Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
apostrophe
profiilit
apostrophe
apostrophe
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
20
Kommenttia
170
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Vaikka olenkin mies, taidan silti vastata...
Naimisiin ei tyttöystävän kanssa olla menossa vielä moneen vuoteen, mutta silti tästä nimi-asiasta on hieman jo puhuttu. Meille tämä on hieman keskivertoa monimutkaisempi dilemma, koska tyttöystäväni on kiinalainen ja hänen kielessään sukunimi tulee ennen etunimeä. Suomessahan tämä on aivan toisinpäin.
Kiinassa onneksi on tapana, että nimet eivät muutu kun ihmiset menevät naimisiin, joten ongelmia ei synny. Suomalaisen sukunimen liittäminen kiinalaiseen nimeen olisikin täysin mahdotonta, joten on hyvä että maassa on eri tapa kuin Suomessa.
Lapsen suhteen käy sitten niin, että hänelle annetaan kaksi nimeä. Toinen Suomessa käytettävä suomalainen nimi minun sukunimelläni ja toinen Kiinassa käytettävä nimi tyttöystävän sukunimellä.
- Dekas
11.08.2005 12:15
Ei tuo ilmaisumuoto ole minusta mitenkään huono tai loukkaava. Perinteikäs ja vanhanaikainen vain. Tulee mieleen joku kartanonrouva tuollaisesta ilmaisusta, ei mitenkään paha juttu.
Kaippa me ihmiset sitten närkästymme eri asioista, mutta minusta tuossa ei ainakaan ole mitään vikaa.
- Dekas
09.08.2005 15:13
Vahvuutta on monen kaltaista. Tulipa mieleeni tästä pohtia, että onko miehinen vahvuus erilaista kuin naisellinen vahvuus. Minusta näillä on eroja, ja tokihan vahvuudella on vielä muitakin muotoja.
Sitkeyttä sinulta ainakin löytyy roppakaupalla, joka on eräs puhtaimmista vahvuuden ilmenemismuodoista. Tästä nostan sinulle vilpittömästi hattua.
Mielipiteesi ovat myös vahvat, kuten myös tahtosi niitä puollustaa. Meidän miesten maailmassa ainakin periaatteiden ja mielipiteiden vahvuutta ja niiden vahvaa esilletuomista ja ylläpitoa arvostetaan suuresti. Tästäkin nostan sinulle hattua.
Miehisesta vahvuudesta puheenollen tuli mieleeni seuravaa: Meidän miesten keskuudessa ainakin arvostetaan suuresti eräänlaista passiivista vahvuutta. Nonkonfrontaalista voimaa, tavallaan. Sitä, että laskee aseensa ja seisoo rennoin hartoin, luottaen vakaasti omaan kykyihinsa ja voimiinsa ilman niiden jatkuvaa esiintuomista. Hiljaista voimaa ja itseluottamusta.
Ja sinusta minulle on muodostunut sellainen kuva, että olet aina aseissa, puollustamassa omaa kulmaasi. Kenties tässä on vahvuuden muoto, jota sinulta puuttuu.
- Dekas
09.08.2005 14:37
Kun on kyse sukupuolten välisestä kanssakäymisestä, minusta on vallan todenmukaista todeta että mies on näissä asioissa lähempänä eläinmaailmaa kuin nainen.
Mies on eläin. En kiellä. Mies kiihottuu ja kiinnostuu visuaalisesti siitä mitä se näkee. Enkä minä tästä ole lainkaan ylpeä...
Mieluusti minäkin toteaisin, että innostukseni kohoaa kun kuulen naisen harrastavan vaikkapa Irlantilaista kirjallisuutta keskiviikkoisin ja yhteiskuntakriittistä väittelyä joka lauantai ystäviensä kanssa.
Mutta ei, ei se näin toimi. Takapuolen heilahdus nostaa silmätluomet korkeammalla ja kirkastaa katseen tehokkaasti. Mies on eläin. En kiellä.
Mutta, ajatelkaas millaisia naiset ovat. Jos nainen minuun tekee tuttavuutta, heti nimen kuultuaan hän tiedustelee ammatista ja koulutustasosta. Pitää olla menestyvä. Tuloilla ja toimeentuloilla naisen mielenkiinto herätetään.
Minusta on jokseenkin helpompi repäistä ne meikit poskille kuin lukea kauppatieteiden maisteriksi.
Kyllä te naiset tässä parittelu-pelissä olette vielä voiton päällä. Älä unohda että mies "saa" ja nainen "antaa".
Mies on eläin. En kiellä. Ja teillä on ne häkin avaimet.
- Dekas
09.08.2005 14:07
Tuosta viimeisestä lauseesta jäi sellainen maku suuhun, että sinä tuntuisit syyttävän miehiä näistä epäoikeudenmukaisista kenkäluomuksista.
Omasta mielestäni korkokengät ovat epäkäytännöllisiä. En ole oikein ymmärtänyt millä logiikalla kävelystä pitäisi tietentahtoen tehdä vaikeampaa kuin sen tarvitsee olla. Korkokengät myös lisäävät naisen pituutta, jonka näen huonona asiana. Pidän lyhyemmistä naisista kuin itse olen, samaten varmasti useimmat muut miehet.
Mutta pidetään nyt kuitenkin mielessä kuka näitä kenkiä ja muuta muotia suunnittelee. Naisethan niitä luo! Ja naisille niitä markkinoidaan ja naiset niitä ostaa. En ainakaan itse ole koskaan ostanut tyttöystävälle korkokenkiä. Itse hän on niitä ostanut useammankin parin, vaikka olen koittanut vihjailla niiden olevan epäkäytännöllisiä.
Minusta miehiä ei voi syyttä korkokenkien käytöstä. Se on naisten oma valinta jonka takana ovat naisten omat motiivit. Kaveriporukastani yksikään ei ole koskaan sanonut korkojen olevan edes kauniit tai puoleensavetävät. Useampikin on niitä manannut, koska ne pidentävät naisia.
Itselläni on kahdet kesäkengät. Molemmat ovat tismalleen saman mallin nahkakengät. Toinen pari on ruskea, toinen musta. Vahaan ja kiillotan ne joka perjantai-ilta. Loogista ja toimivaa, sekä ennenkaikkea helppoa ja kivutonta.
- Dekas
(PS: En ole raaskinut kertoa tyttöystävälle, että hän on paljon söpömpi korottomissa kengissä, koska hän niin nauttii koroissa kulkemisesta. Syy tähän on toistaiseksi selvittämättä. Jaksaa kuitenkin aina manata kuinka huonot kadut meillä täällä Suomessa on, kuulemma vaikeaa kävellä koroilla täällä.)
(PPS: Jos joku teistä arvon naisista osaisi kertoa tietämättömälle miehelle miksi te niitä korkoja viitsitte logiikan ja järjen vastaisesti käyttää, olisin kiitollinen)
(PPPS: Miksi naisilla muuten on sata paria kenkiä?)
09.08.2005 13:52
- Pedofilia on seksuaalinen orientaatio joka kohdistuu lapsiin.
- Hebefilia on seksuaalinen orientaatio joka kohdistuu teini-ikäisiin
Yleensä raja näiden kahden välille asetetaan noin 13. ikävuoteen. Tätä nuoremmista kiihottuvat ovat pedofiileja, vanhemmista hebefiilejä.
Esimerkiksi 16-vuotiaasta kiihottuva olisi hebefiili. 6-vuotiaasta kiihottuva olisi pedofiili.
Yleensä he käyttävät mieluummin sanaa "pedoseksuaali" kuin "pedofiili". Pedoseksuaalit usein käyttävät itsestään myös käsitettä 'MAA' eli 'Minor-Attracted Adult'.
- Dekas
PS: Netistä löytyy pedoseksuaalien keskustelupalstoja useita. Esim. Common Ground ja Open Hands. Jos asiaa haluaa ymmärtää, niitä selailemalla voi saada hyvän kuvan näistä ihmisistä.
24.07.2005 21:08
Toki osaan puhua. Mainitsin nuo säilän sivallukset ainostaan koska ketjun aloittaja haukkui miehet puhukyvyttömiksi naistenhakkaajiksi. Halusin painottaa olevani varsin keskustelukukuinen pasifisti joka omaa täysin väkivallattoman, säyseän luonteen. Halusin siis tähdentää että puollustaudun uhkaavissa tilanteissa mieluummin sanoin, en teoin.
Ja tokihan seksuaalirikokset ovat asia josta ei mielellään puhuta. Mutta rohkenen olettaa, että jos "kaikki miehet raiskaa" väite pitäisi paikkansa, minunkin korviini olisi edes joskus kantautunut juttua raiskauksen tapahtuneen. Raiskauksista olen kuitenkin lukenut vain iltapäivälehtien lööpeissä. Kenties pyörin väärissä (oikeissa?) porukoissa, kun en näistä raiskauksista kuule.
Kenties se on tosiaan niin, että vain humalassa näistä asioista puhutaan. En itse baareissa käy ja juon viinaksiakin harvakseltaan ja silloinkin vain pienellä kaveriporukalla joten kaippa se siihen kaatuu...
- Dekas
24.07.2005 13:08
Minä olen mies ja pyrin välttämään yleistyksiä kuin ruttoa! Kehtaatkin mokoma yleistää kaikki miehet yleistäviksi. Ja vielä naisten suhteen muka! Suomessa! Jos suomalaisilla miehillä nyt jotain yleisiä yleistyksiä naisista on, niin kyllä ne ovat satavarmasti pääasiassa positiivisia. Kenties se ei tältä oudolta palstalta hyvin ilmene, koska täällä näyttää hyörivän miesten edustajina pääasiassa sovinisti-sekopäitä jotka esittävät idiootismiansa muka yleisinä kaksilahkeisten mielipiteinä.
Siis... Minulla ei ainakaan ole lainkaan noita listaamiasi mielipiteitä! Ja olen varsin vihainen että kehtaat moista väittää...
- Naiset osaavat ajaa. Kaikki tuntemani todella huonot ja asennevammaiset kuskit ovat miehiä.
- Tuota "hellan ääreen" ilmaisua en ole koskaan miehen suusta tosi-mielellä lauottuna kuullut. Oletko sinä? Tuollainen ajattelu on kuollut miesten mielistä siinä 50- ja 60-lukujen taitteessa.
- Minulla ei ole mitään naisjohtajia vastaan. En tunne ketään joka vastustaisi naisten mahdollisuuksia työskennellä johtavassa asemassa. Muistan kyllä kuinka armeijassa yksi alokas oli närkästynyt kun piti totella naispuolista alikersanttia, mutta muita vastaavia tapauksia ei tule mieleen.
- Naiset panopuita? Itse vastustan kevytkenkäisiä seksisuhteita sukupuolesta riippumatta. Naisia tulee arvostaa ja vain pöksyihin pyrkivät miehet ovat idiootteja koska eivät tiedä mitä menettävät kun eivät pyri muodostamaan kunnon ihmissuhteita.
Sitten noista mies-yleistyksistä... Noh katotaas...
- Itse en ole koskaan pettänyt. Muistan myös lukeneeni tutkimuksissa todettaneen että Suomessa naiset pettävät miehiä useammin.
- En ole koskaan raiskannut ketään, enkä tavannut ketää raiskaaja-miestä tahi raiskattua naista eläessäni.
- En ole koskaan naista lyönyt, miehiäkin vain ala-asteella.
- Itse ainakin olen aika tunteellinen otus. Itken elokuville hieman liikaakin ja olen parisuhteessani aina se romanttisia eleitä tekevä osapuoli, kun tuota tyttöystävää ei sellainen romanttinen höpsötys juurikaan kiinnosta. Itseäni kylläkin.
- Idioottimaiset ajotavat ovat kyllä yleinen miesten ongelma. Mutta ainakin itse pyrin tiedostamaan liikenteen olevan joukkuelaji ja pitämään säännöistä kiinni.
- Huonoja sängyssä? Noh, niinpä kai. Itse ainakin olen, kun ei ole noita irtosuhteita tai yhden-yön-juttuja tullut koskaan kokeiltua, niin on kokemus aika nollissa. Voisitte te naiset koittaa vähän opastaa.
- Ruma myönnän olevani. Olen tässä jo jonkin aikaa pyrkinyt korjaamaan asianlaitaa nostelemalla puntteja, mutta ei tuo vielä näytä juuri tehonneen.
- Kehtaan väittää osaavani puhua. Useallakin kielellä. Ani-harvoin olen sanaharkan hävinnyt ja yleensä sivallan sanani säilällä varsin vinhasti jos tarvetta ilmenee.
- Itse pyrin esittämään komeaa kampaamalla hiukseni kerran päivässä. Siihen se sitten jääkin, minun esitykseni. Naiset taas meikkaavat, maalaavat, föönäävät ja puuteroivat korkokenkineen ja push-up -rintsikoineen jokseenkin useammin kuin miehet. Esittämisen kehtaan väittää olevan enemmänkin naisellinen ominaisuus, varsinkin täällä Suomessa, jossa miehisyyteen liitetään rehti suoraselkäinen rehellisyys esimerkillisenä ominaisuutena.
- Myönnän olevani melkoinen raukka. Vältän väkivaltaa jos suinkin pystyn, koska isäni näin minut opetti kun olin pieni. Tästä johtuen on tuota edellämainittua sanan maagista säilää tullut heilutettua huomattavasti enemmän kuin nyrkkejä.
- Kukaan ihminen ei ole yksinkertainen. Ihminen jo perusolemukseltaan ja mieleltään on suorastaan käsittämättömän monimutkainen ja monitahoinen olento. Jos viittaat älylliseen vajavaisuuteen, niin itse ainakin kehtaan väittää olevani tyydyttävän älykäs otus. Tykkään väitellä, tutkia filosofiaa ja lukea kirjallisuutta. Mikään neropää en ole, mutta tulen toimeen.
- Ennalta-arvattavuuttani en osaa kommentoida koska kukaan ei ole minulle koskaan kertonut mitä minusta ennalta ovat arvanneet. En seuraa muiden ihmisten tekoja sellaisella mielenkiinnolla, että tuntisin tarvetta alkaa arvailemaan mitä he tulevat tekemään.
Ikuna päivänä en ole väittänyt, etteikö naisista ole mihinkään. En ole moisia väitteitä muilta miehiltäkään kuullut. Kiellän myös olevani idiootti.
- Dekas
24.07.2005 00:09
Eihän tuollainen lakiehdotus kyllä laisinkaan hyvältä kuullosta, mutta pitää toki muistaa että kyseessä on erilainen kulttuuri ja erilaiset arvokäsitykset.
Itse en ääntäni moiselle lakitekeleelle antaisi, mutta minusta meidän tulisi kunnioittaa Irakilaisen omia arvoja ja antaa heidän itse päättää millaisen perustuslain itselleen haluavat.
Eri kulttuurien edustajilla on erilaiset käsitykset siitä mikä on oikein ja mikä väärin. Jos Irakista nyt tosiaankin tulee demokratia Saddamin vallan kaaduttua, niin tokihan se lain kirjain siellä hakee oman muotonsa ajan myötä kansan äänen ja oikeistajun ohjastamana.
Emme me länsimaalaiset saa ajaa omia arvojamme ainoina oikeina.
- Dekas
23.07.2005 16:42
Itseäni kans kummastuttaa tämä asianlaita. Miehen pitäisi olla komea ja lihaksikas, mutta ulkonäöstään ei saisi huolehtia. Tulisi vain jotenkin omata lihaksikas fysiikka ilman kuntoilua.
Ottaa päähän myös se, ettei naisilla ole mitään käsitystä siitä kuinka paljon siellä punttisalilla pitää käydä että ne lihakset edes jotenkin näkyisivät. Suu auki kummastellaan että 4-5 kertaa viikossa treenaaminen olisi muka "kauhea paljon". Ei mitään suhteellisuudentajua lihasten kasvunopeudesta...
Naisilla itsellään on todella helppoa, kun ei tarvitse ulkonäköasioissa muusta huolehtia kuin alhaisesta rasvaprosentista. Ruokavaliolla ja pienellä aerobisella pysyy helposti timmissä.
23.07.2005 16:34
Minusta tuo ainakin kuullostaa suurelta luvulta. Rupeaa ihan mietityttämään miten vauhdikasta elämää pitää elää että noin nopeasti ehtii... Mutta jokainen tyylillään.
Eikä tuollainen varmasti kaikkia miehiä haittaa. Useilla täysin yhdentekevä asia.
22.07.2005 19:43
Olen itse parikymppinen mies ja olen pannut merkille ihan saman asian. Miehet eivät ole enää niin "miehisiä" kuin miehet olivat muutama vuosikymmen sitten. Ei osaa moni mies enää korjata auton moottoria (en osaa, en tunne ketään joka osaisi). Hyvä kun polkupyörän osaan jotenkuten huoltaa.
Onhan se totta, että se klassinen Rehti & Reipas Nuorimies(TM) on aika harvinainen otus nykyään. Ainakin kun vanhempien miesten juttuja kuuntelee, niin ennen oli kuulemma asiat toisin. Kaikki oli karskeja äijiä jotka juoksi 3700m cooperissa kumpparit jalassa, lakoi heinät keskikesän kuumuudessa ja hiihti kaatosateessa 20km kouluun.
Minusta tälle kehitykselle on ihan selkeät syytkin: Yhteiskunta on vanhvasti naisistunut. Nykyään miehiset luonteepiirteet ja ominaisuudet ovat huonossa maineessa. Miehisyyteen liitetään paljon negatiivisiä asenteita ja stereotypioita kaljaa kittaavista naistenhakkaajista. Jokapaikassa saa kuulla kuinka naiset ovat parempi sukupuoli ja miehet syntisiä sortaja-sikoja.
On myös huomioitava, että modernissa nyky-yhteiskunnassa on vähemmän tarvetta peruskarskille äijäkoriläälle. Tästä varmaan tämä jatkuva naisistuminenkin johtuu. Nuoret miehet meikkaa ja meteroseksuaalit on Pop & In.
(Tosin, onhan se niinkin että naiset ovat miehistyneet. Kuinka usein näet nykyään hameen katukuvassa? Nuoret tytöt kittaa viinaa siinä missä äijätkin ja kiroilee kahta kauheammin.)
PS: Itse olen tässä yrittänyt vähän ottaa itseäni niskasta kiinni ja miehistyä. Punttisali ja lenkkipolku on ollut ihan hyviä lääkkeitä alkuun pääsemiseksi. Moottoreista en kyllä vieläkään tajua tuon taivaallista...
- Dekas
20.07.2005 23:24
Ihan seksikäshän tuokin on, mutta jotenkin huorahtava, jos saan suoraan sanoa. Ei oikein kiinnosta nainen joka näyttää siltä että siihen kuuluisi hintalappu...
Oma tyttöystävä on nätimpi :)
04.07.2005 09:13
Näin miehenä voin ainakin itse myöntää ihan suoraan, että kyllä se mies aika yksinkertainen ja suoraviivainen eläin on. Etenkin se suomalainen mies.
Eli kyllä se mies varmaankin haluaisi että asiat sanotaan niinkun ne on.
Naisilla tuo kommunikaatio pakkaa olemaan niin kerpeleen monimutkaista. On elekieltä ja ilmaisuasua, on tunneälyä ja painotuksia. On sitä ja tätä. Mikä kerpele niissä SUORISSA SANOISSA on vikana?
04.07.2005 09:11
Kenties tuossa on jotain perääkin. Jos katselee vanhoja suomalaisia elokuvia, niin kyllähän siellä on miehet Miehisempiä.
Ja nykyään taitaa ne äijämäiset kuspäät saada naisia aika helposti, ainakin mitä olen täällä juttuja seurannut. Aina kummastellaan kuinka naistenhakkaajille riittää naisia.
Mutta tuosta Aasia-kommentista. Aasia on iso paikka. Siellä on aika monta maata.
Oma tyttöystäväni on Kiinasta, ja hän ainakin arvostaa kilttiä miestä, jollainen minä satun olemaan. Ei kannata yleistää koko mannerta yhdenkaltaiseksi.
28.06.2005 18:31
...
27.06.2005 08:36
Ongelmia appivanhempien kanssa on varmaan kaikilla suurinpiirtein saman verran. Tuskin kulttuurirajoja ylittävä suhde niistä kärsii yhtään normaalia enempää. Kenties vähemmänkin, koska puolison vanhemmat saattavat asua eri maassa.
Itselläni ei ainakaan ole ollut mitään ongelmia tyttöystävän vanhempien kanssa. Meillä kun ei ole yhteistä kieltä, ja he kun sattuvat vielä asumaan tuhansien kilometrien päässä. Ei turhia sanaharkkoja :)
25.06.2005 01:37
Naisilla harvoin on käsitystä siitä, millaisen raivon valtaan "suukopu" tai pilkka voi miehen saattaa. Rauhallinen ja hillitty mieskin joutuu tosissaan keskittymään itsehillintään jos haluaa riidanhaastajien pilkan ohittaa olankohautuksella.
Helppohan se on puhua, kun ei itse koskaan joudu moiseen testiin.
Naisethan usein käyttäytyvät oudosti kuukautisten aikana. Itkevät ja huutavat, eivät kontrolloi itseään. Kokeileppa tutkia kuinka suuri testosteronitason muutos kuukaukiskierrossa tapahtuu. Tutki sitten millainen on miehen normaali testosteronitaso verrattuna naiseen.
En suinkaan yritä puollustaa väkivaltaa. Minua vain risoo, kun naiset puhuvat noin vähättelevästi asiasta. Ei mieskään ihan huvikseen tappele. Sitä kontrollia ei vaan aina ole meilläkään tarpeeksi.
22.06.2005 10:28
Kyllä minä ainakin olen senverran avarakatseinen, ettei naisen koulutustaso tai työ merkkaa mitään.
Siis ei mitään. Olkoon vaan grillimyyjä, aivan sama se minulle on.
Mutta tuosta ulkonäöstä, niin, kyllähän sitä ulkonäköä mies arvostaa. Jos voisin, mieluusti muuttaisin tämän asian itsessäni, mutta ei onnistu. Veri vetää katseen kohti nättiä likkaa.
Mutta kyllä nuo naisten vaatimukset tuppaavat olevaan yleensä aika yläkanttiin. Etenkin tuo koulutuksen vaatiminen on minulle itselleni usein vaikeasti ymmärrettävä asia. En ikinä oikein tajua, miten ihmisen persoona voi olla koulutuksesta kiinni. En näe mitään yhteyttä tutkintotodistuksen ja rakkauden välillä.
Vaatimuseroista...
- Mies haluaa naiseltaan kaunista ulkonäköä ja miellyttävän persoonan.
- Nainen olettaa miehensä olevan pitkä, komea, huumorintajuinen, herkkä, hyvä kuuntelija, korkeakoulutettu, kiltti, kovanaama, atleettinen, viehättävä, gentlemanni, kohtelias, sopivasti sosiaalinen, salaperäinen, rehellinen, rehti, itsevarma, avoin, varakas, älykäs, tyylikäs, romanttinen, yllättävä, turvallinen, raju, maskuliinen ja tottakai hellä.
21.06.2005 10:24
Mattihan on säheltäjä omassa luokassaan. Tuskin Nykästä katsomalla voi repiä mitään johtopäätöksiä miehistä tai yhteiskunnasta yleensä, niin outolintu hän on.
15.06.2005 16:10
7 / 9