään minä iloitsin kaiken aikaa, ihaillen hänen maanpiiriään, ja ihastukseni olivat ihmislapset."
(San. 8:22-31)
07.04.2008 18:31
Tämä miikkaelijuttu on sitä adventisti- ja jehovalaisskeidaa.
06.04.2008 23:31
Hutkiva tuomio on mielikuvituksen tuotetta.
20.02.2008 15:39
"Apostolit ja alkuseurakunta pyhittivät sapatin".
Tietenkin, hehän olivat juutalaisia. Paitsi sitten, kun ns. pakanalähetys eteni, pakanaseurakunnat eivät enää tehneet niin, eivätkä tee edelleenkään.
22.01.2008 23:05
Jeesus on Herra, sapatinKIN Herra:
23. Ja tapahtui, että hän sapattina kulki viljavainioiden halki, ja hänen opetuslapsensa rupesivat kulkiessaan katkomaan tähkäpäitä.
24. Niin fariseukset sanoivat hänelle: "Katso, miksi he tekevät sapattina sitä, mikä ei ole luvallista?"
25. Hän sanoi heille: "Ettekö ole koskaan lukeneet, mitä Daavid teki, kun hän ja hänen seuralaisensa olivat puutteessa ja heidän oli nälkä,
26. kuinka hän meni Jumalan huoneeseen ylimmäisen papin Abjatarin aikana ja söi näkyleivät, joita ei ollut lupa syödä muiden kuin pappien, ja antoi myös niille, jotka hänen kanssansa olivat?"
27. Ja hän sanoi heille: "Sapatti on asetettu ihmistä varten eikä ihminen sapattia varten.
28. Niin Ihmisen Poika siis on sapatinkin herra."
Mark. 2: 23-28
11.01.2008 20:37
Pöyristyttävää verrata Paavalia ja adventistien demoniprofeettaa toisiinsa!
09.01.2008 14:22
Adventistit ovat myös pitkäikäisimpiä ihmisiä. Seurakunnallisten tilastojen mukaan heidän keski-ikänsä väitetään olevan 127 vuotta.
09.01.2008 10:51
Karta sekä adventisteja, että mormoneja. Kumpikin ovat harhaoppeja, ja jehovantodistajat kolmantena.
09.01.2008 07:51
Eihän adventismilla mitään kivijalkaa ole, mieluummin savijalat.
08.01.2008 20:35
Kolme-enkelillä on adventistimaiseen tapaan ketunhäntä kainalossa. Hän yrittää taas harhauttaa vaihtamalla keskustelun aihetta.
Mitä taas tulee hänen uskomukseensa adventismin roolista "Jumalan seurakuntana", niin sitä ei voi kuin kommentoida, että mikäli se pitäisi paikkansa, niin Jumala itsekin olisi samanlainen juonitteleva ketku kuin adventistitkin.
19.12.2007 12:24
Hutkiva tuomio on täyttä sontaa.
19.12.2007 09:58
Adventisti harjoittaa "ammattiaan", Raamatun vääristelyä:
Kolme_enkeliä kirjoitti:
"Laki oli olemassa ennen rikkomusta, sillä syntiä ei voi olla ennen kuin on jotain jota vastaan rikotaan."
Raamatussa puolestaan kirjoitetaan:
"Mitä varten sitten on laki? Se on rikkomusten tähden jäljestäpäin lisätty olemaan siihen asti, kunnes oli tuleva se siemen, jolle lupaus oli annettu; ja se säädettiin enkelien kautta, välimiehen kädellä.
Välimies taas ei ole yhtä varten; mutta Jumala on yksi.
Onko sitten laki vastoin Jumalan lupauksia? Pois se! Sillä jos olisi annettu laki, joka voisi eläväksi tehdä, niin vanhurskaus todella tulisi laista.
Mutta Raamattu on sulkenut kaikki synnin alle, että se, mikä luvattu oli, annettaisiin uskosta Jeesukseen Kristukseen niille, jotka uskovat.
Mutta ennenkuin usko tuli, vartioitiin meitä lain alle suljettuina uskoa varten, joka oli vastedes ilmestyvä.
Niinmuodoin on laista tullut meille kasvattaja Kristukseen, että me uskosta vanhurskaiksi tulisimme.
Mutta uskon tultua me emme enää ole kasvattajan alaisia.
Sillä te olette kaikki uskon kautta Jumalan lapsia Kristuksessa Jeesuksessa."
Gal. 3:19-26
17.12.2007 08:37
Mitä vuonna 1844 todella tapahtui
Kirjoittanut: Maakirjojen mukaan 26.2.2007 klo 22.25
Kitinojan tilalla saatettiin loppuun virallinen jakotoimitus. Kukin kolmesta tilasta sai 5/8 manttaalin kokoisen osuuden pinta-alasta. Maaperän erilaisen laadun vuoksi eri tilat saivat hiukan erilaiset osuudet. Mikintalon omistajina olivat veljekset Johan ja Jacob Jöranin poikia.
13.12.2007 11:47
Miikkaeli on adventistien luoja!
13.12.2007 11:42
Rva White oli tavattoman julkea väittäessään seuraavaa:
"PYHÄ SAPATTI NÄYTTI LOISTAVALTA – SEN YMPÄRÖI LOISTAVA SÄDEKEHÄ. Minä näin, ettei Sapattia oltu naulattu ristille."
Hän ei voinut olla tietämätön tästä alle lainatusta raamatunpaikasta, joka kumoaa hänen väitteensä täysin. Hän on julkeasti, tieten tahtoen opettanut vastoin Raamattua, ja saa siitä viimeisellä tuomiolla ansaitun palkkansa.
"...antaen meille anteeksi kaikki rikokset, ja pyyhki pois sen kirjoituksen säädöksineen, joka oli meidän vastustajamme; sen hän otti meidän tieltämme pois ja naulitsi ristiin."
08.12.2007 05:29
Amerikkalainen maanviljelijä William Miller (1782-1849) tuli 1800-luvun alkupuolella Raamattua tutkiessaan siihen käsitykseen, että Kristuksen toinen tuleminen ja seurakunnan ylöstempaaminen tapahtuisi 1843-1844. Tätä koskevissa laskelmissaan hän otti lähtökohdakseen Dan. 8:14 olevat sanat: ’Kaksituhatta kolmesataa iltaa ja aamua; sitten pyhäkkö puhdistetaan.’ Hänen käyttämänsä engl. Raamatussa sanat olivat näin. Suom. Raamatussa tässä on: ’Asetetaan jälleen oikeuteensa.’ Miller ymmärsi tässä mainitut 2300 iltaa ja aamua näin moneksi vuodeksi. Hän selitti niiden alkaneen v. 457 eKr., jolloin Esra sai valtuudet järjestää Jerusalemin pyhäkön ja seurakunnan asiat. Tästä ajankohdasta 2300 vuotta eteenpäin vei aikaan 1843-44. Miller odotti Kristuksen tulevan silloin maan päälle puhdistamaan seurakunnan (kirkon) pyhäkköä ja saattamaan sen yleismaailmalliseksi tuhatvuotisessa valtakunnassa.
Milleriin ja häneen liittyneiden suullinen ja kirjallinen julistus sai aikaan suuren kansanliikkeen. Kun Kristus ei tullutkaan odotettuna aikana, Hiram Edson –nimiselle Millerin ystävälle juolahti mieleen (hän itse piti sitä Jumalan ilmoituksena), että odotuksessa oli tapahtunut erehdys: pyhäkkö olikin taivaassa eikä maan päällä. Kristus meni laskettuna aikana 22.10.1844 taivaallisen pyhäkön kaikkeinpyhimpään suorittamaan siellä ’tutkivaa tuomiota’, jossa hän määrää kunkin kohtalon ja palkan, ja tulee tämän työnsä suoritettuaan toisen kerran maan päälle panemaan tuomion täytäntöön ja antamaan omilleen taivaassa sen kirkkauden, mikä kullekin kuuluu.
Pian tämän jälkeen ent. merikapteeni Joseph Bates julkaisi pari kirjaa, joissa hän selitti, että Ilm. 14:9-12 ennustetut kolmen enkelin julistukset olivat alkaneet toteutua. Niistä ensimmäinen, ’peljätkää Jumalaa ja antakaa hänelle kunnia, sillä hänen tuomionsa hetki on tullut’, oli alkanut täyttyä milleriläisessä liikkeessä. Siinä oli alkanut toteutua myös toisen enkelin julistus ’suuren Babylonin kukistumisesta’ ja käskystä lähteä siitä ulos. Kolmannen enkelin julistus sisälsi Batesin mukaan sapattikäskyn. Se on Ilm. 7. luvussa mainittu elävän Jumalan sinetti, joka erottaa Hänelle uskollisen kansan niistä, jotka eivät ole Hänen todellista kansaansa."
Pastori James White ja hänen puolisonsa Ellen G. White omaksuivat nämä Edsonin ja Batesin tulkinnat. Ellen G. White sai niille tukea ”profetioiden” ja ”ilmestysten” kautta, joiden hän uskoi olevan Jumalalta, ja hänestä tuli liikkeen huomattavin johtaja. Se otti itselleen v. 1860 Battle Creekissä, Michiganissa, pitämässään kokouksessa nimen ”Seitsemännen päivän adventistit”. E. G. Whiten mukaan tämä nimi on ”jatkuva syyte protestanttiselle maailmalle; se julistaa erotusta toisaalta Jumalan palvelijain ja toisaalta pedon palvelijain ja sen merkin ottavien (=sunnuntain viettäjien) välillä.” Kirkkokunnaksi seitsemännen päivän adventismi järjestäytyi v. 1863. Sen päämaja oli aluksi Battle Creekissä, mutta muutettiin v. 1903 USA:n pääkaupunkiin Washingtoniin, D.C., jossa sen Takoma Park-nimiseen kaupunginosaa, jossa on myös sen suuri kustannusliike. Suomessa seitsemännen päivän adventismi aloitti työnsä 1891.
Uuras Saarnivaara, Adventismi Raamatun ja historian valossa
'
05.12.2007 08:21
Adventismin hirvittävin harha on epäilemättä seuraava Suuri taistelu -kirjan opetus:
"Kun Jeesus jättää pyhäkön, pimeys peittää maan asukkaat. Tuona kauheana aikana vanhurskaiden täytyy elää pyhän Jumalan kasvojen edessä ilman Välittäjää...Ne, jotka eivät ennen ahdistuksen aikaa valmistaudu Jumalan päivää varten, eivät voi tehdä sitä tuona aikana eivätkä myöhemminkään. Kaikkien sellaisten tila on toivoton...Pian on yllämme 'ahdistuksen aika', jonka kaltaista ei ole ollut...Tuon koetuksen aikana täytyy jokaisen sielun seistä yksinään Jumalan edessä." E.G.White, Suuri taistelu (ss. 597 - 604).
03.12.2007 08:52
4 / 15