Vapaa kuvaus

Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

20

Kommenttia

170

1. Vaikka olenkin mies, taidan silti vastata...

Naimisiin ei tyttöystävän kanssa olla menossa vielä moneen vuoteen, mutta silti tästä nimi-asiasta on hieman jo puhuttu. Meille tämä on hieman keskivertoa monimutkaisempi dilemma, koska tyttöystäväni on kiinalainen ja hänen kielessään sukunimi tulee ennen etunimeä. Suomessahan tämä on aivan toisinpäin.

Kiinassa onneksi on tapana, että nimet eivät muutu kun ihmiset menevät naimisiin, joten ongelmia ei synny. Suomalaisen sukunimen liittäminen kiinalaiseen nimeen olisikin täysin mahdotonta, joten on hyvä että maassa on eri tapa kuin Suomessa.

Lapsen suhteen käy sitten niin, että hänelle annetaan kaksi nimeä. Toinen Suomessa käytettävä suomalainen nimi minun sukunimelläni ja toinen Kiinassa käytettävä nimi tyttöystävän sukunimellä.

- Dekas
  2. Tuosta viimeisestä lauseesta jäi sellainen maku suuhun, että sinä tuntuisit syyttävän miehiä näistä epäoikeudenmukaisista kenkäluomuksista.

Omasta mielestäni korkokengät ovat epäkäytännöllisiä. En ole oikein ymmärtänyt millä logiikalla kävelystä pitäisi tietentahtoen tehdä vaikeampaa kuin sen tarvitsee olla. Korkokengät myös lisäävät naisen pituutta, jonka näen huonona asiana. Pidän lyhyemmistä naisista kuin itse olen, samaten varmasti useimmat muut miehet.

Mutta pidetään nyt kuitenkin mielessä kuka näitä kenkiä ja muuta muotia suunnittelee. Naisethan niitä luo! Ja naisille niitä markkinoidaan ja naiset niitä ostaa. En ainakaan itse ole koskaan ostanut tyttöystävälle korkokenkiä. Itse hän on niitä ostanut useammankin parin, vaikka olen koittanut vihjailla niiden olevan epäkäytännöllisiä.

Minusta miehiä ei voi syyttä korkokenkien käytöstä. Se on naisten oma valinta jonka takana ovat naisten omat motiivit. Kaveriporukastani yksikään ei ole koskaan sanonut korkojen olevan edes kauniit tai puoleensavetävät. Useampikin on niitä manannut, koska ne pidentävät naisia.

Itselläni on kahdet kesäkengät. Molemmat ovat tismalleen saman mallin nahkakengät. Toinen pari on ruskea, toinen musta. Vahaan ja kiillotan ne joka perjantai-ilta. Loogista ja toimivaa, sekä ennenkaikkea helppoa ja kivutonta.

- Dekas

(PS: En ole raaskinut kertoa tyttöystävälle, että hän on paljon söpömpi korottomissa kengissä, koska hän niin nauttii koroissa kulkemisesta. Syy tähän on toistaiseksi selvittämättä. Jaksaa kuitenkin aina manata kuinka huonot kadut meillä täällä Suomessa on, kuulemma vaikeaa kävellä koroilla täällä.)

(PPS: Jos joku teistä arvon naisista osaisi kertoa tietämättömälle miehelle miksi te niitä korkoja viitsitte logiikan ja järjen vastaisesti käyttää, olisin kiitollinen)

(PPPS: Miksi naisilla muuten on sata paria kenkiä?)
  3. Minä olen mies ja pyrin välttämään yleistyksiä kuin ruttoa! Kehtaatkin mokoma yleistää kaikki miehet yleistäviksi. Ja vielä naisten suhteen muka! Suomessa! Jos suomalaisilla miehillä nyt jotain yleisiä yleistyksiä naisista on, niin kyllä ne ovat satavarmasti pääasiassa positiivisia. Kenties se ei tältä oudolta palstalta hyvin ilmene, koska täällä näyttää hyörivän miesten edustajina pääasiassa sovinisti-sekopäitä jotka esittävät idiootismiansa muka yleisinä kaksilahkeisten mielipiteinä.

Siis... Minulla ei ainakaan ole lainkaan noita listaamiasi mielipiteitä! Ja olen varsin vihainen että kehtaat moista väittää...

- Naiset osaavat ajaa. Kaikki tuntemani todella huonot ja asennevammaiset kuskit ovat miehiä.

- Tuota "hellan ääreen" ilmaisua en ole koskaan miehen suusta tosi-mielellä lauottuna kuullut. Oletko sinä? Tuollainen ajattelu on kuollut miesten mielistä siinä 50- ja 60-lukujen taitteessa.

- Minulla ei ole mitään naisjohtajia vastaan. En tunne ketään joka vastustaisi naisten mahdollisuuksia työskennellä johtavassa asemassa. Muistan kyllä kuinka armeijassa yksi alokas oli närkästynyt kun piti totella naispuolista alikersanttia, mutta muita vastaavia tapauksia ei tule mieleen.

- Naiset panopuita? Itse vastustan kevytkenkäisiä seksisuhteita sukupuolesta riippumatta. Naisia tulee arvostaa ja vain pöksyihin pyrkivät miehet ovat idiootteja koska eivät tiedä mitä menettävät kun eivät pyri muodostamaan kunnon ihmissuhteita.

Sitten noista mies-yleistyksistä... Noh katotaas...

- Itse en ole koskaan pettänyt. Muistan myös lukeneeni tutkimuksissa todettaneen että Suomessa naiset pettävät miehiä useammin.

- En ole koskaan raiskannut ketään, enkä tavannut ketää raiskaaja-miestä tahi raiskattua naista eläessäni.

- En ole koskaan naista lyönyt, miehiäkin vain ala-asteella.

- Itse ainakin olen aika tunteellinen otus. Itken elokuville hieman liikaakin ja olen parisuhteessani aina se romanttisia eleitä tekevä osapuoli, kun tuota tyttöystävää ei sellainen romanttinen höpsötys juurikaan kiinnosta. Itseäni kylläkin.

- Idioottimaiset ajotavat ovat kyllä yleinen miesten ongelma. Mutta ainakin itse pyrin tiedostamaan liikenteen olevan joukkuelaji ja pitämään säännöistä kiinni.

- Huonoja sängyssä? Noh, niinpä kai. Itse ainakin olen, kun ei ole noita irtosuhteita tai yhden-yön-juttuja tullut koskaan kokeiltua, niin on kokemus aika nollissa. Voisitte te naiset koittaa vähän opastaa.

- Ruma myönnän olevani. Olen tässä jo jonkin aikaa pyrkinyt korjaamaan asianlaitaa nostelemalla puntteja, mutta ei tuo vielä näytä juuri tehonneen.

- Kehtaan väittää osaavani puhua. Useallakin kielellä. Ani-harvoin olen sanaharkan hävinnyt ja yleensä sivallan sanani säilällä varsin vinhasti jos tarvetta ilmenee.

- Itse pyrin esittämään komeaa kampaamalla hiukseni kerran päivässä. Siihen se sitten jääkin, minun esitykseni. Naiset taas meikkaavat, maalaavat, föönäävät ja puuteroivat korkokenkineen ja push-up -rintsikoineen jokseenkin useammin kuin miehet. Esittämisen kehtaan väittää olevan enemmänkin naisellinen ominaisuus, varsinkin täällä Suomessa, jossa miehisyyteen liitetään rehti suoraselkäinen rehellisyys esimerkillisenä ominaisuutena.

- Myönnän olevani melkoinen raukka. Vältän väkivaltaa jos suinkin pystyn, koska isäni näin minut opetti kun olin pieni. Tästä johtuen on tuota edellämainittua sanan maagista säilää tullut heilutettua huomattavasti enemmän kuin nyrkkejä.

- Kukaan ihminen ei ole yksinkertainen. Ihminen jo perusolemukseltaan ja mieleltään on suorastaan käsittämättömän monimutkainen ja monitahoinen olento. Jos viittaat älylliseen vajavaisuuteen, niin itse ainakin kehtaan väittää olevani tyydyttävän älykäs otus. Tykkään väitellä, tutkia filosofiaa ja lukea kirjallisuutta. Mikään neropää en ole, mutta tulen toimeen.

- Ennalta-arvattavuuttani en osaa kommentoida koska kukaan ei ole minulle koskaan kertonut mitä minusta ennalta ovat arvanneet. En seuraa muiden ihmisten tekoja sellaisella mielenkiinnolla, että tuntisin tarvetta alkaa arvailemaan mitä he tulevat tekemään.

Ikuna päivänä en ole väittänyt, etteikö naisista ole mihinkään. En ole moisia väitteitä muilta miehiltäkään kuullut. Kiellän myös olevani idiootti.

- Dekas
  4. Itseäni kans kummastuttaa tämä asianlaita. Miehen pitäisi olla komea ja lihaksikas, mutta ulkonäöstään ei saisi huolehtia. Tulisi vain jotenkin omata lihaksikas fysiikka ilman kuntoilua.

Ottaa päähän myös se, ettei naisilla ole mitään käsitystä siitä kuinka paljon siellä punttisalilla pitää käydä että ne lihakset edes jotenkin näkyisivät. Suu auki kummastellaan että 4-5 kertaa viikossa treenaaminen olisi muka "kauhea paljon". Ei mitään suhteellisuudentajua lihasten kasvunopeudesta...

Naisilla itsellään on todella helppoa, kun ei tarvitse ulkonäköasioissa muusta huolehtia kuin alhaisesta rasvaprosentista. Ruokavaliolla ja pienellä aerobisella pysyy helposti timmissä.
  5. Olen itse parikymppinen mies ja olen pannut merkille ihan saman asian. Miehet eivät ole enää niin "miehisiä" kuin miehet olivat muutama vuosikymmen sitten. Ei osaa moni mies enää korjata auton moottoria (en osaa, en tunne ketään joka osaisi). Hyvä kun polkupyörän osaan jotenkuten huoltaa.

Onhan se totta, että se klassinen Rehti & Reipas Nuorimies(TM) on aika harvinainen otus nykyään. Ainakin kun vanhempien miesten juttuja kuuntelee, niin ennen oli kuulemma asiat toisin. Kaikki oli karskeja äijiä jotka juoksi 3700m cooperissa kumpparit jalassa, lakoi heinät keskikesän kuumuudessa ja hiihti kaatosateessa 20km kouluun.

Minusta tälle kehitykselle on ihan selkeät syytkin: Yhteiskunta on vanhvasti naisistunut. Nykyään miehiset luonteepiirteet ja ominaisuudet ovat huonossa maineessa. Miehisyyteen liitetään paljon negatiivisiä asenteita ja stereotypioita kaljaa kittaavista naistenhakkaajista. Jokapaikassa saa kuulla kuinka naiset ovat parempi sukupuoli ja miehet syntisiä sortaja-sikoja.

On myös huomioitava, että modernissa nyky-yhteiskunnassa on vähemmän tarvetta peruskarskille äijäkoriläälle. Tästä varmaan tämä jatkuva naisistuminenkin johtuu. Nuoret miehet meikkaa ja meteroseksuaalit on Pop & In.

(Tosin, onhan se niinkin että naiset ovat miehistyneet. Kuinka usein näet nykyään hameen katukuvassa? Nuoret tytöt kittaa viinaa siinä missä äijätkin ja kiroilee kahta kauheammin.)

PS: Itse olen tässä yrittänyt vähän ottaa itseäni niskasta kiinni ja miehistyä. Punttisali ja lenkkipolku on ollut ihan hyviä lääkkeitä alkuun pääsemiseksi. Moottoreista en kyllä vieläkään tajua tuon taivaallista...

- Dekas
  6. ...