Vapaa kuvaus

http://kristitty.net

Aloituksia

129

Kommenttia

16899

1. Heprean aakkosten salaisuus

Olettko te rakkaat adventistit, ja muut jumalattomat pakanat, jotka kirjoittelette tänne adventistien palstalle, törmänn
    Adventismi
    29
    304
  2. Voimmeko pitää kaikki käskyt?

Tässä hyvä video lain eli Tooran noudattamisesta: https://www.youtube.com/watch?v=kAn9-eYv1j4 Niille jotka eivät jaksa
    Adventismi
    68
    303
  3. Joh 1:1 Jeesus on Jumala

"Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala." (Joh. 1:1) Raamatussa sanotaan yksiselitteisesti, et
    Yhteiskunta
    45
    283
  4. Temppelin puhdistaminen

Vesa Ollilainen kertoo kirjassaan "Jeesuksen vertaukset": "Ennen vertausta Markus kertoo Jeesuksen ajaneen ostajat ja m
    Helluntailaisuus
    33
    274
  5. Missä on rakas ystävämme unitaari?

Hän on viimeksi ollut foorumilla kello 16:05, eli hän on ollut poissa jo yli neljä tuntia, mikä lienee uusi ennätys! Jää
    Adventismi
    13
    238
  6. Missä voin mennä kasteelle

Shalom kaikille Yeshuan Messiaan nimessä. Kysymykseni on seuraava. Minut on lapsena kastettu luterilaiseen kirkkoon, mut
    Kaste
    13
    236
  7. Sunnuntain pyhyys

Missä kohtaa Raamattua sanotaan että sunnuntai on pyhäpäivä?
    Raamattu
    26
    230
  8. Kristitty.netin harhaopeista

Shalom siskot ja veljet Kristuksessa, helluntailaiset, adventistit, luterilaiset, judaistit, agnostikot, ateistit, musli
    Helluntailaisuus
    25
    199
  9. Siunattua sunnuntaita!

Olen havainnut sellaisen trendin, että hartaat luterilaiset pyhittävät sunnuntain, mutta hellarit pyhittävät jokaisen pä
    Helluntailaisuus
    11
    194
  10. Siunattua sunnuntaita!

Joko te luterilaiset olette löytäneet Raamatustanne sen kohdan, jossa sanotaan, että sunnuntai on pyhä? Oletteko löytäne
    Luterilaisuus
    19
    187
  11. Usko Jeesukseen niin sinä pelastut

Kristityt rummuttavat samaa viestiä, usko Jeesukseen, niin sinä pelastut. Eli siis mihin minun pitää uskoa, jotta pelast
    Helluntailaisuus
    2
    186
  12. Käytkö ehtoollisella?

Hoc est corpus meum eli hokkus pokkus eli tämä on minun ruumiini, hoki Luther Marburgissa väitellessään ehtoollisesta Zw
    Luterilaisuus
    10
    185
  13. Missä kohtaa profeettoja kerrotaan Messiaasta, joka on itse Jumala?

Paavali aloitti saarnansa aina sapattina synagoossa alkaen Mooseksen laista, Profeetoista ja Kirjoituksista. (Apt. 17:1-
    Helluntailaisuus
    197
    185
  14. Kutsutko itseäsi luterilaiseksi?

Miten on, kutsutko itseäsi ylpeästi luterilaiseksi? Eikö sinua yhtään häiritse, että suuri uskonpuhdistaja, armoitettu o
    Luterilaisuus
    151
    182
  15. Muista pyhittää sapatinpäivä

Näin sanotaan kymmenessä käskyssä. Onko kymmenen käskyä kumottu? Onko kymmenen käskyä vain juutalaisille? Missä kohtaa U
    Adventismi
    75
    166
  16. Myytti agapee rakkaudesta

Joh. 21:15-19: Kun he olivat syöneet, Jeesus sanoi Simon Pietarille: ”Simon, Johanneksen poika, rakastatko sinä minua e
    Kristinusko
    5
    157
  17. Ehtoollinen, mikä se on?

Tässä pohdintaa ehtoollisesta. Mitä Jeshua käski meidän tehdä hänen muistokseen? Viettää pääsiäisateriaa kerran vuodessa
    Kristinusko
    5
    154
  18. Ellen G White versus Luther

Huvittavaa miten luterilaiset syyttävät adventisteja Ellen G Whiten palvonnasta, tajuamatta ollenkaan kuinka he itse yli
    Adventismi
    9
    152
  19. Mitä Luther merkitsee sinulle?

Kirkko kutsuu itseään Suomen evankelisluterilaiseksi kirkoksi. Huomaa sana luterilainen, eli siis Lutherille kuuluva. Ku
    Yhteiskunta
    96
    148
  20. Graham Turner, Messiaan kansa

Graham Turner kirjassaan Messiaan kansa opettaa, että juutalaiset ja pakanat yhdessä muodostavat Messiaan kansan. Meidät
    Adventismi
    119
    132