Vapaa kuvaus

elään ja olen hengissä;) Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

5

Kommenttia

298

1. Mielipiteeni: Vaikka paljon adventisteilla on kristinuskon kanssa tekemistä, on meninki ja henki erilaista kuin muilla uskovilla yleensä.

Olen uskossa oleva helluntailainen. Mennessäni vaimoni kanssa kylään hänen vanhemmilleen, jotka ovat kumpikin adventisteja (70 ikäiset).
    Kyläilyt päättyvät aina surullisessa merkeissä kun heidän tarkoituksena on pelkästään käännyttää, todistella, lietsoa lopun aikaa, kolmen enkelin sanomaa, sapattia, sunnuntain paavin valtaa, jossa minäkin olen heidän mielestään epäjumalan palvomisessa mukana.

Heidän neuvonsa minulle on erota helluntai seurakunnasta ja liittyä heidän kirkkoon, koska profeetalllinen sanoma on valona annettu Whiten kautta. Ja joka tämän sanoman kieltää ei ole pelastuneitten joukossa, näin he minulle viimeksi kertoivat.

Olemme yrittäneet vaimon kanssa välttää keskustelemasta mistään mikä synnyttäisi keskustelua uskon asioihin. Mutta jo kahvi pöytä keskusteluissa (eivät itse juo)toistuu lähes aina sama kaava... alkavat kertomaan Whiten terveys asiaa ja sen jälkeen seuraavassa hetkessä astuu kuvaan babylonit ja kuinka paavin hengen valta vaikuttaa jne... ulos babylonista jne..Whiten kirjoja haetaan laatkoista ja kaikista hyllyistä.. ja koko vieraillut on yhtä Whiten ylistämistä. Eikä riidoilta voi välttyä, koska pinna palaa välillä meidänkin puolelta.

Olemme pari- kolme kertaa vuodessa käyneet heidän luonaan. Olemme heille sanoneet että emme pidä siitä että keskustellaan uskon asioista, koska näemme asiat niin eri tavalla. He lupaavat ja myöntävät parantavansa tapansa. Mutta aina ja aina se tavaton käännyttämisen tarve nousee esiin kuin pakon omaisesti. Hyvin surullista;(

Mutta minkä voi asialle. Vaimoni kanssa olemme tulleet siihen tulokseen heidän kohdalla. Että hyviä ihmisiä ja sukulaisia ovat, mutta heidän kohdallaan kirkon opit on valitettavasti tehnyt tehtävänsä. Näkeehän ja kuulehan tuon kaiken, eikä tämä ole kuivittelua.

Ihan saman suuntaista lietsontaa ja käännyttämistä on nähtävissä tälläkin palstalla monien adventistien toimesta.

Miksi pitää käännyttää uskossa Jeesukseen olevia adventtkirkon oppeihin???
  2. Eiköhän tuo ole jokaiselle uskovalle selvä mikä tähtäin.

Tasapaino ja kypsyys;)

1. Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä, mutta minulla ei olisi rakkautta, olisin minä vain helisevä vaski tai kilisevä kulkunen.
    2. Ja vaikka minulla olisi profetoimisen lahja ja minä tietäisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon, ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin vuoria siirtää, mutta minulla ei olisi rakkautta, en minä mitään olisi.
    3. Ja vaikka minä jakelisin kaiken omaisuuteni köyhäin ravinnoksi, ja vaikka antaisin ruumiini poltettavaksi, mutta minulla ei olisi rakkautta, ei se minua mitään hyödyttäisi.
    4. Rakkaus on pitkämielinen, rakkaus on lempeä; rakkaus ei kadehdi, ei kerskaa, ei pöyhkeile,
    5. ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaansa, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa,
    6. ei iloitse vääryydestä, vaan iloitsee yhdessä totuuden kanssa;
    7. kaikki se peittää, kaikki se uskoo, kaikki se toivoo, kaikki se kärsii.
    8. Rakkaus ei koskaan häviä; mutta profetoiminen, se katoaa, ja kielillä puhuminen lakkaa, ja tieto katoaa.
    9. Sillä tietomme on vajavaista, ja profetoimisemme on vajavaista.
    10. Mutta kun tulee se, mikä täydellistä on, katoaa se, mikä on vajavaista.
    11. Kun minä olin lapsi, niin minä puhuin kuin lapsi, minulla oli lapsen mieli, ja minä ajattelin kuin lapsi; kun tulin mieheksi, hylkäsin minä sen, mikä lapsen on.
    12. Sillä nyt me näemme kuin kuvastimessa, arvoituksen tavoin, mutta silloin kasvoista kasvoihin; nyt minä tunnen vajavaisesti, mutta silloin minä olen tunteva täydellisesti, niinkuin minut itsenikin täydellisesti tunnetaan.
    13. Niin pysyvät nyt usko, toivo, rakkaus, nämä kolme; mutta suurin niistä on rakkaus.
    "1.Kor.13:1-13"