Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
krista.lehtola
profiilit
krista.lehtola
krista.lehtola
Vapaa kuvaus
.. Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
8
Kommenttia
287
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Moikka Burning sword!
tuollaiset uskovaiset kuin sinä saavat aikaan tässä maailmassa paljon pahaa..en sano tätä pahalla vaan sen takia että se on totuus.
En usko että sinä tunnet Jumalaa henkilökohtaisena vapahtajana ja että sinulla olisi Jumalan pyhä henki voimanasi..Jumala opettaa meitä rakastamaan, olemaan kärsivällisä, antamaan anteeksi ja hillitsemään itsemme....ja paljon muitakin hyviä ohjeita hän on meille antanut..Mutta sinun tekstistäsi rakkaus ja anteeksianto puuttuivat kokonaan.
On kyllä sallittua että me uskossa olevat ihmiset suutumme ja näytämme tunteemme..ei Jumala sitä kiellä mutta se että alat kostamaan ja haukkumaan takaisin kertoo vaan siitä että olet liian kaukana rakkaudesta joka on Jeesus.
>>>Tuo biisi on paras, ja se kuvaa täysin mitä jokaisen kristityn tulee tuntea ateisteja ja harhaoppisia kohtaan: palavaa vihaa!
03.01.2008 16:59
Moikka FemDOG!
ollaa ennenki keskusteltu..:)
Miten voit ajatella että kirkosta eroaminen on sama asia kun pelastuminen??
Ne ei edes liity toisiinsa..
Kuulun itse kirkkoon mutta voin ihan hyvin kuvitella että vielä eroan siitä joskus..mutta en sen takia ettenkö uskoisi siihen mitä siellä puhutaan vaan vaihatisin seurakuntaa sellaiseen joka sopii minulle paremmin. Mutta usko on aivan sama.
Haluaisin kysyä että mikä saa sinut vastustamaan luterilaista kirkkoa? keksity omaan elämääsi..jos luterilaisuus ei ole sinulle tärkeä juttu niin anna sitten olla. keskity siihen mikä sinulle on tärkeää, koska haastat vaan riitaa noilla typerillä mielipiteilläsi?
03.01.2008 16:46
moikka!
Todella hienoa että olet parantunut ja koita pysyä sillä linjalla koska elämä on paljon helpompaa niin..Kyse kuitenkin on itsetunnosta. Ei meidän tarvitse hallita tunteitamme syömällä vaan opetellaan muita keinoja. Niin minäkin tein ja olen myös päässyt irti liiallisesta syömisestä..
Kiva kun kannustat täällä muita ihmisä olemaan oksentamatta..se on hienoa että jotkut välittävät vilä muistakin kun itsestään.
03.01.2008 16:29
ehkä se on vaan ihan hyvä merkki koska sinun ei tarvitse oksentaa!:) ei siihen mitään apua tarvi pyytää. Koita saada selville syy siihen miksi haluat syödä ja sen jälkeen oksentaa. Koska kyse on mielenterveydellisestä ongelmasta sinulla on oikeus pyytää siihen apua vaikkapa paikkakuntasi mielenterveystoimistosta. :) Itsetunto kuntoon ja aloita elämä puhtaalta pöydältä! Niin elämäkin on paljon mukavampaa. tsemppiä sulle!
03.01.2008 16:20
Moikka Manzikert!
Ihan hyvä että mietit asioita ja kyseenalaistat niitä, mutta kuten varmasti sisimmässäsi tiedät että Jumala on muutakin kun luoja.
Jumala pystyy moniin ihmeellisiin asioihin ja hän tekee vielä tänäpäivänäkin mitä ihmeellisempiä asioita. kiitos siitä!
On olemassa hyviä ja pahoja voimia. Paha voimaa saa aikaan Jumalan vastustusta, murhia, terrorismia..mutta mikä voima parantaa sairaita, puhuttelee ihmisiä, tekee ihmeitä ja saa ihmisiä kääntymään pois siltä kuoleman tieltä mitä he ovat kävelleet. Se on Jumalan voima.
Tiedän että me uskovaiset olemme välillä todella itsekkäitä ja voisimme toimia joissain asioissa toisin mutta mekin olemme vain ihmisiä ja teemme syntiä siinä missä muutkin, mutta meillä on tieto siitä että meillä on armahtava Jumala joka on kuollut niiden syntien takia ristillä ettei meidän tarvisi joutua helvettiin. Täällä pilkataan uskovaisia ihmisiä ja luullaan että siitä olisi joain hyötyä..Ehkä saatte siitä jonkinlaista itsevarmuutta tai jotain, mutta minä ainakin kekistyn siihen mikä on olennaista. Minä uskon rakkauden voimaan. Jos me ihmiset rakastaisimme toisiamme niinkuin itseämme ei olisi nälänhätää, murhia, terrorismia, ihmiskauppaa, sotia. Vielä olisi kyllä tsunameja, maanjäristyksiä, tulvia, mutta paljon sitä pahaa mitä ihmiset tekevät sen tähden että ovat niin helvetin itserakkaita saataisiin poistettua.
Ja te täällä vain yritätte keksiä välillä niin outojakin selityksiä miksi Jumala ei voisi olla olemassa..Miettikääs välillä toisinpäin..onko jotain asioita minkä perusteella kannattaisi uskoa että Jumala ehkä sittenkin on olemassa? uskaltaakohan kukaan teistä tosissaan miettiä asiaa niinpäin?:)
02.01.2008 11:27
omasta mielestäni tuo nyt on ihan sama!! aivan turha asia miettiä edes! Tässä maailmassa miehet ja naiset ovat tasa-arvoisia eikä mies pappejen opetus ole yhtään sen kummempaa kun naistenkaan..
Ihmeellistä touhua se että pidetään kiinni kaikista vanhoista kuolleista tavoista millä ei ole mitää merkitystä..Kirkkoon uudet tuulet puhaltamaan..ja siihen on kaikki keinot sallittuja minun mielestäni..Itse en kirkkoon vaivaudu koska se on ihan kuollut paikka..siellä yritetään rajottaa Jumalan persoonallisuutta pitämällä kiinni kaikista kaavoista..Käyn mieluummin hellareiden jutuissa koska Jumala vaikuttaa siellä niin voimakkaasti ja elävästi.
18.12.2007 18:01
moikka!
Olen jo pelastunut enkä sinun keksimää pelastusta tarvi..avaa sinä vaan google ja etsi sieltä ihmisten kirjoittelemia "totuuksia"..:D Herääs ny!!:D:D:D
Mut hyvää joulua!!
18.12.2007 17:50
Kyllä sinun asiat kiinnostaa ja moniakin! olet älyttömän tärkeä ja sinulla on oikeus saada apua ja tukea muilta ihmisitä. Mutta sinun pitää itse pyytää sitä. :) Vai mitä? ;)
kirjotellaan.
17.12.2007 08:57
Kyllä minä luotan Jumalaan, joka sitäpaisti on myös sinun jumalasi. :)
ei kaikelle aina tervi keksiä mitään selitystä..ihan kun se nyt olis Jumalan syy jos joku luostari tai kirkko palaa.. ei sen tarvi Jumalaan liittyä jos kyse on jostain uskonnollisesta jutusta. Samalla tavalla sitten kaikki pankkiryöstöt, murhat, tsunamit ja sellaset olisi Jumalan vihan osoituksia. Eikä näin kuitenkaan ole. Ihmiset itse tekevät pahaa eikä Jumala liity siihen mitenkään.
09.12.2007 14:50
Hyvä kysymys.
Ajattelen kuitenkin itse toisella tavalla. Tässä maailmassa tapahtuu paljon pahaa eikä kyse kuitenkaan ole siitä että jumala haluaisi niin käyvän. Kyse on meistä ihmisistä. Me olemme pahoja ja teemme paljon Jumalan tahdon vastaisia asioita eikä Jumala voi aina vaikuttaa meidän tekoihimme. vai mitä?
Tässäkin tapauksessa uskon siihen että niin vain kävi ja ehkä sillä on jokin tarkoitus tai sitten ei, mutta ei sitä tarvitse ruveta kauheasti selittelemään..muutenhan kaikki paha olisi merkki Jumalan vihasta meitä kohtaan.
09.12.2007 14:46
ei kyse ole mistään rangaistuksesta. Kaikki tekevät syntiä, mutta se että luostari paloi ei ole rangaistus siitä. Niin nyt cain sattui käymään. ei siihen mitään selityksiä tarvita.
05.12.2007 14:19
Moikka!
Tiedätkös että enää ei haluta sairaan näköisiä ihmisä malleiksi.Liian laihat eivät ole kauniita. Älä siis sen takia laihduta! On totta että kaikki mainokset, tv ja lehdet ovat täynnä muokattuja naisten kuvia jotka antavat tytöille huonoa esimerkkiä ja paineita omasta ulkonäöstään. Älä tee mitään sen takia että haluat miellyttää muita. Jos sinua ei malliksi tuollaisena hyväksytä niin sitten ei. Se on heidän menetyksensä.
02.12.2007 14:18
Moikka!
Hyvin se lääkäri käynti menee kuule.;)
Rohkeesti vaa ja ajattele omaa parastasi. Niin pääset eteenpäin.:D
Ei tarvi hermoilla ollenkaa..ei se nii kauheeta oo.
Kirjottele miten kävi. :)
28.11.2007 10:05
Hei.
Olen itse 17v. tyttö ja ajattelin kirjoittaa sinulle mitä mieltä minä olen.
Minun isäni teki itsemurhan sillon kun olin 2v..eli en tuntenut häntä eikä se siis koskaan ole minua mitenkään surettanut..Mutta nyt vanhempana olen kuitenkin miettinyt olisko asiat voineet mennä toisin jos hän eläisi vielä. Vasta muutama kuukausi sitten rupesin "suremaan" tätä asiaa.Minulle on edelleen vaikea hyväksyä sitä vaikka en edes tuntenut häntä. Ja sinun kohdallasi on kyse kuitenkin vanhemmasta tytöstä joka oli jo oppinut tuntemaan isänsä. Hän ei välttämättä tule koskaan elämään samanlaista elämää mitä sitä kuolemaa ennen. Menetys on ollut hänelle todella raskas ja sen käsitteleminen vie aikaa..ehkä vuosia. Et halua viedä häntä terapiaan? Miksi? Itse olin 6vuotta terapiassa ja koen että se auttoi minua..Nyt olen aloittanut uudelleen psykologilla käymisen koska tuntuu etten jaksa muuten. Toivottavasti kuitenkin harkitset asiaa koska kaikille ei riitä oman perheen kanssa juttelu. Tilanne ei kuitenkaan paranne heti. Minullakin on mennyt monia vuosia omien asioitteni käsittelemiseen. Tärkeintä kuitenkin on yrittää vähentää tämän tytön ahdistusta ja silloin kaikki keinot kannattaa kokeilla ja aikaa pitää antaa.
Jaksamista teille. :)
27.11.2007 14:05
Huomenta! :)
Minulla on aito ja henkilökohtainen usko Jumalaan enkä pidä itseäni yhtään sen parempana ihmisenä. Me kaikki olemme syntisiä ja tarvitsemme Jumalan armoa ja rakkautta.
Tiedän että kirjoitin vähän kärkkäästi mutta en oikeasti jaksa ihmisä jotka haluavat kitistä joka asiasta..ehkä minun pitäisi jaksaa mutta jaksatko itsekkään?
Uskon että Ateismi saa aikaan jonkun muutoksen ihmisesä. Kaikki asiat muuttavat ihmistä johonkin suuntaan. Ei ehkä kaikissa ihmisissä suuria muutoksia mutta joissakin kyllä.
Ja nyt kun olen täällä ateistejen sivuilla lukenut ihmisten viestejä huomaan monessa sen piirten että ne ovat viahisia viestejä ja ilo on kaukana. Ja jos tällaisia viestejä kijoittelee ei ihminen itsekkään voi kovin onnellinen olla tilaansa. Ja on se ihan ymmärrettävääkin..Ei ateismi auta ketään eikä siitä saa mitään. Se on ehkä ihan turvallinen tapa kun ei uskalla hypätä mihinkään tuntemattomaan. Mutta kannattaa kokeilla joskus.
Olen saanut uudenlaisen elämän halun ja voiman Jumalalta. ja se on minusta todella hienoa..kiakilla on mahdollisuus päästä osalliseksi Jumalan valtakunnasta. Mitään sen eteen ei tarvitse tehdä muuta kuin tunnustaa olevansa syntinen ja pytää Jumalalta apua oppia elämään toisella tavalla. Jumala kyllä kuulee ja haluaa auttaa mutta ei hän auta ellei sitä pyydä.
Siunausta teille!:)
13.11.2007 10:01
sinusta ainakin huomaa mitä ateismi on saanut sinussa aikaan...
Olet hirveän vihamielinen ihminen jonka tarvii joka asiaan sanoa viimeinen sana..Varmaan kotonasikin!!
Tuon takia tapahtuu kaikkia koulumurhia ja muita sellaisia.. Ei enää kunnioiteta Jeesksen arvoja esim. ystävällisyys, rehellisyys, toisten kunnioittamien, rakkaus, oikeudenmukaisuus, laupeus, anteeksi antaminen...
En usko että sinulta nuo asiat puuttuvat mutta et vaan anna niiden päästä esille.
Oma elämäsikin olisi paljon kivempaa ja onnellisempaa jos rupeisit ajattelemaan positiivisesti..
Onhan totta että pessimisti ei pety mutta hän ei kyllä eläkkään..Ei kaikkea tarvi vihata..sellaiselta kyllä kuulostat.
12.11.2007 21:07
Ei tiedemaailma ole ihmeissään sellaisista, ne eivät halua puuttua sellaisiin asioihin koska tietävät etteivät osaa selittää niitä.
Tiede on valmis vaikka huijaamaan jossei muuta keksi..Sitähän ne tekee useinkin..Kai sen tiedostat etkä luota kaikkeen mitä he sanovat?!
Ja tuo tosiaan oli vain yksi esimerkki. Henkilökohataisempi esimerkki on se kun siskoni yritti itsemurhaa viime kesänä ja hän otti lääkkeitä sen verran että puoleen siitä määrästä lääkäreiden mukaan olisi pitänyt kuolla. He sanoivat ettei sellaisen määrän syöminen ja siitä vielä eloon jäämien ole mahdollista.. Tällä hetkellä siskoni käy 9luokkaa hyvin voivana ja hänen asiansa ovat muuttuneet parempaan suuntaa. Jumala olisi hänet voinut ottaa täältä pois mutta hänen aikansa ei ollut vielä. Hän ei ole uskossa enkä usko että hän kuolee ennen kun on uskon ratkaisun tehnyt. Jumala ei anna hänen joutua helvettiin. Ainakin olen asian puolesta rukoillut ja raamatussa sanotaan että mitä tahansa rukoilette uskossa se tapahtuu..Ja olin rukoillut siskoni puolesta ja hän ei ollut vielä uskossa niin ei hän voinut kuolla, koska sitten se ei olisi tapahtunut niinkuin olin rukoillut.
Ajattele omilla aivoillasi äläkä toistele toisten mielipiteitä!!!
12.11.2007 16:39
Moikka!
paino indeksisi on hyvä eikä sinun tarvitse laihtua.
Haluan että mietit muutamia kysymyksiä.
Miksi haluat laihtua?
Teetkö sen itsesi takia?
Miten luulet elämäsi paranevan anorektikkona?
Oletko onnellinen?
luuletko olevasi onnellisempi laihana?
haluatko muiden hyväksyntää?
Uskon että kun mietit noita asioita niin tajuat että elämästäsi ei tule yhtään sen parempaa vaikka olisitkin laihempi.
Lue noita ihmisten kirjoituksia missä he valittavat siitä kuinka heidän elämsä ei ole ollut ikinä kamalampaa kuin nyt..Haluatko itse sellaiseen tilanteesee? uskon että sinusta välitetään ja rakastetaan ihan sellasena kuin olet.
Jos nyt oikeasti haluat laihtua niin laihduta terveellisesti syömällä oikein ja liikkumalla.
Voimia sinulle.
Älkää muut täällä yllyttäkö muita samaan mihin olette itse joutuneet. Se ei ole oikein. Toivon teille kaikille hyvää ja sitä että onnistutte paranemaan ja saamaan elämänne ja itseluottamuksenne kuntoon. Elämä on paljon parempaa silloin. Taistelkaa sen puolesta.. Kyse on teistä itsestänne. Kukaan ei voi teitä parantaa muuta kuin te itse. Voimia teille!!
12.11.2007 14:47
Moikka.
Minullakin on ollut syömishäiriö ja parannuin siitä kun eräs naine rukoili puolestani..sen jälkeen olen ollut kunnossa.
Sinun ei tarvitse kuolla vaan hae apua. Jos todella haluat parantua sinun on tehtävä työtä..se ei ole helppoa mutta tahdon voimalla ja muiden ihmisten tuen avulla se onnistuu..
Lääkkeisiin voi kuolla. Älä rupea pelleilemään niiden kanssa.. Siskoni otti lääkkeiden yliannostuksen ja lääkärit sanoivat että hänen oli pitänyt kuolla puoleen siitä määrästä minkä hän otti mutta hänellä oli hyvä tuuri..taikka sitten siinä oli kyse siitä että Jumala halusi antaa hänelle toisen mahdollisuuden..minä uskon siihen.. Mutta kaikille ei niin käy. Muista se. Älä ota mitään lääkkeitä..Et ole lihava eikä sinun tarvitse alkaa oksentelemaan.
Kyse on itsetunnosta. Usko itseesi ja menestyt!
Voimia sinulle!!:)
12.11.2007 14:36
Otan osaa sinun suruusi. Lähimmäisen menettäminen on todella vaikeaa. Mene ehdottamasti puhumaan jollekkin koska yksin et jaksa eikä sinun tarvikkaan jaksaa. Se voi viedä kauan ennen kuin osaat jatkaa eteenpäin. siskoni yritti itsemurhaa kesällä mutta epäonnistui siinä..Pelkäsin monta viikkoa että hän kuolee mutta nyt hän on saanut jo elämänsä kasaan.. Mutta puhin muutamalle luotettavlle aikuiselle ja he auttoivat minua jaksamaan.
Jotkut poistuvt aikaisemmin mutta kaikken elämällä on kuitenkin merkitys.. Sinunkin miehen elämällä on ollut merkitystä monille ihmisille. Mutta muista että sinunkin elämäsi pitää jatkua.
Haluan sanoa vielä sen että kuolema ei ole lopullinen. Usko Jeesukseen niin saat elää aina. Niin meille on raamatussa luvattu ja siihen saamme turvata.. Emme ole koskaan yksin vaan Jumala varjelee meitä oli tilanne mikä tahansa.
Siunausta ja voimia sinulle!
12.11.2007 14:29
11 / 15